- Konta osobiste
- Załóż konto na selfie
- Konto osobiste Direct
- Konto dla młodych (18-26)
- Konto dla dziecka (13-17)
- Konto Komfort
- Konto Active
- Konto walutowe
- Konto PRP
- Porównywarka kont
- Konto z Lwem Komfort
- Proces otwierania konta
- Polecenie zapłaty
- Przenieś konto do ING
- Przelew wynagrodzenia do ING
- Wpłatomaty
- Bankomaty zbliżeniowe
- Jak wypłacisz i wypłacisz gotówkę bez opłat
- Kantor wymiany walut
- Banknot zatrzymany przez wpłatomat
- przetestuj-konto
- Kredyty i pożyczki
- Inwestycje i oszczędności
- Otwarte Konto Oszczędnościowe (OKO)
- Otwarte Konto Oszczędnościowe Bonus
- Otwarte Konto Oszczędnościowe dla dziecka
- Cele oszczędnościowe
- Smart Saver
- Lokata Terminowa
- Dodatkowe pieniądze na emeryturę
- IKE
- IKZE - Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego
- IKZE Inwestycyjne
- ING Konto Funduszowe SFIO
- Fundusze inwestycyjne
- Fundusze NN Perspektywa
- Regularne inwestowanie
- Lokata z funduszem
- Robot inwestycyjny
- Trener Finansowy
- Konto Maklerskie
- Obligacje
- Nauka inwestowania
- Karty i płatności
- Karty kredytowe
- Płatności telefonem i zegarkiem
- Pytania i odpowiedzi
- Karty do konta i przedpłacone
- Karta zbliżeniowa
- Limity transakcyjne
- Jak chronić swoją kartę?
- Promocje
- Karta kredytowa bez opłat
- Przelew z rachunku karty kredytowej
- Automatyczna spłata zadłużenia
- Dodatkowa karta kredytowa
- Płatności zbliżeniowe bez PIN
- Jak aktywować kartę i nadać jej PIN
- Bezpieczne zakupy kartą w internecie
- Karty kredytowe - pytania i odpowiedzi
- Cashback
- Chargeback
- 3D Secure
- Zastrzeganie kart
- Dynamic Currency Conversion
- Opłata Surcharge
- Zasady korzystania z kart za granicą
- Ubezpieczenia
- Ubezpieczenie na wypadek nowotworu
- Ubezpieczenie samochodu
- Ubezpieczenie turystyczne
- Ubezpieczenie domu i mieszkania
- Ubezpieczenie do produktów hipotecznych
- Ubezpieczenie nieruchomości i ruchomości domowych do kredytu hipotecznego w ING
- Ubezpieczenie pożyczki gotówkowej
- Ubezpieczenie wypadkowe NNW do konta
- Ubezpieczenie dziecka
- Ubezpieczenie płatności w internecie
- Ubezpieczenie roweru i hulajnogi
- Ubezpieczenia nieoferowane
- Ubezpieczenie karty kredytowej
- Bankowość internetowa
- Aplikacja Moje ING
- Bezpieczeństwo
- Usługi dla Ciebie
Wojna w Ukrainie
Informacje dla klientów
Razem z całym światem przyglądamy się z niepokojem wydarzeniom za wschodnią granicą. Jako bank - solidarni z Ukrainą i poruszeni głębokim cierpieniem jej mieszkańców włączamy się w pomoc.
Zapewniamy, że wojna nie wpływa na prawidłowe funkcjonowanie banku.
Twoje pieniądze są bezpieczne.
Co musisz teraz wiedzieć
Komentarz rynkowy ekspertów
Istotne wydarzenia na arenie międzynarodowej wpływają na rynki kapitałowe. Jeśli chcesz być na bieżąco z giełdą, rynkiem inwestycyjnym lub walutowym - śledź analizy ekspertów:
Fake newsy
Nie ufaj wszystkim informacjom, które słyszysz od znajomych lub widzisz w mediach społecznościowych.
Wiemy, że wojna tuż za naszą granicą jest bardzo niepokojąca, ale musisz zachować zdrowy rozsądek.
Nie będzie internetu? Jesteśmy skazani na ciągłe przerwy w dostawie prądu? Zanim w coś uwierzysz, sprawdź, czy źródło informacji jest wiarygodne.
Nie panikuj. Wierz tylko w informacje z wiarygodnych źródeł. Zastanów się, zanim coś, nawet w dobrej wierze, udostępnisz.
