Centrum Pomocy Online
Informacje ogólne
-
imoje to usługa, za pomocą której klienci mogą dokonać płatności na stronach internetowych lub za pomocą wygenerowanych linków. Są to pierwsze płatności online w Polsce stworzone przez bank – ING Bank Śląski.
-
Przeważnie klientami imoje są sklepy internetowe. Jednak, jeśli ich nie posiadasz, ale odbierasz płatności od swoich klientów, możesz skorzystać z naszego rozwiązania. Udostępniamy generator linków do płatności, dzięki któremu w prosty sposób uregulujesz należności.
-
Do uruchomienia usługi imoje niezbędny jest rachunek firmowy w ING. Jeżeli nie posiadasz rachunku firmowego w ING, załóż go w procesie online, klikając tutaj.
-
Metody płatności, które obsługujemy:
- BLIK oraz BLIK OneClick,
- szybkie przelewy (pay-by-link),
- karty płatnicze (Visa, Mastercard),
- Google Pay, Apple Pay,
- Visa Mobile,
- imoje raty – płatności ratalne,
- imoje płacę później – płatności odroczone (PayPo, Twisto,PragmaGO oraz BLIK Płacę Później)
- Lease Now (leasing dla e-commerce),
- automatyczne przelewy tradycyjne,
- płatności rekurencyjne,
- płatności koszykowe,
- rozwiązania płatnicze dla B2B,
- płatności walutowe.
-
Obsługiwane przez nas waluty:
- PLN (złoty polski),
- EUR (euro),
- GBP (funt brytyjski),
- USD (dolar amerykański),
- CHF (frank szwajcarski),
- CZK (korona czeska),
- HUF (forint),
- RON (lej rumuński),
- SEK (korona szwedzka),
- BGN (lew bułgarski)
-
imoje udostępniamy w następujących wersjach językowych:
- polski,
- angielski,
- niemiecki,
- ukraiński,
- francuski,
- hiszpański,
- słoweński,
- rosyjski,
- czeski,
- słowacki,
- włoski,
- litewski,
- rumuński,
- węgierski.
-
imoje jest pierwszą bramką płatniczą w Polsce dostarczoną przez bank. Za jej sprawne działanie odpowiada ING Bank Śląski, a bezpieczeństwo potwierdza certyfikat PCI DSS.
-
imoje to więcej niż zwykła bramka płatnicza. Jest to kompletne rozwiązanie dla e-commerce. Udostępniamy:
- odroczoną metodę płatności imoje płacę później,
- Lease Now, czyli leasing dla klientów sklepów internetowych,
- płatności ratalne – imoje raty,
- BLIK, a także rozwiązanie BLIK OneClick, które pozwala na maksymalne skrócenie procesu,
- bezpieczne płatności kartami Visa oraz MasterCard, a także Google Pay i Apple Pay,
- szybkie przelewy – umożliwiają natychmiastową realizację płatności przez link oraz autoryzację w bankowości internetowej,
- uproszczenie procesu księgowego e-sklepu – umożliwia ją ścisla integracja naszej bramki z kontem biznesowym.
-
Nie pobieramy żadnych opłat aktywacyjnych czy abonamentowych. Jedynym kosztem, jaki ponosi sklep internetowy, jest prowizja pobierana od transakcji – BLIK 1,59% oraz 1,4% na pozostałe metody płatności.
-
Prowizja rozliczana jest na zasadzie potrąceń. Bank nie wystawia faktur za działanie bramki imoje, ponieważ usługi finansowe dotyczące dokonywania transakcji płatniczych czy prowadzenia rachunków bankowych są zwolnione z podatku od towarów i usług. Prowizję pobieramy na zasadzie obciążenia w momencie wypłaty środków na konto za poprzedni dzień roboczy.
-
Personalizacja bramki jest w pełni elastyczna i dowolna. Szczegóły opisane są w naszej dokumentacji na stronie internetowej https://www.ing.pl/bramka-platnicza-imoje w zakładce Integracje. W Panelu Administracyjnym imoje możesz w kilka chwil zmienić kolory na paywallu oraz dodać własne logo.
Aktywacja bramki
-
Tak. Pozwala na to sandbox imoje – za jego pomocą przetestujesz wszystkie dostępne funkcje panelu oraz naszych API, m.in:
- uzyskasz dostęp do Panelu Administracyjnego, który pod względem wyglądu i funkcji niczym nie różni się od tego na środowisku produkcyjnym,
- przeprocesujesz transakcje i zwroty – każda transakcja jest widoczna w panelu,
- wygenerujesz raporty.
