Kiedy i na jaki czas mogę zawiesić spłatę kredytu?
Czy muszę złożyć wniosek przed dniem płatności raty?
Nie. Musisz złożyć wniosek najpóźniej w dniu płatności raty. Przykład: Jeśli dzień płatności raty jest 5 października, to masz czas na złożenie wniosku do 5 października (włącznie).
W 2023 roku spłatę kredytu możesz zawiesić:
- od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 roku – na 1 dowolny miesiąc w każdym kwartale.
Jeśli zawiesisz spłatę kredytu, okres kredytowania wydłużymy o okres zawieszenia. W czasie zawieszenia spłaty nie będziemy pobierać rat, ani nie naliczymy żadnych odsetek. Będziemy pobierać jedynie składki ubezpieczeniowe.
W 2022 spłatę kredytu można było zawiesić:
- od 1 sierpnia do 30 września 2022 roku – na 2 miesiące
- od 1 października do 31 grudnia 2022 roku – na 2 miesiące.
Pamiętaj, że możesz zawiesić spłatę tylko jednego kredytu hipotecznego
Zawieszenie spłaty może dotyczyć tylko kredytu przeznaczonego na zaspokojenie własnych potrzeb mieszkaniowych.
Jakie warunki musisz spełnić
- Możesz zawiesić spłatę tylko jednego ze swoich kredytów
- Twoja umowa kredytowa została podpisana przed 1 lipca 2022 roku
- Twoja umowa zakończy się po 1 stycznia 2023 roku
- Nie możesz zawiesić kredytu hipotecznego indeksowanego do waluty obcej. Jeśli chcesz przewalutować swój kredyt przejdź do strony o mediacjach.
Możesz zawiesić spłatę swojego kredytu również, gdy został on przeniesiony do ING Banku Hipotecznego.
Jak złożysz wniosek
Składasz wniosek
Zaloguj się do Mojego ING i wybierz kredyt, dla którego chcesz zawiesić spłatę. Następnie, w sekcji Wnioski, wybierz Wniosek o zawieszenie spłaty kredytu.
Przeczytaj informacje o okresie zawieszenia
We wniosku zobaczysz okres zawieszenia i datę zawieszanej raty.
W okresie zawieszenia nie pobieramy rat i nie naliczamy odsetek.
Otrzymasz potwierdzenie
Po złożeniu wniosku otrzymasz potwierdzenie.
W jednym wniosku możesz zawiesić wszystkie dostępne raty
Jeśli nie masz pewności, które raty chcesz zawiesić, wybierz tylko najbliższą. Wnioski dla pozostałych rat złożysz później.
Pytania i odpowiedzi
Wszystkie informacje dotyczące przyszłych rat sprawdzisz w harmonogramie spłaty. Zaloguj się do Mojego ING, wejdź w szczegóły swojego kredytu hipotecznego i wybierz harmonogram spłaty.
Tak. Masz 14 dni kalendarzowych od chwili złożenia wniosku, aby odstąpić od zawieszenia spłaty. Szczegóły znajdziesz w Informacji o odstąpieniu
Nie, nie możesz. Z dniem wejścia w życie nowej ustawy z 7 lipca, zawieszenie wykonania umowy dla kredytów hipotecznych w ramach tarczy 4.0 przestaje obowiązywać. Jeśli korzystasz z tego zawieszenia, to skończy się ono z dniem wejścia w życie ustawy czyli 29 lipca 2022 roku.
Możesz jednocześnie korzystać z zawieszenia spłaty kredytu hipotecznego i zawieszenia wykonania umowy dla produktów innych niż kredyt hipoteczny, np.: dla pożyczki pieniężnej czy karty kredytowej.
Tak. Zawieszenie spłaty kredytu nie oznacza zawieszenia składki ubezpieczeniowej. W tym okresie musisz płacić składki za ubezpieczenia, ponieważ cały czas obejmuje Cię ochrona ubezpieczeniowa. Dlatego nadal będziemy pobierać składki z Twojego konta. Jeżeli na koncie nie będzie wystarczającej kwoty, naliczymy opłatę za utrzymanie ubezpieczenia.
Szczegóły zawieszenia sprawdzisz w Moim ING, w Elektronicznym systemie doręczanie korespondencji. Zaloguj się do Mojego ING. Przejdź do zakładki Usługi. Wybierz Moje dokumenty a następnie Dokumenty bankowe.
Sprawdzisz tam, czy korzystasz z zawieszenia spłaty kredytu, kiedy kończy się okres zawieszenia i ile okresów zawieszenia masz już wykorzystanych.
Nie. Pamiętaj jednak, że we wniosku oświadczasz, że działasz w porozumieniu oraz za zgodą wszystkich kredytobiorców/ pożyczkobiorców.
Wniosek o zawieszenie możesz złożyć najpóźniej w dniu płatności raty, którą chcesz zawiesić.
W jednym wniosku możesz zawiesić wszystkie dostępne raty.
Jeśli nie masz pewności, które raty chcesz zawiesić, wybierz tylko najbliższą. Wnioski dla pozostałych rat złożysz później.
Nie musisz. Zaloguj się do Mojego ING i tam złóż wniosek.
Przyjdź do placówki bankowej - miejsca spotkań. Nasi specjalisci pomogą Ci złożyć wniosek.
Masz pytania?
Zadzwoń do nas
+48 32 356 22 98
Godziny kontaktu: 9:00 do 17:00 (poniedziałek-piątek)