Mam już kredyt hipoteczny

Znajdziesz tu przydatne informacje, jeśli dopiero podpisałeś umowę o kredyt hipoteczny lub jesteś już w trakcie spłaty. 

  • Nowy kredyt

  • Ubezpieczenia

  • Dostarczanie dokumentów

  • Harmonogram spłaty

  • Zmiany, nadpłaty

  • Zaświadczenia

  • Pomoc

x

Podpisanie umowy i co dalej?

Masz już umowę o kredyt? Poznaj 5 wskazówek, które pomogą Ci sprawnie przejść przez pozostałe formalności.

Rozliczanie transz kredytu

Kredyt budowlany wypłacamy w transzach. Oznacza to, że pieniądze otrzymasz, gdy ukończysz kolejne etapy budowy. Pierwszą transzę  otrzymasz przy uruchomieniu kredytu. Może ona wynosić do 40% docelowej wartości domu. Kolejne transze zaplanujesz i rozliczysz z naszym specjalistą. 

Jak uruchomić kolejne transze kredytu?

Będziemy potrzebowali zdjęć, które potwierdzą postępy inwestycji.

1

Dostarcz zdjęcia naszemu specjaliście:

  • aktualnego stanu budowy oraz niewykorzystanych jeszcze materiałów budowlanych
  • dziennika budowy z ostatnimi wpisami kierownika budowy
  • opłaconych faktur na niewykorzystane jeszcze materiały budowlane
2

Złóż dyspozycję uruchomienia kolejnej transzy

Gdy zweryfikujemy dokumenty od Ciebie, przelejemy pieniądze na Twoje konto.

3

Dyspozycja uruchomienia ostatniej transzy

Ostatnią transzę musisz uruchomić przed końcem budowy. Jeśli tego nie zrobisz, pomniejszymy kredyt o tę kwotę. Kredyt zaczynasz spłacać, gdy minie karencja.

x

Ubezpieczenia

Pamiętaj o ubezpieczeniu nieruchomości. Wybrana przez Ciebie nieruchomość jest zabezpieczeniem kredytu hipotecznego. Musi więc być ubezpieczona. Możesz skorzystać z naszej oferty ubezpieczenia lub ubezpieczyć ją we własnym zakresie. Sprawdź, co zyskasz

Ważne: Jeśli otrzymasz informację, że Twój kredyt został przeniesiony do ING Banku Hipotecznego, przeczytaj ważne informacje dotyczące ubezpieczenia Twojego kredytu. Sprawdź

Jeśli zdecydujesz się ubezpieczyć swoją nieruchomość poza bankiem

Dostarcz nam polisę z adnotacją o cesji praw ubezpieczenia na rzecz banku oraz dowód opłacenia polisy lub składki. Listę Towarzystw Ubezpieczeniowych, których polisy ubezpieczeniowe akceptujemy znajdziesz tutaj.


Jeśli Twój kredyt został przeniesiony do ING Banku Hipotecznego, cesja praw ubezpieczenia powinna być wpisana na rzecz ING Banku Hipotecznego.

Możesz również wykupić dodatkowe ubezpieczenie spłaty kredytu. Dzięki temu masz pewność, że kredyt będzie spłacany w przypadku np. śmierci jednego z kredytobiorców, utraty pracy, problemów wynikających z choroby. Zobacz dlaczego warto

 

x

Dostarczanie online dokumentów do kredytu

Nie musisz odwiedzać naszego oddziału, żeby dostarczyć potrzebne dokumenty do kredytu. Przygotuj obrazy dokumentów, które chcesz dostarczyć (np. screen lub zdjęcia) i prześlij je za pośrednictwem Mojego ING.

Zaloguj się do bankowości internetowej Moje ING. Wejdź w szczegóły Twojego kredytu hipotecznego, a następnie wybierz ,,Wnioski” i ,,Potwierdzenie spełnienia warunków umownych”. Dodaj pliki i wyślij wniosek.  Zaloguj się

Dokumenty, które możesz przesłać online:

  • akt notarialny
  • dokumenty, które potwierdzają ubezpieczenie nieruchomości
  • dokumenty, które potwierdzają spłatę zobowiązań kredytowych
  • dokumenty, które potwierdzają wniesienie wkładu własnego
  • dokumenty, które potwierdzają zakończenie inwestycji i jej rozliczenie
  • dokumenty, które potwierdzają zakończenie robót budowlanych
  • przeniesienie pozwolenia na budowę
  • protokół zdawczo-odbiorczy
  • wniosek złożony do sąd
x

Harmonogram spłaty kredytu

Wysokość swojej raty i aktualne oprocentowanie możesz sprawdzić w systemie bankowości internetowej. Tam znajdziesz terminarz spłat, saldo zadłużenia oraz termin płatności najbliższej raty. Zaloguj się do bankowości internetowej

Jeśli nie masz bankowości internetowej, harmonogram rat będziemy Ci wysyłać listem zwykłym na Twój adres korespondencyjny.

 

x

Zmiany w umowie kredytu hipotecznego

Możesz zmienić niektóre postanowienia umowy, jednak wszystkie zmiany w umowie kredytowej wymagają aneksu. Każdy aneks muszą podpisać wszyscy kredytobiorcy w oddziale banku.

Możesz zamówić aneks przez telefon, jeśli chcesz:

  • wydłużyć okres budowy
  • po nadpłacie skrócić okres kredytowania,
  • zmienić raty równe na malejące.

