Ważne pytania i odpowiedzi - to warto wiedzieć

Bankowość internetowa

x

Aplikacja mobilna

x
  • Jak zainstalować aplikację?

    Pobierz aplikację z Google Play lub Appstore i uruchom ją. Znajdziesz ją pod nazwą ING Business. Żeby z niej korzystać musisz ją aktywować.
    Więcej: ingbusiness.pl/aktywacja_mobilnej

  • Jak aktywować bankowość mobilną?
    1. Pobierz aplikację z Google Play lub Appstore i uruchom ją.
    2. Aktywuj aplikację
      Zaloguj się na konto w ING Business w przeglądarce, przejdź do zakładki Administracja/Bankowość Mobilna i postępuj zgodnie z opisem na ekranie. Podczas aktywacji zdefiniujesz PIN do bankowości mobilnej. Więcej: ingbusiness.pl/aktywacja_mobilnej
  • Co to jest kod PIN?

    PIN to osobne hasło do bankowości, które ustawiasz podczas aktywacji aplikacji w ING Business. Kod PIN służy również do podpisywania zleceń.

  • Co zrobić gdy zapomnę kodu PIN?

    Zaloguj się do ING Business, przejdź do zakładki Administracja/Bankowość Mobilna i wybierz opcję Zmień/usuń urządzenie. Poprosimy Cię o ponowną aktywację aplikacji i zdefiniowanie PINu.

  • Czy korzystanie z aplikacji ING Business jest bezpieczne?

    Aplikacja mobilna oferuje tak samo wysoki poziom bezpieczeństwa, jak system ING Business. Więcej o bezpieczeństwie aplikacji: ingbusiness.pl/mobile

  • Co zrobić gdy zgubię telefon?

    Zaloguj się do ING Business, przejdź do zakładki Administracja/Bankowość Mobilna i wybierz opcję Usuń urządzenie. Po usunięciu urządzenia, nie da się korzystać z aplikacji. Możesz też zadzwonić do ING Business Centre pod numer 32 357 00 24 i poprosić o zablokowanie dostępu.

  • Nie mogę się zalogować, co dalej?

    Upewnij się, że telefon jest w zasięgu sieci operatora i posiada aktywny dostęp do internetu. Jeśli nadal nie możesz się zalogować, skontaktuj się z ING Business Centre pod numerem 32 357 00 24 i powiadom nas o problemie.

  • Czy mogę się logować z różnych telefonów?

    Tak, z aplikacji mobilnej możesz korzystać na maksymalnie 10 urządzeniach.

Karty

x

Zamawianie i aktywacja

Karta wielowalutowa

  • Jakie są zalety karty do konta z funkcją wielowalutową?

    Karta pobiera środki z rachunku prowadzonego w walucie, w której płacisz bez dodatkowych kosztów.

  • Czy kartą z funkcją wielowalutową mogę wpłacać we wpłatomatach?

    Kartą do konta PLN można dokonywać wpłat we wpłatomatach, ale tylko w walucie PLN.
    Karta do konta w EUR nie działa we wpłatomatach.
    Wpłat na rachunki walutowe należy dokonywać poprzez przelewy walutowe lub wpłatę gotówkową w kasie oddziału.

  • Czy kartą do konta z funkcją wielowalutową mogę płacić w internecie? Z jakiego konta zostanie rozliczona transakcja?

    Płacąc w internecie w EUR, USD, GBP, HUF, SEK, CZK możesz uniknąć kosztów przewalutowania. Zwróć uwagę na walutę transakcji - w niektórych sklepach internetowych możesz wybrać walutę, w jakiej transakcja będzie rozliczona, tak aby została rozliczona bezpośrednio z rachunku powiązanego z kartą.

  • Czy sprawdzę saldo w bankomacie używając karty wielowalutowej?

    Saldem rachunku możliwego do sprawdzenia jest saldo rachunku głównego karty w EUR. Nie pokazujemy sald poszczególnych dodatkowych kont walutowych.

    Saldo możesz sprawdzić w każdym bankomacie, który udostępnia funkcję weryfikacji salda.

  • Ile zapłacę za kartę do konta z funkcją wielowalutową?

    Opłaty i prowizje za kartę pobierane są zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji dla Klientów Korporacyjnych.

  • Jak będą przebiegać rozliczenia transakcji kartą do konta z funkcją wielowalutową?

    W przypadku transakcji autoryzowanej, jej rozliczenie następuje zawsze z tego konta, na którym została założona blokada.
    W przypadku transakcji nieautoryzowanej, jej rozliczenie następuje zgodnie z następującym schematem:

    • Jeśli istnieje dodatkowy rachunek walutowy zgodny z walutą transakcji – transakcja obciąży ten rachunek,
    • W pozostałych przypadkach – transakcja rozliczana jest z konta głównego (PLN lub EUR) wg kursu organizacji płatniczej oraz kursu kupna EUR.
  • Jakie limity transakcyjne możliwe są do ustawienia na karcie do konta z funkcją wielowalutową?

    Limity na karcie definiowane są w zależności od rachunku głównego, czyli dla kart do konta w PLN – w PLN, a dla karty do konta w EUR – w EUR. Określane są niezależnie od liczby powiązanych rachunków walutowych. Płacąc w innej zagranicznej walucie, transakcja rozliczy się z rachunku walutowego, jednak limit zostanie odpowiednio pomniejszony w przeliczeniu na walutę rachunku głównego (odpowiednio w PLN lub EUR).

