- Konta osobiste
- Konto osobiste Direct
- Konto dla młodych (18-26)
- Konto dla młodych (13-18)
- Konto Komfort
- Konto walutowe
- Konto PRP
- Porównywarka kont
- Konto z Lwem Komfort
- Konto z Lwem VIP
- Proces otwierania konta
- Polecenie zapłaty
- Przenieś konto do ING
- Przelew wynagrodzenia do ING
- Wpłatomaty
- Bankomaty zbliżeniowe
- Jak wypłacisz i wypłacisz gotówkę bez opłat
- Kantor wymiany walut
- Banknot zatrzymany przez wpłatomat
- Słownik pojęć dla usług reprezentatywnych
- Kredyty i pożyczki
- Inwestycje i oszczędności
- Otwarte Konto Oszczędnościowe (OKO)
- Otwarte Konto Oszczędnościowe dla dziecka
- Cele oszczędnościowe
- Smart Saver
- Lokata Terminowa
- Dodatkowe pieniądze na emeryturę
- IKE
- IKZE - Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego
- ING Konto Funduszowe SFIO
- Fundusze inwestycyjne
- Fundusze NN Perspektywa
- Regularne inwestowanie
- Lokata z funduszem
- Investo
- Inwestycyjna Lokata Terminowa Suma Procentów
- Trener Finansowy
- Konto Maklerskie
- Obligacje skarbowe
- Karty i płatności
- Karty kredytowe
- Płatności telefonem i zegarkiem
- Zamów kartę NFC
- Pytania i odpowiedzi
- Karty do konta i przedpłacone
- Karta zbliżeniowa
- Limity transakcyjne
- Jak chronić swoją kartę?
- Promocje
- Karta kredytowa bez opłat
- Przelew z rachunku karty kredytowej
- Automatyczna spłata zadłużenia
- Dodatkowa karta kredytowa
- Czasowa blokada karty kredytowej
- Płatności zbliżeniowe bez PIN
- Jak aktywować kartę i nadać jej PIN
- Bezpieczne zakupy kartą w internecie
- Pytania i odpowiedzi
- Cashback
- Chargeback
- 3D Secure
- Zastrzeganie kart
- Dynamic Currency Conversion
- Opłata Surcharge
- Zasady korzystania z kart za granicą
- Płatności bezgotówkowe
- Ubezpieczenia
- Ubezpieczenie na wypadek nowotworu
- Ubezpieczenie samochodu
- Ubezpieczenie turystyczne
- Ubezpieczenie domu i mieszkania
- Ubezpieczenie do produktów hipotecznych
- Ubezpieczenie nieruchomości i ruchomości domowych do kredytu hipotecznego w ING
- Ubezpieczenie do pożyczki gotówkowej
- Ubezpieczenie wypadkowe NNW do konta
- Ubezpieczenie dziecka
- Ubezpieczenie karty do konta
- Ubezpieczenie roweru i hulajnogi
- Ubezpieczenia nieoferowane
- Ubezpieczenie karty kredytowej
- Bankowość internetowa
- Premium
- Usługi dla Ciebie
Bankuj bezpiecznie
Chcemy być blisko Ciebie, ale teraz lepiej zachować dystans. Większość spraw możesz załatwić przez internet - z Moim ING, przez telefon lub komputer.
Szybciej, wygodniej. A przede wszystkim - bezpieczniej.
Szczepienia przeciw COVID-19
Na konkretny termin szczepienia możesz zarejestrować się przez Internetowe Konto Pacjenta z profilem zaufanym, jeśli jesteś w określonej przez Ministerstwo Zdrowia grupie seniorów.
Chcesz się zaszczepić i jesteś w grupie wiekowej 18-69 lat?
Nie musisz się logować profilem zaufanym. Wypełnij prosty formularz zgłoszenia na stronie Ministerstwa. Kiedy ruszy rejestracja dla Twojej grupy, dostaniesz mejla z taką informacją.
Wystarczy numer konta, tytuł i kwota. Możesz też ustawić płatności cykliczne, by rachunki płaciły się same.
Możesz przesłać pieniądze lub poprosić o przelew na numer telefonu BLIK. Przelewy między kontami w ING realizujemy natychmiast.
Możesz zawnioskować o dowód osobisty, złożyć wniosek o świadczenie rodzinne, zgłosić sprzedaż samochodu i wiele innych.
I zapłacisz kartą, przelewem lub kodem BLIK z aplikacji mobilnej. Jeśli płacisz kartą, transakcje są dodatkowo chronione usługą chargeback.
Dzięki zniżkom w Moim ING zakupy możesz też zrobić taniej. Więcej
Zdalnie znaczy bezpiecznie. Nie ma na co czekać.
Nie masz jeszcze konta? Otwórz je teraz, przez internet
Na telefonie
Na komputerze
Pobierz Moje ING na telefon
Wybierz swój system operacyjny. |
Aktywuj Moje ING
Uruchom aplikację.
Potrzebny Ci będzie: login, numer PESEL, nazwisko rodowe matki i PIN, którym będziesz logować się do aplikacji.
Potwierdź aktywację
Kodem SMS, który dostaniesz na numer telefonu podany przy zakładaniu konta.
Aktywuj Moje ING
Wejdź na www.ing.pl/nadajhaslo i podaj:
- login do Mojego ING (znajdziesz go w umowie do konta)
- numer PESEL
- nazwisko rodowe matki
Nadaj hasło
Zgodnie z opisanymi zasadami bezpieczeństwa.
Potwierdź aktywację
Kodem SMS, który dostaniesz na numer telefonu podany przy zakładaniu konta.
Ważne pytania i odpowiedzi
- Jest mi teraz trudniej spłacać raty. Co mogę zrobić, by mieć lżej?
Istnieje możliwość konsolidacji Twoich zobowiązań, czyli ich połączenia i rozłożenia na takie raty, jakie Ci będzie wygodnie spłacać. Spłatę karty kredytowej możesz rozłożyć na raty. Zobacz również ofertę zawieszenia wykonania umowy w ramach przepisów ustawy tzw. Tarczy 4.0.
- Czy mogę zawiesić spłatę rat kredytu hipotecznego?
Tak, możesz zawiesić spłatę rat kredytu hipotecznego. Zapoznaj się z informacjami tutaj.
- Co mogę zrobić w banku zdalnie, jeśli mam już kredyt hipoteczny?
Jeśli masz kredyt hipoteczny możesz zdalnie:
- przesłać dokumenty (skany lub zdjęcia) do spełnienia warunków umownych, w tym polisę ubezpieczenia czy rozliczenia transzy
- potwierdzić spełnienie warunków po uruchomieniu kredytu
- zrezygnować z karencji
- nadpłacić lub spłacić kredyt
- uzyskać zaświadczenie o kredycie
- Pilnie potrzebuję pożyczyć trochę pieniędzy. Jak to zrobić, co wybrać?
Możliwości jest wiele - mamy dużo różnych produktów kredytowych dopasowanych do Twoich potrzeb. Zapoznaj się z naszą ofertą i zawnioskuj o dodatkową gotówkę w bankowości internetowej Moje ING. Zanim zaciągniesz kredyt upewnij się, że jego spłata wraz z odsetkami nie przekracza Twoich możliwości finansowych.
- Na co muszę uważać szukając dodatkowych pieniędzy?
Warto zastanowić się jakiej kwoty potrzebujesz, aby w przyszłości nie mieć trudności ze spłatą kredytu. Pamiętaj, że ze względu na zmienność stopy procentowej, kwota kredytu z odsetkami może być wyższa niż w momencie jego zaciągania. Wystrzegaj się również chwilówek", "tanich pożyczek" lub innych "kredytów bez opłat i formalności". Pamiętaj jednak, że taka szybka i z pozoru tania gotówka jest przeważnie bardzo droga.
