ING BANK ŚLĄSKI

Korzyści z płatności Mastercard w telefonie

Mastercard w telefonie możesz zamówić do konta firmowego w złotówkach.
Wystarczy telefon z systemem Android 5.0 lub wyższym oraz funkcją NFC, żeby jej używać.
Kartę wydajemy wyłącznie dla właścicieli i pełnomocników firm prowadzonych w formie jednoosobowej działalności gospodarczej.

0 zł za wydanie karty
Płacisz telefonem bez portfela, bez logowania do aplikacji
Kwoty powyżej 100 zł dodatkowo potwierdzasz PIN-em
Każdą transakcję widzisz od razu na swoim koncie

Płatności Mastercard w telefonie doliczają się do miesięcznej kwoty transakcji, która zwalnia z opłaty za kartę do konta.

Jak zamówić Mastercard w telefonie?

1

Zaloguj się do aplikacji Moje ING mobile

Zaloguj się do aplikacji Moje ING mobile

Wybierz konto, z którym chcesz powiązać Mastercard w telefonie.
Upewnij się, że masz aktualną wersję aplikacji

2

Wybierz: Zamów kartę

Wybierz: Zamów kartę

Z listy dostępnych kart wybierz Mastercard w telefonie i zaakceptuj umowę. Potwierdź PIN-em do aplikacji

3

Nadaj PIN do karty

Nadaj PIN do akceptacji transakcji

Mastercard w telefonie zainstaluje się automatycznie. Zobaczysz komunikat: „Płatności Mastercard w telefonie zostały aktywowane”

Jak płacić Mastercard w telefonie?

1

Podświetl ekran telefonu

 
2

Zbliż telefon do terminala i poczekaj aż zawibruje

 

3

Zatwierdź PIN-em do karty, jeśli o to poprosimy

 

Zobacz film

Nie masz jeszcze aplikacji Moje ING mobile?

Dowiedz się więcej

Pytania i odpowiedzi

Zgubiłeś lub skradziono Ci telefon?

Dowiedz się więcej

  • Jakie warunki muszę spełnić, aby zamówić Mastercard w telefonie do konta firmowego?

    Żeby zamówić Mastercard w telefonie trzeba:

    • być posiadaczem, współposiadaczem lub pełnomocnikiem Konta z LWEM w złotych w ING Banku Śląskim
    • mieć telefon z systemem operacyjnym Android 5.0 lub wyższym i funkcją NFC
    • mieć zainstalowaną aplikację Moje ING mobile.

    Ważne aby telefon miał aktualne usługi Google Play i oryginalne oprogramowanie (brak ROOT).

  • W jaki sposób mogę zamówić kartę Mastercard w telefonie?

    Kartę możesz zamówić wyłącznie w aplikacji mobilnej Moje ING mobile w procesie „Aktywacji płatności Mastercard w telefonie”, który jest dostępny z 3 miejsc:

    • z linka pod rachunkiem „Zamów kartę”
    • z Oferty ING
    • z reklamy np. na bąblu albo z linka w zakładce Moje Finanse.

    Aktywowanie karty jest możliwe tylko wówczas, gdy masz:

    • aktualną wersję aplikacji mobilnej Moje ING mobile
    • telefon z systemem operacyjnym Android 5.0 lub wyższym
    • aktywną antenę NFC.
  • Czy mogę zamówić kartę Mastercard w telefonie w oddziale banku?

    Nie. Doradca może Ci asystować w zamówieniu karty w Twoim telefonie.

  • Czy przy zamówieniu karty Mastercard w telefonie konieczna będzie autoryzacja kodem SMS?

    Nie. Potwierdzasz tę czynność kodem PIN do aplikacji mobilnej.

  • Mam kilka kart pozwalających na płatności telefonem, wydanych przez różne banki. Czy będą one prezentowane w telefonie w jednym miejscu?

    Tak, wszystkie karty umożliwiające płatności telefonem są widoczne w ustawieniach telefonu, w sekcji dotyczącej płatności NFC. Sekcja ta różnie się nazywa w zależności od modelu telefonu np.: „Dotknij i zapłać”, „Stuknij i zapłać”, „Płatności zbliżeniowe”, w wersji angielskiej w „Tap&Pay”.