    Limity możliwe do określenia per karta:

    • Miesięczny limit transakcji płatniczych
    • Miesięczny limit transakcji gotówkowych, który zawarty jest w miesięcznym limicie transakcji płatniczych
    • Dzienny limit transakcji bezgotówkowych, w tym limit dla transakcji internetowych oraz limit dla transakcji zagranicznych
    • Dzienny limit wypłat gotówki, w tym limit dla transakcji zagranicznych
  • Jakie rachunki mogę podpiąć do karty do konta z funkcją wielowalutową?

    Do karty do konta w EUR z funkcją wielowalutową można podpiąć rachunki walutowe prowadzone w USD, GBP, HUF, SEK, CZK. 

    Natomiast kartę do konta w PLN z funkcją wielowalutową można powiązać z rachunkami w EUR, USD, GBP, HUF, SEK, CZK. 

  • Jak podłączyć dodatkowe rachunki walutowe do karty wielowalutowej?

    Kontem głównym karty wielowalutowej jest zawsze konto EUR i nie możesz go zmienić lub odpiąć od karty.

    Dodatkowe konta walutowe do karty wielowalutowej możesz powiązać poprzez ING Business. Zaloguj się do systemu, przejdź do sekcji Karty i znajdź na liście kartę wielowalutową, dla której chcesz powiązać dodatkowe konta walutowe. Kliknij w szczegóły karty, w sekcji „Rachunki karty” możesz wybrać opcję „Powiąż rachunek”. Na wyświetlonym ekranie zobaczysz aktualny stan podpiętych kont walutowych oraz możesz wprowadzić zmiany – podpiąć inne rachunki walutowe. Zatwierdzenie wniosku powoduje natychmiastowe podpięcie albo odpięcie kont walutowych.

    Dyspozycja powiązania kont walutowych wymaga jednoosobowej autoryzacji w systemie ING Business, zgodnie z używaną przez użytkownika metodą autoryzacji.

Autoryzacja 3D Secure

Inne

ING Business do obsługi kart firmowych wydanych przez ING

Płatności mobilne

x

Apple Pay

  • Gdzie mogę korzystać z Apple Pay?
    • w sklepach stacjonarnych, używając iPhone’a lub Apple Watch w terminalu płatniczym, który przyjmuje płatności zbliżeniowe
    • w aplikacjach mobilnych, które akceptują płatności Apple Pay
    • w internecie, używając iPhone’a, iPada i komputera Mac, w witrynach internetowych wyświetlanych w przeglądarce Safari.
    • możesz też wypłacać gotówkę z bankomatów, które obsługują zbliżeniowość 
  • Jakie karty mogę dodać do Apple Pay?

    Do portfela Apple możesz dodać wszystkie rodzaje kart firmowych:

    • karty do kont w PLN i EUR
    • firmowe karty przedpłacone w PLN i EUR
    • karty obciążeniowe
    • karty kredytowe

     

     

  • Co trzeba zrobić, aby można było dodać karty firmowe do Apple Pay?

    Kartę firmową ING Banku Śląskiego dodasz do Apple Wallet, jeżeli reprezentacja firmy (zgodna z zasadami reprezentacji w KRS) udzieli zgody na przekazywanie danych o transakcjach do Apple Distribution.

    • Dane będą wykorzystane do przedstawienia transakcji zrealizowanych za pomocą Apple Pay w aplikacji Wallet.
    • Zgoda udzielana jest raz poprzez wniosek „Zgoda Apple Pay” w bankowości internetowej ING Business.
    • W przypadku reprezentacji łącznej zgoda musi być wyrażona przez co najmniej dwóch reprezentantów.
    • Zgoda jest wiążąca dla wszystkich kart firmowych (także dla nowo wydawanych kart). 
    • Bez udzielenia zgody korzystanie z usługi w firmie nie będzie możliwe.
  • Jak dodać kartę do iPhone?

    Dodaj kartę bezpośrednio w aplikacji Apple Wallet. Otwórz aplikację, a następnie dotknij znak „+” w prawym górnym rogu. Zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPhone’a lub wprowadź je ręcznie. Uzupełnij kod CVV2. Potwierdź dodanie karty jednorazowym kodem autoryzacyjnym, który wyślemy na Twój numer telefonu. Jeśli nie mamy Twojego numeru telefonu do kontaktu, skontaktuj się z infolinią banku pod numerem +48 32 357 0069 w celu jego uzupełnienia.

  • Jak dodać kartę do Apple Watch?

    Jeśli Apple Watch jest sparowany z iPhonem i już wcześniej dodałeś kartę do Apple Wallet na iPhonie, po wybraniu opcji „Dodaj do Apple Wallet”, automatycznie dodamy kartę do aplikacji Apple Wallet na Apple Watch. Apple Watch musi być w tym czasie odblokowany. 
    Możesz dodać kartę na Apple Watch z poziomu aplikacji zegarka (Watch) dostępnej na iPhone. Włącz Apple Watch, a następnie przejdź do zakładki Wallet & Apple Pay. Tam wybierz pole „Dodaj kartę kredytową/debetową”. Potwierdź dodanie karty jednorazowym kodem autoryzacyjnym, który wyślemy na Twój numer telefonu. Jeśli nie mamy Twojego numeru telefonu do kontaktu, skontaktuj się z infolinią banku pod numerem  +48 32 357 0069 w celu jego uzupełnienia.

  • Jak dodać kartę do Apple Wallet na iPadzie?

    Przejdź do Ustawień na iPadzie. Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”. Uzupełnij dane karty za pomocą aparatu iPada lub ręcznie. Potwierdź kodem autoryzacyjnym, który wyślemy na Twój numer telefonu. Jeśli nie mamy Twojego numeru telefonu do kontaktu skontaktuj się z infolinią banku pod numerem  +48323570069 w celu jego uzupełnienia.

  • Jak dodać kartę do MacBooka Pro z czytnikiem Touch ID?

