Program Grantowy INGdla start-upówi naukowców

3 edycja programu grantowego

1 mln w Programie Grantowym

 Lecimy z 3. edycją!
Młodzi naukowcy i start-upy podejmą wyzwanie, jak zadbać o zasoby czystej wody.

Zwycięzcy 2. edycji

I miejsce i nagroda główna w wysokości 400 tys. zł - trafia do Ecobean, który daje drugie życie fusom z kawy. Start-up skupia się na dekarbonizacji całego łańcucha wartości kawy, od zielonej logistyki, zeroemisyjnej biorafinerii po ekologiczne surowce i produkty.

II miejsce i nagroda w wysokości 300 tys. zł - dla rozwiązania ZNIKA za kompostowalne opakowania ze zrównoważonych materiałów.

III miejsce i nagroda w wysokości 150 tys. zł - dla Bio2materials za technologię wytwarzania skór organicznych, bazujących na pulpie jabłkowej. 

Wyróżnienie w wysokości 100 tys. zł - dodatkowo kapituła przyznała wyróżnienie dla MyEgg za roślinny zamiennik jaja kurzego.

Nagroda publiczności 50 tys. zł - po raz pierwszy przyznaliśmy nagrodę publiczności, która trafiła do twórców Uzyj.to - internetowej platformy wymiany materiałów budowlanych i wykończeniowych z drugiej ręki.

O programie

Chcemy pomagać ludziom być o krok do przodu w życiu i w biznesie. Wierzymy, że tylko wspólnymi siłami możemy dbać o nasze wspólne dobro – środowisko naturalne.

To od naszych codziennych decyzji i działań zależy, jak będzie wyglądała przyszłość następnych pokoleń. Odpowiadamy na wyzwania współczesnego świata, dlatego ogłosiliśmy Deklarację Ekologiczną. Konsekwentnie realizujemy nasze obietnice, a działaniami pomagamy realizować Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Nie czekamy. Działamy. Tak jak na bank przystało - finansowo wspierając innowacje na rzecz klimatu. Ruszamy z 2. edycją konkursu w ramach Programu Grantowego ING.

  • Czy jesteś w start-upie, który w DNA ma #eko?
  • Czy studiujesz i masz pomysł, jak uczynić świat lepszym?
  • Czy jesteście grupą młodych, zdolnych naukowców, którzy mają wspólny cel i zapał?

Zapraszamy do konkursu – do zdobycia są nagrody o łącznej wartości miliona złotych.

Więcej o Deklaracji Ekologicznej ING

Regulamin

Wyzwanie 2. edycji

Nasze potrzeby wobec planety wzrastają. Marnujemy coraz więcej zasobów naturalnych. Generujemy coraz więcej odpadów. Aby to zmienić, niezbędna jest współpraca wielu podmiotów - zaczynając od producentów, na konsumentach kończąc. Dlatego w 2. edycji Programu Grantowego ING skupiamy się na 12. Celu Zrównoważonego Rozwoju ONZ i poszukujemy rozwiązań odpowiadających na wyzwanie:

Jak możemy zapewnić zrównoważoną konsumpcję i produkcję?

Sprawdź przykładowe kategorie i zainspiruj się!

Łańcuchy dostaw

Do 2030 roku niemal wszystkie firmy, niezależnie od sektora, będą musiały ograniczyć o 30-50 proc. swoje emisje, łącznie z tymi pochodzącymi z łańcucha dostaw.

Sprawdź źródło informacji

Generowanie odpadów

Mieszkaniec Polski generuje średnio 358 kg odpadów rocznie. 85,5% wszystkich wytworzonych śmieci pochodzi z gospodarstw domowych.

Sprawdź źródło informacji

Marnowanie żywności

W Polsce każdego roku marnuje się blisko 5 mln ton żywności. Aż 60% zmarnowanego jedzenia pochodzi z gospodarstw domowych.

Sprawdź źródło informacji

Nagrody w 2. edycji

Pierwsza nagroda

Grant finansowy w wysokości 400 tys. zł

Druga nagroda

Grant finansowy w wysokości 300 tys. zł

Trzecia nagroda

Grant finansowy w wysokości 150 tys. zł

Nagrody dodatkowe - pula 150 tys. zł

Projekty, które zajmą miejsce poza podium, mają szansę na uzyskanie jednej z nagród dodatkowych w postaci grantów finansowych o łącznej wartości 150 tys. zł.