-
Skontaktuj się z nami poprzez:
- tel. +48 887-848-638
- mail: kontakt@imoje.pl
-
Bramka aktywuje się automatycznie do kilku godzin roboczych od momentu podpisania poprawnie wypełnionego wniosku na usługę imoje. W tym czasie otrzymasz automatyczną wiadomość e-mail z informacją o sposobie pierwszego logowania do panelu administracyjnego.
Jeżeli po 24 godzinach od złożenia wniosku nie dostaniesz od nas wiadomości, sprawdź folder „spam”. Zawsze też możesz skontaktować się z nami pod numerem telefonu: 32 319 35 70 lub adresem e-mail kontakt@imoje.pl.
-
Tak, jest to możliwe. W tym celu zgłoś każdy kolejny sklep w panelu administracyjnym imoje w zakładce Sklepy.
Aktywacja każdego nowego sklepu trwa do kilku godzin roboczych od momentu dokonania poprawnego zgłoszenia.
-
W przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych posiadających konto firmowe w ING Banku Śląskim masz możliwość zawnioskowania o usługę imoje we własnym zakresie. Aby to zrobić, wykonaj poniższe kroki:
Moje ING
- Zaloguj się na swoje konto firmowe w banku,
- Przejdź do zakładki Oferta ING,
- Z dostępnych kafelków wybierz „imoje”,
- Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami na stronie.
ING Business
- Przejdź do zakładki Wnioski i kliknij Nowy Wniosek,
- W polu wyszukiwania – wpisz hasło imoje,
- Po wyszukaniu – wyświetli się komunikat Wniosek o imoje,
- Możesz przejść do jego wypełniania.
Jeśli nie masz jeszcze u nas konta firmowego otwórz je:
-
Umowę podpisujemy na czas nieokreślony.
-
Umowa posiada 30-dniowy okres wypowiedzenia.
-
Umowę możesz wypowiedzieć zdalnie – poprzez system komunikacji elektronicznej z bankiem. Znajdziesz go w bankowości internetowej na koncie firmowym oraz w panelu administracyjnym imoje.
-
Usługę aktywujemy w ciągu kilku godzin roboczych od momentu podpisania poprawnie wypełnionego wniosku na usługę imoje.
-
Tak! W naszym rozwiązaniu udostępniamy również generator linków do płatności. Aby korzystać z tego rozwiązania, nie potrzebujesz silnika sklepu internetowego, wystarczy strona internetowa.
-
- natychmiastowe potwierdzenie płatności,
- prostą i intuicyjną obsługę,
- link do płatności możesz wysłać za pomocą dowolnego komunikatora.
Mamy również rozwiązanie, które pozwoli Ci na odbieranie płatności nawet bez silnika zakupowego. Wystarczy strona internetowa.
-
Proces integracji uzależniony jest od wykorzystywanej platformy lub systemu e-commerce.
Aby ułatwić Ci ten proces, stworzyliśmy specjalne instrukcje integracji przeznaczone dla najpopularniejszych systemów e-commerce. Udostępniamy je na naszej stronie internetowej imoje.pl w zakładce Integracje. Instrukcje zawierają wiele zrzutów ekranu i wskazówek, które z pewnością ułatwią proces integracji bramki płatności online imoje z Twoim sklepem internetowym. Dodatkowo część platform lub systemów e-commerce posiada własne instrukcje integracji z naszą bramką płatności.
-
Mamy możliwość integracji z prawie wszystkimi platformami. Listę znajdziesz w zakładce integracje na stronie imoje. Jeśli nie ma na niej Twojej platformy, napisz do nas na adres: kontakt.tech@imoje.pl.
Na wskazanej stronie znajdują się również instrukcje Panelu Administracyjnego oraz wybranych, dodatkowych funkcji naszej bramki płatniczej.
-
Integracja z imoje jest stosunkowo elastyczna.
Posiadamy dwa API:
Paywall API – integracja typowo frontowa za pośrednictwem formularza przeglądarki
Transaction API – integracja backendowa (rest) Wybór API jest indywidualną decyzją, zależną od preferencji Developerów (lub ewentualnych ograniczeń technologicznych platformy).
Dla developerów opracowaliśmy sandbox imoje. Środowisko testowe pozwala sprawdzić wszystkie funkcje bez obracania prawdziwymi środkami płatniczymi.
