Ważne pytania i odpowiedzi - to warto wiedzieć

  • Bankowość internetowa

  • Aplikacja mobilna

  • Karty

  • Obsługa gotówkowa

  • Terminale

  • System Identyfikacji Masowych Płatności

Bankowość internetowa

Aplikacja mobilna

  • Jak zainstalować aplikację?

    Pobierz aplikację z Google Play lub Appstore i uruchom ją. Znajdziesz ją pod nazwą ING Business. Żeby z niej korzystać musisz ją aktywować.
    Więcej: ingbusiness.pl/aktywacja_mobilnej

  • Jak aktywować bankowość mobilną?
    1. Pobierz aplikację z Google Play lub Appstore i uruchom ją.
    2. Aktywuj aplikację
      Zaloguj się na konto w ING Business w przeglądarce, przejdź do zakładki Administracja/Bankowość Mobilna i postępuj zgodnie z opisem na ekranie. Podczas aktywacji zdefiniujesz PIN do bankowości mobilnej. Więcej: ingbusiness.pl/aktywacja_mobilnej
  • Co to jest kod PIN?

    PIN to osobne hasło do bankowości, które ustawiasz podczas aktywacji aplikacji w ING Business. Kod PIN służy również do podpisywania zleceń.

  • Co zrobić gdy zapomnę kodu PIN?

    Zaloguj się do ING Business, przejdź do zakładki Administracja/Bankowość Mobilna i wybierz opcję Zmień/usuń urządzenie. Poprosimy Cię o ponowną aktywację aplikacji i zdefiniowanie PINu.

  • Czy korzystanie z aplikacji ING Business jest bezpieczne?

    Aplikacja mobilna oferuje tak samo wysoki poziom bezpieczeństwa, jak system ING Business. Więcej o bezpieczeństwie aplikacji: ingbusiness.pl/mobile

  • Co zrobić gdy zgubię telefon?

    Zaloguj się do ING Business, przejdź do zakładki Administracja/Bankowość Mobilna i wybierz opcję Usuń urządzenie. Po usunięciu urządzenia, nie da się korzystać z aplikacji. Możesz też zadzwonić do ING Business Centre pod numer 801 242 242 lub 32 357 00 24 i poprosić o zablokowanie dostępu.

  • Nie mogę się zalogować, co dalej?

    Upewnij się, że telefon jest w zasięgu sieci operatora i posiada aktywny dostęp do internetu. Jeśli nadal nie możesz się zalogować, skontaktuj się z ING Business Centre pod numerem 801 242 242 lub 32 357 00 24 i powiadom nas o problemie.

  • Czy mogę się logować z różnych telefonów?

    Tak, z aplikacji mobilnej możesz korzystać na maksymalnie 10 urządzeniach.

Karty

  • Jak zastrzec kartę?

    Skradzioną lub zgubioną kartę zastrzeżesz w całodobowym serwisie telefonicznym: +48 32 357 00 12 lub w ING Business – jeśli jesteś jego użytkownikiem.

  • Jak aktywować kartę?

    Nowowydaną kartę możesz aktywować na dwa sposoby:

    • Telefonicznie, dzwoniąc pod numer +48 32 357 00 02 lub 801 222 777.
    • W systemie ING Business – jeśli jesteś jego użytkownikiem.

    Kartę odnowioną aktywujesz podczas pierwszej transakcji. Użyj karty w bankomacie lub zapłać za zakupy (włóż kartę do czytnika). Wprowadź swój dotychczasowy PIN. Pierwszą transakcję, jeżeli to możliwe, zrób w Polsce.

  • Czy mogę ustalać i zmieniać limity dla mojej karty?

    Tak, możesz to zrobić w każdej chwili –  limity ustawisz podczas składania zamówienia. Możesz je w każdej chwili zmienić w ING Business. Zmiana jest bezpłatna, a zmieniony limit będzie dostępny od razu.

  • Gdzie mogę uzyskać informacje o transakcjach wykonanych kartą płatniczą do rachunku?

    Najszybciej sprawdzisz historię Twoich transakcji w systemie bankowości internetowej ING Business, jeżeli masz dostęp lub w ING CardsOnLine.

  • Jak zamówić nową kartę?