    Otwórz na MacBooku Preferencje systemowe. Następnie otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay” i wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą kamery MacBooka Pro lub wprowadź dane karty ręcznie. Potwierdź kodem autoryzacyjnym który wyślemy na Twój numer telefonu. Jeśli nie mamy Twojego numeru telefonu do kontaktu skontaktuj się z infolinią banku pod numerem  +48323570069 w celu jego uzupełnienia.

  • Czy muszę mieć dostęp do internetu, żeby zapłacić Apple Pay?

    Nie, podobnie jak zwykła karta płatnicza z możliwością płatności zbliżeniowych, karta dodana do Apple Pay nie wymaga połączenia z internetem, aby można było nią płacić. Natomiast samo dodanie karty w aplikacji Wallet (czyli umożliwienie płatności daną kartą za pomocą Apple Pay) wymaga połączenia z internetem w celu weryfikacji wprowadzonych danych i autoryzacji tego procesu.

  • Jak są autoryzowane transakcje Apple Pay?

    Korzystanie z Apple Pay jest możliwe, jeśli na urządzeniu jest ustawiona blokada urządzenia oraz (opcjonalnie) użyte są czytniki biometryczne Face ID lub Touch ID. 
    Na większości terminali nie jest wymagane zatwierdzenie transakcji PIN-em do karty. Standardowo transakcje nie są zatwierdzane kodem PIN, ale są bezpieczne, bo wykonanie płatności Apple Pay jest możliwe tylko po zweryfikowaniu użytkownika, czyli poprawnym odblokowaniu urządzenia przy pomocy indywidualnego kodu lub cech biometrycznych. Płatność Apple Watch wymaga wcześniejszego uwierzytelnienia poprzez wpisanie na zegarku kodu PIN.

  • Dlaczego czasem muszę zatwierdzić transakcję Apple Pay kodem PIN do karty?

    Niektóre terminale wymuszają podanie PIN-u przy transakcji. Dotyczy to urządzań ze starszym systemem operacyjnym.

  • Co to jest token w Apple Pay i jaką mam nad nim kontrolę?

    Token jest wirtualną postacią karty płatniczej przechowywaną na urządzeniu w tzw. „bezpiecznym elemencie”, do którego dostęp jest bardzo ograniczony.
    Masz kontrolę nad tokenem w takim samym zakresie jak nad kartą. Możesz czasowo zablokować token, odblokować lub usunąć go z Apple Wallet. Możesz to zrobić w ING Business w szczegółach karty lub poprzez naszą infolinię Contact Centre +48323570012.

  • Kiedy karta nie może być dodana do Apple Wallet?

    Nie możesz dodać do Apple Wallet karty, która jest nieaktywna – np. zamknięta lub zastrzeżona, lub jeśli nie spełniasz innych warunków np.: firma nie wyraziła zgody na przekazywanie danych o transakcjach do Apple Distribution.

  • Co mam zrobić, jeśli zgubię iPhone lub iPad z podpiętą kartą do Apple Wallet?

    Możesz usunąć lub zablokować kartę dodaną do Apple Pay (token) w ING Business, w szczegółach karty. Możesz też poprosić o usunięcie tokenu z urządzenia lub zablokowanie go na infolinii Contact Centre +48 32 357 0012. Możesz również usunąć lub zablokować token poprzez iCloud. W tym celu: 

    1. Zaloguj się na stronie icloud.com/find na komputerze Mac lub PC albo skorzystaj z aplikacji Znajdź mój iPhone na innym telefonie iPhone, iPadzie lub iPodzie touch. 
    2. Znajdź swoje urządzenie. Włącz tryb Utracony. W trybie Utracony możesz zdalnie zablokować urządzenie czterocyfrowym kodem, wyświetlić na ekranie blokady własną wiadomość z kontaktowym numerem telefonu oraz śledzić położenie urządzenia na mapie.
    3. Jeśli masz dodaną kartę do usługi Apple Pay, po wprowadzeniu urządzenia w tryb Utracony możliwość płacenia za pomocą usługi Apple Pay na urządzeniu zostanie zawieszona. 
    4. Wymaż urządzenie. Aby uniemożliwić komukolwiek dostęp do danych znajdujących się na zaginionym urządzeniu, możesz zdalnie wymazać urządzenie. Wymazanie spowoduje usunięcie wszelkich znajdujących się na urządzeniu danych w tym kart dodanych do usługi Apple Pay i uniemożliwi dalsze odnajdywanie urządzenia przy użyciu usługi Znajdź mój iPhone. 

    Zaginione urządzenie można przełączyć w tryb Utracony, zablokować lub zdalnie wymazać nawet wtedy, gdy jest wyłączone lub poza siecią. Działania te odniosą skutek, gdy tylko urządzenie połączy się z siecią.

  • Czy mogę płacić nadal kartą w Apple Pay, jeśli czasowo zablokowałem kartę plastikową?

    Jeśli karta plastikowa jest zablokowana czasowo – wszystkie tokeny w Apple Wallet również są zablokowane. Odblokujemy kartę w Apple Wallet po odblokowaniu przez Ciebie karty plastikowej.

  • Co się stanie jeśli odparuję Apple Watch z iPhone?

    Jeśli Apple Watch zostanie odłączony od iPhona, karta na Apple Watch zostanie automatycznie usunięta.

  • Czy usunięcie karty z iPhone’a wpływa na kartę w Apple Watch, jeśli oba urządzenia są sparowane?

    Nie, to są 2 oddzielne tokeny.
    Usunięcie karty z iPhona nie usuwa karty na zegarku.

  • Czy dostanę informację o zrealizowanej lub odrzuconej transakcji Apple Pay?

