Tablica ogłoszeń
- Od 1 września 2020 r. obniżamy oprocentowanie kaucji pieniężnej
- Informacja o zmianie oprocentowania dla kaucji pieniężnej stanowiącej zabezpieczenie umowy o korzystanie z karty kredytowej
- Zwiększamy limit płatności kartą bez PIN-u do 100 zł
- Informacja o opłatach za zaświadczenia w Moim ING do zobowiązań hipotecznych
Od 3 marca wprowadzamy opłatę za część zaświadczeń dla kredytu hipotecznego, o które możesz wnioskować samodzielnie w Moim ING.
Nowa opłata dotyczy wszystkich umów o kredyt hipoteczny zawartych od 10 listopada 2014 r.
Szczegóły znajdziesz w Tabeli Opłat i Prowizji. - Regulamin oferty "Bonus na start"
- Informacja na temat Tabeli Opłat i Prowizji obowiązującej od 21 listopada 2018 r.
Z dniem 21 listopada 2018 r. wycofujemy z Tabeli Opłat i Prowizji ING Banku Śląskiego SA dla osób fizycznych tytuł prowizyjny Wydanie zaświadczenia o posiadanej lokacie terminowej (rozszerzonego 8) wnioskowanego poprzez usługę bankowości elektronicznej (system bankowości internetowej).
W związku z powyższym od 21 listopada 2018 r. obowiązuje nowa Tabela Opłat i Prowizji ING Banku Śląskiego SA dla osób fizycznych, która dostępna jest na stronie internetowej banku w zakładce Tabela Opłat i Prowizji
- Roczne Zestawienia opłat dla klientów indywidualnych – nowy dokument
Od tego roku będziemy wysyłać naszym klientom bezpłatne roczne Zestawienie opłat związane z ich rachunkami płatniczymi (konto osobiste, konta oszczędnościowe, karty kredytowe i karty przedpłacone) w PLN i walutach obcych. W tym dokumencie przedstawimy wszystkie opłaty i prowizje za usługi, informacje o odsetkach, które klienci zapłacili lub uzyskali w okresie, za który jest przygotowane zestawienie.
Takie zestawienie będziemy wysyłać raz w roku, zgodnie z zadeklarowanym przez klienta sposobem doręczania korespondencji, czyli:
- w systemie bankowości internetowej Moje ING (zakładka Moje dokumenty -> dokumenty bankowe),
- listownie,
- w oddziale banku (nie dotyczy kart kredytowych).
Pierwsze zestawienie przekażemy do końca 2018 roku.Zestawienie wysyłamy informacyjnie, klienci nie muszą na nie odpowiadać.
Podstawa prawna: nowelizacja Ustawy o usługach płatniczych.
- Informacja na temat Tabeli Opłat i Prowizji z 6.08.2018 r. - aktualizacja
Aktualizacja z dnia 29.11.2018 r.
6 sierpnia 2018 r. zmieniliśmy Tabelę Opłat i Prowizji ING Banku Śląskiego SA dla osób fizycznych (TOiP). Niestety w TOiP wystąpiła oczywista omyłka polegająca na pominięciu tytułu opłaty / prowizji, który obowiązywał przed zmianą, tj. przelew w walucie EUR w kraju, złożony w Oddziale Banku.
Co to oznacza?
Prawidłowa treść TOiP powinna wyglądać następująco:
Lp.
Tytuł opłaty / prowizji
Wysokość opłaty / prowizji
Oferta bieżąca
Produkty wycofane z oferty banku
Konto z Lwem Mobi
Konto z Lwem Direct
Konto z Lwem Komfort
Konto z Lwem PRP
Konto z Lwem Premium
Rachunki Oszczędnościowo-Rozliczeniowe w walutach obcych
Konto z Lwem Student
Konto z Lwem Klasyczne
3.2.4.
Przelew w walucie EUR w kraju, złożony w Oddziale Banku
0,25 % kwoty przelewu min. 50 PLN max.
200 PLN
0,25 % kwoty przelewu min. 50 PLN max.
200 PLN
0,25 % kwoty przelewu min. 50 PLN max.
200 PLN
0 PLN/
50 PLN 160,25 % kwoty przelewu min. 50 PLN max.
200 PLN
0,25% kwoty przelewu min. 50 PLN max.
200 PLN
0,25% kwoty przelewu min. 50 PLN max.
200 PLN
0,25% kwoty przelewu min. 50 PLN max. 200 PLN
3.6.
Opłata dodatkowa:
c) Przelew wykonany w sposób nieautomatyczny – opłata dodatkowa do pkt. 3.2.2., 3.2.4., 3.4.
40 PLN
40 PLN
40 PLN
40 PLN
40 PLN
40 PLN
40 PLN
40 PLN
d) Przelew wykonany w trybie pilnym (DZIŚ / JUTRO) – opłata dodatkowa do pkt. 3.2.2., 3.2.4., 3.4.
