Nasze karty w Apple Pay
Masz kartę Mastercard Business bez funkcji zbliżeniowej?
Wymień ją na kartę zbliżeniową. Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, zamknij kartę w Moim ING, a następnie zamów nową kartę Mastercard Business zbliżeniową, którą prześlemy Ci bez opłat.
Jeśli Twoja karta została wydana do konta dla spółki, odwiedź najbliższy oddział ds. Przedsiębiorców.
Jak dodać kartę do Apple Pay
Z Apple Pay dla kart firmowych możesz korzystać, jeśli jesteś właścicielem lub pełnomocnikiem ogólnym jednoosobowej działalności gospodarczej. Zobacz Apple Pay dla spółek
W Moje ING mobile
Zaloguj się do Moje ING mobile na telefonie Apple i wybierz kartę
W szczegółach karty kliknij „Dodaj do Apple Wallet”
Udziel nam zgody na przekazywanie danych do Apple
Dokończ dodawanie karty w Apple Wallet
W Apple Wallet
Udziel nam zgody na przekazywanie danych do Apple - w swoim profilu w Moim ING
Na swoim iPhonie wybierz w ustawieniach Wallet i Apple Pay. Kliknij: „Dodaj kartę”
Zrób zdjęcie karty lub
wpisz jej dane ręcznie.
Podaj kod CVV2
Zweryfikuj dane karty. Potwierdź w aplikacji Moje ING
Pytania i odpowiedzi
- Co to jest token w Apple Pay i jaką mam nad nim kontrolę?
Token jest wirtualną postacią karty płatniczej przechowywaną na urządzeniu w tzw. „bezpiecznym elemencie”, do którego dostęp jest bardzo ograniczony.
Masz kontrolę nad tokenem w takim samym zakresie jak nad kartą. Możesz czasowo zablokować token, odblokować lub usunąć go z Apple Pay. Możesz to zrobić w Moim ING po wejściu w szczegóły karty lub poprzez naszą infolinię.
Usunięcie karty z Apple Pay nie wpływa na możliwość inicjowania płatności powtarzalnych przez usługodawcę, u którego portfel Apple Pay został zdefiniowany jako metoda płatności za usługę – np. subskrypcji. Jeśli nie korzystasz już z danej usługi, zrezygnuj ze subskrypcji z poziomu konta iCloud na swoim urządzeniu Apple lub rozwiąż umowę w porozumieniu z usługodawcą.
- Czy muszę mieć aplikację Moje ING mobile, by korzystać z Apple Pay?
Apple Pay to oddzielna aplikacja. W aplikacji Moje ING potwierdzasz dodanie karty do Apple Pay i udzielasz zgody na przekazywanie danych do Apple.
Jednocześnie aplikacja Moje ING mobile:
- ułatwia zarządzanie kartami naszego banku dodanymi do Apple Pay
- jest niezbędna, by dodać karty na MacBooku z czytnikiem Touch ID
- ułatwia dodanie karty do Apple Pay na smartfonie
- ułatwia czasowe blokowanie karty i ustalanie limitów płatności.
- Nie widzę opcji dodaj do Apple Pay w szczegółach mojej karty w Moim ING. Co mogę zrobić?
Kartę możesz dodać tylko w aplikacji Moje ING mobile – nie zrobisz tego w przeglądarce.
- Zaktualizuj aplikację Moje ING mobile do najnowszej wersji.
- Zaktualizuj system operacyjny na telefonie.
- Następnie ponownie spróbuj dodać kartę.
- Czy pełnomocnik do konta firmowego może dodać kartę do Apple Pay?
Tak, ale tylko pełnomocnik ogólny. Może to zrobić, jeśli ma aktywną kartę wydaną do konta na swoje nazwisko.
- Czy muszę mieć dostęp do internetu, żeby zapłacić Apple Pay ?
Podobnie jak zwykła karta płatnicza z możliwością płatności zbliżeniowych karta dodana do Apple Pay nie wymaga połączenia z internetem, aby można było nią płacić. Natomiast samo dodanie karty do Apple Pay wymaga połączenia z internetem w celu weryfikacji wprowadzonych danych i autoryzacji tego procesu.
- Jak dodać kartę do Apple Pay na iPadzie?
