Złóż wniosek 800+ w Moim ING
Wygodnie online
Wniosek 800+ możesz złożyć w Moim ING.
Bez kryterium dochodowego
Wniosek 800+ możesz złożyć przez bank w aplikacji Moje ING mobile lub bankowości internetowej Moje ING - jeśli jesteś matką albo ojcem dziecka i masz numer PESEL.
Jeśli jesteś rodzicem samotnie wychowującym dzieci, nie musisz załączać dokumentów dotyczących dochodów ani dokumentów potwierdzających ustalenie alimentów.
W jakich sytuacjach musisz złożyć wniosek 800+ przez PUE ZUS
- Jeśli nie masz numeru PESEL
- Jeśli jesteś rodzicem adopcyjnym
- Jeśli Ty, Twój współmałżonek lub drugi rodzic dziecka pracujecie, mieszkacie lub pobieracie świadczenia za granicą z państwa UE/EFTA albo z Wielkiej Brytanii i chcesz złożyć wniosek teraz.
Na nowo narodzone dziecko
W przypadku nowo narodzonego dziecka masz 3 miesiące na złożenie wniosku 800+, aby otrzymać świadczenie od dnia narodzin.
Wniosek 800+ - ważne daty
Aktualny okres świadczeniowy trwa od 1 czerwca 2025 do 31 maja 2026 roku.
Wypłata świadczenia 800+ zależy od tego, w którym miesiącu złożysz wniosek. Jeśli złożysz wniosek:
- do 30 kwietnia 2025 roku - utrzymasz ciągłość wypłaty świadczenia i otrzymasz je najpóźniej do 30 czerwca 2025 roku
- w maju 2025 roku - świadczenie za czerwiec i lipiec otrzymasz najpóźniej do 31 lipca 2025 roku
- w czerwcu 2025 roku - świadczenie za czerwiec, lipiec i sierpień otrzymasz najpóźniej do 31 sierpnia 2025 roku
- po 30 czerwca 2025 roku - otrzymasz świadczenie od miesiąca złożenia wniosku (np. jeżeli złożysz wniosek w lipcu 2025 roku, świadczenie otrzymasz za lipiec i kolejne miesiące do 30 września 2025 roku) lub od miesiąca urodzenia dziecka - jeśli złożysz wniosek w ciągu 3 miesięcy od daty urodzenia.
Jak złożyć wniosek 800+ przez bank
Aby złożyć wniosek Rodzina 800+, potrzebujesz dostępu do aplikacji Moje ING lub bankowości internetowej. Otrzymasz go m.in. po otwarciu konta osobistego. Jeśli Ty, Twój współmałżonek lub drugi rodzic dziecka pracujecie, mieszkacie lub pobieracie świadczenia za granicą z państwa UE/EFTA albo z Wielkiej Brytanii i chcesz złożyć wniosek teraz, zrobisz to przez PUE ZUS.
-
1
Przygotuj się
Sprawdź, czy Twoje dane osobowe w Moim ING się zgadzają - użyjemy ich we wniosku 800+.
Przygotuj dane dzieci (imię, nazwisko, numer PESEL). Jeśli Twoje dzieci lub inni członkowie rodziny mieszkają za granicą - przygotuj też ich dane.
-
2
Wypełnij wniosek 800+
Zajmie Ci to kilka minut. Przekażemy go do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Kopię wniosku możesz pobrać jako PDF bezpośrednio po jego wypełnieniu.
-
3
Czekaj na Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO)
Otrzymasz je mejlem z adresu: noreply@zus.pl do 5 dni.
-
4
Czekaj na informację i pieniądze
Wnioski rozpatruje ZUS. Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz na swoim profilu na PUE ZUS. Dowiedz się więcej
Jeśli chcesz zapytać o swój wniosek, skontaktuj się z ZUS-em.
Pieniądze będziesz otrzymywać na wskazane we wniosku konto co miesiąc do 31 maja 2026 r. lub do ukończenia przez dziecko 18 lat (jeśli dziecko kończy 18 lat w czasie trwania okresu świadczeniowego).
Profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE ZUS)
Po złożeniu wniosku w Moim ING ZUS sprawdzi, czy masz profil na PUE ZUS.
Jeśli nie masz profilu na PUE ZUS, urząd założy Ci taki profil na podstawie danych z wniosku o świadczenie wychowawcze:
- potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku
- na numer telefonu podany we wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS. Hasło otrzymasz w wiadomości SMS od nadawcy „ZUS”.
Przez profil na PUE ZUS sprawdzisz informacje o swoim wniosku i świadczeniu wychowawczym. ZUS będzie mógł kontaktować się z Tobą w sprawie świadczenia.