    Nową kartę zamówisz w systemie ING Business
    Sprawdź jak na www.ingbusiness.pl/zamawianie_kart

  • Jak zamówić kartę przedpłaconą z personalizacją?
  • Jak dodać kartę do Apple Pay?

    Kartę firmową dodasz do Apple Pay, jeżeli reprezentacja firmy udzieliła zgody na przekazywanie danych do Apple. Więcej informacji znajdziesz na ing.pl/applepaydlafirm

  • Jak usunąć kartę z Apple Wallet?

    Kartę usuniesz w aplikacji Apple Wallet. W prawym górnym rogu stuknij ikonkę Więcej, przewiń stronę w dół, a następnie stuknij opcję Usuń kartę. Możesz też usunąc kartę w ING Business jeśli jesteś użytkownikiem tego systemu.

  • Jakie są zalety karty wielowalutowej?

    Karta pobiera środki z rachunku prowadzonego w walucie, w której płacisz bez dodatkowych kosztów.

  • Co z moją dotychczasową kartą w EUR?

    Jeżeli posiadasz kartę Mastercard Business EUR przy najbliższym odnowieniu karty otrzymasz od nas już nową kartę wielowalutową. Nowa karta będzie wymagała aktywacji i nadania numeru PIN na infolinii albo w systemie ING Business.

    Jeżeli chciałbyś korzystać z karty wcześniej, zamknij swoją obecną kartę i zawnioskuj o nową.

  • Czy kartą wielowalutową mogę płacić w internecie? Z jakiego konta zostanie rozliczona transakcja?

    Płacąc w internecie w EUR, USD, GBP, HUF, SEK, CZK możesz uniknąć kosztów przewalutowania. Zwróć uwagę na walutę transakcji - w niektórych sklepach internetowych możesz wybrać walutę, w jakiej transakcja będzie rozliczona, tak aby została rozliczona bezpośrednio z rachunku powiązanego z kartą.

  • Czy kartą wielowalutową mogę realizować transakcje wpłat w EUR lub innych walutach?

    Nie, zasileń rachunków należy dokonywać poprzez przelewy walutowe lub wpłatę gotówkową w kasie oddziału.

    Karta nie będzie działała we wpłatomatach.

  • Czy sprawdzę saldo w bankomacie używając karty wielowalutowej?

    Saldem rachunku możliwego do sprawdzenia jest saldo rachunku głównego karty w EUR. Nie pokazujemy sald poszczególnych dodatkowych kont walutowych.

    Saldo możesz sprawdzić w każdym bankomacie, który udostępnia funkcję weryfikacji salda.

  • Ile zapłacę za kartę wielowalutową?

    Opłaty i prowizje za kartę pobierane są zgodnie z Tabelą Opłat i prowizji dla Klientów Korporacyjnych.

    Opłata za wydanie i odnowienie karty – 10 zł

    Miesięczna opłata za użytkowanie karty – 5 zł

    Prowizja od wypłat gotówkowych z bankomatów obcych – 3% (prowizja pobierana z konta, z którego nastąpiła wypłata)

  • Jak będą przebiegać rozliczenia transakcji kartą wielowalutową?

    Główną walutą rozliczeniową transakcji jest EUR.

    W sytuacji, gdy do karty powiązane są rachunki walutowe w USD, GBP, CZK, SEK, HUF i na kontach są dostępne środki, transakcja zostanie zrealizowana z konta w tej walucie. Jeśli na rachunku nie ma wystarczających środków lub nie powiązałeś konta w danej walucie z kartą, transakcja zostanie rozliczona w EUR. Jeśli na koncie w EUR również nie będzie środków – płatność zostanie odrzucona.

  • Jakie limity transakcyjne możliwe są do ustawienie na karcie wielowalutowej?

    Limity na karcie definiowane są w EUR. Określane są niezależnie od liczby powiązanych rachunków walutowych. Płacąc w innej zagranicznej walucie, transakcja rozliczy się z rachunku walutowego, jednak limit zostanie odpowiednio pomniejszony w przeliczeniu na EUR.