Przejdź do Ustawień na iPadzie. Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”. Uzupełnij dane karty za pomocą aparatu iPada lub ręcznie. Potwierdź dodanie karty w aplikacji Moje ING mobile.
- Jak dodać kartę do Apple Pay na MacBooku z czytnikiem Touch ID?
Otwórz na MacBooku preferencje systemowe. Następnie otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay” i wybierz opcję „Dodaj inną kartę”. Zeskanuj dane karty za pomocą kamery MacBooka lub wprowadź je ręcznie. Aby potwierdzić dodanie karty, zaloguj się do aplikacji Moje ING i postępuj zgodnie z instrukcją na ekranie.
- Kiedy karta nie może być dodana do Apple Pay?
Nie możesz dodać do Apple Pay karty, która jest nieaktywna – np. zamknięta, zastrzeżona lub zablokowana, lub jeśli nie spełniasz innych warunków, np.: nie wyraziłeś zgody na przekazywanie przez nas danych o transakcjach do Apple. W niektórych przypadkach nie będzie możliwości dodania karty z powodów bezpieczeństwa, np.: gdy na urządzeniu nie ma oryginalnego systemu operacyjnego.
- Nie mogę dodać karty do Apple Pay na Apple Watch. Jaki jest powód?
Jeśli zegarek jest sparowany z iPhone'em, prawdopodobnie nie odblokowałeś zegarka przed rozpoczęciem procesu dodania karty. Odblokuj Apple Watch i spróbuj ponownie.
- Jakie dane o transakcji bank przekazuje do Apple?
Bank przekazuje do Apple informacje o kwotach transakcji, walutach transakcji, ich datach i czasie wykonania, rodzajach transakcji, statusach transakcji, nazwach i adresach sklepów/usługodawców, kategoriach sklepów/usługodawców, oznaczeniu i nazwach kategorii działalności gospodarczej sklepów/usługodawców.
- Co to jest karta domyślna?
To podstawowa karta, którą automatycznie płacisz za pomocą Apple Pay. Możesz zmienić kartę domyślną w dowolnym momencie.
- Jak mogę zapłacić kartą inną niż domyślna?
Wysuń obraz karty, którą chcesz płacić, na wierzch ekranu. Będzie widoczna jako pierwsza na głównym ekranie płatności Wallet.
Domyślną kartę możesz zmienić w ustawieniach telefonu i w sekcji „Wallet i Apple Pay”. Możesz też zmienić kartę domyślną w ustawieniach telefonu po wybraniu opcji Apple Wallet.
W przypadku zegarka możesz zmienić domyślną kartę albo na zegarku, albo w aplikacji Watch na telefonie.
- Czy dostanę informację o odrzuconej transakcji Apple Pay?
Tak, dostaniesz wiadomość (SMS lub push) jeśli transakcja zostanie odrzucona np.: z powodu braku pieniędzy na koncie. Otrzymasz również informację o pomniejszeniu stanu konta, jeśli transakcja zostanie wykonana.
- Transakcja została odrzucona na terminalu, ale zobaczyłem na telefonie znaczek, że przebiegła prawidłowo. Czy transakcja przeszła?
Zobaczysz znaczek potwierdzający prawidłowość transakcji bez względu na to czy autoryzacja przeszła pozytywnie, czy została odrzucona. Jest to informacja o prawidłowym odczytaniu karty przez terminal, a nie o realizacji transakcji.
Jeśli terminal odrzuci transakcję, oznacza to, że nie mogła zostać zaksięgowana (brak pieniędzy na koncie lub inny błąd). Wówczas dodatkowo otrzymasz push lub SMS o odrzuceniu transakcji.
- Dlaczego czasem muszę zatwierdzić transakcję Apple Pay kodem PIN do karty?
Niektóre terminale wymuszają podanie PIN-u przy transakcji. Dotyczy to urządzań ze starszym systemem operacyjnym.
- Mam kartę dodaną do Apple Pay, jednak nie mogę płacić. Transakcje są odrzucane. Dlaczego?
Być może wyłączyłeś na karcie płatności zbliżeniowe. W takim przypadku możesz nadal płacić w internecie i aplikacjach. Jeśli chcesz płacić zbliżeniowo, musisz włączyć płatności zbliżeniowe dla Twojej karty.
- Czy mogę zapłacić Apple Pay, jeśli wyłączę płatności zbliżeniowe dla karty?
