Pamiętaj!
Elektroniczny rejestr akcjonariuszy jest wymagany przez zmiany w Kodeksie Spółek Handlowych. Musi być dostępny dla akcjonariuszy i emitenta od 1 marca 2021. Jeśli prowadzisz niepubliczną spółkę akcyjną lub komandytowo-akcyjną to musisz wybrać kto poprowadzi rejestr w przypadku Twojej firmy oraz potwierdzić ten wybór uchwałą walnego zgromadzenia akcjonariuszy.
Jak skorzystać z oferty
Skontaktuj się z nami
Podpisz umowę
w bankowości internetowej w module Dokumenty i wiadomości poprzez złożenie podpisu elektronicznego.
Przekaż dokumenty
Przekaż nam wszystkie wymagane dokumenty poprzez bankowość internetową ING Business
Bezpieczeństwo
Udostępniamy usługę prowadzenia rejestru akcjonariuszy w ramach obszaru banku powierniczego. ING Bank Śląski S.A. jest jednym z największych, najdłużej działających i najlepiej ocenianych banków prowadzących działalność powierniczą w Polsce. Na rachunkach papierów wartościowych, w rejestrach i sejfach przechowujemy publiczne i niepubliczne instrumenty finansowe o łącznej wartości ponad stu miliardów złotych.
Opłaty
Opłaty pobierane w cyklach miesięcznych lub jednorazowo z rachunku bankowego spółki emitenta.
Rozwiń i zapoznaj się z nimi | ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Dokumenty
Dokumenty do prowadzenia rejestru
Potrzebne do zawarcia umowy o prowadzenie Rejestru akcjonariuszy
Umowa o świadczenie usługi prowadzenia rejestru akcjonariuszy
Regulamin Świadczenia Usługi Prowadzenia Rejestru Akcjonariuszy Przez Ing Bank Śląski S.A.
Pozostałe dokumenty i informacje potrzebne do zawarcia umowy
Potrzebne do otwarcia Rejestru Akcjonariuszy
Wzór Oświadczenia Akcjonariusza
Wzór pełnomocnictwa do reprezentowania Akcjonariusza – w przypadku firm
Pozostałe dokumenty i informacje potrzebne do otwarcia rejestru
Dokumenty informacyjne
dla Akcjonariuszy
Zasady korzystania z rejestru akcjonariuszy i obsługi akcjonariuszy
Informacja o przetwarzaniu przez ING Bank Śląski S.A. danych osobowych dla Akcjonariuszy
dla Emitentów
Masz pytania?
Sprawdź najczęściej pojawiające się pytania
lub skontaktuj się z naszymi specjalistami, pomogą Ci podjąć decyzję
Najcześciej zadawane pytania
- Jak przebiega proces dematerializacji?
Pozbawienie akcji formy dokumentów dokonywane jest przez emitenta po wykonaniu wszystkich czynności związanych z przyjęciem dokumentów od akcjonariusza (za pokwitowaniem) oraz wpisaniem akcji do Rejestru Akcjonariuszy.
Przepisy nie określają szczegółowo czynności jakie powinny być wykonane. Naszym zdaniem emitent powinien zabezpieczyć kopie (skany) akcji, a następnie protokolarnie zniszczyć lub nieodwracalnie oznaczyć zarejestrowane akcje. Przed podjęciem tych działań zalecamy zasięgnięcie porady prawnej. Zwracamy uwagę iż określenie „dematerializacja” w rozumieniu przepisów o obrocie instrumentami finansowymi ma odmienne znaczenie i dotyczy rejestracji papierów wartościowych w KDPW.
- Co mam zrobić po podpisaniu umowy?
