Bankowość internetowa ING Business
Dowiedz się więcej o systemie bankowości internetowej dla nowoczesnych firm.
Pierwsze kroki w ING BusinessPobierz
Instalacja programu SmartCard ToolBox (tzw. Sterowników)Pobierz
Nadawanie hasła do nowego tekena/kartyPobierz
Generowanie certyfikatuPobierz
Logowanie do ING BusinessPobierz
Logowanie do ING Business na innym komputerzePobierz
Odblokowanie tokena/karty - nie znam hasłaPobierz
Jak zamówić hasło startowe do ING Business?Pobierz
Jak złożyć wniosek w systemie?Pobierz
Podpisanie umowy w ING BusinessPobierz
Jak sprawdzić dane teleadresowe wprowadzone do systemu i je zaktualizować?Pobierz
Jak uaktualnić dane dokumentu tożsamości w systemie?Pobierz
Jak wysłać wiadomość lub formularz?Pobierz
Jak wprowadzić/zmienić numer telefonu komórkowego innego użytkownika systemu?Pobierz
Jak zweryfikować rachunek odbiorcy przelewu z białą listą podatników VAT?Pobierz
Jak zrobić przelew walutowy?Pobierz
Jak zrobić przelew europejski?Pobierz
Ostatnio utworzone przelewy - moduł ekranu głównegoPobierz
Jak wyszukać przelew w ING Business?Pobierz
Tworzenie paczki oraz dodawanie i usuwanie zleceń z paczki w ING BusinessPobierz
Usunięcie rachunku z listy rachunków widocznych w ING BusinessPobierz
Jak pobrać zaświadczenie/potwierdzenie do rachunku?Pobierz
Jak wygenerować plik w formacie JPK?Pobierz
Rachunki - moduł ekranu głównegoPobierz
Jak otworzyć kolejny rachunek?Pobierz
Jak otworzyć rachunek płacowy?Pobierz
Jak nadać lub zmienić schematy akceptacji do rachunków?Pobierz
Dostosowanie ekranu głównego do Twoich potrzebPobierz
Nagłówek i nawigacja systemu - co warto wiedzieć?Pobierz
Ostatnio utworzone przelewy - moduł ekranu głównegoPobierz
Zlecenia wymagające uwagi - moduł ekranu głównegoPobierz
Moje skróty – jak dodać lub usunąć skrót na ekranie głównym?Pobierz
Rachunki - moduł ekranu głównegoPobierz
Pobierz aplikację z Google Play lub Appstore i uruchom ją. Znajdziesz ją pod nazwą ING Business. Żeby z niej korzystać musisz ją aktywować.
Więcej: ingbusiness.pl/aktywacja_mobilnej
PIN to osobne hasło do bankowości, które ustawiasz podczas aktywacji aplikacji w ING Business. Kod PIN służy również do podpisywania zleceń.
Zaloguj się do ING Business, przejdź do zakładki Administracja/Bankowość Mobilna i wybierz opcję Zmień/usuń urządzenie. Poprosimy Cię o ponowną aktywację aplikacji i zdefiniowanie PINu.
Aplikacja mobilna oferuje tak samo wysoki poziom bezpieczeństwa, jak system ING Business. Więcej o bezpieczeństwie aplikacji: ingbusiness.pl/mobile
Zaloguj się do ING Business, przejdź do zakładki Administracja/Bankowość Mobilna i wybierz opcję Usuń urządzenie. Po usunięciu urządzenia, nie da się korzystać z aplikacji. Możesz też zadzwonić do ING Business Centre pod numer 801 242 242 lub 32 357 00 24 i poprosić o zablokowanie dostępu.
Upewnij się, że telefon jest w zasięgu sieci operatora i posiada aktywny dostęp do internetu. Jeśli nadal nie możesz się zalogować, skontaktuj się z ING Business Centre pod numerem 801 242 242 lub 32 357 00 24 i powiadom nas o problemie.
Tak, z aplikacji mobilnej możesz korzystać na maksymalnie 10 urządzeniach.
Jak złożyć wniosek o subwencję w ramach programu Tarcza Finansowa 2.0? Pobierz
Skradzioną lub zgubioną kartę zastrzeżesz w całodobowym serwisie telefonicznym: +48 32 357 00 12 lub w ING Business – jeśli jesteś jego użytkownikiem.
Nowowydaną kartę możesz aktywować na dwa sposoby:
Kartę odnowioną aktywujesz podczas pierwszej transakcji. Użyj karty w bankomacie lub zapłać za zakupy (włóż kartę do czytnika). Wprowadź swój dotychczasowy PIN. Pierwszą transakcję, jeżeli to możliwe, zrób w Polsce.
Tak, możesz to zrobić w każdej chwili – limity ustawisz podczas składania zamówienia. Możesz je w każdej chwili zmienić w ING Business. Zmiana jest bezpłatna, a zmieniony limit będzie dostępny od razu.
