Bankuj bezpiecznie

Chcemy być blisko Ciebie, ale wciąż lepiej zachować dystans. Większość spraw możesz załatwić przez internet - z Moim ING, przez telefon lub komputer.

Sprawdź jak zacząć

Odpowiedzi na ważne pytania

Unijny Certyfikat COVID

Planujesz wakacyjny wyjazd? Dowiedz się, czym jest Unijny Certyfikat COVID i dlaczego przyda Ci się nie tylko podczas podróży.

Przeczytaj artykuł

Wystarczy numer konta, tytuł i kwota. Możesz też ustawić płatności cykliczne, by rachunki płaciły się same.

Dowiedz się więcej

Możesz przesłać pieniądze lub poprosić o przelew na numer telefonu BLIK. Przelewy między kontami w ING realizujemy natychmiast.

Więcej o przelewach

Możesz zawnioskować o dowód osobisty, złożyć wniosek o świadczenie rodzinne, zgłosić sprzedaż samochodu i wiele innych. 

Więcej informacji

I zapłacisz kartą, przelewem lub kodem BLIK z aplikacji mobilnej. Jeśli płacisz kartą, transakcje są dodatkowo chronione m.in. procedurą reklamacyjną chargeback

Dzięki zniżkom w Moim ING zakupy możesz też zrobić taniej. Sprawdź Kody rabatowe oraz Visa Oferty.

Zdalnie znaczy bezpieczniej

Korzystaj z Mojego ING

Nie masz jeszcze konta? Otwórz je teraz, przez internet

  • Na telefonie

  • Na komputerze

Na telefonie

x
1

Pobierz Moje ING na telefon

Wybierz swój system operacyjny.

   

Więcej o aplikacji Moje ING

2

Aktywuj Moje ING

Uruchom aplikację.

Potrzebny Ci będzie: login, numer PESEL, nazwisko rodowe matki i PIN, którym będziesz logować się do aplikacji.

Zobacz jak aktywować Moje ING w telefonie

3

Potwierdź aktywację

Kodem SMS, który dostaniesz na numer telefonu podany przy zakładaniu konta.

Na komputerze

x
1

Aktywuj Moje ING

Wejdź na www.ing.pl/nadajhaslo i podaj:

  • login do Mojego ING (znajdziesz go w umowie do konta)
  • numer PESEL
  • nazwisko rodowe matki
2

Nadaj hasło

Zgodnie z opisanymi zasadami bezpieczeństwa.

3

Potwierdź aktywację

Kodem SMS, który dostaniesz na numer telefonu podany przy zakładaniu konta.

Ważne pytania i odpowiedzi

  • Jak teraz najlepiej opłacać rachunki?

    Najlepiej z domu, poprzez bankowość internetową lub mobilną. Wizyty w oddziale banku lub punktach opłacania rachunków wymagają kontaktu z innymi ludźmi. Jeśli opłacasz rachunki samodzielnie, robisz to najbezpieczniej, najszybciej i bez opłat. W bankowości internetowej Moje ING do dyspozycji masz przelewy, możesz ustawić automatyczne opłacanie rachunków przez stałe zlecenie lub polecenie zapłaty. Jeśli korzystasz z linków od dostawców usług lub szybkich płatności w ich systemach, możesz je wygodnie opłacać tak, jak zakupy internetowe - płatnościami internetowymi Płać z ING lub kodami BLIK.

    Pamiętaj, że Twojej pomocy mogą teraz potrzebować osoby starsze. Wytłumacz im, w jaki sposób mogą opłacić rachunki przez bankowość internetową lub po prostu zrób to za nich. Jeśli mieszkają osobno, najlepiej wyjaśnij to przez telefon.

  • Jak teraz najlepiej płacić w sklepach?

    Płać zbliżeniowo - kartą lub telefonem. Gotówka przechodzi przez wiele rąk, a karta i telefon są tylko Twoje. Nasi klienci mają dostęp do wielu form płatności zbliżeniowych - za pomocą kart do konta i kredytowych, oraz płatności telefonem i zegarkiem. I pamiętaj – kiedy czekasz w kolejce do kasy, nie stój za blisko innych klientów. WHO zaleca dystans 1,5 metra.

    Sprawdź, jaką metodę płatności bezgotówkowej wybrać dla siebie.

    Więcej

  • Czy mogę założyć konto bez wychodzenia z domu?

    Tak, w naszym banku konto możesz założyć przez internet i potwierdzić tożsamość bez wychodzenia z domu:

    • z pomocą wideoweryfikacji (na selfie) - to metoda, która umożliwia założenie konta jeszcze szybciej, w aplikacji Moje ING 
    • przelewem z innego banku
    • z kurierem - przyjedzie do Ciebie kurier Poczty Polskiej

    Załóż konto 

    Czego potrzebuję, aby otworzyć konto online?

    Ważnego dowodu osobistego. Z paszportem nie założysz konta online.

    Aby samodzielnie otworzyć konto przez internet, musisz mieć skończone 18 lat.

    Jeśli chcesz założyć konto dziecku w Moim ING – potrzebny będzie dowód osobisty dziecka lub jego akt urodzenia (o akt urodzenia poprosimy zawsze, jeśli nazwisko Twoje i dziecka różnią się).

  • Jakie konta mogę założyć przez internet?

    Masz do wyboru Mobi, Direct albo Komfort. Dopasuj je do swoich potrzeb i załóż konto przez internet.

    Konto Mobi dla młodych - najlepsze, jeśli masz 18-26 lat

    • dużo za 0 zł, np. prowadzenie konta (z wyjątkiem wpłaty, wypłaty i przelewu w oddziale banku), przelewy w PLN przez internet (z wyjątkiem ekspresowych), wydanie i posiadanie karty
    • nowoczesne płatności i darmowe wypłaty BLIKIEM z bankomatów w całej Polsce
    • wygodna apka do ogarniania finansów

    Więcej o koncie Mobi

    Konto Direct - dla tych co bankują głównie przez internet

    • 0 zł za prowadzenia konta (z wyjątkiem wpłaty, wypłaty i przelewu w oddziale banku)
    • 0 zł za krajowe przelewy w PLN przez internet (z wyjątkiem ekspresowych)
    • 0 zł za wypłaty z bankomatów naszych i Planet Cash
    • z nowoczesną bankowością internetową i wygodną aplikacją na telefon

    Więcej o koncie Direct

    Konto Komfort - polecane jako konto wspólne

    • 15 zł miesięcznie za prowadzenie konta
    • darmowe wypłaty z bankomatów w całej Polsce
    • z nowoczesną bankowością internetową i wygodną aplikacją na telefon

    Więcej o koncie Komfort 

    Jeśli chcesz założyć konto dla dziecka (od 13 do 18 roku życia) - możesz to zrobić w Moim ING, bez wychodzenia z domu. Więcej o koncie dla nastolatka

  • Jak mogę potwierdzić tożsamość, otwierając konto?