Skontaktuj się z Twoim specjalistą hipotecznym lub zadzwoń na infolinię. Umówimy Cię na spotkanie, jeśli chcesz:

  • zmienić dzień płatności raty,
  • podwyższyć kwotę kredytu,
  • wydłużyć okres spłaty,
  • zmienić konto do spłaty.

Infolinia 32 357 00 57 
pon. - pt. od 8:00 do 20:00, sob. od 8:00 do 16:00
Koszt połączenia wg stawek operatorów.

Zaloguj się do systemu bankowości internetowej, jeśli chcesz:

  • uaktualnić swoje dane teleadresowe,
  • wyrazić lub cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.

Przygotowanie niektórych aneksów jest płatne. Szczegóły znajdziesz w Tabeli Opłat i Prowizji

 

Nadpłata i całkowita spłata kredytu

Jeśli chcesz nadpłacić część kredytu lub całkowicie go spłacić, możesz to zrobić w systemie bankowości internetowej. Wybierz właściwą opcję spłaty.

Zwróć też uwagę na ewentualne opłaty za wcześniejszą spłatę. Po każdej nadpłacie generuje się nowy harmonogram spłat rat.

Co dalej po całkowitej spłacie kredytu

Do 14 dni od całkowitej spłaty otrzymasz z banku dokumenty, które pozwolą na zwolnienie zabezpieczeń (np.: potwierdzenie całkowitej spłaty, zezwolenie na wykreślenie hipoteki). Wyślemy je na Twój adres korespondencyjny listem poleconym.

x

Opinie i zaświadczenia o kredycie

Zaświadczenie dla Twojego kredytu hipotecznego możesz samodzielnie pobrać w Moim ING. Zaloguj

Potrzebujesz innej informacji o kredycie, opinii lub duplikatu umowy? Zadzwoń na infolinię: +48 32 357 00 57 (pon. - pt. od 8:00 do 20:00, sob. od 8:00 do 16:00). Koszt połączenia wg stawek operatora. Możesz też złożyć wniosek w oddziale naszego banku.

x

Kłopoty ze spłatą kredytu

Jeśli masz problem ze spłatą kredytu, dopasujemy wysokość rat do Twoich aktualnych możliwości finansowych. Zaproponujemy Ci restrukturyzację  zadłużenia, czyli stałą lub czasową zmianę warunków spłaty kredytu. Im szybciej zgłosisz nam swoje problemy, tym lepiej. 

  1. Wypełnij wniosek o zmianę warunków spłaty. Jesli jest więcej kredytobiorców, wniosek musi wypełnić każdy z nich i podpisać zgodnie ze wzorem podpisu.
  2. Wyślij wniosek na restrukturyzacja@ing.pl lub dostarcz do najbliższego oddziału.

O decyzji poinformujemy Cię telefonicznie lub listownie.

 

Pomoc w razie problemów ze spłatą

Zadzwoń do nas lub odwiedź jeden z naszych oddziałów.

  • opóźnienia w spłacie 32 357 00 88 (8:00 - 18:00 od poniedziałku do piątku)
  • restrukturyzacja kredytu 32 357 00 76 (8:00 - 18:00 od poniedziałku do piątku)
  • windykacja (również prowadzona przez firmy zewnętrzne)
    polubowna 32 357 00 72
    egzekucyjna 32 357 00 71
  • jeśli Twój kredyt był ubezpieczony, skontaktuj się z ubezpieczycielem

Potrzebujesz pomocy w sprzedaży nieruchomości? Współpracujemy z firmą, która pomaga sprzedać nieruchomość. Bezpłatnie. Sprawdź

 

Fundusz Wsparcia Kredytobiorców

Fundusz Wsparcia Kredytobiorców przeznaczony jest dla konsumentów, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji finansowej, a muszą spłacać raty kredytu mieszkaniowego.

Wnioski w sprawie pomocy możesz składać w oddziale banku. Pobierz wniosek

Pomoc finansową możesz otrzymać po podpisaniu umowy. Jej miesięczna wysokość nie może przekroczyć rat kapitałowych i odsetek - nie może też przekroczyć 2 000 zł. Pomoc trwa maksymalnie 36 miesięcy. 

Pieniądze zaczniesz zwracać po dwóch latach. Okres spłaty wynosi 12 lat. Miesięczne raty są równe i nieoprocentowane.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 9 października 2015 roku o wsparciu kredytobiorców, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy i znajdują się w trudnej sytuacji finansowej.

Jeżeli nie kwalifikujesz się do wsparcia z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców, a masz trudności z opłacaniem rat kredytu hipotecznego, złóż wniosek o zmianę warunków spłaty.

Jeśli masz pytania zadzwoń do nas: +48 32 357 00 76  (8:00 - 18:00 od poniedziałku do piątku).

Masz ubezpieczenie

Jeśli korzystasz z ubezpieczenia nieruchomości lub ubezpieczenia spłaty kredytu hipotecznego nabytych za pośrednictwem ING Banku Śląskiego - nic się nie zmienia. Ubezpieczenie dalej Cię chroni.

Jeśli nie chcesz przedłużać ochrony na kolejny rok, daj nam znać do 14 dni przed upływem roku obowiązywania polisy. Ważne: jeśli obniżyliśmy marżę Twojego kredytu ze względu na zakup ubezpieczenia - skontaktuj się pilnie z ING Bankiem Śląskim. Możesz to zrobić przez telefon lub w dowolnym oddziale banku.

Nie masz ubezpieczenia

Nie możesz kupić nowego ubezpieczenia dla Twojego kredytu za pośrednictwem ING Banku Śląskiego.