• Przejdź do treści
  • Przejdź do logowania
  • Przejdź do logowania
  • Klienci indywidualni
  • Przedsiębiorcy
Zaloguj się do PDP
ING Polska logo ING Polska logo
Zaloguj się do PDP
  • Hipoteka
  • Pożyczka gotówkowa
  • O nas
  • Inga wirtualny asystent
  • Hipoteka
  • Pożyczka gotówkowa
  • O nas
  • Inga wirtualny asystent
  • Strona głównaWróć do Strona główna
  • Wróć do PartnerPartner
  • Wróć do Klienci indywidualniKlienci indywidualni
  • Wróć do Pożyczka gotówkowaPożyczka gotówkowa
  • Proces kredytowy

Dla partnerów biznesowych

Proces kredytowy

Cześć! Jestem Inga

Chętnie odpowiem na Twoje pytania.

Pytaj śmiało!
  • Pożyczka – wniosek elektroniczny

    - proces w PdP


    Czas analizy kompletnego wniosku wynosi

    1 dzień roboczy.

    * Podane czasy są szacunkowe
  • Pożyczka – wniosek przepisany

    - proces w PdP

     

    Czas analizy kompletnego wniosku wynosi

    2/3 dni robocze. 

    * Podane czasy są szacunkowe
  • Proces w Moim ING

    (z kodem pośrednika)


    Pieniądze na koncie nawet
    w tym samym dniu
     

 

Wniosek elektroniczny - proces kredytowy w aplikacji PdP

Krok 1 - Rejestracja wniosku

Pamiętaj!

W tym procesie nie generujesz aktywnych formularzy PDF oraz nie ma stron przewodnich.

W PdP w sekcji Pożyczka gotówkowa wybierz opcję Nowy wniosek, a następnie Rozpocznij składanie wniosku o pożyczkę pieniężną.

Ważne!

Maksymalny czas sesji na każdym ekranie to 30 minut. W przypadku zatrzymania procesu (na dowolnym etapie) powyżej 30 minut nastąpi zablokowanie dalszej edycji wniosku – wybierz przycisk Zamknij  (prawy górny róg), a następnie wybierz z listy wniosków Kontynuacja. 

Wpisz parametry wnioskowanej pożyczki, dodaj i zdefiniuj uczestników wniosku, po czym wydrukuj formularz wniosku kredytowego, Podpisz je z Klientem oraz załącz do PdP.

Uzupełnij zakładki dotyczące dochodu oraz zobowiązań Klienta, a następnie wydrukuj, podpisz z Klientem oraz załącz w aplikacji formularz oświadczenie o dochodach i zobowiązaniach.

Wybierz właściwą formę zatrudnienia w PdP – analityk nie może dokonać korekty wprowadzonych danych, np. jeśli wybierzesz błędną podstawę osiągania dochodu, wtedy musisz ponownie rejestrować wniosek.

Ważne!

Na poniższym ekranie w pkt 3 dodaj wszystkie pozostałe wymagane dokumenty tj. wyciągi, PIT, Decyzję o waloryzacji emerytury, itd.

Szczegółowy opis procesu znajduje się w manualu w zakładce Baza wiedzy.

 

Krok 2 - Przesłanie wniosku do analizy

Po wykonaniu wcześniejszego kroku otrzymasz informację o wstępnej decyzji pozytywnej lub o odrzuceniu wniosku (decyzja negatywna).

Wydaj Klientowi Symulację zmiany stopy oraz Formularz Informacyjny.
Kliknij przycisk OK, rozumiem, aby przekazać wniosek do analizy.

Wniosek powinien zmienić status na „w trakcie analizy”.

Status wniosku „utworzenie wniosku” oznacza, iż wniosek jest zarejestrowany, ale nadal go kompletujesz i nie został przekazany do banku.

 

Kliknij przycisk OK, rozumiem, aby zakończyć pracę z wnioskiem.