    Chcemy Ci ułatwić założenie konta w naszym banku, dlatego potwierdzić tożsamość możesz na jeden z czterech sposobów:

    1. z pomocą wideoweryfikacji (na selfie) – umożliwia założenie konta jeszcze szybciej, w aplikacji Moje ING
    2. przelewem z innego banku - możesz zlecić przelew z: Alior Banku, BNP Paribas, mBanku, Santandera Bank S.A. i Pekao S.A.
    3. z kurierem – to sposób także często wybierany teraz przez naszych klientów
    4. w oddziale banku – pamiętaj o tym, żeby wziąć ze sobą swój dowód osobisty i telefon, którego numer podałeś do weryfikacji podczas otwierania konta

    Potwierdzasz tożsamość przelewem lub z wideoweryfikacją (na selfie)?

    Pamiętaj, że te metody dają ograniczoną możliwość korzystania z niektórych funkcji Mojego ING. Nie można wtedy np.:

    • założyć profilu zaufanego
    • złożyć wniosku o 500+ oraz 300+
    • zawrzeć umowy pośrednictwa
    • otworzyć konta maklerskiego

    Zobacz pełną listę funkcjonalności (s. 9, tabela na dole)

    Funkcje będą dla Ciebie dostępne, gdy potwierdzisz swoją tożsamość w oddziale banku – co, ze względu na czas pandemii, zalecamy odłożyć na później.

  • Kiedy mogę zacząć korzystać z konta?

    Jeśli przy zakładaniu konta wybierzesz potwierdzenie:

    • na selfie - konto będzie aktywne do kilku minut, najpóźniej w następny dzień roboczy. To najszybsza metoda potwierdzenia tożsamości.
    • przelewem z innego banku – Twoje konto będzie aktywne najpóźniej w następny dzień roboczy, po sprawdzeniu Twojego wniosku
    • z kurierem - Twoje konto będzie aktywne po spotkaniu z kurierem, kiedy potwierdzisz swoją tożsamość

    Po potwierdzeniu dostaniesz SMS-a, umowę do konta i dostęp do Mojego ING – Twojej bankowości internetowej, z którą możesz zacząć swobodnie korzystać z konta.

  • Jak mogę sprawdzić stan konta (saldo)?

    Zaloguj się do Mojego ING i kliknij w szczegóły swojego konta.

    Jeśli chcesz widzieć stan konta od razu po zalogowaniu, wejdź w „Ustawienia”, następnie „Widok”. W polu „Wyświetlaj na stronie głównej:” zaznacz opcję „Ile masz pieniędzy”.

    Jeśli masz telefon – pobierz aplikację Moje ING mobile. Tam możesz podejrzeć stan konta nawet bez logowania - na ekranie startowym aplikacji.

  • Czy z kontem osobistym zakładam konto oszczędnościowe?

    Tak, zakładając konto przez internet – zakładasz jednocześnie Otwarte Konto Oszczędnościowe.

    To oprocentowany rachunek oszczędnościowy, na który możesz wpłacać i z którego możesz wypłacać, kiedy potrzebujesz – bez utraty odsetek. Odsetki są naliczane codziennie – już od pierwszej złotówki. Masz również bezpłatne przelewy w PLN, przez internet, pomiędzy Twoim kontem oszczędnościowym a Twoim kontem osobistym w ING.

    Otwarte Konto Oszczędnościowe to też jeden z warunków promocji "Do 160 zł za otwarcie konta Direct albo Komfort" albo "Do 160 zł za otwarcie konta Mobi".

  • Dlaczego mam teraz robić zakupy przez internet?

    Najłatwiej zarazić się poprzez bezpośrednie kontakty z innymi ludźmi. Im rzadziej będziesz mieć kontakt z nieznajomymi, tym jesteś bezpieczniejszy. Dlatego jako bank zalecamy pozostanie w domu i załatwienie na odległość tych spraw, dla których jest to  możliwe. Robiąc zakupy przez internet, nie ryzykujesz kontaktu z innymi klientami i z obsługą sklepu. Zamawiając dostawę do paczkomatu - nie musisz odbierać przesyłki od kuriera. Płacąc za zakupy przez internet - ograniczasz kontakt z gotówką.

    Jako bank wspieramy różne metody płatności za zakupy internetowe: kodami BLIKPłać z INGkartami do konta i kredytowymi.

    Więcej

  • Co mam zrobić, gdy opłacone przeze mnie zamówienie nie zostało zrealizowane?

    Takie rzeczy się zdarzają, zwłaszcza teraz wiele firm i instytucji jest zmuszone reorganizować dostawy, dystrybucję, odwoływać imprezy. Dlatego warto pamiętać o Chargebacku - specjalnej metodzie reklamacji, z której możesz skorzystać, gdy płacisz kartami (do konta i kredytowymi). W ramach Chargebacku pomagamy odzyskać wydane pieniądze za niezrealizowane zakupy i usługi. Jednak zanim się do nas zgłosisz, spróbuj wyjaśnić sprawę ze sklepem lub usługodawcą.

    Więcej o Chargebacku

  • Jaką kwotę płatności zbliżeniowej trzeba potwierdzić PIN-em?

    Od 100 zł (nie jak poprzednio 50 zł). Zmianę wprowadziliśmy 20 marca 2020 roku na podstawie rekomendacji Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, we współpracy z organizacjami płatniczymi. Chodzi o to, by nasi klienci jak najrzadziej mieli fizyczny kontakt z klawiaturą. Płatności powyżej 100 zł potwierdzaj PIN-em, a gdy płacisz w kartą w telefonie: PIN-em na terminalu albo poprzez odblokowanie telefonu.

    Więcej o płatnościach zbliżeniowych

  • Jak najlepiej płacić za granicą?

    Obecnie wiele granic jest zamkniętych, występują też inne utrudnienia w podróżowaniu. Jeśli epidemia złapała Cię za granicą - powinieneś przygotować się do płacenia w sposób, który zabezpieczy Cię przed dodatkowymi kosztami. Do Twojej dyspozycji mamy konto walutowe, które możesz podłączyć do swojej karty Visa wielowalutowej i zasilać pieniędzmi poprzez kantor w Moim ING.

    Więcej

  • Co to są limity transakcyjne? Jak je zmienić?

    To limity, które określają, jaką kwotę Twoich pieniędzy można jednorazowo lub w danym czasie wydać lub wypłacić. Dotyczą one kart debetowych, kredytowych i przedpłaconych. Zabezpieczają Twoje pieniądze, bo w wypadku kradzieży karty lub telefonu ograniczają kwotę, którą możesz stracić do czasu zastrzeżenia karty.

    Jak zmienić limit dla karty, przelewu lub płatności BLIK?

    1. Zaloguj się do Mojego ING lub do aplikacji mobilnej
    2. Wejdź do swojego profilu. Wybierz: "Ustawienia" - "Limity"
    3. Wybierz „Limity dla kart”, „Limity dla przelewów” lub „Limity dla BLIKA”
    4. Ustaw nowy limit i zatwierdź go SMS lub PIN-em w aplikacji

    Więcej

  • Jak zdobyć dodatkową kartę do konta, np. dla innego członka rodziny?

    Aby to zrobić, musisz ustanowić tą osobę pełnomocnikiem do konta w Moim ING. Funkcję tę znajdziesz w szczegółach konta. Po potwierdzeniu, zyskasz możliwość zamówienia indywidualnej, imiennej karty dla pełnomocnika.