Cyberoszuści
Takie sytuacje to czas zwiększonej aktywności cyberoszustów. Pamiętaj, żeby zachować czujność i stosować się do zasad bezpieczeństwa.
Nie podawaj nikomu swoich danych do bankowości internetowej i nie klikaj w linki w SMS-ach i mejlach. Czytaj na bieżąco nasze komunikaty bezpieczeństwa.
Z dystansem podchodź również do informacji rozprzestrzenianych przez media społecznościowe, zwłaszcza tych ostrzegających przed ograniczeniami w dostępie do pieniędzy, prądu czy internetu. Zanim w coś uwierzysz, sprawdź, czy źródło informacji jest wiarygodne.
Dokładnie weryfikuj zbiórki, na które wpłacasz pieniądze. Zwróć szczególną uwagę na to, komu przekazujesz pieniądze. Zadbaj o to, żeby Twoje wsparcie trafiło do potrzebujących, a nie do kieszeni oszusta.
Wypłaty gotówki
Nie musisz gromadzić gotówki. Twoje pieniądze są bezpieczne i cały czas możesz płacić bezgotówkowo, np. za pomocą karty lub BLIKA. Jeśli potrzebujesz doraźnie gotówki, na bieżąco uzupełniamy jej zapasy w naszych placówkach bankowych z obsługą kasową oraz w bankomatach. Ewentualne problemy z wypłatami wynikają jedynie z przyczyn logistycznych - przy wzmożonej liczbie wypłat nie zawsze nadążamy uzupełniać banknoty w bankomatach. Twoje pieniądze są bezpieczne na koncie, a gotówki bankom nie zabraknie. Potwierdza to Komunikat Specjalny Narodowego Banku Polskiego.
Jeśli mimo wszystko potrzebujesz wypłacić większą kwotę - wymaga to wcześniejszego jej zamówienia w jednym z naszych oddziałów, czyli awizacji. Sprawdź, w jaki sposób to zrobić.
Odpowiedzi na ważne pytania
- Jak wypłacić większą gotówkę (awizacja)?
Większą kwotę wypłacisz w punkcie obsługi kasowej po wcześniejszym zamówieniu. Wypłatę dużej gotówki możesz zgłosić na 3 sposoby:
- W Moim ING przez Wirtualnego Asystenta - Zaloguj się
- Przez infolinię pod numerem: 32 357 00 69 (koszt połączenia wg stawek operatora),
- W dowolnym punkcie obsługi kasowej
- Instrukcja obsługi bankomatu w języku ukraińskim/ нструкція до виплати готівки
- Jak mogę wpłacić gotówkę na konto?
Jeśli chcesz wpłacić gotówkę we wpłatomacie, skorzystaj z BLIKA lub wpłać pieniądze przy użyciu karty.
- Jak wypłacić, skąd wziąć walutę obcą?
Walutę obcą możesz wygodnie wymienić w kantorze w Moim ING, o dowolnej porze. Wystarczy, że masz konto walutowe w walucie, którą chcesz wymienić.
- wypłaty do 5 000 USD / EUR lub 1 000 GBP - realizujemy w punktach obsługi kasowej - nie musisz ich wcześniej zgłaszać (awizować)
- wypłaty powyżej 5 000 USD / EUR lub 1 000 GBP – zgłoś (awizuj) wcześniej.
Te ograniczenia nie dotyczą bankowości elektronicznej.
- Jakie są ograniczenia ze strony banku w obsłudze przelewów do/z Rosji i Białorusi?
Przestrzegamy sankcji międzynarodowych. W związku z decyzją o ich nałożeniu, obecnie nie realizujemy transakcji z tymi bankami.
Więcej informacji:
- Otwarcie konta przez obywateli Ukrainy
W związku z trwającą wojną w Ukrainie, ING Bank Śląski zgodnie z zaleceniami Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, przygotował ofertę dla uchodźców.