    Limity możliwe do określenia per karta:

    • Miesięczny limit transakcji płatniczych
    • Miesięczny limit transakcji gotówkowych, który zawarty jest w miesięcznym limicie transakcji płatniczych
    • Dzienny limit transakcji bezgotówkowych, w tym limit dla transakcji internetowych oraz limit dla transakcji zagranicznych
    • Dzienny limit wypłat gotówki, w tym limit dla transakcji zagranicznych
  • Jakie rachunki mogę podpiąć do karty wielowalutowej?

    Walutowe rachunki bieżące i pomocnicze otwarte dla Twojej firmy w ING Banku prowadzone w USD, GBP, HUF, SEK , CZK. Rachunkiem głównym karty jest rachunek w EUR.

  • Jak podłączyć dodatkowe rachunki walutowe do karty wielowalutowej?

    Kontem głównym karty wielowalutowej jest zawsze konto EUR i nie możesz go zmienić lub odpiąć od karty.

    Dodatkowe konta walutowe do karty wielowalutowej możesz powiązać poprzez ING Business. Zaloguj się do systemu, przejdź do sekcji Karty i znajdź na liście kartę wielowalutową, dla której chcesz powiązać dodatkowe konta walutowe. Kliknij w szczegóły karty, w sekcji „Rachunki karty” możesz wybrać opcję „Powiąż rachunek”. Na wyświetlonym ekranie zobaczysz aktualny stan podpiętych kont walutowych oraz możesz wprowadzić zmiany – podpiąć inne rachunki walutowe. Zatwierdzenie wniosku powoduje natychmiastowe podpięcie albo odpięcie kont walutowych.

    Dyspozycja powiązania kont walutowych wymaga jednoosobowej autoryzacji w systemie ING Business, zgodnie z używaną przez użytkownika metodą autoryzacji.

Obsługa gotówkowa

  • Jakie kwoty wymagają wcześniejszego zgłaszania wypłaty (awizacji)?

    Jeśli chcesz wypłacić do 20 000 PLN i do 2 000 EUR/USD w oddziale banku, nie musisz tego wcześniej zgłaszać (awizować).

    Odpowiednio wcześniej powinieneś zgłosić następujące kwoty:

    Wypłaty powyżej 20.000 zgłoś:

    • W aplikacji ING Business poprzez System Wypłat Elektronicznych - do 10:30 na trzy dni robocze przed wypłatą.
    • Na infolinii ING Banku Śląskiego - do 15:00 na trzy dni robocze przed wypłatą.
    • W oddziale banku z obsługą kasową - do 15:00 na trzy dni robocze przed wypłatą.

    Wypłaty powyżej 2.000 EUR/USD i każdą kwotę w GBP zgłoś 5 dni wcześniej.

    • W ING Business poprzez System Wypłat Elektronicznych - do 10:30 na pięć dni roboczych przed wypłatą.
    • Na infolinii ING Banku Śląskiego - do 15:00 na pięć dni roboczych przed wypłatą.
    • W oddziale banku z obsługą kasową - do 15:00 na pięć dni roboczych przed wypłatą.

    Wypłaty w innych walutach, w których bank prowadzi obrót wymagają awizacji bez względu na kwotę. Terminy i kwoty wypłaty powinieneś uzgodnić osobiście i pisemnie w oddziale banku.

    Wypłacić zamówioną gotówkę możesz tylko w oddziałach banku z obsługą kasową. Adresy tych placówek znajdziesz https://www.ing.pl/oddzialy-i-bankomaty?type=oddzial

  • Jak zgłosić (awizować) wypłatę gotówki?
    • w systemie ING Business poprzez System Wypłat Elektronicznych
    • na infolinii ING Business Centre (+ 48 (32) 357 00 24,  801 242 242), po prawidłowej identyfikacji i weryfikacji,
    • w oddziale banku z obsługą kasową, po złożeniu wypełnionego formularza. Wzór formularza do awizowania wypłaty gotówkowej możesz pobrać tutaj lub w oddziale.
  • Kto i gdzie może wypłacić gotówkę?
    • Osoba wskazana w dyspozycji wypłaty gotówki w Systemie Wypłat Elektronicznych (pracownik klienta, osoba upoważniona lub tzw. osoba trzecia). Gotówkę odbierze w bankomacie ING Banku Śląskiego lub Planet Cash bez użycia karty lub w oddziale detalicznym prowadzącym obsługę gotówkową. Wszystkie niezbędne informacje do wypłaty otrzymuje w sms.
    • Reprezentant klienta korporacyjnego albo osoba upoważniona w bankomacie z użyciem karty firmowej w ramach ustawionego limitu lub w oddziale detalicznym prowadzącym obsługę gotówkową. Zamówioną wcześniej gotówkę wypłacisz we wskazanym oddziale, w uzgodnionym terminie, między 11:00 a 15:00.
  • Jakie są limity wypłat z bankomatu?

