Prosto

Możesz płacić zbliżeniowymi kartami debetowymi lub firmową kartą kredytową

Wygodnie

Wygodnie przełączasz się z karty firmowej na prywatną

Transakcje wszystkimi kartami widzisz w jednym miejscu

Bezpiecznie

Transakcje autoryzujesz Touch ID lub Face ID

Tak jak lubisz

Działa na nawet 9 Twoich urządzeniach jednocześnie - iPhone, Apple Watch, iPad i Mac

Apple Pay dla Przedsiębiorców

oraz wspólników i pełnomocników spółek cywilnych, jawnych i partnerskich z uproszczoną księgowością

Skorzystaj

Apple Pay dla Firm i samorządów

właścicieli i pracowników firm z pełną księgowością, korporacji
i jednostek samorządu terytorialnego

Zobacz ofertę

Nasze karty firmowe w Apple Pay

icon

Z Apple Pay dla kart firmowych możesz korzystać, jeśli jesteś właścicielem lub pełnomocnikiem ogólnym jednoosobowej działalności gospodarczej albo wspólnikiem lub pełnomocnikiem spółki cywilnej, jawnej lub partnerskiej z uproszczoną księgowością.
 
Nie skorzystasz z Apple Pay, jeśli masz kartę wydaną na wspólnotę mieszkaniową.

Masz kartę Mastercard Business bez funkcji zbliżeniowej? ​

Wymień ją na kartę zbliżeniową. Zastrzeż kartę w Moim ING, a nową kartę Mastercard Business zbliżeniową prześlemy Ci automatycznie bez opłat.

A jeśli masz u nas konto osobiste, dodaj do Apple Pay również swoje prywatne karty.

 

Jak dodać kartę do Apple Pay

  • W Moje ING mobile

  • W Apple Wallet

W Moje ING mobile

Żeby dodać kartę do Apple Pay w Moim ING, musisz mieć wersję 2.9.0 aplikacji Moje ING mobile.

1

Wybierz kartę

Zaloguj się do aplikacji Moje ING mobile na telefonie Apple

Kliknij „Karty i płatności telefonem” i wybierz kartę, którą chcesz dodać do Apple Pay.

2

Dodaj kartę

W szczegółach karty kliknij „Dodaj do Apple Wallet”

Jeśli nie mamy Twojej zgody na przekazywanie danych do Apple, poprosimy Cię o jej udzielenie.
Jeśli mamy juź zgodę, przejdziesz od razu do Apple Wallet.

3

Udziel zgody

Udziel nam zgody na przekazywanie danych do Apple

Twoja zgoda umożliwi nam dostarczenie danych o Twoich transakcjach do aplikacji i wyświetlanie Ci ich w Apple Pay.

4

Dokończ w Apple Wallet

Przejdź do Apple Wallet

Tam dokończ dodawanie karty i zatwierdź je kodem autoryzacyjnym,
jaki wyślemy Ci SMS-em. Na koniec otrzymasz od nas potwierdzenie dodania karty do Apple Pay. 

W Apple Wallet

1

 

Udziel nam zgody na przekazywanie danych do Apple

Zrobisz to w Moim ING w zakładce „Dane i ustawienia”, w części: „Zgody i oświadczenia”.

 

2

 

Na swoim iPhonie wybierz w ustawieniach Wallet i Apple Pay

Kliknij: „Dodaj kartę”.

 

3

 

Zrób zdjęcie karty lub wpisz jej dane ręcznie

Wpisz kod CVV2

4

 

Zweryfikuj dane karty

Potwierdź dodanie karty kodem autoryzacyjnym, jaki wyślemy Ci SMS-em.

Jak możesz płacić Apple Pay

Bezpieczeństwo transakcji w Apple Pay

 

Potwierdzenie transakcji
Transakcje Apple Pay są bezpieczne, bo zapłacić możesz tylko po poprawnym odblokowaniu urządzenia np. poprzez czytniki biometryczne Face ID lub Touch ID. Żeby zapłacić Apple Watchem musisz wcześniej odblokować go PIN-em.

Historia transakcji
Ostatnie wykonane transakcje widzisz w aplikacji Apple Wallet. Pełną historię płatności możesz sprawdzić w Moim ING.

Blokada kart
Jeśli stracisz urządzenie Apple, do którego masz dodaną kartę, możesz usunąć token lub zablokować kartę w Moim ING, w szczegółach karty. Możesz to zrobić również na naszej infolinii lub poprzez iCloud.

Pytania i odpowiedzi

  • Co to jest token w Apple Pay i jaką mam nad nim kontrolę?