Zgodnie z Art. 16. Ustawy z 30.08.2019 o zmianie KSH:
- Spółka wzywa akcjonariuszy pięciokrotnie do złożenia dokumentów akcji w spółce oraz udostępnia informację o wezwaniu na stronie internetowej spółki w miejscu wydzielonym na komunikację z akcjonariuszami przez okres nie krótszy niż trzy lata od dnia pierwszego wezwania. Wezwanie następuje w sposób właściwy dla zwoływania walnego zgromadzenia spółki.
- Wezwania, o których mowa powyżej, nie mogą być dokonywane w odstępie dłuższym niż miesiąc oraz krótszym niż dwa tygodnie. Pierwsze wezwanie powinno nastąpić do 30 września 2020 r.
- Złożenie dokumentów akcji w spółce odbywa się za pisemnym pokwitowaniem wydanym akcjonariuszowi
- Gdzie i w jaki sposób przekazywać dokumenty wymagane przez bank?
Dokumenty wymagane przez Bank najwygodniej przesłać w formie elektronicznej, wiadomością wiążącą w systemie bankowości elektronicznej ING Business. Jeśli z jakichkolwiek przyczyn nie jest możliwe przesłanie dokumentów w ten sposób, prosimy kontaktować się z Bankiem w sposób wskazany w zał. 2 do umowy.
- W jaki sposób będziemy mieli dostęp do rejestru?
Bank udostępni emitentom zdalny dostęp do Rejestru Akcjonariuszy w terminie umożliwiającym wprowadzenie informacji o akcjach i akcjonariuszach do systemu Banku z odpowiednim wyprzedzeniem przed otwarciem rejestru w dniu 1 marca 2021r. O sposobie korzystania z systemu będziemy informować emitentów w indywidualnych komunikatach oraz/lub za pomocą strony internetowej.
- Jak możemy nadać dostęp wybranym przez nas osobom do rejestru?
Dostęp będzie realizowany na zasadach przyjętych w bankowości internetowej. Wybrani użytkownicy muszą być użytkownikami ING Business, na podstawie formularza dostępnego online uprawniony użytkownik powinien sporządzić schematy akceptacji konfigurujące role w rejestrze czyli uprawnienia do wprowadzania zmian/dostępu do aplikacji przyporządkowane do konkretnego użytkownika.
- Czy bank będzie pośredniczył w wypłacie dywidendy?
Zgodnie z art. Art. 32810 KSH, Spółka wykonuje zobowiązania pieniężne spółki wobec akcjonariuszy z przysługujących im praw z akcji za pośrednictwem podmiotu prowadzącego rejestr akcjonariuszy, chyba że statut stanowi inaczej. Jeśli zatem wolą emitenta jest zachowanie dotychczasowego sposobu wypłaty dywidendy bezpośrednio do akcjonariuszy, należy zmienić postanowienia Statutu Spółki.
- W jaki sposób będzie przebiegał proces wypłaty dywidendy?
Dywidenda wypłacana będzie na rachunki akcjonariuszy w kwocie wynikającej ze stanu posiadania akcji na datę ustalenia prawa do dywidendy oraz statusu podatkowego akcjonariusza. Stan posiadania akcji ustala Bank na podstawie rejestru akcjonariuszy, a status podatkowy emitent będącego również płatnikiem podatku dochodowego od wypłacanych dywidend. Zestawienie płatności ustalonych przez Emitenta generowane będzie w standardowej formie pliku z płatnościami.
- Na jaki adres e-mail spółki Bank będzie wysyłał fakturę VAT . Czy otrzymamy jakiś formularz do wypełnienia?
Faktury w formie elektronicznej wysyłane będą na adres e-mail wskazany w formularzu z danymi potrzebnymi do prowadzenia Rejestru Akcjonariuszy, składanym przed otwarciem rejestru czyli datą 1 marca 2021r.
- Z kim mogę się kontaktować w kwestiach operacyjnych po podpisaniu umowy (nr telefonu, adres e-mail) ?
Dane kontaktowe Banku w sprawach dotyczących Rejestru Akcjonariuszy zawarte są w załączniku nr. 2 do Umowy