Nową kartę zamówisz w systemie ING Business
Sprawdź jak na www.ingbusiness.pl/zamawianie_kart
Karta pobiera środki z rachunku prowadzonego w walucie, w której płacisz bez dodatkowych kosztów.
Jeżeli posiadasz kartę Mastercard Business EUR przy najbliższym odnowieniu karty otrzymasz od nas już nową kartę wielowalutową. Nowa karta będzie wymagała aktywacji i nadania numeru PIN na infolinii albo w systemie ING Business.
Jeżeli chciałbyś korzystać z karty wcześniej, zamknij swoją obecną kartę i zawnioskuj o nową.
Nie, zasileń rachunków należy dokonywać poprzez przelewy walutowe lub wpłatę gotówkową w kasie oddziału.
Karta nie będzie działała we wpłatomatach.
Płacąc w internecie w EUR, USD, GBP, HUF, SEK, CZK możesz uniknąć kosztów przewalutowania. Zwróć uwagę na walutę transakcji - w niektórych sklepach internetowych możesz wybrać walutę, w jakiej transakcja będzie rozliczona, tak aby została rozliczona bezpośrednio z rachunku powiązanego z kartą.
Saldem rachunku możliwego do sprawdzenia jest saldo rachunku głównego karty w EUR. Nie pokazujemy sald poszczególnych dodatkowych kont walutowych.
Saldo możesz sprawdzić w każdym bankomacie, który udostępnia funkcję weryfikacji salda.
Opłaty i prowizje za kartę pobierane są zgodnie z Tabelą Opłat i prowizji dla Klientów Korporacyjnych.
Opłata za wydanie i odnowienie karty – 10 zł
Miesięczna opłata za użytkowanie karty – 5 zł
Prowizja od wypłat gotówkowych z bankomatów obcych – 3% (prowizja pobierana z konta, z którego nastąpiła wypłata)
Główną walutą rozliczeniową transakcji jest EUR.
W sytuacji, gdy do karty powiązane są rachunki walutowe w USD, GBP, CZK, SEK, HUF i na kontach są dostępne środki, transakcja zostanie zrealizowana z konta w tej walucie. Jeśli na rachunku nie ma wystarczających środków lub nie powiązałeś konta w danej walucie z kartą, transakcja zostanie rozliczona w EUR. Jeśli na koncie w EUR również nie będzie środków – płatność zostanie odrzucona.
Limity na karcie definiowane są w EUR. Określane są niezależnie od liczby powiązanych rachunków walutowych. Płacąc w innej zagranicznej walucie, transakcja rozliczy się z rachunku walutowego, jednak limit zostanie odpowiednio pomniejszony w przeliczeniu na EUR.
Limity możliwe do określenia per karta:
Walutowe rachunki bieżące i pomocnicze otwarte dla Twojej firmy w ING Banku prowadzone w USD, GBP, HUF, SEK , CZK. Rachunkiem głównym karty jest rachunek w EUR.
Kontem głównym karty wielowalutowej jest zawsze konto EUR i nie możesz go zmienić lub odpiąć od karty.
Dodatkowe konta walutowe do karty wielowalutowej możesz powiązać poprzez ING Business. Zaloguj się do systemu, przejdź do sekcji Karty i znajdź na liście kartę wielowalutową, dla której chcesz powiązać dodatkowe konta walutowe. Kliknij w szczegóły karty, w sekcji „Rachunki karty” możesz wybrać opcję „Powiąż rachunek”. Na wyświetlonym ekranie zobaczysz aktualny stan podpiętych kont walutowych oraz możesz wprowadzić zmiany – podpiąć inne rachunki walutowe. Zatwierdzenie wniosku powoduje natychmiastowe podpięcie albo odpięcie kont walutowych.
Dyspozycja powiązania kont walutowych wymaga jednoosobowej autoryzacji w systemie ING Business, zgodnie z używaną przez użytkownika metodą autoryzacji.
Skontaktuj się z nami: 32 357 00 24 i upewnij się, czy w systemie dla Twojego użytkownika podano poprawny numer telefonu.
Tak, podawanie kodu PIN na stronie autoryzacji transakcji 3D Secure jest bezpieczne. PIN do Twojej karty nie jest przekazywany do sklepu, służy tylko do potwierdzenia płatności.
Nie. Dyrektywa PSD2 nakłada na banki obowiązek stosowania dwóch faktorów podczas autoryzacji transakcji.
Najszybciej sprawdzisz historię Twoich transakcji w systemie bankowości internetowej ING Business, jeżeli masz dostęp lub w ING CardsOnLine.
