Tablica ogłoszeń
- Od 7 lipca 2020 r. obniżamy oprocentowanie na Otwartym Koncie Oszczędnościowym w PLN i walutach obcych
- Tabela stóp procentowych produktów depozytowych dla Przedsiębiorców
- Zwiększamy limit płatności kartą bez PIN-u do 100 zł
- Informacja na temat Tabeli Opłat i Prowizji dla Przedsiębiorców z 6.08.2018 r.
6 sierpnia 2018 r. zmieniliśmy Tabelę Opłat i Prowizji ING Banku Śląskiego SA (TOiP). Niestety w TOiP wystąpiła oczywista omyłka polegająca na pominięciu tytułu opłaty / prowizji, który obowiązywał przed zmianą, tj. „Przelew w walucie EUR w kraju, złożony w Oddziale Banku”.
Co to oznacza?
Prawidłowa treść TOiP powinna wyglądać następująco:
Lp.
Tytuł opłaty/prowizji
Wysokość opłaty / prowizji
Bieżąca oferta
Produkty wycofane z oferty banku
KONTO Z LWEM
Konto Direct dla Firmy
Konto z Lwem w walutach obcych
Direct /
Direct dla Wspólnot Mieszkaniowych
ZYSK
ZYSK+
3.10.
Opłata dodatkowa
c) Przelew wykonany w sposób nieautomatyczny – opłata dodatkowa do pkt. 3.5. 3.8.,3.11.
40 PLN
40 PLN
40 PLN
40 PLN
40 PLN
d) Przelew walutowy wykonany w trybie pilnym (DZIŚ / JUTRO) – opłata dodatkowa do pkt. 3.5., 3.8., 3.11.
50 PLN
50 PLN
50 PLN
50 PLN
50 PLN
3.11
Przelew w walucie EUR w kraju, złożony w Oddziale Banku
0,25% kwoty przelewu min. 50 PLN max. 200 PLN
0,25% kwoty przelewu min. 50 PLN max. 200 PLN
0,25% kwoty przelewu min. 50 PLN max. 200 PLN
0,25% kwoty przelewu min. 50 PLN max. 200 PLN
0,25% kwoty przelewu min. 50 PLN max. 200 PLN
Co dalej?
Poprawioną TOiP zamieściliśmy już na naszej stronie. Przepraszamy za tę sytuację.
- Informacja o usłudze chargeback
Płacisz kartą za usługi lub zakupy? Organizator odwołał wycieczkę lub koncert? Towar w paczce jest niezgodny z zamówieniem? Spróbuj skontaktować się ze sprzedawcą i wyjaśnić sprawę. Jeśli Ci się nie uda – zgłoś się do nas. Chargeback jest jak parasol ochronny. Dzięki niemu możemy pomóc Ci odzyskać pieniądze, kiedy nie uda Ci się samodzielnie wyjaśnić sprawy z usługodawcą.
Reklamacji podlegają transakcje w bankomatach i terminalach - te w sklepach stacjonarnych, jak i te, które zrobisz przez internet. Zarówno reklamacja jak i postępowanie chargeback są darmowe. Chargeback jest dostępny dla wszystkich klientów i każdego rodzaju karty.
Przygotuj historię korespondencji z usługodawcą – będziemy jej potrzebować. Informacje o pozostałych dokumentach znajdziesz tu. Visa lub Mastercard pomogą nam wyjaśnić Twoją sprawę po tym, jak przekażesz nam komplet dokumentów. Zwykle trwa to około 3 miesięcy. Jednak sporo zależy od tego, od kogo próbujemy odzyskać Twoje pieniądze. Czas ten może się wydłużyć. Jeśli tak się stanie, poinformujemy Cię o tym.
Jeśli płaciłeś kartą, a usługodawca nie wywiązał się z umowy, którą zawarliście, skontaktuj się z nami. Możesz:
- napisać do nas na czacie lub w wiadomościach Moim ING
- zadzwonić na infolinię pod nr +48 (32) 357 00 62
- odwiedzić dowolny oddział
Dokumenty w sprawie chargeback możesz nam wysłać w wiadomości w Moim ING lub przynieść do oddziału.