- Jak teraz najlepiej opłacać rachunki?
Najlepiej z domu, poprzez bankowość internetową lub mobilną. Wizyty w oddziale banku lub punktach opłacania rachunków wymagają kontaktu z innymi ludźmi. Jeśli opłacasz rachunki samodzielnie, robisz to najbezpieczniej, najszybciej i bez opłat. W bankowości internetowej Moje ING do dyspozycji masz przelewy, możesz ustawić automatyczne opłacanie rachunków przez stałe zlecenie lub polecenie zapłaty. Jeśli korzystasz z linków od dostawców usług lub szybkich płatności w ich systemach, możesz je wygodnie opłacać tak, jak zakupy internetowe - płatnościami internetowymi Płać z ING lub kodami BLIK.
Pamiętaj, że Twojej pomocy mogą teraz potrzebować osoby starsze. Wytłumacz im, w jaki sposób mogą opłacić rachunki przez bankowość internetową lub po prostu zrób to za nich. Jeśli mieszkają osobno, najlepiej wyjaśnij to przez telefon.
- Jak teraz najlepiej płacić w sklepach?
Płać zbliżeniowo - kartą lub telefonem. Gotówka przechodzi przez wiele rąk, a karta i telefon są tylko Twoje. Nasi klienci mają dostęp do wielu form płatności zbliżeniowych - za pomocą kart do konta i kredytowych, oraz płatności telefonem i zegarkiem. I pamiętaj – kiedy czekasz w kolejce do kasy, nie stój za blisko innych klientów. WHO zaleca dystans 1,5 metra.
Sprawdź, jaką metodę płatności bezgotówkowej wybrać dla siebie.
- Czy mogę założyć konto bez wychodzenia z domu?
Tak, w naszym banku konto możesz założyć przez internet i potwierdzić tożsamość bez wychodzenia z domu:
- z pomocą wideoweryfikacji - to nowa metoda, która umożliwia założenie konta jeszcze szybciej, w aplikacji Moje ING
- przelewem z innego banku
- z kurierem - przyjedzie do Ciebie kurier Poczty Polskiej
Czego potrzebuję, aby otworzyć konto online?
Ważnego dowodu osobistego. Z paszportem nie założysz konta online.
Aby samodzielnie otworzyć konto przez internet, musisz mieć skończone 18 lat.
Jeśli chcesz założyć konto dziecku w Moim ING – potrzebny będzie dowód osobisty dziecka lub jego akt urodzenia (o akt urodzenia poprosimy zawsze, jeśli nazwisko Twoje i dziecka różnią się).
- Jakie konta mogę założyć przez internet?
Masz do wyboru Mobi, Direct albo Komfort. Dopasuj je do swoich potrzeb i załóż konto przez internet.
Konto Mobi dla młodych - najlepsze, jeśli masz 18-26 lat
- dużo za 0 zł, np. prowadzenie konta (z wyjątkiem wpłaty, wypłaty i przelewu w oddziale banku), przelewy w PLN przez internet (z wyjątkiem ekspresowych), wydanie i posiadanie karty
- nowoczesne płatności i darmowe wypłaty BLIKIEM z bankomatów w całej Polsce
- wygodna apka do ogarniania finansów
Konto Direct - dla tych co bankują głównie przez internet
- 0 zł za prowadzenia konta (z wyjątkiem wpłaty, wypłaty i przelewu w oddziale banku)
- 0 zł za krajowe przelewy w PLN przez internet (z wyjątkiem ekspresowych)
- 0 zł za wypłaty z bankomatów naszych i Planet Cash
- z nowoczesną bankowością internetową i wygodną aplikacją na telefon
Konto Komfort - polecane jako konto wspólne
- 6 zł w promocji za prowadzenie konta w miesiącu otwarcia konta i przez następne trzy miesiące, 12 zł - w kolejnych miesiącach
- darmowe wypłaty z bankomatów w całej Polsce
- z nowoczesną bankowością internetową i wygodną aplikacją na telefon
Jeśli chcesz założyć konto dla dziecka (od 13 do 18 roku życia) - możesz to zrobić w Moim ING, bez wychodzenia z domu. Więcej o koncie dla nastolatka
- Jak mogę potwierdzić tożsamość, otwierając konto?
Chcemy Ci ułatwić założenie konta w naszym banku, dlatego potwierdzić tożsamość możesz na jeden z czterech sposobów:
- z pomocą wideoweryfikacji – to nowa metoda, która umożliwia założenie konta jeszcze szybciej, w aplikacji Moje ING
- z kurierem – to sposób, który najczęściej wybierają teraz nasi klienci
- przelewem z innego banku - możesz zlecić przelew z: Alior Banku, BNP Paribas, mBanku, Santandera Bank S.A. i Pekao S.A.
- w oddziale banku – jednak ze względu na stan pandemii, nie zalecamy teraz tego sposobu
Potwierdzasz tożsamość przelewem lub z wideoweryfikacją?
Pamiętaj, że te metody dają ograniczoną możliwość korzystania z niektórych funkcji Mojego ING. Nie można wtedy np.:
- założyć profilu zaufanego
- złożyć wniosku o 500+ oraz 300+
- zawrzeć umowy pośrednictwa
- otworzyć konta maklerskiego
Zobacz pełną listę funkcjonalności (s. 9, tabela na dole)
Funkcje będą dla Ciebie dostępne, gdy potwierdzisz swoją tożsamość w oddziale banku – co, ze względu na czas pandemii, zalecamy odłożyć na później.
- Kiedy mogę zacząć korzystać z konta?
Jeśli przy zakładaniu konta wybierzesz potwierdzenie:
- przelewem z innego banku – Twoje konto będzie aktywne najpóźniej w następny dzień roboczy, po sprawdzeniu Twojego wniosku
- z kurierem - Twoje konto będzie aktywne po spotkaniu z kurierem, kiedy potwierdzisz swoją tożsamość
Po potwierdzeniu dostaniesz SMS-a, umowę do konta i dostęp do Mojego ING – Twojej bankowości internetowej, z którą możesz zacząć swobodnie korzystać z konta.
- Jak mogę sprawdzić stan konta (saldo)?
Zaloguj się do Mojego ING i kliknij w szczegóły swojego konta.
Jeśli chcesz widzieć stan konta od razu po zalogowaniu, wejdź w „Ustawienia”, następnie „Widok”. W polu „Wyświetlaj na stronie głównej:” zaznacz opcję „Ile masz pieniędzy”.
Jeśli masz telefon – pobierz aplikację Moje ING mobile. Tam możesz podejrzeć stan konta nawet bez logowania - na ekranie startowym aplikacji.
- Czy z kontem osobistym zakładam konto oszczędnościowe?
Tak, zakładając konto przez internet – zakładasz jednocześnie Otwarte Konto Oszczędnościowe.
To oprocentowany rachunek oszczędnościowy, na który możesz wpłacać i z którego możesz wypłacać, kiedy potrzebujesz – bez utraty odsetek. Odsetki są naliczane codziennie – już od pierwszej złotówki. Masz również bezpłatne przelewy w PLN, przez internet, pomiędzy Twoim kontem oszczędnościowym a Twoim kontem osobistym w ING.
Możesz też skorzystać z promocji „Do 160 zł za otwarcie konta Direct albo Komfort” albo „Do 160 zł za otwarcie konta Mobi” - to jeden z warunków promocji.