Jeśli wyłączysz płatności zbliżeniowe dla swojej karty, nie zapłacisz zbliżeniowo kartą plastikową ani kartą w Apple Pay na terminalu płatniczym. Nadal możesz nią płacić w aplikacjach i sklepach internetowych, które akceptują płatności Apple Pay.
- Gdzie mogę sprawdzić transakcje wykonane Apple Pay?
Ostatnie wykonane transakcje widoczne są w aplikacji Apple Wallet. Pełną historię transakcji możesz sprawdzić w Moim ING.
- Czy mogę ustawić limit płatności dla Apple Pay?
Limity transakcji dla Apple Pay są wspólne z limitami dla karty płatniczej. Wysokość limitów możesz zmienić m.in. w bankowości internetowej oraz aplikacji Moje ING mobile.
- Czy mogę usunąć kartę z Apple Pay w Moim ING?
Tak. Możesz to zrobić w każdym momencie. Wystarczy, że wejdziesz w szczegóły karty w Moim ING i wybierzesz opcję: „Usuń kartę z tego urządzenia ” lub „Usuń Apple Pay ze wszystkich urządzeń”.
- Czy mogę płacić kartą w Apple Pay, jeśli czasowo zablokowałem kartę plastikową?
Jeśli karta płatnicza jest zablokowana czasowo – wszystkie tokeny w Apple Pay również są zablokowane. Odblokujemy kartę w Apple Pay po odblokowaniu przez Ciebie karty płatniczej.
- Co mam zrobić, jeśli zgubię iPhone'a z kartą w Apple Pay?
Możesz usunąć lub zablokować kartę dodaną do Apple Pay (token) w Moim ING, w szczegółach karty. Możesz też poprosić na infolinii banku o usunięcie tokenu z urządzenia lub zablokowanie go. Możesz też usunąć lub zablokować token poprzez iCloud.
- Co mam zrobić w przypadku zgubienia iPada, na którym była dodana karta w Apple Pay?
Możesz zablokować kartę w systemie bankowości internetowej Moje ING, w aplikacji mobilnej Moje ING mobile lub telefonicznie na naszej infolinii.
Możesz też usunąć karty poprzez iCloud.
- Zaloguj się na stronie icloud.com/find na komputerze Mac lub PC albo skorzystaj z aplikacji Znajdź mój iPhone na innym telefonie iPhone, iPadzie lub iPodzie touch.
- Znajdź swoje urządzenie. Włącz tryb Utracony. W trybie Utracony możesz zdalnie zablokować urządzenie czterocyfrowym kodem, wyświetlić na ekranie blokady własną wiadomość z kontaktowym numerem telefonu oraz śledzić położenie urządzenia na mapie.
- Jeśli masz dodaną kartę kredytową, debetową lub przedpłaconą do usługi Apple Pay, po wprowadzeniu urządzenia w tryb Utracony możliwość płacenia za pomocą usługi Apple Pay na urządzeniu zostanie zawieszona.
- Wymaż urządzenie. Aby uniemożliwić komukolwiek dostęp do danych znajdujących się na zaginionym urządzeniu, możesz zdalnie wymazać urządzenie. Wymazanie spowoduje usunięcie wszelkich znajdujących się na urządzeniu danych (w tym kart kredytowych, debetowych lub przedpłaconych dodanych do usługi Apple Pay) i uniemożliwi dalsze odnajdywanie urządzenia przy użyciu usługi Znajdź mój iPhone.
Zaginione urządzenie można przełączyć w tryb Utracony, zablokować lub zdalnie wymazać nawet wtedy, gdy jest wyłączone lub poza siecią. Działania te odniosą skutek, gdy tylko urządzenie połączy się z siecią.
- Czy usunięcie karty z iPhone’a wpływa na kartę w Apple Watchu, jeśli oba urządzenia są sparowane?
Nie, to są dwa oddzielne tokeny.
- Czy mogę odblokować (odwiesić) kartę usuniętą z Apple Pay, jeśli odnajdę zagubione urządzenie?
Nie, nie można odblokować usuniętej karty. Możesz odblokować tylko kartę czasowo zablokowaną w Apple Pay (zawieszoną).
- Dostałem komunikat, że nie mogę dodać karty do Apple Pay. Jaka może być tego przyczyna?
