Jeśli coś pójdzie nie tak
Odstąpienie od umowy
Gdy robisz zakupy przez Internet, masz prawo je zwrócić bez podania przyczyny. Masz 14 dni na odstąpienie od umowy zakupu. Towar musisz oddać w ciągu kolejnych 14 dni – na koszt swój albo sprzedawcy – to zależy od warunków zakupu. Pamiętaj, że możesz odpakować i sprawdzić produkt, ale nie możesz go używać. Jeśli sprzedawca stwierdzi, że towar był używany, może nie oddać Ci wszystkich pieniędzy ze względu na obniżenie jego wartości.
Od tych zasad jest kilka wyjątków. Na przykład nie możesz odstąpić od umowy i odzyskać pieniędzy za towar robiony na specjalne zamówienie, produkty szybko się psujące lub środki medyczne.
Reklamacja wadliwego towaru
Jeśli towar ma wadę, masz prawo złożyć reklamację u sprzedawcy z tytułu odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową. Sprzedawca odpowiada za wadliwy towar przez 2 lata. Również przez 2 lata od jego wydania Ty masz prawo zgłosić, że niezgodność z umową istniała już w chwili zakupu.
W pierwszej kolejności możesz zażądać od sprzedawcy:
- wymiany towaru na nowy
- naprawy towaru.
Gdy odmówi usunięcia wady albo wymiany, masz prawo odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy.
Jeśli korzystasz z prawa gwarancji udzielonej przez producenta, importera, dystrybutora lub sprzedawcy, zasady i warunki znajdziesz w jego oświadczeniu gwarancyjnym. Zachowaj potwierdzenie zakupu. Zdjęcie paragonu możesz zapisać i przechowywać w aplikacji Moje ING.
Chargeback
Jeśli sprzedawca nie wywiązał się z umowy i nie udało Ci się rozwiązać sporu w drodze reklamacji – możesz odzyskać pieniądze dzięki usłudze Chargeback. Takie zabezpieczenie funkcjonuje tylko dla płatności kartami debetowymi i kredytowymi - również tymi, które dodasz do cyfrowych portfeli takich jak Google Pay i Apple Pay.
Ubezpieczenie zakupów
Dodatkowym zabezpieczeniem Twoich zakupów może być ubezpieczenie Moja Ochrona. Działa gdy kupisz przez internet wadliwy towar, a sprzedawca nie zwróci Ci pieniędzy oraz gdy towar kupiony online zostanie skradziony lub zniszczony w wyniku włamania. Nie ma tu znaczenia forma płatności. Ubezpieczenie chroni zakupy, za które płacisz kartą, BLIKIEM, a nawet przelewem.