    Token jest wirtualną postacią karty płatniczej przechowywaną na urządzeniu w tzw. „bezpiecznym elemencie”, do którego dostęp jest bardzo ograniczony.

    Masz kontrolę nad tokenem w takim samym zakresie jak nad kartą. Możesz czasowo zablokować token, odblokować lub usunąć go z Apple Wallet. Możesz to zrobić w Moim ING po wejściu w szczegóły karty lub poprzez naszą infolinię.

  • Czy muszę mieć aplikację Moje ING mobile, by korzystać z Apple Pay?

    Nie musisz. Aplikacja Moje ING mobile ułatwia jednak zarządzanie kartami naszego banku dodanymi do Apple Wallet. Umożliwia dodanie karty, czasowe blokowanie, ustalanie limitów płatności.

    Apple Pay to oddzielna aplikacja. Warunkiem korzystania z Apple Pay jest zdefiniowanie numeru telefonu do autoryzacji w systemie bankowości internetowej Moje ING. Na ten numer telefonu będziemy wysłać ci SMS-y kodami autoryzacyjnymi, które umożliwiają dodanie karty do Apple Wallet lub jej odłączenie. Dodatkowo konieczne jest udzielenie w Moim ING zgody na przekazywanie danych do Apple.

  • Nie widzę opcji dodaj do Apple Wallet w szczegółach mojej karty w Moim ING. Co mogę zrobić?

    Kartę możesz dodać tylko w aplikacji Moje ING mobile – nie zrobisz tego w przeglądarce.

    • Zaktualizuj aplikację Moje ING mobile do najnowszej wersji (3.0.1).
    • Zaktualizuj system operacyjny na telefonie. 
    • Następnie ponownie spróbuj dodać kartę. 
  • Czy pełnomocnik do konta firmowego może dodać kartę do Apple Wallet

    Tak, ale tylko pełnomocnik ogólny. Może to zrobić, jeśli ma aktywną kartę wydaną do konta na swoje nazwisko.

  • Czy muszę mieć dostęp do internetu, żeby zapłacić Apple Pay ?

    Podobnie jak zwykła karta płatnicza z możliwością płatności zbliżeniowych karta dodana do Apple Pay nie wymaga połączenia z internetem, aby można było nią płacić. Natomiast samo dodanie karty w aplikacjach Wallet lub w Moje ING mobile (czyli umożliwienie płatności daną kartą za pomocą Apple Pay) wymaga połączenia z internetem w celu weryfikacji wprowadzonych danych i autoryzacji tego procesu.

  • Jak dodać kartę do Apple Wallet na iPadzie?

    Przejdź do Ustawień na iPadzie. Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”. Uzupełnij dane karty za pomocą aparatu iPada lub ręcznie. Potwierdź kodem autoryzacyjnym, który wyślemy na Twój numer telefonu do autoryzacji dyspozycji w Moim ING.

     

  • Jak dodać kartę do MacBooka Pro z czytnikiem Touch ID?

    Otwórz na MacBooku Preferencje systemowe. Następnie otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay” i wybierz opcję „Dodaj inną kartę”. Zeskanuj dane karty za pomocą kamery MacBooka Pro lub wprowadź dane karty ręcznie. Potwierdź kodem autoryzacyjnym, który wyślemy na Twój numer telefonu do autoryzacji dyspozycji w Moim ING.

  • Kiedy karta nie może być dodana do Apple Wallet?

    Nie możesz dodać do Apple Wallet karty, która jest nieaktywna – np. zamknięta, zastrzeżona lub zablokowana, lub jeśli nie spełniasz innych warunków, np.: nie wyraziłeś zgody na przekazywanie przez nas danych o transakcjach do Apple. W niektórych przypadkach nie będzie możliwości dodania karty z powodów bezpieczeństwa, np.: gdy na urządzeniu nie ma oryginalnego systemu operacyjnego.

  • Nie mogę dodać karty do Apple Wallet na Apple Watch. Jaki jest powód?

    Jeśli zegarek jest sparowany z iPhone'em, prawdopodobnie nie odblokowałeś zegarka przed rozpoczęciem procesu dodania karty. Odblokuj Apple Watch i spróbuj ponownie.

  • Jakie dane o transakcji bank przekazuje do Apple?

    Bank przekazuje do Apple informacje o kwotach transakcji, walutach transakcji, ich datach i czasie wykonania, rodzajach transakcji, statusach transakcji, nazwach i adresach sklepów/usługodawców, kategoriach sklepów/usługodawców, oznaczeniu i nazwach kategorii działalności gospodarczej sklepów/usługodawców.

  • Co to jest karta domyślna?

