Jak korzystać z karty Visa zbliżeniowej w telefonie
Jak zacząć
Zaloguj się do aplikacji Moje ING mobile
Wybierz kartę Visa zbliżeniową, dla której chcesz uruchomić płatności telefonem. Wejdź w szczegóły tej karty.
Nie masz jeszcze aplikacji?
Aktywuj płatności telefonem
Jeśli karta jest nieaktywna, nadaj jej PIN. Będzie taki sam do płatności kartą płatniczą.
Ustaw Moje ING jako domyślną metodę płatności dla transakcji „Dotknij i zapłać”
Jak płacić
Podświetl ekran telefonu
W niektórych urządzaniach musisz go odblokować. Włącz funkcję NFC, jeśli jest wyłączona.
Zbliż telefon do terminala płatniczego
Zakupy powyżej 100 zł, potwierdź PIN-em
Dla większego bezpieczeństwa, co jakiś czas poprosimy również o potwierdzenie PIN-em płatności na niższą kwotę
Kartą Visa w telefonie możesz wypłacić gotówkę z bankomatów zbliżeniowych. Każda transakcja wymaga potwierdzenia PIN-em.
Opłaty za wypłaty kartą w telefonie pobieramy zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji dla karty debetowej Visa zbliżeniowa.
Pytania i odpowiedzi
- Jakie warunki muszę spełnić, by płacić kartą Visa zbliżeniową w telefonie?
Możesz aktywować płatności kartą Visa zbliżeniową w telefonie jeśli:
- masz u nas konto osobiste w złotych lub jesteś pełnomocnikiem do takiego konta
- masz zawartą umowę o kartę Visa zbliżeniową
- masz telefon z systemem operacyjnym Android 7.0 lub wyższym i funkcją NFC
- masz zainstalowaną aplikację Moje ING mobile.
Ważne, aby telefon miał aktualne usługi Google Play i oryginalne oprogramowanie (brak ROOT).
Jeśli masz 13-17 lat, możesz zamówić kartę za zgodą rodziców. Mogą jej udzielić w Moim ING, w szczegółach Twojego konta - w Panelu rodzica lub w placówce bankowej - miejscu spotkań.
- Czy żeby płacić kartą w telefonie muszę najpierw zrobić transakcję kartą plastikową?
Nie. Po zamówieniu karty Visa zbliżeniowej możesz od razu aktywować płatności kartą w telefonie. Dzięki temu zapłacisz zbliżeniowo na terminalach płatniczych. Nie musisz czekać na przesyłkę z kartą płatniczą.
- Czy mogę korzystać z karty Visa w telefonie, jeśli nie mam plastikowej karty płatniczej?
Aby korzystać z płatności telefonem musisz zawrzeć umowę o kartę płatniczą Visa zbliżeniowa. Po zamówieniu karty, od razu możesz ją przypisać do swojego telefonu. Nie musisz czekać na przesyłkę z kartą plastikową i nie musisz jej aktywować.
- Czym Visa zbliżeniowa w telefonie różni się od Google Pay?
- Google Pay to aplikacja firmy Google, niezależna od naszego banku. Możesz do niej dodać karty płatnicze różnych banków. W aplikacji wybierasz jedną kartę domyślną do płatności.
- Płatności kartą Visa zbliżeniowa w telefonie wymagają jedynie uruchomienia usługi w aplikacji Moje ING mobile. Nie musisz zamawiać nowej karty Visa, wystarczy ta, którą już masz. Kartą Visa w telefonie możesz płacić zbliżeniowo na terminalach płatniczych lub wypłacać pieniądze z bankomatów zbliżeniowych.
Jeśli na jednym telefonie uruchomisz wszystkie te usługi, wybierz która aplikacja ma być domyślna do płatności. Potem w Moim ING wybierz domyślną kartę do płatności.
Płatność w sklepie dla każdej z tych usług przebiega bardzo podobnie. Aktywujesz ekran, zbliżasz telefon do terminala płatniczego. Jeśli trzeba, zatwierdzasz płatność PIN-em do karty lub poprzez odblokowanie telefonu. - Korzystam z Google Pay, czy mogę jednocześnie korzystać z płatności kartą Visa zbliżeniowa w telefonie?
Tak, jednakże przed płatnością musisz wybrać w ustawieniach telefonu, która aplikacja będzie domyślna do płatności telefonem.
- Mam Mastercarda w telefonie, czy mogę jednocześnie korzystać z płatności kartą Visa zbliżeniową w telefonie?
Tak, jednak przed płatnością musisz wybrać w aplikacji Moje ING mobile, która karta jest domyślna do płatności telefonem. Zrobisz to w szczegółach karty.
- Jak sprawdzić, którą aplikację mam domyślną do płatności telefonem?
- Na telefonach z systemem iOS zawsze domyślną aplikacją do płatności kartą w telefonie jest Apple Wallet.