- Informacja o Ustawie o usługach płatniczych
Ustawa o usługach płatniczych
24 października 2011 r. weszła w życie ustawa o usługach płatniczych (Dz. U. Nr 119, poz. 1175), (zwana dalej: Ustawą). Przepisy Ustawy implementują do krajowego porządku prawnego postanowienia dyrektywy 2007/64/WE o usługach płatniczych w ramach rynku wewnętrznego (Payment Services Directive). Dyrektywa PSD ujednolica zasady wykonywania transakcji płatniczych w państwach członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), przeprowadzanych w walutach tych państw. Stanowi ona kluczowy element Jednolitego Obszaru Płatności w Euro – SEPA (Single Euro Payments Area), tworząc jego fundament prawny.
Ustawa o usługach płatniczych określa:
- warunki świadczenia usług płatniczych, w tym wymogi dotyczące przejrzystości postanowień umownych i obowiązków informacyjnych w zakresie świadczenia usług płatniczych,
- prawa i obowiązki stron umów o świadczeniu usług płatniczych,
- zakres odpowiedzialności z tytułu wykonywania usług płatniczych.
Ustawa przewiduje 12-miesięczny okres przejściowy, co oznacza, że do 24 października 2012 r. Banki mają czas na dostosowanie działalności w obszarze obowiązków informacyjnych oraz praw i obowiązków w zakresie świadczenia usług płatniczych.
Katalog usług objętych Ustawą
Ustawa obejmuje następujące usługi płatnicze:
- wpłata i wypłata gotówkowa na / z rachunków bankowych dokonywana w walucie rachunku,
- polecenie przelewu w złotych lub walutach państw członkowskich kierowane do tych państw (w tym przelewy otrzymane z tych państw),
- stałe zlecenie,
- polecenie zapłaty,
- transakcje realizowane za pośrednictwem kart, systemów bankowości elektronicznej.
Korzyści dla Klientów
Wśród korzyści, które dla konsumentów i przedsiębiorców niesie ze sobą ustawa, należy wymienić:
- szybsze elektroniczne przelewy w euro: od listopada 2011 r. obowiązuje już w Banku zasada wykonywania zleceń w terminie D+1 (gdzie D oznacza dzień, w którym nastąpił moment otrzymania zlecenia) stosowana w odniesieniu do przelewów walutowych w walucie euro kierowanych na rachunek prowadzony w innym banku w kraju lub do któregokolwiek państwa członkowskiego, złożonych poprzez system bankowości internetowej w trybie standardowym. Dla Klienta zasada D+1 oznacza, że wykonanie takiego przelewu walutowego następuje poprzez uznanie rachunku banku odbiorcy najpóźniej w pierwszym dniu roboczym po dniu otrzymania zlecenia (dzień D). Dla zleceń składanych w formie papierowej termin wykonania wydłuża się o jeden dzień, czyli wynosi D+2;
- udostępnienie środków: obowiązek niezwłocznego uznania rachunku odbiorcy kwotą transakcji w walucie państwa członkowskiego z datą waluty zgodną z datą uznania rachunku banku;
- uznawanie pełnej kwoty: przekazywana jest pełna kwota, zgodnie z oznaczeniem w zleceniu płatniczym, bez żadnych potrąceń;
- ograniczenie opcji kosztowych:
- w odniesieniu do przelewów walutowych wychodzących wykonywanych w walucie któregokolwiek państwa członkowskiego i gdy rachunek odbiorcy prowadzony jest w jednym z państw członkowskich a przelew jest w walucie innej niż waluta rachunku płatnika, tj. wymaga przeliczenia waluty, płatnik może dokonać wyboru sposobu naliczenia opłat zgodnie z zasadą;
- SHA (dzielone) – opłaty i prowizje dzielone są odpowiednio pomiędzy płatnika i odbiorcę (płatnik ponosi opłaty i prowizje ING Banku Śląskiego a odbiorca ponosi wszystkie pozostałe opłaty i prowizje), albo
- OUR (nasze) – opłaty i prowizje pokrywane są wyłącznie przez płatnika. - w odniesieniu do przelewów walutowych wykonywanych w walucie któregokolwiek państwa członkowskiego i gdy rachunek odbiorcy prowadzony jest w jednym z państw członkowskich, które to przelewy nie wiążą się z przeliczaniem waluty (waluta przelewu zgodna z walutą rachunku płatnika), płatnik i odbiorca ponoszą opłaty i prowizje określone w umowie zawartej odpowiednio z bankiem płatnika i bankiem odbiorcy (obowiązuje wyłącznie zasada SHA).
