Dla partnerów biznesowych

Proces kredytowy

Nowość! Inga - wirtualne wsparcie w zakresie kredytów firmowych

INGa odpowie na Twoje podstawowe pytania, wskaże dokumenty do pobrania i pomoże Ci w nawigacji na stronie.

Wypróbuj Ingę

Proces krok po kroku

    • Zarejestruj wniosek w aplikacji PdP (https://ssl.ingbankonline.pl/pdp/login.do) w sekcji kredyty dla przedsiębiorców wybierając Nowy wniosek i wypełniając podstawowe parametry kredytu oraz dane klienta.
    • Użyj klawisza Zapisz -  wniosek zostanie zarejestrowany i zostaniesz przekierowany do zakładki Załączniki.
    1. W zakładce Załączniki w opcji Do wysłania załącz:
    • skany formularzy bankowych (wniosek wraz z załącznikami do wniosku) z podpisem klienta 
    • formularze bankowe w formie aktywnego PDF, tzn. pliki wypełnione bez podpisów (z barkodem)
    • skany wszystkich  dokumentów dołączanych do wniosku –zgodnie z obowiązującym Wykazem dokumentów (link do checklisty)
    1. Zaznacz treść oświadczania i kliknij Wyślij wniosek.
    1. Wniosek został przekazany do analizy.
  • Jeżeli w procesie wystąpi potrzeba uzupełnienia dokumentacji, poinformujemy Cię o tym mailowo.

    Szczegółowe informacje znajdziesz w wiadomościach przy odpowiednim wniosku w aplikacji PdP.

    Uzupełnij wniosek poprzez utworzenie nowej wiadomości, wpisz informacje, załącz odpowiednie dokumenty, odznacz wymagane klauzule i zaznacz Wyślij.

  • Po podjęciu decyzji kredytowej, zostaniesz o tym poinformowany mailowo. Szczegóły decyzji znajdziesz w PdP.
    Dla wniosków złożonych do 21.11.2025 r. będą tam również ewentualne warunki do spełnienia przed umową – pamiętaj, że klient spełni je bezpośrednio w Centrum Rozwoju Biznesu, dostarczając wymagane dokumenty do specjalisty w banku.

  • Po otrzymaniu informacji o decyzji pozytywnej skontaktuj się z klientem, ustal Centrum Rozwoju Biznesu oraz preferowaną datę i godzinę spotkania. Następnie za pomocą aplikacji PdP umów klienta na spotkanie ze specjalistą w Centrum Rozwoju Biznesu. Termin który wskażesz w aplikacji, zostanie zarezerwowany w kalendarzu specjalisty ds. Rozwoju Biznesu na podpisanie umowy z klientem. Jeżeli w preferowanym terminie nie będzie dostępnego specjalisty, system zaproponuje ci najbliższy wolny termin.

     

  • Jesteś zobowiązany/a do przechowywania formularzy bankowych do czasu podjęcia decyzji kredytowej lub rezygnacji Klienta. Po otrzymaniu takiej informacji, niszczysz formularze.

    Pozostałe dokumenty oddajesz Klientowi informując, że oryginały dokumentów finansowych, potwierdzających dochód (np. PIT, KPiR) musi zabrać ze sobą na podpisanie umowy kredytowej w Centrum Rozwoju Biznesu.
     

    Informacja

    Przygotuj Klienta na podpisanie umowy

    Zapoznaj go z warunkami koniecznymi do jej zawarcia.

Dodatkowe informacje

Aktywny PDF

  • Są to formularze bankowe, które należy wypełnić elektronicznie i zapisać bez możliwości dalszej edycji. Po użyciu przycisku ,,Sprawdź i zakończ” zostanie wygenerowany kod kreskowy. Taką wersję formularzy załącz wraz z kompletnym wnioskiem należy załączyć do aplikacji PDP

  • Wniosek wypełniany elektronicznie (aktywny PDF) na spotkaniu z klientem – daje Ci gwarancje kompletnego wypełnienia formularzy. Aktywny formularz podpowie Ci wszystkie wymagane pola.

    Wniosek wypełniany papierowo na spotkaniu z klientem – zadbaj o to aby Klient wypełnił wszystkie wymagane pola, które następnie przenieś do aktywnych formularzy.

    * Pamiętaj, że do czasu zatwierdzenia danych („Sprawdź i zakończ”) masz możliwość zapisania formularzy, a następnie ich uzupełnienia i dokończenia w późniejszym terminie.

    • wniosek,
    • dane właściciela/współwłaściciela/współmałżonka
    • informacja dotycząca firm powiązanych osobowo (jeżeli wymagane)
  • Formularze powinny zostać załączone w aplikacji PDP w zakładce Załączniki po zarejestrowaniu wniosku.

  • Po użyciu funkcji ,,Sprawdź i zakończ” należy zapisać plik na dysku komputera funkcją ,,Zapisz lub zapisz jako” następnie podłącz w zakładce Załączniki.

  • Jesteś zobowiązany/a do przechowywania formularzy bankowych do czasu podjęcia decyzji kredytowej lub rezygnacji Klienta. Po otrzymaniu takiej informacji, zniszcz formularze.

    Pozostałe dokumenty oddajesz Klientowi informując, że oryginały dokumentów finansowych, potwierdzających dochód (np. PIT, KPiR) musi zabrać ze sobą na podpisanie umowy kredytowej w oddziale banku.