Pytania i odpowiedzi
-
Wnioski o świadczenie wychowawcze na okres 2025/2026, który trwa od 1 czerwca 2025 r. do 31 maja 2026 r., możesz składać od 1 lutego 2025 r. tylko elektronicznie.
Wypłata świadczenia zależy od tego, w którym miesiącu złożysz wniosek. Jeśli złożysz wniosek:
- do 30 kwietnia 2025 roku - utrzymasz ciągłość wypłaty świadczenia i otrzymasz je najpóźniej do 30 czerwca 2025 roku
- w maju 2025 roku - świadczenie za czerwiec i lipiec otrzymasz najpóźniej do 31 lipca 2025 roku
- w czerwcu 2025 roku - świadczenie za czerwiec, lipiec i sierpień otrzymasz najpóźniej do 31 sierpnia 2025 roku
- po 30 czerwca 2025 roku - otrzymasz świadczenie od miesiąca złożenia wniosku (np. jeżeli złożysz wniosek w lipcu 2025 roku, świadczenie otrzymasz za lipiec i kolejne miesiące do 30 września 2025 roku) lub od miesiąca urodzenia dziecka - jeśli złożysz wniosek w ciągu 3 miesięcy od daty urodzenia.
-
Do wniosku o świadczenie wychowawcze w ramach programu Rodzina 800+ można dodać załączniki o określonych parametrach:
- Format załączników to JPG, PNG lub PDF
- Maksymalna liczba załączników: 7 sztuk.
- Maksymalna wielkość pojedynczego załącznika: 500 KB.
- Maksymalna łączna wielkość wszystkich załączników: 3,5MB.
- Nazwy załączników nie mogą zawierać znaków polskich, specjalnych i spacji oraz muszą być unikalne w ramach jednego wniosku.
Jeśli występują inne problemy przy dodawaniu załączników do wniosku Rodzina 800+, niż wymienione powyżej, prosimy o kontakt z infolinią banku.
-
Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na portalu PUE ZUS. Sprawdź także Wiadomości w Moim ING i UPO przesłane mailem. W razie pytań o wniosek Rodzina 800+ prosimy o kontakt bezpośrednio z ZUS.
-
Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO/UPP) otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku w momencie, gdy wniosek zostanie zarejestrowany przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Otrzymanie potwierdzenia wniosku z banku oraz UPO/UPP nie gwarantuje, że otrzymasz świadczenia pieniężne na dziecko. Każdy wniosek Rodzina 800+ jest analizowany przez ZUS indywidualnie pod kątem tego, czy spełnione są warunki ustawowe do przyznania świadczenia wychowawczego, a ZUS może skontaktować się z Tobą i wymagać dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów.
-
Jeżeli nie wypełnisz prawidłowo wniosku, ZUS wezwie Cię do poprawienia wniosku w ciągu 14 dni.
Jeśli nie złożysz wymaganych dokumentów, ZUS wezwie Cię do ich dostarczenia i wyznaczy Ci termin od 14 do 30 dni.
Wiadomość o tym, że musisz poprawić lub uzupełnić wniosek otrzymasz od ZUS-u na adres e-mail oraz numer telefonu podany we wniosku.
Jeśli nie poprawisz wniosku, nie uzupełnisz dokumentów w wyznaczonym terminie, ZUS nie rozpatrzy Twojego wniosku.
-
Nie. Pomagamy Ci w wypełnieniu wniosku o 800+ - uzupełniamy niektóre Twoje dane, jak imię, nazwisko, PESEL oraz numer konta w ING (możesz wybrać konto w naszym banku jako rachunek, na który otrzymasz świadczenie).
-
W Moim ING udostępniamy klientom wniosek o świadczenie Rodzina 800+ oraz odpowiadamy za przekazanie go do systemu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Kiedy tylko otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru wniosku (UPO) na adres e-mail, który wskażesz we wniosku, wszelkie pytania i obsługę wniosku o świadczenie wychowawcze przejmuje ZUS. W razie reklamacji dotyczącej złożonego wniosku prosimy o kontakt bezpośrednio z ZUS-em.
Pytania w sprawie programu Rodzina 800+ możesz kierować do ZUS:
- w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7:00 – 18:00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl
- we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS.
-
Pytania w sprawie programu Rodzina 800+ możesz kierować do ZUS:
- do Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7:00 – 18:00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl
- we wszystkich placówkach ZUS
- podczas e-wizyty w ZUS.
-
Bank pomaga Ci w wypełnianiu wniosku Rodzina 800+ podstawiając niektóre Twoje dane, jak imię, nazwisko, PESEL oraz numer konta, który będziesz mógł wskazać jako rachunek, na który będą przekazywane świadczenia z programu Rodzina 800+. Bank nie przekazuje w ramach wniosku Rodzina 800+ żadnych informacji o produktach i usługach, jakie wnioskujący ma w banku.