- Dlaczego mam teraz robić zakupy przez internet?
Najłatwiej zarazić się poprzez bezpośrednie kontakty z innymi ludźmi. Im rzadziej będziesz mieć kontakt z nieznajomymi, tym jesteś bezpieczniejszy. Dlatego jako bank zalecamy pozostanie w domu i załatwienie na odległość tych spraw, dla których jest to możliwe. Robiąc zakupy przez internet, nie ryzykujesz kontaktu z innymi klientami i z obsługą sklepu. Zamawiając dostawę do paczkomatu - nie musisz odbierać przesyłki od kuriera. Płacąc za zakupy przez internet - ograniczasz kontakt z gotówką.
Jako bank wspieramy różne metody płatności za zakupy internetowe: Płać z ING, płatności kartami do konta i kredytowymi, płatności kodami BLIK
- Co mam zrobić, gdy opłacone przeze mnie zamówienie nie zostało zrealizowane?
Takie rzeczy się zdarzają, zwłaszcza teraz wiele firm i instytucji jest zmuszone reorganizować dostawy, dystrybucję, odwoływać imprezy. Dlatego wszyscy klienci korzystający z kart płatniczych są objęci usługą Chargeback, w ramach której pomagamy odzyskać wydane pieniądze za niezrealizowane zakupy i usługi. To szybka i bezpieczna metoda, która zabezpiecza Twoje zakupy internetowe.
- Jaką kwotę płatności zbliżeniowej trzeba potwierdzić PIN-em?
Ponad 100 zł (nie jak poprzednio 50 zł). Zmianę wprowadziliśmy 20 marca na podstawie rekomendacji Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, we współpracy z organizacjami płatniczymi. Chodzi o to, by nasi klienci jak najrzadziej mieli fizyczny kontakt z klawiaturą. Ta zmiana nie będzie działała natychmiast, ponieważ wymaga dostosowania terminali płatniczych. Dotyczy ona wszystkich banków i właścicieli terminali płatniczych – niektórzy z nich mogą wprowadzić zmiany nieco później od nas. Dlatego jeszcze przez jakiś czas płatności powyżej 50 zł mogą wymagać potwierdzenia PIN-em.
- Jak najlepiej płacić za granicą?
Obecnie wiele granic jest zamkniętych, występują też inne utrudnienia w podróżowaniu. Jeśli epidemia złapała Cię za granicą - powinieneś przygotować się do płacenia w sposób, który zabezpieczy Cię przed dodatkowymi kosztami. Do Twojej dyspozycji mamy konto walutowe, które możesz podłączyć do swojej karty Visa wielowalutowej i zasilać pieniędzmi poprzez kantor w Moim ING.
- Co to są limity transakcyjne? Jak je zmienić?
To limity, które określają, jaką kwotę Twoich pieniędzy można jednorazowo lub w danym czasie wydać lub wypłacić. Dotyczą one kart debetowych, kredytowych i przedpłaconych. Zabezpieczają Twoje pieniądze, bo w wypadku kradzieży karty lub telefonu ograniczają kwotę, którą możesz stracić do czasu zastrzeżenia karty.
Jak zmienić limit dla karty, przelewu lub płatności BLIK?
- Zaloguj się do Mojego ING lub do aplikacji mobilnej
- Wejdź do swojego profilu. Wybierz: "Ustawienia" - "Limity"
- Wybierz „Limity dla kart”, „Limity dla przelewów” lub „Limity dla BLIKA”
- Ustaw nowy limit i zatwierdź go SMS lub PIN-em w aplikacji
- Jak zdobyć dodatkową kartę do konta, np. dla innego członka rodziny?
Aby to zrobić, musisz ustanowić tą osobę pełnomocnikiem do konta w Moim ING. Funkcję tę znajdziesz w szczegółach konta. Po potwierdzeniu, zyskasz możliwość zamówienia indywidualnej, imiennej karty dla pełnomocnika.
Możesz też zamówić kartę przedpłaconą Mastercard, którą bezpośrednio zasilasz przelewem ze swojego konta. Dla swojego dziecka możesz otworzyć konto Mobi 13-18 lat z kartą i możliwością płacenia telefonem.
- Jak mogę teraz doładować telefon?
Nie idź po „zdrapkę” do sklepu czy kiosku - możesz to zrobić z domu, bez wychodzenia. Możesz doładować swój telefon lub telefon innej osoby - np. osoby starszej, dla której wychodzenie jest teraz szczególnie niebezpieczne. Doładowania telefonów znajdziesz w „Przelewach” w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej Moje ING. Wystarczy wpisać numer telefonu, który chcesz doładować.
- Czy moje pieniądze w banku są bezpieczne?
Tak, Twoje pieniądze i oszczędności są tak samo bezpieczne, jak były przed epidemią. Jesteśmy stabilnym i bezpiecznym bankiem, a tymczasowe zmiany w sposobie pracy wynikają wyłącznie z troski o zdrowie naszych pracowników i klientów. Dlatego rekomendujemy, aby bankować z domu, unikać wizyt w oddziałach i ograniczyć kontakt z gotówką.
Dodatkowo, pieniądze w naszym banku są chronione przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny
- Jak mogę uzyskać dostęp do moich oszczędności?
Masz taki sam dostęp do swoich oszczędności, jak przed epidemią. Jeżeli potrzebujesz z nich skorzystać, najlepiej zrób to zdalnie za pomocą Mojego ING lub aplikacji Moje ING Mobile na smartfony.
- Czy powinienem teraz oszczędzać?
Zachowaj spokój i zdrowy rozsądek. Możesz zacząć oszczędzać w dowolnym momencie. Niezależnie od obecnej sytuacji, warto mieć oszczędności i zbudować sobie poduszkę finansową na nieprzewidziane wydatki.
- Gdzie szukać wsparcia w obsłudze Maklera?
Sprawdź informacje na stronie internetowej (link poniżej), lub zadaj pytanie w Moim ING w zakładce „Kontakt i pomoc”. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi, zadzwoń lub napisz do Biura Maklerskiego:
801 127 301 lub +48 32 357 00 32 (koszt według stawek operatora)
biuromaklerskie@ing.pl
Pracownicy biura są dostępni w dni robocze w godzinach od 8:00 do 18:00 - Jak mogę uzyskać dostęp do moich inwestycji?
W każdej chwili możesz złożyć zlecenie odkupienia lub zamiany funduszy inwestycyjnych. Zgodnie z trybem realizacji zleceń odkupienia lub nabycia jednostek uczestnictwa funduszy, trwa to od 3 do 7 dni roboczych.
- Jakie transakcje funduszowe mogę zlecić zdalnie?
Większość operacji na funduszach inwestycyjnych możesz zlecić nie wychodząc z domu.
- Czy na pewno potrzebuję gotówki?
Podczas epidemii ważne jest zachowanie ostrożności. Gotówka przechodzi przez wiele rąk, więc jeśli możesz, płać bezpiecznie kartą zbliżeniową, telefonem lub zegarkiem.
- Jak wyglądają sprawy z dostępnością pieniędzy w bankomatach?
Na bieżąco uzupełniamy gotówkę w bankomatach.
- Jak wypłacić większą gotówkę (awizacja)?
Kilka dni wcześniej zgłoś chęć wypłaty dużej gotówki w aplikacji i bankowości internetowej Moje ING z pomocą Asystenta, który poprowadzi Cię krok po kroku. Pieniądze możesz odebrać w wybranym oddziale z obsługą kasową.
- Jak bezpiecznie korzystać z bankomatów i wpłatomatów?
