Wiemy, że nasi klienci nie chcą tracić cennego czasu na bankish – czyli niezrozumiały język bankowości. Bo wolą robić swoje.

I my to rozumiemy. Dlatego od 2014 roku upraszczamy język.

Co już zrobiliśmy

Uprościliśmy większość komunikatów

Ciekawostka? Dzięki uproszczeniu naszą umowę o otwarcie konta czyta się o 58% krócej. Można? Można!

Stworzyliśmy Prostomat

Prostomat to aplikacja, która pomaga nam upraszczać teksty jeszcze sprawniej. Dzięki niemu upraszczamy około 1500 tekstów miesięcznie.

Działamy wspólnie

Dołączyliśmy do deklaracji prostego języka Związku Banków Polskich. Razem z koleżankami i kolegami z 20 innych banków, staramy się, aby język bankowości był prostszy. To dobry kierunek!

Mamy efekty

  • Jesteśmy numerem 1 w badaniu marki Kantara, w branży finansowej – pytanie o prosty język.
  • Z najnowszego wewnętrznego badania: aż 7 na 10 tekstów pisanych w ING do naszych klientów spełnia standard prostego języka.

I mamy na to papiery!

Zdobyliśmy już 3 certyfikaty prostej polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego:

  • za aplikację Moje ING (2017)
  • za stronę ing.pl (2019)
  • za język obsługi zdalnej, czyli jak mówimy do Was na infolinii, piszemy na czacie, w mejlach, wiadomościach, odpowiedziach na reklamacje (2021).

Co na to klienci?

„jeszcze nie widziałam tak prosto, jasno i zrozumiale napisanej przypominajki [o spłacie kredytu]”

źródło: mejl od klientki

„Wszystko jest jasne i przejrzyste - proste zasady, szacunek do klienta”

źródło: ankieta satysfakcji

„Zmiany w regulaminie zakomunikowane „po polsku”, czy wszystko ładnie i zrozumiałe wyjaśnione, normalnym, polskim (a nie urzędowym) językiem!”

źródło: Twitter

Wysłaliśmy Ci coś niezrozumiałego...?

…daj znać. Postaramy się to uprościć dla Ciebie.

Napisz do nas