Konto dla Uchodźców:
- dla osób pełnoletnich które przybyły z Ukrainy do Polski po 23.02 i nie posiadają dokumentów potwierdzających zamieszkanie oraz zatrudnienie w Polsce
- ważne 12 miesięcy
- darmowe (0zł za prowadzenie konta, korzystanie z karty, przelewy krajowe i zagraniczne)
- w pakiecie z kartą i bankowością elektroniczną
- brak płatności BLIK oraz ograniczone funkcje w Moim ING
- limit max. 1000 EUR salda oraz max. 2000 EUR wpływów na konto miesięcznie
Dowiedz się więcej o Koncie dla Uchodźców
Дізнайтеся більше про обліковий запис біженця
Konto lokacyjne dla Uchodźców:- darmowy rachunek o charakterze lokatowym do bezpiecznego przechowywania gotówki
- ważne 12 miesięcy
- jest prowadzone tylko w złotych (PLN)
- możliwa tylko 1 wpłata i 1 wypłata gotówki (zamykającą produkt)
- max. kwota środków na rachunku - 200 000 EUR
- Oprocentowanie (zmienne, obliczane w skali roku) wynosi 0,50% dla kwot do 100 tys. oraz 0,50% dla kwoty powyżej 100 tys.
Dowiedz się więcej o Koncie lokacyjnym dla Uchodźców
Дізнайся більше о Депозитним Рахунку для БіженцівOsoby które posiadają paszport oraz
- dokumenty potwierdzające pobyt w Polsce (wiza, karta pobytu, itp.)
- dokumenty potwierdzające zamieszkanie w Polsce (umowa najmu mieszkania, zaświadczenie o zameldowaniu)
- dokumenty potwierdzające środki / dochód (umowa o pracę, zaświadczenie o uzyskiwaniu stypendium lub zasiłku, potwierdzenie prowadzenia działalności gospodarczej)
mogą wnioskować o konta ze standardowej oferty.
- Jak najlepiej się z nami skontaktować?
Zachęcamy do korzystania z Twojego wirtualnego asystenta, którego znajdziesz w sekcji "Kontakt i pomoc" w Moim ING.
Jeśli chcesz porozmawiać z naszym specjalistą możesz napisać do nas na czacie lub zadzwonić na infolinię. W godzinach od 10:00 do 13:00 dzwoni i pisze do nas najwięcej klientów, dlatego jeśli możesz, wybierz inną porę kontaktu. Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość.
Pamiętaj, że większość spraw bankowych załatwisz przez bankowość internetową i aplikację mobilną.
- Jak zgłosić reklamację?
W Moim ING
- Chcesz zgłosić błędny przelew? Zaloguj się i przejdź do formularza
- Chcesz zgłosić podejrzaną transakcję kartą do konta? Zaloguj się i przejdź do formularza
- Chcesz zgłosić inną sprawę? Napisz do nas na czacie. Zaloguj się
- Chcesz dodać załącznik do zgłoszonej reklamacji? Zaloguj się i wyślij wiadomość
Przez telefon
+48 32 357 00 69 (koszt połączenia wg stawek operatora)
dostępność 24/7W miejscu spotkań - znajdź najbliższe
Pisemnie
Przesyłka pocztowa na adres:
ING Bank Śląski S.A., SCCC
ul. Sokolska 34
40-086 KatowiceNa adres e-Doręczeń
Adres e-Doręczeń naszego banku to: AE:PL-69368-51081-ERVRU-12.
Możliwość przesłania reklamacji na adres e-Doręczeń uzależniona jest od udostępnienia
tej usługi przez Operatora Wyznaczonego.
Dowiedz się więcej o e-Doręczeniach - Jak zastrzec zagubioną lub skradzioną kartę?
Możesz to zrobić na trzy sposoby.
- W Moim ING - wybierz Karty i płatności telefonem, a następnie wejdź w szczegóły karty i kliknij „Zastrzeż kartę”.
- Przez telefon - zadzwoń pod numer 32 357 00 12 – jest czynny całą dobę.
- W placówce bankowej - miejscu spotkań.
- Czy muszę iść z moją sprawą do placówki bankowej?
Wiele spraw możesz załatwić bez wychodzenia z domu, takich jak: płacenie za rachunki, przelewy, zakupy czy sprawy urzędowe. Wystarczy skorzystać z systemu Moje ING. Za jego pomocą zmienisz limity transakcji czy inne ustawienia dotyczące Twoich produktów. Jeśli masz problemy z dostępem do Mojego ING, możesz je rozwiązać również zdalnie.
- Jak sprawdzić, kiedy placówki banku są czynne?
Pamiętaj, że większość spraw bankowych załatwisz przez bankowość internetową i aplikację mobilną.
Jeśli jednak wizyta w placówce jest konieczna, sprawdź aktualne informacje o ich dostępności.
- Lista placówek bankowych i godziny pracy
Aktualne informacje o dostępności poszczególnych placówek bankowych znajdziesz w naszej wyszukiwarce.
