Wojna w Ukrainie

Razem z całym światem przyglądamy się z niepokojem wydarzeniom za wschodnią granicą. Jako bank - solidarni z Ukrainą i poruszeni głębokim cierpieniem jej mieszkańców włączamy się w pomoc.

Zapewniamy, że wojna nie wpływa na prawidłowe funkcjonowanie banku.
Twoje pieniądze są bezpieczne. 

Sprawdź informacje

Odpowiedzi na ważne pytania Jak możesz pomóc

Co musisz teraz wiedzieć

Komentarz rynkowy ekspertów

Istotne wydarzenia na arenie międzynarodowej wpływają na rynki kapitałowe. Jeśli chcesz być na bieżąco z giełdą, rynkiem inwestycyjnym lub walutowym - śledź analizy ekspertów:

Fake newsy

Nie ufaj wszystkim informacjom, które słyszysz od znajomych lub widzisz w mediach społecznościowych. 

Wiemy, że wojna tuż za naszą granicą jest bardzo niepokojąca, ale musisz zachować zdrowy rozsądek.

Nie będzie internetu? Jesteśmy skazani na ciągłe przerwy w dostawie prądu? Zanim w coś uwierzysz, sprawdź, czy źródło informacji jest wiarygodne. 

Nie panikuj. Wierz tylko w informacje z wiarygodnych źródeł. Zastanów się, zanim coś, nawet w dobrej wierze, udostępnisz.

Cyberoszuści

Takie sytuacje to czas zwiększonej aktywności cyberoszustów. Pamiętaj, żeby zachować czujność i stosować się do zasad bezpieczeństwa.

Nie podawaj nikomu swoich danych do bankowości internetowej i nie klikaj w linki w SMS-ach i mejlach. Czytaj na bieżąco nasze komunikaty bezpieczeństwa

Z dystansem podchodź również do informacji rozprzestrzenianych przez media społecznościowe, zwłaszcza tych ostrzegających przed ograniczeniami w dostępie do pieniędzy, prądu czy internetu. Zanim w coś uwierzysz, sprawdź, czy źródło informacji jest wiarygodne. 

Dokładnie weryfikuj zbiórki, na które wpłacasz pieniądze. Zwróć szczególną uwagę na to, komu przekazujesz pieniądze. Zadbaj o to, żeby Twoje wsparcie trafiło do potrzebujących, a nie do kieszeni oszusta.

Wypłaty gotówki

Nie musisz gromadzić gotówki. Twoje pieniądze są bezpieczne i cały czas możesz płacić bezgotówkowo, np. za pomocą karty lub BLIKA. Jeśli potrzebujesz doraźnie gotówki, na bieżąco uzupełniamy jej zapasy w naszych placówkach bankowych z obsługą kasową oraz w bankomatach. Ewentualne problemy z wypłatami wynikają jedynie z przyczyn logistycznych - przy wzmożonej liczbie wypłat nie zawsze nadążamy uzupełniać banknoty w bankomatach. Twoje pieniądze są bezpieczne na koncie, a gotówki bankom nie zabraknie. Potwierdza to Komunikat Specjalny Narodowego Banku Polskiego.

Jeśli mimo wszystko potrzebujesz wypłacić większą kwotę - wymaga to wcześniejszego jej zamówienia w jednym z naszych oddziałów, czyli awizacji. Sprawdź, w jaki sposób to zrobić.

Odpowiedzi na ważne pytania

  • Limity wypłaty gotówki z bankomatów

    W bankomatach z logo ING, Planet Cash oraz w wybranych bankomatach Banków Spółdzielczych obowiązują poniższe limity przy jednorazowej wypłacie gotówki.

    Aktualne limity wypłat kartą:

    • w bankomatach oznaczonych logo ING w oddziałach - do wysokości limitu ustawionego przez klienta w bankowości internetowej
    • w bankomatach oznaczonych logo ING, poza oddziałami - max. 40 sztuk banknotów, nie więcej niż 8 tys. zł
    • w pozostałych urządzeniach Planet Cash - 4000 zł
    • w bankomatach Banków Spółdzielczych, obsługiwanych przez Planet Cash - limity ustalane przez poszczególne banki

    Aktualne limity wypłat BLIKEM:

    • we wszystkich bankomatach z logo ING - 4 000 zł
    • we wszystkie bankomatach z logo Planet Cash - 2000 zł
    • w bankomatach Banków Spółdzielczych, obsługiwanych przez Planet Cash - limity ustalane przez poszczególne banki

    Przypominamy, że urządzenie może wypłacić jednorazowo max. 40 szt banknotów, a limit jednorazowej wypłaty zależy też od dostępnych w urządzeniu nominałów.

