MojeID i eID - potwierdzanie tożsamości online

  • Podpisujesz umowy przez internet lub uzyskujesz dostęp do serwisu dostawcy
  • Korzystasz bezpłatnie z dowolnego miejsca
  • Bezpiecznie i łatwo potwierdzasz swoją tożsamość w internecie

Dostawcą usługi mojeID jest KIR.  
Dostawcą eID jest Blue Media S.A.

Jeśli jesteś naszym klientem

Na stronie dostawcy usługi jako metodę potwierdzenia tożsamości wybierz mojeID lub eID, a następnie ING. Po zalogowaniu do bankowości potwierdzisz swoje dane.


Nie jesteś naszym klientem?

Aby skorzystać z usług mojeID lub eID musisz mieć dostęp do bankowości internetowej Moje ING. Otrzymasz go np. wraz z kontem osobistym.

Otwórz konto

Możesz załatwiać sprawy bez wizyty w punktach obsługi klienta, bez umawiania się z kurierem i podpisywania dokumentów.

Otrzymamy tylko podstawowe informacje o tym, co załatwiasz, np. to, że podpisujesz umowę z PGNiG. Nie znamy treści Twoich umów.

Twoje dane wrażliwe (w tym login i hasło) zostają w banku. Dane, których będzie potrzebował dostawca usług (np. do podpisania umowy) zostaną przekazane tylko za Twoją zgodą.

Jak działa mojeID i eID

1

Wybierz usługę, którą chcesz załatwić

Np. zawarcie nowej umowy. Na stronie dostawcy jako metodę potwierdzenia tożsamości wybierz mojeID lub eID, a następnie ING - przekierujemy Cię do Mojego ING.

Zacznij korzystać

2

Potwierdź swoje dane

Zaloguj się do Mojego ING. Sprawdź, czy zgadzają się dane, które są potrzebne do potwierdzenia tożsamości i potwierdź ich przekazanie.

3

Gotowe!

Wylogujemy Cię automatycznie z Mojego ING i przekierujemy do serwisu dostawcy usługi.

Co możesz załatwić

  • mojeID

  • eID

mojeID

x

Z mojeID:

  • eBOK PGNIG - podpiszesz nową umowę o dostarczanie gazu
  • Medicover Polska - zyskasz dostęp do portalu pacjenta i aplikacji mobilnej
  • Diners Club Polska -  zawnioskujesz o wydanie karty płatniczej
  • PZU - zarejestrujesz się na platformie mojePZU, gdzie masz dostęp m.in. do dokumentacji medycznej w PZU Zdrowie
  • Nationale-Nederlanden - zyskasz dostęp do systemu n-serwis
  • Open Life Towarzystwa Ubezpieczeń Życie S.A. – uzyskasz dostęp do usług online
  • Totalizator Sportowy – potwierdzisz tożsamość i wiek w serwisie Total Casino
  • PKO Ubezpieczenia - uzyskasz wsparcie w procesie zgłaszania szkody
  • Enel-med, Centrum medyczne Damiana Holding – uzyskasz dostęp do systemu on-line
  • T-mobile - kupisz ofertę subskrypcyjną Heyah 01.

eID

x

Z eiD:

Orange

  • zarejestrujesz numer telefonu na kartę
  • podpiszesz nową umowę na dowolną usługę 

Plus

  • zarejestrujesz kartę SIM.

Pytania i odpowiedzi

  • Co to jest mojeID?

    MojeID to wygodne i bezpieczne narzędzie do potwierdzania tożsamości online, opracowane przez Krajową Izbę Rozliczeniową. Dzięki usłudze możesz bez wychodzenia z domu np. przedłużyć umowę z operatorem sieci komórkowej lub wykupić polisę na życie. Aby skorzystać z usługi, wybierz na stronie internetowej wybranego dostawcy opcję logowania lub potwierdzania tożsamości z mojeID.

  • Jak działa mojeID?

    1. Na stronie internetowej wybranego dostawcy (który udostępnia tę metodę potwierdzania tożsamości), wybierz opcję logowania lub potwierdzania tożsamości z mojeID, a następnie logo ING.

    2. Przekierujemy Cię do Mojego ING. Po zalogowaniu poprosimy o dodatkową autoryzację SMS i zgodę na utworzenie i przekazanie swoich danych w ramach środka identyfikacji elektronicznej.

    3. Wylogujemy Cię automatycznie z Mojego ING i przekierujemy do serwisu dostawcy wybranej przez Ciebie usługi.

  • Gdzie mogę skorzystać z usługi mojeID?

    Z usługi możesz skorzystać u wybranych dostawców, np. PGNiG, Medicover, Nationale-Nederlanden, PZU, Orange, Totalizator Sportowy. Sprawdź pełną listę

    Z mojeID możesz skorzystać wszędzie tam, gdzie masz dostęp do internetu (zalecamy korzystanie tylko zabezpieczonych, zaufanych sieci). Na dowolnym urządzeniu, w dogodnym miejscu i czasie.

  • Czy korzystanie z usługi mojeID jest bezpieczne?

    Potwierdzanie tożsamości z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. MojeID działa zgodnie z europejskimi regulacjami dotyczącymi środków identyfikacji elektronicznej (eIDAS).

    Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Po zalogowaniu do Mojego ING za każdym razem prosimy Cię o Twoją zgodę.

    Dane, których będzie potrzebował dostawca, np. do podpisania umowy, przekazujemy tylko za Twoją zgodą. Dane, którymi się logujesz zostają w naszym banku. Po wyrażeniu zgody transmisja odbywa się za pomocą zaszyfrowanych komunikatów cyfrowych, za którą odpowiada Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR).