 
 

Krok 3 - Uzupełnienia

Poinformujemy Cię mailowo o konieczności uzupełnienia dokumentacji. Aby dołączyć braki:

  1. Zaloguj się do aplikacji PdP, 
  2. Wyszukaj wniosek w liście wniosków,
  3. Wejdź w szczegóły wniosku poprzez przycisk „Kontynuacja”
  4. Uzupełnij wymagane dokumenty w zakładce „Uzupełnienia”
  5. Kliknij „Wyślij”

Krok 4 - Decyzja kredytowa

Poinformujemy Cię mailowo o podjęciu decyzji kredytowej. Szczegóły decyzji (ewentualne warunki do podpisania umowy) znajdziesz w PdP w zakładce Warunki/ Decyzje.
Klient dostarcza wymagane dokumenty (warunki) do specjalisty w Banku na spotkanie tj. na podpisanie umowy kredytowej.

Potwierdź, że Klient akceptuje decyzję poprzez wybranie klawisza „akceptacja decyzji”. W przypadku, gdy Klient rezygnuje z dalszego procesowania wniosku skorzystaj z opcji „rezygnacja Klienta”. 
 
W aplikacji PdP w zakładce WYSYŁKA DOK.PAPIER.:

  • znajdziesz informację jakie dokumenty (oryginały) wysłać do banku,
  • dowiesz się jaki masz termin na wysłanie dokumentów,
  • znajdziesz właściwy adres oraz
  • potwierdzisz wysyłkę.

Krok 5 - Podpisanie umowy i uruchomienie pożyczki

Umów spotkanie w aplikacji PdP. W tym celu z bocznego menu wybierz Lead Manager/ Nowy Lead/ Ogólny/ Spotkanie.

Możesz również zmienić wcześniej ustalony termin spotkania.
Klient otrzyma sms potwierdzający miejsce, dzień i godzinę spotkania.

Przed umówieniem spotkania upewnij się, że decyzja jest zgodna z wnioskiem, a Klient:

  • zna i akceptuje warunki decyzji,
  • posiada aktualny dokument tożsamości,
  • przyniesie oryginały dokumentów wymaganych jako warunki.

 
Aktualna lista placówek bankowych jest dostępna w PdP w opcji umawiania spotkań (Lead Manager).
Jeżeli dana placówka nie jest dostępna w PdP to znaczy, że nie można podpisać w niej umowy kredytowej. 
Środki z pożyczki gotówkowej uruchamiane są w dniu podpisania umowy kredytowej:

  • w formie przelewu – na rachunek w ING
  • gotówkowo – na rachunek techniczny (jeżeli Klient nie posiada ROR w ING) 

 

Pamiętaj!

W punktach ING Express nie można sfinalizować umowy.
 

 

Wniosek przepisany - proces kredytowy w aplikacji PdP

Krok 1 - Weryfikacja oświadczenia FATCA / CRS (przed spotkaniem)

Pamiętaj!

W tym procesie nie generujesz aktywnych formularzy PDF.

1. W PdP w sekcji Pożyczka gotówkowa wybierz opcję Nowy wniosek, a następnie Rozpocznij składanie wniosku o pożyczkę pieniężną.

 

2. Wpisz imię , nazwisko i PESEL Klienta - pojawi się komunikat. 

  

Na tym etapie dane nie zapisują się w systemie. 

3. Wydrukuj informacje FATCA i CRS. 

4. Wypełnij oświadczenie FATCA CRS na komputerze przed wydrukiem ze strony https://www.ing.pl/partner/indywidualni/pozyczka-gotowkowa/formularze 

Krok 2 - Przyjęcie wniosku

1. Pobierz formularze bankowe ze strony: https://www.ing.pl/partner/indywidualni/pozyczka-gotowkowa/formularze

2. Przyjmij od Klienta uzupełnione i podpisane czytelnie imieniem i nazwiskiem oświadczenie FATCA /CRS, Dane Klienta Indywidualnego i formularze bankowe oraz dokumenty finansowe zgodne z Wykazem dokumentów dostępnym na stronie: https://www.ing.pl/partner/indywidualni/pozyczka-gotowkowa/formularze#rozwijaki=3

Krok 3 - Rejestracja wniosku

1. Rozpocznij składanie wniosku o pożyczkę pieniężną.

2. Potwierdź weryfikację FATCA /CRS.  

3. Wprowadź dane wnioskodawcy oraz oświadczenia FATCA / CRS.

4. Zeskanuj podpisane oświadczenia FATCA / CRS .

5. Wydrukuj strony przewodnie do wniosku i dokumentów finansowych.

6. Zeskanuj dokumenty z właściwymi stronami przewodnimi

7. Dodaj wszystkie pozostałe wymagane dokumenty tj. wyciągi, PIT, Decyzję o waloryzacji emerytury, itd.

  

8. Wprowadź dane o dochodach i zobowiązaniach.

  

Krok 4 - Przesłanie wniosku do analizy

Po wykonaniu wcześniejszego kroku otrzymasz informację o wstępnej decyzji pozytywnej lub o odrzuceniu wniosku (decyzja negatywna).

