Karta wielowalutowa

Płacisz za granicą bez prowizji za przewalutowanie 1
Masz jedną kartę do konta w złotych i w 3 walutach obcych – EUR, USD i GBP
Konta możesz podłączyć jednocześnie - po jednym w każdej z walut
Konta podłączasz do karty bezpłatnie
Pieniądze pobieramy automatycznie z konta w walucie, w jakiej płacisz

Jak płacić za granicą bez prowizji

  1. 1

    Podłącz konto walutowe do swojej karty Visa zbliżeniowej

    Zrobisz to w Moim ING, w szczegółach karty. Wybierz opcję: „Podłącz konta walutowe”.

     Jak podłączyć konto walutowe

  2. 2

    Zasil konto walutowe kwotą, jakiej potrzebujesz

    Skorzystaj z kantoru w Moim ING. Waluty wymienisz 24/7.

    Jeśli na koncie walutowym zabraknie Ci pieniędzy, całą kwotę pobierzemy z konta osobistego w złotych wraz z prowizją za przewalutowanie – 3% kwoty transakcji.

  3. 3

    Ustaw limity transakcji za granicą i w internecie

    Zrobisz to w szczegółach karty w aplikacji Moje ING mobile - za darmo i w dowolnej chwili.

Nie przepłacaj

  • Jeśli na koncie walutowym zabraknie pieniędzy, całą kwotę pobierzemy z konta osobistego w złotych wraz z prowizją za przewalutowanie – 3% kwoty transakcji.

  • Zanim potwierdzisz transakcję, sprawdź, jaka waluta widnieje na ekranie terminala lub bankomatu. Jeśli zobaczysz kwotę w PLN, oznacza to, że transakcja przeliczy się po kursie operatora bankomatu (terminala) w ramach usługi Dynamic Currency Conversion. Odrzuć tę opcję, inaczej Twoja płatność rozliczy się na koncie osobistym w złotówkach z dodatkową opłatą za przewalutowanie.

Płać wygodnie za granicą 

Zamów kartę

Pytania i odpowiedzi

  • Nie musisz zamawiać nowej karty. Funkcję wielowalutową udostępniamy w każdej karcie VISA zbliżeniowa.

  • Nic - korzystanie z funkcji wielowalutowej karty Visa zbliżeniowa jest bezpłatne. Funkcji nie trzeba też włączać. Wystarczy podłączyć konto walutowe do karty. Możesz to zrobić w Moim ING.

  • Nie - korzystanie z funkcji wielowalutowej jest bezpłatne. Bez zmian pozostaje również:

    • wysokość miesięcznej opłaty za kartę
    • suma transakcji, dzięki którym unikniesz opłaty miesięcznej.
  • Trzeba:

    • być posiadaczem lub współposiadaczem konta w złotych
    • korzystać z karty VISA zbliżeniowej oraz
    • posiadać konto walutowe w EUR, USD, GBP w naszym banku.
  • Nie udostępniamy funkcji wielowalutowej pełnomocnikom.

  • Wszystkie, które były dostępne do tej pory: transakcje bezgotówkowe i gotówkowe w kraju i zagranicą (wypłaty, wpłaty, płacenie za zakupy i usługi), transakcje w internecie.

  • Konta walutowe możesz podłączyć i odłączyć w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. 

    W sekcji „Karty i płatności telefonem”, wybierz swoją kartę Visa Zbliżeniowa, a potem „Podłącz konto walutowe” lub ”Odłącz konto walutowe”.

    Nie podłączysz i nie odłączysz konta do karty na infolinii.

  • Trzy – po jednym w każdej z walut, czyli: EUR, USD, GBP.

  • Tak, do karty Visa zbliżeniowa można podłączyć konto w EUR, do którego została wydana karta Mastercard EUR.

  • Spowoduje to zamknięcie karty. Wówczas nie wykonasz żadnych transakcji.

  • Konto zostanie automatycznie odłączone od karty.

  • Tak, konto możesz w dowolnym momencie podłączyć/odłączyć do/od karty.

  • Tak, jeśli zostaną one dokonane w trakcie cyklu rozliczeniowego, będą wliczane do sumy transakcji pozwalającej uniknąć miesięcznej opłaty za użytkowanie karty.