Jeśli naprawdę musisz skorzystać z bankomatu, wypłać pieniądze bez dodatkowego ryzyka:
- telefonem - z kodami BLIK. Wybierz w bankomacie wypłatę BLIKIEM, przepisz kod z aplikacji Moje ING i potwierdź transakcję PIN-em w aplikacji na telefonie
- zbliżeniowo kartą - w bankomatach zbliżeniowych, oznaczonych naklejką płatności zbliżeniowych.
Jeśli chcesz zmienić limity dla wypłat gotówki - możesz to zrobić zawsze w Moim ING. Zobacz jak zmienić limity transakcyjne.
Jeśli chcesz wpłacić gotówkę, skorzystaj z BLIKA. Więcej o wpłatach BLIKIEM we wpłatomacie
- Jak mogę wpłacić gotówkę na konto?
Jeśli chcesz wpłacić gotówkę we wpłatomacie, skorzystaj z BLIKA lub wpłać pieniądze przy użyciu karty.
- Jak wypłacić, skąd wziąć walutę obcą?
Walutę obcą możesz wygodnie wymienić w kantorze w Moim ING, o dowolnej porze. Wystarczy, że masz konto walutowe w walucie, którą chcesz wymienić.
W związku z ograniczeniem transportu międzynarodowego cały sektor bankowy ma chwilowy problem z dostawą gotówki w walutach zagranicznych do oddziałów. Dotyczy to zwłaszcza dolarów amerykańskich, dlatego wprowadzamy nowe zasady wypłat gotówki w walutach obcych.
- wypłaty do 2 000 USD / EUR - realizujemy w oddziale - nie musisz ich wcześniej zgłaszać (awizować),
- wypłaty powyżej 2 000 USD / EUR i każdą kwotę w GBP – zgłoś (awizuj) 5 dni wcześniej.
Te ograniczenia nie dotyczą bankowości elektronicznej.
- Czy muszę iść z moją sprawą do oddziału?
Wiele spraw możesz załatwić bez wychodzenia z domu, takich jak: płacenie za rachunki, przelewy, zakupy czy sprawy urzędowe. Wystarczy skorzystać z systemu Moje ING. Za jego pomocą zmienisz limity transakcji czy inne ustawienia dotyczące Twoich produktów. Jeśli masz problemy z dostępem do Mojego ING, możesz je rozwiązać również zdalnie. Unikaj kolejek i zbędnego ryzyka.
- Jak sprawdzić, które oddziały i kiedy są czynne?
Zachęcamy, aby odłożyć wizyty w oddziale na później, jeśli to możliwe. Większość spraw bankowych załatwisz przez bankowość internetową i aplikację mobilną.
Jeśli jednak wizyta w oddziale jest konieczna, do odwołania zmieniamy sposób działania naszych oddziałów.
- oddziały w galeriach handlowych - mogą być czynne krócej niż godziny otwarcia galerii
- oddziały poza galeriami handlowymi - od poniedziałku do piątku, w godzinach od 10:00 do 15:00
- niektóre oddziały będą zamknięte, ale strefy bankomatowe są w dalszym ciągu czynne 24 h na dobę
Wewnątrz oddziału może przebywać od 2 do 6 klientów – w zależności od wielkości oddziału i liczby oczekujących. Zasada obowiązuje także w powiatach objętych żółtą i czerwoną strefą.
Prosimy o zakrycie ust i nosa - przy pomocy maski, maseczki lub części odzieży. Jeśli nie czujesz się zdrowy, masz kaszel, ból gardła lub podwyższoną temperaturę - prosimy, przełóż wizytę na później.
- Czy mam zakrywać usta i nos w oddziale?
W związku z rozporządzeniem nakładającym obowiązek zakrywania ust i nosa poza domem - musimy nieco zmienić zasady obsługi w naszych oddziałach. Jeśli masz sprawę, której nie możesz załatwić zdalnie - sprawdź, jak przygotować się do wizyty.
- Aby wejść do oddziału i zostać obsłużonym musisz mieć zakryte usta i nos, przy pomocy odzieży lub jej części, maski albo maseczki. Jeśli nie masz maseczki, możesz użyć np. szalika lub chusty. Istnieją osoby zwolnione z tego obowiązku - żołnierze, dzieci do lat 4 oraz osoby, która nie mogą zakrywać ust lub nosa z powodu stanu zdrowia lub są niepełnosprawne intelektualnie.
- Wszyscy nasi specjaliści, którzy będą Cię obsługiwać, będą również wyposażeni w zakrywające usta i nos maseczki. Mogą mieć również ochronne przyłbice, ale tylko jeśli oddziela Was dodatkowa przesłona, np. z plexi.
- Część spraw załatwianych w oddziale wymaga potwierdzenia Twojej tożsamości. W tym celu zostaniesz poproszony o chwilowe odsłonięcie twarzy by specjalista mógł porównać ją ze zdjęciem na dokumencie tożsamości. Jeśli odmówisz - nie będziemy Cię mogli obsłużyć.
- Jakie zasady bezpieczeństwa obowiązują w naszych oddziałach?
- Wewnątrz oddziału może przebywać od 2 do 6 klientów – w zależności od wielkości oddziału i liczby oczekujących. Zasada obowiązuje także w powiatach objętych żółtą i czerwoną strefą.
- Musisz mieć zakryte usta i nos, przy pomocy odzieży lub jej części, maski albo maseczki. Specjalista może poprosić o chwilowe odsłonięcie twarzy by mógł porównać ją ze zdjęciem na dokumencie tożsamości.
- Nasz specjalista będzie zapraszał kolejne osoby, które czekają na obsługę na zewnątrz.
- Zachowaj bezpieczną odległość 2 metrów od pozostałych klientów.
- Gotówkę wypłacisz normalnie w bankomatach – kartą lub blikiem.
- W naszych oddziałach regularnie dezynfekujemy dłonie i urządzenia specjalnymi preparatami.
- Wprowadzamy osłony z plexi przy stanowiskach obsługi i w pokojach spotkań.
- Oddziały są czynne od poniedziałku do piątku od 10:00 do 15:00, a te w galeriach handlowych mogą być czynne krócej niż godziny otwarcia galerii.
Zachęcamy Cię do odłożenia wizyty w oddziale. Pamiętaj, że większość spraw bankowych załatwisz w Moim ING lub ING Business.
Nie czujesz się zdrowo? Zgłoś się telefonicznie do lekarza.
Jeśli czujesz się słabo, masz katar, kaszel, gorączkę – zgłoś się do lekarza, inne sprawy w miarę możliwości odłóż na później.
- Czy zamierzacie zamykać oddziały?
Nie. Może jednak dojść do sytuacji, w której będziemy zamykać niektóre z nich.
Godziny pracy oddziałów:
- w galeriach handlowych - mogą być czynne krócej niż godziny otwarcia galerii
- poza galeriami handlowymi - od poniedziałku do piątku, w godzinach od 10:00 do 15:00.
- Jak teraz się najlepiej z nami skontaktować?
Zachęcamy do korzystania z Twojego wirtualnego asystenta, którego znajdziesz w sekcji "Kontakt i pomoc" w Moim ING.
Jeśli chcesz porozmawiać z naszym specjalistą możesz napisać do nas na czacie lub zadzwonić na infolinię. Czas oczekiwania na połączenie może być jednak dłuższy niż zwykłe, ponieważ dbając o zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników, tymczasowo pracujemy w ograniczonym składzie.
W godzinach od 10:00 do 13:00 dzwoni i pisze do nas najwięcej klientów, dlatego jeśli możesz, wybierz inną porę kontaktu. Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość.
