Tablica ogłoszeń

Opłaty i oprocentowanie

Konta osobiste i oszczędnościowe

Lokaty

Inwestycje

Kredyty i pożyczki

Karty i płatności

  • Informacja o przewalutowaniu transakcji wykonywanych kartą

    Od 19 kwietnia będziemy przekazywali Państwu informację dotyczącą przewalutowania transakcji wykonywanych kartą.

    Co to oznacza

    Gdy zapłacą Państwo kartą w jednej z walut państw Unii Europejskiej (np. w euro, kunie chorwackiej, koronie czeskiej), przeliczymy tę transakcję na walutę, w której mają Państwo konto. Poinformujemy Państwa o kwocie łącznych opłat za przeliczenie transakcji, którą pokażemy jako wartość procentową marży w stosunku do najbardziej aktualnego referencyjnego kursu wymiany euro ogłoszonego przez Europejski Bank Centralny (EBC).

    Jak będziemy przekazywać informację

    Informację o marży będziemy przekazywać Państwu w powiadomieniu push – po tym, jak wykonają Państwo transakcję.

    • Powiadomienia push dostępne są w aplikacji Moje ING, którą mogą Państwo zainstalować na swoim telefonie, a następnie włączyć powiadomienia push w ustawieniach aplikacji.
    • Jeśli korzystają już Państwo z aplikacji Moje ING i otrzymują powiadomienia push, nie muszą Państwo nic więcej robić. Informację o marży dodamy do powiadomień push, które już Państwo otrzymują.

    Mogą Państwo zrezygnować z otrzymywania informacji o marży i wyłączyć powiadomienia push w ustawieniach aplikacji.

    Podstawa prawna

    Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/518 z dnia 19 marca 2019 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 924/2009 w odniesieniu do niektórych opłat za płatności transgraniczne w Unii i opłat za przeliczenie waluty.
     

  • Informacja o usłudze cashback

    Cashback to usługa, dzięki której możesz wypłacić gotówkę przy okazji płacenia kartą za towary i usługi – np. gdy robisz zakupy spożywcze w sklepie albo płacisz na stacji benzynowej.
    W ramach usługi Cashback możesz przy każdej płatności kartą, wypłacić jednorazowo do 1000 zł zarówno kartą Visa jak i Mastercard

    Aby zrealizować wypłatę, musisz mieć odpowiednią kwotę pieniędzy na koncie Twojej karty. Pamiętaj także, że każda wypłata w ramach Cashback zmniejsza dzienny limit wypłat gotówki ustanowiony przez Ciebie dla danej karty.

  • Od 29.03.2021 r. wycofujemy prowizję za transakcje kartami w państwowych loteriach, grach losowych i totalizatorach

    W październiku 2020 r. poinformowaliśmy o tym, że od 29 marca 2021 r. wprowadzamy prowizję za transakcje kartami u podmiotów świadczących usługi jako kasyna, kasyna internetowe, gry losowe, zakłady bukmacherskie, loterie i totalizatory.

    Prowizja dotyczy kart kredytowych z umową zawartą lub aneksowaną od 20 maja 2018 r. oraz kart debetowych.

    Co się zmienia

    1. Do 28 maja 2021 r. nie będziemy pobierać tej prowizji.

    2. Obowiązująca prowizja będzie miała węższy zakres. Od 29 marca 2021 r. wycofujemy prowizję od transakcji kartami u podmiotów świadczących usługi jako państwowe gry losowe loterie i totalizatory.

    W związku z tym od 29 marca 2021 r.:

    • dla kart debetowych – Tabela Opłat i Prowizji ING Banku Śląskiego Spółka Akcyjna dla osób fizycznych (dalej TOiP) Rozdział III tabela a) pkt 1.9. otrzymuje brzmienie:
    Tytuł opłaty / prowizji – wprowadzany 29.03.2021 r. Tytuł opłaty / prowizji – obowiązujący po zmianie od 29.03.2021 r.
    Krajowa / zagraniczna transakcja płatnicza, w tym transgraniczna transakcja płatnicza przy użyciu karty debetowej do płatności bezgotówkowych Krajowa / zagraniczna transakcja płatnicza, w tym transgraniczna transakcja płatnicza przy użyciu karty debetowej do płatności bezgotówkowych
    a) u podmiotów świadczących usługi jako: kasyna, kasyna internetowe, gry losowe, zakłady bukmacherskie, loterie i totalizatory a) u podmiotów świadczących usługi jako: kasyna, kasyna internetowe, zakłady bukmacherskie, oraz inne niż państwowe gry losowe, loterie i totalizatory
    b) pozostałe transakcje bezgotówkowe b) pozostałe transakcje bezgotówkowe
    • dla kart kredytowych – TOiP Rozdział III tabela c) pkt 1.8. otrzymuje brzmienie:
    Tytuł opłaty / prowizji – wprowadzany 29.03.2021 r. Tytuł opłaty / prowizji – obowiązujący po zmianie od 29.03.2021 r.
    2. Realizacja transakcji bezgotówkowych (dot. umów zawartych i aneksowanych od 20.05.2018 r.) 2. Realizacja transakcji bezgotówkowych (dot. umów zawartych i aneksowanych od 20.05.2018 r.)
    a) u podmiotów świadczących usługi jako: kasyna, kasyna internetowe, gry losowe, zakłady bukmacherskie, loterie i totalizatory a) u podmiotów świadczących usługi jako: kasyna, kasyna internetowe, zakłady bukmacherskie, oraz inne niż państwowe gry losowe, loterie i totalizatory
    b) pozostałe transakcje bezgotówkowe b) pozostałe transakcje bezgotówkowe