    Bankomaty, w których wypłacisz gotówkę bez dodatkowych opłat znajdziesz w naszej wyszukiwarce

  • Czy muszę wypłacić teraz gotówkę z banku?

    Nie musisz wypłacać gotówki z banku. Twoje pieniądze są u nas bezpieczne. Płatności bezgotówkowe sa cały czas dostępne. 

  • Jak wypłacić większą gotówkę (awizacja)?

    Większą kwotę wypłacisz w punkcie obsługi kasowej po wcześniejszym zamówieniu. Wypłatę dużej gotówki możesz zgłosić na 3 sposoby:

    • W Moim ING przez Wirtualnego Asystenta - Zaloguj się
    • Przez infolinię pod numerem: 32 357 00 69 (koszt połączenia wg stawek operatora),
    • W dowolnym punkcie obsługi kasowej

    Więcej o awizacji gotówki

  • Instrukcja obsługi bankomatu w języku ukraińskim/ нструкція до виплати готівки
  • Jak mogę wpłacić gotówkę na konto?

    Jeśli chcesz wpłacić gotówkę we wpłatomacie, skorzystaj z BLIKA lub wpłać pieniądze przy użyciu karty.

    Więcej o wpłatomatach

  • Jak wypłacić, skąd wziąć walutę obcą?

    Walutę obcą możesz wygodnie wymienić w kantorze w Moim ING, o dowolnej porze. Wystarczy, że masz konto walutowe w walucie, którą chcesz wymienić.

    • wypłaty do 5 000 USD / EUR lub 1 000 GBP - realizujemy w punktach obsługi kasowej - nie musisz ich wcześniej zgłaszać (awizować)
    • wypłaty powyżej 5 000 USD / EUR lub 1 000 GBP – zgłoś (awizuj) wcześniej.

    Te ograniczenia nie dotyczą bankowości elektronicznej.

    Więcej szczegółów

  • Czy bank rozważa skrócenie czasu oczekiwania na awizację w walucie?

    Na ten moment nie planujemy skrócenia czasu na awizację w walucie. Robimy co w naszej mocy, by dostęp do gotówki był jak najszerszy, zarówno w bankomatach jak i oddziałach z obsługą kasową.

    Przypominamy, że nie ma potrzeby gromadzenia gotówki. Pieniądze są bezpieczne i cały czas można płacić bezgotówkowo. Jeśli mimo wszystko potrzebujesz wypłacić większą kwotę w walucie - wymaga to wcześniejszego jej zamówienia w jednym z naszych oddziałów.

  • Jak najlepiej się z nami skontaktować?

    Zachęcamy do korzystania z Twojego wirtualnego asystenta, którego znajdziesz w sekcji "Kontakt i pomoc" w Moim ING. 

    Jeśli chcesz porozmawiać z naszym specjalistą możesz napisać do nas na czacie lub zadzwonić na infolinię. W godzinach od 10:00 do 13:00 dzwoni i pisze do nas najwięcej klientów, dlatego jeśli możesz, wybierz inną porę kontaktu. Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość.

    Pamiętaj, że większość spraw bankowych załatwisz przez bankowość internetową i aplikację mobilną.

    Informacje kontaktowe

  • Jak zgłosić reklamację?

    W Moim ING

    Przez telefon

    +48 32 357 00 69 (koszt połączenia wg stawek operatora)
    dostępność 24/7

    W miejscu spotkań - znajdź najbliższe

    Pisemnie

    Przesyłka pocztowa na adres:
    ING Bank Śląski S.A., SCCC
    ul. Sokolska 34
    40-086 Katowice

    Na adres e-Doręczeń

    Adres e-Doręczeń naszego banku to: AE:PL-69368-51081-ERVRU-12.
    Możliwość przesłania reklamacji na adres e-Doręczeń uzależniona jest od udostępnienia
    tej usługi przez Operatora Wyznaczonego.
    Dowiedz się więcej o e-Doręczeniach

  • Jak zastrzec zagubioną lub skradzioną kartę?