Do portfela Apple możesz dodać:
Lista produktów:
Kartę firmową ING Banku Śląskiego dodasz do Apple Wallet, jeżeli reprezentacja firmy (zgodna z zasadami reprezentacji w KRS) udzieli zgody na przekazywanie danych o transakcjach do Apple Distribution.
Dodaj kartę bezpośrednio w aplikacji Apple Wallet. Otwórz aplikację, a następnie dotknij znak „+” w prawym górnym rogu. Zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPhone’a lub wprowadź je ręcznie. Uzupełnij kod CVV2. Potwierdź dodanie karty jednorazowym kodem autoryzacyjnym, który wyślemy na Twój numer telefonu. Jeśli nie mamy Twojego numeru telefonu do kontaktu, skontaktuj się z infolinią banku pod numerem +48 32 357 0069 w celu jego uzupełnienia.
Jeśli Apple Watch jest sparowany z iPhonem i już wcześniej dodałeś kartę do Apple Wallet na iPhonie, po wybraniu opcji „Dodaj do Apple Wallet”, automatycznie dodamy kartę do aplikacji Apple Wallet na Apple Watch. Apple Watch musi być w tym czasie odblokowany.
Możesz dodać kartę na Apple Watch z poziomu aplikacji zegarka (Watch) dostępnej na iPhone. Włącz Apple Watch, a następnie przejdź do zakładki Wallet & Apple Pay. Tam wybierz pole „Dodaj kartę kredytową/debetową”. Potwierdź dodanie karty jednorazowym kodem autoryzacyjnym, który wyślemy na Twój numer telefonu. Jeśli nie mamy Twojego numeru telefonu do kontaktu, skontaktuj się z infolinią banku pod numerem +48 32 357 0069 w celu jego uzupełnienia.
Przejdź do Ustawień na iPadzie. Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”. Uzupełnij dane karty za pomocą aparatu iPada lub ręcznie. Potwierdź kodem autoryzacyjnym, który wyślemy na Twój numer telefonu. Jeśli nie mamy Twojego numeru telefonu do kontaktu skontaktuj się z infolinią banku pod numerem +48323570069 w celu jego uzupełnienia.
Otwórz na MacBooku Preferencje systemowe. Następnie otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay” i wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą kamery MacBooka Pro lub wprowadź dane karty ręcznie. Potwierdź kodem autoryzacyjnym który wyślemy na Twój numer telefonu. Jeśli nie mamy Twojego numeru telefonu do kontaktu skontaktuj się z infolinią banku pod numerem +48323570069 w celu jego uzupełnienia.
Nie, podobnie jak zwykła karta płatnicza z możliwością płatności zbliżeniowych, karta dodana do Apple Pay nie wymaga połączenia z internetem, aby można było nią płacić. Natomiast samo dodanie karty w aplikacji Wallet (czyli umożliwienie płatności daną kartą za pomocą Apple Pay) wymaga połączenia z internetem w celu weryfikacji wprowadzonych danych i autoryzacji tego procesu.
Korzystanie z Apple Pay jest możliwe, jeśli na urządzeniu jest ustawiona blokada urządzenia oraz (opcjonalnie) użyte są czytniki biometryczne Face ID lub Touch ID.
Na większości terminali nie jest wymagane zatwierdzenie transakcji PIN-em do karty. Standardowo transakcje nie są zatwierdzane kodem PIN, ale są bezpieczne, bo wykonanie płatności Apple Pay jest możliwe tylko po zweryfikowaniu użytkownika, czyli poprawnym odblokowaniu urządzenia przy pomocy indywidualnego kodu lub cech biometrycznych. Płatność Apple Watch wymaga wcześniejszego uwierzytelnienia poprzez wpisanie na zegarku kodu PIN.
Niektóre terminale wymuszają podanie PIN-u przy transakcji. Dotyczy to urządzań ze starszym systemem operacyjnym.
Token jest wirtualną postacią karty płatniczej przechowywaną na urządzeniu w tzw. „bezpiecznym elemencie”, do którego dostęp jest bardzo ograniczony.
Masz kontrolę nad tokenem w takim samym zakresie jak nad kartą. Możesz czasowo zablokować token, odblokować lub usunąć go z Apple Wallet. Możesz to zrobić w ING Business w szczegółach karty lub poprzez naszą infolinię Contact Centre +48323570012.
Nie możesz dodać do Apple Wallet karty, która jest nieaktywna – np. zamknięta lub zastrzeżona, lub jeśli nie spełniasz innych warunków np.: firma nie wyraziła zgody na przekazywanie danych o transakcjach do Apple Distribution.
Możesz usunąć lub zablokować kartę dodaną do Apple Pay (token) w ING Business, w szczegółach karty. Możesz też poprosić o usunięcie tokenu z urządzenia lub zablokowanie go na infolinii Contact Centre +48 32 357 0012. Możesz również usunąć lub zablokować token poprzez iCloud. W tym celu:
Zaginione urządzenie można przełączyć w tryb Utracony, zablokować lub zdalnie wymazać nawet wtedy, gdy jest wyłączone lub poza siecią. Działania te odniosą skutek, gdy tylko urządzenie połączy się z siecią.