50 PLN
50 PLN
50 PLN
50 PLN
50 PLN
50 PLN
50 PLN
50 PLN
16. Przelew wliczany do ustawowego limitu 5 bezpłatnych transakcji. Każda kolejna z opłatą 50 PLN. Rodzaj wszystkich transakcji wliczanych do ustawowego limitu wymieniono w pkt 27 „Definicje i zasady pobierania opłat i prowizji”, natomiast okres rozliczeniowy opisano w pkt. 28.
W związku z powyższym do punktu 27 w części „Definicje i zasady pobierania opłat i prowizji” dodajemy podpunkt 6 o treści „Przelew w walucie EUR w kraju, złożony w Oddziale Banku”.
Co dalej?
Poprawioną TOiP zamieściliśmy już na naszej stronie. Przepraszamy za tę sytuację.
- Informacja na temat Tabeli Opłat i Prowizji z 6.08.2018 r.
6 sierpnia 2018 r. zmieniliśmy Tabelę Opłat i Prowizji ING Banku Śląskiego SA dla osób fizycznych (TOiP). Niestety w TOiP wystąpiła oczywista omyłka polegająca na pominięciu tytułu opłaty / prowizji, który obowiązywał przed zmianą, tj. „Przelew w walucie EUR w kraju, złożony w Oddziale Banku”.
Co to oznacza?
Prawidłowa treść TOiP powinna wyglądać następująco:
Lp.
Tytuł opłaty / prowizji
Wysokość opłaty / prowizji
Oferta bieżąca
Produkty wycofane z oferty banku
Konto z Lwem Mobi
Konto z Lwem Direct
Konto z Lwem Komfort
Konto z Lwem PRP
Konto z Lwem Premium
Rachunki Oszczędnościowo-Rozliczeniowe w walutach obcych
Konto z Lwem Student
Konto z Lwem Klasyczne
3.2.4.
Przelew w walucie EUR w kraju, złożony w Oddziale Banku
0,25 % kwoty przelewu min. 50 PLN max.
200 PLN
0,25 % kwoty przelewu min. 50 PLN max.
200 PLN
0,25 % kwoty przelewu min. 50 PLN max.
200 PLN
50 PLN
0,25 % kwoty przelewu min. 50 PLN max.
200 PLN
0,25% kwoty przelewu min. 50 PLN max.
200 PLN
0,25% kwoty przelewu min. 50 PLN max.
200 PLN
0,25% kwoty przelewu min. 50 PLN max. 200 PLN
3.6.
Opłata dodatkowa:
c) Przelew wykonany w sposób nieautomatyczny – opłata dodatkowa do pkt. 3.2.2., 3.2.4., 3.4.
40 PLN
40 PLN
40 PLN
40 PLN
40 PLN
40 PLN
40 PLN
40 PLN
d) Przelew wykonany w trybie pilnym (DZIŚ / JUTRO) – opłata dodatkowa do pkt. 3.2.2., 3.2.4., 3.4.
50 PLN
50 PLN
50 PLN
50 PLN
50 PLN
50 PLN
50 PLN
50 PLN
Co dalej?
Poprawioną TOiP zamieściliśmy już na naszej stronie. Przepraszamy za tę sytuację.
- Tabela stóp procentowych produktów depozytowych dla Klientów indywidualnych
- Informacja o możliwości zwrotu opłaty miesięcznej za kartę do konta
- Ogólne warunki wydawania i użytkowania Kart Kredytowych
- Komunikat dla Posiadaczy kart kredytowych
- Komunikat: dot. rezygnacji z pobierania niektórych prowizji dla pożyczki pieniężnej
Dzień dobry,
15 maja 2017 roku zmieniamy Tabelę Opłat i Prowizji dla osób fizycznych (TOiP).
Rezygnujemy z niektórych prowizji za czynności związane z pożyczką.Co się zmienia
Od 15 maja nie będziemy pobierać prowizji za:
• sporządzenie aneksu do umowy,
• wydanie zaświadczenia lub opinii bankowej o czynnej pożyczce.Których umów dotyczą zmiany
Zmiany TOiP-u dotyczą umów o pożyczę zawartych od 15 maja 2017 roku.
Dla umów zawartych wcześniej nie będziemy pobierać tych prowizji, mimo że zapisy umów przewidują taką możliwość.Nową wersją TOiP-u znajdziesz tutaj.