- w odniesieniu do przelewów walutowych wychodzących wykonywanych w walucie któregokolwiek państwa członkowskiego i gdy rachunek odbiorcy prowadzony jest w jednym z państw członkowskich a przelew jest w walucie innej niż waluta rachunku płatnika, tj. wymaga przeliczenia waluty, płatnik może dokonać wyboru sposobu naliczenia opłat zgodnie z zasadą;
- zwiększoną ochronę Klienta: m.in. poprzez poszerzenie zakresu informacji o zawartej umowie oraz o indywidualnej transakcji płatniczej, które muszą być udostępniane Klientowi.
- Komunikat dla Użytkowników Systemu bankowości internetowej
- Informacja dotycząca skupu zniszczonych, zagranicznych znaków pieniężnych
Od 15 października 2018r. zawieszamy skup destruktów w walutach obcych, o których mowa w paragrafie 2 i 3 w Regulaminie skupu zniszczonych zagranicznych znaków pieniężnych.
- Tabela oprocentowania produktów kredytowych dla Klientów indywidualnych i Przedsiębiorców
- Informacje o kwotach wypłat z tytułu dyspozycji na wypadek śmierci, w granicach zwykłego zarządu, wolnych od zajęcia na podstawie tytułu wykonawczego
- TOiP - Stosowane stawki prowizji i wysokość pobieranych opłat
- Informacja o wysokości odsetek podwyższonych
Informacja o wysokości odsetek podwyższonych wynika z Zarządzenia nr Fin/55/2016
- Zmiana zasad ustalania podstawy opodatkowania i podatku od przychodów odsetkowych w odniesieniu do osób fizycznych
- Informacja o uczestniczeniu banku w BFG
ING Bank Śląski S.A. jest uczestnikiem systemu obowiązkowego gwarantowania środków pieniężnych. Jego celem jest zapewnienie deponentom wypłaty, do wysokości określonej ustawą, środków gwarantowanych w razie ich niedostępności. Zasady funkcjonowania systemu określone są w Ustawie z dnia 10 czerwca 2016 r. o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji.
- Komunikat dla posiadaczy terminowych lokat oszczędnościowych dla osób fizycznych
- Komunikat ING Banku Śląskiego S.A. określający warunki oferty Lokaty z Funduszem
- Potwierdzenie zgłoszenia wypłaty gotówkowej
- Komunikat w sprawie realizacji zagranicznych zleceń płatniczych:
- Kursy walut
- Aktualizacja informacji o sytuacji ekonomiczno-finansowej Banku
- Polityka informacyjna w zakresie adekwatności kapitałowej
- Reklamacje - informacja dla klienta
Szanowny kliencie,
jeśli działania banku nie odpowiadają Twoim oczekiwaniom, poinformuj nas o tym niezwłocznie. Reklamacje postrzegamy jako źródło informacji, które służą podnoszeniu jakości świadczonych przez nas usług.
Jak skontaktować się z nami w sprawie reklamacji?
Prosimy o kierowanie ewentualnych reklamacji:
- w formie elektronicznej poprzez system bankowości internetowej lub przez formularz reklamacji (czat)
- ustnie – telefonicznie 800 163 012 lub (32) 357 00 62 albo osobiście w placówce banku,
- w formie pisemnej – osobiście w placówce banku albo przesyłką pocztową na adres:
ING Bank Śląski S.A.
ul. Sokolska 34, COK TeamING
skr. poczt. 137
40-086 KatowicePotwierdzenie złożenia reklamacji przekazujemy telefonicznie, przez system bankowości internetowej, ustnie w oddziale banku lub w postaci papierowej.
W jaki sposób powiadamiamy o rozpatrzeniu reklamacji?
Wybierz wygodny dla Ciebie sposób udzielenia odpowiedzi:
- przez system bankowości internetowej,
- w postaci papierowej.
W jakim terminie udzielamy odpowiedzi na reklamacje?
Rozpatrujemy reklamacje niezwłocznie po ich wpływie. Nie dopuszcza się przekroczenia maksymalnego terminu udzielenia odpowiedzi na reklamacje, określonego w przepisach mających zastosowanie dla danego rodzaju reklamacji.
Jeżeli złożysz reklamację Administratorem Twoich danych będzie ING Bank Śląski SA z siedzibą w Katowicach kod 40-086, ul. Sokolska 34 (zwany dalej: Bankiem). Dane te będą przetwarzane w celu rozpatrzenia reklamacji, oraz w celach przewidzianych przepisami prawa, w tym w celu archiwizacyjnym. Odbiorcą danych mogą być podmioty upoważnione na mocy przepisów prawa, lub na podstawie odrębnie wyrażonej zgody. Podanie danych osobowych jest dobrowolne i każda osoba ma prawo dostępu do treści jej danych oraz ich Poprawiania.
