Dla partnerów biznesowych

Dokumenty do kredytu hipotecznego

Zmieniliśmy sposób przekazywania dokumentów do wniosków hipotecznych.

Dotyczy wniosków zarejestrowanych od 05.08.2024 r.

Informacja

Wskazówki znajdziesz w:

Przekazanie dokumentacji kredytowej

Uwaga!

  • Potwierdzenie wpływów wynagrodzenia dla każdego klienta scal w jeden plik
  • Wszystkie działy ksiegi wieczystej scal w jeden plik.

Dokumenty, które należy wysłać do ArchiDoc:

 

Proces standardowy: 

  • Wniosek o kredyt hipoteczny - formularz bankowy 
  • Dane wnioskodawcy – formularz bankowy
  • Formularz dla osób prowadzących działalność gospodarczą – formularz bankowy
  • Dane właściciela nieruchomości nie będącego wnioskodawcą – formularz bankowy

Proces NWH: 

  • Wniosek o kredyt hipoteczny - formularz wygenerowany z PDP
  • Wniosek o produkt hipoteczny - dane inwestycji i nieruchomości - formularz bankowy
  • Dane właściciela nieruchomości nie będącego wnioskodawcą – formularz bankowy

Proces EasyHipo (EH): 

  • Wniosek o kredyt hipoteczny - formularz wygenerowany z PDP

Dokumenty, które należy załączyć tylko w PDP:

    • Wniosek o kredyt hipoteczny w formacie aktywnego PDF
    • Dane wnioskodawcy w formacie aktywnego PDF
    • Formularz dla osób prowadzących działalność gospodarczą w formacie aktywnego PDF
    • Dane właściciela nieruchomości nie będącego wnioskodawcą w formacie aktywnego PDF
    • Formularz informacyjny
    • Formularz uzupełnień
    • Karta pobytu/ Zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej (UE)
    • Rozdzielność majątkowa - akt notarialny
    • Zaświadczenie o zameldowaniu
    • Pełnomocnictwo - w formie aktu notarialnego
    • Oświadczenie o statusie  FATCA i CRS dla osób fizycznych formularz bankowy w formacie aktywnego PDF
    • Oświadczenie o statusie  FATCA i CRS dla osób fizycznych – podpisany przez Klientów
    • Dane klienta indywidualnego – podpisany przez Klientów
    • Kosztorys (formularz bankowy) w formie aktywnego PDF
    • Kosztorys (formularz bankowy) podpisany przez klientów
    • Wniosek o produkt hipoteczny – dane inwestycji oraz nieruchomości w formacie aktywnego PDF (dotyczy NWH)
    • Dane właściciela nieruchomości nie będącego wnioskodawcą w formacie aktywnego PDF (dotyczy NWH)
    • Formularz informacyjny
    • Formularz uzupełnień
    • Karta pobytu/ Zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej (UE)
    • Oświadczenie do analizy finansowej (dot. NWH) – podpisany przez Klientów
      (tylko i wyłącznie, gdy status wniosku miał braki formalne z powodu wadliwości tego dokumentu)
    • Rozdzielność majątkowa - akt notarialny
    • Zaświadczenie o zameldowaniu
    • Operat szacunkowy
    • Formularz ryzyk związanych z wycenianą nieruchomością
    • Formularz z inspekcji
    • Formularz o braku konfliktów interesów
    • Kolorowe zdjęcia z operatu (w jednym pliku)
    • Zaświadczenie o źródle i wysokości osiąganych dochodów - formularz bankowy podpisany przez pracodawcę/osobę upoważnioną
    • Zaświadczenie/oświadczenie pracawcy
    • Zaświadczenie o źródle i wysokości osiąganych dochodów (formularz bankowy) – z podpisem kwalifikowanym 
    • Zaświadczenie/oświadczenie pracawcy - z podpisem kwalifikowanym
    • Oświadczenie klienta potwierdzające ważność zaświadczenia o dochodach i zatrudnieniu (przedłużka do zaświadczenia)
    • Oświadczenie o źródle i wysokości dochodu – formularz bankowy w formacie aktywnego PDF
    • Oświadczenie o źródle i wysokości dochodu – formularz bankowy podpisany przez Klientów
    • Decyzja o przyznaniu lub waloryzacji emerytury
    • Decyzja o przyznaniu lub waloryzacji renty
    • Decyzja o przyznaniu lub waloryzacji świadczenia przedemerytalnego
    •  Decyzja o przyznaniu świadczenia dla prokuratorów w stanie spoczynku
    • Decyzja o przyznaniu świadczenia dla sędziów w stanie spoczynku
    • Dokument potwierdzający numer rachunku do całkowitej spłaty i numer umowy
    • Kontrakt (sportowy, managerski)
    • Odcinek potwierdzający wypłatę świadczenia dla prokuratorów w stanie spoczynku
    • Odcinek potwierdzający wypłatę świadczenia dla sędziów w stanie spoczynku
    • Odcinek potwierdzający wypłatę świadczenia emerytalnego
    • Odcinek potwierdzający wypłatę świadczenia przedemerytalnego
    • Odcinek potwierdzający wypłatę świadczenia rentowego
    • Potwierdzenia wpływów wynagrodzenia dla każdego Klienta scal w osobny plik
    • Potwierdzenia wpływu zasiłku 
    • Raporty z PUE ZUS
    • Świadectwo pracy 
    • Umowa kredytowa z harmonogramem 
    • Umowa o pracę
    • Umowa zwolnienie z długu
    • Zamknięcie zobowiązania 
    • Zaświadczenie z ZUS-u o wysokości zasiłku
    • Decyzja ustalająca wysokość podatku dochodowego
    • Ewidencja przychodów dla ryczałtu ewidencjonowanego
    • Ewidencja środków trwałych i stawek amortyzacyjnych 
    • Książka przychodów i rozchodów 
    • PIT 28
    • PIT 36 wraz z załącznikami
    • PIT 36L wraz z załącznikami
    • Potwierdzenie nadania PIT do US
    • Rachunek zysków i strat
    • UPO
    • Akt notarialny przeniesienia własności
    • Charakterystyka energetyczna budynku 
    • Decyzja o nadaniu adresu administracyjnego nieruchomości
    • Decyzja o pozwoleniu na budowę / Zgłoszenie
    • Decyzja o pozwoleniu na użytkowanie
    • Decyzja o wymiarze podatku od nieruchomości 
    • Faktury/Zestawienie faktur z potwierdzeniem ich opłacenia
    • Oświadczenie dewelopera do decyzji 
    • Oświadczenie dewelopera o bezobciążeniowym wyodrębnieniu nieruchomości 
    • Oświadczenie projektanta 
    • Oświadczenie spółdzielni mieszkaniowej o bezobciążeniowym wyodrębnieniu nieruchomości 
    • Oświadczenie UM/UG, że nie ustanowi hipoteki z tytułu bonifikaty wykupu
    • Postanowienie sądu o nabyciu nieruchomości
    • Potwierdzenia wpłat np. na rzecz dewelopera, Spółdzielni Mieszkaniowej
    • Potwierdzenie przyjęcia bez zastrzeżeń zgłoszenia o zakończeniu robót
    • Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia do użytkowania przez właściwy urząd
    • Program użytkowy np. rzuty, tabelaryczne zestawienie pomieszczeń
    • Promesa banku o bezobciążeniowym wyodrębnieniu nieruchomości 
    • Protokół z przetargu - warunki nabycia
    • Protokół z uzgodnień - warunki wykupu
    • Przydział lokalu ze Spółdzielni Mieszkaniowej/Urzędu
    • Strudium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
    • Świadectwo charakterystyki energetycznej
    • Umowa darowizny
    • Umowa deweloperska z załącznikami w tym prospektem informacyjnym 
    • Umowa dożywocia
    • Umowa i harmonogram spłacanego kredytu Zbywcy/dłużnika rzeczowego
    • Umowa przedwstępna/ oświadczenie o nabyciu
    • Umowa przekazania gospodarstwa rolnego
    • Umowa zobowiązująca
    • Warunki zabudowy 
    • Wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego 
    • Wypis z rejestru gruntów 
    • Wyrys z mapy ewidencyjnej
    • Zaświadczenie banku o saldzie i numerze konta do spłaty kredytu zbywcy
    • Zaświadczenie o samodzielności lokalu
    • Zaświadczenie z UM/UG o przeznaczeniu gruntu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego 
    • Zaświadczenie ze spółdzielni o przysługującym własnościowym prawie do lokalu
    • Zgłoszenie budowy do Urzędu Miasta/Gminu
    • Dziennik Budowy (gdy pozwolenie na budowę jest starsze niż 3 lata)
    • Zaświadczenie o niezaleganiu z KRUS 
    • Zaświadczenie o niezaleganiu z US
    • Zaświadczenie o niezaleganiu z ZUS
    • Dyspozycja zwrotu oplaty za usługę wyceny nieruchomości zleconej przez Bank
    • Rezygnacja z wniosku po decyzji kredytowej
    • Wniosek o zmianę parametrów
    • Wniosek o wcześniejsze przekazanie decyzji kredytowej
    • Oświadczenia/Wyjaśnienia Klienta
    • Formularz odstępstwa kredytowego
    • Księga wieczysta/elektroniczna Księga Wieczysta (scal w jedn plik)
    • Notatka z przeglądu Księgi Wieczystej
    • Wyjaśnienie wzmianek
    • Wniosek kredytowy - formularz wygenerowany z PDP – podpisany przez Klientów