-
Elektroniczne wnioski Rodzina 800+ dostępne są w ING jedynie dla osób, które mają dostęp do Mojego ING.
-
Udostępniamy możliwość złożenia wniosku o świadczenie Rodzina 800+ przez serwis bankowości elektronicznej. Na podstawie danych z systemu banku, potwierdzamy Twoją tożsamość i pomagamy w szybszym uzupełnieniu danych we wniosku – np. imienia, nazwiska, numeru PESEL oraz podpowiada numery kont w ING, jakich możesz użyć do otrzymywania 800+.
Nie przekazujemy we wniosku danych dotyczących rachunków, kredytów, lokat ani żadnych innych produktów, jakie posiadasz w ING.
Poza tożsamością nie weryfikujemy informacji, jakie podajesz we wniosku o świadczenie 800+. Jeśli nie podasz wystarczających informacji i nie załączysz odpowiednich załączników, będzie się kontaktował z Tobą ZUS.
-
Nie, nie możesz. Jeśli chcesz zmodyfikować lub uzupełnić wniosek, skontaktuj się z ZUS-em.
Jeśli chcesz skorygować wniosek po wysłaniu, złóż go ponownie i wprowadź poprawne dane. Jeśli chcesz dosłać do wniosku brakujące załączniki, możesz to zrobić na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Po złożeniu wniosku w Moim ING ZUS sprawdzi, czy masz profil na PUE ZUS.
Jeśli nie masz profilu na PUE ZUS, urząd założy Ci taki profil na podstawie danych z wniosku o świadczenie wychowawcze:
- potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku
- na numer telefonu podany we wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS. Hasło otrzymasz w wiadomości SMS od nadawcy „ZUS”.
Przez profil na PUE ZUS sprawdzisz informacje o swoim wniosku i świadczeniu wychowawczym. ZUS będzie mógł kontaktować się z Tobą w sprawie świadczenia.
-
Możesz wskazać dowolne konto bankowe, na które chcesz otrzymywać świadczenia na swoje dzieci. Jeśli składasz wniosek w Moim ING, najwygodniej będzie Ci wskazać konto w naszym banku.
-
ING weryfikuje Twoją tożsamość i umożliwia złożenie elektronicznego wniosku Rodzina 800+ w systemie bankowości internetowej.
W tym procesie nie weryfikujemy formalnie i merytorycznie danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiadamy informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku przez ZUS. Wniosek oraz załączniki przekazujemy do ZUS-u i usuwamy bezpowrotnie po ich wysłaniu.
Twój wniosek o świadczenie Rodzina 800+ obsługuje ZUS. Każdy wniosek Rodzina 800+ jest analizowany przez ZUS indywidualnie pod kątem tego, czy spełnione są warunki ustawowe do przyznania świadczenia wychowawczego. ZUS może skontaktować się z Tobą i wymagać dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów.
Informacje o złożonym wniosku oraz informację o przyznaniu świadczenia lub decyzję o odmowie jego przyznania znajdziesz na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
-
Wniosek możesz złożyć w aplikacji Moje ING mobile lub bankowości internetowej Moje ING - jeśli jesteś matką albo ojcem dziecka i masz numer PESEL.
Jeśli nie masz numeru PESEL możesz złożyć wniosek tylko przez PUE ZUS.
Jeśli jesteś rodzicem adopcyjnym możesz złożyć wniosek tylko przez PUE ZUS.
1. Zanim zaczniesz wypełniać wniosek:
- przygotuj dane osobowe, swoje i osób mieszkających z Tobą w gospodarstwie domowym, w tym dzieci (m.in. imię, nazwisko, PESEL, stan cywilny). Część danych zostanie zaczytanych z systemu banku
- przygotuj wybrane dokumenty w wersji elektronicznej. Zakres dokumentów dołączany do wniosku jest zależny od indywidualnej sytuacji wnioskującego
2. Zaloguj się do Mojego ING.
3. Znajdź wniosek Rodzina 800+.
4. Wypełnij dane we wniosku zgodnie z instrukcjami na ekranie.
5. Dodaj do wniosku załączniki, jeśli są one wymagane.
6. Zatwierdź i wyślij wniosek.
7. Pobierz i zapisz w bezpiecznej lokalizacji kopię wniosku. To jedyny moment, kiedy możesz pobrać kopię wniosku.
8. Po przekazaniu przez bank wniosku do ZUS-u, na adres e-mail podany we wniosku otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru wniosku Rodzina 800+ (UPO). Mail otrzymasz z adresu: noreply@zus.pl
9. Jeśli chcesz uzyskać informacje na temat etapu rozpatrywania Twojego wniosku, skontaktuj się z ZUS-em – wejdź na swój indywidualny profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
-
Kopię pobranego wniosku Rodzina 800+ możesz pobrać tylko 1 raz w momencie zakończenia wypełniania wniosku Rodzina 800+ w serwisie bankowości internetowej.