    Dla wypłat gotówki z bankomatów ING Banku Śląskiego z użyciem karty obowiązują limity ustawione dla karty (maksymalny limit dzienny 10 000 zł). W związku z sytuacją epidemiologiczną Planet Cash wprowadził limit pojedynczej wypłaty w wysokości 500 zł.

    Wypłatę gotówki poprzez System Wypłat Elektronicznych w bankomacie można zrealizować w PLN, jako jednorazową wypłatę w przedziale kwotowym od 50,00 zł do 4 000,00 zł (wielokrotność 50,00 zł). Dla wypłat SWE z bankomatów nie ma ograniczeń co do liczby transakcji realizowanych przez urządzenia w danym dniu.

  • W których bankomatach/wpłatomatach wpłacimy/wypłacimy pieniądze bezpłatnie?

    We wszystkich urządzeniach ING Banku Śląskiego oraz Planet Cash.

    Znajdź najbliższy bankomat lub wpłatomat ING

    Znajdz najbliższe urządzenie Planet Cash

  • Czy mogę zlecić wypłatę gotówki dla osoby trzeciej (pracownika, kontrahenta)?

    Wypłatę gotówki dla dowolnej osoby np. pracownika lub kontrahenta zlecisz w ING Business. Osoba wskazana w zleceniu otrzyma kod SMS, którym wypłaci z bankomatu do 4 tys. zł. Realizacja wypłaty jest możliwa w każdym bankomacie ING Banku oraz wybranych bankomatach Planet Cash.

    Wyszukaj bankomat 

    Instrukcja wypłaty SWE w bankomacie 

Terminale

  • Co znajduje się w zestawie, który otrzymam z terminalem płatniczym?

    Zestaw zawiera:

    • terminal mobilny wraz z kartą SIM oraz zainstalowaną aplikacją do przyjmowania płatności
    • zasilacz do terminala z instrukcją, jak naładować urządzenie
    • 1 rolkę papieru do wydruku potwierdzeń
    • zestaw naklejek, które informują o tym, jakie karty akceptujemy i że mamy system płatności mobilnych BLIK
    • opcjonalnie stację bazową USB do ładowania terminala lub stację bazową USB z wejściem LAN, która umożliwia połączenie poprzez Ethernet oraz ładowanie terminala.
  • Co to jest terminal mobilny?

    Terminal mobilny Verifone model VX 675 to urządzenie, które pozwoli na akceptację płatności zarówno stacjonarnie w Twojej firmie, jak i bezpośrednio u klienta. Terminal działa dzięki technologii GPRS, która umożliwia płatności w dowolnym miejscu.

    Urządzenie jest dostępne w dwóch modelach:

    • umożliwia komunikację poprzez sieć GSM/GPRS. Terminal dostarczamy wraz z kartą SIM operatora Play, która umożliwia połączenie z sieciami: Play (POL), Orange, Plus, T-mobile w zależności od dostępności sygnału
    • umożliwia komunikację przez sieć Wi –Fi. Terminal komunikuje się bezprzewodowo z lokalną siecią internetową.
  • Czy dostanę fakturę VAT za dzierżawę terminala płatniczego?

    Fakturę VAT uwzględniającą wszystkie opłaty inne niż transakcyjne wystawiamy najpóźniej 15 dnia miesiąca, po miesiącu, którego dotyczą opłaty. Fakturę przygotowujemy automatycznie i wysyłamy na adres e-mail wskazany na wniosku o terminal.