    Tak, dostaniesz wiadomość w formie powiadomienia na urządzeniu, jeśli transakcja zostanie wykonana, wraz z kwotą transakcji oraz jeśli transakcja zostanie odrzucona np.: z powodu braku pieniędzy na koncie.

  • Czy dostanę informację o dodaniu karty do Apple Wallet lub jej usunięciu?

    Tak, dostaniesz taką wiadomość w formie powiadomienia na urządzeniu

  • Transakcja została odrzucona w terminalu, ale zobaczyłem na telefonie znaczek, że przebiegła prawidłowo. Czy transakcja przeszła?

    Zobaczysz znaczek potwierdzający prawidłowość transakcji, bez względu czy autoryzacja przeszła pozytywnie czy została odrzucona. Jest to informacja o prawidłowym odczytaniu karty przez terminal, a nie o realizacji transakcji. Jeśli terminal odrzuci transakcję, oznacza to, że nie mogła zostać zaksięgowana (brak pieniędzy na koncie lub inny błąd). Wówczas dodatkowo otrzymasz powiadomienie o odrzuceniu transakcji.

  • Gdzie zobaczę transakcje wykonane Apple Wallet?

    Ostatnie wykonane transakcje widoczne są w aplikacji Apple Wallet. Pełna historia transakcji dostępna jest wyłącznie w aplikacjach banku: ING Business lub ING CardsOnline

  • Czy mogę dodać ponownie kartę do Apple Wallet, jeśli ją wcześniej usunąłem?

    Tak, możesz ponownie dodać kartę.

  • Czy mogę odblokować kartę usuniętą z Apple Wallet, jeśli odnajdę zagubione urządzenie?

    Nie, nie można odblokować usuniętej karty, ale możesz ją ponownie dodać

  • Czy mogę zapłacić Apple Pay w sklepach internetowych?

    Tak, w aplikacjach mobilnych, które akceptują płatności Apple Pay oraz na stronach internetowych, które akceptują tę metodę płatności. Musisz zatwierdzić transakcję na urządzeniu, na którym dodałeś kartę do Apple Wallet. 

  • Czy mogę zapłacić Apple Pay, jeśli wyłączę płatności zbliżeniowe dla karty?

    Jeśli wyłączysz płatności zbliżeniowe dla karty nie zapłacisz zbliżeniowo kartą plastikową ani kartą Apple Wallet na terminalu płatniczym. Nadal możesz nią płacić w aplikacjach i sklepach internetowych, które akceptują płatności Apple Pay.

  • Czy mogę usunąć kartę z Apple Pay w ING Business?

    Możesz w każdym momencie usunąć kartę z Apple Pay. Wystarczy, że wejdziesz w szczegóły karty w ING Business i wybierzesz opcję: „Usuń kartę z tego urządzenia”.

  • Czy mogę ustawić limit płatności dla Apple Pay?

    Limity transakcji dla Apple Pay są wspólne z kartą plastikową. Wysokość limitów możesz zmienić w ING Business.

  • Jakie dane o transakcji bank przekazuje do Apple?

    Bank przekazuje do Apple informacje o kwotach transakcji, walutach transakcji, ich datach i czasie wykonania, rodzajach transakcji, statusach transakcji, nazwach i adresach sklepów/usługodawców, kategoriach sklepów/usługodawców, oznaczeniu i nazwach kategorii działalności gospodarczej sklepów/usługodawców.

  • Dodałem kartę do Apple Wallet, jednak nie mogę płacić. Transakcje są odrzucane. Dlaczego?

    Możliwe są 3 powody: 
        1. Przekroczyłeś któryś z limitów ustawionych na karcie plastikowej lub kwota transakcji jest wyższa niż środki dostępne na rachunku.
        2. Wyłączyłeś na karcie płatności zbliżeniowe. W takim przypadku możesz nadal płacić w internecie i aplikacjach. Jeśli chcesz płacić zbliżeniowo, musisz włączyć płatności zbliżeniowe dla tej karty. 
        3. Ponownie włączyłeś na karcie płatności zbliżeniowe. Wykonaj chociaż jedną transakcję stykową kartą plastikową i spróbuj ponownie zapłacić kartą w Apple Wallet. 

  • Nie mogę dodać karty do Apple Wallet na Apple Watch. Jaki jest powód?

    Jeśli Apple Watch jest sparowany z iPhone, prawdopodobnie nie odblokowałeś zegarka przed rozpoczęciem procesu dodania karty. Odblokuj Apple Watch i spróbuj ponownie.

  • Jakie limity obowiązują dla transakcji realizowanych kartą w Apple Wallet?

    Obowiązują te same limity, które wskazałeś dla karty plastikowej.

  • Co to jest karta domyślna?

    To podstawowa karta, którą automatycznie płacisz za pomocą Apple Pay. Możesz zmienić kartę domyślną w dowolnym momencie, bezpośrednio w Apple Wallet.

  • Jak wykonam płatności inną kartą niż domyślna?

    Wysuń obraz karty, którą chcesz płacić na wierzch ekranu. Będzie widoczna jako pierwsza na głównym ekranie płatności Wallet.
    Domyślną kartę możesz zmienić w ustawieniach telefonu i w sekcji „Wallet i Apple Pay”. Możesz też zmienić kartę domyślną w ustawieniach telefonu po wybraniu opcji Apple Wallet. W przypadku zegarka możesz zmienić domyślną kartę albo na zegarku, albo w aplikacji Watch na telefonie.

  • Czy limity płatności Apple Pay i kart plastikowych są sumowane?

    Tak. Transakcje Apple Pay pomniejszają limity transakcyjne dla karty plastikowej.

  • Czy na historii transakcji można odróżnić płatności Apple Pay?