    Możesz to zrobić na trzy sposoby. 

    1. W Moim ING - wybierz Karty i płatności telefonem, a następnie wejdź w szczegóły karty i kliknij „Zastrzeż kartę”.
    2. Przez telefon - zadzwoń pod numer 32 357 00 12 – jest czynny całą dobę. 
    3. W placówce bankowej - miejscu spotkań. 
  • Czy muszę iść z moją sprawą do placówki bankowej?

    Wiele spraw możesz załatwić bez wychodzenia z domu, takich jak: płacenie za rachunki, przelewy, zakupy czy sprawy urzędowe. Wystarczy skorzystać z systemu Moje ING. Za jego pomocą zmienisz limity transakcji czy inne ustawienia dotyczące Twoich produktów. Jeśli masz problemy z dostępem do Mojego ING, możesz je rozwiązać również zdalnie.

  • Jak sprawdzić, kiedy placówki banku są czynne?

    Pamiętaj, że większość spraw bankowych załatwisz przez bankowość internetową i aplikację mobilną. 

    Jeśli jednak wizyta w placówce jest konieczna, sprawdź aktualne informacje o ich dostępności.

  • Lista placówek bankowych i godziny pracy

    Aktualne informacje o dostępności poszczególnych placówek bankowych znajdziesz w naszej wyszukiwarce.

    Od 7 czerwca placówki bankowe poza galeriami handlowymi są czynne od 10:00 do 17:00. Wyjątkiem pozostaje środa, kiedy placówki bankowe są czynne od 10:00 do 15:00.

    Placówki bankowe w galeriach handlowych (w tym punkty ING Express) pozostają czynne zgodnie z obowiązującymi nas umowami i ustaleniami.

    Wpłaty i wypłaty gotówki w kasach placówek bankowych w galeriach handlowych mogą być dostępne krócej, niż godziny otwarcia tych placówek.

    Masz pytania o nasze produkty i usługi? Dowiedz się bez wychodzenia z domu

    W godzinach 8:00 - 24:00 możesz zapytać o nie naszych specjalistów na czacie – dostępnym na stronie ing.pl lub w Moim ING.

    Jeśli jesteś naszym klientem, w Moim ING znajdziesz też pomoc wirtualnego doradcy – w zakładce "Kontakt i pomoc".

  • Otwarcie konta przez obywateli Ukrainy

    W związku z trwającą wojną w Ukrainie, ING Bank Śląski zgodnie z zaleceniami Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, przygotował ofertę dla uchodźców.

    Konto dla Uchodźców:

    • dla osób pełnoletnich które przybyły z Ukrainy do Polski po 23.02 i nie posiadają dokumentów potwierdzających zamieszkanie oraz zatrudnienie w Polsce
    • ważne 12 miesięcy
    • darmowe (0zł za prowadzenie konta, korzystanie z karty, przelewy krajowe i zagraniczne)
    • w pakiecie z kartą i bankowością elektroniczną
    • brak płatności BLIK oraz ograniczone funkcje w Moim ING
    • limit max. 1000 EUR salda oraz max. 2000 EUR wpływów na konto miesięcznie

    Dowiedz się więcej o Koncie dla Uchodźców
    Дізнайтеся більше про обліковий запис біженця


    Konto lokacyjne dla Uchodźców:

    • darmowy rachunek o charakterze lokatowym do bezpiecznego przechowywania gotówki
    • ważne 12 miesięcy
    • jest prowadzone tylko w złotych (PLN)
    • możliwa tylko 1 wpłata i 1 wypłata gotówki (zamykającą produkt)
    • max. kwota środków na rachunku - 200 000 EUR
    • Oprocentowanie (zmienne, obliczane w skali roku) wynosi 0,50% dla kwot do 100 tys. oraz 0,50% dla kwoty powyżej 100 tys.