Jeśli karta plastikowa jest zablokowana czasowo – wszystkie tokeny w Apple Wallet również są zablokowane. Odblokujemy kartę w Apple Wallet po odblokowaniu przez Ciebie karty plastikowej.
Jeśli Apple Watch zostanie odłączony od iPhona, karta na Apple Watch zostanie automatycznie usunięta.
Nie, to są 2 oddzielne tokeny.
Usunięcie karty z iPhona nie usuwa karty na zegarku.
Tak, dostaniesz wiadomość w formie powiadomienia na urządzeniu, jeśli transakcja zostanie wykonana, wraz z kwotą transakcji oraz jeśli transakcja zostanie odrzucona np.: z powodu braku pieniędzy na koncie.
Tak, dostaniesz taką wiadomość w formie powiadomienia na urządzeniu
Zobaczysz znaczek potwierdzający prawidłowość transakcji, bez względu czy autoryzacja przeszła pozytywnie czy została odrzucona. Jest to informacja o prawidłowym odczytaniu karty przez terminal, a nie o realizacji transakcji. Jeśli terminal odrzuci transakcję, oznacza to, że nie mogła zostać zaksięgowana (brak pieniędzy na koncie lub inny błąd). Wówczas dodatkowo otrzymasz powiadomienie o odrzuceniu transakcji.
Ostatnie wykonane transakcje widoczne są w aplikacji Apple Wallet. Pełna historia transakcji dostępna jest wyłącznie w aplikacjach banku: ING Business lub ING CardsOnline
Tak, możesz ponownie dodać kartę.
Nie, nie można odblokować usuniętej karty, ale możesz ją ponownie dodać
Tak, w aplikacjach mobilnych, które akceptują płatności Apple Pay oraz na stronach internetowych, które akceptują tę metodę płatności. Musisz zatwierdzić transakcję na urządzeniu, na którym dodałeś kartę do Apple Wallet.
Jeśli wyłączysz płatności zbliżeniowe dla karty nie zapłacisz zbliżeniowo kartą plastikową ani kartą Apple Wallet na terminalu płatniczym. Nadal możesz nią płacić w aplikacjach i sklepach internetowych, które akceptują płatności Apple Pay.
Możesz w każdym momencie usunąć kartę z Apple Pay. Wystarczy, że wejdziesz w szczegóły karty w ING Business i wybierzesz opcję: „Usuń kartę z tego urządzenia”.
Limity transakcji dla Apple Pay są wspólne z kartą plastikową. Wysokość limitów możesz zmienić w ING Business.
Bank przekazuje do Apple informacje o kwotach transakcji, walutach transakcji, ich datach i czasie wykonania, rodzajach transakcji, statusach transakcji, nazwach i adresach sklepów/usługodawców, kategoriach sklepów/usługodawców, oznaczeniu i nazwach kategorii działalności gospodarczej sklepów/usługodawców.
Możliwe są 3 powody:
1. Przekroczyłeś któryś z limitów ustawionych na karcie plastikowej lub kwota transakcji jest wyższa niż środki dostępne na rachunku.
2. Wyłączyłeś na karcie płatności zbliżeniowe. W takim przypadku możesz nadal płacić w internecie i aplikacjach. Jeśli chcesz płacić zbliżeniowo, musisz włączyć płatności zbliżeniowe dla tej karty.
3. Ponownie włączyłeś na karcie płatności zbliżeniowe. Wykonaj chociaż jedną transakcję stykową kartą plastikową i spróbuj ponownie zapłacić kartą w Apple Wallet.
Jeśli Apple Watch jest sparowany z iPhone, prawdopodobnie nie odblokowałeś zegarka przed rozpoczęciem procesu dodania karty. Odblokuj Apple Watch i spróbuj ponownie.
Obowiązują te same limity, które wskazałeś dla karty plastikowej.
To podstawowa karta, którą automatycznie płacisz za pomocą Apple Pay. Możesz zmienić kartę domyślną w dowolnym momencie, bezpośrednio w Apple Wallet.
Wysuń obraz karty, którą chcesz płacić na wierzch ekranu. Będzie widoczna jako pierwsza na głównym ekranie płatności Wallet.
Domyślną kartę możesz zmienić w ustawieniach telefonu i w sekcji „Wallet i Apple Pay”. Możesz też zmienić kartę domyślną w ustawieniach telefonu po wybraniu opcji Apple Wallet. W przypadku zegarka możesz zmienić domyślną kartę albo na zegarku, albo w aplikacji Watch na telefonie.
Tak. Transakcje Apple Pay pomniejszają limity transakcyjne dla karty plastikowej.