Od 7 czerwca placówki bankowe poza galeriami handlowymi są czynne od 10:00 do 17:00. Wyjątkiem pozostaje środa, kiedy placówki bankowe są czynne od 10:00 do 15:00.
Placówki bankowe w galeriach handlowych (w tym punkty ING Express) pozostają czynne zgodnie z obowiązującymi nas umowami i ustaleniami.
Wpłaty i wypłaty gotówki w kasach placówek bankowych w galeriach handlowych mogą być dostępne krócej, niż godziny otwarcia tych placówek.
Masz pytania o nasze produkty i usługi? Dowiedz się bez wychodzenia z domu
W godzinach 8:00 - 24:00 możesz zapytać o nie naszych specjalistów na czacie – dostępnym na stronie ing.pl lub w Moim ING.
Jeśli jesteś naszym klientem, w Moim ING znajdziesz też pomoc wirtualnego doradcy – w zakładce "Kontakt i pomoc".
- Otwarcie konta przez obywateli Ukrainy
W związku z trwającą wojną w Ukrainie, ING Bank Śląski zgodnie z zaleceniami Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, przygotował ofertę dla uchodźców.
Konto dla Uchodźców:
- dla osób pełnoletnich które przybyły z Ukrainy do Polski po 23.02 i nie posiadają dokumentów potwierdzających zamieszkanie oraz zatrudnienie w Polsce
- ważne 12 miesięcy
- darmowe (0zł za prowadzenie konta, korzystanie z karty, przelewy krajowe i zagraniczne)
- w pakiecie z kartą i bankowością elektroniczną
- brak płatności BLIK oraz ograniczone funkcje w Moim ING
- limit max. 1000 EUR salda oraz max. 2000 EUR wpływów na konto miesięcznie
Dowiedz się więcej o Koncie dla Uchodźców
Дізнайтеся більше про обліковий запис біженця
Konto lokacyjne dla Uchodźców:- darmowy rachunek o charakterze lokatowym do bezpiecznego przechowywania gotówki
- ważne 12 miesięcy
- jest prowadzone tylko w złotych (PLN)
- możliwa tylko 1 wpłata i 1 wypłata gotówki (zamykającą produkt)
- max. kwota środków na rachunku - 200 000 EUR
- Oprocentowanie (zmienne, obliczane w skali roku) wynosi 0,50% dla kwot do 100 tys. oraz 0,50% dla kwoty powyżej 100 tys.
Dowiedz się więcej o Koncie lokacyjnym dla Uchodźców
Дізнайся більше о Депозитним Рахунку для БіженцівOsoby które posiadają paszport oraz
- dokumenty potwierdzające pobyt w Polsce (wiza, karta pobytu, itp.)
- dokumenty potwierdzające zamieszkanie w Polsce (umowa najmu mieszkania, zaświadczenie o zameldowaniu)
- dokumenty potwierdzające środki / dochód (umowa o pracę, zaświadczenie o uzyskiwaniu stypendium lub zasiłku, potwierdzenie prowadzenia działalności gospodarczej)
mogą wnioskować o konta ze standardowej oferty.
- Konto dla Uchodźców
Od 28.03.2022r. wprowadziliśmy w ofercie Konto dla Uchodźców.
Jest to konto z dostępem do konta i bankowości elektronicznej, przeznaczone dla uchodźców z Ukrainy, którzy nie mają przy sobie wszystkich dokumentów niezbędnych do otwarcia standardowego konta z naszej oferty.
By móc otworzyć Konto dla Uchodźców, trzeba okazać jeden z poniższych dokumentów:- paszport biometryczny
- paszport tradycyjny
- karta pobytu
- dowód osobisty
- ukraiński dowód osobisty w wersji plastikowej
- ukraiński dowód osobisty w wersji papierowej (książeczkowej) + potwierdzenie nadania PESEL
- zaświadczenie tożsamości obywatela Ukrainy, wydawane przez ukraińskie placówki dyplomatyczne
- albo w przypadku braku powyższych dokumentów: moduł Diia w aplikacji mObywatel wraz z potwierdzeniem nadania numeru PESEL
Dodatkowo trzeba złożyć dwa oświadczenia:
- zadeklarowanie adresu pobytu na terenie Polski - może to być adres, pod którym przebywasz tymczasowo, np. adres rodziny/znajomych w Polsce lub ośrodek dla uchodźców)
- oświadczenie CRS, gdzie konieczne jest podanie numer identyfikacji podatkowej
- Konto lokacyjne dla Uchodźców
Konto lokacyjne dla Uchodźców to darmowy rachunek o charakterze lokatowym, dzięki któremu możesz bezpiecznie przechowywać gotówkę.
