Linia kredytowa z gwarancją BGK

Gwarancja de minimis jest zabezpieczeniem spłaty linii kredytowej
Możesz korzystać z linii kredytowej do 200 000 zł przez aż 36 miesięcy
Nie musisz zastawiać swojego majątku na rzecz banku
Ilustracja przedstawiająca banknoty na poduszce.

Kto może wnioskować o linię kredytową z gwarancją de minimis?

Przedsiębiorcy, którzy:

  • prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą
  • posiadają rachunek firmowy od min. 6 miesięcy
  • są rezydentami
  • spełniają specjalne kryteria dotyczące warunków objęcia gwarancją wynikających z przepisów UE i niedziałających w sektorach wykluczonych z pomocy de minimis zgodnie z warunkami uzyskania gwarancji
  • posiadają zdolność kredytową
  • posiadają niewykorzystany limit w ramach pomocy de minimis
  • nie są wpisani w Bankowym Rejestrze Niesolidnych Klientów
  • nie mają obowiązku zwrotu niezgodnej z prawem pomocy (na mocy decyzji Komisji Europejskiej)

Jak otrzymać linię kredytową z gwarancją de minimis?

  1. 1

    Składasz wniosek

    Wypełnij wniosek przez internet, jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą i masz założoną bankowość elektroniczną. Wniosek możesz także złożyć w Centrum Rozwoju Biznesu.

  2. 2

    Uzupełniasz dokumenty

    Do wniosku o linię kredytową (i załączników) dołączysz wniosek o udzielenie gwarancji wraz z załącznikami.

  3. 3

    Analizujemy wniosek

    Rozpatrujemy Twój wniosek i dołączone dokumenty.

  4. 4

    Podpisujesz umowę

    Umowę podpiszesz w Centrum Rozwoju Biznesu, bez względu na to gdzie złożono wniosek.

Potrzebne dokumenty

Informacja

Masz problem z otwarciem pliku PDF? Zobacz, jak go rozwiązać

    • Dokument tożsamości

    Jeśli nie jesteś klientem banku (nie masz żadnego produktu w ING)

  • Książka Przychodów i Rozchodów

    • PIT-36/36L(wraz załącznikiem PIT/B) lub KPiR z rozliczonymi stanami magazynowymi za rok ubiegły
    • KPiR za zakończone miesiące bieżącego roku

    Jeśli chcesz zwiększyć swoją zdolność kredytową i uwzględnić amortyzację:

    • Ewidencja środków trwałych lub strony z KPiR potwierdzające wysokość amortyzacji za okres, za jaki przyjmowane są dane finansowe do analizy (KPiR/PIT). 

    Ryczałt

    • PIT-28 wraz z załącznikami za rok ubiegły i  karty ewidencji przychodów za wszystkie miesiące bieżącego roku.
    • Oświadczenie o wysokości kosztów działalności gospodarczej (zawarte we wniosku kredytowym)

    Karta Podatkowa

    • Aktualna decyzja o wymiarze podatku
    • Oświadczenie o wysokości przychodów, kosztów działalności gospodarczej (zawarte we wniosku kredytowym)

    Deklaracja podatkowa PIT musi posiadać potwierdzenie złożenia w Urzędzie Skarbowym (pieczątka z US lub dowód nadania listu poleconego lub wydrukowane UPO).

  • Jeśli główny rachunek firmy (rachunek przez który przechodzi większość transakcji firmy) jest prowadzony w innym banku:

    • Wyciąg bankowy za okres 6 ostatnich zamkniętych miesięcy.

    Jeśli chcesz konsolidować kredyt lub przenieść linię kredytową z innego banku:

    • Umowa kredytowa wraz z aneksami,
    • Harmonogram spłat rat (dla produktów spłacanych w ratach).

    Jeśli dodatkowo osiągasz dochody z tytułu umowy o pracę:

    • Oświadczenie o dochodach - jeśli wynagrodzenie wpływa na konto ING (pobierz wzór PDF)

      albo
    • Zaświadczenie o dochodach - jeśli wynagrodzenie nie wpływa na konto w ING (pobierz wzór PDF).

    Jeśli masz rozdzielność majątkową i wnioskujesz o kwotę większą niż 100 000 zł:

    • Umowa majątkowa małżeńska w formie aktu notarialnego lub na podstawie postanowienia sądu.

    Jeśli prowadzisz dodatkową działalność gospodarczą lub Twój małżonek prowadzi działalność gospodarczą, a nie masz rozdzielności majątkowej:

    • Dokumenty finansowe firmy powiązanej zgodne z formą opodatkowania tej firmy,
    • Wypełniony i podpisany formularz firmy powiązanej (pobierz wzór PDF),
    • Pełnomocnictwo i zgoda na zawarcie umowy/aneksu (pobierz wzór PDF).

    Dokument dotyczący potwierdzenia płatności na rzecz ZUS/US: 

    • Zaświadczenie o niezaleganiu z płatnościami wobec ZUS/US lub
    • Wyciąg bankowy za okres 6 ostatnich zamkniętych miesięcy jeśli płatności są z rachunku w innym banku.

    Jeśli korzystasz z ulgi podatkowej IP BOX 

    • Załącznik PIT/IP
    • Wniosek o udzielenie przez BGK gwarancji spłaty kredytu - pobierz wzór PDF
    • Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - pobierz wzór PDF

Skontaktuj się z nami

Porozmawiajmy

Koszty i zakres gwarancji

Koszty

Koszty na rzecz banku

Prowizja wynosi 2,5% (min. 500 zł). Pobierana jednorazowo za 3-letni okres kredytowania. 

Oprocentowanie składa się z:

  • marży, której wysokość jest uzależniona od wyniku oceny zdolności kredytowej,
  • wskaźnika referencyjnego WIBOR 1M

Jeśli chcesz sprawdzić aktualne notowania, wejdź na stronę https://gpwbenchmark.pl


Prowizja na rzecz BGK

Wynosi 0,5% kwoty udzielonej gwarancji i pobierana jest z góry:

  • przy udzieleniu gwarancji
  • za kolejny okres roczny gwarancji.

Przykład:
Linia kredytowa udzielona na kwotę 200 000 zł, z gwarancją w kwocie 120 000 zł (60% kwoty linii). Wysokość prowizji przy udzieleniu gwarancji i w kolejnym roku– 600 zł.

Zakres gwarancji

Gwarancja zabezpiecza 60% wysokości linii kredytowej (bez odsetek oraz innych kosztów) – na okres 39 miesięcy.

Wysokość przyznanej gwarancji dla przedsiębiorcy zależy od limitu pomocy de minimis przyznanego w minionych 3 latach nie może przekroczyć 300 000 EUR.

Zabezpieczeniem gwarancji jest deklaracja wekslowa wraz z wekslem własnym in blanco przedsiębiorcy na rzecz BGK.

Szczegółowe informacje znajdziesz w Warunkach uzyskania w Banku Gospodarstwa Krajowego gwarancji spłaty kredytu w ramach portfelowej linii gwarancyjnej de minimis.

To jest oferta dla jednoosobowych działalności gospodarczych, które korzystają z uproszczonych zasad księgowości. Prowadzisz spółkę lub korzystasz z pełnej księgowości?
Porozmawiaj z naszym specjalistą pod numerem 32 357 00 24 lub znajdź Oddział ds. korporacyjnych