Z pozdrowieniami
Zespół ING Banku Śląskiego - Komunikat dotyczący zasad awizowania wypłat gotówkowych z rachunków bankowych
Komunikat dotyczący zasad awizowania wypłat gotówkowych z rachunków bankowych
Obowiązujący od 4 listopada 2020 r. - Informacja na temat zgodności ING Banku Śląskiego S.A. z Ustawą o wykonywaniu Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA
Zgodnie z wymogami Ustawy FATCA, ING Bank Śląski S.A. obowiązany jest do identyfikacji amerykańskich rachunków, tj. rachunków należących do rezydentów podatkowych Stanów Zjednoczonych Ameryki, a następnie raportowania za pośrednictwem krajowych organów podatkowych informacji o tych rachunkach oraz związanych z nimi dochodach do amerykańskich organów podatkowych.
- Komunikat dotyczący zmian w Tabeli Opłat i Prowizji ING Banku Śląskiego Spółka Akcyjna dla osób fizycznych z dniem 29 stycznia 2016 r.
Uprzejmie informujemy, że z dniem 29 stycznia 2016 roku wprowadzone zostaną zmiany w Tabeli Opłat i Prowizji ING Banku Śląskiego Spółka Akcyjna dla osób fizycznych.
- Zmiana sposobu potwierdzenia transakcji dokonywanych kartą w internecie z 3D Secure
23 marca 2015 r. zmienimy sposób potwierdzania transakcji dokonywanych kartą w internecie z 3D Secure.
3D Secure to dodatkowe zabezpieczenie transakcji dokonywanych w internecie przy użyciu karty płatniczej.
Od 23 marca zabezpieczeniem tym będzie potwierdzenie płatności poprzez jednorazowy kod, który dostarczany będzie za pomocą wiadomości SMS na numer telefonu komórkowego posiadacza karty
Z płatności internetowych z 3D Secure możesz korzystać w sklepach internetowych, które wspierają 3D Secure. Rozpoznasz je po charakterystycznych znakach: Verified by Visa lub MasterCard SecureCode umieszczonych na stronach sklepu.
Płatności z 3D Secure odbywają się bez dodatkowych kosztów.
Jak aktywować 3D Secure?
3D Secure nie trzeba aktywować. Jest on aktywny dla wszystkich kart wydawanych przez bank, którymi można płacić w internecie.
Na jaki numer otrzymam kod SMS?
- Jeżeli jesteś użytkownikiem systemu bankowości internetowej, kod potwierdzający płatność otrzymasz na numer telefonu komórkowego wykorzystywany w tym systemie.
- Jeżeli nie korzystasz z systemu bankowości internetowej, kod potwierdzający płatność otrzymasz na numer, który podałeś jako numer do kontaktu z Bankiem.
- Jeżeli nie podałeś numeru – poprosimy Cię o to podczas pierwszej transakcji zabezpieczonej 3D Secure.
Co zrobić, jeżeli nie otrzymuję kodu SMS?
Jeżeli nie otrzymasz kodu potwierdzającego płatność kartą, zgłoś to na naszej infolinii pod numerem 32 357 00 12.
Czy mogę zapłacić kartą, gdy sklep internetowy nie akceptuje transakcji 3D Secure?
Tak. Gdy sklep internetowy nie akceptuje transakcji 3D Secure, transakcja przebiega tradycyjnie. Podajesz wtedy dane wymagane przez sklep, m.in.: imię i nazwisko, numer karty, datę jej ważności, CVV2 lub CVC2 (3-cyfrowy numer umieszczony obok paska podpisu na karcie).
Nie mogę zapłacić kartą do konta. Dlaczego?
Powodem może być limit karty dla transakcji w internecie. Należy sprawdzić ustawiony limit i ustawić jego wysokość. Jeśli jednak nie płacisz kartą za zakupy w internecie, ustaw limit dla transakcji w internecie na 0 zł.
Limity dla transakcji internetowych możesz zmienić poprzez system bankowości internetowej ING BankOnLine w zakładce „Karty", w placówce banku lub poprzez infolinię pod numerem 32 357 00 12.
O czym powinienem pamiętać, kiedy płacę w internecie?
Aby zakupy w sieci były bezpieczne:
- Zawsze sprawdzaj, czy na stronie rejestracji lub logowania połączenie jest szyfrowane
- Używaj oryginalnego, stale aktualizowanego oprogramowania
- Stosuj programy antywirusowe oraz zapory sieciowe
- Nie rób zakupów z nieznanych komputerów, np. w kafejkach internetowych
- Korzystaj z dużych, znanych i renomowanych sklepów
- Nie ujawniaj bez potrzeby kodu CVV2 lub CVC2. Podawaj go tylko na wyraźne żądanie sklepu internetowego
- Na rachunku karty nie przetrzymuj więcej środków, niż to konieczne, by zapłacić za dane produkty i usługi
Co zrobić jeżeli otrzymałem kod SMS bez realizacji płatności kartą w internecie ?
W takiej sytuacji niezwłocznie skontaktuj się z infolinią Banku pod numerem 32 357 00 12 i poinformuj pracownika Banku o tym zdarzeniu.
