- Zanim wpiszesz login i hasło
upewnij się, że jesteś na nowej, właściwej i bezpiecznej stronie logowania. Adres strony, który musi być widoczny w pasku w oknie przeglądarki to https://ingbusiness.pl/gib/login. - W oknie przeglądarki, obok adresu musi znajdować się symbol kłódki.
Kliknij w nią i sprawdź certyfikat. Prawidłowy certyfikat jest wystawiony przez Entrust Certification Authority – L1M dla ingbusiness.pl/gib/login i ważny do 25.11.2022. - Najlepiej loguj się za pośrednictwem naszego serwisu internetowego ing.pl
i korzystaj z opcji „Zaloguj” w prawym górnym rogu ekranu.
[Więcej o bezpieczeństwie systemu https://www.ing.pl/ingbusiness/bezpieczenstwo]
Co się zmienia
Sposób wprowadzania hasła
Zamiast wprowadzać wybrane znaki, podasz pełne hasło.
Jeśli logujesz się przy użyciu aplikacji mobilnej, nadal możesz z niej korzystać. Aby przejść proces zmiany sposobu wprowadzania hasła, sprawdź koniecznie, czy masz aktualną wersję aplikacji.
Adres strony logowania
Nowa strona logowania dla metody login, hasło i SMS znajduje się pod adresem: https://ingbusiness.pl/gib/login
Dotychczasowy adres serwisu transakcyjnego https://start.ingbusiness.pl/ing2/login/ będzie przekierowywał do nowego adresu.
Adres strony dla metody opartej o certyfikat pozostaje bez zmian: https://login.ingbusiness.pl/gib/certLogin
Wygląd strony
Tak wygląda nowa strona logowania:
Jak zmienić sposób wprowadzania hasła?
-
1
Wejdź na nową stronę: https://ingbusiness.pl/gib/login i zaloguj się.
-
2
Kliknij Zmień teraz.
-
3
Wprowadź nowe hasło
zgodnie ze wskazówkami na ekranie. Powtórz je.
-
4
Zatwierdź nowe hasło kodem SMS.
-
5
Kliknij przejdź do ING Business i korzystaj z systemu.
Od tej pory będziesz logować się do ING Business pełnym hasłem.
Na skrzynkę mailową dostaniesz potwierdzenie zmian wraz z adresem Twojej nowej strony logowania.
-
Tak. Wymagana jest aktualna wersja aplikacji ING Business (4.0.0 lub nowsza). Po aktualizacji zaloguj się pierwszy raz przy użyciu PINu, aby móc zatwierdzać logowanie do systemu aplikacją mobilną.
-
Nie. Wkrótce logowanie hasłem maskowanym zastąpimy pełnym hasłem.
-
Tak. Każde logowanie wymaga nie tylko podania hasła, ale również kodu autoryzującego z wiadomości SMS. Alternatywą dla wprowadzania hasła i kodu SMS jest autoryzacja logowania aplikacją mobilną.”
-
Bardzo dobrze, że zachowujesz czujność. Prawidłowy adres logowania to: https://ingbusiness.pl/gib/login
Przy adresie powinna znajdować się kłódka - certyfikat logowania wydany jest dla: ingbusiness.pl
Zobacz, jak sprawdzić certyfikat połączenia z ING Business: https://www.ing.pl/_fileserver/item/crrucp0
-
Dostosowaliśmy sposób logowania do potrzeb klientów oraz nowoczesnych standardów bezpieczeństwa. Hasło maskowane spełniało swoją rolę dopóki logowanie było oparte jedynie o login i hasło. Gdy wdrożyliśmy dodatkową autoryzację przez SMS, mogliśmy już bezpiecznie uprościć sposób wpisywania hasła – z maskowanego na pełne.
-
Nie. Możesz pobrać aplikację mobilną i autoryzować się za pomocą aplikacji mobilnej.
-
Klawiatura ekranowa zostanie udostępniona 29 stycznia.
-
Z końcem stycznia będzie ta możliwość w ING Business. Obecnie możesz zmienić swoje hasło w procesie resetowania hasła.
-
Zaloguj się do systemu ING Business w przeglądarce i sprawdź, czy Twoje urządzenie jest aktywne (Administracja > Bankowość mobilna). Jeśli nie, aktywuj ponownie aplikację na urządzeniu.
Co zrobiliśmy do tej pory, by logowanie było prostsze?
Wasze głosy zachęcają nas do wprowadzania nowych rozwiązań, dlatego już teraz zalogujesz się:
Bez liczenia znaków z hasła
Już nie musisz wprowadzać wybranych znaków swojego hasła, wpiszesz je w całości, tak po prostu.
Z szybszą autoryzacją przez kod SMS
Od teraz kod SMS do logowania składa się z 6 znaków (a nie 8). Szybciej go przepiszesz, bo oddzieliliśmy go myślnikiem po trzech pierwszych znakach.
Z autoryzacją za pomocą aplikacji mobilnej
Masz zainstalowaną naszą aplikację mobilną? Podaj swój login w przeglądarce i zatwierdź logowanie w aplikacji – prościej i bezpieczniej się nie da!
Dodatkowo zadbaliśmy o to, by nowa strona logowania była przyjazna w użytkowaniu i dostępna:
Bezpieczne logowanie przez nową stronę
Masz pytania?
Wyślij wiadomość w ING Business
przez moduł Dokumenty i wiadomości
Wsparcie dla firm
Nasi doradcy są dostępni od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00.