- Na telefonach z systemem Android:
W ustawieniach telefonu wybierz „NFC i płatności”, a następnie znajdź opcję „Dotknij i zapłać” (Tap&Pay albo Zbliż i zapłać). W tym miejscu znajdziesz informację, jaką aplikację masz ustawioną jako domyślną i możesz ją zmienić.
Ścieżka dojścia do tej opcji może być różna w zależności od marki i modelu telefonu. Zobacz kilka przykładów:Telefon Samsung
Telefon Huawei
Telefon Xiaomi
Telefon Sony
- Mam telefon z systemem innym niż Android. Czy mogę aktywować płatności kartą Visa zbliżeniowa w telefonie?
Nie. Płatności kartą Visa zbliżeniowa w telefonie dostępne są tylko na telefonach z systemem operacyjnym Android 7.0 lub wyższym. Obecnie nie ma możliwości technicznych użycia technologii HCE w telefonach z systemem Windows, gdyż firma Microsoft nie wspiera tej technologii w swoich urządzeniach. Dla telefonów z systemem iOS Apple przygotowało aplikację płatniczą Apple Pay.
- Mam kilka kont i kilka kart do płacenia telefonem. Jak sprawdzić, na którym koncie mam pieniądze?
Stan swoich kont łatwo sprawdzisz w aplikacji Moje ING mobile, nawet bez logowania. Wystarczy, że na ekranie przed logowaniem dodasz skrót do każdego konta.
Kliknij „Dodaj skrót+”, zaloguj się do aplikacji i wybierz konta, które chcesz widzieć. Określ czy mamy Ci wyświetlać kwotę czy wartość procentową i zatwierdź.W ten sposób możesz widzieć również konta, karty kredytowe i karty przedpłacone, które masz w innych bankach. Umożliwia to usługa Dodaj konto z innego banku. Zobacz jak dodać konto do Mojego ING
Aby sprawdzić, do jakiego konta w naszym banku została wydana karta, w Moim ING wybierz Karty i płatności i przejdź do szczegółów danej karty. Nazwę konta zobaczysz na samej górze, a jego numer poniżej – pod numerem karty.
- Jak ustawić kartę Visa zbliżeniowa jako domyślną do płatności telefonem?
W Moim ING wejdź w szczegóły karty, którą chcesz ustawić jako domyślną. Wybierz opcję „Ustaw jako domyślną do płatności telefonem” i potwierdź.
Jeśli tego nie zrobisz, w części „Płatności kartą w telefonie” karta wyświetli się jako „nieaktywna”.
Karta wyświetli się jako nieaktywna również wówczas, jeśli w opcji „Dotknij i zapłać” w swoim telefonie, ustawisz jako domyślną inną aplikację niż Moje ING. - Ile kosztuje korzystanie z karty Visa zbliżeniowej w telefonie?
Korzystanie z płatności kartą Visa zbliżeniową w telefonie jest bezpłatne.
Transakcje kartą Visa w telefonie wliczają się do kwoty, która zwalnia z miesięcznej opłaty za korzystanie z karty płatniczej Visa zbliżeniowa.
- Gdzie w aplikacji znajdę informację o karcie w telefonie?
Informację o karcie w telefonie znajdziesz w szczegółach Twojej karty Visa zbliżeniowej.
- Czy za pomocą karty Visa zbliżeniowa w telefonie mogę wypłacać pieniądze z bankomatu?
Tak, w bankomatach zbliżeniowych.
Możliwość wypłaty zbliżeniowo kartą w telefonie zależy od ustawień bankomatu. Może się zdarzyć, że bankomat nie obsługuje takich transakcji.
- Czy płatności kartą Visa zbliżeniowa w telefonie będą działać, gdy odinstaluję aplikację Moje ING?
Nie, jeśli odinstalujesz Moje ING mobile, nie zapłacisz kartą Visa zbliżeniową w telefonie.
- Czy trzeba mieć włączony internet w telefonie, aby płacić karta Visa zblizeniowa w telefonie?
Nie. Natomiast ze względów bezpieczeństwa, co pewien czas poprosimy Cię o zalogowanie się do aplikacji Moje ING mobile.
- Czy mogę zapłacić kartą Visa zbliżeniowa w telefonie, jeśli wyłączę płatności zbliżeniowe dla karty?
Wyłączenie płatności zbliżeniowych dla karty debetowej Visa zbliżeniowa uniemożliwi płatności zbliżeniowe zarówno kartą plastikową jak i kartą w telefonie.
- Co zrobić, gdy nie mogę zapłacić kartą Visa zbliżeniowa w telefonie?
- Sprawdź, czy karta jest aktywna.
- Sprawdź, czy aplikacja Moje ING jest ustawiona jako domyślna do płatności telefonem.
- Sprawdź, czy w telefonie masz włączoną funkcję NFC.
- Zaloguj się do aplikacji Moje ING mobile, aby system odświeżył pulę płatności.
- Sprawdź czy masz dość pieniądzy na koncie.
- Zobacz wysokość dziennego limitu płatności kartą - jeśli trzeba zmień go w szczegółach karty.