    Nie. Nie ma możliwości rozróżnienia transakcji Apple Pay w historii transakcji ING Business lub ING Cards Online.

  • Czy w Apple Pay będzie dostępna historia transakcji?

    Tak, historia ostatnich 10 transakcji będzie prezentowana w Apple Wallet.

  • Czy odnowiona karta wymaga ponownego dodania do Apple Wallet?

    Nie, karta po odnowieniu umożliwia dokonywanie transakcji Apple Pay bez ponownego dodawania do Apple Wallet

  • W jaki sposób użytkownik może cofnąć zgodę do AP?

    Klient może w dowolnym momencie odwołać zgodę poprzez wniosek „Zgoda Apple Pay” w aplikacji ING Business , spowoduje to jednak, że wszystkie karty firmy zostaną automatycznie usunięte z aplikacji Apple Wallet na telefonach użytkowników.
    Do odwołania zgody upoważnione są osoby reprezentujące firmę.  

  • Które karty można podpiąć do Apple Wallet?

    Karty płatnicze do konta, przedpłacone, obciążeniowe i kredytowe.

  • W jaki sposób nastąpi weryfikacja tożsamości użytkownika karty?

    Weryfikacja tożsamości będzie opierała się w pierwszej kolejności o weryfikację posiadania przez użytkownika karty dostępu do aplikacji ING Business oraz posiadania zdefiniowanego numeru telefonu do autoryzacji zleceń w aplikacji ING Business. Jeśli użytkownik nie posiada dostępu do aplikacji ING Business, system w kolejnym etapie zweryfikuje, czy użytkownik posiada wprowadzony numer w danych osobowych. W przypadku braku wprowadzonego numeru telefonu zostanie zaprezentowany komunikat o konieczności nawiązania kontaktu z infolinią Contact Centre +48323570069 w celu jego podania.

  • Do ilu urządzeń mogę dodać kartę ING Banku?

    Możesz dopiąć kartę maksymalnie do 9 urządzeń.

  • Ile kart mogę mieć na jednym urządzeniu?

    Na jednym urządzeniu możesz posiadać jednocześnie 8 różnych kart.

Google Pay

System Identyfikacji Masowych Płatności

Obsługa gotówkowa

x
  • Jakie kwoty wymagają wcześniejszego zgłaszania wypłaty (awizacji)?

    Jeśli chcesz wypłacić do 50 000 PLN i do 5 000 EUR/USD w Punkcie Obsługi Kasowej, nie musisz tego wcześniej zgłaszać (awizować).

    Odpowiednio wcześniej powinieneś zgłosić następujące kwoty:

    Wypłaty powyżej 50 000 zgłoś do 10:30 na jeden dzień roboczy przed wypłatą:

    • w Moje ING,
    • w ING Business poprzez System Wypłat Elektronicznych,
    • na infolinii ING Banku Śląskiego,
    • w dowolnym Punkcie Obsługi Kasowej.

    Wypłaty powyżej 5 000 EUR/USD i każdą kwotę w GBP zgłoś do 10:30 na dwa dni robocze przed wypłatą:

    • w Moje ING,
    • w ING Business poprzez System Wypłat Elektronicznych,
    • na infolinii ING Banku Śląskiego,
    • w dowolnym Punkcie Obsługi Kasowej.

    Jeśli chcesz wypłacić z rachunku bankowego gotówkę w walutach obcych innych niż euro, dolary amerykańskie i funty brytyjskie, np. we frankach szwajcarskich, terminy i kwoty wypłaty powinieneś uzgodnić osobiście i pisemnie w Punkcie Obsługi Kasowej.

    Wykaz walut, w których bank prowadzi operacje gotówkowe znajdziesz w Tabeli gotówkowej
    opublikowanej na stronie www.ing.pl/kursy-walut.

    Wypłacić zamówioną gotówkę możesz tylko w Punkcie Obsługi Kasowej. Adresy tych placówek znajdziesz na stronie www.ing.pl.

  • Jak zgłosić (awizować) wypłatę gotówki?
    • w systemie ING Business poprzez System Wypłat Elektronicznych
    • na infolinii ING Business Centre (+ 48 (32) 357 00 24,  801 242 242), po prawidłowej identyfikacji i weryfikacji,
    • w oddziale banku z obsługą kasową, po złożeniu wypełnionego formularza. Wzór formularza do awizowania wypłaty gotówkowej możesz pobrać tutaj lub w oddziale.
  • Kto i gdzie może wypłacić gotówkę?
    • Osoba wskazana w dyspozycji wypłaty gotówki w Systemie Wypłat Elektronicznych (pracownik klienta, osoba upoważniona lub tzw. osoba trzecia). Gotówkę odbierze w bankomacie ING Banku Śląskiego lub Planet Cash bez użycia karty lub w oddziale detalicznym prowadzącym obsługę gotówkową. Wszystkie niezbędne informacje do wypłaty otrzymuje w sms.
    • Reprezentant klienta korporacyjnego albo osoba upoważniona w bankomacie z użyciem karty firmowej w ramach ustawionego limitu lub w oddziale detalicznym prowadzącym obsługę gotówkową. Zamówioną wcześniej gotówkę wypłacisz we wskazanym oddziale, w uzgodnionym terminie, między 11:00 a 15:00.
  • Jakie są limity wypłat z bankomatu?

    Dla wypłat gotówki z bankomatów ING Banku Śląskiego z użyciem karty obowiązują limity ustawione dla karty (maksymalny limit dzienny 10 000 zł). W związku z sytuacją epidemiologiczną Planet Cash wprowadził limit pojedynczej wypłaty w wysokości 500 zł.

