Garść wskazówek, jak pisać (i mówić!) prościej
Mamy dla Ciebie ściągę
Upraszczamy już od 2014 roku, a początki nie były łatwe. Ale to naprawdę da się zrobić. Zobacz, jakimi zasadami językowymi się kierujemy. Możesz sobie pobrać i zapisać na komputerze. Albo wydrukować jako zakładkę do książki! Proszę bardzo:
Działamy wspólnie
Dołączyliśmy do deklaracji prostego języka Związku Banków Polskich. Razem z koleżankami i kolegami z 20 innych banków, staramy się, aby język bankowości był prostszy. To dobry kierunek!
Konferencja o prostym języku
Zorganizowaliśmy już pięć edycji konferencji o prostym języku dla wszystkich!
To coroczne spotkanie ekspertów i ekspertek od komunikacji i języka. Oddajemy głos najlepszym, by dowiedzieć się, jak tworzyć efektywną komunikację - dostępną, prostą i przemyślaną.
Nasza konferencja już na dobre wpisała się w kalendarium bankowych wydarzeń. Uwierzcie nam, to dobry powód, by czekać na jesień!
Zapisy już wkróce 😊 Tymczasem, zobacz wideo z ostatniej edycji!
Co już zrobiliśmy
Skracamy najważniejsze umowy
Ciekawostka? Dzięki uproszczeniu naszą umowę o otwarcie konta czyta się o 58% krócej. Można? Można!
Upraszczamy komunikaty
Kolejna ciekawostka! Uprościliśmy już ponad 3500 komunikatów. Nieźle, co?
Stworzyliśmy Prostomat
Prostomat to aplikacja, która pomaga nam upraszczać teksty jeszcze sprawniej. Pomogła nam już uprościć ponad 100 tys. tekstów!
Mamy efekty
- Jesteśmy numerem 1 w badaniu marki Kantara, w branży finansowej – pytanie o prosty język.
- Z najnowszego wewnętrznego badania: aż 7 na 10 tekstów pisanych w ING do naszych klientów spełnia standard prostego języka.
Robimy to dobrze. I mamy na to papiery!
Dzięki wszystkim naszym staraniom, zdobyliśmy już 3 certyfikaty prostej polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego:
- za aplikację Moje ING (2017)
- za stronę ing.pl (2019)
- za język obsługi zdalnej, czyli jak mówimy do Was na infolinii, piszemy na czacie, w mejlach, wiadomościach, odpowiedziach na reklamacje (2021).
Kampanie o prostym języku
Wysłaliśmy Ci coś niezrozumiałego...?
…daj znać. Postaramy się to uprościć dla Ciebie.