    Dowiedz się więcej o Koncie lokacyjnym dla Uchodźców
    Дізнайся більше о Депозитним Рахунку для Біженців

    Osoby które posiadają paszport oraz

    • dokumenty potwierdzające pobyt w Polsce (wiza, karta pobytu, itp.)
    • dokumenty potwierdzające zamieszkanie w Polsce (umowa najmu mieszkania, zaświadczenie o zameldowaniu)
    • dokumenty potwierdzające środki / dochód (umowa o pracę, zaświadczenie o uzyskiwaniu stypendium lub zasiłku, potwierdzenie prowadzenia działalności gospodarczej)

    mogą wnioskować o konta ze standardowej oferty.

     

  • Konto dla Uchodźców

    Od 28.03.2022r. wprowadziliśmy w ofercie Konto dla Uchodźców.
    Jest to konto z dostępem do konta i bankowości elektronicznej, przeznaczone dla uchodźców z Ukrainy, którzy nie mają przy sobie wszystkich dokumentów niezbędnych do otwarcia standardowego konta z naszej oferty.

    By móc otworzyć Konto dla Uchodźców, trzeba okazać jeden z poniższych dokumentów:

    • paszport biometryczny
    • paszport tradycyjny
    • karta pobytu
    • dowód osobisty
    • ukraiński dowód osobisty w wersji plastikowej
    • ukraiński dowód osobisty w wersji papierowej (książeczkowej) + potwierdzenie nadania PESEL
    • zaświadczenie tożsamości obywatela Ukrainy, wydawane przez ukraińskie placówki dyplomatyczne
    • albo w przypadku braku powyższych dokumentów: moduł Diia w aplikacji mObywatel wraz z potwierdzeniem nadania numeru PESEL

    Dodatkowo trzeba złożyć dwa oświadczenia:

    • zadeklarowanie adresu pobytu na terenie Polski - może to być adres, pod którym przebywasz tymczasowo, np. adres rodziny/znajomych w Polsce lub ośrodek dla uchodźców)
    • oświadczenie CRS, gdzie konieczne jest podanie numer identyfikacji podatkowej

    Dowiedz się więcej o koncie

  • Konto lokacyjne dla Uchodźców

    Konto lokacyjne dla Uchodźców to darmowy rachunek o charakterze lokatowym, dzięki któremu możesz bezpiecznie przechowywać gotówkę.
    Jest to konto przeznaczone dla uchodźców z Ukrainy, którzy przybyli do Polski po 23.02.2022r.

    Szczegóły dotyczące konta:

    • ważne 12 miesięcy
    • prowadzone tylko w złotych (PLN)
    • umożliwia tylko 1 wpłatę i 1 wypłatę gotówki (zamykającą produkt)
    • max. kwota środków na rachunku - 200 000 EUR
    • oprocentowanie konta (zmienne, obliczane w skali roku) wynosi 0,50% dla kwot do 100 tys. oraz 0,50% dla kwoty powyżej 100 tys.
    • do tego konta nie wydajemy karty płatniczej
    • brak możliwości wpłaty oraz wypłaty w formie bezgotówkowej.

    Do rachunku nie udostępniamy systemu bankowości internetowej Moje ING. Konto jest widoczne w systemie bankowości internetowej do podglądu, jeśli posiadacz ma już Konto dla Uchodźców.

    Dowiedz się więcej o Koncie Lokacyjnym dla Uchodźców

  • Czy mogę odebrać kartę do konta w placówce?

    Kartę wysyłamy na adres, który wskażesz jako korespondencyjny. Nie mamy możliwości wysłania jej bezpośrednio do placówek bankowych. 
    Przy wysyłce podaj konkretny adres na terenie Polski, gdzie będziesz w stanie odebrać przesyłkę z kartą.

    Niezależnie od karty plastikowej, możesz aktywować kartę Visa HCE (w telefonie) oraz dodać ją do portfeli Apple Pay, Google Pay i Garmin Pay. Dzięki temu możesz korzystać z karty bez konieczności czekania na kartę plastikową.

  • Czy obywatele Ukrainy mogą uzyskać numer PESEL?

    Jeżeli masz obywatelstwo Ukrainy i jesteś w Polsce ze względu na działania wojenne w twoim kraju, możesz uzyskać numer PESEL. Umożliwi ci np. skorzystanie z opieki zdrowotnej, pomocy społecznej czy założenie firmy w Polsce. Jednocześnie możesz uzyskać profil zaufany, który umożliwia załatwianie wielu spraw urzędowych przez Internet.