Nie. Nie ma możliwości rozróżnienia transakcji Apple Pay w historii transakcji ING Business lub ING Cards Online.
Tak, historia ostatnich 10 transakcji będzie prezentowana w Apple Wallet.
Nie, karta po odnowieniu umożliwia dokonywanie transakcji Apple Pay bez ponownego dodawania do Apple Wallet
Klient może w dowolnym momencie odwołać zgodę poprzez wniosek „Zgoda Apple Pay” w aplikacji ING Business , spowoduje to jednak, że wszystkie karty firmy zostaną automatycznie usunięte z aplikacji Apple Wallet na telefonach użytkowników.
Do odwołania zgody upoważnione są osoby reprezentujące firmę.
Karty płatnicze do konta, przedpłacone, obciążeniowe i kredytowe.
Weryfikacja tożsamości będzie opierała się w pierwszej kolejności o weryfikację posiadania przez użytkownika karty dostępu do aplikacji ING Business oraz posiadania zdefiniowanego numeru telefonu do autoryzacji zleceń w aplikacji ING Business. Jeśli użytkownik nie posiada dostępu do aplikacji ING Business, system w kolejnym etapie zweryfikuje, czy użytkownik posiada wprowadzony numer w danych osobowych. W przypadku braku wprowadzonego numeru telefonu zostanie zaprezentowany komunikat o konieczności nawiązania kontaktu z infolinią Contact Centre +48323570069 w celu jego podania.
Możesz dopiąć kartę maksymalnie do 9 urządzeń.
Na jednym urządzeniu możesz posiadać jednocześnie 8 różnych kart.
Google Pay
Do portfela Google Pay możesz dodać:
Lista produktów:
Kartę firmową ING Banku Śląskiego dodasz do Google Pay, jeżeli reprezentacja firmy (zgodna z zasadami reprezentacji w KRS) udzieli zgody na przekazywanie danych o transakcjach Google Ireland Limited z siedzibą w Irlandii.
Uruchom aplikację Google Pay na swoim smartfonie. W zakładce „Płacenie” kliknij w przycisk „+ Forma płatności”. Zrób zdjęcie karty lub wpisz numer karty i datę ważności. Podaj numer CVV. Zatwierdź dodanie karty kodem SMS, który Ci wyślemy. Jeśli nie mamy Twojego numeru telefonu do kontaktu, skontaktuj się z infolinią banku pod numerem +48 32 357 0069 w celu jego uzupełnienia.
Wybudź telefon i przyłóż go do terminala. Płatność powyżej 100 zł potwierdź PIN-em do karty. Dla bezpieczeństwa, możemy poprosić o zatwierdzenie PIN-em również płatności na niższe kwoty.
Możesz płacić Google Pay, jeśli masz zegarek z NFC i systemem Wear OS 2.0 lub wyższym.
W niektórych przypadkach Google Pay może poprosić Cię dodatkowo o potwierdzenie transakcji PIN-em do karty.
Nie, podobnie jak zwykła karta płatnicza z możliwością płatności zbliżeniowych, karta dodana do Google Pay nie wymaga połączenia z internetem, aby można było nią płacić. Natomiast samo dodanie karty w aplikacji wymaga połączenia z internetem w celu weryfikacji wprowadzonych danych i autoryzacji tego procesu.
Token jest wirtualną postacią karty płatniczej przechowywaną na urządzeniu w tzw. „bezpiecznym elemencie”, do którego dostęp jest bardzo ograniczony.
Masz kontrolę nad tokenem w takim samym zakresie jak nad kartą. Możesz czasowo zablokować token, odblokować lub usunąć go z Google Pay. Możesz to zrobić w ING Business w szczegółach karty lub poprzez naszą infolinię Contact Centre +48 32 357 00 12.
Sprawdź czy numer karty, termin ważności i kod CVV2 są wpisane prawidłowo. Nie możesz dodać do Google Pay karty, która jest nieaktywna – np. jeszcze nie aktywowana, zamknięta lub zastrzeżona, lub jeśli nie spełniasz innych warunków np.: firma nie wyraziła zgody na przekazywanie danych o transakcjach do Google lub typ karty którą próbujesz dodać nie jest obsługiwany w Google Pay.
Możesz skontaktować się z naszą infolinią i poprosić o usunięcie karty płatniczej z Google Pay. Jeśli zastrzeżesz plastikową kartę, automatycznie zablokujemy możliwość płacenia tą kartą w Google Pay.
Dodatkowo Google dostarcza usługę o nazwie Menedżer urządzeń Android, która pomaga posiadaczowi karty odnaleźć zgubione lub skradzione urządzenie, ustalić jego lokalizację i wykasować jego zawartość.