  • Co zrobić, kiedy nie mogę potwierdzić tożsamości przez mojeID i wyskakuje błąd?

    Jeśli zobaczysz komunikat „Nie udało się pobrać danych. Spróbuj ponownie”, najprawdopodobniej występuje błąd połączenia. Radzimy spróbować ponownie za jakiś czas.

    W przypadku innych komunikatów błędu upewnij się, czy Twoje dane w Moim ING są aktualne lub zgłoś się do naszego oddziału, aby potwierdzić tożsamość osobiście. Aby korzystać z usługi mojeID musisz posiadać polskie obywatelstwo.

  • Co to jest eID?

    eID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online opracowane przez Blue Media S.A.

    Dzięki usłudze eID możesz zarejestrować numer na kartę w Orange oraz Plus przez internet.

  • Jak działa proces rejestracji numeru na kartę SIM z eID?

    Żeby zarejestrować numer telefonu na kartę w Orange lub Plus z eID:

    1. Na stronie internetowej Orange lub Plus przejdź do rejestracji karty SIM i uzupełnij swoje dane, a następnie wybierz opcję logowania lub potwierdzania tożsamości przez Moje ING.

    2. Zaloguj się do Mojego ING. Potwierdź przekazanie danych kodem SMS.

    3. Wylogujemy Cię automatycznie z Mojego ING i przekierujemy na stronę Orange lub Plus, gdzie dokończysz rejestrację.

Przydatne informacje

  • Dostawcy mojeID eID

    Dostawcy

  • Reklamacje mojeID eID

    Reklamacje

  • Dokumenty mojeID eID

    Dokumenty

Dostawcy

x

Dostawcą usługi mojeID jest Krajowa Izba Rozliczeniowa.
Więcej informacji na temat usługi: mojeid.pl


Dostawcą usługi eID jest Blue Media S.A.,
Blue Media pośredniczy także w płatnościach ekspresowych typu BlueCash, doładowaniach telefonów oraz gier i multimediów.

Więcej informacji na temat usługi: bluemedia.pl

 

Reklamacje

x
  • Jeśli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości internetowej ING Banku Śląskiego

    Możesz złożyć reklamację w następujący sposob:

    1. przez system bankowości internetowej,
    2. telefonicznie (od poniedziałku do piątku w godz. 08:00-19:00) pod numerem:
      • 0 801 222 222
      • 32 357 00 69
      Infolinie są dostępne 24/7.
      Koszt połączenia wg stawek operatora. 
    3. osobiście w dowolnym oddziale Banku,
    4. listownie na adres:

    ING Bank Śląski S.A.
    ul. Sokolska 34
    Centrum Obsługi Klienta - TeamING,
    40-086 Katowice.

    Zgłosić reklamację od razu po sytuacji, do której masz zastrzeżenia.

    Możesz wybrać następujące sposoby odpowiedzi na reklamaję:

    • przez system bankowości internetowej;
    • listownie;
    • na innym trwałym nośniku danych, o ile Bank udostępnia taką formę powiadomienia.

    Bank przesyła odpowiedź w sposób, jaki Użytkownik wybierze podczas składania reklamacji.

    Bank udzieli odpowiedzi na reklamację tak szybko, jak to możliwe. Zrobi to najpóźniej 30 dni od otrzymania reklamacji. Gdy Bank będzie rozpatrywać reklamację, może poprosić Użytkownika o dodatkowe informacje lub dokumenty. Czas rozpatrzenia może się wydłużyć w uzasadnionych przypadkach. Nie może jednak przekroczyć 60 dni od dnia, w którym Bank otrzymał reklamacje. Bank poinformuje Użytkownika o wydłużeniu czasu reklamacji i poda przyczynę opóźnienia.

  • Jeśli dotyczą obsługi wniosku poza bankowością internetową

    Najlepiej zwróć się bezpośrednio do dostawcy usługi, u którego składasz wniosek.

Jeśli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości internetowej ING Banku Śląskiego

Możesz złożyć reklamację w następujący sposob:

  1. przez system bankowości internetowej,
  2. telefonicznie (od poniedziałku do piątku w godz. 08:00-19:00) pod numerem:
    • 32 357 00 62 − dla telefonów stacjonarnych i komórkowych (koszt połączenia wg stawek operatora),
  3. osobiście w dowolnym oddziale Banku,
  4. listownie na adres:

ING Bank Śląski S.A.
ul. Sokolska 34
Centrum Obsługi Klienta - TeamING,
40-086 Katowice.

Zgłosić reklamację od razu po sytuacji, do której masz zastrzeżenia.

Możesz wybrać następujące sposoby odpowiedzi na reklamaję:

  • przez system bankowości internetowej;
  • listownie;
  • na innym trwałym nośniku danych, o ile Bank udostępnia taką formę powiadomienia.

Bank przesyła odpowiedź w sposób, jaki Użytkownik wybierze podczas składania reklamacji.

Bank udzieli odpowiedzi na reklamację tak szybko, jak to możliwe. Zrobi to najpóźniej 30 dni od otrzymania reklamacji. Gdy Bank będzie rozpatrywać reklamację, może poprosić Użytkownika o dodatkowe informacje lub dokumenty. Czas rozpatrzenia może się wydłużyć w uzasadnionych przypadkach. Nie może jednak przekroczyć 60 dni od dnia, w którym Bank otrzymał reklamacje. Bank poinformuje Użytkownika o wydłużeniu czasu reklamacji i poda przyczynę opóźnienia.

Jeśli dotyczą obsługi wniosku poza bankowością internetową

Najlepiej zwróć się bezpośrednio do dostawcy usługi, u którego składasz wniosek.