- Informacja o usłudze chargeback
Płacisz kartą za usługi lub zakupy? Organizator odwołał wycieczkę lub koncert? Towar w paczce jest niezgodny z zamówieniem? Spróbuj skontaktować się ze sprzedawcą i wyjaśnić sprawę. Jeśli Ci się nie uda – zgłoś się do nas. Chargeback jest jak parasol ochronny. Dzięki niemu możemy pomóc Ci odzyskać pieniądze, kiedy nie uda Ci się samodzielnie wyjaśnić sprawy z usługodawcą.
Reklamacji podlegają transakcje w bankomatach i terminalach - te w sklepach stacjonarnych, jak i te, które zrobisz przez internet. Zarówno reklamacja jak i postępowanie chargeback są darmowe. Chargeback jest dostępny dla wszystkich klientów i każdego rodzaju karty.
Przygotuj historię korespondencji z usługodawcą – będziemy jej potrzebować. Informacje o pozostałych dokumentach znajdziesz tu. Visa lub Mastercard pomogą nam wyjaśnić Twoją sprawę po tym, jak przekażesz nam komplet dokumentów. Zwykle trwa to około 3 miesięcy. Jednak sporo zależy od tego, od kogo próbujemy odzyskać Twoje pieniądze. Czas ten może się wydłużyć. Jeśli tak się stanie, poinformujemy Cię o tym.
Jeśli płaciłeś kartą, a usługodawca nie wywiązał się z umowy, którą zawarliście, skontaktuj się z nami. Możesz:
- napisać do nas na czacie lub w wiadomościach Moim ING
- zadzwonić na infolinię pod nr +48 (32) 357 00 62
- odwiedzić dowolny oddział
Dokumenty w sprawie chargeback możesz nam wysłać w wiadomości w Moim ING lub przynieść do oddziału.
- Informacja o Ustawie o usługach płatniczych
Ustawa o usługach płatniczych
24 października 2011 r. weszła w życie ustawa o usługach płatniczych (Dz. U. Nr 119, poz. 1175), (zwana dalej: Ustawą). Przepisy Ustawy implementują do krajowego porządku prawnego postanowienia dyrektywy 2007/64/WE o usługach płatniczych w ramach rynku wewnętrznego (Payment Services Directive). Dyrektywa PSD ujednolica zasady wykonywania transakcji płatniczych w państwach członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), przeprowadzanych w walutach tych państw. Stanowi ona kluczowy element Jednolitego Obszaru Płatności w Euro – SEPA (Single Euro Payments Area), tworząc jego fundament prawny.
Ustawa o usługach płatniczych określa:
- warunki świadczenia usług płatniczych, w tym wymogi dotyczące przejrzystości postanowień umownych i obowiązków informacyjnych w zakresie świadczenia usług płatniczych,
- prawa i obowiązki stron umów o świadczeniu usług płatniczych,
- zakres odpowiedzialności z tytułu wykonywania usług płatniczych.
Ustawa przewiduje 12-miesięczny okres przejściowy, co oznacza, że do 24 października 2012 r. Banki mają czas na dostosowanie działalności w obszarze obowiązków informacyjnych oraz praw i obowiązków w zakresie świadczenia usług płatniczych.
Katalog usług objętych Ustawą
Ustawa obejmuje następujące usługi płatnicze:
- wpłata i wypłata gotówkowa na / z rachunków bankowych dokonywana w walucie rachunku,
- polecenie przelewu w złotych lub walutach państw członkowskich kierowane do tych państw (w tym przelewy otrzymane z tych państw),
- stałe zlecenie,
- polecenie zapłaty,
- transakcje realizowane za pośrednictwem kart, systemów bankowości elektronicznej.