 

Finaliści 2. edycji Programu Grantowego ING

  • ZNIKA - kompostowalne opakowania ze zrównoważonych materiałów. Start-up pomaga zrezygnować firmom ze szkodliwych materiałów w procesie pakowania w branży e-commerce, food, fashion i beauty, gdzie zamienia plastik na opakowania i etykiety roślinne.
  • Släppa - ekologiczne i wegańskie środki czystości w formie małych, musujących tabletek. Celem rozwiązania jest redukcja jednorazowego plastiku oraz obniżenie śladu węglowego poprzez nietransportowanie niepotrzebnej wody.
  • repack.me (drukuje.to) – system opakowań zwrotnych wielokrotnego użytku dla firm e-commerce. Poprzez wprowadzenie ekosystemu gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) z odwróconą logistyką pozwala zredukować aż do 80% CO2.
  • Bio2materials -  technologia wytwarzania skór organicznych, bazujących na pulpie jabłkowej (odpadzie z produkcji soków). Jest alternatywą dla skór zwierzęcych, czy sztucznych i może być wykorzystywany w produkcji galanterii skórzanej, odzieży i obuwia.
  • DOT - kompleksowy system dystrybucji środków czystości i kosmetyków w zamkniętym obiegu opakowań wielorazowych. Działa w duchu zasady zero plastic waste. Wydłuża cykl życia opakowań i tym samym redukuje ilość wyrzucanego plastiku, co realnie przekłada się na zmniejszenie kosztu utylizacji, czy recyclingu.
  • Ecobean – daje drugie życie fusom z kawy. Start-up skupia się na dekarbonizacji całego łańcucha wartości kawy, od zielonej logistyki, zeroemisyjnej biorafinerii po ekologiczne i użyteczne surowce i produkty. Wprowadza model gospodarki obiegu zamkniętego o zerowej emisji netto.
  • TerGo – narzędzie „carbon labelling” informuje o  składzie CO2 produktu. Umożliwia konsumentom podejmowanie decyzji zakupowych na podstawie wpływu produktów i usług na środowisko, a producentom namierzenie najbardziej emisyjnych elementów łańcucha dostaw.
  • Fresh Inset – inteligentna naklejka do opakowań Vidre+ stopniowo uwalnia środek ochronny żywności. Przedłuża świeżość warzyw i owoców, daje lepszy wygląd i wartość odżywczą dla konsumenta. Rozwiązanie przeciwdziała marnowaniu żywności w łańcuchu dostaw.
  • MyEgg - roślinny zamiennik jaja kurzego. Wyróżnia się wysoką zawartością białka, łatwością użycia, możliwością zastosowania w wielu daniach, składem bez sztucznych dodatków oraz doskonałym smakiem.
  • Uzyj.to - internetowa platforma wymiany materiałów budowlanych i wykończeniowych z drugiej ręki, która w precyzyjny sposób je kategoryzuje. Ma na celu uczynić budowanie i remontowanie z recyklingu dostępne dla każdego. 

Harmonogram 2. edycji konkursu

1

Nabór uczestników

od 1 września do 17 października

Zgłoszenia przyjmowaliśmy poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego na tej stronie.

2

Wybór i ogłoszenie finalistów

od 18 do 31 października

Zespół ekspertów przeanalizuje zgłoszenia i wybierze finalistów, których ogłosi 31 października.

3

Warsztaty tematyczne

od 7 do 18 listopada

Wyłonieni finaliści zostaną zaproszeni na serię warsztatów, które pomogą doprecyzować i ustalić kierunek rozwoju dla swoich projektów.

4

Final Demo i ogłoszenie zwycięzców

1 grudnia

Każdy z finalistów przedstawi przed Kapitułą swój projekt. Na podstawie prezentacji, Kapituła wybierze zwycięzców i przyzna nagrody.

5

Indywidualny mentoring

Zwycięzcy dostaną propozycję indywidualnego mentoringu, który pomoże im rozwijać projekt.

Kapituła

Tomasz Rożek

Nauka. To Lubię

Doktor fizyki, popularny twórca internetowy, znany dziennikarz popularnonaukowy i popularyzator nauki. Założyciel Fundacji i mediów "Nauka. To Lubię", które miesięcznie docierają do ponad 2 mln odbiorców w Polsce. Pomysłodawca projektu "Akademia Superbohaterów". Autor kilku bestsellerowych książek popularnonaukowych. Autor, redaktor i prowadzący w prasie, radio i TV. Tłumacz trudnych tematów, dzięki któremu rozumiemy, jak działa świat.