    Możesz też zamówić kartę przedpłaconą Mastercard, którą bezpośrednio zasilasz przelewem ze swojego konta. Dla swojego dziecka możesz otworzyć konto Mobi 13-18 lat z kartą i możliwością płacenia telefonem.

  • Jak mogę teraz doładować telefon?

    Nie idź po „zdrapkę” do sklepu czy kiosku - możesz to zrobić z domu, bez wychodzenia. Możesz doładować swój telefon lub telefon innej osoby - np. osoby starszej, dla której wychodzenie jest teraz szczególnie niebezpieczne. Doładowania telefonów znajdziesz w „Przelewach” w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej Moje ING. Wystarczy wpisać numer telefonu, który chcesz doładować.

    Więcej

  • Czy muszę iść z moją sprawą do oddziału?

    Wiele spraw możesz załatwić bez wychodzenia z domu, takich jak: płacenie za rachunki, przelewy, zakupy czy sprawy urzędowe. Wystarczy skorzystać z systemu Moje ING. Za jego pomocą zmienisz limity transakcji czy inne ustawienia dotyczące Twoich produktów. Jeśli masz problemy z dostępem do Mojego ING, możesz je rozwiązać również zdalnie. Unikaj kolejek i zbędnego ryzyka.

  • Jak sprawdzić, które oddziały i kiedy są czynne?

    Zachęcamy, aby odłożyć wizyty w oddziale na później, jeśli to możliwe. Większość spraw bankowych załatwisz przez bankowość internetową i aplikację mobilną. 

    Jeśli jednak wizyta w oddziale jest konieczna sprawdź aktualne informacje o dostępności oddziałów

    W oddziale prosimy o zakrycie ust i nosa przy pomocy maseczki. Jeśli nie czujesz się zdrowy, masz kaszel, ból gardła lub podwyższoną temperaturę - prosimy, przełóż wizytę na później.

  • Czy mam zakrywać usta i nos w oddziale?

    W związku z rozporządzeniem nakładającym obowiązek zakrywania ust i nosa poza domem - musimy zmienić zasady obsługi w naszych oddziałach. Jeśli masz sprawę, której nie możesz załatwić zdalnie - sprawdź, jak przygotować się do wizyty.

    1. Aby wejść do oddziału i zostać obsłużonym musisz mieć zakryte usta i nos, przy pomocy maseczki. Istnieją osoby zwolnione z tego obowiązku:
      •    dzieci do lat 5,
      •    osoby, które nie mogą zakrywać ust i nosa z powodu całościowych zaburzeń rozwoju, zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, znacznym lub głębokim,
      •    osoby mające trudności w samodzielnym zakryciu lub odkryciu ust lub nosa,
      •    osoby z zaawansowanymi schorzeniami neurologicznymi, układu oddechowego lub krążenia przebiegających z niewydolnością oddechową lub krążenia.

      Te okoliczności – na wypadek kontroli – powinny być potwierdzone zaświadczeniem lekarskim lub innym dokumentem.
    2. Wszyscy nasi specjaliści, którzy będą Cię obsługiwać, będą również wyposażeni w zakrywające usta i nos maseczki.
    3. Część spraw załatwianych w oddziale wymaga potwierdzenia Twojej tożsamości. W tym celu zostaniesz poproszony o chwilowe odsłonięcie twarzy by specjalista mógł porównać ją ze zdjęciem na dokumencie tożsamości. Jeśli odmówisz - nie będziemy Cię mogli obsłużyć.
  • Jakie zasady bezpieczeństwa obowiązują w naszych oddziałach?
    • Wewnątrz oddziału może przebywać od 2 do 6 klientów – w zależności od wielkości oddziału i liczby oczekujących. Zasada obowiązuje także w powiatach objętych żółtą i czerwoną strefą.  
    • Musisz mieć zakryte usta i nos przy pomocy maseczki. Specjalista może poprosić o chwilowe odsłonięcie twarzy by mógł porównać ją ze zdjęciem na dokumencie tożsamości.
    • Nasz specjalista będzie zapraszał kolejne osoby, które czekają na obsługę na zewnątrz.
    • Zachowaj bezpieczną odległość 2 metrów od pozostałych klientów.
    • Gotówkę wypłacisz normalnie w bankomatach – kartą lub blikiem.
    • W naszych oddziałach regularnie dezynfekujemy dłonie i urządzenia specjalnymi preparatami.
    • Wprowadzamy osłony z plexi przy stanowiskach obsługi i w pokojach spotkań.
    • Aktualne informacje o dostępności poszczególnych miejsc spotkań znajdziesz w naszej wyszukiwarce.

    Zachęcamy Cię do odłożenia wizyty w oddziale. Pamiętaj, że większość spraw bankowych załatwisz w Moim ING lub ING Business.


    Nie czujesz się zdrowo? Zgłoś się telefonicznie do lekarza.

    Jeśli czujesz się słabo, masz katar, kaszel, gorączkę – zgłoś się do lekarza, inne sprawy w miarę możliwości odłóż na później.

  • Czy zamierzacie zamykać oddziały?

    Nie. Może jednak dojść do sytuacji, w której będziemy zamykać niektóre z nich.

    Aktualne informacje o dostępnych oddziałach i ich godzinach pracy znajdziesz tutaj

  • Jak teraz się najlepiej z nami skontaktować?

    Zachęcamy do korzystania z Twojego wirtualnego asystenta, którego znajdziesz w sekcji "Kontakt i pomoc" w Moim ING. 

    Jeśli chcesz porozmawiać z naszym specjalistą możesz napisać do nas na czacie lub zadzwonić na infolinię. Czas oczekiwania na połączenie może być jednak dłuższy niż zwykłe, ponieważ dbając o zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników, tymczasowo pracujemy w ograniczonym składzie.

    W godzinach od 10:00 do 13:00 dzwoni i pisze do nas najwięcej klientów, dlatego jeśli możesz, wybierz inną porę kontaktu. Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość.

    Jeśli to możliwe odłóż wizyty w oddziale na później, większość spraw bankowych załatwisz przez bankowość internetową i aplikację mobilną.

    Informacje kontaktowe

  • Gdzie mogę znaleźć odpowiedź na moje pytanie?

    Odpowiedzi na pytania dotyczące naszej oferty oraz bankowości internetowej Moje ING znajdziesz w Twoim wirtualnym asystencie w sekcji "Kontakt i pomoc" w Moim ING.

    Jeśli masz pytania związane z epidemią, mamy nadzieję, że wszystkie odpowiedzi znajdziesz tutaj. Najnowsze informacje dotyczące tego, jak działamy w czasie epidemii znajdziesz w aktualnościach

  • Mam pytanie o odroczenie spłat rat kredytów

    W ramach przepisów ustawy Tarczy 4.0, możesz zawiesić wykonanie umowy Twojego kredytu do 3 miesięcy.

    Więcej

  • Gdzie mam szukać informacji o produktach?

    Informacje o naszej ofercie oraz o produktach, które już posiadasz znajdziesz w Moim ING. Zawsze możesz liczyć na wsparcie Twojego wirtualnego asystenta. Znajdziesz go w sekcji "Kontakt i pomoc" w Moim ING. 

    Informacje o naszych produktach znajdziesz również na stronie internetowej banku.