Jeśli karta plastikowa jest zablokowana czasowo – wszystkie tokeny w Google Pay również są zablokowane. Odblokujemy kartę w Google Pay po odblokowaniu karty plastikowej.
Tak, dostaniesz wiadomość w formie powiadomienia na urządzeniu, jeśli transakcja zostanie wykonana, wraz z kwotą transakcji oraz jeśli transakcja zostanie odrzucona np.: z powodu braku pieniędzy na koncie.
Tak, dostaniesz taką wiadomość w formie powiadomienia na urządzeniu
Ostatnie wykonane transakcje widoczne są w aplikacji Google Pay. Pełna historia transakcji dostępna jest wyłącznie w aplikacjach banku: ING Business lub ING CardsOnline.
Tak, możesz ponownie dodać kartę.
Nie, nie można odblokować usuniętej karty, ale możesz ją ponownie dodać.
Tak, w aplikacjach mobilnych, które akceptują płatności Google Pay oraz na stronach internetowych, które akceptują tę metodę płatności. Musisz zatwierdzić transakcję na urządzeniu, na którym dodałeś kartę do Google Pay.
Jeśli wyłączysz płatności zbliżeniowe dla karty nie zapłacisz zbliżeniowo kartą plastikową ani Google Pay na terminalu płatniczym. Nadal możesz nią płacić w aplikacjach i sklepach internetowych, które akceptują płatności Google Pay.
Możesz w każdym momencie usunąć kartę z Google Pay. Wystarczy, że wejdziesz w szczegóły karty w ING Business i wybierzesz opcję: „Usuń urządzenie”.
Limity transakcji dla Google Pay są wspólne z kartą plastikową. Wysokość limitów możesz zmienić w ING Business.
Bank przekazuje do Google informacje o kwotach transakcji, walutach transakcji, ich datach i czasie wykonania, rodzajach transakcji, statusach transakcji, nazwach i adresach sklepów/usługodawców, kategoriach sklepów/usługodawców, oznaczeniu i nazwach kategorii działalności gospodarczej sklepów/usługodawców.
Możliwe są 3 powody:
Obowiązują te same limity, które wskazałeś dla karty plastikowej.
To podstawowa karta, którą automatycznie płacisz za pomocą Google Pay. Możesz zmienić kartę domyślną w dowolnym momencie, bezpośrednio w Google Pay.
Aby dokonać płatności kartą inną niż domyślnie ustawiona, uruchom aplikację Google Pay i wybierz kartę, którą chcesz zapłacić (kliknij na logo – wejdź w szczegóły karty), a następnie zbliż telefon do terminala.
Tak. Transakcje Google Pay pomniejszają limity transakcyjne dla karty plastikowej.
Nie. Nie ma możliwości rozróżnienia transakcji Google Pay w historii transakcji ING Business lub ING Cards Online.
Tak, historia ostatnich 10 transakcji będzie prezentowana w Google Pay.
Nie, jeżeli numer karty się nie zmienił to karta automatycznie zaktualizuje się w Google Pay w dniu aktywacji odnowionej karty lub po upływie daty ważności karty dotychczasowej – pamiętaj, że aby korzystać z Google Pay musisz aktywować odnowioną kartę plastikową.
Weryfikacja tożsamości będzie opierała się w pierwszej kolejności o weryfikację posiadania przez użytkownika karty dostępu do aplikacji ING Business oraz posiadania zdefiniowanego numeru telefonu do autoryzacji zleceń w aplikacji ING Business. Jeśli użytkownik nie posiada dostępu do aplikacji ING Business, system w kolejnym etapie zweryfikuje, czy użytkownik posiada wprowadzony numer w danych osobowych. W przypadku braku wprowadzonego numeru telefonu zostanie zaprezentowany komunikat o konieczności nawiązania kontaktu z infolinią Contact Centre +48323570069 w celu jego podania.
Firma może w dowolnym momencie odwołać zgodę poprzez wniosek „Zgoda Google Pay” w aplikacji ING Business, spowoduje to jednak, że wszystkie karty firmy zostaną automatycznie usunięte z aplikacji Google Pay na telefonach użytkowników.
Do odwołania zgody upoważnione są osoby reprezentujące firmę.
Tak, można dodać jedną kartę na kilku urządzeniach mobilnych.
Google Pay pozwala przechowywać dowolną liczbę kart.
Jeśli dodasz do Google Pay więcej niż jedną kartę, musisz ustawić kartę domyślną do płatności. Ta karta jest zawsze wyświetlana u góry ekranu głównego Google Pay, nad dodatkowymi opcjami płatności i listą kart lojalnościowych.