    Sprawdź jak to zrobić na stronie gov.pl

  • Jak założyć profil zaufany będąc obywatelem Ukrainy

    Profil zaufany to cyfrowe narzędzie potwierdzenia tożsamości, które pozwoli Ci na załatwienie spraw urzędowych online. Profil zaufany można założyć po ukończeniu 18. roku życia podczas rejestracji w urzędzie, równolegle z uzyskaniem numeru PESEL. Przy wypełnianiu wniosku o nadanie numeru PESEL zaznacz zgodę na przekazanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych potwierdzenie profilu zaufanego. Aby uzyskać profil zaufany, musisz posiadać adres e-mail oraz numer telefonu od polskiego operatora. Po zakończeniu procedury uzyskasz wydruk potwierdzenia utworzenia profilu zaufanego.

  • Co zrobić, gdy stracę dokument tożsamości?

    W przypadku zagubienia lub utraty dokumentu tożsamości konieczne jest jego zastrzeżenie. Udaj się do swojego banku lub jeśli to niemożliwe do najbliższej placówki bankowej dowolnego banku. W kilka minut informacja dotrze do wszystkich banków w Polsce, Poczty Polskiej oraz operatorów telefonii komórkowej, a Twoja tożsamość będzie bezpieczna. Dokument zastrzegany jest w systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE. System umożliwia również dokonanie zastrzeżenia ukraińskich dokumentów tożsamości przez obywateli Ukrainy.
    Więcej na: www.dokumentyzastrzezone.pl

  • Infolinia

    Jeżeli potrzebujesz skontaktować się z naszymi specjalistami, skorzystaj z infolinii:

    Klienci Indywidualni +48 32 357 00 69

    • Infolinia w języku polskim jest czynna 24/7
    • Infolinia w języku rosyjskim jest dostępna w godzinach 9:00-17:00 / Русскоязычная рабочие дни 9:00-17:00

     

  • Jak zacząć bankować z Moje ING?- poradniki w j. ukraińskim / Як почати користуватися Інтернет-банкінгом Moje ING – відео-посібник

    Kliknij tutaj i obejrzyj nasze videoporadniki. W prosty sposób tłumaczą jak zacząć korzystać z płatności w bankowości internetowej Moje ING. Teraz dostępne rownież z napisami w języku ukraińskim.

    Натисніть тут і перегляньте наші відео-посібники. Вони легко пояснюють, як почати використовувати онлайн-банківські платежі Moje ING. Тепер доступний також з українськими субтитрами.

  • Bezpłatne przelewy do Ukrainy

    W związku z sytuacją na Ukrainie, od 28.02.2022 r. zawieszamy pobieranie opłat za przelewy do tego kraju. Chcemy w ten sposób pomóc wszystkim, którzy wspierają finansowo swoich bliskich lub w tych trudnych czasach działają biznesowo na Ukrainie.

  • Czy bank będzie wypowiadać umowy kont obywatelom Ukrainy, którzy wracają do kraju?

    Zgodnie z polskim prawem klient jest zobowiązany do informowania Banku o zmianie swojego miejsca zamieszkania.

    Podejmiemy działania w celu umożliwiania normalnego korzystania z kont klientom, którzy w związku z obecną sytuacją zdecydują się wrócić na Ukrainę.
    Będziemy na bieżąco analizować sytuację i podejmiemy adekwatne działania.

  • Czy są ograniczenia w kwestii przyjmowania środków z Ukrainy na konta klientów?

    Każda transakcja otrzymywana z terytorium Ukrainy poddawana jest kontroli w Banku zgodnie z obowiązującymi procedurami. Obecnie transakcje z terytorium Ukrainy są realizowane przez ING Bank Śląski standardowo z uwzględnieniem obowiązujących w tym zakresie sankcji międzynarodowych.

  • Czy większe przelewy z Ukrainy/Białorusi będą blokowane ze względów bezpieczeństwa?