  • Jakie sprawy urzędowe mogę załatwić przez Moje ING?

    Wiele spraw w urzędzie gminy, ZUS-ie i urzędzie skarbowym nie wymaga Twojej osobistej wizyty. Załatwisz je bezpiecznie i bez wychodzenia z domu poprzez stronę urzędu, a swoją tożsamość potwierdzasz profilem zaufanym w Moim ING.

    Przez internet możesz na przykład złożyć wniosek o dowód, odnowić dowód osobisty albo prawo jazdy, zarejestrować samochód, zamówić zaświadczenia i odpisy, złożyć wniosek o świadczenia rodzinne, uzyskać wypisy z ksiąg wieczystych, rozliczyć się z podatków.

  • Co to jest profil zaufany? Jak go założyć?

    Profil zaufany to darmowe narzędzie, dzięki któremu potwierdzisz swoją tożsamość i załatwisz wiele spraw urzędowych bez wychodzenia z domu.

    Jako metodę logowania do profilu zaufanego wybierasz Moje ING. Logujesz się do swojej bankowości internetowej, a my potwierdzamy Twoje dane urzędowi poprzez szyfrowane połączenie.

    Profil zaufany możesz założyć w Moim ING, jeśli jesteś naszym klientem, który potwierdził swoje dane osobowe w oddziale naszego banku, np. dowodem osobistym lub paszportem. Zaloguj się i wybierz Usługi, a następnie profil zaufany.

    Więcej o profilu zaufanym

  • Jaki jest mój login i hasło do profilu zaufanego?

    Nie potrzebujesz loginu i hasła do profilu zaufanego.

    1. Na stronie wybranego urzędu wybierz logowanie przez bankowość elektroniczną, a następnie ING Bank Śląski.
    2. Przeniesiesz się na stronę logowania do Mojego ING.
    3. Zaloguj się. Przekierujemy Cię z powrotem na stronę urzędową.

    Jeśli potrzebujesz swojego unikalnego identyfikatora użytkownika profilu zaufanego – otrzymałeś go mejlem od dostawcy usługi. 

  • Jak złożyć wniosek 500+ przez internet?

    Aby złożyć wniosek Rodzina 500+ na nowy okres świadczeniowy (od 1 czerwca do 2021 do 31 maja 2022 r.), potrzebujesz dostępu do aplikacji Moje ING lub bankowości internetowej. Otrzymasz go m.in. po otwarciu konta osobistego

    Jeśli pobierasz już 500+ na dziecko, wniosek na 2021/2022 złożysz wygodnie w Moim ING. Masz czas aż do końca kwietnia 2021 roku, aby utrzymać ciągłość wypłat.

    Więcej o wniosku Rodzina 500+

  • Jak zapisać się na szczepienie przeciw COVID-19?

    Na konkretny termin szczepienia możesz zarejestrować się przez Internetowe Konto Pacjenta z profilem zaufanym, jeśli jesteś w określonej przez Ministerstwo Zdrowia grupie seniorów.

    Chcesz się zaszczepić i jesteś w grupie wiekowej 18-69 lat?
    Nie musisz się logować profilem zaufanym. Wypełnij prosty formularz zgłoszenia na stronie Ministerstwa. Kiedy ruszy rejestracja dla Twojej grupy, dostaniesz mejla z taką informacją.

    Przeczytaj artykuł o zapisach na szczepienia

  • Jak przez Moje ING załatwić sprawy z ZUS?

    Zaloguj się na stronie PUE ZUS i jako metodę logowania wybierz bankowość Moje ING. Możesz załatwić swoje sprawy w ZUS bez wychodzenia z domu, np. zaktualizować swoje dane, sprawdzić czy Twój pracodawca odprowadza składki, umówić się na spotkania.

    Jeśli masz profil zaufany, możesz dodatkowo wysyłać wnioski i dokumenty.

    Więcej o PUE ZUS

  • Co to jest i jak działa mojeIDi eID?

    MojeID i eID to bezpłatne usługi, dzięki którym możesz załatwiać sprawy bez wizyty w punktach obsługi klienta, bez umawiania się z kurierem i podpisywania dokumentów. Nie musisz niczego aktywować. Wystarczy, że jako metodę potwierdzenia zlecenia u dostawcy gazu, prąd czy abonamentu na telefon wybierzesz mojeID lub eID, a następnie ING - przekierujemy Cię do logowania do bankowości internetowej Moje ING.

    Więcej o usługach

  • Jak założyć profil zaufany dla firmy?

    Nie można założyć profilu zaufanego dla firmy. Profil zaufany jest zakładany klientom indywidualnym na podstawie ich danych (imię, nazwisko, numer PESEL). Więcej informacji dla przedsiębiorców

  • Czy mogę założyć profil zaufany dla współwłaściciela lub pełnomocnika do konta?

    Nie – profil jest indywidualny i każdy może założyć go tylko dla siebie. Współwłaściciel i pełnomocnicy mają swoje własne loginy do Mojego ING. Każdy z nich może założyć profil zaufany tylko dla siebie w swojej własnej bankowości.

  • Próbuję się zalogować, ale nie następuje przekierowanie, dlaczego?

    Taka sytuacja może się zdarzyć, jeśli korzystasz z zabezpieczeń np. antywirusowych na swoim komputerze. Zabezpieczenia tego typu uruchamiają nowe sesje w trakcie łączenia się z bankowością. To sprawia, że przekazywanie danych pomiędzy bankowością a serwisami rządowymi nie jest możliwe. Jeśli tak jest spróbuj dodać bankowość do odpowiednich reguł w swoich zabezpieczeniach. 

  • Zakładałem profil zaufany, dlaczego nie działa i nie mogę się zalogować na stronie rządowej?

    Upewnij się czy Twój profil zaufany nie wygasł. Możesz to zrobić w Moim ING. Zaloguj się, a następnie przejdź do sekcji „Usługi” – „Sprawy urzędowe” – „Profil zaufany”.
    Po wybraniu profilu zaufanego otrzymasz informacje o jego terminie ważności. Jeśli wygasł, przedłużysz jego ważność w Moim ING.

  • Jak uzyskać certyfikat covidowy?

    Pobierz certyfikat przez Internetowe Konto Pacjenta (zalogujesz się do niego profilem zaufanym). Przejdź do zakładki „Certyfikaty”, wskaż rodzaj certyfikatu i wybierz „Pobierz kod QR”. Zapisz dokument na swoim urządzeniu lub wydrukuj.

    Aby mieć certyfikat zawsze pod ręką w swoim telefonie, pobierz jedną z aplikacji:

  • Kiedy przyda mi się paszport covidowy?

    Dokument może Ci się przydać np. podczas odprawy na lotnisku lub na granicy danego kraju.

  • Kto może uzyskać unijny certyfikat covidowy?

    Certyfikat uzyskasz, jeśli:

    • jesteś osobą w pełni zaszczepioną - po dwóch dawkach lub po szczepionce jednodawkowej (certyfikat ważny od 14. do 365. dnia po przyjęciu ostatniej dawki)
    • otrzymasz negatywny wynik test na COVID (certyfikat ważny 48 godzin)
    • jesteś ozdrowieńcem (certyfikat ważny od 11. do 180. dnia od uzyskania pozytywnego wyniku testu PCR).