  • Jeżeli – w chwili płatności – nie masz wystarczającej kwoty na koncie walutowym, system rozliczy transakcję na koncie osobistym w PLN. Pod warunkiem, że na nim będzie wystarczająca kwota.

  • Transakcję rozliczymy na koncie osobistym w PLN.

  • W bankomacie otrzymasz informacje wyłącznie o saldzie konta osobistego w PLN, do którego karta została wydana.

  • Możesz płacić i wypłacać zgodnie z limitami transakcji, które ustalisz dla swojej karty.  Wartość limitów określana jest w PLN. Obowiązują one łącznie dla wszystkich kont podłączonych do Twojej karty. Transakcje w innych walutach obniżają limit w PLN.

    Na przykład, jeśli dla transakcji bezgotówkowych ustawisz limit 2000 PLN - to możesz zapłacić kartą maksymalnie równowartość tej kwoty.

    Wysokość limitów możesz zmienić w dowolnej chwili w bankowości internetowej - osobno dla transakcji gotówkowych, bezgotówkowych internetowych.

  • Rozliczenie następuje zawsze na tym koncie, na którym zablokowane są środki potrzebne do wykonania transakcji. Wygląda to tak:

    1. jeżeli do karty podłączone jest konto zgodne z walutą transakcji i są na nim wystarczające środki – transakcja obciąża to konto (np. transakcja w EUR automatycznie obciąża konto walutowe w EUR, jeśli je posiadasz);
    2. jeżeli do karty nie jest podłączone konto zgodne z walutą transakcji lub nie ma na nim wystarczających środków – transakcja rozliczana jest na koncie osobistym w PLN (np. z konta w PLN pobierzemy pieniądze dla płatności w lirach tureckich TRY. Warto także pamiętać, że jeśli płatność będzie dla przykładu w EUR, a na koncie nie będzie środków, wtedy transakcja również może być rozliczona na koncie w PLN).
  • Jeśli na koncie walutowym zablokowane zostały środki z przeznaczeniem na pokrycie transakcji, to zostanie ona rozliczona właśnie na nim – nawet jeśli po transakcji konto zostanie odłączone od karty.

  • Wszystkie opłaty i prowizje będą rozliczane na tym koncie osobistym do którego karta została wydana. Wyjątkiem jest prowizja za wypłatę bankomatu, która obciąży to konto walutowe, z którego transakcja została rozliczona.

  • Nie, pieniądze musisz wpłacić bezpośrednio w punkcie obsługi kasowej lub wykonać przelew walutowy.

  • Tak, ale wyłącznie z konta w EUR i wyłącznie w bankomatach ING, które umożliwiają wypłatę EUR.

  • Możesz płacić bezpośrednio w danej walucie (EUR, USD, GBP), dzięki temu unikniesz kosztów przewalutowania.

  • Tak, płacąc w internecie w EUR, USD, GBP możesz uniknąć kosztów przewalutowania. Zwróć uwagę, że w niektórych sklepach internetowych możesz wybrać walutę, w jakiej transakcja ma być rozliczona.

  • W niektórych bankomatach oraz terminalach płatniczych możesz wybrać opcję Dynamic Currency Conversion. Dzięki niej możesz wykonać transakcję w walucie kraju, w którym wydana jest karta, czyli np. w PLN. Dlatego też, jeśli chcesz zapłacić kartą bezpośrednio z konta walutowego, pomiń tę opcję – inaczej Twoja płatność zostanie rozliczona na koncie osobistym w PLN.

Słownik pojęć

Na tej stronie znajdziesz informacje o używanych przez nas nazwach handlowych usług banku i terminach, które im odpowiadają zgodnie z przepisami prawa.

Brak prowizji

1. Brak prowizji dotyczy transakcji bezgotówkowej, rozliczonej na koncie prowadzonym w walucie transakcji (EUR, USD, GBP). Brak wystarczające kwoty na tym koncie spowoduje obciążenie konta w PLN kwotą transakcji i prowizją za przewalutowanie - 3% kwoty transakcji. Pozostałe opłaty i prowizje dla kart płatniczych znajdziesz w Tabeli Opłat i Prowizji.