Lista dokumentów

Sprawdź, jakie dokumenty będą Ci potrzebne do złożenia wniosku o kredyt hipoteczny w naszym banku. Lista dokumentów do kredytu hipotecznego, może się różnić w zależności od rodzaju nieruchomości i źródła dochodów klienta.

 

Dokumenty wymagane w formie papierowej z czytelnym podpisem klientów oraz osoby przyjmującej wniosek przesyłasz na adres:

 

ArchiDoc S.A. Kancelaria ING Banku Śląskiego

ul. Niedźwiedziniec 10

41-506 Chorzów  

Dołącz stornę przewodnią z PdP

Dokumenty ogólne

*Rekomendujemy aby data na Oświadczeniu i Wniosku kredytowym była spójna. Manual znajdziesz w Pomocniku.
*Dokument tylko dla procesu NWH (Nowy Wniosek Hipoteczny)
*Dokument tylko dla procesu NWH (Nowy Wniosek Hipoteczny)
*Obowiązkowo przedstaw dokument Klientowi
*Dokument tylko dla procesu Easy Hipo

Dokumenty dotyczące nieruchomości

Będziemy potrzebować różnych dokumentów, w zależności od celu kredytowania.

    • Numer księgi wieczystej 
    • Notatka z przeglądu ksiegi wieczystej - pobierz - jeżeli występują wzmianki w księdze wieczystej
    • Umowa darowizny - jeśli była podstawą nabycia nieruchomości
    • Dokument określający warunki transakcji (do wyboru):
      - podpisana umowa deweloperska – wraz z załącznikami lub,
      - spersonalizowany wzór umowy deweloperskiej wraz z prospektem z koniecznością dostarczenia umowy deweloperskiej do podpisania umowy kredytowej.

      UWAGA!  
      Jeśli stan zaawansowania prac dewelopera to min. w 90%, to w umowie z deweloperem musi być wskazana data przeniesienia własności po oddaniu nieruchomości do użytku.
      W dokumentacji Dewelopera data dostarczenia aktu notarialnego musi być dostarczona w terminie przeznaczonym na uruchomienie. 
    • Promesa banku o bezciężarowym wyodrębnieniu nieruchomości - jeśli nieruchomość dewelopera/ spółdzielni mieszkaniowej jest obciążona hipoteką 
    • Dokumenty potwierdzające dotychczasowe wpłaty na rzecz dewelopera/spółdzielni

     

