Jak płacić za granicą bez prowizji
Podłącz konto walutowe do swojej karty Visa zbliżeniowej
Zrobisz to w Moim ING, w szczegółach karty. Wybierz opcję: „Podłącz konta walutowe”.
Zasil konto walutowe kwotą, jakiej potrzebujesz
Skorzystaj z kantoru w Moim ING. Waluty wymienisz 24/7.
Jeśli na koncie walutowym zabraknie Ci pieniędzy, całą kwotę pobierzemy z konta osobistego w złotych wraz z prowizją za przewalutowanie – 3% kwoty transakcji.
Ustaw limity transakcji za granicą i w internecie
Zrobisz to w szczegółach karty w aplikacji Moje ING mobile - za darmo i w dowolnej chwili.
Potrzebujesz także:
Konto walutowe w EUR, USD i GBP
Otwieramy i prowadzimy je dla Ciebie bezpłatnie.
Pakiet wypłat gotówki
Aktywuj i wypłacaj pieniądze z bankomatów na całym świecie bez prowizji przez 30 dni.
Kantor w aplikacji Moje ING mobile
Wymieniaj walutę w telefonie, kiedy potrzebujesz. Pieniądze masz na koncie od razu.
Nie przepłacaj
Jeśli na koncie walutowym zabraknie pieniędzy, całą kwotę pobierzemy z konta osobistego w złotych wraz z prowizją za przewalutowanie – 3% kwoty transakcji.
Zanim potwierdzisz transakcję, sprawdź, jaka waluta widnieje na ekranie terminala lub bankomatu. Jeśli zobaczysz kwotę w PLN, oznacza to, że transakcja przeliczy się po kursie operatora bankomatu (terminala) w ramach usługi Dynamic Currency Conversion. Odrzuć tę opcję, inaczej Twoja płatność rozliczy się na koncie osobistym w złotówkach z dodatkową opłatą za przewalutowanie.
Płać wygodnie za granicą
Pytania i odpowiedzi
- Czy muszę zamówić nową kartę, jeśli chcę skorzystać z funkcji wielowalutowej?
Nie musisz zamawiać nowej karty. Funkcję wielowalutową udostępniamy w każdej karcie VISA zbliżeniowa.
- Ile kosztuje włączenie funkcji wielowalutowej?
Nic - korzystanie z funkcji wielowalutowej karty Visa zbliżeniowa jest bezpłatne. Funkcji nie trzeba też włączać. Wystarczy podłączyć konto walutowe do karty. Możesz to zrobić w Moim ING lub w placówce bankowej - miejscu spotkań.
- Czy po dodaniu funkcji wielowalutowej zmieni się wysokość opłaty za użytkowanie karty i warunki pozwalające jej uniknąć?
Nie - korzystanie z funkcji wielowalutowej jest bezpłatne. Bez zmian pozostaje również:
- wysokość miesięcznej opłaty za kartę
- suma transakcji, dzięki którym unikniesz opłaty miesięcznej.
- Jakie warunki muszę spełnić, aby móc podłączyć dodatkowe konto i skorzystać z funkcji wielowalutowej?
Trzeba:
- być posiadaczem lub współposiadaczem konta w złotych
- korzystać z karty VISA zbliżeniowej oraz
- posiadać konto walutowe w EUR, USD, GBP w naszym banku.
- Czy pełnomocnik do konta w PLN może podłączyć konto walutowe do swojej karty?
Nie, nie udostępniamy funkcji wielowalutowa ani pełnomocnikom ani osobom poniżej 18 roku życia.
- Jakie transakcje mogę wykonywać kartą Visa zbliżeniową z funkcją wielowalutową?
Wszystkie, które były dostępne do tej pory: transakcje bezgotówkowe i gotówkowe w kraju i zagranicą (wypłaty, wpłaty, płacenie za zakupy i usługi), transakcje w internecie.
- Jak mogę podłączyć i odłączyć konto walutowe do karty?
Konta walutowe możesz podłączyć i odłączyć w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej.
W sekcji „Karty i płatności telefonem”, wybierz swoją kartę Visa Zbliżeniowa, a potem „Podłącz konto walutowe” lub ”Odłącz konto walutowe”.
Możesz to zrobić również w placówce bankowej - miejscu spotkań. Nie podłączysz i nie odłączysz konta do karty na infolinii.
- Ile kont walutowych mogę jednocześnie podłączyć do karty?
Trzy – po jednym w każdej z walut, czyli: EUR, USD, GBP.
- Czy mogę podłączyć konto w EUR do karty Visa zbliżeniowa, jeśli jest już wydana do niego karta Mastercard walutowa?
Tak, do karty Visa zbliżeniowa można podłączyć konto w EUR, do którego została wydana karta Mastercard EUR.
- Co się stanie, jeśli zamknę konto w PLN, do którego podłączona jest karta?
Spowoduje to zamknięcie karty. Wówczas nie wykonasz żadnych transakcji.
- Co się stanie, jeśli zamknę konto walutowe, które podłączone było do karty?
Konto zostanie automatycznie odłączone od karty.
- Czy jeśli zamknąłem jedno konto walutowe, a następnie otworzyłem kolejne (w tej samej walucie), to mogę ponownie podłączyć je do karty?
Tak, konto możesz w dowolnym momencie podłączyć/odłączyć do/od karty.
- Czy transakcje wykonywane na kontach walutowych będą wliczane do sumy transakcji zwalniającej z opłaty za użytkowanie karty?