Dodatkowo, dla ułatwienia procesu integracji, stworzyliśmy specjalne instrukcje integracji przeznaczone dla najpopularniejszych platform e-commerce. Udostępniamy je na naszej stronie internetowej imoje.pl w zakładce Integracje. Instrukcje zawierają wiele zrzutów ekranu i wskazówek, które z pewnością ułatwią proces konfiguracji bramki płatności online imoje z Twoim sklepem internetowym.
-
Nasze API mogą komunikować się z aplikacją mobilną, posiadamy również otwarte Mobilne SDK przyspieszające proces integracji. Dokumentacja dostępna jest na naszej stronie internetowej imoje.pl w zakładce Developerzy.
Przetestuj imoje
-
Sandbox imoje jest środowiskiem testowym, które pozwala na wykonanie oraz przetestowanie integracji bez konieczności angażowania własnych środków finansowych. Wystarczy, że zarejestrujesz się, podając swój adres e-mail pod adresem: https://sandbox.imoje.ing.pl/. W odpowiedzi otrzymasz wiadomość zawierającą login oraz link do utworzenia hasła dostępu.
-
Tak, udostępniamy środowisko testowe, które pozwala na sprawdzenie wszystkich funkcji. W celu uzyskania dostępu do naszego środowiska testowego wystarczy, że zarejestrujesz się, podając swój adres e-mail pod adresem: https://sandbox.imoje.ing.pl.
-
Sandbox imoje pozwala na przetestowanie wszystkich dostępnych funkcji panelu oraz naszych API, między innymi możesz:
- uzyskać dostęp do Panelu Administracyjnego, który posiada takie same funkcje, jak ten na środowisku produkcyjnym,
- procesować transakcje i zwroty – każda transakcja jest widoczna w panelu,
- generować raporty.
-
Jeśli chcesz skorzystać ze środowiska testowego, zarejestruj się, podając swój adres e-mail pod adresem: https://sandbox.imoje.ing.pl.
Pomoc
-
Wystarczy, że wyślesz wiadomość w bankowości internetowej Twojej firmy. Dodatkowo możesz skontaktować się z naszym działem obsługi klienta pod numerem 32 319 35 70 (Pon. – Pt. 8:00-20:00) lub napisać wiadomość w panelu administracyjnym imoje.
-
Wszystkie dane potrzebne do integracji znajdziesz w panelu administracyjnym imoje w zakładce Sklepy → Szczegóły → Dane do integracji.
-
W zależności od tego, jakie informacje chcesz uzyskać, skontaktuj się z nami, wybierając odpowiedni numer telefonu.
- Informacje handlowe: 32 357 47 42 (w godz. 8-16)
- Obsługa kupujących: 32 319 35 71 (w godz. 8-20)
- Obsługa sprzedających: 32 319 35 70 (w godz. 8-20)
Możesz też skontaktować się z nami poprzez adres mailowy: kontakt@imoje.pl
Jeśli chcesz uzyskać dodatkowe informacje, możesz również udać się do najbliższego oddziału ING Banku Śląskiego.
-
W takiej sytuacji skontaktuj się z nami poprzez:
- adres e-mail: kontakt.tech@imoje.pl
- telefon: 32 319 35 70 (Pon. – Pt. 9:00-16:00)
-
Stworzyliśmy specjalne instrukcje integracji przeznaczone dla najpopularniejszych systemów e-commerce. Udostępniamy je na naszej stronie internetowej https://www.ing.pl/bramka-platnicza-imoje w zakładce Integracje.
Instrukcje zawierają wiele zrzutów ekranu i wskazówek, które z pewnością ułatwią proces integracji bramki płatności online imoje w Twoim sklepie internetowym.
Jeżeli jednak nadal potrzebujesz pomocy,
- napisz: kontakt.tech@imoje.pl
- zadzwoń: 32 319 35 70 (Pon. – Pt. 9:00-16:00)
-
Klientom, którzy udostępniają w swoich sklepach usługę imoje umożliwiamy wprowadzanie zmian w wizualizacji paywalla. Dzięki temu możesz dostosować graficznie okno płatności tak, by odpowiadało kolorystyce oraz stylowi sklepu internetowego. Istnieje również możliwość umieszczenia własnego logo.
-
- Wyślij e-mail na adres: kontakt.tech@imoje.pl
- W treści maila umieść identyfikator/identyfikatory sklepu, dla których ma zostać zmienione logo (Service ID – dostępne w Panelu Administracyjnym imoje)
- W załączniku maila dodaj swoje logo w rozdzielczości 100x200 px, w formacie PNG, o maksymalnym rozmiarze 50KB.