    W każdym kraju UE mogą obowiązywać inne zasady związane z danym statusem.

  • Czy Unijny Certyfikat COVID jest obowiązkowy?

    Nie, jest dobrowolny. Certyfikat, a także aplikacje mObywatel i mojeIKP możesz pobrać i w każdej chwili usunąć.

  • Co to jest Unijny Certyfikat COVID?

    Certyfikat to dokument, który potwierdza, że możesz swobodnie podróżować po Europie w czasie pandemii. 

    Pamiętaj, że Unijny Certyfikat COVID nie jest dokumentem podróży i nie zastąpi paszportu i dowodu osobistego.

  • Czy mogę pobrać certyfikat, jeśli jestem dopiero po pierwszej dawce szczepienia?

    Tak, możesz pobrać certyfikat w aplikacji mObywatel już po pierwszej dawce szczepienia. Pamiętaj jednak, że każdy kraj ustala swoje zasady akceptowania certyfikatów. W Polsce wymagane jest pełne szczepienie (dwie dawki lub jedna w przypadku szczepionki jednodawkowej).

  • Czy muszę zapłacić za certyfikat covidowy?

    Nie. Unijny Certyfikat COVID jest wydawany bezpłatnie.

  • Jaka jest różnica między Unijnym Certyfikatem COVID a paszportem covidowym?

    Nie ma żadnej różnicy. Unijny Certyfikat COVID to nazwa oficjalna, a paszport covidowy – potoczna. Inne nazwy, które mogą opisywać ten dokument to: zielony paszport, paszport szczepienny, paszport szczepionkowy, zielony certyfikat, cyfrowy certyfikat, unijne cyfrowe zaświadczenie COVID-19.

  • Czy Unijny Certyfikat COVID zadziała bez dostępu do internetu?

    Tak, pobierz certyfikat przez Internetowe Konto Pacjenta (zalogujesz się do niego profilem zaufanym) i zapisz dokument na swoim urządzeniu lub wydrukuj. 

    Możesz także skorzystać z certyfikatu w aplikacji mObywatel. Jeśli wcześniej dodasz dokument w aplikacji, możesz z niego korzystać bez aktywnego dostępu do sieci.

  • Jak długo jest ważny paszport covidowy?

    Jeśli:

    • jesteś osobą w pełni zaszczepioną - od 14. do 365. dnia po przyjęciu ostatniej dawki
    • zrobisz test na obecność koronawirusa - 48 godzin od otrzymania negatywnego wyniku
    • jesteś ozdrowieńcem - od 11. do 180. dnia od uzyskania pozytywnego wyniku testu PCR.
  • Jakie informacje zawiera paszport covidowy?

    Certyfikat zawiera:

    • imię (imiona) i nazwisko
    • datę urodzenia
    • zdjęcie (tylko w aplikacji mObywatel)
    • najważniejsze informacje o szczepionce lub wykonanym teście
    • informacje o wystawcy certyfikatu
    • unikalny identyfikator certyfikatu.
  • Jak skorzystać z certyfikatu, jeśli mam nieważny dowód osobisty?

    Poproś o wydruk swojego lekarza POZ lub pobierz certyfikat samodzielnie przez Internetowe Konto Pacjenta.

  • Jestem obcokrajowcem, nie posiadam polskiego obywatelstwa. Jak mogę uzyskać certyfikat covidowy?

    Aby otrzymać certyfikat, poproś o wydruk swojego lekarza POZ. Certyfikat w aplikacji mobilnej mObywatel jest dostępny tylko dla osób, które mają polskie obywatelstwo i ważny dowód osobisty. 

  • Czy dziecko może otrzymać paszport covidowy?

    Tak. Jeśli jesteś rodzicem lub opiekunem dziecka, zaloguj się profilem zaufanym na Internetowe Konto Pacjenta i pobierz certyfikat.

  • Czy muszę pobierać aplikację na telefon, żeby uzyskać certyfikat covidowy?

    Nie. Unijny Certyfikat COVID w formie kodu QR uzyskasz bezpłatnie także przez Internetowe Konto Pacjenta (IKP). Na IKP zalogujesz się profilem zaufanym.

  • Czy przed wyjazdem za granicę muszę przetłumaczyć certyfikat covidowy?

    Nie. Certyfikat w aplikacji mObywatel jest dostępny w języku polskim i angielskim. W takiej formie jest akceptowany w całej Unii Europejskiej.

  • Które państwa akceptują certyfikat covidowy?

    Certyfikat wydają i akceptują wszystkie państwa członkowskie Unii Europejskiej. Aktualne zasady, które obowiązują w poszczególnych państwach znajdziesz na unijnej stronie.

  • Jak wygląda sprawdzanie certyfikatu podczas podróży?

    Certyfikat będzie weryfikowany przez odczyt kodu QR w aplikacji lub przez specjalne rozwiązanie przeznaczone dla Straży Granicznej.

  • Nie potrafię się zalogować do Mojego ING, nie mam dostępu

    Jak zacząć korzystać z Mojego ING?

    Naszą bankowość dostaniesz m.in. z kontem osobistym - jeśli jeszcze go nie masz, możesz je założyć przez internet, bez wychodzenia z domu. Załóż konto teraz

    Nie pamiętasz loginu?

    Login znajdziesz w umowie o system bankowości internetowej ING. 
    Jeśli logujesz się przez aplikację mobilną Moje ING mobile, znajdziesz go w Twoim profilu - w sekcji "Moje dane" i podsekcji "Dane osobiste". Swój login możesz także sprawdzić w oddziale naszego banku.

    Błędny login lub hasło?

    Sprawdź, czy nie jest włączony klawisz Caps Lock lub czy nie wkradła się literówka. Pamiętaj, że po 5 nieudanych próbach logowania - zablokujemy dostęp do Mojego ING. 

    Zablokowany dostęp do Mojego ING?

    Odblokuj go, nadając nowe hasło. Będzie Ci potrzebny login, numer PESEL i nazwisko rodowe matki. Odblokuj dostęp

    Aktywacja dostępu do Mojego ING

    Zanim zalogujesz się pierwszy raz do bankowości internetowej, aktywuj do niej dostęp i nadaj swoje hasło. Aktywuj dostęp

    Jeśli okaże się, że potrzebujesz jednorazowego kodu aktywacyjnego, a przebywasz na kwarantannie – zadzwoń na naszą infolinię + 48 32 357 00 69 i powiedz o tym specjaliście. Przesyłkę z kodem wyśle do Ciebie kurierem. Potwierdź też adres, na który ma trafić przesyłka z kodem.

    Jak logować się szybciej do Mojego ING?

    Pobierz aplikację na telefon Moje ING mobile. Tam logować możesz się kodem PIN, odciskiem palca lub, jeśli masz iPhone'a, z pomocą Face ID.

    Sprawdź poradnik dobrego logowania

  • Nie pamiętam danych do logowania do Mojego ING

    Nie pamiętasz loginu?

    Login składa się z trzech liter imienia, trzech liter nazwiska oraz czterech losowych cyfr - nie możesz go zmienić, nadajemy go nowym klientom, np. przy zakładaniu konta.