     

  • W jakiej sytuacji pojawia się komunikat mówiący o ustawieniu Moje ING mobile jako domyślnej metody płatności telefonem?

    Ustawienie Moje ING mobile jako domyślnej metody płatności telefonem jest konieczne, gdy na telefonie zainstalowana jest aplikacja mobilna innego banku pozwalająca na płatności zbliżeniowe telefonem.

    Komunikat pokazuje się:

    • w procesie „Aktywacji płatności Mastercard w telefonie”
    • po kliknięciu w link „Ustaw jako domyślną do płatności telefonem”, który znajduje się w „Szczegółach karty” Mastercard w telefonie.
  • Czy Mastercard w telefonie będzie działać, gdy zablokuję aplikację Moje ING mobile?

    Karta nadal będzie działać i będziesz mógł nią płacić aż do momentu, gdy wyczerpie się pula płatności. Uzupełnienie puli płatności będzie wymagało zalogowania się do aplikacji Moje ING mobile. 

  • Jakie transakcje mogę wykonywać kartą Mastercard w telefonie?

    Kartą Mastercard w telefonie można wykonywać wyłącznie bezgotówkowe zbliżeniowe transakcje krajowe i zagraniczne w punktach handlowo-usługowych. 

  • Jakie będą domyślne parametry Mastercard w telefonie po jej zamówieniu?

    Od razu po zamówieniu Mastercard w telefonie będzie:

    • aktywna (nie wymaga dodatkowej aktywacji)
    • miała ustawiony dzienny limit dla transakcji bezgotówkowych zbliżeniowych - do wysokości salda.
    • gotowa do płatności, o ile Moje ING mobile ustawisz jako domyślną metodę płatności oraz będziesz mieć włączoną funkcję NFC.
  • Jakie są limity transakcji dla Mastercard w telefonie? Czy mogę je zmienić?

    Karta posiada dzienny limit dla transakcji bezgotówkowych zbliżeniowych obejmujący transakcje krajowe i zagraniczne: 500 zł, 1.000zł, 2.000 zł, 3.000 zł, 4.000 zł, 5.000 zł, 10.000 zł, do wysokości salda dostępnego na rachunku. Limit transakcyjny można ustawić wyłącznie w bankowości internetowej Moje ING. Zmiana działa od razu.

     

  • Czy trzeba mieć włączony internet w telefonie, aby wykonać transakcję?

    Nie. Natomiast ze względów bezpieczeństwa, co pewien czas poprosimy o zalogowanie się do aplikacji Moje ING mobile. Tym samym potwierdzasz swoją tożsamość. Po zalogowaniu uzupełnimy pulę płatności. Powiadomimy Cię, że pula płatności została uzupełniona.

     

     

  • Czy muszę być zalogowanym do aplikacji Moje ING mobile, aby płacić w sklepach?

    Nie. W większości przypadków nie jest również wymagane odblokowanie ekranu. Warunkiem koniecznym do przeprowadzenia płatności jest podświetlony ekran telefonu przy włączonej antenie NFC. 

  • Czy Mastercard w telefonie jest bezpieczne?

    Tak. Mastercard w telefonie ma kilka zabezpieczeń:

    • Limity transakcyjne – możesz samodzielnie ustawiać limity transakcji dla Mastercard w telefonie.
    • Polskie prawo i Regulamin dla kart płatniczych gwarantuje, że w sytuacji kradzieży/utraty karty zbliżeniowej i wykonania płatności przez osobę niepowołaną, bank pokryje straty powyżej 50 euro. Warunkiem skorzystania z tej ochrony jest niezwłoczne zastrzeżenie utraconej karty oraz zgłoszenie reklamacji wskazującej transakcje wykonane przez osobę niepowołaną. 
    • Antena NFC – aby płacić telefonem, należy uruchomić antenę NFC. Jeśli obawiasz się przypadkowych transakcji, możesz wyłączyć antenę NFC.
    • Logowanie do aplikacji Moje ING mobile – co pewien czas aplikacja wysyła powiadomienie z prośbą o zalogowanie.

     

  • Czy aplikacja mobilna musi być aktywna w chwili dokonywania płatności?

    Tak. Nie musisz jednak być zalogowany do aplikacji, aby płacić kartą.  

