Bankish to jeden z najbardziej niezrozumiałych żargonów świata

Banki mówią do klientów niezrozumiałym językiem i nie ma co udawać, że jest inaczej. Mieszają pojęcia trudne, bankowe z językiem prawniczym.
A przecież każdego dnia zalewa nas wszystkich morze informacji. Często napisanych tak, że nie wiadomo, o co chodzi…

Nie jestem klientem Weź pożyczkę przez internet.

Wypełnij wniosek

Możesz wnioskować maksymalnie o 20 000 zł

Jestem klientem i mam dostęp do bankowości internetowej

Zaloguj się

Możesz wnioskować maksymalnie o 60 000 zł

Dlatego od 2014 roku upraszczamy język w naszym banku i wprowadzamy strategię Po prostu

1

.

Uprościliśmy już ponad 2000 komunikatów.

2

W naszym banku

Poprawiliśmy 76 wzorów
umów bankowych.

3

mówimy Po prostu!

Ponad 800 naszych pracowników poznało zasady prostego języka. 

Co daje prosty język?

  • Oszczędzasz swój czas
    Stawiamy na krótką, konkretną informację  – prostą gramatycznie i bez urzędowych zwrotów.
  • Od razu wiesz, o co chodzi
    Szybciej podejmujesz decyzje i rozumiesz, co podpisujesz. 
  • Masz pomarańczowo na białym
    Otrzymujesz prostsze teksty prawne. Wiemy, że są ciekawsze rzeczy, niż wgryzanie się w umowy.

Zmieniamy nasz język

  • Robimy to już w: Moim ING, na stronie www, infolinii oraz w oddziałach.
  • W 2017 roku otrzymaliśmy pierwszy w Polsce certyfikat prostego języka
    za Moje ING...
  • ...a w 2019 roku drugi - dla www.ing.pl
  • Od początku współpracujemy z najlepszymi - z Pracownią Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego.

Wysłaliśmy Ci bankish?

Koniecznie daj nam znać. Zrób zdjęcie umowy, listu, ekranu z naszej strony lub aplikacji i wyślij do poprostu@ingbank.pl. Uprościmy to specjalnie dla Ciebie.