Bezpieczeństwo
Pytania i odpowiedzi
- Jak sprawdzić, czy nieuprawnione osoby próbowały się zalogować do mojego systemu?
Możesz to sprawdzić na dwa sposoby.
Pierwszy - w Ustawieniach - Bezpieczeństwo - Rejestr zdarzeń. Są tam m.in. informacje na temat adresów IP, z których nastąpiły poprawne i niepoprawne logowania do systemu.
Drugi - na stronie głównej obok informacji o ostatnich logowaniach, wyświetli się również adres IP komputera.
Adres IP to unikatowy numer, który jest przypisany każdemu komputerowi z dostępem do internetu. Dzięki temu numerowi możesz prześledzić, z jakich miejsc nastąpiło logowanie do Twojej bankowości. Jeśli korzystasz z tzw. przydzielonego adresu dynamicznego Twój komputer przy każdym połączeniu z internetem otrzymuje inny adres IP – z puli dostawcy internetu.
- W jaki sposób system identyfikuje mnie jako użytkownika?
Dzieje się to podczas logowania, gdy wpisujesz login i wybrane znaki hasła.
- Skąd mam wiedzieć, że nawiązałem szyfrowane połączenie?
Dane w systemie Moje ING transmitujemy tzw. protokołem https (zobacz pasek, w który wpisujesz adres strony). Jest on odmianą protokołu http, która została stworzona do celu wymiany informacji wymagających specjalnej ochrony (np. informacji finansowych). Protokół https gwarantuje, że przesyłane dane są kodowane za pomocą specjalnych kluczy kodowych, co uniemożliwia osobom nieuprawnionym przechwycenie tych danych.
Gdy korzystasz z usług, które wykorzystują protokół https na czas połączenia tworzy się tzw. wirtualny szyfrowany kanał, który łączy Cię z serwerem usługi.
Jego znakiem jest mała kłódka - znajdziesz ją w pobliżu paska, w który wpisujesz adres strony. Jeśli w nią klikniesz, zobaczysz opis certyfikatu bezpieczeństwa danego serwera.
- Jaki jest czas trwania sesji użytkownika w systemie Moje ING?
5 minut od ostatniej czynności. Po tym czasie system poprosi Cię o ponowne wpisanie hasła.
- Czy udostępniacie informacje na temat bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej?
Tak - informacje te znajdziesz tutaj.
- Co jeśli zgubiłem lub skradziono mi telefon?
Jeśli stracisz telefon z aplikacją Moje ING mobile, usuń go jak najszybciej z listy urządzeń zaufanych.
Możesz to zrobić w Moim ING, w swoim profilu w sekcji „Ustawienia” - „Aplikacja mobilna”
Jeśli nie masz dostępu do Mojego ING, zgłoś utratę telefonu na naszej infolinii: 32 357 00 69 (koszt połączenia wg stawek operatora).
Jeśli odzyskasz telefon, możesz ponownie aktywować na nim naszą aplikację – uruchom ją i postępuj zgodnie z krokami aktywacji.
- Czy istnieje możliwość wglądu do przesyłanych danych przez osoby niepowołane?
Nie – technologia SSL, której używamy, zapewnia poufność przesyłanych treści.
- Czy istnieje możliwość powtórnego wylosowania do uzupełnienia tych samych pól hasła dostępu do systemu?
Tak – ze statystycznego punktu widzenia jest to możliwe. Prawdopodobieństwo jest tym niższe, im dłuższe hasło wybierzesz. Np. dla 10-znakowego hasła system może powtórzyć pola do uzupełnienia po ok. 300 próbach.
Jeśli wpiszesz błędne hasło, system poprosi Cię o ponowne wypełnienie tych samych pól.
- Czy hasło maskowane zabezpiecza przed podejrzeniem go przez osoby trzecie?
Pomimo bardzo dobrego zabezpieczenia, jakim jest hasło maskowane, powinieneś zachować szczególną ostrożność podczas logowania do systemu w miejscach publicznych. W praktyce hasło maskowane nie zabezpiecza przed podejrzeniem wprowadzanych znaków, jednak nie pozwala osobom niepowołanym na poznanie pełnego hasła.
Zobacz, jak powinno wyglądać bezpieczne hasło - Czy bank ING ponosi odpowiedzialność za zaistniałe straty klienta?
Odpowiadamy za straty, które wynikają z naszej nieprawidłowej lub nieterminowej realizacji zleceń w Moim ING.
Bezpieczeństwo bankowości na komputerze
Sprawdź co warto wiedzieć o bezpieczeństwie, gdy bankujesz na komputerze.
Bezpieczeństwo aplikacji Moje ING mobile
Poznaj zasady bezpieczengo bankowania na telefonie
Sprawdź więcej pytań i odpowiedzi