Dla Płatnika
-
Otrzymana wiadomość mailowa informuje o tym, że operatorem Twojej płatności jest imoje. Sklep internetowy, w którym dokonano zakupu wskazany został na początku oraz w pozycji „Odbiorca”. W wiadomości mailowej możesz sprawdzić status płatności, klikając w dołączony link.
-
Aby dokończyć płatność, kliknij w przycisk „Sprawdź status lub dokończ płatność”, który jest umieszczony e-mailu o tytule „Sprawdź status płatności”.
W przypadku, gdy istnieje możliwość kontynuowania procesu płatności, pojawi się sugestia „Dokończ płatność”, pod którą dostępny będzie przycisk z wybraną metodą lub przycisk „Wybierz metodę płatności”.
-
Aby dowiedzieć się więcej na temat realizacji, zmiany, zwrotu i anulowania Twojego zamówienia, skontaktuj się ze sklepem internetowym, w którym dokonano zakupu. Serwis płatności imoje.pl nie udziela informacji na temat czasu dostawy, zmiany, zwrotu ani anulowania zamówienia. Informacje o sklepie, w którym dokonano zakupu - znajdują się w mailu, który od nas otrzymałeś.
-
W przypadku transakcji o statusie „Zrealizowana” nie możesz jej anulować. Pieniądze zostały przekazane do sklepu. Jeżeli chcesz uzyskać ich zwrot, skontaktuj się ze sprzedawcą.
W przypadku, gdy transakcja ma inny status niż „Zrealizowana”, oznacza to, że środki nie zostały pobrane z Twojego konta.
-
Jeśli płatność za zamówienia ma status „Zrealizowana” pieniądze zostały przekazane do sklepu. Jeżeli chcesz anulować zamówienie i uzyskać zwrot pieniędzy, skontaktuj się bezpośrednio ze sklepem internetowym, w którym dokonano zakupu.
W przypadku, gdy transakcja posiada inny status niż „Zrealizowana”, oznacza to, że środki nie zostały pobrane z Twojego konta. Nie musisz nic robić.
-
Nie, aby zapłacić przez imoje nie jest wymagane posiadanie konta w banku ING. Po złożeniu zamówienia wybierasz swoją ulubioną metodę płatności.
-
Aby uzyskać fakturę za zakupy, zachęcamy do kontaktu ze Sprzedawcą. Sprzedawca został wskazany w wiadomości e-mail, którą do Ciebie wysłaliśmy. Jako operator płatności, nie wystawiamy faktur, a jedynie pośredniczymy w transakcji.
-
Jeśli płatność się nie powiodła – możesz wrócić do ekranu płatności. W przesłanym mailu znajdziesz link do dokończenia płatności, gdzie możesz również zmienić wybraną metodę płatności. W celu uzyskania danych do przelewu tradycyjnego - skontaktuj się ze Sprzedawcą.
-
Oznacza to, że Sprzedawca nie oczekuje na płatność za to zamówienie. Złóż raz jeszcze zamówienie na stronie sklepu lub skontaktuj się ze Sprzedawcą, w celu wygenerowania nowego linku płatności. Jeśli uregulowałeś płatność za to zamówienie, skontaktuj się ze Sprzedawcą.
-
Jeśli transakcja ma status „Zrealizowana” oznacza to, że pieniądze powinny już trafić do odbiorcy. W sprawie realizacji zamówienia skontaktuj się ze sklepem.
Jeśli transakcja ma inny status oznacza to, że płatność nie została poprawnie zakończona. W mailu, którego od nas otrzymałeś - znajduje się link do dokończenia tej płatności.
Jeśli nie możesz dokończyć płatności przy pomocy linku - skontaktuj się ze Sprzedawcą, aby wygenerował nowy link płatności lub złóż nowe zamówienie.
-
Status ,,w trakcie realizacji’’ oznacza, że płatność nie została poprawnie zakończona. Wybierz inną metodę płatności za pomocą linka, który wysłaliśmy w wiadomości e-mail ,,Sprawdź status płatności”.
Jeśli jest to niemożliwe, złóż nowe zamówienie lub skontaktuj się ze Sprzedawcą, w celu wygenerowania nowego linku do płatności.
-
W takiej sytuacji zachęcamy do opisania problemu i przesłania potwierdzenia transakcji w wiadomości mailowej na adres kontakt@imoje.pl lub do kontaktu telefonicznego z naszym Działem Obsługi Klienta pod numerem 32 319 35 71.