Jest to konto przeznaczone dla uchodźców z Ukrainy, którzy przybyli do Polski po 23.02.2022r.Szczegóły dotyczące konta:
- ważne 12 miesięcy
- prowadzone tylko w złotych (PLN)
- umożliwia tylko 1 wpłatę i 1 wypłatę gotówki (zamykającą produkt)
- max. kwota środków na rachunku - 200 000 EUR
- oprocentowanie konta (zmienne, obliczane w skali roku) wynosi 0,50% dla kwot do 100 tys. oraz 0,50% dla kwoty powyżej 100 tys.
- do tego konta nie wydajemy karty płatniczej
- brak możliwości wpłaty oraz wypłaty w formie bezgotówkowej.
Do rachunku nie udostępniamy systemu bankowości internetowej Moje ING. Konto jest widoczne w systemie bankowości internetowej do podglądu, jeśli posiadacz ma już Konto dla Uchodźców.
- Czy mogę odebrać kartę do konta w placówce?
Kartę wysyłamy na adres, który wskażesz jako korespondencyjny. Nie mamy możliwości wysłania jej bezpośrednio do placówek bankowych.
Przy wysyłce podaj konkretny adres na terenie Polski, gdzie będziesz w stanie odebrać przesyłkę z kartą.Niezależnie od karty plastikowej, możesz aktywować kartę Visa HCE (w telefonie) oraz dodać ją do portfeli Apple Pay, Google Pay i Garmin Pay. Dzięki temu możesz korzystać z karty bez konieczności czekania na kartę plastikową.
- Jak założyć profil zaufany będąc obywatelem Ukrainy
Profil zaufany to cyfrowe narzędzie potwierdzenia tożsamości, które pozwoli Ci na załatwienie spraw urzędowych online. Profil zaufany można założyć po ukończeniu 18. roku życia podczas rejestracji w urzędzie, równolegle z uzyskaniem numeru PESEL. Przy wypełnianiu wniosku o nadanie numeru PESEL zaznacz zgodę na przekazanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych potwierdzenie profilu zaufanego. Aby uzyskać profil zaufany, musisz posiadać adres e-mail oraz numer telefonu od polskiego operatora. Po zakończeniu procedury uzyskasz wydruk potwierdzenia utworzenia profilu zaufanego.
- Infolinia
Jeżeli potrzebujesz skontaktować się z naszymi specjalistami, skorzystaj z infolinii:
Klienci Indywidualni +48 32 357 00 69
- Infolinia w języku polskim jest czynna 24/7
- Infolinia w języku rosyjskim jest dostępna w godzinach 9:00-17:00 / Русскоязычная рабочие дни 9:00-17:00
- Jak zacząć bankować z Moje ING?- poradniki w j. ukraińskim / Як почати користуватися Інтернет-банкінгом Moje ING – відео-посібник
Kliknij tutaj i obejrzyj nasze videoporadniki. W prosty sposób tłumaczą jak zacząć korzystać z płatności w bankowości internetowej Moje ING. Teraz dostępne rownież z napisami w języku ukraińskim.
Натисніть тут і перегляньте наші відео-посібники. Вони легко пояснюють, як почати використовувати онлайн-банківські платежі Moje ING. Тепер доступний також з українськими субтитрами. - Czy bank będzie wypowiadać umowy kont obywatelom Ukrainy, którzy wracają do kraju?
Zgodnie z polskim prawem klient jest zobowiązany do informowania Banku o zmianie swojego miejsca zamieszkania.
Podejmiemy działania w celu umożliwiania normalnego korzystania z kont klientom, którzy w związku z obecną sytuacją zdecydują się wrócić na Ukrainę.
Będziemy na bieżąco analizować sytuację i podejmiemy adekwatne działania. - Czy są ograniczenia w kwestii przyjmowania środków z Ukrainy na konta klientów?
Każda transakcja otrzymywana z terytorium Ukrainy poddawana jest kontroli w Banku zgodnie z obowiązującymi procedurami. Obecnie transakcje z terytorium Ukrainy są realizowane przez ING Bank Śląski standardowo z uwzględnieniem obowiązujących w tym zakresie sankcji międzynarodowych.
- Czy większe przelewy z Ukrainy/Białorusi będą blokowane ze względów bezpieczeństwa?