 Profil na LinkedIn

Izabela Karolczyk-Szafrańska 

VP&Chief Marketing Officer, InPost Group

W 2018 roku dołączyła do InPost Group jako dyrektor marketingu. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w marketingu, public relations, zarządzaniu i budowaniu CX - pozytywnych doświadczeń klienta z marką. Wcześniej związana z branżą rozrywkową jako dyrektor marketingu i PR w Cinema City, Cineworld Group. Doświadczenie marketingowe zdobywała również w Unilever pracując na markach takich jak Lipton, Amino, ponadto w spółce Bakalland oraz Kamis-Przyprawy. Obecnie zajmuje się rozwojem wszystkich marek Grupy InPost S.A.

 Profil na LinkedIn

Robert Ługowski

Partner Zarządzający, Cobin Angels
Członek Zarządu, European Business Angels Network (EBAN)

Przedsiębiorca i seryjny inwestor, który od lat angażuje się w pomoc aniołom biznesu poprzez sieć COBIN Angels, którego jest Współzałożycielem i Partnerem Zarządzającym. Robert zaraża inwestorów swoją pasją do budowania pozytywnego impactu poprzez inwestycje i wierzy, że poprzez nowoczesne technologie możemy realnie zmienić świat na lepszy. Swoje doświadczenie zdobywał na najwyższych szczeblach kariery korporacyjnej, a obecnie dzieli się swoją wiedzą poprzez pracę w roli członka rad nadzorczych kilkunastu spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i na Giełdzie Londyńskiej. Jest inicjatorem Konfederacji Business Angels Poland oraz członkiem zarządu European Business Angels Network. Aktywnie wspiera startupy z rejonu Europy środkowej, promując młode projekty i founderów w środowisku międzynarodowym oraz pomagając im zdobyć finansowanie na dalszy rozwój. 

Ewelina Jabłońska-Gryżenia

Head of Sustainability, Raben Group

Ewelina pracuje na stanowisku Head of Sustainability w Grupie Raben (holenderski operator logistyczny, który oferuje kompleksowe usługi TSL w całej Europie. Grupa posiada ponad 160 własnych oddziałów w 15 krajach Europy, dysponuje około 1 300 000 m2 powierzchni magazynowych i każdego dnia na drogi wysyła ponad 9000 ciężarówek). Ewelina odpowiada za realizację i komunikację Strategii Zrównoważonego Rozwoju, raportowanie wskaźników niefinansowych na poziomie Grupy, wdrożenie Polityki Środowisko-klimatycznej, relacje z kluczowymi interesariuszami Grupy Raben. Z obszarem ESG w dużych firmach związana od 6 lat. Walka o równouprawnienie kobiet, ochrona praw człowieka, troska o klimat i bioróżnorodność, to nie tylko cele biznesowe ale przede wszystkim życiowe motto.

Mirosław Proppé

szef Fundacji WWF Polska

Od 2018 roku pełni obowiązki szefa Fundacji WWF Polska. Jest również przewodniczącym szefów europejskich biur krajowych WWF oraz wiceprzewodniczącym rady European Policy Office WWF. Ponadto przewodniczy komitetowi sterującemu WWF Baltic Ecoregion Program. Wcześniej, od 1994 roku, związany był z KPMG - jedną z największych firm audytorsko-doradczych. Pełnił funkcję partnera i szefa zespołu doradczego dla administracji publicznej i infrastruktury w Europie Środkowo-Wschodniej. W swojej długoletniej pracy menadżerskiej prowadził projekty zarówno z obszaru polityki społecznej (przeciwdziałanie bezrobociu i poprawa efektywności polityki społecznej), jak i ochrony środowiska (zagrożenia naturalne) oraz energetyki (zarządzanie aktywami wytwarzania i dystrybucji).  

 Profil na LinkedIn

Ewa Łuniewska 

Wiceprezes Zarządu, ING Bank Śląski 

Związana z Grupą ING od 30 lat. W 2001 roku została powołana na stanowisko Dyrektora Departamentu Klientów Strategicznych w ING Banku Śląskim, a w 2006 roku – Dyrektora Banku w Pionie Korporacyjnej Sieci Sprzedaży. Od 2016 do 2020 roku była Prezesem Zarządu ING Lease (Polska). W 2020 roku Ewa została wybrana na Przewodniczącą Komitetu Wykonawczego Związku Polskiego Leasingu – w 26-letniej historii tej organizacji to stanowisko po raz pierwszy zostało powierzone kobiecie. Od stycznia 2021 roku zajmuje stanowisko Wiceprezes Zarządu odpowiedzialnej za Pion Klientów Biznesowych w ING Banku Śląskim. Ponadto Ewa zaangażowana jest w działalność Fundacji Sztuki Polskiej ING, gdzie pełni rolę Przewodniczącej Rady Fundacji. Jest również Przewodniczącą w Radach Nadzorczych spółek: ING Commercial Finance Polska S.A., ING Lease (Polska) Sp. z. o.o., ING Usługi dla Biznesu S.A. oraz ING Investment Holding (Polska) S.A. 