    • Numer księgi wieczystej 
    • Notatka z przeglądu ksiegi wieczystej - pobierz - jeżeli występują wzmianki w księdze wieczystej
    • Umowa darowizny - jeśli była podstawą nabycia nieruchomości
    • Dokument określający warunki transakcji (do wyboru):
      - podpisana umowa deweloperska – wraz z załącznikami lub,
      - podpisana umowa przedwstępna w formie notarialnej lub,
      - podpisana umowa zobowiązująca w formie notarialnej lub,
      - podpisana umowa przedwstępna Kredytobiorcy jako członka spółdzielni ze spółdzielnią mieszkaniową lub
      - podpisana umowa przedwstępna notarialna lub przedwstępna w formie cywilno-prawnej w przypadku zaawansowania inwestycji deweloperskiej przynajmniej w 90% wskazująca moment płatności po akcie notarialnym przenoszącym własność nieruchomości na kredytobiorcę
      - umowa rezerwacyjna posiadająca wszystkie niezbędne informacje do podjęcia decyzji kredytowej, w przypadku zaawansowania inwestycji deweloperskiej przynajmniej w 90% wskazująca moment płatności po akcie notarialnym przenoszącym własność nieruchomości na kredytobiorcę
    • Promesa banku o bezciężarowym wyodrębnieniu nieruchomości - jeśli nieruchomość dewelopera/ spółdzielni mieszkaniowej jest obciążona hipoteką 
    • Dokumenty potwierdzające dotychczasowe wpłaty na rzecz dewelopera/spółdzielni

    Jeśli kupujesz mieszkanie dodatkowo:

    • Decyzja o pozwoleniu na użytkowanie lub potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia do użytkowania dla budynku, w którym znajduje się lokal

    Jeśli kupujesz  dom dodatkowo:

    • Potwierdzenie przyjęcia bez zastrzeżeń, przez właściwy urząd, zgłoszenia o zakończeniu robót budowlanych
    • numer księgi wieczystej 
    • notatka z przeglądu ksiegi wieczystej - pobierz - jeżeli występują wzmianki w księdze wieczystej
    • w przypadku prawa spółdzielczego bez księgi wieczystej zaświadczenie ze Spółdzielni Mieszkaniowej o przysługującym zbywcy prawie do lokalu wraz z podstawą nabycia oraz nr KW gruntowej dla budynku, w którym mieści się lokal
    • umowa darowizny - jeśli była podstawą nabycia nieruchomości
    • jeśli nieruchomość jest obciążona hipoteką - informacja z banku kredytującego o wysokości salda do spłaty zobowiązania
    • numer księgi wieczystej działki gruntu
    • notatka z przeglądu ksiegi wieczystej - pobierz - jeżeli występują wzmianki w księdze wieczystej
    • umowa darowizny - jeśli była podstawą nabycia nieruchomości
    • ważna i ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę
    • kosztorys - pobierz
    •  program użytkowy budynku - zestawienie pomieszczeń z powierzchniami użytkowymi (z projektu budowlanego)
  • Dla domu, który chcesz wyremontować, rozbudować, zmodernizować lub przebudować:

    • numer księgi wieczystej
    • notatka z przeglądu ksiegi wieczystej - pobierz - jeżeli występują wzmianki w księdze wieczystej
    • program użytkowy budynku - zestawienie pomieszczeń z powierzchniami użytkowymi (z projektu budowlanego)
    • umowa darowizny - jeśli była podstawą nabycia nieruchomości
    • kosztorys - pobierz
    • ważna i ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenie prac (jeśli wymagane)

     

    ​Dla mieszkania, które chcesz wyremontować, rozbudować, zmodernizować lub przebudować:

    • numer księgi wieczystej lub jeśli nie ma księgi wieczystej zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej o przysługującym zbywcy prawie (dla praw spółdzielczych)
    • umowa darowizny - jeśli była podstawą nabycia nieruchomości
    • kosztorys - pobierz
  • Dla działki gruntu:

    • numer księgi wieczystej prowadzonej dla działki gruntu lub numer księgi wieczystej nieruchomości, z której Twoja działka będzie wyodrębniona (wraz z prawomocną decyzją podziałową, jeśli podział nie jest ujawniony w księdze wieczystej)
    • notatka z przeglądu ksiegi wieczystej - pobierz - jeżeli występują wzmianki w księdze wieczystej
    • umowa darowizny/ przekazania gospodarstwa rolnego - jeśli była podstawą nabycia nieruchomości
    • jeśli nieruchomość jest obciążona hipoteką – informacja z banku kredytującego o wysokości salda do spłaty ​
    • miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego lub warunki zabudowy.