- Informacja o możliwości pozasądowego rozstrzygania sporów
Ewentualne spory wynikające z Umowy zawartej przez Bank i konsumenta mogą być rozstrzygane w trybie pozasądowym.
Wnioski można składać do:
a) Rzecznika Finansowego, strona: www.rf.gov.pl. Rzecznik działa zgodnie z ustawą o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym;
b) Arbitra bankowego działającego przy Związku Banków Polskich, strona: www.zbp.pl. Arbiter rozstrzyga spór i narzuca stronom swoje orzeczenie zgodnie z regulaminem bankowego arbitrażu konsumenckiego.Konsument, który ma miejsce zamieszkania na terenie państwa członkowskiego Unii Europejskiej, w związku z umową zawartą przez internet, ma prawo - w celu rozstrzygania sporów w trybie pozasądowym - skorzystać z europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów. Platforma ta nosi nazwę platformy ODR (skrót z języka angielskiego: online dispute resolution) i jest dostępna na stronie http://ec.europa.eu/consumers/odr/. W trybie pozasądowym skargi rozpatrywać może tylko jeden z uprawnionych podmiotów (zwany podmiotem ADR) i tylko wówczas, gdy Bank i Klient indywidualny wcześniej zgodzą się na rozpatrzenie sprawy przez określony podmiot ADR, zgodnie z jego regulaminem. Wykaz podmiotów uprawnionych znajduje się na ww. stronie internetowej Platformy ODR. Powyższe nie narusza uprawnienia do skierowania wniosku do Arbitra bankowego albo Rzecznika Finansowego, które to uprawnienie wynika z odrębnego postanowienia Umowy zawartej z Bankiem.
O ile regulamin podmiotu ADR to przewiduje, Bank - w celu rozstrzygania sporów w trybie pozasądowym - może skorzystać z europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów i złożyć wniosek o wszczęcie takiego postępowania pozasądowego przeciwko klientowi, jeśli klient indywidualny oraz Bank wcześniej zgodzą się na rozpatrzenie sprawy przez określony podmiot ADR, zgodnie z jego regulaminem, a przepisy prawa nie wyłączają takiej możliwości.
Konsument może również zwrócić się o pomoc do rzecznika konsumenta (miejskiego lub powiatowego).
- Komunikat dla posiadaczy lokat na okaziciela
- Upoważnienia do odbioru potwierdzenia realizacji transakcji
- Komunikat : wycofanie czeków gotówkowych i rozrachunkowych wydawanych do rachunków rozliczeniowych KONTO z LWEM dla małych firm.
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, iż począwszy od dnia
11 października br. ING Bank Śląski wycofuje z oferty czeki gotówkowe i rozrachunkowe ING Banku Śląskiego dla klientów z segmentu małych firm, którzy otworzą rachunki od tego dnia.Począwszy od 1 stycznia 2011r. zaprzestajemy wydawania czeków gotówkowych i rozrachunkowych ING Banku Śląskiego dla dotychczasowych Klientów, którzy założyli rachunki do dnia 11 października 2010r. Obsługa wydawanych czeków do rachunku KONTO z LWEM dla małych firm prowadzona będzie do maja 2011r.
- Komunikat dotyczący książeczkowych dowodów osobistych
Szanowni Państwo,
Przypominamy, że książeczkowe dowody osobiste utraciły ważność 31.03.2008 r.
Klienci, którzy jeszcze nie dokonali aktualizacji danych dotyczących dowodu osobistego, proszeni są o pilne zgłoszenie się w dowolnej placówce Banku wraz z aktualnym, ważnym dokumentem tożsamości.
Informujemy, że brak aktualizacji danych po zmianie dowodu osobistego może spowodować odmowę realizacji każdej dyspozycji, która będzie wymagała identyfikacji na podstawie odnotowanego w Banku dokumentu tożsamości.
- Zasady dokonywania wpłat gotówkowych w formie zamkniętej
- Komunikat dotyczący przelewów walutowych do Turcji
Zgodnie z informacja przekazaną przez Bank Centralny Turcji informujemy, że od 1 stycznia 2012 przelewy walutowe kierowane do Turcji muszą zawierać numer rachunku odbiorcy w formacie IBAN.
Zlecenie płatnicze, które nie będą zawierać poprawnego rachunku w formacie IBAN będą zwracane do zleceniodawcy.