Korzyści dla Klientów
Wśród korzyści, które dla konsumentów i przedsiębiorców niesie ze sobą ustawa, należy wymienić:
- szybsze elektroniczne przelewy w euro: od listopada 2011 r. obowiązuje już w Banku zasada wykonywania zleceń w terminie D+1 (gdzie D oznacza dzień, w którym nastąpił moment otrzymania zlecenia) stosowana w odniesieniu do przelewów walutowych w walucie euro kierowanych na rachunek prowadzony w innym banku w kraju lub do któregokolwiek państwa członkowskiego, złożonych poprzez system bankowości internetowej w trybie standardowym. Dla Klienta zasada D+1 oznacza, że wykonanie takiego przelewu walutowego następuje poprzez uznanie rachunku banku odbiorcy najpóźniej w pierwszym dniu roboczym po dniu otrzymania zlecenia (dzień D). Dla zleceń składanych w formie papierowej termin wykonania wydłuża się o jeden dzień, czyli wynosi D+2;
- udostępnienie środków: obowiązek niezwłocznego uznania rachunku odbiorcy kwotą transakcji w walucie państwa członkowskiego z datą waluty zgodną z datą uznania rachunku banku;
- uznawanie pełnej kwoty: przekazywana jest pełna kwota, zgodnie z oznaczeniem w zleceniu płatniczym, bez żadnych potrąceń;
- ograniczenie opcji kosztowych:
- w odniesieniu do przelewów walutowych wychodzących wykonywanych w walucie któregokolwiek państwa członkowskiego i gdy rachunek odbiorcy prowadzony jest w jednym z państw członkowskich a przelew jest w walucie innej niż waluta rachunku płatnika, tj. wymaga przeliczenia waluty, płatnik może dokonać wyboru sposobu naliczenia opłat zgodnie z zasadą;
- SHA (dzielone) – opłaty i prowizje dzielone są odpowiednio pomiędzy płatnika i odbiorcę (płatnik ponosi opłaty i prowizje ING Banku Śląskiego a odbiorca ponosi wszystkie pozostałe opłaty i prowizje), albo
- OUR (nasze) – opłaty i prowizje pokrywane są wyłącznie przez płatnika. - w odniesieniu do przelewów walutowych wykonywanych w walucie któregokolwiek państwa członkowskiego i gdy rachunek odbiorcy prowadzony jest w jednym z państw członkowskich, które to przelewy nie wiążą się z przeliczaniem waluty (waluta przelewu zgodna z walutą rachunku płatnika), płatnik i odbiorca ponoszą opłaty i prowizje określone w umowie zawartej odpowiednio z bankiem płatnika i bankiem odbiorcy (obowiązuje wyłącznie zasada SHA).
- w odniesieniu do przelewów walutowych wychodzących wykonywanych w walucie któregokolwiek państwa członkowskiego i gdy rachunek odbiorcy prowadzony jest w jednym z państw członkowskich a przelew jest w walucie innej niż waluta rachunku płatnika, tj. wymaga przeliczenia waluty, płatnik może dokonać wyboru sposobu naliczenia opłat zgodnie z zasadą;
- zwiększoną ochronę Klienta: m.in. poprzez poszerzenie zakresu informacji o zawartej umowie oraz o indywidualnej transakcji płatniczej, które muszą być udostępniane Klientowi.
- Komunikat dla Użytkowników Systemu bankowości internetowej
- Informacja dotycząca skupu zniszczonych, zagranicznych znaków pieniężnych
Od 15 października 2018r. zawieszamy skup destruktów w walutach obcych, o których mowa w paragrafie 2 i 3 w Regulaminie skupu zniszczonych zagranicznych znaków pieniężnych.
- Tabela oprocentowania produktów kredytowych dla Klientów indywidualnych i Przedsiębiorców
- Informacje o kwotach wypłat z tytułu dyspozycji na wypadek śmierci, w granicach zwykłego zarządu, wolnych od zajęcia na podstawie tytułu wykonawczego
- TOiP - Stosowane stawki prowizji i wysokość pobieranych opłat
- Informacja o wysokości odsetek podwyższonych
Informacja o wysokości odsetek podwyższonych wynika z Zarządzenia nr Fin/55/2016
- Zmiana zasad ustalania podstawy opodatkowania i podatku od przychodów odsetkowych w odniesieniu do osób fizycznych
- Informacja o uczestniczeniu banku w BFG
ING Bank Śląski S.A. jest uczestnikiem systemu obowiązkowego gwarantowania środków pieniężnych. Jego celem jest zapewnienie deponentom wypłaty, do wysokości określonej ustawą, środków gwarantowanych w razie ich niedostępności. Zasady funkcjonowania systemu określone są w Ustawie z dnia 10 czerwca 2016 r. o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji.
- Komunikat dla posiadaczy terminowych lokat oszczędnościowych dla osób fizycznych
- Komunikat ING Banku Śląskiego S.A. określający warunki oferty Lokaty z Funduszem
- Potwierdzenie zgłoszenia wypłaty gotówkowej
- Komunikat w sprawie realizacji zagranicznych zleceń płatniczych:
- Kursy walut
- Aktualizacja informacji o sytuacji ekonomiczno-finansowej Banku
- Wykaz przedsiębiorców wykonujących na rzecz ING Banku Śląskiego S.A. czynności, o których mowa w art. 6a ust.1 i 7 w związku z art. 111 b ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 128 ze zm.)
- Polityka informacyjna w zakresie adekwatności kapitałowej
- Reklamacje - informacja dla klienta
Szanowny kliencie,
jeśli działania banku nie odpowiadają Twoim oczekiwaniom, poinformuj nas o tym niezwłocznie. Reklamacje postrzegamy jako źródło informacji, które służą podnoszeniu jakości świadczonych przez nas usług.
Jak skontaktować się z nami w sprawie reklamacji?
