Compliance

Zgodność działania Banku z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi i standardami rynkowymi

Zapewniamy zgodność działania ING Banku Śląskiego S.A. („Bank”) poprzez budowanie kultury korporacyjnej opartej na znajomości i przestrzeganiu przepisów prawa, regulacji wewnętrznych, standardów rynkowych oraz zachowań określonych w Pomarańczowym Kodzie.

Deklaracja w sprawie przeciwdziałania przestępstwom finansowym

Zarządzanie konfliktem interesów 

Zero tolerancji dla korupcji

Polityka przeciwdziałania konfliktom interesów w ING Banku Śląskim S.A.

Zaufanie do uczciwego i skutecznego funkcjonowania rynków finansowych i kapitałowych stanowi podstawę dla zachowania integralności rynków, dlatego wdrożyliśmy Politykę przeciwdziałania konfliktom interesów ING Banku Śląskiego S.A. (Polityka). Polityka została opracowana z uwzględnieniem zasad, jakie w zakresie ochrony informacji podlegających ochronie, informacji poufnych oraz przeciwdziałania konfliktom interesów wynikają z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym regulacji Parlamentu Europejskiego.

Polityka wyznacza standardy zarządzania konfliktami interesów podczas świadczenia usług finansowych. Celem Polityki jest identyfikacja i ocena rzeczywistych i potencjalnych konfliktów interesów, zarządzanie nimi oraz ograniczanie konfliktów interesów lub zapobieganie konfliktom interesów, które mogą powstać pomiędzy Bankiem a prywatnymi interesami pracowników, w tym interesami członków kadry zarządzającej Banku oraz Rady Nadzorczej, interesami klientów, akcjonariuszy, istotnych dostawców lub partnerów biznesowych Banku oraz pomiędzy klientami Banku.

Podejście zerowej tolerancji dla korupcji

Oczekujemy, że wszyscy pracownicy ING, na każdym szczeblu organizacji, będą w każdej sytuacji postępować zgodnie z wartościami zawartymi w naszym Pomarańczowym Kodzie.

Jeśli chodzi o korupcję, stosujemy zasadę zerowej tolerancji. Wszelkie formy korupcji (w tym także podejmowanie prób takich działań) w kontaktach biznesowych lub w związku z przeprowadzaniem transakcji są zabronione. Niezależnie od tego, czy mają miejsce bezpośrednio czy pośrednio oraz czy zaangażowani są klienci lub partnerzy biznesowi Banku.

Zastrzeżenia dotyczące naszego postępowania

Pomimo naszych starań, ING Bank Śląski S.A. może nie zawsze spełniać Twoje oczekiwania w odniesieniu do sposobu, w jaki się zachowujemy lub do rzeczy, które robimy. Jeśli tak się stanie, prosimy - poinformuj nas o tym.

Polityka zgłaszania naruszeń w ING Banku Śląskim S.A.

Zgodnie z Ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, udostępniamy możliwość zgłoszenia informacji o naruszeniu prawa, uzyskanej w kontekście związanym z pracą.