    Wypłatę gotówki poprzez System Wypłat Elektronicznych w bankomacie można zrealizować w PLN, jako jednorazową wypłatę w przedziale kwotowym od 50,00 zł do 4 000,00 zł (wielokrotność 50,00 zł). Dla wypłat SWE z bankomatów nie ma ograniczeń co do liczby transakcji realizowanych przez urządzenia w danym dniu.

  • W których bankomatach/wpłatomatach wpłacimy/wypłacimy pieniądze bezpłatnie?

    We wszystkich urządzeniach ING Banku Śląskiego oraz Planet Cash.

    Znajdź najbliższy bankomat lub wpłatomat ING

    Znajdz najbliższe urządzenie Planet Cash

  • Czy mogę zlecić wypłatę gotówki dla osoby trzeciej (pracownika, kontrahenta)?

    Wypłatę gotówki dla dowolnej osoby np. pracownika lub kontrahenta zlecisz w ING Business. Osoba wskazana w zleceniu otrzyma kod SMS, którym wypłaci z bankomatu do 4 tys. zł. Realizacja wypłaty jest możliwa w każdym bankomacie ING Banku oraz wybranych bankomatach Planet Cash.

    Wyszukaj bankomat 

    Instrukcja wypłaty SWE w bankomacie 

Terminale

x
  • Co znajduje się w zestawie, który otrzymam z terminalem płatniczym?

    Zestaw zawiera:

    • terminal mobilny wraz z kartą SIM oraz zainstalowaną aplikacją do przyjmowania płatności
    • zasilacz do terminala z instrukcją, jak naładować urządzenie
    • 1 rolkę papieru do wydruku potwierdzeń
    • zestaw naklejek, które informują o tym, jakie karty akceptujemy i że mamy system płatności mobilnych BLIK
    • opcjonalnie stację bazową USB do ładowania terminala lub stację bazową USB z wejściem LAN, która umożliwia połączenie poprzez Ethernet oraz ładowanie terminala.
  • Co to jest terminal mobilny?

    Terminal mobilny Verifone model VX 675 to urządzenie, które pozwoli na akceptację płatności zarówno stacjonarnie w Twojej firmie, jak i bezpośrednio u klienta. Terminal działa dzięki technologii GPRS, która umożliwia płatności w dowolnym miejscu.

    Urządzenie jest dostępne w dwóch modelach:

    • umożliwia komunikację poprzez sieć GSM/GPRS. Terminal dostarczamy wraz z kartą SIM operatora Play, która umożliwia połączenie z sieciami: Play (POL), Orange, Plus, T-mobile w zależności od dostępności sygnału
    • umożliwia komunikację przez sieć Wi –Fi. Terminal komunikuje się bezprzewodowo z lokalną siecią internetową.
  • Czy dostanę fakturę VAT za dzierżawę terminala płatniczego?

    Fakturę VAT uwzględniającą wszystkie opłaty inne niż transakcyjne wystawiamy najpóźniej 15 dnia miesiąca, po miesiącu, którego dotyczą opłaty. Fakturę przygotowujemy automatycznie i wysyłamy na adres e-mail wskazany na wniosku o terminal.

  • Jakie limity transakcyjne ma mój terminal?
    Lp. Nazwa limitu Definicja limitu Wartość limitu ustawiona na terminalu płatniczym
    1 minimalna kwota pojedynczej transakcji minimalna kwota za transakcję, którą można zapłacić kartą lub Blikiem 0,02 zł
    2 maksymalna kwota pojedynczej transakcji maksymalna kwota za transakcję, którą można zapłacić kartą lub Blikiem 20.000,00 zł
    3 minimalna kwota wypłaty Cashback minimalna kwota, którą można wypłacić przy okazji płatności kartą Visa, Mastercard, Maestro 1,00 zł
    4 maksymalna kwota Cashback dla transakcji Visa maksymalna kwota, którą można wypłacić przy okazji płatności kartą Visa 300,00 zł
    5 maksymalna kwota Cashback dla transakcji Mastercard i Maestro maksymalna kwota, którą można wypłacić przy okazji płatności kartą Mastercard i Maestro 500,00 zł
  • Jakie płatności mogę przyjmować na terminalu płatniczym?
    1. Terminal przyjmuje płatności następującymi kartami płatniczymi VISA i Mastercard:

      Możesz akceptować karty z chipem, paskiem magnetycznym lub karty zbliżeniowe.
    2. Terminal przyjmuje także płatności kodem BLIK wygenerowanym na telefonie klienta.
       
      płatności kodami BLIK
  • Jaki jest adres serwisu internetowego ING POS?

    Adres serwisu ING POS to http://pos.ing.pl. W serwisie możesz na bieżąco przeglądać transakcje wykonane na terminalu tuż po ich realizacji.

  • Jaki papier do wydruków mam stosować w terminalu?

    W urządzeniu stosuj papier do drukarek termicznych w rolkach o szerokości 57 mm i średnicy maksymalnej 40 mm.
    Papier możesz kupić samodzielnie. Jest to ten sam jak do kasy fiskalnej.

    Gdy na papierze pojawią się barwne paski sygnalizujące koniec rolki, załóż nową w sposób pokazany na obrazkach poniżej:

    Jak prawidłowo włożyć papier do terminala VX675.

    1. Lekko odciągnij zatrzask pokrywy drukarki.
    2. Otwórz pokrywę i usuń pozostałości zużytej rolki.
    3. Zdejmij opakowanie papieru, rozwiń około 15 cm papieru i umieść papier w komorze. Papier musi być włożony tak, aby zawijał się za obudową pokrywy, a nie w stronę klawiatury. Jeśli źle założysz papier, terminal nie będzie drukował paragonów.
    4. Zamknij pokrywę i oderwij wystający kawałek papieru.
  • Jak oznaczyć mój punkt handlowy, by wskazać klientom możliwość płatności bezgotówkowych na terminalu?