- W niektórych urządzeniach, żeby zapłacić, musisz odblokować telefon.
Jeśli w dalszym ciągu nie możesz zapłacić, skontaktuj się z naszą infolinią. - Jakie są limity transakcji dla płatności kartą Visa zbliżeniowa w telefonie? Czy mogę je zmienić?
Limity płatności kartą Visa zbliżeniowa w telefonie są takie same jak dla Twojej karty plastikowej. Możesz je zmienić w Moim ING po wejściu w szczegóły karty.
- Jak zwrócić w sklepie towar, jeśli płaciłem kartą w telefonie?
Proces reklamacji wygląda identycznie jak zwracanie towaru po zapłacie kartą plastikową. Pieniądze zostaną zwrócone na Twoje konto lub otrzymasz je w gotówce - w zależności od polityki sklepu.
- Jeśli zgubię telefon lub stracę go w wyniku kradzieży, jak mogę wyłączyć płatności telefonem?
Jeżeli zgubisz telefon, zaloguj się do bankowości internetowej Moje ING z dowolnego urządzenia i usuń go z listy zaufanych urządzeń. Uniemożliwi to korzystanie z funkcjonalności dostępnych w aplikacji mobilnej.
Kartę możesz odłączyć od telefonu w Moim ING, w szczegółach karty. Możesz również skontaktować się z naszą infolinią, by poprosić o odłączenie karty od telefonu. Wyłączy to płatności danym telefonem, wciąż jednak możesz płacić kartą plastikową. - Co oznacza komunikat: „W trosce o bezpieczeństwo Twoich pieniędzy zablokowaliśmy możliwość płacenia kartą w telefonie. Skontaktuj się z nami..."?
W trosce o twoje bezpieczeństwo blokujemy możliwość płatności kartą w telefonie, jeśli nasze systemy wykryją próbę włamania się do aplikacji. Upewnij się, że na twoim telefonie nie ma zmodyfikowanego oprogramowania (ROOT). Jeśli nie, odinstaluj aplikację. Następnie zainstaluj ją ponownie, aby uruchomić płatności.
- Czemu nie mogę wypłacić kartą w telefonie, mimo że bankomat ma taką funkcjonalność?
Możliwość wypłaty zbliżeniowo kartą w telefonie zależy od ustawień bankomatu. Może się zdarzyć, że bankomat nie obsługuje takich transakcji.
- Co muszę zrobić, jeśli oddaję telefon do naprawy lub go sprzedaję, a jest na nim aktywna karta Visa zbliżeniowa w telefonie?
Przywrócenie ustawień fabrycznych na telefonie nie wystarczy. Jeśli korzystałeś na tym urządzeniu z płatności mobilnych, usuń urządzenie z listy urządzeń zaufanych dla aplikacji Moje ING mobile. Zrobisz to w swoim profilu w Moim ING, w Ustawieniach, w części Aplikacja mobilna.. Jeśli na tym urządzeniu korzystałeś z karty w aplikacji Google Pay lub Apple Wallet, usuń dodane do aplikacji karty płatnicze.
- Jak mogę zwrócić towar w sklepie, jeśli płaciłem kartą w telefonie lub w zegarku?
Przy zwrocie towaru do sklepu, który kupowałeś przy użyciu karty w telefonie lub w zegarku, musisz mieć przy sobie to samo urządzenie, którym dokonałeś płatności. Gdy przypisujesz kartę do telefonu lub zegarka, zostaje jej nadany wirtualny numer. Niektórzy sprzedawcy dokonują zwroty tylko na tę samą metodę płatności, jaką wykonany był zakup. Oznacza to, że w przypadku płatności telefonem, przy zwrocie musisz zbliżyć telefon do terminala. Na podstawie wirtualnego numeru karty przypisanej do telefonu, zwrot będzie możliwy. Jeśli usuniesz i dodasz kartę na nowo – jej wirtualny numer będzie inny, co może powodować problemy. W takiej sytuacji poproś sprzedawcę o zastosowanie innej metody zwrotu, tłumacząc, że nie masz już karty, którą dokonałeś zakupu.
- Gdzie znajdę wirtualny numer karty, którą dokonywałem zakupu?
Jeśli chcesz sprawdzić wirtualny numer karty przypisany do telefonu lub zegarka pod konkretnym zakupem, wejdź w historię swojego konta. Po odszukaniu interesującej Cię transakcji, rozwiń ją. W prawym dolnym rogu znajdziesz nagłówek „Sposób płatności”. Będzie tam widniała informacja o czterech ostatnich cyfrach wirtualnego numeru karty. Oprócz tego, wirtualny numer karty znajdziesz w szczegółach karty Visa zbliżeniowa w telefonie w aplikacji Moje ING.
Zobacz także
BLIK w aplikacji Moje ING
Wybierz go do płatności w internecie i przelewów, jeśli nie chcesz karty.
Na tej stronie znajdziesz informacje o używanych przez nas nazwach handlowych usług banku i terminach, które im odpowiadają zgodnie z przepisami prawa.
Rozwiń |
|