Jeśli to możliwe odłóż wizyty w oddziale na później, większość spraw bankowych załatwisz przez bankowość internetową i aplikację mobilną.
- Gdzie mogę znaleźć odpowiedź na moje pytanie?
Odpowiedzi na pytania dotyczące naszej oferty oraz bankowości internetowej Moje ING znajdziesz w Twoim wirtualnym asystencie w sekcji "Kontakt i pomoc" w Moim ING.
Jeśli masz pytania związane z epidemią, mamy nadzieję, że wszystkie odpowiedzi znajdziesz tutaj. Najnowsze informacje dotyczące tego, jak działamy w czasie epidemii znajdziesz w aktualnościach.
- Mam pytanie o odroczenie spłat rat kredytów
W ramach przepisów ustawy Tarczy 4.0, możesz zawiesić wykonanie umowy Twojego kredytu do 3 miesięcy.
- Gdzie mam szukać informacji o produktach?
Informacje o naszej ofercie oraz o produktach, które już posiadasz znajdziesz w Moim ING. Zawsze możesz liczyć na wsparcie Twojego wirtualnego asystenta. Znajdziesz go w sekcji "Kontakt i pomoc" w Moim ING.
Informacje o naszych produktach znajdziesz również na stronie internetowej banku.
- Co robimy w związku z epidemią?
W czasie epidemii staramy się dbać jak najlepiej o bezpieczeństwo i dostęp do naszych usług. Najważniejsze zmiany w związku z epidemią:
- Zwiększyliśmy limit płatności kartą bez PIN-u z 50 zł do 100 zł. Więcej informacji o zmianie limitów znajdziesz tutaj
- Umożliwiliśmy zawieszenie spłaty rat kredytów. Dowiedz się więcej
- Zmieniliśmy zasady wypłat gotówki w walutach obcych. Tutaj dowiesz się więcej
- Przekazaliśmy 4 mln złotych darowizny na ochronę zdrowia. Wspieramy szpitale i placówki medyczne.
Najnowsze informacje o tym, co robimy znajdziesz w aktualnościach.
- Jakie sprawy urzędowe mogę załatwić przez Moje ING?
Wiele spraw w urzędzie gminy, ZUS-ie i urzędzie skarbowym nie wymaga Twojej osobistej wizyty. Załatwisz je bezpiecznie i bez wychodzenia z domu poprzez stronę urzędu, a swoją tożsamość potwierdzasz profilem zaufanym w Moim ING.
Przez internet możesz na przykład złożyć wniosek o dowód, odnowić dowód osobisty albo prawo jazdy, zarejestrować samochód, zamówić zaświadczenia i odpisy, złożyć wniosek o świadczenia rodzinne, uzyskać wypisy z ksiąg wieczystych, rozliczyć się z podatków.
- Co to jest profil zaufany? Jak go założyć?
Profil zaufany to darmowe narzędzie, dzięki któremu potwierdzisz swoją tożsamość i załatwisz wiele spraw urzędowych bez wychodzenia z domu.
Jako metodę logowania do profilu zaufanego wybierasz Moje ING. Logujesz się do swojej bankowości internetowej, a my potwierdzamy Twoje dane urzędowi poprzez szyfrowane połączenie.
Profil zaufany możesz założyć w Moim ING, jeśli jesteś naszym klientem, który potwierdził swoje dane osobowe w oddziale naszego banku, np. dowodem osobistym lub paszportem. Zaloguj się i wybierz Usługi, a następnie profil zaufany.
- Jaki jest mój login i hasło do profilu zaufanego?
Nie potrzebujesz loginu i hasła do profilu zaufanego.
- Na stronie wybranego urzędu wybierz logowanie przez bankowość elektroniczną, a następnie ING Bank Śląski.
- Przeniesiesz się na stronę logowania do Mojego ING.
- Zaloguj się. Przekierujemy Cię z powrotem na stronę urzędową.
Jeśli potrzebujesz swojego unikalnego identyfikatora użytkownika profilu zaufanego – otrzymałeś go mejlem od dostawcy usługi.
- Jak przez Moje ING załatwić sprawy z ZUS?
Zaloguj się na stronie PUE ZUS i jako metodę logowania wybierz bankowość Moje ING. Możesz załatwić swoje sprawy w ZUS bez wychodzenia z domu, np. zaktualizować swoje dane, sprawdzić czy Twój pracodawca odprowadza składki, umówić się na spotkania.
Jeśli masz profil zaufany, możesz dodatkowo wysyłać wnioski i dokumenty.
- Co to jest i jak działa mojeIDi eID?
MojeID i eID to bezpłatne usługi, dzięki którym możesz załatwiać sprawy bez wizyty w punktach obsługi klienta, bez umawiania się z kurierem i podpisywania dokumentów. Nie musisz niczego aktywować. Wystarczy, że jako metodę potwierdzenia zlecenia u dostawcy gazu, prąd czy abonamentu na telefon wybierzesz mojeID lub eID, a następnie ING - przekierujemy Cię do logowania do bankowości internetowej Moje ING.
- Jak założyć profil zaufany dla firmy?
Nie można założyć profilu zaufanego dla firmy. Profil zaufany jest zakładany klientom indywidualnym na podstawie ich danych (imię, nazwisko, numer PESEL). Więcej informacji dla przedsiębiorców
- Czy mogę założyć profil zaufany dla współwłaściciela lub pełnomocnika do konta?
Nie – profil jest indywidualny i każdy może założyć go tylko dla siebie. Współwłaściciel i pełnomocnicy mają swoje własne loginy do Mojego ING. Każdy z nich może założyć profil zaufany tylko dla siebie w swojej własnej bankowości.
- Próbuje się zalogować, ale nie następuje przekierowanie, dlaczego?
Taka sytuacja może się zdarzyć, jeśli korzystasz z zabezpieczeń np. antywirusowych na swoim komputerze. Zabezpieczenia tego typu uruchamiają nowe sesje w trakcie łączenia się z bankowością. To sprawia, że przekazywanie danych pomiędzy bankowością a serwisami rządowymi nie jest możliwe. Jeśli tak jest spróbuj dodać bankowość do odpowiednich reguł w swoich zabezpieczeniach.
- Zakładałem profil zaufany, dlaczego nie działa i nie mogę się zalogować na stronie rządowej?
Upewnij się czy Twój profil zaufany nie wygasł. Możesz to zrobić w Moim ING. Zaloguj się, a następnie przejdź do sekcji „Usługi” – „Sprawy urzędowe” – „Profil zaufany”.
Po wybraniu profilu zaufanego otrzymasz informacje o jego terminie ważności. Jeśli wygasł przedłużysz jego ważność w Moim ING.
- Nie potrafię się zalogować do Mojego ING, nie mam dostępu
Jak zacząć korzystać z Mojego ING?
Naszą bankowość dostaniesz m.in. z kontem osobistym - jeśli jeszcze go nie masz, możesz je założyć przez internet, bez wychodzenia z domu. Załóż konto teraz
Nie pamiętasz loginu?
Login znajdziesz w umowie o system bankowości internetowej ING.
Jeśli logujesz się przez aplikację mobilną Moje ING mobile, znajdziesz go w Twoim profilu - w sekcji "Moje dane" i podsekcji "Dane osobiste". Swój login możesz także sprawdzić w oddziale naszego banku.Błędny login lub hasło?
Sprawdź, czy nie jest włączony klawisz Caps Lock lub czy nie wkradła się literówka. Pamiętaj, że po 5 nieudanych próbach logowania - zablokujemy dostęp do Mojego ING.
Zablokowany dostęp do Mojego ING?