Przy zwrocie towaru do sklepu, który kupowałeś przy użyciu karty w telefonie lub w zegarku, musisz mieć przy sobie to samo urządzenie, którym dokonałeś płatności. Gdy przypisujesz kartę do telefonu lub zegarka, zostaje jej nadany wirtualny numer. Niektórzy sprzedawcy dokonują zwroty tylko na tę samą metodę płatności, jaką wykonany był zakup. Oznacza to, że w przypadku płatności telefonem, przy zwrocie musisz zbliżyć telefon do terminala. Na podstawie wirtualnego numeru karty przypisanej do telefonu, zwrot będzie możliwy. Jeśli usuniesz i dodasz kartę na nowo – jej wirtualny numer będzie inny, co może powodować problemy. W takiej sytuacji poproś sprzedawcę o zastosowanie innej metody zwrotu, tłumacząc, że nie masz już karty, którą dokonałeś zakupu.
Wirtualny numer karty znajdziesz w aplikacji Google Pay.
Jeśli chcesz wypłacić do 20 000 PLN i do 2 000 EUR/USD w oddziale banku, nie musisz tego wcześniej zgłaszać (awizować).
Odpowiednio wcześniej powinieneś zgłosić następujące kwoty:
Wypłaty powyżej 20.000 zgłoś:
Wypłaty powyżej 2.000 EUR/USD i każdą kwotę w GBP zgłoś 5 dni wcześniej.
Wypłaty w innych walutach, w których bank prowadzi obrót wymagają awizacji bez względu na kwotę. Terminy i kwoty wypłaty powinieneś uzgodnić osobiście i pisemnie w oddziale banku.
Wypłacić zamówioną gotówkę możesz tylko w oddziałach banku z obsługą kasową. Adresy tych placówek znajdziesz https://www.ing.pl/oddzialy-i-bankomaty?type=oddzial
Dla wypłat gotówki z bankomatów ING Banku Śląskiego z użyciem karty obowiązują limity ustawione dla karty (maksymalny limit dzienny 10 000 zł). W związku z sytuacją epidemiologiczną Planet Cash wprowadził limit pojedynczej wypłaty w wysokości 500 zł.
Wypłatę gotówki poprzez System Wypłat Elektronicznych w bankomacie można zrealizować w PLN, jako jednorazową wypłatę w przedziale kwotowym od 50,00 zł do 4 000,00 zł (wielokrotność 50,00 zł). Dla wypłat SWE z bankomatów nie ma ograniczeń co do liczby transakcji realizowanych przez urządzenia w danym dniu.
We wszystkich urządzeniach ING Banku Śląskiego oraz Planet Cash.
Znajdź najbliższy bankomat lub wpłatomat ING
Znajdz najbliższe urządzenie Planet Cash
Wypłatę gotówki dla dowolnej osoby np. pracownika lub kontrahenta zlecisz w ING Business. Osoba wskazana w zleceniu otrzyma kod SMS, którym wypłaci z bankomatu do 4 tys. zł. Realizacja wypłaty jest możliwa w każdym bankomacie ING Banku oraz wybranych bankomatach Planet Cash.
Zestaw zawiera:
Terminal mobilny Verifone model VX 675 to urządzenie, które pozwoli na akceptację płatności zarówno stacjonarnie w Twojej firmie, jak i bezpośrednio u klienta. Terminal działa dzięki technologii GPRS, która umożliwia płatności w dowolnym miejscu.
Urządzenie jest dostępne w dwóch modelach:
Fakturę VAT uwzględniającą wszystkie opłaty inne niż transakcyjne wystawiamy najpóźniej 15 dnia miesiąca, po miesiącu, którego dotyczą opłaty. Fakturę przygotowujemy automatycznie i wysyłamy na adres e-mail wskazany na wniosku o terminal.
Lp. | Nazwa limitu | Definicja limitu | Wartość limitu ustawiona na terminalu płatniczym |
1 | minimalna kwota pojedynczej transakcji | minimalna kwota za transakcję, którą można zapłacić kartą lub Blikiem | 0,02 zł |
2 | maksymalna kwota pojedynczej transakcji | maksymalna kwota za transakcję, którą można zapłacić kartą lub Blikiem | 20.000,00 zł |
3 | minimalna kwota wypłaty Cashback | minimalna kwota, którą można wypłacić przy okazji płatności kartą Visa, Mastercard, Maestro | 1,00 zł |
4 | maksymalna kwota Cashback dla transakcji Visa | maksymalna kwota, którą można wypłacić przy okazji płatności kartą Visa | 300,00 zł |
5 | maksymalna kwota Cashback dla transakcji Mastercard i Maestro | maksymalna kwota, którą można wypłacić przy okazji płatności kartą Mastercard i Maestro | 500,00 zł |
Adres serwisu ING POS to http://pos.ingbank.pl. W serwisie możesz na bieżąco przeglądać transakcje wykonane na terminalu tuż po ich realizacji.
W urządzeniu stosuj papier do drukarek termicznych w rolkach o szerokości 57 mm i średnicy maksymalnej 40 mm.