Wydaj Klientowi Symulację zmiany stopy oraz Formularz Informacyjny.
Kliknij przycisk OK, rozumiem, aby przekazać wniosek do analizy.
  

Wniosek powinien zmienić status na „w trakcie analizy”. Status wniosku „utworzenie wniosku” oznacza, że wniosek jest zarejestrowany, ale nadal go kompletujesz i nie został przekazany do banku.

 

Kliknij przycisk OK, rozumiem, aby zakończyć pracę z wnioskiem.

 

Krok 5 - Uzupełnienia

Poinformujemy Cię mailowo o konieczności uzupełnienia dokumentacji. Aby dołączyć braki:

  1. Zaloguj się do aplikacji PdP, 
  2. Wyszukaj wniosek w liście wniosków,
  3. Wejdź w szczegóły wniosku poprzez przycisk „Kontynuacja”
  4. Uzupełnij wymagane dokumenty w zakładce „Uzupełnienia”
  5. Kliknij „Wyślij”

Krok 6 - Decyzja kredytowa

Poinformujemy Cię mailowo o podjęciu decyzji kredytowej. Szczegóły decyzji (ewentualne warunki do podpisania umowy) znajdziesz w PdP w zakładce Warunki/ Decyzje.
Klient dostarcza wymagane dokumenty (warunki) do specjalisty w Banku na spotkanie tj.na podpisanie umowy kredytowej.

Potwierdź, że Klient akceptuje decyzję poprzez wybranie klawisza „akceptacja decyzji”. W przypadku, gdy Klient rezygnuje z dalszego procesowania wniosku skorzystaj z opcji „rezygnacja Klienta”. 
 
W aplikacji PdP w zakładce WYSYŁKA DOK. PAPIER.:

  • znajdziesz informację jakie dokumenty (oryginały) wysłać do banku,
  • dowiesz się jaki masz termin na wysłanie dokumentów,
  • znajdziesz właściwy adres oraz
  • potwierdzisz wysyłkę.

Krok 7 - Podpisanie umowy i uruchomienie pożyczki

Umów spotkanie w aplikacji PdP. W tym celu z bocznego menu wybierz Lead Manager/ Nowy Lead/ Ogólny/ Spotkanie.

Możesz również zmienić wcześniej ustalony termin spotkania.
Klient otrzyma sms potwierdzający miejsce, dzień i godzinę spotkania.

Przed umówieniem spotkania upewnij się, że decyzja jest zgodna z wnioskiem, a Klient:

  • zna i akceptuje warunki decyzji,
  • posiada aktualny dokument tożsamości,
  • przyniesie oryginały dokumentów wymaganych jako warunki.

 
Aktualna lista placówek bankowych jest dostępna w PdP w opcji umawiania spotkań (Lead Manager).
Jeżeli dana placówka nie jest dostępna w PdP to znaczy, że nie można podpisać w niej umowy kredytowej. 
Środki z pożyczki gotówkowej uruchamiane są w dniu podpisania umowy kredytowej:

  • w formie przelewu – na rachunek w ING
  • gotówkowo – na rachunek techniczny (jeżeli Klient nie posiada ROR w ING) 

 

Pamiętaj!

W punktach ING Express nie można sfinalizować umowy.
 

 

Proces kredytowy w Moim ING (z kodem rabatowym)

Krok 1 - Rejestracja wniosku

Proces w Moim ING polega na asystowaniu Klientowi podczas składania wniosku.

Klient loguje się do swojej bankowości internetowej, a następnie w sekcji Oferta ING wybiera Kredyty i pożyczki,  a następnie Pożyczka gotówkowa lub Pożyczka konsolidacyjna  klikając przycisk więcej i złóż wniosek.