 Profil na LinkedIn

Michał H. Mrożek

Wiceprezes Zarządu, ING Bank Śląski

Od lipca 2020 roku pełni funkcję wiceprezesa Zarządu ING Banku Śląskiego odpowiedzialnego za obszar Klientów Strategicznych - Wholesale Banking. Posiada ponad 30-letnie międzynarodowe doświadczenie w bankowości korporacyjnej, planowaniu strategicznym, zarządzaniu ryzykiem i rynkami kapitałowymi. Swoją karierę zawodową rozpoczął jako analityk kredytowy w 1989 r w oddziale Banku Austria w Nowym Jorku. Po dwóch latach związał się z firma doradcza Price Waterhouse w Waszyngtonie, z która w 1992 roku powrócił do Polski. Realizował projekty doradcze w zakresie przekształceń własnościowych w polskiej gospodarce. W 1995 roku dołączył do zespołu Banku Handlowego jako szef Departamentu Bankowości Korporacyjnej. Po fuzji Banku Handlowego z Citibankiem, w 2004 r. objął stanowisko wiceprezesa zarządu Citibank Handlowy, z odpowiedzialnością za obszar Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej. W latach 2011-2015, Michał Mrożek pełnił także funkcję dyrektora zarządzającego ds. Strategii i Współpracy Międzynarodowej w centrali Citibank w Nowym Jorku. Od 2015 r. kontynuował karierę bankową w Polsce w HSBC Bank Polska jako prezes zarządu. Od 2019 r. po przekształceniu tej jednostki w oddział HSBC Europe, pełni w niej funkcję dyrektora generalnego i szefa Wholesale Banking.

 Profil na LinkedIn

Mariusz Śpiewak

Partner Zarządzający, Consulting Leader w Polsce, PwC

Mariusz jest partnerem zarządzającym działem Consultingu w PwC Polska. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w świadczeniu usług doradczych i transformacji cyfrowych dla klientów w Polsce oraz zagranicą. Specjalizuje się w usługach dla klientów z sektora finansowego oraz wdrożeniach technologicznych dla klientów globalnych. Założył kilka nowych biznesów w ramach PwC, głównie w obszarze zarządzania ryzykiem, analityce danych oraz technologii. Pracował dla większości klientów w sektorze finansowym w Polsce oraz dla kilkudziesięciu klientów zagranicznych. 

 Profil na LinkedIn

Dr Maciej Kawecki

Prezes Instytutu Lema. Prorektor ds. innowacji Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie. W latach 2017–2019 był dyrektorem departamentu zarządzania danymi w Ministerstwie Cyfryzacji oraz koordynatorem krajowej reformy ochrony danych osobowych. Popularyzator i pasjonat technologii. Autor cyklu technologicznego w programie Dzień Dobry TVN, podcastu redakcji Onet i Komputer Świat „Technicznie Rzecz Biorąc” oraz bloga makeway.pl. Ambasador Cyfrowej Unii Europejskiej. Stawia na człowieka który rozumie, że technologia to tylko i aż narzędzie w jego rękach, którym powinien pozytywnie zmieniać świat. Promuje to co polskie i innowacyjne.

 Profil na LinkedIn

Małgorzata Jarczyk-Zuber

Chief ESG Innovation Officer, ING Bank Śląski S.A.

Od 25 lat związana z ING. Pracowała w różnych jednostkach banku, z półroczną przerwą na wolontariat w Ameryce Południowej. Zarządzała m.in. siecią hipoteczną oraz segmentem personal banking. Ma ogromne doświadczenie w pionierskich projektach – wprowadziła w ING (pierwszy w Polsce) standard obsługi klienta Best Service, zbudowała też od podstaw jednostkę odpowiedzialną za Customer Experience. Od 2014 roku w roli Chief Innovation Officera. Buduje w organizacji kulturę innowacji opartą o Design Thinking, Lean Startup i Agile. Wspiera szybkie wdrażanie innowacyjnych rozwiązań poprzez niskobudżetowe eksperymenty i testy. Konsekwentnie rozwija w organizacji nowe kompetencje, takie jak service design, data science, czy growth hacking. Od stycznia 2022 koordynuje działania z zakresu innowacji, ESG i zrównoważonego rozwoju.