Transakcje klientów są realizowane i kontrolowane zgodnie z obowiazującymi w Banku procedurami oraz z uwzględnieniem sankcji międzynarodowych. Szczegóły sankcji można znaleźć na oficjalnej stronie Unii Europejskiej.
- Czy bank planuje wprowadzić konto walutowe w hrywnach ?
Nie planujemy wprowadzać konta walutowego w hrywnach. W ofercie posiadamy konto walutowe w euro, dolarach lub funtach brytyjskich.
Sprawdź ofertę - Jestem obywatelem Ukrainy i nie pamiętam numeru TIN. Czy mogę założyć konto?
Tak, przyjmujemy możliwość wprowadzenia w miejsce TIN/NIP numeru identyfikacyjnego z paszportu lub ukraińskiego dowodu osobistego (pola na dokumentach opisane jako: Record No., Personal No.).
- Czy bank akceptuje dokument tożsamości DIIA w celu nawiązania relacji?
Zgodnie z Ustawą o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa z DIIA mogą korzystać obywatele Ukrainy oraz ich współmałżonkowie nieposiadający ukraińskiego obywatelstwa. Dokument Diia.pl (Дія пл) pozwala potwierdzić tożsamość tak samo skutecznie jak dowód osobisty lub paszport. Jako Bank akceptujemy tego typu dokument w wersji elektronicznej tylko w sytuacji, gdy klient nie dysponuje żadnym innym dokumentem potwierdzającym tożsamość (dowód osobisty, paszport, karta pobytu itp.) i tylko jeżeli wnioskuje o Konto dla Uchodźcy lub Konto Lokacyjne dla Uchodźcy.
- Czy Bankowy Fundusz Gwarancyjny ma wyłączenie na wypadek działań wojennych?
Nie ma przepisów prawnych mówiących o wyłączeniu BFG w sytuacji działań wojennych. Ograniczenia w działałaniu mogą zostać wprowadzone rozporządzeniem na podstawie Ustawy o stanie wojennym oraz o kompetencjach Naczelnego Dowódcy Sił Zbrojnych i zasadach jego podległości konstytucyjnym organom Rzeczypospolitej Polskiej.
- Czy w przypadku wprowadzenia stanu wojennego w Polsce rząd będzie miał prawo do pobrania środków z rachunków bankowych klientów? Czy reguluje to jakaś ustawa?
Zgodnie z Ustawą o stanie wojennym oraz o kompetencjach Naczelnego Dowódcy Sił Zbrojnych i zasadach jego podległości konstytucyjnym organom Rzeczypospolitej Polskiej - w czasie stanu wojennego mogą być wprowadzone ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w zakresie obrotu krajowymi środkami płatniczymi, obrotu dewizowego oraz działalności kantorowej. Określone ograniczenia wprowadza się w rozporządzeniu.
- Czy dane sald na kontach są bezpieczne na wypadek ataków cybernetycznych?
Dane sald na kontach są bezpieczne. Dochowujemy należytej staranności w zakresie bezpieczeństwa przechowywania danych naszych klientów. Wszystkie dane sald przechowywane są na serwerach.
- Rozliczenia ze wszystkimi bankami działającymi na terenie Rosji i Białorusi
Od 11 maja nie będziemy prowadzić rozliczenia transakcji ze wszystkimi bankami prowadzącymi działalność na terenie Rosji i Białorusi. Nie będziemy również obsługiwać w tym zakresie podmiotów powiązanych z nimi kapitałowo.
Od tego dnia za pośrednictwem swojego konta w ING Banku Śląskim nie zrobisz przelewu do tych banków, ani nie trafią do Ciebie wysłane z kont w tych bankach pieniądze.
Po upływie tego terminu, za pośrednictwem swojego konta w ING Banku Śląskim w dalszym ciągu będziesz mieć możliwość:
- wykonywania przelewów do odbiorców posiadających rachunki w Rosji i na Białorusi w ING, Citi Bank, Raiffeisen Bank i Prior Bank (kontrolowanym przez Raiffeisen Bank)
- odbierania przelewów od nadawców posiadających rachunki w Rosji i na Białorusi w ING, Citi Bank, Raiffeisen Bank i Prior Bank (kontrolowanym przez Raiffeisen Bank).
Sprawdź również listę banków powiązanych kapitałowo, z którymi nie prowadzimy transakcji.
Uwaga!