-
Wniosek składa jeden z rodziców. Nie jest ważny stan cywilny rodziców, wsparcie dostaną wszystkie rodziny – takie, w których rodzice żyją w związku małżeńskim albo związku nieformalnym oraz te, w których jeden z rodziców samotnie wychowuje dzieci.
Jeśli rodzice są po rozwodzie – wniosek składa ten rodzic, z którym dziecko zamieszkuje i który utrzymuje dziecko. Jeśli rodzice dzielą się opieką nad dzieckiem (na podstawie orzeczenia sądu ustanawiającego opiekę naprzemienną) – oboje mogą złożyć wniosek. Każdemu z rodziców przysługuje świadczenie wychowawcze w wysokości połowy kwoty za dany miesiąc.
-
Świadczenie przyznaje ZUS po wcześniejszej analizie wniosku.
Rola banku ogranicza się do weryfikacji tożsamości wnioskującego i umożliwia swoim klientom złożenie wniosku o świadczenie wychowawcze w systemie bankowości internetowej Moje ING. Nie weryfikujemy danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiadamy informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku przez ZUS. Usuwamy wniosek oraz załączniki bezpowrotnie po przekazaniu wniosku do ZUS-u.
-
Nie ma możliwości korekty/aktualizacji wniosku Rodzina 800+ za pośrednictwem banku. Jeśli sytuacja w Twojej rodzinie uległa zmianie, skontaktuj się ZUS-em.
-
ING Bank Śląski podpisał umowę porozumienie z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych dotyczącą składania wniosków w programie Rodzina 800+ w serwisach bankowych ING. Podstawa prawna takiego rozwiązania wynika z przepisów ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci.
-
Wiadomość e-mail z UPO o tytule „Urzędowe poświadczenie odbioru wniosku o świadczenie 800+” otrzymasz od noreply@zus.pl
-
Jeśli chcesz ubiegać się o świadczenie 800+ na nowonarodzone dziecko, możesz za pośrednictwem Mojego ING złożyć kolejny wniosek na to dziecko.
-
Jeśli Ty, Twój współmałżonek lub drugi rodzic dziecka pracujecie, mieszkacie lub pobieracie świadczenia za granicą z państwa UE/EFTA albo z Wielkiej Brytanii i chcesz złożyć wniosek teraz, zrobisz to przez PUE ZUS.
-
Po złożeniu wniosku w Moim ING ZUS sprawdzi, czy masz profil na PUE ZUS.
Jeśli nie masz profilu na PUE ZUS, urząd założy Ci taki profil na podstawie danych z wniosku o świadczenie wychowawcze:
- potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku
- na numer telefonu podany we wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS. Hasło otrzymasz w wiadomości SMS od nadawcy „ZUS”.
Przez profil na PUE ZUS sprawdzisz informacje o swoim wniosku i świadczeniu wychowawczym. ZUS będzie mógł kontaktować się z Tobą w sprawie świadczenia.
Przydatne informacje o świadczeniu 800+
Ustawy
Informacje o programie Rodzina 800+ znajdziesz także na stronach:
O programie - materiały Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Bezpieczeństwo
Pamiętaj o podstawowych zasadach bezpiecznego wnioskowania
- Żeby złożyć wniosek w programie „Rodzina 800+” w Moim ING, nie musisz instalować dodatkowych aplikacji ani oprogramowania.
- Złożenie wniosku jest bezpłatne.
- Nie podawaj pełnego hasła dostępu do systemu. Podaj 5 wskazanych przez nasz system znaków.
- Sprawdź czy jesteś na dobrej stronie logowania: https://login.ingbank.pl/mojeing/app/#login
- Zwróć uwagę na treść sms-a z kodem autoryzacyjnym - czy dotyczy autoryzacji składanego przez Ciebie wniosku.
- Jeśli we wniosku wpiszesz numer konta inny niż ten, który masz zapisany w Moim ING - sprawdź czy dwie pierwsze i trzy ostatnie cyfry numeru rachunku się zgadzają. Jeżeli nie - anuluj składanie wniosku i powiadom nas o tym.
- Sprawdź adres mejlowy, z którego otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO). UPO wysyła ZUS z adresu: noreply@zus.pl po wpłynięciu wniosku o świadczenie w programie 800+ do systemu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej o nazwie Emp@tia.
- Uważaj na inne mejle dotyczące tematyki programu „Rodzina 800+”. Mogą zawierać złośliwe oprogramowanie.