    Login znajdziesz w umowie o system bankowości internetowej ING. Jeśli możesz zalogować się do aplikacji Moje ING mobile, login znajdziesz też w swoim profilu: "Moje dane" - "Dane osobiste" - "Login do bankowości"

    Nie pamiętasz hasła?

    Możesz je łatwo zmienić. Przygotuj login, numer PESEL, nazwisko rodowe matki i nadaj nowe hasło.

    Nie pamiętasz numeru PIN do aplikacji? 

    Na ekranie logowania wybierz opcję "Nie pamiętam kodu PIN".

    Poprosimy Cię o podanie wybranych znaków hasła do bankowości internetowej. W ten sposób potwierdzimy Twoją tożsamość. Nadaj nowy kod PIN do aplikacji. 

    Pamiętaj! Nigdy nie prosimy o podanie pełnego hasła do bankowości.

  • Chcę zmienić numer do autoryzacji

    Swój numer do autoryzacji sprawdzisz i zmienisz w Moim ING - na komputerze lub w aplikacji na telefon. Wejdź w Twój profil, a następnie w "Ustawienia" i "Bezpieczeństwo".

    Sprawdź numer w Moim ING

  • Dlaczego nie mogę założyć konta przez internet?

    Powody mogą być różne.

    Może masz już u nas konto lub jesteś pełnomocnikiem do czyjegoś konta? Może masz zastrzeżony lub nieważny dokument tożsamości? Niestety, ze względu na tajemnicę bankową nie możemy Ci podać konkretnego powodu.

    Jeśli skierujemy Cię do Mojego ING – skorzystaj z tej opcji. Nie pamiętasz loginu lub nie wiesz, jak skorzystać z naszej bankowości? Sprawdź nasze podpowiedzi

  • Chcę dodać lub zmienić pełnomocnika do konta

    Jeśli osoba, którą chcesz wskazać na pełnomocnika, jest naszym klientem - możesz ustalić dla niej pełnomocnictwo w Moim ING.

    Zaloguj się, wejdź w szczegóły konta i wybierz "Pełnomocnicy".

    W tym miejscu zmienisz też lub usuniesz dane o dotychczasowych pełnomocnikach. 

  • Mam nowy telefon

    Pobierz i aktywuj aplikację na nowym telefonie.

    Z naszej aplikacji mobilnej możesz jednocześnie korzystać na 3 urządzeniach.
    To jakie telefony masz przypisane do aplikacji sprawdzisz na liście zaufanych urządzeń. Z listy możesz usuwać te, z których nie korzystasz, np. jeśli wymieniasz telefon na nowy – stary usuń z listy.

    Jeśli dłuższy czas nie korzystasz z aplikacji na danym telefonie – ze względów bezpieczeństwa, sami usuniemy go z listy. 

    Zaloguj się do Mojego ING, usuń stary telefon z listy zaufanych urządzeń w ustawieniach aplikacji

  • Mam nieważny dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport)

    Żeby móc w pełni korzystać z Mojego ING potrzebujesz przynajmniej jednego ważnego dokumentu tożsamości (dowód osobisty, paszport lub karta pobytu).

    Jeśli Twój jedyny dokument stracił ważność, wciąż zalogujesz się do Mojego ING - zrobisz przelewy, doładujesz telefon, jednak nie kupisz nowych produktów ani nie założysz np. profilu zaufanego. 

    Zanim dokument straci ważność

    45 dni przed wygaśnięciem Twojego dokumentu tożsamości, wysyłamy przypomnienie - w wiadomości w Moim ING i w SMS. Lepiej nie zostawiać tych rzeczy na ostatnią chwilę. 

    Dane ważnego dowodu osobistego możesz zmienić w każdej chwili w Moim ING (na komputerze lub przez telefon), dane paszportu i karty pobytu zmienisz tylko w oddziale. 

    Wniosek o nowy dowód możesz złożyć także przez internet – z profilem zaufanym. Profil zaufany możesz założyć w Moim ING.

    Więcej o zmianie danych osobowych

  • Aktywacja Mojego ING

    Możesz aktywować naszą bankowość na komputerze - aktywuj Moje ING.

    Lub po pobraniu aplikacji Moje ING mobile - przy pierwszym uruchomieniu aplikacji.

    Do aktywowania Mojego ING będą Ci potrzebne:

    • login (nadaliśmy Ci go z dostępem do Mojego ING, np. przy zakładaniu konta)
    • numer PESEL, dowód osobisty, Paszport lub karta pobytu
    • nazwisko rodowe matki

    Zobacz, jak zacząć korzystać z Mojego ING (wideo)

    Zobacz, jak zacząć korzystać z aplikacji Moje ING (wideo)

  • Ustawienie limitów płatności

    Możesz zmienić limity dla kart, przelewów i płatności BLIK, dla wypłat, płatności w internecie i za granicą. Wszystko w Moim ING. 

    Zobacz jak zmienić limity transakcji

     

  • Włączenie powiadomień PUSH o transakcjach

    Powiadomienia PUSH możesz dostawać na swój telefon przy każdej zmianie stanu konta. W ten sposób łatwiej Ci rozeznać się, ile masz pieniędzy.

    Jak je włączyć?

    W aplikacji Moje ING mobile. Zaloguj się i wybierz sekcję „Ustawienia” - "Aplikacja mobilna" -  "Powiadomienia na telefonie (push)".
    Wybierz "zmień", a następnie zaznacz, jakie powiadomienia chcesz otrzymywać.

  • Aktywowanie karty

    Zaloguj się do Mojego ING (na komputerze lub w aplikacji na telefon). Wejdź w szczegóły karty, którą chcesz aktywować, i nadaj jej PIN.

    Przy pierwszym użyciu nowej karty - włóż ją do terminala w sklepie i potwierdź transakcję PIN-em. 

  • Dodanie, zmiana dokumentu tożsamości

    Wejdź do Mojego ING i wybierz sekcję "Ustawienia", a następnie "Bezpieczeństwo". Przejdź do edycji danych. Przepisz kod SMS otrzymany na telefon i zmień dane. Potwierdź zmianę kolejnym kodem SMS.

    Więcej o zmianie danych

  • Sprawdzenie, włączenie płatności zbliżeniowych

    Sprawdź, czy na Twojej karcie płatniczej znajduje się symbol zbliżeniowości.  

    Płatności zbliżeniowe są domyślnie włączone. Jeśli chcesz sprawdzić lub zmienić ich status, wejdź do Mojego ING i w szczegóły karty. Wybierz Włącz/Wyłącz płatności zbliżeniowe i potwierdź. 

    Kartę, dla której są włączone płatności zbliżeniowe, możesz też podpiąć do płacenia telefonem lub zegarkiem

    Więcej o płatnościach zbliżeniowych

  • Ustanowienie pełnomocnika do konta

    Pełnomocnik może korzystać z konta tak jak właściciel – m.in. robić przelewy czy mieć własną kartę do konta i płacić nią (jeśli ma dostęp do Mojego ING, sam może wtedy zamówić dla siebie taką kartę).

    W czasie epidemii warto zadbać o dostęp do konta dla partnera lub dziecka.

    Jak ustanowić pełnomocnika?