Prosimy o kierowanie ewentualnych reklamacji:
- w formie elektronicznej poprzez system bankowości internetowej lub przez formularz reklamacji (czat)
- ustnie – telefonicznie 800 163 012 lub (32) 357 00 62 albo osobiście w placówce banku,
- w formie pisemnej – osobiście w placówce banku albo przesyłką pocztową na adres:
ING Bank Śląski S.A.
ul. Sokolska 34, COK TeamING
skr. poczt. 137
40-086 KatowicePotwierdzenie złożenia reklamacji przekazujemy telefonicznie, przez system bankowości internetowej, ustnie w oddziale banku lub w postaci papierowej.
W jaki sposób powiadamiamy o rozpatrzeniu reklamacji?
Wybierz wygodny dla Ciebie sposób udzielenia odpowiedzi:
- przez system bankowości internetowej,
- w postaci papierowej.
W jakim terminie udzielamy odpowiedzi na reklamacje?
Rozpatrujemy reklamacje niezwłocznie po ich wpływie. Nie dopuszcza się przekroczenia maksymalnego terminu udzielenia odpowiedzi na reklamacje, określonego w przepisach mających zastosowanie dla danego rodzaju reklamacji.
Jeżeli złożysz reklamację Administratorem Twoich danych będzie ING Bank Śląski SA z siedzibą w Katowicach kod 40-086, ul. Sokolska 34 (zwany dalej: Bankiem). Dane te będą przetwarzane w celu rozpatrzenia reklamacji, oraz w celach przewidzianych przepisami prawa, w tym w celu archiwizacyjnym. Odbiorcą danych mogą być podmioty upoważnione na mocy przepisów prawa, lub na podstawie odrębnie wyrażonej zgody. Podanie danych osobowych jest dobrowolne i każda osoba ma prawo dostępu do treści jej danych oraz ich Poprawiania.
- Informacja o możliwości pozasądowego rozstrzygania sporów
Ewentualne spory wynikające z Umowy zawartej przez Bank i konsumenta mogą być rozstrzygane w trybie pozasądowym.
Wnioski można składać do:
a) Rzecznika Finansowego, strona: www.rf.gov.pl. Rzecznik działa zgodnie z ustawą o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym;
b) Arbitra bankowego działającego przy Związku Banków Polskich, strona: www.zbp.pl. Arbiter rozstrzyga spór i narzuca stronom swoje orzeczenie zgodnie z regulaminem bankowego arbitrażu konsumenckiego.Konsument, który ma miejsce zamieszkania na terenie państwa członkowskiego Unii Europejskiej, w związku z umową zawartą przez internet, ma prawo - w celu rozstrzygania sporów w trybie pozasądowym - skorzystać z europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów. Platforma ta nosi nazwę platformy ODR (skrót z języka angielskiego: online dispute resolution) i jest dostępna na stronie http://ec.europa.eu/consumers/odr/. W trybie pozasądowym skargi rozpatrywać może tylko jeden z uprawnionych podmiotów (zwany podmiotem ADR) i tylko wówczas, gdy Bank i Klient indywidualny wcześniej zgodzą się na rozpatrzenie sprawy przez określony podmiot ADR, zgodnie z jego regulaminem. Wykaz podmiotów uprawnionych znajduje się na ww. stronie internetowej Platformy ODR. Powyższe nie narusza uprawnienia do skierowania wniosku do Arbitra bankowego albo Rzecznika Finansowego, które to uprawnienie wynika z odrębnego postanowienia Umowy zawartej z Bankiem.
O ile regulamin podmiotu ADR to przewiduje, Bank - w celu rozstrzygania sporów w trybie pozasądowym - może skorzystać z europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów i złożyć wniosek o wszczęcie takiego postępowania pozasądowego przeciwko klientowi, jeśli klient indywidualny oraz Bank wcześniej zgodzą się na rozpatrzenie sprawy przez określony podmiot ADR, zgodnie z jego regulaminem, a przepisy prawa nie wyłączają takiej możliwości.
Konsument może również zwrócić się o pomoc do rzecznika konsumenta (miejskiego lub powiatowego).
- Komunikat dla posiadaczy lokat na okaziciela
- Upoważnienia do odbioru potwierdzenia realizacji transakcji
- Komunikat : wycofanie czeków gotówkowych i rozrachunkowych wydawanych do rachunków rozliczeniowych KONTO z LWEM dla małych firm.
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, iż począwszy od dnia
11 października br. ING Bank Śląski wycofuje z oferty czeki gotówkowe i rozrachunkowe ING Banku Śląskiego dla klientów z segmentu małych firm, którzy otworzą rachunki od tego dnia.Począwszy od 1 stycznia 2011r. zaprzestajemy wydawania czeków gotówkowych i rozrachunkowych ING Banku Śląskiego dla dotychczasowych Klientów, którzy założyli rachunki do dnia 11 października 2010r. Obsługa wydawanych czeków do rachunku KONTO z LWEM dla małych firm prowadzona będzie do maja 2011r.
