Twoje konta i karty w jednym miejscu
Jak dodać konto do Mojego ING?
Wybierz „Dodaj konto z innego banku” w Moim ING
Skorzystaj z opcji „Dodaj+” na stronie głównej po zalogowaniu lub w Ofercie wybierz Konta osobiste.
Wybierz bank, z którego konto chcesz dodać
Przekierujemy Cię na specjalną, bezpieczną stronę logowania do tego banku. Zaloguj się tam.
Wybierz konta, które chcesz widzieć w Moim ING.
Potwierdź dodanie kont w aplikacji drugiego banku lub SMS-em
Następnie wróć do Mojego ING.
Wróć do Mojego ING, by zakończyć dodawanie kont
Zobaczysz je od razu z innymi swoimi kontami. Możesz nadać kontom własną nazwę oraz określić, jak mają być prezentowane.
Dostęp do konta przedłużasz co 90 dni.
Podstawą do działania tej usługi oraz przekazywania danych między bankami i innymi dostawcami usług płatniczych jest unijna dyrektywa PSD2 (Payment Service Directive) oraz ustawa o usługach płatniczych.
Nie przenosimy Ci konta do naszego banku
Dodanie konta z innego banku do Mojego ING oznacza, że udostępnimy Ci jego podgląd w naszej bankowości internetowej i aplikacji Moje ING mobile. Nadal możesz korzystać z konta w drugim banku tak jak dotychczas.
Kontrola nad danymi o kontach
- Ty decydujesz, do czego możemy użyć Twoich danych.
- Dane od innych banków otrzymujemy w sposób zaszyfrowany.
- Nie przekazujemy w zamian danych o Twoich kontach u nas.
- Nie przechowujemy Twoich haseł do innych banków. Dane do logowania zawsze podajesz na stronie drugiego banku.
- Dostęp do swoich kont przedłużasz co 90 dni. Zanim dostęp wygaśnie, przypomnimy Ci o tym w Moim ING .
Pytania i odpowiedzi
- Ile kosztuje korzystanie z usługi Dodaj konto z innego banku?
Z podglądu kont z innych banków w Moim ING korzystasz za 0 zł. Nie pobieramy opłaty również za zlecenie przelewu z konta w innym banku.
Drugi bank może pobrać opłatę za przelew zgodnie ze swoją tabelą opłat.
- Czy mogę dodać do Mojego ING konto walutowe?
Tak, możesz dodać konto w innej walucie niż złoty - również w takiej, której nie oferujemy w Moim ING, np. jkuna chorwacka (HRK).
Z kont walutowych nie zlecisz przelewu. W Moim ING zlecasz przelew w PLN tylko z kont prowadzonych w złotych.
- Gdzie zobaczę konto z innego banku w Moim ING?
Konta z innych banków, które dodasz do Mojego ING zobaczysz:
- na ekranie startowym aplikacji mobilnej. Wystarczy, że dodasz skrót stanu konta z innego banku.
- na stronie głównej w sekcji Dzisiaj i Historia (wersja PC), a także po wejściu w szczegóły danego konta lub karty
Konta z innych banków pokażemy Ci w tej grupie produktowej i w tym widoku, do których je przypiszesz w trakcie ich dodawania, np. w Kontach, Oszczędnościach lub Kartach i płatnościach telefonem. Możesz je dodać do widoku osobistego lub firmowego - jeśli masz u nas jakieś produkty firmowe.
Zobaczysz je także:
- na Historii transakcji
- w Przelewach
- w Analizie wydatków
- w Budżecie
- w Ustawieniach – sekcja Widok / Konta z innych banków
W łatwy sposób możesz zmieniać w Moim ING perspektywę z „Wszystkie banki” na „Tylko ING” i odwrotnie. Wystarczy na stronie głównej lub na Historii transakcji zmienić ustawienie przełącznika.
- Czy mogę zmienić nazwę konta z innego banku wyświetlaną w Moim ING?
Możesz nadać własne nazwy kontom z innego banku w trakcie dodawania ich do Mojego ING, a także w dowolnym czasie później.
Wystarczy, że wejdziesz w szczegóły konta, klikniesz: „Moja nazwa”, a następnie w „Zmień”. - Czy mogę pobrać wyciąg, potwierdzenie transakcji z dodanego konta?
W Moim ING nie są dostępne wyciągi ani potwierdzenia transakcji dla kont dodanych z innych banków. Dokumenty księgowe możesz pobrać tylko w banku, który prowadzi konto lub kartę. W Moim ING możesz pobrać Listę transakcji w PDF lub CSV (ale to nie jest dokument księgowy).
- Czy w Moim ING mogę zrobić przelew z konta w innym banku?
Tak. Obecnie możesz zlecić przelew z konta w: Alior Banku, PKO BP, mBanku, Millenium, BNP Paribas i Santander. Stopniowo poszerzamy tę listę.
- Jak często aktualizują się dane o koncie z innego banku?
Dane aktualizują się cztery razy na dobę oraz za każdym razem, gdy logujesz się do Mojego ING. Dodatkowo możesz ręcznie odświeżyć stan konta wraz z historią w swoim profilu w sekcji "Ustawienia" -"Widok" - "Konta z innych banków".
- Jak długo trwa pobieranie danych dotyczących konta z innego banku?
Pobieranie danych o koncie dodanym w ramach usługi „Dodaj konto z innego banku” zależy od jakości połączenia z internetem oraz ilości transakcji na danym koncie. Zwykle trwa do kilku minut.
- Jakie kategorie mają wydatki z kont i kart w PLN z innych banków?
Kategorie nadajemy według tych samych reguł co dla kont z naszego banku. Transakcje pomiędzy Twoimi kontami w naszym banku i kontami z innych banków, które dodasz do Mojego ING traktujemy jak przelew pomiędzy Twoimi własnymi kontami. Nadajemy im kategorię „Transfer wewnętrzny”. W każdej chwili możesz to zmienić - w szczegółach transakcji kliknij „Zmień kategorię”.
- Jak mogę zrezygnować z usługi Dodaj konto z innego banku?
Możesz to zrobić w Moim ING w swoim profilu w sekcji "Ustawienia" - "Widok". Wybierz opcję: „Odłącz wszystkie”. Po wybraniu tej opcji konta i karty z danego banku nie będą już prezentowane w Moim ING. Usługa zostanie również automatycznie zamknięta, jeśli wypowiesz nam umowę o system bankowości elektronicznej.
Na tej stronie znajdziesz informacje o używanych przez nas nazwach handlowych usług banku i terminach, które im odpowiadają zgodnie z przepisami prawa.
Rozwiń |
|