Nie podawaj danych karty, by otrzymać pieniądze
Sprzedajesz coś na OLX? Uważaj gdy ktoś twierdzi, że kupił Twój przedmiot, a pieniądze wpłacił na kartę. Ten ktoś próbuje Cię właśnie okraść.
Zobacz, na czym polega oszustwo
Płać bezpiecznie swoją kartą
Zadbaj o podstawy bezpieczeństwa
-
Podpisz kartę na odwrocie, jeśli ma pasek do podpisu.
Nowe wzory kart, tego nie wymagają.
-
Nadaj kod PIN.
Nie używaj oczywistych kombinacji cyfr (1234, daty urodzenia, numeru karty, numerów z adresu, itp.).
-
Nie zapisuj kodu PIN i nie podawaj go nikomu.
Zachowaj czujność, gdy wypłacasz pieniądze z bankomatu
-
Zadbaj o dyskrecję
Upewnij się, że podczas wypłaty z bankomatu nikt Cię nie obserwuje.
-
Sprawdź urządzenie
Obejrzyj czytnik kart, klawiaturę oraz inne odstające elementy. Upewnij się przed dokonaniem wypłaty czy na bankomacie nie zostały zainstalowane podejrzane elementy.
-
Chroń PIN
Jeśli bankomat nie ma osłony nad klawiaturą, zasłoń ją ręką.
Płać ostrożnie za zakupy w sklepach
-
Nie spuszczaj karty z oczu.
Nie wypuszczaj karty z ręki, gdy nią płacisz. Możesz zapłacić zbliżeniowo, a kwotę powyżej 100 zł potwierdzić PIN-em do karty.
Dla większego bezpieczeństwa, co jakiś czas poprosimy również o potwierdzenie PIN-em płatności zbliżeniowej na niższą kwotę. -
Sprawdź kwotę na terminalu.
Zanim zatwierdzisz płatność, sprawdź, czy kwota na terminalu jest zgodna z rachunkiem na kasie.
-
Poczekaj na potwierdzenie.
Jeśli podajesz kartę sprzedawcy, poczekaj aż Ci ją odda. Poproś o potwierdzenie transakcji lub poczekaj na powiadomienie push w aplikacji Moje ING.
Kupuj bezpiecznie w internecie
-
Korzystaj z szyfrowanych połączeń
Upewnij się, że na stronie rejestracji do sklepu lub logowania połączenie jest szyfrowane. Informację o nazwie certyfikatu bezpieczeństwa znajdziesz w pasku adresowym w przeglądarce.
-
Zabezpiecz swój komputer lub telefon
Stosuj programy antywirusowe oraz zapory sieciowe.
-
Dostosuj limit transakcji w internecie
Możesz go zmienić w każdej chwili w Moim ING. Więcej o limitach
-
Uważaj, komu podajesz dane karty
Pełny numer i kod CVV wpisz tylko w trakcie płatności - na wyraźne żądanie sklepu.
-
Sprawdź, kto ma dane Twojej karty i usuń je ze sklepów, z których już nie korzystasz
Sklepy i aplikacje, które przechowują takie dane, możesz sprawdzić w szczegółach karty w Moim ING.
Korzystaj z aplikacji Moje ING mobile
- Sprawdzisz w niej stan konta, nawet bez logowania. Dzięki powiadomieniom push dowiesz się o każdej transakcji Twoimi kartami. Pushe wysyłamy Ci bezpłatnie.
- Kontroluj subskrypcje, które opłacasz kartą i zablokuj je, jeśli potrzebujesz. Ich listę znajdziesz w Moim ING w części Usługi - Zaplanowane i cykliczne płatności - Subskrypcje. Jeśli zablokujesz subskrypcję, dostawca usługi nie pobierze automatycznie pieniędzy z Twojej karty. Zobacz, jak działa blokada subskrypcji
- Możesz też natychmiast zastrzec kartę lub zablokować ją czasowo.
Analizuj swoje wydatki
Sprawdzaj historię swoich wydatków w Moim ING. Jeśli zobaczysz nieprawidłowości, zablokuj czasowo kartę.
Zgłoszenie wyjazdu za granicę
Kiedy widzimy nietypowe transakcje Twoją kartą np. płatności poza Unią Europejską, możemy czasowo zablokować Twoją kartę ze względów bezpieczeństwa.
Gdy zgłosisz swój wyjazd, będziemy wiedzieć, że to Ty używasz karty. Dzięki temu możesz uniknąć niepotrzebnej blokady karty z powodów bezpieczeństwa.
Czasowa blokada karty
Nie wiesz co się stało z Twoją kartą? Planujesz ją zostawić np. w hotelu? Możesz czasowo zablokować kartę w Moim ING. Dzięki temu nikt nie będzie mógł nią płacić. Na odblokowanie karty masz 30 dni. Po tym czasie karta zostanie automatycznie zastrzeżona. Kartę zablokowaną czasowo odblokujesz w szczegółach karty w Moim ING.
Więcej o zastrzeganiu kart