  • Jakie limity transakcyjne ma mój terminal?
    Lp. Nazwa limitu Definicja limitu Wartość limitu ustawiona na terminalu płatniczym
    1 minimalna kwota pojedynczej transakcji minimalna kwota za transakcję, którą można zapłacić kartą lub Blikiem 0,01 zł
    2 maksymalna kwota pojedynczej transakcji maksymalna kwota za transakcję, którą można zapłacić kartą lub Blikiem 20.000,00 zł
    3 minimalna kwota wypłaty Cashback minimalna kwota, którą można wypłacić przy okazji płatności kartą Visa, Mastercard, Maestro 1,00 zł
    4 maksymalna kwota Cashback dla transakcji Visa maksymalna kwota, którą można wypłacić przy okazji płatności kartą Visa 300,00 zł
    5 maksymalna kwota Cashback dla transakcji Mastercard i Maestro maksymalna kwota, którą można wypłacić przy okazji płatności kartą Mastercard i Maestro 500,00 zł
    6 minimalna kwota do rozłożenia na raty dla pojedynczej transakcji Mastercard i Maestro minimalna kwota transakcji, którą można rozłożyć na raty przy okazji płatności kartą Mastercard i Maestro 400,00 zł
  • Jakie płatności mogę przyjmować na terminalu płatniczym?
    1. Terminal przyjmuje płatności następującymi kartami płatniczymi VISA i Mastercard:

      Możesz akceptować karty z chipem, paskiem magnetycznym lub karty zbliżeniowe.
    2. Terminal przyjmuje także płatności kodem BLIK wygenerowanym na telefonie klienta.
       
      płatności kodami BLIK
  • Jaki jest adres serwisu internetowego ING POS?

    Adres serwisu ING POS to http://pos.ingbank.pl. W serwisie możesz na bieżąco przeglądać transakcje wykonane na terminalu tuż po ich realizacji.

  • Jaki papier do wydruków mam stosować w terminalu?

    W urządzeniu stosuj papier do drukarek termicznych w rolkach o szerokości 57 mm i średnicy maksymalnej 40 mm.
    Papier możesz kupić samodzielnie. Jest to ten sam jak do kasy fiskalnej.

    Gdy na papierze pojawią się barwne paski sygnalizujące koniec rolki, załóż nową w sposób pokazany na obrazkach poniżej:

    Jak prawidłowo włożyć papier do terminala VX675.

    1. Lekko odciągnij zatrzask pokrywy drukarki.
    2. Otwórz pokrywę i usuń pozostałości zużytej rolki.
    3. Zdejmij opakowanie papieru, rozwiń około 15 cm papieru i umieść papier w komorze. Papier musi być włożony tak, aby zawijał się za obudową pokrywy, a nie w stronę klawiatury. Jeśli źle założysz papier, terminal nie będzie drukował paragonów.
    4. Zamknij pokrywę i oderwij wystający kawałek papieru.
  • Jak oznaczyć mój punkt handlowy, by wskazać klientom możliwość płatności bezgotówkowych na terminalu?

    Żeby poinformować klientów o akceptowanych kartach płatniczych, możliwości płacenia BLIKIEM oraz usłudze Cashback (wypłata gotówki przy okazji płatności kartą), wykorzystaj materiały, jakie otrzymujesz wraz z terminalem płatniczym.

    W zestawie znajdują się 2 naklejki z logotypami kart, które terminal akceptuje oraz 2 naklejki „Tu wypłacisz gotówkę” (jeśli zdecydowałeś się na dodatkową usługę Cashback).

    Przyklej naklejki na głównych drzwiach wejściowych lub w witrynie sklepu oraz w punkcie przyjmowania płatności – np. przy kasie.

  • Jak przyjąć płatność kartą na terminalu?

    Sprzedaż możesz rozpocząć na terminalu na różne sposoby.

    • Wybierz dowolny przycisk numeryczny - sprzedaż jest ustawiona jako transakcja domyślna, lub
    • Włóż kartę z chipem lub paskiem magnetycznym do terminala – obsługa transakcji uruchomi się automatycznie, lub
    • Wybierz opcję „WIĘCEJ”, a następnie wybierz: „Sprzedaż” i zatwierdzić zielonym przyciskiem.

