Polityka informacyjna ING Banku Śląskiego S.A.
1. Zasady ogólne polityki informacyjnej
ING Bank Śląski, jako instytucja zaufania publicznego, prowadzi politykę informacyjną na zasadach otwartej i przejrzystej komunikacji w stosunku do akcjonariuszy, inwestorów, mediów oraz wszystkich zainteresowanych.
Realizując politykę informacyjną Bank stosuje wymogi wynikające z przepisów prawa dotyczących poufności i bezpieczeństwa informacji, spoczywające na Banku jako spółce publicznej oraz instytucji nadzorowanej.
ING Bank Śląski realizując politykę informacyjną kieruje się zasadami ładu korporacyjnego, w szczególności poprzez zapewnianie akcjonariuszom, inwestorom, mediom oraz wszystkim zainteresowanym właściwego dostępu do informacji Banku.
Niniejsza Polityka informacyjna nie obejmuje zasad komunikacji Banku z klientami.
2. Kompetencje w zakresie realizacji polityki informacyjnej
Polityka informacyjna Banku realizowana jest przez Zarząd oraz właściwe jednostki organizacyjne.
Relacje z akcjonariuszami, inwestorami oraz innymi uczestnikami rynku kapitałowego koordynuje Biuro Relacji Inwestorskich. Kontakt dla inwestorów podany jest na stronie internetowej Banku w sekcji Relacje Inwestorskie.
Za relacje z przedstawicielami mediów odpowiedzialne jest Biuro Prasowe. Kontakt dla mediów podany jest na stronie internetowej Banku w sekcji Biuro Prasowe.
Bank udostępnia informacje wymagane przepisami prawa w terminach wynikających z odpowiednich przepisów. Na zapytania otrzymane przez Biuro Relacji Inwestorskich i Biuro Prasowe przedstawiciele Banku odpowiadają niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni, chyba że charakter sprawy wymagać będzie wydłużenia tego terminu, o czym Bank poinformuje zainteresowanego.
3. Realizacja polityki informacyjnej
Bank realizuje obowiązki informacyjne spółki publicznej w szczególności poprzez publikowanie informacji poufnych określonych w przepisach regulujących obrót instrumentami finansowymi, w tym przekazywanie do publicznej wiadomości informacji bieżących i okresowych w terminach i zakresie wymaganym przepisami prawa.
Niezależnie od powyższych postanowień Bank publikuje informacje wymagane innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności przepisami Kodeksu spółek handlowych oraz prawa bankowego.
Bank prowadzi również otwartą komunikację z akcjonariuszami w trakcie Walnych Zgromadzeń, poprzez:
- udzielanie akcjonariuszom odpowiedzi i wyjaśnień podczas Walnego Zgromadzenia przez członków organów Banku,
- transmisję obrad Walnego Zgromadzenia za pośrednictwem sieci internet,
- umożliwienie udziału przedstawicieli mediów w obradach Walnego Zgromadzenia.
Ponadto, w komunikacji z interesariuszami Bank wykorzystuje następujące kanały:
- bezpośrednie, indywidualne lub grupowe, spotkania z inwestorami i analitykami,
- konferencje inwestorskie,
- informacje prasowe,
- konferencje prasowe,
- informacje w mediach,
- konferencje i seminaria tematyczne.
4. Tryb uchwalania polityki informacyjnej oraz dokonywanie zmian
Niniejsza Polityka informacyjna jest wprowadzana uchwałą Zarządu Banku.
Zmiany niniejszej Polityki informacyjnej mogą być wprowadzone wyłącznie w trybie określonym powyżej.