Dla partnerów biznesowych

Przygotowanie do umowy kredytowej

Nawigator umowy kredytowej

Znajdziesz w nim interpretację kluczowych punktów publikacji
Opisujemy w przystępny sposób pojęcia takie jak karencja, transze budowlane
Tłumaczymy koszty kredytu, ponoszone na różnych etapach trwania umowy

Jesteśmy otwarci na Twoje sugestie – jeżeli brakuje Ci wyjaśnienia konkretnych zapisów, poinformuj nas o tym mailowo: biznespartner@ing.pl

Odkryj aplikację Moje ING z Klientem

 

Obsługa kredytu hipotecznego w Moje ING umożliwia klientowi samodzielnie:

 

  • Harmonogram spłaty

    Można:

    • pobrać aktualny harmonogram
    • sprawdzić swoją ratę kredytu w rozbiciu na kapitał i odsetki
    • sprawdzić bieżące oprocentowanie kredytu

    Historia spłaty

    • pokazuje całą historię spłaty (datę transakcji, szczegóły płatności, saldo po transakcji)
    • można pobrać harmonogram spłaconych rat
    • możliwość spłaty całkowitej kredytu lub nadpłaty kapitału w dowolnej wysokości
    • po nadpłacie generuje się nowy haromongram spłat
    • nadpłata powoduje automatyczne przeliczenie wysokości raty
    • po spłacie całkowitej kredytu: w ciągu 14 dni klient otrzyma z banku dokumenty, które pozwolą na zwolnienie zabezpieczeń - wykreślenie hipoteki

    Ważne informacje 

    • nadpłata kredytu jest bezpłatna
    • po nadpłacie części kredytu zmieni sie wysokość, nie liczba rat. Chcesz skrócić okres kredytowania? Dowiedz się więcej
    • nadpłata części kredytu nie uwzględnia spłaty najbliższej raty. Pamiętaj, aby zapewnić osobną ilość pieniędzy na koncie na jej spłatę.
  • Tutaj klient może między innymi:

    • zrezygnować z karencji (bezpłatnie)
    • ubezpieczyć nieruchomość
    • potwierdzić spełnienie warunków umownych
    • złożyć wniosek o zawieszenie wykonywania umowy kredytowej po utracie pracy
    • złożyć wniosek o zmianę warunków spłaty (restrukturyzacja)
    • uruchomić drugą i kolejną transzę (pierwsze uruchomienie kredytu możliwe jest tylko w miejscu spotkań ING po wcześniejszym umówieniu się ze specjalistą)
    • złożyć wniosek o zmianę warunków spłaty - restrukturyzacja 
  • Uruchomienie transzy kredytu 

    • Klient uzupełnia dane do przelewu (można zaplanować transze przyszłą)
    • należy wprowadzić nazwę odbiorcy np. Dewelopera, Sprzedającego a nie bank czy rachunek powierniczy
    • UWAGA: tytuł przelewu poszczególnych transz powinien być spójny z zapisem w Załączniku nr 3 umowy hipotecznej , np. Kwota przeznaczona na sfinansowanie budowy: lokalu mieszkalnego Gliwice, ul. Słoneczna, klatka 2, lokal nr VV.M8 
    • na kolejnym ekarnie będzie widoczne podsumowanie dyspozycji uruchomienia transzy, które Klient potwierdza otrzymanym SMS-em 

    WAŻNE: Uruchomienie kredytu (całości lub pierwszej transzy) klient dokonuje tylko w Miejscu Spotkań ING, po wcześniejszym umówieniu się ze specjalistą.

    Klient może umówić się na spotkanie samodzielnie przy użyciu formularza

    Uruchomienie drugiej i kolejnej transzy- klient dokonuje samodzielnie w Moje ING- po spełnieniu wszystkich wymaganych warunków.

  • Klient może zawrzeć polisę za pośrednictwem banku.

    Dowiedz się więcej

  • Zaświadczenia

    Opcja pozwala na bezpłatne zamówienie zaświadczenia o kredycie hipotecznym:

    • w wersji podstawiowej do natchmiastowego odbioru
    • w wersji rozszerzonej - czas realizacji do 5 dni roboczych

    Klient wybiera sposób jego dostarczenia:

    • online w wersji elektornicznej do pobrania w formacie PDF
    • odbiór osobisty – w placówce banku /miejscu spotkań
  • Warunki do umowy o kredyt

    Klient ma możliwość:

    • dodać dokument spełniający warunki
    • sprawdzić datę wymagalności spełnienia warunku zgodnie z Załącznikiem nr 3
    • zweryfikować czy ma zaległe warunki do umowy
    • czy przedstawione dokumenty zostały zaakceptowane a warunek spełniony

    Potwierdzenie spełnienia warunków umownych

    Klient może spełnić warunki umowy dostarczając do Banku:  

    • akt notarialny
    • dokumenty potwierdzające ubezpieczenie nieruchomości
    • dokumenty potwierdzające wniesienie wkładu własnego
    • dokumenty potwierdzające zakończenie inwestycji i jej rozliczenie / rozliczenie transzy
  • W MojeING, można wydłużyć termin:

    • dostarczenia aktu notarialnego (maksymalnie do 36 m-cy)
    •  okresu budowlanego (maksymalnie do 36 m-cy)
  • Skrócenie okresu kredytowania

    Klient może bezpłatnie skrócić okres spłaty swojego kredytu hipotecznego w Moim ING. 

    Jak to zrobić:

    • wejść w szczegóły kredytu hipotecznego 
    • wybrać Skróć okres kredytowania 
    • wybrać wysokość raty, jaką chce płacić:  

    - system podpowie w jakim przedziale możesz dokonac wyboru

    - nowa data ostatecznej spłaty zostanie zaprezentowana na ekranie 

    • zapoznać sie ze wzorem dokumentu i zatwierdzić dyspozycję 

    Potwierdzenie zmian klient znajdzie w sekcji Moje Dokumenty  - Dokumenty Bankowe - Kredyty/Kredyt hipoteczny.

    Zobacz na filmie jakie to proste. Zobacz film na YouTube.

    Więcej o tym procesie. Przejdź do Mam kredyt.

Ubezpieczenia