- Komunikat dotyczący książeczkowych dowodów osobistych
Szanowni Państwo,
Przypominamy, że książeczkowe dowody osobiste utraciły ważność 31.03.2008 r.
Klienci, którzy jeszcze nie dokonali aktualizacji danych dotyczących dowodu osobistego, proszeni są o pilne zgłoszenie się w dowolnej placówce Banku wraz z aktualnym, ważnym dokumentem tożsamości.
Informujemy, że brak aktualizacji danych po zmianie dowodu osobistego może spowodować odmowę realizacji każdej dyspozycji, która będzie wymagała identyfikacji na podstawie odnotowanego w Banku dokumentu tożsamości.
- Zasady dokonywania wpłat gotówkowych w formie zamkniętej
- Komunikat dotyczący przelewów walutowych do Turcji
Zgodnie z informacja przekazaną przez Bank Centralny Turcji informujemy, że od 1 stycznia 2012 przelewy walutowe kierowane do Turcji muszą zawierać numer rachunku odbiorcy w formacie IBAN.
Zlecenie płatnicze, które nie będą zawierać poprawnego rachunku w formacie IBAN będą zwracane do zleceniodawcy.
- Upoważnienie wystawione przez posiadacza do dokonania wpłaty gotówkowej w formie otwartej na rachunki prowadzone w Banku w imieniu posiadacza
- Formularz zlecenia wypłaty gotówki z tytułu delegacji w walucie innej niż waluta rachunku
- Lista krajów stosujących numer rachunku w formacie IBAN
- Wykaz państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego - EOG
- Polecenie zapłaty - formularze stosowane przez Bank
Formularze stosowane dla polecenia zapłaty dla Klientów Indywidualnych i Przedsiębiorców Rodzaj zlecenia (dyspozycji) Nazwa formularza Formularze Złożenie zgody na obciążanie rachunku w formie polecenia zapłaty Zgoda na obciążanie rachunku pobierz Cofnięcie zgody na obciążanie rachunku w formie polecenia zapłaty Cofnięcie zgody na obciążanie rachunku pobierz Zwrot kwoty transakcji, która została wykonana w terminach określonych w przepisach prawa Zwrot kwoty wykonanej transakcji płatniczej w ramach polecenia zapłaty pobierz Złożenie dyspozycji dotyczącej powiadomienia o niezrealizowaniu polecenia zapłaty
(zgodnie z UUP – powiadomienie o odmowie wykonania transakcji płatniczej w ramach polecenia zapłaty)Powiadomienie o odmowie wykonania transakcji płatniczej w ramach polecenia zapłaty pobierz Odwołanie transakcji, zmiana dyspozycji odwołania /np. zmiana kryterium odwołania/ oraz rezygnacja z odwołania transakcji. Odwołanie transakcji płatniczej/ych w ramach polecenia zapłaty pobierz - Załącznik do Regulaminów i Ogólnych warunków dotyczący Bankowego Funduszu Gwarancyjnego
- Informacja o wysokości stopy referencyjnej
- Informacja o stawkach opłaty interchange
- Zaprzestanie obsługi czeków
Uprzejmie informujemy, iż z dniem 1 czerwca 2013r. ING Bank Śląski zaprzestaje obsługi skupu i inkasa wszystkich rodzajów czeków w odniesieniu do Klientów Indywidualnych oraz Przedsiębiorców.
Prosimy o uwzględnienie tego w Państwa planach oraz przepraszamy za utrudnienia. - Komunikat dla Klientów korzystających z usług Banku w zakresie przyjmowania i przekazywania zleceń nabycia lub odkupienia tytułów uczestnictwa w instytucjach wspólnego inwestowania
- Regulamin Promocji „Powiększ swój limit za darmo”
- Regulamin Promocji „Wystartuj z limitem za 9,9%”
- Regulamin zawierania transakcji wymiany walutowej z dostawą natychmiastową przez Klientów detalicznych w ING Banku Śląskim S.A.
- Regulamin Promocji Limitu zadłużenia w koncie "Wykorzystujesz, bonus zyskujesz"
- Komunikat dla amerykańskich osób fizycznych
Wiele z amerykańskich regulacji dotyczących papierów wartościowych, jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych lub innych tytułów uczestnictwa w instytucjach wspólnego inwestowania, podatków oraz świadczenia usług związanych z w/w instrumentami wywołuje w praktyce skutki mające zasięg eksterytorialny.
W konsekwencji, ING Bank Śląski S.A. („Bank”) jako podmiot działający poza terytorium USA, aby móc świadczyć usługi związane z wyżej wskazanymi instrumentami finansowymi na rzecz amerykańskich osób fizycznych, musiałby posiadać odpowiednio dostosowane do prawa amerykańskiego procedury obsługi tych Klientów, w szczególności w zakresie obowiązku raportowania do USA niektórych informacji o tych osobach i ich transakcjach. Wprowadzenie w Banku tego rodzaju procedur, uwzględniających wymogi wynikające z regulacji USA, zostało ocenione jako niezgodne z obecnie obowiązującym w Polsce prawem i nie jest możliwe bez wprowadzenia w nim stosownych zmian.