- Komunikat dotyczący zasad księgowania wpłat gotówkowych w formie zamkniętej dokonywanych do skarbca nocnego
- Upoważnienie wystawione przez posiadacza do dokonania wpłaty gotówkowej w formie otwartej na rachunki prowadzone w Banku w imieniu posiadacza
- Formularz zlecenia wypłaty gotówki z tytułu delegacji w walucie innej niż waluta rachunku
- Lista krajów stosujących numer rachunku w formacie IBAN
- Wykaz państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego - EOG
- Polecenie zapłaty - formularze stosowane przez Bank
Formularze stosowane dla polecenia zapłaty dla Klientów Indywidualnych i Przedsiębiorców Rodzaj zlecenia (dyspozycji) Nazwa formularza Formularze Złożenie zgody na obciążanie rachunku w formie polecenia zapłaty Zgoda na obciążanie rachunku pobierz Cofnięcie zgody na obciążanie rachunku w formie polecenia zapłaty Cofnięcie zgody na obciążanie rachunku pobierz Zwrot kwoty transakcji, która została wykonana w terminach określonych w przepisach prawa Zwrot kwoty wykonanej transakcji płatniczej w ramach polecenia zapłaty pobierz Złożenie dyspozycji dotyczącej powiadomienia o niezrealizowaniu polecenia zapłaty
(zgodnie z UUP – powiadomienie o odmowie wykonania transakcji płatniczej w ramach polecenia zapłaty)Powiadomienie o odmowie wykonania transakcji płatniczej w ramach polecenia zapłaty pobierz Odwołanie transakcji, zmiana dyspozycji odwołania /np. zmiana kryterium odwołania/ oraz rezygnacja z odwołania transakcji. Odwołanie transakcji płatniczej/ych w ramach polecenia zapłaty pobierz - Załącznik do Regulaminów i Ogólnych warunków dotyczący Bankowego Funduszu Gwarancyjnego
- Informacja o wysokości stopy referencyjnej
- Informacja o stawkach opłaty interchange
- Zaprzestanie obsługi czeków
Uprzejmie informujemy, iż z dniem 1 czerwca 2013r. ING Bank Śląski zaprzestaje obsługi skupu i inkasa wszystkich rodzajów czeków w odniesieniu do Klientów Indywidualnych oraz Przedsiębiorców.
Prosimy o uwzględnienie tego w Państwa planach oraz przepraszamy za utrudnienia. - Komunikat dla Klientów korzystających z usług Banku w zakresie przyjmowania i przekazywania zleceń nabycia lub odkupienia tytułów uczestnictwa w instytucjach wspólnego inwestowania
- Regulamin Promocji „Powiększ swój limit za darmo”
- Regulamin Promocji „Wystartuj z limitem za 9,9%”
- Komunikat ING Banku Śląskiego S.A. dla Posiadaczy kart kredytowych
- Komunikat dla amerykańskich osób fizycznych
Wiele z amerykańskich regulacji dotyczących papierów wartościowych, jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych lub innych tytułów uczestnictwa w instytucjach wspólnego inwestowania, podatków oraz świadczenia usług związanych z w/w instrumentami wywołuje w praktyce skutki mające zasięg eksterytorialny.
W konsekwencji, ING Bank Śląski S.A. („Bank”) jako podmiot działający poza terytorium USA, aby móc świadczyć usługi związane z wyżej wskazanymi instrumentami finansowymi na rzecz amerykańskich osób fizycznych, musiałby posiadać odpowiednio dostosowane do prawa amerykańskiego procedury obsługi tych Klientów, w szczególności w zakresie obowiązku raportowania do USA niektórych informacji o tych osobach i ich transakcjach. Wprowadzenie w Banku tego rodzaju procedur, uwzględniających wymogi wynikające z regulacji USA, zostało ocenione jako niezgodne z obecnie obowiązującym w Polsce prawem i nie jest możliwe bez wprowadzenia w nim stosownych zmian.
Przed nawiązaniem relacji z danym podmiotem oraz w czasie jej trwania Bank ocenia ryzyko świadczenia usług temu podmiotowi. Mając na uwadze wyniki tego rodzaju oceny w odniesieniu do amerykańskich osób fizycznych , ING Bank Śląski S.A. z przyczyn biznesowych nie świadczy tym osobom usług związanych z wyżej wskazanymi instrumentami finansowymi.
Powyższe dotyczy wyłącznie świadczenia usług inwestycyjnych związanych z wyżej wskazanymi instrumentami finansowymi i nie będzie miało wpływu na inne usługi finansowe oferowane przez Bank amerykańskim osobom fizycznym.