Dokumenty do weryfikacji zdolności kredytowej

Możemy potrzebować różnych dokumentów, w zależności od Twojego źródła dochodu. 

  • Czas określony

    • oświadczenie o dochodach - jeśli masz konto w naszym banku na które od 12 miesięcy wpływa Twoje wynagrodzenie, od tego samego pracodawcy - pobierz

    lub

    • zaświadczenie o źródle i wysokości miesięcznych dochodów - pobierz, zawsze w przypadku, kiedy Twoje wynagrodzenie nie wpływa na konto w ING
    • potwierdzenie wpływu wynagrodzenia i jego wysokość za ostatnie 6 miesięcy (potwierdzenie przelewu bankowego)
    • dokumenty potwierdzające staż pracy: świadectwa pracy/kontrakt od poprzedniego pracodawcy + potwierdzenie wpływów wynagrodzenia od poprzedniego pracodawcy za okres dopełniający 12 m-cy 
    • dodatkowo jeśli otrzymujesz zasiłek macierzyński, rodzicielski, chorobowy – zaświadczenie ZUS o wysokości wypłacanego świadczenia 

    Czas nieokreślony

    • oświadczenie o dochodach - jeśli masz konto w naszym banku na które od 6 miesięcy wpływa Twoje wynagrodzenie, od tego samego pracodawcy - pobierz

    lub

    • zaświadczenie o źródle i wysokości miesięcznych dochodów - pobierz, zawsze w przypadku, kiedy Twoje wynagrodzenie nie wpływa na konto w ING
    • potwierdzenie wpływu wynagrodzenia i jego wysokość za ostatnie 6 miesięcy (potwierdzenie przelewu bankowego)
    • dokumenty potwierdzające staż pracy: świadectwa pracy/kontrakt od poprzedniego pracodawcy + potwierdzenie wpływów wynagrodzenia od poprzedniego pracodawcy za okres dopełniający 6 m-cy 
    • dodatkowo jeśli otrzymujesz zasiłek macierzyński, rodzicielski, chorobowy – zaświadczenie ZUS o wysokości wypłacanego świadczenia
    • Formularz dla osób prowadzących działalność gospodarczą - pobierz
    • Zaświadczenie z urzędu skarbowego o niezaleganiu z podatkami
    • Zaświadczenie o nie zaleganiu ze składkami na rzecz ZUS

    I dodatkowo, w zależności od tego w jaki sposób rozliczasz się z Urzędem Skarbowym, potrzebujemy jeszcze dokumentów zgodnych z poniższymi

    Działalność gospodarcza – pełna księgowość

    Jeśli składasz wniosek od 1 stycznia do 30 kwietnia:

    • Rachunek  Zysków i Strat (w wariancie porównawczym) za ubiegły rok lub PIT-36/36L wraz z załącznikiem B za ubiegły rok 
    • PIT-36/36L wraz z załącznikiem B za rok poprzedzający rok ubiegły
    • Ewidencja środków trwałych i stawek amortyzacyjnych za ostatnie dwa lata podatkowe 

     

    ​​Jeśli składasz wniosek od 1 maja do 31 grudnia: 

    • PIT 36/36L wraz z załącznikiem PIT-B za ubiegły rok
    • PIT-36/36L wraz z załącznikiem B za rok poprzedzający rok ubiegły
    • Rachunek Zysków i Strat (w wariancie porównawczym) z podsumowaniem danych za miesiące bieżącego roku (od początku roku do ostatniego rozliczonego miesiąca)
    • Ewidencja środków trwałych i stawek amortyzacyjnych za ubiegły rok
    • Ewidencja środków trwałych i stawek amortyzacyjnych za rok poprzedzający rok ubiegły
    • Ewidencja środków trwałych i stawek amortyzacyjnych za miesiące bieżącego roku

    UWAGA: zestawienia do obliczenia podatku dochodowego powinny być potwierdzone przez właściciela, księgową lub biuro rachunkowe, które prowadzi rachunkowość Twojej firmy.
     