Przed nawiązaniem relacji z danym podmiotem oraz w czasie jej trwania Bank ocenia ryzyko świadczenia usług temu podmiotowi. Mając na uwadze wyniki tego rodzaju oceny w odniesieniu do amerykańskich osób fizycznych , ING Bank Śląski S.A. z przyczyn biznesowych nie świadczy tym osobom usług związanych z wyżej wskazanymi instrumentami finansowymi.
Powyższe dotyczy wyłącznie świadczenia usług inwestycyjnych związanych z wyżej wskazanymi instrumentami finansowymi i nie będzie miało wpływu na inne usługi finansowe oferowane przez Bank amerykańskim osobom fizycznym.
- Komunikat dla posiadaczy kart przedpłaconych ING Banku Śląskiego S.A. (dedykowany zarówno dla Klienta indywidualnego, jak i Przedsiębiorców)
- Komunikat dla posiadaczy rachunków określonych w Regulaminie świadczenia przez ING Bank Śląski S.A. usług w ramach prowadzenia rachunków bankowych
- Komunikat dla posiadaczy rachunków określonych w Regulaminie świadczenia przez ING Bank Śląski S.A. usług w ramach prowadzenia rachunków płatniczych dla osób fizycznych
- Errata do regulaminu lokat dla osób fizycznych
- Regulamin świadczenia przez ING Bank Śląski S.A. usług w ramach prowadzenia rachunków płatniczych dla osób fizycznych
- Komunikat dot. zbiorczej informacji o rachunkach
Od 1 lipca będą Państwo mogli zlecić nam odnalezienie kont osobistych, oszczędnościowych i terminowych w innych bankach i SKOK-ach.
Szczegóły
Takie zlecenie będą mogli Państwo złożyć, jeśli:
- są Państwo spadkobiercami zmarłej osoby i chcą odnaleźć jej konta,
- chcą Państwo otrzymać informacje na temat swoich kont w innych bankach i SKOK-ach.
Jak odnaleźć konta
Abyśmy odnaleźli Państwa konta, wystarczy, że złożą Państwo w naszym oddziale wniosek i potrzebne dokumenty. Jeśli są Państwo spadkobiercami zmarłej osoby, potrzebne będą też dokumenty, które to potwierdzą. Usługa kosztuje 60 zł.
Gdy złożą Państwo u nas zlecenie, poprosimy inne banki i SKOK-i o informacje na temat kont. Prośbę wyślemy do tych banków i SKOK-ów, które uczestniczą w Centralnej informacji Krajowej Izby Rozliczeniowej . Gdy otrzymamy odpowiedź, przekażemy Państwu informacje:
- nazwa instytucji, w której jest konto,
- numer konta,
- czy konto jest nadal prowadzone,
- czy konto jest wspólne.
- Informacja o Dyspozycji na wypadek śmierci
- Informacja o zmianie oprocentowania dla kaucji pieniężnej stanowiącej zabezpieczenie umowy o korzystanie z karty kredytowej w PLN
Od 3 lipca 2019 r. obniżamy oprocentowanie dla kaucji pieniężnej stanowiącej zabezpieczenie umowy o korzystanie z karty kredytowej w PLN. Obniżka wynika z tego, iż kwota kaucji jest oprocentowana według zmiennej stopy procentowej obowiązującej w banku dla Otwartego Konta Oszczędnościowego w złotych, którego oprocentowanie będzie obniżone od wyżej wskazanego terminu.
Dlaczego wprowadzamy zmiany
Od września 2018 r. obserwujemy spadek ogólnego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych, ogłaszanego przez Główny Urząd Statystyczny (GUS). W listopadzie 2018 r. wskaźnik ten spadł o 1,2 punktu procentowego w stosunku do analogicznego miesiąca roku poprzedniego. Dlatego podjęliśmy decyzję, aby obniżyć oprocentowanie jednokrotnie na wskazanych niżej kontach oszczędnościowych w PLN, jednak nie więcej niż o 0,2 punktu procentowego.
Zmiany przedstawiamy poniżej.
PRAWNA PODSTAWA ZMIANY
Wprowadzona od 3 lipca 2019 r. zmiana oprocentowania dokonywana jest na podstawie zmiana ogólnego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszanego przez Główny Urząd Statystyczny (GUS) za dany miesiąc, mierzonego w stosunku do analogicznego miesiąca roku poprzedniego.
- Regulamin świadczenia usług Systemu bankowości internetowej ING Banku Śląskiego S.A.