    Żeby poinformować klientów o akceptowanych kartach płatniczych, możliwości płacenia BLIKIEM oraz usłudze Cashback (wypłata gotówki przy okazji płatności kartą), wykorzystaj materiały, jakie otrzymujesz wraz z terminalem płatniczym.

    W zestawie znajdują się 2 naklejki z logotypami kart, które terminal akceptuje oraz 2 naklejki „Tu wypłacisz gotówkę” (jeśli zdecydowałeś się na dodatkową usługę Cashback).

    Przyklej naklejki na głównych drzwiach wejściowych lub w witrynie sklepu oraz w punkcie przyjmowania płatności – np. przy kasie.

  • Jak przyjąć płatność kartą na terminalu?

    Sprzedaż możesz rozpocząć na terminalu na różne sposoby.

    • Wybierz dowolny przycisk numeryczny - sprzedaż jest ustawiona jako transakcja domyślna, lub
    • Włóż kartę z chipem lub paskiem magnetycznym do terminala – obsługa transakcji uruchomi się automatycznie, lub
    • Wybierz opcję „WIĘCEJ”, a następnie wybierz: „Sprzedaż” i zatwierdzić zielonym przyciskiem.

     

    1. Na terminalu pojawi się ekran „Sprzedaż”. Wprowadź kwotę i zaakceptuj wartość zielonym przyciskiem Enter.
    2. Wprowadź kartę do odpowiedniego czytnika chipowego lub magnetycznego. Jeśli klient woli płatność zbliżeniową, przyłóż kartę do terminala.
    3. Uwierzytelnienie
      • Jeżeli klient użył karty z chipem lub paskiem magnetycznym, terminal poprosi, aby klient wpisał swój PIN i zatwierdził przyciskiem Enter
      • Klient musi wpisać PIN również przy płatności zbliżeniowej powyżej 50 zł.
      • Jeżeli klient musi potwierdzić transakcję przez podpis posiadacza karty – poproś go o podpis na wydrukowanym paragonie. Zweryfikuj złożony podpis z podpisem na karcie. Jeśli podpis jest zgodny – wybierz opcję TAK. Zachowaj podpisane przez klienta potwierdzenie. Kopię, którą wydrukował terminal, przekaż klientowi. Jeśli podpis jest niezgodny – wybierz opcję NIE. Terminal sam unieważni transakcję.
    4. W tym momencie następuje autoryzacja transakcji. Terminal łączy się z centrum autoryzacyjnym. Po wyświetleniu się komunikatu „Transakcja zaakceptowana” – wyjmij kartę z czytnika.
    5. Terminal wydrukuje pokwitowanie dla Ciebie i zapyta o kopię wydruku dla klienta. Wciśnij odpowiedni klawisz pod opcją TAK lub NIE.
  • Jak unieważnić transakcję?

    Unieważnienie – dzięki temu możesz anulować wykonanie transakcji na terminalu. Dotyczy to transakcji sprzedaży wykonanych jeszcze przed zakończeniem dnia rozliczeniowego.

    1. Wybierz na terminalu w „Aplikacjach” opcję 1. „Płatności”, następnie 3. „Unieważnienie” i wprowadź numer rachunku, jaki chcesz unieważnić, następnie zaakceptuj przyciskiem Enter.

      Nr rachunku znajdziesz na paragonie
    2. Wprowadź kwotę unieważnienia zgodną z rachunkiem. Na ekranie widać nazwę i częściowo zaszyfrowany PAN karty, którą wykonana była unieważniana transakcja. Zatwierdź przyciskiem Enter.
    3. Następnie terminal potwierdzi pozytywne przeprowadzenie transakcji i wydrukuje paragon unieważnienia.
    4. W zależności od decyzji klienta możesz wydrukować dla niego kopię unieważnienia transakcji. Wybierz odpowiedni przycisk pod odpowiedzią TAK lub NIE.
    5. Jeżeli na terminalu nie ma transakcji o wprowadzonym numerze rachunku, terminal wyświetli następujący komunikat:
  • Jak wykonać transakcję sprzedaż z kodem BLIK?
    1. Wybierz na terminalu opcję „Sprzedaż”, wprowadź kwotę i zaakceptuj przyciskiem Enter.
    2. Pojawi się ekran z kwotą, walutą oraz informacją „Wprowadź kartę”. Naciśnij klawisz funkcyjny pod napisem BLIK.
    3. Terminal poprosi klienta, aby wprowadził 6-cyfrowy kod BLIK, który wcześniej otrzymał na swój telefon. A następnie potwierdź przyciskiem Enter.
    4. Dalej transakcja przebiega tak jak tradycyjna sprzedaż. Na terminalu pojawi się komunikat „Transakcja zaakceptowana”, a następnie pytanie „Drukować kopię dla klienta?”.
  • Jak wykonać zwrot?

    Zwrot – transakcja, dzięki której możemy uznać reklamację i zwrócić klientowi pieniądze. Nie musi być powiązana z transakcjami wykonanymi wcześniej na terminalu.