Czas realizacji płatności walutowych oraz nasz czas odpowiedzi na związane z nimi reklamacje mogą się wydłużyć. Wszystkie przelewy zagraniczne podlegają weryfikacji pod względem nałożonych sankcji, zarówno w naszym Banku, jak i w bankach pośredniczących, co może powodować opóźnienia. - Jakie są ograniczenia ze strony banku w obsłudze przelewów do/z Rosji i Białorusi?
Przestrzegamy sankcji międzynarodowych. W związku z decyzją o ich nałożeniu, obecnie nie realizujemy transakcji z tymi bankami.
Więcej informacji:
- Realizacja transakcji kartami Visa i Mastercard na terenie Rosji
Visa i Mastercard zawiesiły swoją działalność w Rosji, dlatego od 9 marca od godziny 22:00 nie będziemy realizować transakcji tymi kartami na terenie tego kraju. Dotyczy to płatności w sklepach internetowych i stacjonarnych oraz transakcji w bankomatach.
- Bieżąca lista banków rosyjskich i białoruskich objętych sankcjami
W związku z decyzją o nałożeniu międzynarodowych sankcji, ING Bank Śląski obecnie nie realizuje transakcji z bankami wymienionymi w aktualnym komunikacie
- Na co zostaną przeznaczone pieniądze ze zbiórki?
Oficjalna zbiórka #Pomoc Ukrainie została już zamknięta
Wspólnie z Fundacją ING Dzieciom zbieraliśmy pieniądze dla poszkodowanych w wyniku konfliktu na Ukrainie.
Udało nam się zebrać ponad 5 milionów złotych, które podwoiliśmy do 10 milionów.
Zebrane pieniądze przeznaczyliśmy na wsparcie działań:
- Polskiej Akcji Humanitarnej i UNICEF Polska
- Teach for Poland i Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog
- Polskiego Forum Migracyjnego oraz Fundacji Ocalenie
Zgodnie z wcześniejszą deklaracją, przeznaczyliśmy dodatkowy 1 mln zł na organizacje wspierające ofiary wojny w Ukrainie. Dodatkowo Grupa ING przekazała 3 mln euro na działania humanitarne UNICEF mające na celu pomoc dzieciom i ich rodzinom w dotkniętych obszarach.
Zbiórka została już zamknięta, ale nadal możesz wspierać finansowo nasze działania na rzecz Ukrainy.
Zapraszamy do wpłat na konto Fundacji ING Dzieciom:
22 1050 1070 1000 0001 0003 9890
Pamiętaj aby koniecznie w tytule wpisać „Ukraina".
Więcej o naszych działaniach na rzecz Ukrainy
- Specjalne konto na pomoc bezpośrednią Ukrainie
Bank Gospodarstwa Krajowego w imieniu Narodowego Banku Ukrainy otworzył specjalne konto, na które można wpłacać pieniądze na pomoc Ukrainie. Środki trafią bezpośrednio do Narodowego Banku Ukrainy, który przeznaczy je na obronę kraju.
- W jaki sposób mogę zminimalizować ryzyko ewentualnej straty na funduszach inwestycyjnych?
Istnieje kilka zasad, które zmniejszają ryzyko ewentualnej straty na inwestycjach w fundusze inwestycyjne. My wyróżniamy kilka z nich:
- Zastosuj dywersyfikację - złóż portfel z przynajmniej 3 funduszy, najlepiej z różnych TFI. Inwestuj w akcje, obligacje i surowce, aby ograniczyć ryzyko i zwiększyć szanse na zyski. Zwróć uwagę, aby inwestować globalnie na różnych rynkach geograficznych.
- Pilnuj horyzontu inwestycyjnego – inwestując w fundusz inwestycyjny, zwróć uwagę na jego rekomendowany minimalny czas inwestycji, aby zwiększyć szanse na zysk z inwestycji.
- Inwestuj regularnie – nie czekaj na „najlepszy moment”, ponieważ spekulacyjne inwestowanie zazwyczaj nie wychodzi. Dlatego rozłóż zakupy w czasie zgodnie z zasadą „łyżeczką, a nie chochlą”, dzięki czemu ograniczysz ryzyko oraz zwiększysz szanse na wyższy zysk.
- Jak sprzedawać fundusze inwestycyjne?
Decyzja o wyjściu z danej inwestycji powinna być podjęta racjonalnie. Pamiętajmy, że w każdym przypadku, a zwłaszcza w inwestycjach, doskonale sprawdza się powiedzenie, że „emocje są najgorszym doradcą”. Podejmując decyzje o wyjściu z danej inwestycji, powinniśmy zawsze odpowiedzieć sobie na kilka pytań, jak. np.:
- czy wynik uzyskany na całym portfelu mojej inwestycji jest dla mnie satysfakcjonujący?