    To podstawowa  karta, którą automatycznie płacisz za pomocą Apple Pay. Możesz zmienić kartę domyślną w dowolnym momencie.

  • Jak mogę zapłacić kartą inną niż domyślna?

    Wysuń obraz karty, którą chcesz płacić, na wierzch ekranu. Będzie widoczna jako pierwsza na głównym ekranie płatności Wallet.

    Domyślną kartę możesz zmienić w ustawieniach telefonu i w sekcji „Wallet i Apple Pay”. Możesz też zmienić kartę domyślną w ustawienia telefonu po wybraniu opcji Apple Wallet.

    W przypadku zegarka możesz zmienić domyślną kartę albo na zegarku, albo w aplikacji Watch na telefonie.

  • Czy dostanę informację o odrzuconej transakcji Apple Pay?

    Tak, dostaniesz wiadomość (SMS lub push) jeśli transakcja zostanie odrzucona np.: z powodu braku pieniędzy na koncie. Otrzymasz również informację o pomniejszeniu stanu konta, jeśli transakcja zostanie wykonana.

  • Transakcja została odrzucona na w terminalu, ale zobaczyłem na telefonie znaczek, że przebiegła prawidłowo. Czy transakcja przeszła?

    Zobaczysz znaczek potwierdzający prawidłowość transakcji bez względu na to czy autoryzacja przeszła pozytywnie, czy została odrzucona. Jest to informacja o prawidłowym odczytaniu karty przez terminal, a nie o realizacji transakcji.

    Jeśli terminal odrzuci transakcję, oznacza to, że nie mogła zostać zaksięgowana (brak pieniędzy na koncie lub inny błąd). Wówczas dodatkowo otrzymasz push lub SMS o odrzuceniu transakcji.

  • Dlaczego czasem muszę zatwierdzić transakcję Apple Pay kodem PIN do karty?

    Niektóre terminale wymuszają podanie PIN-u przy transakcji. Dotyczy to urządzań ze starszym systemem operacyjnym.

  • Dodałem kartę do Apple Wallet, jednak nie mogę płacić. Transakcje są odrzucane. Dlaczego?

    Możliwe są dwa powody:

    1. Wyłączyłeś na karcie plastikowej płatności zbliżeniowe. W takim przypadku możesz nadal płacić w internecie i aplikacjach. Jeśli chcesz płacić zbliżeniowo, musisz włączyć płatności zbliżeniowe dla Twojej karty.
    2. Karta dodana do Apple Wallet jest aktywna, ale nie zrobiłeś plastikiem transakcji stykowej. Uniemożliwia to realizację transakcji zbliżeniowych. Wykonaj chociaż jedną transakcję stykową kartą plastikową i spróbuj ponownie zapłacić kartą w Apple Wallet.

     

  • Czy mogę zapłacić Apple Pay, jeśli wyłączę płatności zbliżeniowe dla karty?

    Jeśli wyłączysz płatności zbliżeniowe dla swojej karty, nie zapłacisz  zbliżeniowo kartą plastikową ani kartą w Apple Wallet na terminalu płatniczym. Nadal możesz nią płacić w aplikacjach i sklepach internetowych, które akceptują płatności Apple Pay.

  • Gdzie mogę sprawdzić transakcje wykonane Apple Pay?

    Ostatnie wykonane transakcje widoczne są w aplikacji Apple Wallet. Pełną historię transakcji możesz sprawdzić w Moim ING.

  • Czy mogę ustawić limit płatności dla Apple Pay?

    Limity transakcji dla Apple Pay są wspólne z limitami dla karty płatniczej. Wysokość limitów możesz zmienić m.in. w bankowości internetowej oraz aplikacji Moje ING mobile.

  • Czy mogę usunąć kartę z Apple Pay w Moim ING?

    Tak. Możesz to zrobić w każdym momencie. Wystarczy, że wejdziesz w szczegóły karty w Moim ING i wybierzesz opcję: „Usuń kartę z tego urządzenia ” lub „Usuń Apple Pay ze wszystkich urządzeń”.

  • Czy mogę płacić kartą w Apple Pay, jeśli czasowo zablokowałem kartę plastikową?

    Jeśli karta płatnicza jest zablokowana czasowo – wszystkie tokeny w Apple Wallet również są zablokowane. Odblokujemy kartę w Apple Wallet po odblokowaniu przez Ciebie karty płatniczej.

  • Co mam zrobić, jeśli zgubię iPhone'a z kartą w Apple Wallet?

    Możesz usunąć lub zablokować kartę dodaną do Apple Pay (token) w Moim ING, w szczegółach karty. Możesz też poprosić na infolinii banku o usunięcie tokenu z urządzenia lub zablokowanie go. Możesz też usunąć lub zablokować token poprzez iCloud.