  • Jakie transakcje wymagają potwierdzenia kodem PIN?

    Kodem PIN potwierdzasz płatności powyżej 100 zł. PIN nadajesz podczas aktywacji karty Mastercard w telefonie. 

  • Czy zmiana kodu PIN do Mastercard w telefonie będzie działała od razu?

    Tak.

  • Czy pełnomocnik konta może zamówić dla siebie Mastercard w telefonie?

    Tak.

  • Co zrobić, gdy utracę telefon z aktywną kartą Mastercard w telefonie?

    W razie utraty telefonu z kartą Mastercard w telefonie koniecznie zastrzeż Mastercard w telefonie w bankowości internetowej Moje ING, albo dzwoniąc pod numer telefonu 32 357 00 12. Natychmiastowe zastrzeżenie karty najlepiej chroni przed płatnościami dokonanymi przez osoby nieuprawnione.

  • Co mam zrobić, gdy sprzedaję telefon, na którym jest aktywna karta Mastercard w telefonie?

    Przede wszystkim należy przywrócić ustawienia fabryczne telefonu. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, zastrzeż kartę w bankowości internetowej Moje ING albo dzwoniąc do banku pod numer telefonu 32 3570012.

  • Dlaczego nie dostaję powiadomień o wykonanych transakcjach Mastercard w telefonie?

    W przypadku zamówienia Moje ING nowego produktu/usługi, konieczne jest włączenie powiadomień.

    Aby to zrobić, należy po zalogowaniu do Moje ING mobile wejść w:
    Dane i ustawienia > Aplikacja mobilna > Notyfikacje > Powiadomienia Push
    i oznaczyć kartę Mastercard w telefonie jako aktywną do powiadomień.  

     

  • Ile kosztuje korzystanie z Mastercard w telefonie dla Przedsiębiorców?

    Karta jest bezpłatna. Dodatkowo płatności kartą doliczają się do kwoty, jaka zwalnia z opłaty za kartę Mastercard Business.

  • Co zrobić, gdy nie mogę zapłacić Mastercard w telefonie?
    • Sprawdź, czy karta jest aktywna,
    • sprawdź, czy aplikacja Moje ING mobile jest ustawiona jako domyślna do płatności telefonem,
    • sprawdź, czy w telefonie masz włączoną antenę NFC,
    • zaloguj się do aplikacji mobilnej, aby system odświeżył pule płatności,
    • sprawdź wykorzystanie dziennego limitu oraz salda dostępne na koncie.
  • Instalacja Mastercard w telefonie nie zakończyła się poprawnie. Co robić?

    Klienci którzy zaczęli przypisywać kartę do telefonu i zakończyło się to niepowodzeniem powinni wejść na wydaną kartę i skorzystać z linku Aktywuj płatności. Karta przypisze się wtedy do telefonu.

  • Aktywuj płatności nie działa. Co mogę zrobić?

    Jeżeli aktywuj płatności nie przypisze karty (np. długo ładuje bez efektu):
    1. Usuń urządzenie z zaufanych.
    2. W ustawieniach telefonu wejdź w menadżera aplikacji, odszukaj aplikację Moje ING wejdź u ustawienia pamięci i wybierz „Wyczyść dane”. Czyli tak:  Ustawienia > Aplikacje > Menedżer aplikacji > Moje ING > Pamięć > Wyczyść Dane / Wyczyść Pamięć.
    3. Uruchom aplikację, aktywuj ją, a następnie aktywuj płatności Mastercard w telefonie klikając „Aktywuj płatności”.

     

  • Mam telefon z Windows/iOS. Czy mogę zamówić Mastercard w telefonie?

    Nie. Mastercard w telefonie dostępna jest tylko na telefonach z systemem operacyjnym Android 5.0 albo wyżej. W Polsce firma Apple nie udostępniła jeszcze możliwości płacenia telefonem w technologii HCE. Obecnie nie ma możliwości technicznych użycia technologii HCE w telefonach z systemem Windows, gdyż firma Microsoft nie wspiera tej technologii w swoich urządzeniach.