Tak, jeśli zostaną one dokonane w trakcie cyklu rozliczeniowego, będą wliczane do sumy transakcji pozwalającej uniknąć miesięcznej opłaty za użytkowanie karty.
- Co się stanie, jeśli na koncie walutowym zabraknie środków?
Jeżeli – w chwili płatności – nie masz wystarczającej kwoty na koncie walutowym, system rozliczy transakcję na koncie osobistym w PLN. Pod warunkiem, że na nim będzie wystarczająca kwota.
- Jak przebiegnie transakcja w walucie innej niż EUR, USD, GBP?
Transakcję rozliczymy na koncie osobistym w PLN.
- Czy kartą sprawdzę w bankomacie saldo rachunków walutowych?
W bankomacie otrzymasz informacje wyłącznie o saldzie konta osobistego w PLN, do którego karta została wydana.
- Do jakich kwot mogę płacić bezgotówkowo i wypłacać gotówkę w bankomatach z kont walutowych podłączonych do karty ?
Możesz płacić i wypłacać zgodnie z limitami transakcji, które ustalisz dla swojej karty. Wartość limitów określana jest w PLN. Obowiązują one łącznie dla wszystkich kont podłączonych do Twojej karty. Transakcje w innych walutach obniżają limit w PLN.
Na przykład, jeśli dla transakcji bezgotówkowych ustawisz limit 2000 PLN - to możesz zapłacić kartą maksymalnie równowartość tej kwoty.
Wysokość limitów możesz zmienić w dowolnej chwili w bankowości internetowej - osobno dla transakcji gotówkowych, bezgotówkowych internetowych.
- Jak rozliczane są transakcje kartą z funkcją walutową?
Rozliczenie następuje zawsze na tym koncie, na którym zablokowane są środki potrzebne do wykonania transakcji. Wygląda to tak:
- jeżeli do karty podłączone jest konto zgodne z walutą transakcji i są na nim wystarczające środki – transakcja obciąża to konto (np. transakcja w EUR automatycznie obciąża konto walutowe w EUR, jeśli je posiadasz);
- jeżeli do karty nie jest podłączone konto zgodne z walutą transakcji lub nie ma na nim wystarczających środków – transakcja rozliczana jest na koncie osobistym w PLN (np. z konta w PLN pobierzemy pieniądze dla płatności w kunach chorwackich HRK. Warto także pamiętać, że jeśli płatność będzie dla przykładu w EUR, a na koncie nie będzie środków, wtedy transakcja również może być rozliczona na koncie w PLN).
- Na którym koncie powstanie obciążenie, jeśli po wykonaniu transakcji odłączę konto walutowe od karty?
Jeśli na koncie walutowym zablokowane zostały środki z przeznaczeniem na pokrycie transakcji, to zostanie ona rozliczona właśnie na nim – nawet jeśli po transakcji konto zostanie odłączone od karty.
- Na którym koncie rozliczane są opłaty i prowizje?
Wszystkie opłaty i prowizje będą rozliczane na tym koncie osobistym do którego karta została wydana. Wyjątkiem jest prowizja za wypłatę bankomatu, która obciąży to konto walutowe, z którego transakcja została rozliczona.
- Czy mogę zrealizować wpłatę kartą we wpłatomacie na rachunek walutowy?
Nie, pieniądze musisz wpłacić bezpośrednio w punkcie obsługi kasowej lub wykonać przelew walutowy.
- Czy kartą można wypłacić gotówkę z konta walutowego w bankomacie ING?
Tak, ale wyłącznie z konta w EUR i wyłącznie w bankomatach ING, które umożliwiają wypłatę EUR.
- Jakie są zalety funkcji wielowalutowej?
Możesz płacić bezpośrednio w danej walucie (EUR, USD, GBP), dzięki temu unikniesz kosztów przewalutowania.
- Czy korzystając z funkcji wielowalutowej mogę płacić w internecie?
Tak, płacąc w internecie w EUR, USD, GBP możesz uniknąć kosztów przewalutowania. Zwróć uwagę, że w niektórych sklepach internetowych możesz wybrać walutę, w jakiej transakcja ma być rozliczona.
- Na co powinienem zwrócić uwagę korzystając z funkcji wielowalutowej płacąc kartą lub wypłacając gotówkę w bankomacie za granicą?
W niektórych bankomatach oraz terminalach płatniczych możesz wybrać opcję Dynamic Currency Conversion. Dzięki niej możesz wykonać transakcję w walucie kraju, w którym wydana jest karta, czyli np. w PLN. Dlatego też, jeśli chcesz zapłacić kartą bezpośrednio z konta walutowego, pomiń tę opcję – inaczej Twoja płatność zostanie rozliczona na koncie osobistym w PLN.
Zobacz, ile kosztuje korzystanie ze innych naszych kart za granicą
Na tej stronie znajdziesz informacje o używanych przez nas nazwach handlowych usług banku i terminach, które im odpowiadają zgodnie z przepisami prawa.
Rozwiń |
|
1. Brak prowizji dotyczy transakcji bezgotówkowej, rozliczonej na koncie prowadzonym w walucie dokonanej transakcji (EUR, USD, GBP). Brak wystarczających środków na tym koncie spowoduje obciążenie konta złotówkowego kwotą transakcji i prowizją za przewalutowanie - 3% kwoty transakcji. Pozostałe opłaty i prowizje dla kart płatniczych zostały określone w Tabeli Opłat i Prowizji.