  • Co mam zrobić w przypadku zgubienia iPada, na którym była dodana karta w Apple Wallet?

    Możesz zablokować kartę  w systemie bankowości internetowej Moje ING, w aplikacji mobilnej Moje ING mobile lub telefonicznie na naszej infolinii.

    Możesz też usunąć karty poprzez iCloud.

    1. Zaloguj się na stronie icloud.com/find na komputerze Mac lub PC albo skorzystaj z aplikacji Znajdź mój iPhone na innym telefonie iPhone, iPadzie lub iPodzie touch.
    2. Znajdź swoje urządzenie. Włącz tryb Utracony. W trybie Utracony możesz zdalnie zablokować urządzenie czterocyfrowym kodem, wyświetlić na ekranie blokady własną wiadomość z kontaktowym numerem telefonu oraz śledzić położenie urządzenia na mapie.
    3. Jeśli masz dodaną kartę kredytową, debetową lub przedpłaconą do usługi Apple Pay, po wprowadzeniu urządzenia w tryb Utracony możliwość płacenia za pomocą usługi Apple Pay na urządzeniu zostanie zawieszona.
    4. Wymaż urządzenie. Aby uniemożliwić komukolwiek dostęp do danych znajdujących się na zaginionym urządzeniu, możesz zdalnie wymazać urządzenie. Wymazanie spowoduje usunięcie wszelkich znajdujących się na urządzeniu danych (w tym kart kredytowych, debetowych lub przedpłaconych dodanych do usługi Apple Pay) i uniemożliwi dalsze odnajdywanie urządzenia przy użyciu usługi Znajdź mój iPhone.

    Zaginione urządzenie można przełączyć w tryb Utraconyzablokować lub zdalnie wymazać nawet wtedy, gdy jest wyłączone lub poza siecią. Działania te odniosą skutek, gdy tylko urządzenie połączy się z siecią.

  • Czy usunięcie karty z iPhone’a wpływa na kartę w Apple Watchu, jeśli oba urządzenia są sparowane?

    Nie, to są dwa oddzielne tokeny.

  • Czy mogę odblokować (odwiesić) kartę usuniętą z Apple Wallet, jeśli odnajdę zagubione urządzenie?

    Nie, nie można odblokować usuniętej karty. Możesz odblokować tylko kartę czasowo zablokowaną w Apple Pay (zawieszoną).

  • Dostałem komunikat, że nie mogę dodać karty do Apple Pay. Jaka może być tego przyczyna?

    Może być kilka powodów:

    • Próbujesz dodać kartę, która nie jest udostępniona dla Apple Pay np. kartę przedpłaconą. 
    • Nie mamy Twojej zgody na przekazywanie danych do Apple Inc. Złóż zgodę w Moim ING w sekcji „Dane i ustawienia” > „Zgody i oświadczenia”.
    • Wprowadziłeś błędne dane karty (np. błędny kod CVV). Sprawdź czy dane karty są poprawne, popraw je i spróbuj ponownie.
    • Próbujesz dodać nieaktywowaną kartę (np. po odnowieniu karty). Zrób transakcję kartą plastikową w bankomacie lub sklepie – stykowo, z PIN-em. 
    • Masz w ustawieniach telefonu inny region niż Polska. Zmień ustawienia telefonu i spróbuj ponownie.

    Jeżeli pięć razy z rzędu wprowadzisz błędne dane karty, to zablokujemy możliwość dodania karty na 24 godziny. Robimy to ze względów bezpieczeństwa. Odczekaj 24 godziny i spróbuj ponownie.

  • Czy mogę dodać ponownie kartę do Apple Wallet, jeśli ją wcześniej usunąłem?

    Tak, możesz ponownie dodać kartę.

  • Czy mogę wypłacić gotówkę z konta firmowego za pomocą Apple Pay?

    Możesz wypłacić gotówkę przy użyciu Apple Pay z kartą Mastercard Business zbliżeniową. Taka funkcja jest dostępna tylko w wybranych bankomatach np.: sieci Planet Cash.

    Za wypłatę gotówki pobieramy opłaty zgodne z cennikiem dla wypłat kartą płatniczą. Wszystkie transakcje wypłaty gotówki potwierdzasz kodem PIN do karty.

    Nie oferujemy możliwości wypłacania gotówki kartami Visa. Pracujemy nad tym. 

RozwińZwiń

Apple Pay, logo Apple, iPhone, iPad, Apple Watch, Touch ID i Face ID są znakami towarowymi firmy Apple Inc.