     

     

  • W aplikacji Moje ING mobile nie mam opcji zamówienia Mastercard w telefonie. Dlaczego?
    • Opcja zamawiania karty jest dostępna tylko na telefonach, które spełniają minimalne wymagania tj. system operacyjny Android 5.0 albo wyższy oraz antenę NFC.
    • Ważne, aby telefon miał aktualne usługi Google Play i oryginalne oprogramowanie (brak ROOT). Możesz sprawdzić, czy urządzenie ma oryginalne oprogramowanie, korzystając z darmowej aplikacji SafetyNet Test dostępnej w sklepie Google Play.
    • Sprawdź też czy Twoje dane są aktualne. Możesz to zrobić w Moje ING w sekcji Dane i ustawienia > Dane > Edytuj Dane. Aby zamówić kartę wymagamy m. in. aktualnych dokumentów i oświadczenia o rezydenturze podatkowej (FATCA).  

     

  • Zmieniłem urządzenie zaufane. Czy Mastercard w telefonie został wyłączony?

    Jeżeli zmieniłeś zaufane urządzenie, na którym był Mastercard w telefonie, nie będzie możliwe dokonywanie płatności tym telefonem. Na nowozaufanym urządzeniu (o ile spełnia wymagania), możesz ponownie aktywować Mastercard w telefonie.

    W Moje ING mobile, w „Szczegółach karty” Mastercard w telefonie będzie miała status „wyłączona” i będzie dostępny link „Aktywuj płatności”. Nie wymagamy ponownego zamówienia karty. 

  • Czy z Mastercarda w telefonie może korzystać dziecko?

    Posiadacze konta w wieku 13-18 lat mogą zamówić kartę Mastercard w telefonie pod warunkiem, że wcześniej rodzic lub opiekun prawny wyraził dla nich zgodę na samodzielne zamawianie kart. Rodzic lub opiekun może wyrazić taką zgodę w Moim ING lub dowolnym oddziale banku.

  • Co muszę zrobić, jeśli oddaję telefon do naprawy lub go sprzedaję, a jest na nim aktywna karta Mastercard w telefonie?

    Przywrócenie ustawień fabrycznych na telefonie nie wystarczy. Jeśli korzystałeś na tym urządzeniu z płatności mobilnych, usuń urządzenie z listy urządzeń zaufanych dla aplikacji Moje ING. Możesz to zrobić w swoim profilu, w „Ustawieniach” w części Aplikacja mobilna. Jeśli na tym urządzeniu korzystałeś z karty w aplikacji Google Pay lub Apple Wallet, usuń dodane do aplikacji karty płatnicze.

  • Jak mogę zwrócić towar w sklepie, jeśli płaciłem kartą w telefonie lub w zegarku?

    Przy zwrocie towaru do sklepu, który kupowałeś przy użyciu karty w telefonie lub w zegarku, musisz mieć przy sobie to samo urządzenie, którym dokonałeś płatności. Gdy przypisujesz kartę do telefonu lub zegarka, zostaje jej nadany wirtualny numer. Niektórzy sprzedawcy dokonują zwroty tylko na tę samą metodę płatności, jaką wykonany był zakup. Oznacza to, że w przypadku płatności telefonem, przy zwrocie musisz zbliżyć telefon do terminala. Na podstawie wirtualnego numeru karty przypisanej do telefonu, zwrot będzie możliwy. Jeśli usuniesz i dodasz kartę na nowo – jej wirtualny numer będzie inny, co może powodować problemy. W takiej sytuacji poproś sprzedawcę o zastosowanie innej metody zwrotu, tłumacząc, że nie masz już karty, którą dokonałeś zakupu. 

  • Gdzie znajdę wirtualny numer karty, którą dokonywałem zakupu?

    Jeśli chcesz sprawdzić wirtualny numer karty przypisany do telefonu lub zegarka pod konkretnym zakupem, wejdź w historię swojego konta. Po odszukaniu interesującej Cię transakcji, rozwiń ją. W prawym dolnym rogu znajdziesz nagłówek „Sposób płatności”. Będzie tam widniała informacja o czterech ostatnich cyfrach wirtualnego numeru karty. Oprócz tego, wirtualny numer karty znajdziesz w szczegółach karty Mastercard w telefonie w aplikacji Moje ING.

Opłaty i prowizje

 

Zobacz pełną Tabelę Opłat i Prowizji

Dowiedz się więcej o regulacjach dotyczących kart płatniczych

Zobacz także