- Komunikat dla posiadaczy kart przedpłaconych ING Banku Śląskiego S.A. (dedykowany zarówno dla Klienta indywidualnego, jak i Przedsiębiorców)
- Komunikat dla Posiadaczy kart kredytowych
- Zmiany w regulacjach od 17 listopada 2014 roku
Szanowni Państwo,
od 17 listopada 2014 roku zmienia się treść niżej wymienionych dokumentów. Dotychczasowe zapisy uprościliśmy i dostosowaliśmy do aktualnie obowiązujących przepisów prawa.- Regulamin świadczenia przez ING Bank Śląski S.A. usług w ramach prowadzenia rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz rachunków oszczędnościowych dla osób fizycznych
- Ogólne warunki wydawania i użytkowania kart przedpłaconych ING Banku Śląskiego S.A. dla osób fizycznych
- Ogólne warunki udzielania i spłaty pożyczek pieniężnych przez ING Bank Śląski S.A.
- Ogólne warunki udzielania i spłaty limitu zadłużenia w Koncie przez ING Bank Śląski S.A.
- Ogólne warunki udzielania i spłaty pożyczek odnawialnych przez ING Bank Śląski S.A.
- Regulamin terminowych lokat oszczędnościowych dla osób fizycznych i Komunikat dla posiadaczy terminowych lokat oszczędnościowych dla osób fizycznych
- Regulamin terminowych lokat oszczędnościowych dla posiadaczy Otwartego Konta Oszczędnościowego dla osób fizycznych i Komunikat dla posiadaczy terminowych lokat oszczędnościowych dla posiadaczy Otwartego Konta Oszczędnościowego dla osób fizycznych
- Regulamin Funduszu z Lokatą
Akceptacja zmian
Akceptacja zmian nie wymaga działań z Państwa strony. Jeśli zaś Państwo nie zgadzają się na zmiany, można - do dnia 16 listopada 2014 - złożyć w Banku pisemne oświadczenie o braku ich akceptacji. Może ono - w zależności od Państwa decyzji - skutkować albo natychmiastowym wypowiedzeniem umowy (tj. z dniem jego złożenia), albo jej wygaśnięciem w dniu, który poprzedza wejście wspomnianych zmian w życie. Brak akceptacji zmian wiąże się z koniecznością uregulowania ewentualnych zobowiązań.W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z doradcą pod numerem infolinii: 32 357 47 74.
Szczegółowy wykaz wprowadzonych zmian
Szczegółowy wykaz zmian dla pożyczki odnawialnej
- Komunikat dla posiadaczy rachunków określonych w Regulaminie świadczenia przez ING Bank Śląski S.A. usług w ramach prowadzenia rachunków bankowych
- Komunikat o zmianie oprocentowania rachunków oszczędnościowych prowadzonych w EUR od 25 maja 2016 r.
Szanowni Państwo,
od 25 maja 2016 roku obniżymy oprocentowanie na Otwartym Koncie Oszczędnościowym w EUR. Poniżej opisujemy tę sytuację, która skłoniła nas do podjęcia tej decyzji.
Dlaczego wprowadzamy zmiany?
Od ponad dwóch lat, ustalana przez Europejski Bank Centralny (EBC) stopa depozytowa utrzymuje się na niskim poziomie, przyjmując wartości ujemne. 9 grudnia 2015 roku i 16 marca 2016 roku EBC obniżył stopę depozytową, łącznie o 0,20 punktu procentowego, do poziomu minus 0,40 %.
Dlatego podjęliśmy decyzję, aby obniżyć oprocentowanie na Otwartym Koncie Oszczędnościowym w EUR o 0,10 punktu procentowego. Wysokość tej zmiany przedstawiamy poniżej.
Co i jak się zmienia?
Otwarte Konto Oszczędnościowe w EUR:
do 24.05.2016 r. od 25.05.2016 r. 0,20%* 0,10%*
*Oprocentowanie zmienne w skali rokuInformacje o obowiązującym oprocentowaniu depozytów dostępne są we wszystkich oddziałach Banku oraz na stronie internetowej www.ing.pl
- Zmiany w Regulaminie promocji „Wizytówka dla Przedsiębiorcy”
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, iż zgodnie z § 2 pkt. 2 Regulaminu promocji „Wizytówka dla Przedsiębiorcy” z dniem 28.02.2015 r. wycofujemy opisaną w Regulaminie promocję.
- Ogólne warunki wydawania i użytkowania kart przedpłaconych ING Banku Śląskiego S.A.