    Do wykonania zwrotu wymagane jest wprowadzenie hasła administracyjnego. Hasło administracyjne znajdziesz po zalogowaniu się do ING POS. Wejdź w sekcję „Terminale--> Opcje --> Szczegóły”. Hasło nie ulega zmianie i nie powoduje zablokowania urządzenia przy błędnym jego wprowadzeniu

    1. Wybierz na terminalu opcję „Zwrot”, wprowadź kwotę i zaakceptuj przyciskiem Enter.
    2. Odczytaj kartę przez chip, pasek magnetyczny lub zbliż kartę do terminala.
    3. Terminal poprosi o wprowadzenie hasła administracyjnego. Wpisz hasło i zatwierdź przyciskiem Enter.
    4. Terminal wydrukuje dla Ciebie potwierdzenie wykonanego zwrotu. Poproś właściciela karty, aby się na nim podpisał. Sprawdź podpis na wydruku z podpisem na karcie i potwierdź zgodność, wybierając TAK lub użyj przycisku Enter.
    5. Terminal wydrukuje potwierdzenie transakcji zwrotu dla klienta i wyświetli poniższy komunikat na ekranie.
  • Jak wypłacić gotówkę na terminalu - sprzedaż z opcją Cashback?

    Cashback – transakcja, dzięki której klient może wypłacić gotówkę ze swojego rachunku. Jest ona możliwa tylko w przypadku karty płatniczej, która ma taką funkcję.

    1. Wybierz na terminalu opcję 1. „Sprzedaż”, wprowadź kwotę i zaakceptuj przyciskiem Enter. Do terminala wprowadź kartę, która przeprowadzi transakcję z wypłatą gotówki.
    2. Na ekranie terminala pojawi się pytanie: „Czy chcesz wypłacić gotówkę”, na które można odpowiedzieć za pomocą klawiszy funkcyjnych pod odpowiedziami: TAK, NIE lub używając czerwonego Cancel i zielonego przycisku Enter. Wybierz TAK.
    3. Na terminalu pojawi się ekran „Czy chcesz wypłacić gotówkę”. Wpisz kwotę do wypłaty i zatwierdź przyciskiem Enter.
    4. W kolejnym kroku terminal wyświetli kwotę transakcji. Poproś klienta o wpisanie PIN-u. Następnie transakcja przebiega tak jak tradycyjna sprzedaż.
  • Jak wykonać zamknięcie dnia na terminalu?

    Rozliczenie dnia terminal wykonuje automatycznie – codziennie o godzinie 24.
    Jeżeli terminal jest wyłączony, zamknięcie dnia wykona najszybciej, jak będzie to możliwe po jego włączeniu. Zamknięcie dnia to wysyłka transakcji z terminala oraz wydrukowanie zestawienia transakcji zrobionych od ostatniego zamknięcia dnia.
    Jeżeli saldo się nie zgadza, terminal drukuje paragon z taką informacją.

    Po wykonaniu zamknięcia dnia transakcje są usuwane z terminala.

    Zamknięcie dnia możesz także zrobić ręcznie. Wówczas terminal nawiązuje połączenie z centrum rozliczeniowym i wysyła podsumowanie wszystkich transakcji. Po zamknięciu dnia nadal możesz przyjmować transakcje na terminalu.

    Wybierz opcję 1. „Zamknięcie dnia”.
    Otrzymasz wydruk z rozliczeniem terminala. Po poprawnym rozliczeniu historia transakcji jest usuwana z terminala.

  • Czy otrzymam fakturę za prowizję od transakcji?

    Nie, prowizja od transakcji dokumentowana jest na wyciągu bankowym. Wyciąg bankowy uznawany jest za fakturę .

  • Czy muszę archiwizować wydruki z terminala?

    Paragon, który potwierdza przeprowadzenie transakcji, przechowuj zgodnie z okresem ustalonym w Umowie. Zwróć uwagę na papier paragonu – jest podatny na temperaturę, światło – dlatego przechowuj go w zaciemnionym i chłodnym miejscu. Możemy poprosić Cię o dostarczenie wydruku – np. żeby wyjaśnić reklamację.

Rachunki wirtualne

x

System Identyfikacji Masowych Płatności

Mieszkaniowy rachunek powierniczy

Wymagania systemowe

Wymagania systemowe

Sprawdź, jakie parametry musi mieć Twój sprzęt, abyś mógł korzystać z systemu

Sterowniki

Sterowniki

Oprogramowanie niezbędne do obsługi systemu dla metody logowania opartej o certyfikat

Lista uprawnień do wniosków

Lista uprawnień do wniosków

Zobacz listę uprawnień do wniosków

Wnioski

Wnioski

Zobacz listę wniosków do pobrania

Godziny realizacji zleceń

Godziny realizacji zleceń

Sprawdz godziny realizacji przelewów krajowych i zagranicznych

Webservice

Webservice

Połącz ING Business z systemem FK/ERP Twojej firmy

Czy wiesz, że klienci biznesowi w ING podpisują dokumenty zdalnie?

W naszym banku robimy to na dwa sposoby: w systemie ING Business oraz za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Zobacz film, w którym prezentujemy, jak to działa w praktyce.

 

Porozmawiaj z konsultantem

Jeśli nie możesz znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie lub chcesz od razu skontaktować się z konsultantem, zadzwoń do nas.


Zadzwoń do nas

Potrzebujesz wsparcia?
Porozmawiaj z naszym specjalistą

Zobacz numer


Porozmawiaj na czacie

Masz pytania? Zadaj je teraz

Rozpocznij czat

Wsparcie dla firm

Nasi doradcy są dostępni od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00.

trigger

   Rozpocznij czat

czat aktywny:

pon - pt 8:00 - 18:00

W tym momencie czat jest nieaktywny. Zapraszamy w dni robocze od 8:00 - 18:00

Zobacz także

Bankowość internetowa ING Business

Bankowość internetowa ING Business

Dowiedz się więcej o systemie bankowości internetowej dla nowoczesnych firm.

Bezpieczne korzystanie z bankowości internetowej

Bezpieczne korzystanie z bankowości internetowej

Dowiedz się, jak możesz zadbać o bezpieczeństwo finansów swojej firmy.