Może być kilka powodów:
- Próbujesz dodać kartę, która nie jest udostępniona dla Apple Pay np. kartę przedpłaconą.
- Nie mamy Twojej zgody na przekazywanie danych do Apple Inc. Złóż zgodę w swoim profilu w Moim ING, w sekcji Moje dane - Zgody i oświadczenia.
- Wprowadziłeś błędne dane karty (np. błędny kod CVV). Sprawdź czy dane karty są poprawne, popraw je i spróbuj ponownie.
- Próbujesz dodać kartę zablokowaną lub zastrzeżoną. Sprawdź jej status w szczegółach karty.
- Masz w ustawieniach telefonu inny region niż Polska. Zmień ustawienia telefonu i spróbuj ponownie.
Jeżeli pięć razy z rzędu wprowadzisz błędne dane karty, to zablokujemy możliwość dodania karty na 24 godziny. Robimy to ze względów bezpieczeństwa. Odczekaj 24 godziny i spróbuj ponownie.
- Czy mogę dodać ponownie kartę do Apple Pay, jeśli wcześniej została usunięta?
Tak, możesz ponownie dodać kartę.
- Czy mogę wypłacić gotówkę z konta firmowego za pomocą Apple Pay?
Możesz wypłacić gotówkę przy użyciu Apple Pay jeśli dodasz do niej swoje karty z naszego banku. Taka funkcja jest dostępna tylko w wybranych bankomatach np.: sieci Planet Cash.
Za wypłatę gotówki pobieramy opłaty zgodne z cennikiem dla wypłat kartą płatniczą. Wszystkie transakcje wypłaty gotówki potwierdzasz kodem PIN do karty.
- Co muszę zrobić, jeśli oddaję telefon do naprawy lub go sprzedaję?
Jeśli na tym urządzeniu korzystałeś z karty w aplikacji Apple Wallet, usuń dodane do aplikacji karty płatnicze. Możesz to zrobić bezpośrednio w aplikacji Apple Wallet albo za pośrednictwem bankowości elektronicznej Moje ING lub aplikacji mobilnej Moje ING mobile. Sprowadź również swój telefon do ustawień fabrycznych.
- Jak mogę zwrócić towar w sklepie, jeśli płaciłem kartą w telefonie lub w zegarku?
Przy zwrocie towaru do sklepu, który kupowałeś przy użyciu karty w telefonie lub w zegarku, musisz mieć przy sobie to samo urządzenie, którym dokonałeś płatności. Gdy przypisujesz kartę do telefonu lub zegarka, zostaje jej nadany wirtualny numer. Niektórzy sprzedawcy dokonują zwroty tylko na tę samą metodę płatności, jaką wykonany był zakup. Oznacza to, że w przypadku płatności telefonem, przy zwrocie musisz zbliżyć telefon do terminala. Na podstawie wirtualnego numeru karty przypisanej do telefonu, zwrot będzie możliwy. Jeśli usuniesz i dodasz kartę na nowo – jej wirtualny numer będzie inny, co może powodować problemy. W takiej sytuacji poproś sprzedawcę o zastosowanie innej metody zwrotu, tłumacząc, że nie masz już karty, którą dokonałeś zakupu.
- Gdzie znajdę wirtualny numer karty, którą dokonywałem zakupu?
Jeśli chcesz sprawdzić wirtualny numer karty przypisany do telefonu lub zegarka pod konkretnym zakupem, wejdź w historię swojego konta. Po odszukaniu interesującej Cię transakcji, rozwiń ją. W prawym dolnym rogu znajdziesz nagłówek „Sposób płatności”. Będzie tam widniała informacja o czterech ostatnich cyfrach wirtualnego numeru karty. Oprócz tego, wirtualny numer karty znajdziesz w aplikacji Wallet.
Opłaty i dokumenty
Opłaty
Operacja | Opłata | ||||
---|---|---|---|---|---|
Korzystanie z Apple Pay | 0 zł | ||||
Wypłaty gotówki z bankomatów umożliwiających wypłaty Apple Pay | zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji obowiązująca dla danej karty |
Transakcje bezgotówkowe wykonane Apple Pay wliczamy do sumy transakcji, które zwalniają z opłaty za kartę.
Apple Pay, logo Apple, iPhone, iPad, Apple Watch, Touch ID i Face ID są znakami towarowymi firmy Apple Inc.