Dlaczego warto mieć swój profil zaufany?

Image

Masz bezpłatny dostęp do urzędów przez internet 24/7

Image

Składasz wnioski bez kolejek

Image

Sprawdzasz statusy swoich spraw urzędowych

Image

Opłaty urzędowe robisz w Moim ING

Już teraz    załóż profil zaufany   w bankowości internetowej.

Jak stworzyć, a następnie wysyłać przez internet plik JPK_VAT?

Plik musisz wysyłać co miesiąc. Nowy przepis zaczyna obowiązywać już od 1 stycznia 2018 r. i dotyczy Cię jeśli jesteś płatnikiem VAT.

Dowiedz się jak to zrobić

 

 

Jak to działa?

Profil zaufany to Twoje darmowe narzędzie, które umożliwia m.in. złożenie podpisu elektronicznego, z którym załatwisz wiele spraw urzędowych przez internet. Zakładasz go dzisiaj, a korzystasz kiedy tego potrzebujesz.

Zakładasz bezpłatnie profil zaufany za pośrednictwem Mojego ING

Profil jest ważny przez 3 lata.

Załatwiasz sprawy urzędowe

na stronie administracji publicznej
(np. Urzędu Stanu Cywilnego, ZUSu).

Wysyłasz wnioski podpisane profilem zaufanym

jako metodę logowania do Profilu wybierasz bankowość internetową Moje ING (profil zaufany). Po zalogowaniu wrócisz na stronę urzędu.

Co możesz załatwić z profilem zaufanym?

Jako przedsiębiorcę może Cię szczególnie zainteresować załatwienie następujacych spraw:

  • sprawy związane z ZUSem i podatkami np. pobranie zaświadczenia o niezaleganiu
  • zarejestrujesz działalność gospodarczą lub zmienisz wpis w CIDG
  • uzyskasz indywidualną interpretację podatkową
  • eKUZ - Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • pobierzesz zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego
  • zgłosisz sprzedaż samochodu w wydziale komunikacji

... i wiele innych

Sprawdź listę wszystkich spraw jakie możesz załatwić korzystając z profilu zaufanego

Jak założyć profil zaufany w Moim ING?

Jesteś klientem?

Załóż teraz profil zaufany w Moje ING

Zaloguj się

Nie jesteś klientem?

Aby założyć profil zaufany musisz mieć dostęp do bankowości internetowej Moje ING. Otrzymasz go np. wraz z kontem firmowym

Otwórz konto

Dowiedz się więcej o koncie

Przykład

Jak stworzyć, a następnie wysłać przez internet plik JPK_VAT?

Jeśli rozliczasz się z VAT i nie korzystasz z usług biur rachunkowych - zobacz jak samodzielnie załatwić sprawę JPK_VAT.

Co czego wynika obowiązek wysyłania pliku JPK_VAT?

Każdy przedsiębiorca, który jest podatnikiem VAT (tj. składa deklaracje VAT-7 lub VAT-7K), od 1 stycznia 2018 r. ma obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT (rejestr sprzedaży VAT i rejestr zakupów VAT) oraz przesyłania jej jako Jednolity Plik Kontrolny (JPK_VAT). 

JPK_VAT zawiera dane dotyczące zakupów i sprzedaży, wynikające z ewidencji VAT za dany okres. Jest on pobierany bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych przedsiębiorcy. Ma określony układ i format (schemat XLM). Powinien zostać wysłany do 25. dnia po zakończeniu danego miesiąca, wyłącznie w wersji elektronicznej.
Nawet jeśli rozliczałeś się do tej pory metodą kwartalną, JPK_VAT także będziesz przesyłał co miesiąc.
Jeżeli jesteś podatnikiem, który wykonuje wyłącznie czynności zwolnione od podatku od towarów i usług, nie musisz wysyłać JPK_VAT.

Dowiedź się więcej o nowych przepisach.

 

Jak stworzyć plik JPK_VAT?

  1. Pobierz tabelę w formacie arkusza kalkulacyjnego (plik csv),
  2. Uzupełnij tabelę. Opis, jak to zrobić, znajdziesz w broszurze informacyjnej oraz w opisie struktury i formatu danych pliku csv.
  3. Zapisz plik na komputerze. Wypełniony plik jest już gotowy do wysyłki przez aplikację Klient JPK 2.0.

Korzystasz z programu księgowego?
Możesz utworzyć JPK_VAT przy pomocy uaktualnianego programu księgowego lub jednej z komercyjnych aplikacji on-line. Jeśli korzystasz już z takiego programu, sprawdź, czy ma on funkcję wysyłki za jego pośrednictwem plików JPK_VAT lub czy możesz bezpośrednio pobrać z programu dane do aplikacji Klient JPK 2.0.

Jak wysłać do urzędu gotowy plik JPK_VAT?

  1. Jeśli nie masz, załóż najpierw profil zaufany za pośrednictwem Mojego ING - załóż teraz
  2. Pobierz aplikację Klient JPK 2.0 do wysyłania plików JPK_VAT ze strony www.finanse.mf.gov.pl.
    Wybierz aplikację w wersji dla systemu operacyjnego, którego używasz na swoim komputerze (Windows, Linux). Aplikacja służy do konwersji pliku z formatu csv do xml oraz do wysyłki plików JPK_VAT.  Na wskazanej stronie znajdziesz również instrukcję instalacji i obsługi aplikacji.
  3. Wyślij plik za pomocą aplikacji i pobierz UPO_JPK - Urzędowe Poświadczenie Odbioru dla plików JPK
    Do otwarcia formularza UPO_JPK musisz mieć zainstalowany na komputerze darmowy program Adobe Reader

Nie korzystasz z aplikacji Klient JPK 2.0?
Zapoznaj się z informacjami na temat opracowanej przez Ministerstwo Finansów „Specyfikacji interfejsów usług Jednolitego Pliku Kontrolnego wersja 2.3" .

Źródło: www.finanse.mf.gov.pl, 7.12.2017

Reklamacje

Gdzie składać reklamacje dotyczące profilu zaufanego?

Jeśli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości internetowej ING Banku Śląskiego

w zakresie składania wniosku o utworzenie profilu zaufanego oraz autoryzacji dyspozycji z wykorzystaniem usługi profil zaufany – w ING Banku Śląskim:

  • w formie elektronicznej
  • ustnie
    • telefonicznie (od poniedziałku do piątku w godz. od 08:00 do 19:00), pod numerem: 
      0 800 163 012 - dla telefonów stacjonarnych (numer bezpłatny); 
      (32) 357 00 62 - dla telefonów stacjonarnych i komórkowych (koszt połączenia wg stawek operatora);
    • osobiście w oddziale banku - znajdź oddział
  • w formie pisemnej:
    • przesyłką pocztową na adres: ING Bank Śląski S.A., ul. Sokolska 34, DOR, skr. poczt. 137, 40-086 Katowice; 
    • osobiście w oddziale banku - znajdź oddział

Reklamacje rozpatrujemy zgodnie z przyjętymi w banku zasadami.

Jeśli dotyczą obsługi spraw w e-administracji

prosimy o zwrócenie się bezpośrednio do właściwego urzędu.

Pytania i odpowiedzi

RozwińZwiń