Odblokuj go, nadając nowe hasło. Będzie Ci potrzebny login, numer PESEL i nazwisko rodowe matki. Odblokuj dostęp
Aktywacja dostępu do Mojego ING
Zanim zalogujesz się pierwszy raz do bankowości internetowej, aktywuj do niej dostęp i nadaj swoje hasło. Aktywuj dostęp
Jeśli okaże się, że potrzebujesz jednorazowego kodu aktywacyjnego, a przebywasz na kwarantannie – zadzwoń na naszą infolinię + 48 32 357 00 69 i powiedz o tym specjaliście. Przesyłkę z kodem wyśle do Ciebie kurierem. Potwierdź też adres, na który ma trafić przesyłka z kodem.
Jak logować się szybciej do Mojego ING?
Pobierz aplikację na telefon Moje ING mobile. Tam logować możesz się kodem PIN, odciskiem palca lub, jeśli masz iPhone'a, z pomocą Face ID.
- Nie pamiętam danych do logowania do Mojego ING
Nie pamiętasz loginu?
Login składa się z trzech liter imienia, trzech liter nazwiska oraz czterech losowych cyfr - nie możesz go zmienić, nadajemy go nowym klientom, np. przy zakładaniu konta.
Login znajdziesz w umowie o system bankowości internetowej ING. Jeśli możesz zalogować się do aplikacji Moje ING mobile, login znajdziesz też w swoim profilu: "Moje dane" - "Dane osobiste" - "Login do bankowości"
Nie pamiętasz hasła?
Możesz je łatwo zmienić. Przygotuj login, numer PESEL, nazwisko rodowe matki i nadaj nowe hasło.
Nie pamiętasz numeru PIN do aplikacji?
Na ekranie logowania wybierz opcję "Nie pamiętam kodu PIN".
Poprosimy Cię o podanie wybranych znaków hasła do bankowości internetowej. W ten sposób potwierdzimy Twoją tożsamość. Nadaj nowy kod PIN do aplikacji.
Pamiętaj! Nigdy nie prosimy o podanie pełnego hasła do bankowości.
- Chcę zmienić numer do autoryzacji
Swój numer do autoryzacji sprawdzisz i zmienisz w Moim ING - na komputerze lub w aplikacji na telefon. Wejdź w Twój profil, a następnie w "Ustawienia" i "Bezpieczeństwo".
- Dlaczego nie mogę założyć konta przez internet?
Powody mogą być różne.
Może masz już u nas konto lub jesteś pełnomocnikiem do czyjegoś konta? Może masz zastrzeżony lub nieważny dokument tożsamości? Niestety, ze względu na tajemnicę bankową nie możemy Ci podać konkretnego powodu.
Jeśli skierujemy Cię do Mojego ING – skorzystaj z tej opcji. Nie pamiętasz loginu lub nie wiesz, jak skorzystać z naszej bankowości? Sprawdź nasze podpowiedzi
- Chcę dodać lub zmienić pełnomocnika do konta
Jeśli osoba, którą chcesz wskazać na pełnomocnika, jest naszym klientem - możesz ustalić dla niej pełnomocnictwo w Moim ING.
Zaloguj się, wejdź w szczegóły konta i wybierz "Pełnomocnicy".
W tym miejscu zmienisz też lub usuniesz dane o dotychczasowych pełnomocnikach.
- Mam nowy telefon
Pobierz i aktywuj aplikację na nowym telefonie.
Z naszej aplikacji mobilnej możesz jednocześnie korzystać na 3 urządzeniach.
To jakie telefony masz przypisane do aplikacji sprawdzisz na liście zaufanych urządzeń. Z listy możesz usuwać te, z których nie korzystasz, np. jeśli wymieniasz telefon na nowy – stary usuń z listy.Jeśli dłuższy czas nie korzystasz z aplikacji na danym telefonie – ze względów bezpieczeństwa, sami usuniemy go z listy.
Zaloguj się do Mojego ING, usuń stary telefon z listy zaufanych urządzeń w ustawieniach aplikacji.
- Mam nieważny dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport)
Żeby móc w pełni korzystać z Mojego ING potrzebujesz przynajmniej jednego ważnego dokumentu tożsamości (dowód osobisty lub paszport).
Jeśli Twój jedyny dokument stracił ważność, wciąż zalogujesz się do Mojego ING - zrobisz przelewy, doładujesz telefon, jednak nie kupisz nowych produktów ani nie założysz np. profilu zaufanego.
Zanim dokument straci ważność
45 dni przed wygaśnięciem Twojego dokumentu tożsamości, wysyłamy przypomnienie - w wiadomości w Moim ING i w SMS. Lepiej nie zostawiać tych rzeczy na ostatnią chwilę.
Dane ważnego dowodu osobistego możesz zmienić w każdej chwili w Moim ING (na komputerze lub przez telefon), dane paszportu zmienisz tylko w oddziale.
Wniosek o nowy dowód możesz złożyć także przez internet – z profilem zaufanym. Profil zaufany możesz założyć w Moim ING.
- Aktywacja Mojego ING
Możesz aktywować naszą bankowość na komputerze - aktywuj Moje ING.
Lub po pobraniu aplikacji Moje ING mobile - przy pierwszym uruchomieniu aplikacji.
Do aktywowania Mojego ING będą Ci potrzebne:
- login (nadaliśmy Ci go z dostępem do Mojego ING, np. przy zakładaniu konta)
- numer PESEL
- nazwisko rodowe matki
- Ustawienie limitów płatności
Możesz zmienić limity dla kart, przelewów i płatności BLIK, dla wypłat, płatności w internecie i za granicą. Wszystko w Moim ING.
Zobacz jak zmienić limity transakcji
- Włączenie powiadomień PUSH o transakcjach
Powiadomienia PUSH możesz dostawać na swój telefon przy każdej zmianie stanu konta. W ten sposób łatwiej Ci rozeznać się, ile masz pieniędzy.
Jak je włączyć?
W aplikacji Moje ING mobile. Zaloguj się i wybierz sekcję „Ustawienia” - "Aplikacja mobilna" - "Powiadomienia na telefonie (push)".
Wybierz "zmień", a następnie zaznacz, jakie powiadomienia chcesz otrzymywać. - Aktywowanie karty
Zaloguj się do Mojego ING (na komputerze lub w aplikacji na telefon). Wejdź w szczegóły karty, którą chcesz aktywować, i nadaj jej PIN.
Przy pierwszym użyciu nowej karty - włóż ją do terminala w sklepie i potwierdź transakcję PIN-em.
Pamiętaj o tym, żeby zmienić limity transakcyjne i włączyć płatności zbliżeniowe dla karty - zrobisz to także w szczegółach karty w Moim ING.
- Dodanie, zmiana dokumentu tożsamości
Wejdź do Mojego ING i wybierz sekcję "Ustawienia", a następnie "Bezpieczeństwo". Przejdź do edycji danych. Przepisz kod SMS otrzymany na telefon i zmień dane. Potwierdź zmianę kolejnym kodem SMS.
- Sprawdzenie, włączenie płatności zbliżeniowych
Sprawdź, czy na Twojej karcie płatniczej znajduje się symbol zbliżeniowości.
Płatności zbliżeniowe są domyślnie włączone. Jeśli chcesz sprawdzić lub zmienić ich status, wejdź do Mojego ING i w szczegóły karty. Wybierz Włącz/Wyłącz płatności zbliżeniowe i potwierdź.
Kartę, dla której są włączone płatności zbliżeniowe, możesz też podpiąć do płacenia telefonem lub zegarkiem.
Pamiętaj o zmianie limitów transakcyjnych. Zrobisz to w Moim ING, także w szczegółach karty.