- czy już minął minimalny czas inwestowania w dany fundusz, który powinien być dla nas wyznacznikiem, gdy podejmujemy decyzje inwestycyjne?
- Jak kupować fundusze przy spadkach?
Spadki powodują, że spada cena jednostki uczestnictwa funduszu, więc za taką samą kwotę pieniędzy możemy nabyć więcej jednostek. Nie zalecamy jednak wpłacania jednorazowo dużej kwoty w dany fundusz. Bezpieczniejszym rozwiązaniem jest podzielenie całej kwoty na kilka mniejszych transz i inwestowanie w regularnych odstępach czasowych. W ten sposób zmniejszamy ryzyko oraz dajemy sobie większą szansę na zysk z inwestycji.
- Jakie są zalety i wady regularnego inwestowania?
Inwestując regularnie, kupujesz jednostki funduszu po różnej cenie. W ten sposób zwiększasz szansę na uzyskanie pozytywnej stopy zwrotu przy ograniczeniu ryzyka inwestycyjnego. POza tym, prosta matematyka dowodzi, że im dłużej pozwalamy „pracować” naszym pieniądzom, tym większe mamy prawdopodobieństwo zysków na końcu inwestycji. Jest to też potwierdzeniem dobrze znanej tezy, że „czas to pieniądz”. Nawet niewielka kwota dokładana systematycznie - na przykład co miesiąc - do wcześniej już odłożonej, zwiększa pulę oszczędności, a więc i wartość naliczanych od całości zysków. Zastosowanie tego podejścia może jednak niektórym inwestorom sprawić kłopot, bowiem ta strategia wymaga dyscypliny. Jednak zastosowanie zasad regularnego inwestowania może być proste jeśli użyjemy dyspozycji regularnego inwestowania jaką oferuje nasz bank (więcej informacji w zakładce „regularne inwestowanie”).
- Nota prawna
Materiał został przygotowany wyłącznie w celach informacyjnych. Nie stanowi on oferty w rozumieniu odpowiednich przepisów Kodeksu cywilnego, analizy inwestycyjnej, analizy finansowej, innej rekomendacji inwestycyjnej o charakterze ogólnym, ani nie jest świadczeniem usług doradztwa inwestycyjnego i nie może być także rozumiany jako zachęta do dokonywania inwestycji.
Inwestowanie w fundusze inwestycyjne obarczone jest ryzykiem utraty części lub całości zainwestowanych pieniędzy;
Wartości jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych mogą ulegać wahaniom w zależności od sytuacji rynkowej, składu portfela danego funduszu oraz decyzji podejmowanych przez zarządzających funduszem;
Wyniki osiągnięte w przeszłości nie gwarantują ich osiągnięcia w przyszłości;
Fundusze nie gwarantują realizacji założonego celu inwestycyjnego, ani uzyskania określonego wyniku inwestycyjnego.
Zbiórka charytatywna
W zbiórce prowadzonej wspólnie z Fundacją ING Dzieciom zebraliśmy już ponad 5 mln zł. Podwoiliśmy te kwoty i przekazujemy organizacjom humanitarnym równowartość ponad 10 mln zł.
Tyle już zebraliśmy
Jak zrobić przelew
Możesz przekazać pieniądze przelewem tradycyjnym na rachunek Fundacji:
22 1050 1070 1000 0001 0003 9890, z dopiskiem UKRAINA w tytule przelewu.
Przelewy charytatywne w Euro
Przelewy charytatywne w Euro można wysyłać na osobne konto Fundacji:
PL 12 1050 1070 1000 0090 8155 2631
Tytuł przelewu: UKRAINA
SWIFT code: INGBPLPW
Odbiorca:
Fundacja ING Dzieciom
ul. 11 Listopada 12
43-460 Wisła, Poland
Charity transfers in EUR
You can transfer the money to the Foundation’s bank account:
PL 12 1050 1070 1000 0090 8155 2631
please enter UKRAINE in the transfer description.
SWIFT code: INGBPLPW
Recipient:
ING for Children Foundation
ul. 11 Listopada 12
43-460 Wisła, Poland
Potrzebujesz pomocy?
Infolinia
Infolinia w języku polskim czynna 24/7
Русскоязычная рабочие дни 9:00-17:00