 Profil na LinkedIn

Joanna Erdman

Wiceprezes Zarządu, ING Bank Śląski

Związana z ING od 1996 roku. W latach 2001-2007 pełniła funkcję Dyrektor Centrum Klientów Strategicznych w Pionie Bankowości Korporacyjnej ING Banku Śląskiego. W 2007 roku objęła stanowisko Dyrektor Departamentu Klientów Strategicznych, z którego w 2010 roku awansowała na stanowisko Dyrektor Banku nadzorującej cały Pion Klientów Strategicznych. Od 2013 roku zasiada w Zarządzie banku. Przez pierwsze lata, do 2020 roku sprawowała funkcję Wiceprezes Zarządu nadzorującej Pion Wholesale Banking. Następnie związała się z Pionem Ryzyka. W maju 2021 objęła funkcję Chief Risk Officer. Przez lata była zaangażowana w działalność Fundacji ING Dzieciom. Jest również patronką programu Wolontariat ING, a od 2018 roku Joanna nadzoruje tematy związane z obszarem zrównoważonego rozwoju i ESG.

 Profil na LinkedIn

Brunon Bartkiewicz

Prezes Zarządu, ING Bank Śląski

Związany z ING Bankiem Śląskim i ING od początku lat 90-tych. W 1995 roku objął stanowisko prezesa zarządu Banku Śląskiego. W 2000 roku na kolejne cztery lata objął funkcję dyrektora generalnego oraz członka zarządu w banku ING Direct NV, a w 2004 został prezesem ING Banku Śląskiego. W 2010 roku został członkiem General Management Team w ING Direct, w którym był m.in. odpowiedzialny za działalność w Hiszpanii, Włoszech, Francji, Wielkiej Brytanii, czy Australii. Od 2012 roku nadzorował działalność ING we Francji, Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Rumunii oraz Turcji. Od 2014 roku, jako Chief Innovation Officer w Grupie ING, odegrał znaczącą rolę we wdrażaniu innowacji, promowaniu innowacyjnych pomysłów i rozwiązań, zastosowaniu nowoczesnych technologii oraz szybkim wprowadzaniu innowacyjnych pomysłów na rynek. Od 2016 roku ponownie powołany na stanowisko prezesa ING Banku Śląskiego.

 Profil na LinkedIn

Anna Grabowska

Wiceprezeska Zarządu ds. Komercyjnych, Żabka Polska

Od stycznia 2021 roku zarządza zespołem, którego zadaniem jest wyznaczanie kierunków rozwoju firmy poprzez budowanie strategii konsumenckich i komercyjnych oraz wspierających, jak strategia marki i marek własnych oraz strategia odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju ESG. Od kwietnia 2016 pełniła funkcję Wiceprezeski Zarządu ds. Komercyjnych w firmie Żabka Polska i kierowała departamentami: handlowym i marketingu. Odpowiadała za strategię asortymentową, promocyjną i cenową sieci Żabka, a także rozwój sklepów w nowym formacie, strategię marketingową oraz komunikację z klientami. W ostatnich trzech latach przeprowadziła transformację oferty sieci, rozwijając produkty i usługi modern convenience spełniające potrzeby współczesnego konsumenta.

Zobacz wideo o programie

Poprzednia edycja Programu Grantowego ING

Wyzwanie poprzedniej edycji

Uczestnicy szukali odpowiedzi na pytanie "Jak zapewnić czystą i dostępną energię?"

Pytania i odpowiedzi

Jeśli pracujesz nad większą liczbą rozwiązań, które odpowiadają na wyzwanie konkursowe, koniecznie zgłoś je do konkursu. Dla każdego rozwiązania wypełnij osobny formularz. Pamiętaj, że będą one oceniane niezależnie od siebie.

Kryteria "młodego naukowca" musi spełniać osoba, która poprzez przesłanie formularza zgłasza rozwiązanie do konkursu. Dodatkowo w zespole mogą być osoby, które nie spełniają kryteriów zapisanych w regulaminie.

Jak najbardziej - jeśli spełniasz kryteria uczestnika, a Twoje rozwiązanie wpisuje się w wyzwanie konkursowe, zapraszamy Cię do udziału w Programie Grantowym ING.

Tak, prezentacja może być w języku polskim lub angielskim. 

Poprawne przesłanie zgłoszenia potwierdzamy poprzez komunikat. Dodatkowo otrzymasz automatyczną wiadomością na adres e-mail podany w zgłoszeniu. Jeśli nie otrzymałeś takiej wiadomości skontaktuj się z nami - programgrantowy@ing.pl

ESG i zrównoważony rozwój

Więcej informacji o naszych działaniach ESG znajdziesz na naszej stronie.