     

    1. Na terminalu pojawi się ekran „Sprzedaż”. Wprowadź kwotę i zaakceptuj wartość zielonym przyciskiem Enter.
    2. Wprowadź kartę do odpowiedniego czytnika chipowego lub magnetycznego. Jeśli klient woli płatność zbliżeniową, przyłóż kartę do terminala.
    3. Uwierzytelnienie
      • Jeżeli klient użył karty z chipem lub paskiem magnetycznym, terminal poprosi, aby klient wpisał swój PIN i zatwierdził przyciskiem Enter
      • Klient musi wpisać PIN również przy płatności zbliżeniowej powyżej 50 zł.
      • Jeżeli klient musi potwierdzić transakcję przez podpis posiadacza karty – poproś go o podpis na wydrukowanym paragonie. Zweryfikuj złożony podpis z podpisem na karcie. Jeśli podpis jest zgodny – wybierz opcję TAK. Zachowaj podpisane przez klienta potwierdzenie. Kopię, którą wydrukował terminal, przekaż klientowi. Jeśli podpis jest niezgodny – wybierz opcję NIE. Terminal sam unieważni transakcję.
    4. W tym momencie następuje autoryzacja transakcji. Terminal łączy się z centrum autoryzacyjnym. Po wyświetleniu się komunikatu „Transakcja zaakceptowana” – wyjmij kartę z czytnika.
    5. Terminal wydrukuje pokwitowanie dla Ciebie i zapyta o kopię wydruku dla klienta. Wciśnij odpowiedni klawisz pod opcją TAK lub NIE.
  • Jak unieważnić transakcję?

    Unieważnienie – dzięki temu możesz anulować wykonanie transakcji na terminalu. Dotyczy to transakcji sprzedaży wykonanych jeszcze przed zakończeniem dnia rozliczeniowego.

    1. Wybierz na terminalu w „Aplikacjach” opcję 1. „Płatności”, następnie 3. „Unieważnienie” i wprowadź numer rachunku, jaki chcesz unieważnić, następnie zaakceptuj przyciskiem Enter.

      Nr rachunku znajdziesz na paragonie
    2. Wprowadź kwotę unieważnienia zgodną z rachunkiem. Na ekranie widać nazwę i częściowo zaszyfrowany PAN karty, którą wykonana była unieważniana transakcja. Zatwierdź przyciskiem Enter.
    3. Następnie terminal potwierdzi pozytywne przeprowadzenie transakcji i wydrukuje paragon unieważnienia.
    4. W zależności od decyzji klienta możesz wydrukować dla niego kopię unieważnienia transakcji. Wybierz odpowiedni przycisk pod odpowiedzią TAK lub NIE.
    5. Jeżeli na terminalu nie ma transakcji o wprowadzonym numerze rachunku, terminal wyświetli następujący komunikat:
  • Jak wykonać transakcję sprzedaż z kodem BLIK?
    1. Wybierz na terminalu opcję „Sprzedaż”, wprowadź kwotę i zaakceptuj przyciskiem Enter.
    2. Pojawi się ekran z kwotą, walutą oraz informacją „Wprowadź kartę”. Naciśnij klawisz funkcyjny pod napisem BLIK.
    3. Terminal poprosi klienta, aby wprowadził 6-cyfrowy kod BLIK, który wcześniej otrzymał na swój telefon. A następnie potwierdź przyciskiem Enter.
    4. Dalej transakcja przebiega tak jak tradycyjna sprzedaż. Na terminalu pojawi się komunikat „Transakcja zaakceptowana”, a następnie pytanie „Drukować kopię dla klienta?”.
  • Jak wykonać zwrot?

    Zwrot – transakcja, dzięki której możemy uznać reklamację i zwrócić klientowi pieniądze. Nie musi być powiązana z transakcjami wykonanymi wcześniej na terminalu.

