2020-06-01
Kupowanie w sieci jest szybkie, wygodne, a przede wszystkim – bezpieczne. Wie o tym ponad 62% Polaków1. Ale jak płacić online, żeby uchronić się przed nieuczciwymi sprzedawcami? Jeśli wybierzesz płatność kartą, w razie problemów bank pomoże Ci odzyskać pieniądze.
Obciążenie zwrotne, czyli jak działa chargeback?
Załóżmy, że w zagranicznym sklepie online zamawiasz dość drogi rower. Płacisz kartą, dostajesz od sprzedawcy potwierdzenie transakcji i... kontakt się urywa. Choć pieniądze zniknęły z konta bankowego od razu, Twój nowy rower nigdy do Ciebie nie dotarł, a sklep nie odpisuje na mejle.
W takiej sytuacji możesz zwrócić się do nas, do Twojego banku, a my w Twoim imieniu wystąpimy o zwrot. Dzięki bezpłatnej usłudze chargeback, w razie oszustwa możesz odzyskać pieniądze.
Ochrona zadziała także wtedy, gdy otrzymasz towar niezgodny z opisem albo zauważysz, że pieniądze zostały pobrane z konta dwa razy. W ten sposób chronimy Twoje transakcje wykonane kartą do konta, kredytową lub przedpłaconą – zarówno online, jak i fizycznie (w bankomacie czy terminalu).
Jeśli nie dotarł do Ciebie zamówiony towar...
... albo produkt jest uszkodzony, zacznij od próby kontaktu ze sklepem. Jeśli nie uda Wam się wyjaśnić tej sprawy, prześlij nam opis sytuacji i swoją korespondencję ze sprzedawcą.
Chargeback a ochrona zakupionych usług
Reklamować możesz nie tylko transakcje w sklepach internetowych. Procedura chargeback chroni Cię także wtedy, gdy kartą płacisz za bilety na wydarzenia, usługi noclegowe albo loty.
Jeśli linie z jakiegoś powodu odwołały Twój lot, a nie chcą wywiązać się z reklamacji, możesz ubiegać się o zwrot pieniędzy w procesie chargeback.