Jak to działa?

1

Dodajesz konto z innego banku do Mojego ING

Może to być konto osobiste, firmowe, oszczędnościowe, karta przedpłacona lub karta kredytowa.

2

Masz wszystko w jednym miejscu

Automatycznie pobieramy dane o stanie Twoich kont z innych banków za każdym razem, gdy logujesz się do Mojego ING. Transakcje ze wszystkich banków widzisz na swojej Historii.

3

Decydujesz, co chcesz widzieć

Włączasz i wyłączasz widok kont z innych banków, kiedy chcesz.

Pokaż na filmie

Podstawą do przekazywania danych między bankami i innymi dostawcami usług płatniczych jest unijna dyrektywa PSD2 (Payment Service Directive) oraz ustawa o usługach płatniczych.

icon

Nie przenosimy Ci konta do naszego banku

 

Dodanie widoku konta z innego banku do Mojego ING oznacza tylko, że udostępnimy Ci jego podgląd w naszej bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Moje ING mobile. Nadal możesz korzystać z konta w tamtym banku tak jak dotychczas.

Bezpieczeństwo i kontrola

Ty zadecydujesz, czy i jakie konta chcesz dodać do Mojego ING

  • Masz kontrolę nad danymi o kontach z innych banków. To Ty decydujesz, do czego możemy ich użyć - tylko po to, by pokazać je Tobie czy np. by ułatwić Ci wniosek o pożyczkę w naszym banku.
  • Dane od innych banków otrzymujemy w sposób zaszyfrowany.
  • Stan konta, które masz w drugim banku pokażemy Ci w Moim ING, ale nie przekażemy w zamian danych o Twoich kontach u nas.
  • Nie przechowujemy Twoich haseł do innych banków. Dane do logowania zawsze podajesz na stronie tamtego banku.
  • Dostęp dla nas do swoich danych w drugim banku potwierdzasz co 90 dni.

Pytania i odpowiedzi

  • Czy mogę dodać do Mojego ING konto walutowe?

    Tak, możesz dodać konto w innej walucie niż złoty - również w takiej, której nie oferujemy w Moim ING, np. jen japoński (JPY).

  • Gdzie zobaczę konto z innego banku w Moim ING?

    Żeby zobaczyć konto z innego banku przełącz widok na: „Wszystkie banki”. Możesz to zrobić:

    • na stronie głównej
    • na historii 

    Dodatkowo w Moim ING dodane konto zobaczysz w Danych i ustawieniach w sekcji Widok, a więcej informacji o koncie znajdziesz w jego szczegółach. 

    Konta z innych banków pokazujemy Ci w tej grupie produktowej, do której je przypiszesz w trakcie dodawania np. w kontach osobistych, oszczędnościach lub kartach. Możesz je dodać do widoku osobistego lub firmowego - jeśli masz u nas jakieś produkty firmowe.

  • Czy mogę zmienić nazwę konta z innego banku wyświetlaną w Moim ING?

    Możesz zmienić nazwę konta z innego banku: 

    • w trakcie dodawania konta 
    • w Szczegółach tego konta w Moim ING. Kliknij w: „Moja nazwa”, a następnie w „Zmień”.

     

  • Czy mogę pobrać wyciąg, potwierdzenie transakcji z dodanego konta?

    W Moim ING nie są dostępne wyciągi ani potwierdzenia transakcji dla kont dodanych z innych banków. Dokumenty księgowe możesz pobrać tylko w banku, który prowadzi konto lub kartę. W Moim ING możesz pobrać Listę transakcji w PDF lub CSV (ale to nie jest dokument księgowy).

  • Czy w Moim ING mogę zrobić przelew z dodanego konta z innego banku?

    Usługa „Dodaj konto z innego banku” służy do podglądu stanu konta i historii transakcji. Obecnie nie możesz zlecić przelewu z dodanego konta. Pracujemy nad udostępnieniem takiej funkcji w przyszłości.

  • Jak często aktualizują się dane o koncie z innego banku?

    Dane aktualizują się cztery razy na dobę oraz za każdym razem, gdy logujesz się do Mojego ING. Dodatkowo możesz ręcznie odświeżyć stan konta wraz z historią w Danych i ustawieniach, w sekcji Widok > Konta z innych banków.

  • Jak długo trwa pobieranie danych dotyczących konta z innego banku?

    Pobieranie danych o koncie dodanym w ramach usługi „Dodaj konto z innego banku” zależy od jakości połączenia z internetem oraz ilości transakcji na danym koncie. Zwykle trwa do kilku minut.

  • Dlaczego transakcje na kontach dodanych z innych banków nie mają kategorii?

    Transakcje z dodanych kont w ramach usługi „Dodaj konto z innego banku” nie są objęte kategoryzacją. Nie można ich również dodać do Analizy wydatków, Analizy wpływów i wydatków, Analizy kontrahentów oraz Budżetu. 

  • Jak mogę zrezygnować z usługi Dodaj konto z innego banku?

    Możesz to zrobić w Moim ING w sekcji Dane i ustawienia > Widok. Wybierz opcję: „Odłącz wszystkie”. Po wybraniu tej opcji konta i karty z danego banku nie będą już prezentowane w Moim ING. Usługa zostanie również automatycznie zamknięta, jeśli wypowiesz nam umowę o system bankowości elektronicznej.

RozwińZwiń


 
Na tej stronie używamy nazw handlowych usług reprezentatywnych ustalonych w przepisach prawa. Zobacz, jakie nazwy handlowe odpowiadają tym usługom, by upewnić się, że tak samo rozumiemy ich znaczenie.

Rozwiń listę i zapoznaj się z tymi pojęciami
  • prowadzenie konta - prowadzenie rachunku płatniczego
  • przelew krajowy - polecenie przelewu krajowego
  • przelew wewnętrzny - polecenie przelewu wewnetrznego
  • stałe zlecenie - zlecenie stałe
  • przelew przez system bankowości internetowej Moje ING na Twoje konto osobiste w ING Banku Śląskim - polecenie przelewu wewnętrznego  przez usługę bankowości elektronicznej (System bankowości internetowej Moje ING)
  • przelew na Twoje konto w dowolnym banku - polecenie przelewu w PLN na rachunki prowadzone w innych Bankach w kraju (przelew krajowy)
  • płatności kartą za granicą - transgraniczna transakcja płatnicza przy użyciu karty debetowej do płatności bezgotówkowych
  • wypłaty kartą za granicą - transgraniczna transakcja płatnicza przy użyciu karty debetowej do płatności gotówkowych zgodnie z definicją zawartą w wykazie usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, wynikającym z ustawy o usługach płatniczych
  • wpłata gotówkowa - wpłata gotówki
  • wypłata gotówkowa - wypłata gotówki
  • Moje ING (bankowość internetowa, system bankowości internetowej) – usługa bankowości elektronicznej (System bankowości internetowej)
  • aplikacja Moje ING mobile – wersja usługi bankowości elektronicznej na urządzenia mobilne
  • Serwis SMS – powiadamianie SMS
  • Limit zadłużenia w koncie - kredyt w rachunku płatniczym