    Jeśli osoba, którą chcesz ustanowić pełnomocnikiem, jest naszym klientem – zrobisz to przez internet, w Moim ING. Po zalogowaniu przejdź do szczegółów swojego konta i kliknij „Pełnomocnicy”.

     

  • Włączenie płatności kodem BLIK

    Jeśli pobierzesz aplikację Moje ING mobile, BLIKA zobaczysz już na ekranie startowym - przed zalogowaniem. 

    W innym razie zaloguj się do aplikacji, wybierz z menu "Moje finanse" i "Karty i płatności telefonem", a następnie "BLIK". Tutaj możesz włączyć lub wyłączyć usługę, ustawić limit, wskazać numer telefonu przypisany do tego sposobu płatności, a także korzystać z BLIKA, czyli:

    • wygenerować kod BLIK
    • zrobić przelew na telefon BLIK
    • czy wysłać prośbę o przelew BLIK

    Zobacz na filmie: Co to jest BLIK, Jak płacić BLIK-iem w internecie

    Więcej o płatnościach BLIK

  • Aktywowanie profilu zaufanego

    Zrobisz to w Moim ING. 

    Zaloguj się i załóż Profil Zaufany

    Nie masz jeszcze Mojego ING?

    Załóż konto z dostępem do naszej bankowości. To także możesz zrobić bez wychodzenia z domu. Załóż konto

  • Jak mogę obsługiwać swoje firmowe konto i płatności bez wizyty w banku?

    Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, pełny dostęp do swojego konta firmowego masz w bankowości internetowej Moje ING i aplikacji Moje ING mobile. Tam możesz m.in. na bieżąco śledzić wpływy na koncie np. od kontrahentów, płacić za faktury, zapłacić ZUS. 

    Możesz też zamówić firmową kartę, jeśli jeszcze jej nie masz. Nasze karty dla przedsiębiorców mają funkcję zbliżeniową, dzięki której firmowe zakupy w sklepach są bezpieczniejsze, bo nie musisz się posługiwać gotówką. Możesz je również dodać do portfela Apple Pay i płacić zbliżeniowo telefonem. Możesz też nimi płacić za zakupy w internecie. 

    Jeśli masz kartę Mastercard Standard bez funkcji zbliżeniowej, również możesz płacić bezpiecznie. Do konta firmowego możesz mieć dwie karty płatnicze jednocześnie. By płacić zbliżeniowo, zamów kartę Visa Business zbliżeniową, a kiedy Ci ją przyślemy, możesz zamknąć dotychczasową kartę. Zrobisz to w szczegółach karty w Moim ING.

    Jeśli masz telefon z systemem Android 5.0 lub wyższym, możesz również uruchomić Mastercard w telefonie w aplikacji Moje ING mobile. Możesz z nią płacić zbliżeniowo swoim telefonem.

    Jeśli korzystasz w Moim ING z konta dla spółki lub wspólnoty mieszkaniowej niektóre funkcje są niedostępne. 

  • Jak najlepiej załatwić firmowe sprawy urzędowe?

    Ze względu na bezpieczeństwo Twoje, Twoich najbliższych i pracowników, sprawy urzędowe najlepiej załatwiać przez internet. Dostęp do urzędów masz w ten sposób przez całą dobę i nie musisz ryzykować kontaktu z osobami zarażonymi wirusem.

    Potrzebny Ci w tym będzie profil zaufany. Założysz go bez wychodzenia z domu w Moim ING. Możesz z nim złożyć nowe wnioski i sprawdzić statusy swoich spraw urzędowych.

    Przez internet załatwisz sprawy związane z ZUS-em i podatkami np.:

    • złożysz wniosek o odroczenie płatności ZUS
    • złożysz jpk_vat
    • pobierzesz zaświadczenia o niezaleganiu
    • zmienisz dane z CEiDG w tym zawiesisz działalność
    • uzyskasz indywidualną interpretację podatkową
    • zawnioskujesz o zasiłek opiekuńczy.

    Więcej o profilu zaufanym

  • Jak mogę załatwić sprawy związane z księgowością firmy?

    W Moim ING możesz korzystać z udostępnionego przez nas programu do prowadzenia księgowości. Ułatwi Ci on samodzielne prowadzenie finansów Twojej firmy albo komunikację z Twoją księgową, jeśli zlecasz prowadzenie księgowości do biura rachunkowego. Aplikacja ING Księgowość jest powiązana z kontem firmowym.

    Dzięki niej możesz m.in. wystawić fakturę i wysłać ją kontrahentowi e-maliem, wysłać przypomnienie e-mailowe kontrahentowi o zbliżającym terminie płatności. Nie musisz zawozić dokumentów do biura rachunkowego – możesz skorzystać ze wsparcia świadczonego przez Biuro rachunkowe. Księgowy zaksięguje Twoje faktury, przygotuje deklaracje podatkowe i poda Ci gotowe kwoty podatków do zapłaty. W każdej chwili możesz zadawać mu pytania w aplikacji.

    Jeśli wolisz samodzielnie zajmować się sprawami firmy, możesz korzystać z Konsultacji księgowych w ING Księgowość. Z podstawowych funkcji: fakturowania i modułu magazynowego korzystasz bezpłatnie.

    Niezależnie od tego czy korzystasz z naszej księgowości, nadal możesz np. złożyć wniosek o odroczenie płatności ZUS, albo złożyć wniosek o zasiłek opiekuńczy z tytułu opieki nad dzieckiem. Wykorzystaj do tego PUE ZUS i profil zaufany w Moim ING.

    Więcej

  • W jaki sposób mogę założyć firmę przez internet?

    Działalność gospodarczą możesz założyć bez wizyty w urzędzie na dwa sposoby. 
    Jeśli masz dostęp do bankowości internetowej Moje ING, możesz zarejestrować firmę, założyć profil zaufany i otworzyć konto firmowe w jednym wniosku. Wniosek do CEIDG znajdziesz w „Usługach” w sekcji "Sprawy urzędowe". Twój wniosek wysyłamy do urzędu, a  potwierdzenie działalności firmy dostaniesz od urzędu na adres e-mail.

    Aby uzyskać dostęp do  Mojego ING, możesz u nas założyć konto osobiste. Możesz to również zrobić bez wychodzenia z domu. Swoją tożsamość potwierdzisz przelewem z konta w innym banku lub podczas spotkania z kurierem.

    Wniosek o rejestrację działalności gospodarczej możesz też złożyć bezpośrednio na stronie CEIDG i podpisać profilem zaufanym. Z profilu też możesz korzystać w Moim ING.

    Więcej

     

  • W jaki sposób mogę zamówić kartę do konta firmowego?

    Jeśli prowadzisz firmę w formie jednoosobowej działalności, kartę możesz zamówić w Moim ING albo aplikacji mobilnej Moje ING mobile.

    Zaloguj się i wybierz konto, do którego chcesz zamówić kartę. W szczegółach konta znajdziesz link: „Zamów kartę”.

    Przez Moje ING możesz zamówić kartę tylko dla siebie. Kartę otrzymasz od nas do 8 dni roboczych.