    Dodatkowo, w TOiP:

    • w Rozdz. III a) pkt 1.9. a) – dla kart debetowych
    • w Rozdz. III c) pkt 1.8. ppkt 2 a) – dla kart kredytowych

    do obowiązującej stawki prowizji dodajemy przypis o treści:
    „W okresie od 29.03.2021 r. do 28.05.2021 r. prowizja nie będzie pobierana.”

    Podstawa prawna zmiany TOiP:

    a) Dla kart debetowych – §82 ust. 10 Regulaminu świadczenia przez ING Bank Śląski S.A. usług w ramach prowadzenia rachunków płatniczych dla osób fizycznych:

    Bank jest uprawniony do wycofania dotychczas obowiązujących tytułów (nazw) opłat i prowizji w każdym czasie. Bank informuje o wycofaniu dotychczas obowiązujących tytułów opłat i prowizji na stronie internetowej Banku oraz na tablicy ogłoszeń w placówkach Banku.

    b) Dla kart kredytowych – §25 ust. 4 Ogólnych warunków wydawania i użytkowania kart kredytowych ING Banku Śląskiego S.A.:

    Bank jest uprawniony do wycofania dotychczas obowiązujących tytułów (nazw) opłat i prowizji w każdym czasie. Bank informuje o wycofaniu dotychczas obowiązujących tytułów opłat i prowizji na stronie internetowej Banku oraz na tablicy ogłoszeń w placówkach Banku.

    Przejdź do Tabeli Opłat i Prowizji

  • Zwiększamy limit płatności kartą bez PIN-u do 100 zł
  • Informacja o usłudze chargeback

    Płacisz kartą za usługi lub zakupy? Organizator odwołał wycieczkę lub koncert? Towar w paczce jest niezgodny z zamówieniem? Spróbuj skontaktować się ze sprzedawcą i wyjaśnić sprawę. Jeśli Ci się nie uda – zgłoś się do nas. Chargeback jest jak parasol ochronny. Dzięki niemu możemy pomóc Ci odzyskać pieniądze, kiedy nie uda Ci się samodzielnie wyjaśnić sprawy z usługodawcą.

    Reklamacji podlegają transakcje w bankomatach i terminalach - te w sklepach stacjonarnych, jak i te, które zrobisz przez internet. Zarówno reklamacja jak i postępowanie chargeback są darmowe. Chargeback jest dostępny dla wszystkich klientów i każdego rodzaju karty.

    Przygotuj historię korespondencji z usługodawcą – będziemy jej potrzebować. Informacje o pozostałych dokumentach znajdziesz tu. Visa lub Mastercard pomogą nam wyjaśnić Twoją sprawę po tym, jak przekażesz nam komplet dokumentów. Zwykle trwa to około 3 miesięcy. Jednak sporo zależy od tego, od kogo próbujemy odzyskać Twoje pieniądze. Czas ten może się wydłużyć. Jeśli tak się stanie, poinformujemy Cię o tym.

    Jeśli płaciłeś kartą, a usługodawca nie wywiązał się z umowy, którą zawarliście, skontaktuj się z nami. Możesz:

    Dokumenty w sprawie chargeback możesz nam wysłać w wiadomości w Moim ING lub przynieść do placówki.

  • Komunikat w sprawie realizacji zagranicznych zleceń płatniczych:
  • Lista krajów stosujących numer rachunku w formacie IBAN
  • Zaprzestanie obsługi czeków

    Uprzejmie informujemy, iż z dniem 1 czerwca 2013r. ING Bank Śląski zaprzestaje obsługi skupu i inkasa wszystkich rodzajów czeków w odniesieniu do Klientów Indywidualnych oraz Przedsiębiorców.
    Prosimy o uwzględnienie tego w Państwa planach oraz przepraszamy za utrudnienia.