- Ustanowienie pełnomocnika do konta
Pełnomocnik może korzystać z konta tak jak właściciel – m.in. robić przelewy czy mieć własną kartę do konta i płacić nią (jeśli ma dostęp do Mojego ING, sam może wtedy zamówić dla siebie taką kartę).
W czasie epidemii warto zadbać o dostęp do konta dla partnera lub dziecka.
Jak ustanowić pełnomocnika?
Jeśli osoba, którą chcesz ustanowić pełnomocnikiem, jest naszym klientem – zrobisz to przez internet, w Moim ING. Po zalogowaniu przejdź do szczegółów swojego konta i kliknij „Pełnomocnicy”.
- Włączenie płatności kodem BLIK
Jeśli pobierzesz aplikację Moje ING mobile, BLIKA zobaczysz już na ekranie startowym - przed zalogowaniem.
W innym razie zaloguj się do aplikacji, wybierz z menu "Moje finanse" i "Karty i płatności telefonem" i "BLIK". Tutaj możesz włączyć lub wyłączyć usługę, ustawić limit, wskazać numer telefonu przypisany do tego sposobu płatności, a także korzystać z BLIKA, czyli:
- wygenerować kod BLIK
- zrobić przelew na telefon BLIK
- czy wysłać prośbę o przelew BLIK
Zobacz na filmie: Co to jest BLIK, Jak płacić BLIK-iem w internecie
- Aktywowanie profilu zaufanego
Zrobisz to w Moim ING.
Zaloguj się i załóż Profil Zaufany
Nie masz jeszcze Mojego ING?
Załóż konto z dostępem do naszej bankowości. To także możesz zrobić bez wychodzenia z domu. Załóż konto
- Jak mogę obsługiwać swoje firmowe konto i płatności bez wizyty w banku?
Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, pełny dostęp do swojego konta firmowego masz w bankowości internetowej Moje ING i aplikacji Moje ING mobile. Tam możesz m.in. na bieżąco śledzić wpływy na koncie np. od kontrahentów, płacić za faktury, zapłacić ZUS.
Możesz też zamówić firmową kartę, jeśli jeszcze jej nie masz. Nasze karty dla przedsiębiorców mają funkcję zbliżeniową, dzięki której firmowe zakupy w sklepach są bezpieczniejsze, bo nie musisz się posługiwać gotówką. Możesz je również dodać do portfela Apple Pay i płacić zbliżeniowo telefonem. Możesz też nimi płacić za zakupy w internecie.
Jeśli masz kartę Mastercard Standard bez funkcji zbliżeniowej, również możesz płacić bezpiecznie. Do konta firmowego możesz mieć dwie karty płatnicze jednocześnie. By płacić zbliżeniowo, zamów kartę Visa Business zbliżeniową, a kiedy Ci ją przyślemy, możesz zamknąć dotychczasową kartę. Zrobisz to w szczegółach karty w Moim ING.
Jeśli masz telefon z systemem Android 5.0 lub wyższym, możesz również uruchomić Mastercard w telefonie w aplikacji Moje ING mobile. Możesz z nią płacić zbliżeniowo swoim telefonem.
Jeśli korzystasz w Moim ING z konta dla spółki lub wspólnoty mieszkaniowej niektóre funkcje są niedostępne.
- Jak najlepiej załatwić firmowe sprawy urzędowe?
Ze względu na bezpieczeństwo Twoje, Twoich najbliższych i pracowników, sprawy urzędowe najlepiej załatwiać przez internet. Dostęp do urzędów masz w ten sposób przez całą dobę i nie musisz ryzykować kontaktu z osobami zarażonymi wirusem.
Potrzebny Ci w tym będzie profil zaufany. Założysz go bez wychodzenia z domu w Moim ING. Możesz z nim złożyć nowe wnioski i sprawdzić statusy swoich spraw urzędowych.
Przez internet załatwisz sprawy związane z ZUS-em i podatkami np.:
- złożysz wniosek o odroczenie płatności ZUS
- złożysz jpk_vat
- pobierzesz zaświadczenia o niezaleganiu
- zmienisz dane z CEiDG w tym zawiesisz działalność
- uzyskasz indywidualną interpretację podatkową
- zawnioskujesz o zasiłek opiekuńczy.
- Jak mogę załatwić sprawy związane z księgowością firmy?
W Moim ING możesz korzystać z udostępnionego przez nas programu do prowadzenia księgowości. Ułatwi Ci on samodzielne prowadzenie finansów Twojej firmy albo komunikację z Twoją księgową, jeśli zlecasz prowadzenie księgowości do biura rachunkowego. Aplikacja ING Księgowość jest powiązana z kontem firmowym.
Dzięki niej możesz m.in. wystawić fakturę i wysłać ją kontrahentowi e-maliem, wysłać przypomnienie e-mailowe kontrahentowi o zbliżającym terminie płatności. Nie musisz zawozić dokumentów do biura rachunkowego. Możesz udostępnić aplikację swojemu księgowemu, żeby pobrał z niej dokumenty, albo wysłać je mejlem z aplikacji.
Z podstawowych funkcji: fakturowania i modułu magazynowego korzystasz bezpłatnie.
Niezależnie od tego czy korzystasz z naszej księgowości, nadal możesz np. złożyć wniosek o odroczenie płatności ZUS, albo złożyć wniosek o zasiłek opiekuńczy z tytułu opieki nad dzieckiem. Wykorzystaj do tego PUE ZUS i profil zaufany w Moim ING.
- W jaki sposób mogę założyć firmę przez internet?
Działalność gospodarczą możesz założyć bez wizyty w urzędzie na dwa sposoby.
Jeśli masz dostęp do bankowości internetowej Moje ING, możesz zarejestrować firmę, założyć profil zaufany i otworzyć konto firmowe w jednym wniosku. Wniosek do CEIDG znajdziesz w „Usługach i narzędziach” w sekcji e-Urząd. Twój wniosek wysyłamy do urzędu, a potwierdzenie działalności firmy dostaniesz od urzędu na adres e-mail.Aby uzyskać dostęp do Mojego ING, możesz u nas założyć konto osobiste. Możesz to również zrobić bez wychodzenia z domu. Swoją tożsamość potwierdzisz przelewem z konta w innym banku lub podczas spotkania z kurierem.
Wniosek o rejestrację działalności gospodarczej możesz też złożyć bezpośrednio na stronie CEIDG i podpisać profilem zaufanym. Z profilu też możesz korzystać w Moim ING.
- W jaki sposób mogę zamówić kartę do konta firmowego?
Jeśli prowadzisz firmę w formie jednoosobowej działalności, kartę możesz zamówić w Moim ING albo aplikacji mobilnej Moje ING mobile.
Zaloguj się i wybierz konto, do którego chcesz zamówić kartę. W szczegółach konta znajdziesz link: „Zamów kartę”.
Przez Moje ING możesz zamówić kartę tylko dla siebie. Kartę otrzymasz od nas do 8 dni roboczych.
Jeśli nie chcesz czekać na nową kartę, możesz w aplikacji mobilnej na telefonie z systemem Android 5.0 lub wyższym aktywować Mastercard w telefonie. To karta, która służy tylko do płatności zbliżeniowych telefonem (nie ma formy plastikowej karty płatniczej). Zamawiasz ją i aktywujesz również w szczegółach swojego konta firmowego. Od razu możesz płacić bezpiecznie telefonem zbliżeniowo za swoje firmowe zakupy.