    Działalność gospodarcza – księga przychodów i rozchodów

    Jeśli składasz wniosek kredytowy od 1 stycznia do 30 kwietnia:

    • KPiR za ubiegły rok z rozliczonymi stanami magazynowymi lub PIT-36/36L wraz z załącznikiem B za ubiegły rok 
    • PIT-36/36L wraz z załącznikiem B za rok poprzedzający rok ubiegły
    • Ewidencja środków trwałych i stawek amortyzacyjnych za ostatnie dwa lata podatkowe 

     

    Jeśli składasz wniosek kredytowy od 1 maja do 31 grudnia:

    • KPiR za miesiące bieżącego roku do ostatniego rozliczonego miesiąca
    • PIT 36/PIT 36L wraz z załącznikiem PIT-B za ostatnie dwa lata podatkowe
    • Ewidencja środków trwałych i stawek amortyzacyjnych za ubiegły rok
    • Ewidencja środków trwałych i stawek amortyzacyjnych za rok poprzedzający rok ubiegły
    • Ewidencja środków trwałych i stawek amortyzacyjnych za miesiące bieżącego roku

     

    Działalność gospodarcza – ryczałt

    Jeśli składasz wniosek od 1 stycznia do 30 kwietnia:

    • PIT 28 za ubiegły rok lub gdy nie został złożony Ewidencja przychodów za ubiegły rok w podziale na poszczególne stawki podatkowe
    • PIT 28 za rok poprzedzający ubiegły rok 
    • Ewidencja przychodów za zakończone miesiące bieżącego roku (od początku roku do ostatniego rozliczonego miesiąca) w podziale na poszczególne stawki podatkowe - tylko dla przypadków, gdy działalność prowadzona krócej niż 12 m-cy w roku poprzedzającym rok ubiegły

    Jeśli składasz wniosek od 1 maja do 31 grudnia:

    • PIT 28 za za ostatnie dwa lata podatkowe
    • Ewidencja przychodów za zakończone miesiące bieżącego roku (od początku roku do ostatniego rozliczonego miesiąca) w podzile na poszczególne stawki podatkowe

     

    Działalność gospodarcza – karta podatkowa

    Jeśli składasz wniosek od 1 stycznia do 31 grudnia:

    • aktualna decyzja ustalająca wysokość podatku dochodowego
    • Oświadczenie o dochodach - jeśli masz konto w naszym banku na które  wpływa Twoja emerytura lub renta - pobierz

    lub

    • Dokument, który potwierdza Twoje prawo do świadczenia, np. decyzja o przyznaniu/ waloryzacji emerytury lub renty.  W przypadku renty dodatkowo dokument potwierdzający okres na jaki została przyznana
    • Dokument, który potwierdza wypłatę świadczenia za ostatni okres, np. ostatni odcinek renty lub emerytury, wyciąg z konta

Wycena nieruchomości

Do podjęcia decyzji kredytowej będziemy potrzebowali wyceny nieruchomości.

Możesz dostarczyć nam swój operat szacunkowy wykonany przez rzeczoznawcę. Nie pobieramy wtedy żadnych opłat związanych z wyceną nieruchomości. Zanim zlecisz operat, przekaż rzeczoznawcy poniższe pliki:

Rzeczoznawca wypełnia formularz bezpośrednio na stronie www.ing.pl. Po uzupełnieniu danych, powinien wygenerować dokument, podpisać i załączyć do operatu.

 

Możesz skorzystać z naszej usługi wyceny nieruchomości. Operat szacunkowy klient otrzyma w wersji papierowej lub w formie elektronicznej. 

Dodatkowe

Pełnomocnictwo w placówce bankowej jest dostępne tylko dla klientów Banku ING. W pozostałych przypadkach, niezbędne jest załączenie pełnomocnictwa udzielonego notarialnie. Wzorzec dotyczy Kredytobiorcy, nie dostawcy zabezpieczenia. Obowiązuje tylko na etapie podpisania umowy i uruchomienia. 
Wzorzec dotyczy Kredytobiorcy, nie dostawcy zabezpieczenia.
W sytuacji, gdy klient dokonał opłaty za wycenę, a nie doszło do jej realizacji.

 

Informacja

Masz problemy z otwarciem pliku PDF?

Zobacz, jak go rozwiązać