  • Regulamin zawierania transakcji wymiany walutowej z dostawą natychmiastową przez Klientów detalicznych w ING Banku Śląskim S.A.
  • Załącznik do Regulaminów i Ogólnych warunków dotyczący Bankowego Funduszu Gwarancyjnego

Bankowość internetowa

Placówki bankowe i gotówka

Reklamacje

  • Reklamacje - informacja dla klienta

    Szanowny kliencie,

    jeśli działania banku nie odpowiadają Twoim oczekiwaniom, poinformuj nas o tym niezwłocznie. Reklamacje postrzegamy jako źródło informacji, które służą podnoszeniu jakości świadczonych przez nas usług.

    Jak skontaktować się z nami w sprawie reklamacji?

    Prosimy o kierowanie ewentualnych reklamacji:

    • w formie elektronicznej poprzez system bankowości internetowej,
    • ustnie - telefonicznie 32 357 00 69 albo osobiście w placówce banku - miejscu spotkań,
    • w formie pisemnej - osobiście w placówce banku - miejscu spotkań albo przesyłką pocztową na adres:

    ING Bank Śląski S.A., SCCC
    ul. Sokolska 34
    40-086 Katowice

    Potwierdzenie złożenia reklamacji przekazujemy telefonicznie, przez system bankowości internetowej, ustnie w placówce banku - miejscu spotkań lub w postaci papierowej.

    W jaki sposób powiadamiamy o rozpatrzeniu reklamacji?

    Wybierz wygodny dla Ciebie sposób udzielenia odpowiedzi:

    • pisemny – wyślemy odpowiedź na Twój adres korespondencyjny (lub adres firmy)
    • elektroniczny w Moim ING – gdy odpowiedź będzie gotowa, wyślemy na Twój telefon komórkowy powiadomienie (jeśli masz naszą aplikację i włączone powiadomienia).

    Gdy klikniesz w powiadomienie i zalogujesz się do aplikacji, trafisz bezpośrednio do miejsca z odpowiedzią.
     
    Powiadomienie nie przyszło?

    1. Zaloguj się do Mojego ING i przejdź do swojego profilu
    2. Kliknij Moje dokumenty, a nstępnie "Otwórz moje dokumenty" i potwierdź swoją tożsamość.
    3. Odpowiedź na reklamację czeka na Ciebie w zakładce Dokumenty bankowe.

    W jakim terminie udzielamy odpowiedzi na reklamacje?

    Odpowiedź na reklamację otrzymasz najpóźniej w dniu, który podaliśmy Ci podczas przyjęcia zgłoszenia.
     
    Na odpowiedź mamy:

    • 15 dni roboczych – jeżeli reklamacja dotyczy usług płatniczych,
    • 30 dni kalendarzowych– w pozostałych przypadkach.

     
    Jeżeli przypadek jest szczególnie skomplikowany, ten czas może się wydłużyć. Nie powinien jednak przekroczyć:

    • 35 dni roboczych – jeżeli reklamacja dotyczy usług płatniczych
    • 90 dni kalendarzowych – jeżeli reklamacja dotyczy danych osobowych
    • 60 dni kalendarzowych – w pozostałych przypadkach.

     
    Jeśli Twoją reklamację będziemy rozpatrywać dłużej, napiszemy do Ciebie. Wyjaśnimy przyczyny opóźnienia i podamy nowy termin zakończenia sprawy.

    Jaki sprawdzić status złożonej reklamacji?

    Aby sprawdzić, na jakim etapie jest Twoja reklamacja: ·

    • napisz do nas na czacie
    • lub zadzwoń pod numer 32 357 00 69 (infolinia dostępna 24/7).

    Co zrobić jeśli nie zgadzasz się z otrzymaną odpowiedzią na reklamację?

    Jeśli nie zgadzasz się z odpowiedzą na reklamację, to możesz zgłosić odwołanie w wybrany przez Ciebie sposób:

    • w formie elektronicznej poprzez system bankowości internetowej
    • ustnie - telefonicznie 32 357 00 69 albo osobiście w placówce banku - miejscu spotkań
    • w formie pisemnej - osobiście w placówce banku - miejscu spotkań albo przesyłką pocztową na adres:

    ING Bank Śląski S.A., SCCC
    ul. Sokolska 34
    40-086 Katowice

    Twoje dane osobowe z reklamacji

    Jeżeli złożysz reklamację Administratorem Twoich danych będzie ING Bank Śląski SA z siedzibą w Katowicach kod 40-086, ul. Sokolska 34 (zwany dalej: Bankiem). Dane te będą przetwarzane w celu rozpatrzenia reklamacji, oraz w celach przewidzianych przepisami prawa, w tym w celu archiwizacyjnym. Odbiorcą danych mogą być podmioty upoważnione na mocy przepisów prawa, lub na podstawie odrębnie wyrażonej zgody. Podanie danych osobowych jest dobrowolne i każda osoba ma prawo dostępu do treści jej danych oraz ich Poprawiania.

Relacje inwestorskie

Dokumenty niezbędne do zawarcia i realizacji umów

Pozostałe