Jeśli jesteś reprezentantem spółki lub wspólnoty mieszkaniowej, możesz zamówić kartę tylko w naszym oddziale. Zanim tam pójdziesz, upewnij się, czy wybrany przez Ciebie oddział jest otwarty i w jakich godzinach działa. Pamiętaj, by zachować bezpieczną odległość od innych naszych klientów, którzy będą tam załatwiać sprawy.
- Jak mogę bezpiecznie wpłacić gotówkę na firmowe konto?
Nie musisz iść do oddziału, żeby to zrobić. Gotówkę na swoje konto możesz wpłacić we wpłatomatach – naszych i Planet Cash, o dowolnej porze. Wystarczy karta płatnicza wydana do konta lub telefon z aplikacją Moje ING mobile i BLIKIEM.
Położenie wpłatomatów znajdziesz na naszej stronie i w aplikacji mobilnej Moje ING mobile.
- Czy mogę bez wizyty w oddziale otrzymać zaświadczenie o posiadanej pożyczce firmowej?
Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność, możesz samodzielnie pobrać zaświadczenie o posiadanej pożyczce firmowej w bankowości internetowej Moje ING.
Możesz to zrobić w zakładce „Usługi i narzędzia” > „Zaświadczenia”.
Natychmiastowo (w formie pliku PDF) i bezpłatnie w Moim ING otrzymasz zaświadczenie o aktywnej pożyczce firmowej, wraz z informacją o:- kwocie przyznanej pożyczki,
- dacie zawarcia umowy,
- terminie płatności ostatniej raty,
- wysokości kolejnej raty,
- wysokości zadłużenia,
- numerze do konta do przedterminowej spłaty kredytu oraz spłaty rat,
- wysokości zadłużenia,
- historii spłaty.
Jeśli reprezentujesz spółkę z jednoosobową reprezentacją, możesz zamówić zaświadczenie poprzez naszą infolinię: 32 357 00 69. W ciągu kilku dni zaświadczenie otrzymasz od nas w Moim ING na skrzynkę wiadomości.
Jeśli Twoja spółka ma wieloosobową reprezentację, wniosek niestety możesz złożyć tylko w oddziale. Zanim tam pójdziesz, upewnij się, w jakich godzinach pracujemy. Aktualne informacje znajdziesz na naszej stronie z mapką oddziałów.
- Co mogę zrobić w banku zdalnie, jeśli mam konto dla spółki?
Jeśli zarządzasz kontem spółki lub wspólnoty mieszkaniowej większość płatności przelewem zrealizujesz w Moim ING.
Spółki, w których reprezentanci mają zgodnie umową spółki, uprawnienia do składania oświadczeń woli samodzielnie, mogą:- skorzystać z Kantoru
- zmienić limity dla kart
- aktywować kartę i nadać PIN
- zmienić PIN do istniejącej karty
- zastrzec kartę
- czasowo zablokować i odblokować kartę
- włączyć/wyłączyć zbliżeniowość na karcie
- zawiesić spłatę rat kredytu
- spłacić zadłużenia karty kredytowej
- rozłożyć na raty zadłużenie na karcie kredytowej
- zmienić dane kontaktowe spółki.
- W jaki sposób mogę przekazać innej osobie kierowanie moimi finansami w banku na wypadek choroby i kwarantanny?
Niestety w przypadku przedsiębiorców nie da się tego zrobić zdalnie. Pełnomocnictwa mogą być udzielone przez właścicieli jednoosobowych działalności gospodarczych, jak i spółek wyłącznie w oddziale banku.
Pełnomocnictwo dotyczy rachunków rozliczeniowych, lokat oraz Otwartego Konta Oszczędnościowego. Nie dotyczy zaciągania kredytów, ale pełnomocnik może kredyt spłacać.
Rozróżniamy dwa rodzaje pełnomocnictw:
- pełnomocnictwo ogólne - w ramach którego pełnomocnik ma prawo do zlecania dyspozycji dotyczących wszystkich rachunków posiadacza rachunku zarówno w zakresie dysponowania saldem rachunku, jak i składania oświadczeń woli
- pełnomocnictwo szczególne - w ramach którego pełnomocnik ma prawo wyłącznie do dysponowania saldem rachunku.
Jeśli chcesz ustanowić pełnomocnika dla swojej firmy w oddziale, zrób to tak, żeby nie zagrażać zdrowiu swojemu i innych. Upewnij się, w jakich godzinach jest czynny nasz oddział. Zachowaj zasady bezpieczeństwa, kiedy już będziesz na miejscu.
- Chcę odroczyć opłaty za ZUS. Czy muszę płacić za konto firmowe, którego nie będę używać?
Jeśli odroczysz ZUS lub płatność do urzędu skarbowego, albo kontrahent zapłaci później, w maju nie zapłacisz na prowadzenie konta. Ze względu na trudną sytuację niektórych przedsiębiorców, w kwietniu nie badamy warunku aktywności na Koncie Direct dla Firmy.
Dzięki temu w maju nie pobierzemy opłaty za:- prowadzenie konta oraz
- przelewy internetowe krajowe w złotówkach, w tym split payment (z wyjątkiem Express ELIXIR, BlueCash i SORBNET)
- przelewy internetowe w euro na terenie SEPA (za wyjątkiem opłaty za tryb pilny).
Jeśli sytuacja zmusi Cię do zawieszenia działalności gospodarczej, możesz zachować konto albo je zamknąć. Jeśli zachowasz konto, również nie poniesiesz opłaty w maju.
- W jaki sposób mogę złożyć wniosek o odroczenie płatności ZUS?
Możesz to zrobić bez wychodzenia z domu na portalu PUE ZUS (Platformie Usług Elektronicznych ZUS). Masz tam dostęp do swoich danych w ZUS-ie, możesz składać wnioski i uzyskać zaświadczenia.
Jeśli nie masz tam jeszcze swojego profilu na PUE ZUS, możesz go założyć w kilku prostych krokach w Moim ING, w zakładce „Usługi i narzędzia” > „e-Urząd”. Stamtąd przekierujemy Cię do serwisu ZUS-u, gdzie wypełniasz i wysyłasz wniosek. Możesz go podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo profilem zaufanym.
Czytaj na blogu ING Księgowość, jak to zrobić krok po kroku
Zobacz, co jeszcze możesz załatwić w ZUS-ie przez internet
- Prowadzę małą firmę. Jak mogę się starać o zasiłek chorobowy związany z kwarantanną?
O świadczenie za okres przymusowej izolacji w domu możesz się starać, jeśli opłacasz składkę na ubezpieczenie chorobowe. W przypadku przedsiębiorców jest ona dobrowolna.
W tym celu musisz złożyć w ZUS-ie wniosek o zasiłek chorobowy ZAS-53 i oświadczenie o odbywaniu obowiązkowej kwarantanny po przekroczeniu granicy. Możesz to zrobić elektronicznie – za pośrednictwem portalu PUE ZUS. Na platformie wypełniasz wniosek i dołączasz do niego skan lub zdjęcie podpisanego oświadczenia. Możesz się do niego zalogować przez PUE ZUS w Moim ING.
Więcej o świadczeniu dla przedsiębiorców na blogu ING Księgowość
Jak radzą sobie Twoi bliscy?
Pokaż im, jak opłacić rachunki w Moim ING lub zrobić zakupy online. Zobacz, jak zacząć.
Filmy
Poradniki w PDF
W tym momencie czat jest nieczynny. Zapraszamy w dni robocze od 8:00 - 24:00 oraz w soboty od 8:00 do 20:00
Twój czat wciąż trwa
Prowadzisz już rozmowę na czacie z doradcą. Wróć do niej, używając okrągłej, pomarańczowej ikonki.