-
Zwrot środków trwa około 2 dni roboczych. Mail informujący o zwrocie jest jednocześnie potwierdzeniem, że środki zostaną w tym czasie przekazane do Twojego banku.
Metody płatności
-
Tak, oferujemy Split Payment, czyli podzielenie płatności na kwotę netto oraz kwotę podatku VAT. Opłata za towar lub usługę nie trafia w całości na rachunek odbiorcy, a zostaje rozdzielona. Kwotę netto przekazujemy na wskazany rachunek odbiorcy, a kwotę podatku VAT – na jego rachunek VAT.
Z mechanizmu Split Payment mogą korzystać wyłącznie podatnicy VAT, którzy opłacają transakcje przelewem w polskiej walucie.
-
imoje raty pozwala na sfinansowanie zakupów od 300 zł do 50 000 zł oraz rozłożenie ich nawet do 60 rat.
Wystarczy, że zawnioskujesz o udostępnienie tej metody w ramach istniejącej umowy lub podpiszesz umowę na tę usługę.
- imoje raty pojawią się na formatce płatniczej.
- Wybierając metodę płatności imoje raty, klient widzi wstępną kalkulację, w której może zmienić okres finansowania i wysokość rat.
- Następnie zostaje przeniesiony do wniosku, którego wypełnienie zajmuje zaledwie kilka minut i odbywa się 100% zdalnie.
- Umowę można podpisać poprzez kod SMS.
-
EasySell to generator, dzięki któremu można stworzyć własną stronę sprzedażową. Wszystko po to, aby Twoi klienci mogli kupować produkty szybciej i bezpieczniej.
Funkcja umożliwia płatności online bez konieczności posiadania sklepu internetowego. To świetna opcja dla różnego rodzaju usługodawców, np. dla branży edukacyjnej – szkół, przedszkoli, uniwersytetów oraz dla osób, które prowadzą swoją sprzedaż poprzez media społecznościowe.
W naszym Panelu Akceptanta możesz utworzyć stronę z gotową ofertą i poinformować o tym klientów.
Dzięki generatorowi strony sprzedażowej stworzysz ofertę składającą się z różnych produktów i kompletować z nich pakiety.
Przed przejściem do płatności Twoi klienci uzupełniają formularz danych kontaktowych, gdzie mogą wybrać wielokrotność pakietów lub produktów oraz wskazać adres do wysyłki.
EasySell otwiera nowe możliwości przed osobami zainteresowanymi sprzedażą online bez posiadania sklepu internetowego oraz zainteresowanymi sprzedażą online w social media.
-
Tak, ING Lease Now od ING Lease Polska – to szybki i prosty sposób uzyskania finansowana przez internet. Możesz samodzielnie tworzyć spersonalizowane oferty, sprzedawać towar firmom z segmentu B2B i zwiększyć sprzedaż.
Dzięki ING Lease Now w imoje możesz:
- udostępniać płatność przez ING Lease Now w Twoim Sklepie na wybrane produkty,
- otworzyć się na nową grupę Klientów B2B i zwiększyć sprzedaż,
- tworzyć w panelu partnera ING Lease Now spersonalizowane oferty leasingowe dla klientów oraz sprawdzać na jakim etapie jest Twoja oferta.
Materiały do pobrania
Dokumenty do pobrania
Umowa o świadczenie usług płatności online przez ING Bank Śląski
Regulamin świadczenia przez ING Bank Śląski S.A. obsługi i rozliczania transakcji internetowych
Regulamin świadczenia usługi imoje płacę później
Regulamin udostępnienia przez ING Bak Śląski S.A. metody płatności z wykorzystaniem ING Lease Now
Regulamin promocji „Płatności imoje za 0 % przez 3 miesiące” - promocja ważna do 6 maja 2025 r.
Regulamin promocji „Wakacje z imoje” - promocja ważna od 7 maja do 30 września 2025 r.
Regulamin akcji „Promocja z imoje” - promocja ważna od 1 października do 7 stycznia 2026 r.
Lista organizacji finansujących oraz informacja o pośredniku
Tabela Opłat i Prowizji ING Banku Śląskiego Spółka Akcyjna
Skontaktuj się z nami
Zadzwoń (pon.-pt. g. 8-20)
- Obsługa sprzedających – 32 319 35 70
- Obsługa kupujących – 32 319 35 71
Koszt połączenia według stawek operatora
Napisz:
Informacje handlowe - imoje@ing.pl
Obsługa kupujących, wsparcie techniczne - kontakt@imoje.pl