    Transakcje klientów są realizowane i kontrolowane zgodnie z obowiazującymi w Banku procedurami oraz z uwzględnieniem sankcji międzynarodowych. Szczegóły sankcji można znaleźć na oficjalnej stronie Unii Europejskiej.

  • Czy bank planuje wprowadzić konto walutowe w hrywnach ?

    Nie planujemy wprowadzać konta walutowego w hrywnach. W ofercie posiadamy konto walutowe w euro, dolarach lub funtach brytyjskich.

    Sprawdź ofertę

  • Jestem obywatelem Ukrainy i nie pamiętam numeru TIN. Czy mogę założyć konto?

    Tak, przyjmujemy możliwość wprowadzenia w miejsce TIN/NIP numeru identyfikacyjnego z paszportu lub ukraińskiego dowodu osobistego (pola na dokumentach opisane jako: Record No., Personal No.).

  • Czy bank akceptuje dokument tożsamości DIIA w celu nawiązania relacji?

    Zgodnie z Ustawą o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa z DIIA mogą korzystać obywatele Ukrainy oraz ich współmałżonkowie nieposiadający ukraińskiego obywatelstwa. Dokument Diia.pl (Дія пл) pozwala potwierdzić tożsamość tak samo skutecznie jak dowód osobisty lub paszport. Jako Bank akceptujemy tego typu dokument w wersji elektronicznej tylko w sytuacji, gdy klient nie dysponuje żadnym innym dokumentem potwierdzającym tożsamość (dowód osobisty, paszport, karta pobytu itp.) i tylko jeżeli wnioskuje o Konto dla Uchodźcy lub Konto Lokacyjne dla Uchodźcy.

  • Jak bezpieczne są inwestycje w fundusze inwestycyjne?

    Każda inwestycja w fundusze niesie ze sobą ryzyko inwestycyjne, które zależy od kategorii funduszu (dłużny, mieszany, akcyjny). W związku z tym należy liczyć się z utratą części lub całości środków. Dlatego, aby inwestować w dany fundusz, przede wszystkim oszacuj ryzyko inwestycyjne, jakie możesz zaakceptować, np. 10% utraty zainwestowanych środków. Zwracaj też uwagę na rekomendowany minimalny horyzont inwestycyjny danego funduszu, aby nie wychodzić z inwestycji zbyt wcześnie i tym samym nie narażać się na ryzyko poniesienia straty.

  • W jaki sposób mogę zminimalizować ryzyko ewentualnej straty na funduszach inwestycyjnych?

    Istnieje kilka zasad, które zmniejszają ryzyko ewentualnej straty na inwestycjach w fundusze inwestycyjne. My wyróżniamy kilka z nich:

    1. Zastosuj dywersyfikację - złóż portfel z przynajmniej 3 funduszy, najlepiej z różnych TFI. Inwestuj w akcje, obligacje i surowce, aby ograniczyć ryzyko i zwiększyć szanse na zyski. Zwróć uwagę, aby inwestować globalnie na różnych rynkach geograficznych.
    2. Pilnuj horyzontu inwestycyjnego – inwestując w fundusz inwestycyjny, zwróć uwagę na jego rekomendowany minimalny czas inwestycji, aby zwiększyć szanse na zysk z inwestycji.
    3. Inwestuj regularnie – nie czekaj na „najlepszy moment”, ponieważ spekulacyjne inwestowanie zazwyczaj nie wychodzi. Dlatego rozłóż zakupy w czasie zgodnie z zasadą „łyżeczką, a nie chochlą”, dzięki czemu ograniczysz ryzyko oraz zwiększysz szanse na wyższy zysk.
  • Jak sprzedawać fundusze inwestycyjne?

    Decyzja o wyjściu z danej inwestycji powinna być podjęta racjonalnie. Pamiętajmy, że w każdym przypadku, a zwłaszcza w inwestycjach, doskonale sprawdza się powiedzenie, że „emocje są najgorszym doradcą”. Podejmując decyzje o wyjściu z danej inwestycji, powinniśmy zawsze odpowiedzieć sobie na kilka pytań, jak. np.:

    • czy wynik uzyskany na całym portfelu mojej inwestycji jest dla mnie satysfakcjonujący?
    • czy już minął minimalny czas inwestowania w dany fundusz, który powinien być dla nas wyznacznikiem, gdy podejmujemy decyzje inwestycyjne?
  • Jak kupować fundusze przy spadkach?