    Jeśli nie chcesz czekać na nową kartę, możesz w aplikacji mobilnej na telefonie z systemem Android 7.0 lub wyższym aktywować Mastercard w telefonie. To karta, która służy tylko do płatności zbliżeniowych telefonem (nie ma formy plastikowej karty płatniczej). Zamawiasz ją i aktywujesz również w szczegółach swojego konta firmowego. Od razu możesz płacić bezpiecznie telefonem zbliżeniowo za swoje firmowe zakupy.

    Jeśli jesteś reprezentantem spółki lub wspólnoty mieszkaniowej, możesz zamówić kartę tylko w naszym oddziale. Zanim tam pójdziesz, upewnij się, czy wybrany przez Ciebie oddział jest otwarty i w jakich godzinach działa. Pamiętaj, by zachować bezpieczną odległość od innych naszych klientów, którzy będą tam załatwiać sprawy.

    Więcej o firmowych kartach

  • Jak mogę bezpiecznie wpłacić gotówkę na firmowe konto?

    Nie musisz iść do oddziału, żeby to zrobić. Gotówkę na swoje konto możesz wpłacić we wpłatomatach – naszych i Planet Cash, o dowolnej porze.  Wystarczy karta płatnicza wydana do konta lub telefon z aplikacją Moje ING mobile i BLIKIEM.

    Położenie wpłatomatów znajdziesz na naszej stronie i w aplikacji mobilnej Moje ING mobile. 

    Więcej

     

  • Czy mogę bez wizyty w oddziale otrzymać zaświadczenie o posiadanej pożyczce firmowej?

    Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność, możesz samodzielnie pobrać zaświadczenie o posiadanej pożyczce firmowej w bankowości internetowej Moje ING.
    Możesz to zrobić w zakładce „Usługi i narzędzia” > „Zaświadczenia”.

    Natychmiastowo (w formie pliku PDF)  i  bezpłatnie w Moim ING otrzymasz zaświadczenie o aktywnej pożyczce firmowej, wraz z informacją o:

    • kwocie przyznanej pożyczki,
    • dacie zawarcia umowy,
    • terminie płatności ostatniej raty,
    • wysokości kolejnej raty,
    • wysokości zadłużenia,
    • numerze do konta do przedterminowej spłaty kredytu oraz spłaty rat,
    • historii spłaty.

    Jeśli chcesz otrzymać w Moim ING zaświadczenie o np. prawidłowości obsługi aktywnej pożyczki, termin przygotowania takiego zaświadczenia zobaczysz na ekranie podczas składania wniosku. Za takie zaświadczenie pobierzemy automatycznie opłatę z Twojego rachunku (28 dnia miesiąca), zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.

    Zaświadczenie możesz również odebrać w oddziale. Wiąże się to jednak z opłatą zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.

    Jeśli reprezentujesz spółkę z jednoosobową reprezentacją, możesz zamówić zaświadczenie poprzez naszą infolinię: 32 357 00 69. W ciągu kilku dni zaświadczenie otrzymasz od nas w Moim ING na skrzynkę wiadomości.

    Jeśli Twoja spółka ma wieloosobową reprezentację, wniosek niestety możesz złożyć tylko w oddziale. Zanim tam pójdziesz, upewnij się, w jakich godzinach pracujemy. Aktualne informacje znajdziesz na naszej stronie z mapką oddziałów. Za takie zaświadczenie pobierzemy opłatę zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.

  • Co mogę zrobić w banku zdalnie, jeśli mam konto dla spółki?

    Jeśli zarządzasz kontem spółki lub wspólnoty mieszkaniowej większość płatności przelewem zrealizujesz w Moim ING.
    Spółki, w których reprezentanci mają zgodnie umową spółki, uprawnienia do składania oświadczeń woli samodzielnie, mogą:

  • W jaki sposób mogę przekazać innej osobie kierowanie moimi finansami w banku na wypadek choroby i kwarantanny?

    Niestety w przypadku przedsiębiorców nie da się tego zrobić zdalnie. Pełnomocnictwa mogą być udzielone przez właścicieli jednoosobowych działalności gospodarczych, jak i spółek wyłącznie w oddziale banku.

    Pełnomocnikiem może być tylko osoba pełnoletnia. Jeżeli osoba upoważniana jest już naszym klientem udzielisz pełnomocnictwa bez jej obecności (w przeciwnym wypadku zaprosimy Cię do oddziału razem z nią).
    Pełnomocnictwo dotyczy rachunków rozliczeniowych, lokat oraz Otwartego Konta Oszczędnościowego. Nie dotyczy zaciągania kredytów, ale pełnomocnik może kredyt spłacać.

    Rozróżniamy dwa rodzaje pełnomocnictw:

    • pełnomocnictwo ogólne - w ramach którego pełnomocnik ma prawo do zlecania dyspozycji dotyczących wszystkich rachunków posiadacza rachunku zarówno w zakresie dysponowania saldem rachunku, jak i składania oświadczeń woli
    • pełnomocnictwo szczególne - w ramach którego pełnomocnik ma prawo wyłącznie do dysponowania saldem rachunku.

    Jeśli chcesz ustanowić pełnomocnika dla swojej firmy w oddziale, zrób to tak, żeby nie zagrażać zdrowiu swojemu i innych. Upewnij się, w jakich godzinach jest czynny nasz oddział. Zachowaj zasady bezpieczeństwa, kiedy już będziesz na miejscu.

  • W jaki sposób mogę złożyć wniosek o odroczenie płatności ZUS?

    Możesz to zrobić bez wychodzenia z domu na portalu PUE ZUS (Platformie Usług Elektronicznych ZUS). Masz tam dostęp do swoich danych w ZUS-ie, możesz składać wnioski i uzyskać zaświadczenia.

    Jeśli nie masz tam jeszcze swojego profilu na PUE ZUS, możesz go założyć w kilku prostych krokach w Moim ING, w zakładce „Usługi” w sekcji „Sprawy urzędowe”. Stamtąd  przekierujemy Cię do serwisu ZUS-u, gdzie wypełniasz i wysyłasz wniosek. Możesz go podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo profilem zaufanym.

    Czytaj na blogu ING Księgowość, jak to zrobić krok po kroku

    Zobacz, co jeszcze możesz załatwić w ZUS-ie przez internet

     

  • Prowadzę małą firmę. Jak mogę się starać o zasiłek chorobowy związany z kwarantanną?

    O świadczenie za okres przymusowej kwarantanny w domu możesz się starać, jeśli opłacasz składkę na ubezpieczenie chorobowe. W przypadku przedsiębiorców jest ona dobrowolna.

    W tym celu musisz złożyć w ZUS-ie wniosek o zasiłek chorobowy ZAS-53 i oświadczenie o odbywaniu obowiązkowej kwarantanny po przekroczeniu granicy. Możesz to zrobić elektronicznie – za pośrednictwem portalu PUE ZUS. Na platformie wypełniasz wniosek i  dołączasz do niego skan lub zdjęcie podpisanego oświadczenia. Możesz się do niego zalogować przez PUE ZUS w Moim ING.

    Więcej o świadczeniu dla przedsiębiorców na blogu ING Księgowość

Jak radzą sobie Twoi bliscy?

Pokaż im, jak opłacić rachunki w Moim ING lub zrobić zakupy online. Zobacz, jak zacząć.