Dlaczego warto mieć profil zaufany
Reklamacje
Gdzie składać reklamacje na temat profilu zaufanego?
Przy składaniu wniosku o utworzenie profilu zaufanego oraz autoryzacji dyspozycji z wykorzystaniem profilu zaufanego, złóż reklamację:
- w formie elektronicznej
- przez system bankowości internetowej - zaloguj się
- ustnie
- telefonicznie (od poniedziałku do piątku w godz. od 08:00 do 19:00), pod numerem:
0 800 163 012 - dla telefonów stacjonarnych, numer jest bezpłatny;
(32) 357 00 62 - dla telefonów stacjonarnych i komórkowych, koszt połączenia wg stawek operatora; - osobiście w oddziale banku - znajdź oddział
- telefonicznie (od poniedziałku do piątku w godz. od 08:00 do 19:00), pod numerem:
- pisemnie:
- pocztą na adres: ING Bank Śląski S.A., ul. Sokolska 34, DOR, skr. poczt. 137, 40-086 Katowice;
- w oddziale banku - znajdź oddział
Reklamacje rozpatrujemy zgodnie z przyjętymi w banku zasadami.
Prosimy, zwróć się bezpośrednio do właściwego urzędu.
Pytania i odpowiedzi
- Co to jest profil zaufany?
To darmowe narzędzie, dzięki któremu możesz m.in. złożyć podpis elektroniczny (podpis zaufany). To z kolei pozwoli Ci załatwić określone sprawy urzędowe przez internet, bez wychodzenia z domu.
- Jaka jest rola bankowości internetowej Moje ING w korzystaniu z profilu zaufanego?
W Moim ING możesz identyfikować, uwierzytelniać się i autoryzować usługi związane z profilem zaufanym.
- Czy warto założyć profil zaufany w naszym banku?
Warto, bo oszczędzasz swój czas. Twoją tożsamość potwierdzamy w bankowości internetowej, dzięki czemu profil zaufany zakładasz w kilka chwil przez internet.
- Czy profil zaufany mogę założyć bez wychodzenia z domu?
Tak - jeśli jesteś naszym klientem, który potwierdził swoje dane osobowe w oddziale naszego banku np. dowodem osobistym lub paszportem. Profil zaufany możesz założyć przez bankowość internetową Moje ING, bez konieczności wychodzenia z domu.
- Jak logować się z profilem zaufanym do urzędów przez bankowość internetową Moje ING?
- Na wybranej stronie urzędu wybierz logowanie przez bankowość elektroniczną.
- Wybierz ING Bank Śląski - strona przeniesie Cię na stonę logowania do Mojego ING.
- Zaloguj się. Strona przeniesie Cię z powrotem na stronę urzędu.
- Jak podpisać dokument albo złożyć wniosek z profilem zaufanym na stronie urzędu?
- Wypełnij wniosek, który Cię interesuje.
- Kliknij „Podpisz wniosek” - strona przeniesie Cię na stronę logowania do bankowości internetowej Moje ING.
- Zaloguj się, wpisz kod autoryzacji SMS i potwierdź go.
- Gotowe - dokument podpisany.
- Ile kosztuje założenie i korzystanie z profilu zaufanego?
Nic - jest bezpłatne.
- Mam już profil zaufany w innym banku. Czy mogę go przenieść do ING Banku Śląskiego?
Tak. Po prostu załóż profil zaufany w bankowości internetowej Moje ING, a na Twoim obecnym koncie zostaną nadpisane nowe dane logowania z Mojego ING. Jednocześnie ważność Twojego konta zostanie wydłużona o 3 lata.
- Mam już profil zaufany. Czy mogę założyć profil zaufany w ING Banku Śląskim?
Możesz posiadać wyłącznie jeden profil zaufany. Profil założony możesz nadpisać zakładając profil zaufany w bankowości internetowej Moje ING. Dzięki temu będziesz mógł załatwiać sprawy urzędnowe logując się przez Moje ING.
- Czy podpis zaufany zastępuje kwalifikowany podpis elektroniczny?
Podpis zaufany w większości kontaktów z administracją publiczną zastępuje kwalifikowany podpis elektroniczny. Podpis zaufany nie zastępuje takiego podpisu np. przy podpisywaniu umów cywilno-prawnych lub w innych sytuacjach, w których przepis szczegółowy wymaga innego sposobu uwierzytelnienia.
- Czy obcokrajowiec może posiadać profil zaufany?
Tak. Musi jednak posiadać polski numer PESEL.
- Jak długo jest ważny profil zaufany?
Profil zaufany jest ważny 3 lata. Możesz przedłużyć jego ważność na stronie epuap.gov.pl.
- Mój profil zaufany niedługo traci ważność. Co zrobić by go przedłużyć?
Dostęp do profilu zaufanego jest aktywny przez 3 lata. Zanim wygaśnie, możesz przedłużyć jego ważność. Zaloguj się i złóż wniosek o przedłużenie ważności profilu zaufanego.
- Zmieniłam nazwisko. Czy muszę coś zmienić w profilu zaufanym?
Tak. Jeśli zmieni się Twoje nazwisko, podpisy złożone profilem są z mocy prawa nieważne.
Aby korzystać z profilu zaufanego, musisz unieważnić ten, który zawiera nieaktualne dane, a następnie założyć nowy.
Profil unieważnisz logując się na stronie profilu zaufanego.
Nowy profil zaufany możesz założyć w bankowości internetowej Moje ING. Upewnij się wcześniej - w sekcji Dane w Moim ING, czy Twoje dane osobowe są aktualne.
Warto wiedzieć: Zmiana nazwiska bezpośrednio w Moim ING nie jest możliwa. Zmianę nazwiska możesz zgłosić w dowolnym oddziale banku – weź ze sobą do oddziału aktualny dokument tożsamości.
- Czy urząd, do którego się zaloguję będzie miał moje dane do bankowości internetowej?
Nie, Twoje dane logowania do banku nie zostaną udostępnione.
Załatwiaj sprawy urzędowe przez internet
Zobacz także
Podpisuj umowy z dostawcami usług (np. gazu, prądu czy abonamentu na telefon) przez internet.