    Spadki powodują, że spada cena jednostki uczestnictwa funduszu, więc za taką samą kwotę pieniędzy możemy nabyć więcej jednostek. Nie zalecamy jednak wpłacania jednorazowo dużej kwoty w dany fundusz. Bezpieczniejszym rozwiązaniem jest podzielenie całej kwoty na kilka mniejszych transz i inwestowanie w regularnych odstępach czasowych. W ten sposób zmniejszamy ryzyko oraz dajemy sobie większą szansę na zysk z inwestycji.

  • Jakie są zalety i wady regularnego inwestowania?

    Inwestując regularnie, kupujesz jednostki funduszu po różnej cenie. W ten sposób zwiększasz szansę na uzyskanie pozytywnej stopy zwrotu przy ograniczeniu ryzyka inwestycyjnego. POza tym, prosta matematyka dowodzi, że im dłużej pozwalamy „pracować” naszym pieniądzom, tym większe mamy prawdopodobieństwo zysków na końcu inwestycji. Jest to też potwierdzeniem dobrze znanej tezy, że „czas to pieniądz”. Nawet niewielka kwota dokładana systematycznie - na przykład co miesiąc - do wcześniej już odłożonej, zwiększa pulę oszczędności, a więc i wartość naliczanych od całości zysków. Zastosowanie tego podejścia może jednak niektórym inwestorom sprawić kłopot, bowiem ta strategia wymaga dyscypliny. Jednak zastosowanie zasad regularnego inwestowania może być proste jeśli użyjemy dyspozycji regularnego inwestowania jaką oferuje nasz bank (więcej informacji w zakładce „regularne inwestowanie”).

  • Nota prawna

    Materiał został przygotowany wyłącznie w celach informacyjnych. Nie stanowi on oferty w rozumieniu odpowiednich przepisów Kodeksu cywilnego, analizy inwestycyjnej, analizy finansowej, innej rekomendacji inwestycyjnej o charakterze ogólnym, ani nie jest świadczeniem usług doradztwa inwestycyjnego i nie może być także rozumiany jako zachęta do dokonywania inwestycji.

    Inwestowanie w fundusze inwestycyjne obarczone jest ryzykiem utraty części lub całości zainwestowanych pieniędzy;

    Wartości jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych mogą ulegać wahaniom w zależności od sytuacji rynkowej, składu portfela danego funduszu oraz decyzji podejmowanych przez zarządzających funduszem;

    Wyniki osiągnięte w przeszłości nie gwarantują ich osiągnięcia w przyszłości;

    Fundusze nie gwarantują realizacji założonego celu inwestycyjnego, ani uzyskania określonego wyniku inwestycyjnego.

Zbiórka charytatywna

Tyle już zebraliśmy

Jak zrobić przelew


Możesz przekazać pieniądze przelewem tradycyjnym na rachunek Fundacji:

22 1050 1070 1000 0001 0003 9890, z dopiskiem UKRAINA w tytule przelewu.

Przelewy w Euro / Transfers in EUR

Przelewy charytatywne w Euro

Przelewy charytatywne w Euro można wysyłać na osobne konto Fundacji:

PL 12 1050 1070 1000 0090 8155 2631
Tytuł przelewu: UKRAINA
SWIFT code: INGBPLPW 

Odbiorca:
Fundacja ING Dzieciom
ul. 11 Listopada 12
43-460 Wisła, Poland 


Charity transfers in EUR

You can transfer the money to the Foundation’s bank account:

PL 12 1050 1070 1000 0090 8155 2631
please enter UKRAINE in the transfer description.
SWIFT code: INGBPLPW 

Recipient:
ING for Children Foundation
ul. 11 Listopada 12
43-460 Wisła, Poland 

Potrzebujesz pomocy?
 

Infolinia

Infolinia w języku polskim czynna 24/7
Русскоязычная рабочие дни 9:00-17:00

Zobacz numer

Czat

Masz pytania?
Porozmawiaj ze specjalistą.

Rozpocznij czat

Wirtualny Asystent

Najszybsza metoda.
Zaloguj się do Mojego ING.

Zadaj pytanie