    Do wykonania zwrotu wymagane jest wprowadzenie hasła administracyjnego. Hasło administracyjne znajdziesz po zalogowaniu się do ING POS. Wejdź w sekcję „Terminale--> Opcje --> Szczegóły”. Hasło nie ulega zmianie i nie powoduje zablokowania urządzenia przy błędnym jego wprowadzeniu

    1. Wybierz na terminalu opcję „Zwrot”, wprowadź kwotę i zaakceptuj przyciskiem Enter.
    2. Odczytaj kartę przez chip, pasek magnetyczny lub zbliż kartę do terminala.
    3. Terminal poprosi o wprowadzenie hasła administracyjnego. Wpisz hasło i zatwierdź przyciskiem Enter.
    4. Terminal wydrukuje dla Ciebie potwierdzenie wykonanego zwrotu. Poproś właściciela karty, aby się na nim podpisał. Sprawdź podpis na wydruku z podpisem na karcie i potwierdź zgodność, wybierając TAK lub użyj przycisku Enter.
    5. Terminal wydrukuje potwierdzenie transakcji zwrotu dla klienta i wyświetli poniższy komunikat na ekranie.
  • Jak wypłacić gotówkę na terminalu - sprzedaż z opcją Cashback?

    Cashback – transakcja, dzięki której klient może wypłacić gotówkę ze swojego rachunku. Jest ona możliwa tylko w przypadku karty płatniczej, która ma taką funkcję.

    1. Wybierz na terminalu opcję 1. „Sprzedaż”, wprowadź kwotę i zaakceptuj przyciskiem Enter. Do terminala wprowadź kartę, która przeprowadzi transakcję z wypłatą gotówki.
    2. Na ekranie terminala pojawi się pytanie: „Czy chcesz wypłacić gotówkę”, na które można odpowiedzieć za pomocą klawiszy funkcyjnych pod odpowiedziami: TAK, NIE lub używając czerwonego Cancel i zielonego przycisku Enter. Wybierz TAK.
    3. Na terminalu pojawi się ekran „Czy chcesz wypłacić gotówkę”. Wpisz kwotę do wypłaty i zatwierdź przyciskiem Enter.
    4. W kolejnym kroku terminal wyświetli kwotę transakcji. Poproś klienta o wpisanie PIN-u. Następnie transakcja przebiega tak jak tradycyjna sprzedaż.
  • Jak wykonać zamknięcie dnia na terminalu?

    Rozliczenie dnia terminal wykonuje automatycznie – codziennie o godzinie 24.
    Jeżeli terminal jest wyłączony, zamknięcie dnia wykona najszybciej, jak będzie to możliwe po jego włączeniu. Zamknięcie dnia to wysyłka transakcji z terminala oraz wydrukowanie zestawienia transakcji zrobionych od ostatniego zamknięcia dnia.
    Jeżeli saldo się nie zgadza, terminal drukuje paragon z taką informacją.

    Po wykonaniu zamknięcia dnia transakcje są usuwane z terminala.

    Zamknięcie dnia możesz także zrobić ręcznie. Wówczas terminal nawiązuje połączenie z centrum rozliczeniowym i wysyła podsumowanie wszystkich transakcji. Po zamknięciu dnia nadal możesz przyjmować transakcje na terminalu.

    Wybierz opcję 1. „Zamknięcie dnia”.
    Otrzymasz wydruk z rozliczeniem terminala. Po poprawnym rozliczeniu historia transakcji jest usuwana z terminala.

  • Czy otrzymam fakturę za prowizję od transakcji?

    Nie, prowizja od transakcji dokumentowana jest na wyciągu bankowym. Wyciąg bankowy uznawany jest za fakturę .

  • Czy muszę archiwizować wydruki z terminala?

    Paragon, który potwierdza przeprowadzenie transakcji, przechowuj zgodnie z okresem ustalonym w Umowie. Zwróć uwagę na papier paragonu – jest podatny na temperaturę, światło – dlatego przechowuj go w zaciemnionym i chłodnym miejscu. Możemy poprosić Cię o dostarczenie wydruku – np. żeby wyjaśnić reklamację.

System Identyfikacji Masowych Płatności

Porozmawiaj z konsultantem

Jeśli nie możesz znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie lub chcesz od razu skontaktować się z konsultantem, zadzwoń do nas.


Zadzwoń do nas

Potrzebujesz wsparcia?
Porozmawiaj z naszym specjalistą

Zobacz numer


Porozmawiaj na czacie

Masz pytania? Zadaj je teraz

Rozpocznij czat

Wsparcie dla firm

Nasi doradcy są dostępni od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00.

trigger

   Rozpocznij czat

czat aktywny pon - pt 8:00 - 18:00

W tym momencie czat jest nieaktywny. Zapraszamy w dni robocze od 8:00 - 18:00

Zobacz także