Papier możesz kupić samodzielnie. Jest to ten sam jak do kasy fiskalnej.
Gdy na papierze pojawią się barwne paski sygnalizujące koniec rolki, załóż nową w sposób pokazany na obrazkach poniżej:
Jak prawidłowo włożyć papier do terminala VX675.
Żeby poinformować klientów o akceptowanych kartach płatniczych, możliwości płacenia BLIKIEM oraz usłudze Cashback (wypłata gotówki przy okazji płatności kartą), wykorzystaj materiały, jakie otrzymujesz wraz z terminalem płatniczym.
W zestawie znajdują się 2 naklejki z logotypami kart, które terminal akceptuje oraz 2 naklejki „Tu wypłacisz gotówkę” (jeśli zdecydowałeś się na dodatkową usługę Cashback).
Przyklej naklejki na głównych drzwiach wejściowych lub w witrynie sklepu oraz w punkcie przyjmowania płatności – np. przy kasie.
Sprzedaż możesz rozpocząć na terminalu na różne sposoby.
Unieważnienie – dzięki temu możesz anulować wykonanie transakcji na terminalu. Dotyczy to transakcji sprzedaży wykonanych jeszcze przed zakończeniem dnia rozliczeniowego.
Zwrot – transakcja, dzięki której możemy uznać reklamację i zwrócić klientowi pieniądze. Nie musi być powiązana z transakcjami wykonanymi wcześniej na terminalu.
Do wykonania zwrotu wymagane jest wprowadzenie hasła administracyjnego. Hasło administracyjne znajdziesz po zalogowaniu się do ING POS. Wejdź w sekcję „Terminale--> Opcje --> Szczegóły”. Hasło nie ulega zmianie i nie powoduje zablokowania urządzenia przy błędnym jego wprowadzeniu
Cashback – transakcja, dzięki której klient może wypłacić gotówkę ze swojego rachunku. Jest ona możliwa tylko w przypadku karty płatniczej, która ma taką funkcję.
Rozliczenie dnia terminal wykonuje automatycznie – codziennie o godzinie 24.
Jeżeli terminal jest wyłączony, zamknięcie dnia wykona najszybciej, jak będzie to możliwe po jego włączeniu. Zamknięcie dnia to wysyłka transakcji z terminala oraz wydrukowanie zestawienia transakcji zrobionych od ostatniego zamknięcia dnia.
Jeżeli saldo się nie zgadza, terminal drukuje paragon z taką informacją.
Po wykonaniu zamknięcia dnia transakcje są usuwane z terminala.
Zamknięcie dnia możesz także zrobić ręcznie. Wówczas terminal nawiązuje połączenie z centrum rozliczeniowym i wysyła podsumowanie wszystkich transakcji. Po zamknięciu dnia nadal możesz przyjmować transakcje na terminalu.
Wybierz opcję 1. „Zamknięcie dnia”.
Otrzymasz wydruk z rozliczeniem terminala. Po poprawnym rozliczeniu historia transakcji jest usuwana z terminala.
Nie, prowizja od transakcji dokumentowana jest na wyciągu bankowym. Wyciąg bankowy uznawany jest za fakturę .
Paragon, który potwierdza przeprowadzenie transakcji, przechowuj zgodnie z okresem ustalonym w Umowie. Zwróć uwagę na papier paragonu – jest podatny na temperaturę, światło – dlatego przechowuj go w zaciemnionym i chłodnym miejscu. Możemy poprosić Cię o dostarczenie wydruku – np. żeby wyjaśnić reklamację.
Aby wygenerować poprawnie rachunki wirtualne dla Twoich kontrahentów skorzystaj z poniższego IBANatora oraz manuala.
IBANator pobierz i zapisz na swoim komputerze.
Jeśli jesteś Zarządcą Nieruchomości obsługującym wspólnoty mieszkaniowe skorzystaj z poniższego manuala.
Manual dla zarządców wspólnot mieszkaniowychPobierz
Rachunki wirtualne dla nabywcy możesz wygenerować korzystając z wniosku elektronicznego w systemie ING Business „Dodanie rachunków wirtualnych”.
Poniższy manual podpowie Ci jak poprawnie wygenerować rachunki wirtualne. Pamiętaj że IBANATOR z wniosku musisz pobrać i zapisać na swoim komputerze.
W związku z wprowadzeniem realizacji wybranych transakcji 24 godziny na dobę, od 14 marca 2021 r. modyfikujemy regulaminy
Stanowisko wypracowane przez banki-członków Związku Banków Polskich z 11 stycznia 2021 r.
1 stycznia 2021 r. skończy się okres przejściowy związany z brexitem. Zobacz, co się zmieni w związku z tym w usługach, jakie świadczymy.
Jeśli nie możesz znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie lub chcesz od razu skontaktować się z konsultantem, zadzwoń do nas.