Film instruktażowy - proces w Moim ING

 

Krok 2 - Przesłanie wniosku do analizy

Klient wybiera parametry pożyczki (kwota, okres spłaty, dzień płatności raty) oraz deklaruje chęć skorzystania z ochrony ubezpieczeniowej.

Informacja

Klient wprowadza kod promocyjny otrzymany od Ciebie.

Prawidłowo wprowadzony kod jest podstawą do wypłaty nagrody Klientowi oraz naliczenia prowizji dla Ciebie.

Kod składa się z 11 znaków:

  • dwie litery to kod promocji: PB - zwykła pożyczka lub PE - Pożyczka na lepsze
  • trzy litery to kod firmy – o ten element zapytaj w swojej firmie
  • sześć cyfr - pochodzi z Twojego loginu B2 (ostatnie sześć znaków), którym logujesz się do PDP.

Zadbaj o prawidłowe wprowadzenie kodu promocyjnego (bez spacji).

 

Następnie uzupełnia dane osobowe oraz dane dotyczące dochodu/dochodów.

Jeśli Klient prowadzi działalność gospodarczą, złóż wniosek w PDP.

Po weryfikacji raportu BIK Klient otrzymuje zaproponowane przez bank oferty pożyczki oraz wybiera zobowiązania do spłaty (w przypadku Pożyczki konsolidacyjnej).

Krok 3 - Przekazanie dokumentów wraz z wnioskiem

Jeżeli dochód Klienta nie wpływa do ING to wymagamy załączenia dokumentów finansowych w aplikacji.

Zestawy dokumentów do wyboru pojawią się na ekranie. Są one zgodne z Wykazem dokumentów, który znasz.

Dopuszczalny format pliku: JPG, JPEG, PDF, TIF, TIFF, GIF, PNG – 10 MB.

Krok 4 - Decyzja kredytowa

Decyzja kredytowa podejmowana jest w czasie rzeczywistym, tzn. podczas wprowadzania wniosku przez Klienta.

Może jednak być wymagana dodatkowa weryfikacja wniosku, o czym Klient zostanie poinformowany w aplikacji stosownym komunikatem.

W najbliższym dniu roboczym Klient otrzyma sms z informacją o decyzji kredytowej i możliwości zakończenia wniosku. W tym celu Klient po zalogowaniu się do Moje ING wybiera w menu Usługi, a następnie E-urząd i dokumenty, i kolejno Moje wnioski kredytowe.

Krok 5 - Podpisanie umowy i uruchomienie pożyczki

Po akceptacji decyzji przez Klienta w aplikacji pojawi się Umowa oraz pozostałe dokumenty w wersji PDF.

Klient potwierdza akceptację dokumentów i podpisanie Umowy poprzez wpisanie kodu otrzymanego SMSem lub 4-cyfrowym PINem do logowania do aplikacji.

W celu dodatkowej weryfikacji może zostać wykonany do Klienta telefon podczas, którego Klient potwierdza, iż wnioskuje o pożyczkę gotówkową oraz otrzymuje 4-cyfrowy kod, którym ostatecznie zatwierdza podpisanie umowy.

W bankowości internetowej pojawi się komunikat o zawarciu umowy i uruchomieniu pożyczki.

Aktualności

  • Aktualności Hipoteka
  • Aktualności Pożyczka gotówkowa
  • Aktualności Przedsiębiorcy

Tabele i regulaminy

  • Tabela opłat i prowizji
  • Oferta cenowa Hipoteka
  • Oferta cenowa Pożyczka gotówkowa
  • Oferta cenowa Przedsiębiorcy

Kontakt

  • Placówki i oddziały
  • Strona banku

WIBOR

WIBOR PRZEDSIĘBIORCY

Sprawdź WIBOR dla linii kredytowej i pożyczki dla przedsiębiorców

WIBOR HIPOTEKI

WIBOR 1M - 4,30 % (grudzień 2025)

©  ING Bank Śląski S.A. Regulamin serwisu | Polityka cookie |

Społeczności

  • Facebook, otworzy się w nowej karcie
  • X serwis, otworzy się w nowej karcie
  • Youtube, otworzy się w nowej karcie
  • Instagram, otworzy się w nowej karcie
  • Linkedin, otworzy się w nowej karcie