Pomoc i kontakt
Klienci indywidualni
Masz pytania?
Zaloguj się do Mojego ING i zdobądź szybką odpowiedź na czacie z Twoim Wirtualnym Asystentem.
Pilne tematy
Telefon alarmowy 24/7
Zadzwoń w pilnych tematach związanych z bezpieczeństwem Twoich pieniędzy.
Spotkanie ze specjalistą
Umów się na rozmowę o Twoich planach. W placówce lub na wideo.
Pytania i odpowiedzi
-
Moje ING
-
Bezpieczeństwo
-
Konta i płatności
-
Karty
-
Produkty dla dzieci
-
Oszczędności i inwestycje
-
Moduł Makler
-
Pożyczki gotówkowe
-
Kredyty hipoteczne
-
Ubezpieczenia
-
Placówki i bankomaty
-
Dane i dokumenty
-
Sprawy spadkowe
-
Reklamacje
-
Kontakt z bankiem i dane rejestrowe
-
Bank bez barier
-
Upadłość konsumencka
-
Zajęcia egzekucyjne
Przedsiębiorcy
Odpowiedzi na częste pytania
-
Samodzielne odblokowanie dostępu:
Możesz to zrobić przez internet - odblokuj dostęp do systemu bankowości internetowej ING lub w aplikacji mobilnej wybierając „Nie mogę się zalogować” następnie „Odblokuj dostęp”. W odpowiedzi wyślemy Ci SMS-em jednorazowy kod autoryzacyjny. W aplikacji mobilnej poprosimy o kilka danych. Po ich podaniu poprosimy o nadanie nowego hasła do Mojego ING oraz nowego PINu do aplikacji mobilnej.
Możesz również odblokować dostęp w naszej placówce bankowej - miejscu spotkań.
Odblokowanie dostępu i nadanie hasła do bankowości przez pełnomocnika, wspólnika lub reprezentanta do konta firmowego:
Wnioski o odblokowanie lub nadanie hasła do Mojego ING, możesz złożyć tylko w oddziale - znajdź oddział z obsługą przedsiębiorców
Jeśli jesteś pełnomocnikiem szczególnym firmy - nie masz odpowiednich uprawnień. W tej sytuacji miożliwość odblokowania dostępu lub nadania nowego hasła do systemu bankowości ma tylko właściciel firmy.
-
Większą kwotę wypłacisz w punkcie obsługi kasowej po wcześniejszym zamówieniu.
Możesz to zrobić w Punkcie Obsługi Kasowej, po prawidłowej identyfikacji i weryfikacji.
Dowiedz się więcej o awizacji gotówki
-
Aby zrealizować przelew Split Payment:
- Wybierz konto firmowe, z którego chcesz zrobić przelew
Pokażemy Ci powiązane z nim konto VAT i dostępną na nim kwotę. Następnie wybierz „Przelew zwykły z VAT”. - Wpisz kwoty
Osobno podaj kwotę brutto z faktury i kwotę VAT. Uzupełnij dane: numer faktury oraz NIP kontrahenta. Kwotę netto wyliczymy automatycznie. - Zatwierdź
Podatek VAT pobierzemy z konta VAT. Jeśli nie będzie na nim wystarczającej kwoty, uzupełnimy ją z powiązanego konta firmowego. Z konta firmowego pobierzemy wartość netto płatności - musisz mieć wystarczającą ilość pieniędzy na jej całkowite pokrycie.
Pokażemy Ci stan konta firmowego i konta VAT po transakcji.
- Wybierz konto firmowe, z którego chcesz zrobić przelew
-
Skorzystaj z usługi Weryfikacja telefonu z ING.
Jak to działa?
Jeśli ktoś do Ciebie dzwoni i podaje się za pracownika banku, otwierasz w aplikacji Moje ING usługę Weryfikacja telefonu z ING. Wyświetli się imię i nazwisko osoby dzwoniącej. Jeśli dane zgadzają się z tymi, które podaje osoba, która zadzwoniła - możesz bezpiecznie kontynuować rozmowę.
-
Jeśli korzystasz z Mojego ING, złóż wniosek online w bankowości.
Jeśli korzystasz z ING Business, wejdź we Wnioski - Karty, płatności mobilne i terminale, a następnie wybierz wniosek: Zamówienie dodatkowego terminala/eTerminala lub zmiany w umowie.
Z tym wnioskiem możesz:
- zamówić dodatkowy terminal lub eTerminal – do nowej lub tej samej lokalizacji
- zaktualizować dane firmy: adresowe lub do kontaktu
- zmienić konto do rozliczeń wpływów z transakcji i opłat
- włączyć/ wyłączyć usługę Cashback
- zrezygnować z jednego lub wszystkich terminali
- rozwiązać umowę o terminal.
InformacjaMasz problemy z otwarciem wniosku w pliku PDF?
-
Profil zaufany to darmowe narzędzie, dzięki któremu potwierdzisz swoją tożsamość i załatwisz wiele spraw urzędowych bez wychodzenia z domu.
Jako metodę logowania do profilu zaufanego wybierasz Moje ING. Logujesz się do swojej bankowości internetowej, a my potwierdzamy Twoje dane urzędowi poprzez szyfrowane połączenie.
Profil zaufany możesz założyć w Moim ING, jeśli jesteś naszym klientem, który potwierdził swoje dane osobowe w naszej placówce bankowej - miejscu spotkań, np. dowodem osobistym lub paszportem. Zaloguj się i wybierz Usługi, a następnie profil zaufany.
-
Aby zrealizować przelew na ZUS:
- Wybierz konto firmowe, z którego chcesz zrobić przelew
Następnie wybierz „Przelew zwykły”. - Uzupełnij dane przelewu
Wpisz szczegóły płatności: numer konta, odbiorcę, kwotę i tytuł transakcji. Po numerze konta odbiorcy rozpoznamy, że robisz przelew na ZUS. - Zatwierdź
Kwotę przelewu pobierzemy z konta VAT. Jeśli będzie na nim za mało pieniędzy, uzupełnimy ją z konta firmowego.
- Wybierz konto firmowe, z którego chcesz zrobić przelew
-
Aby zastrzec skradzioną lub zgubioną kartę, zadzwoń na nasz Telefon alarmowy 24/7: +48 32 357 00 12 lub zrób to w Moim ING – jeśli jesteś jego użytkownikiem.
Koszt połączenia według stawek operatora.
-
Możesz zyskać 4,75% w skali roku na Otwartym Koncie Oszczędnościowym w PLN otwartym po 20.08.2024 r. w promocji „Więcej niż lokata edycja VIIIB”
- Wpłać nawet 10 mln zł na Otwarte Konto Oszczędnościowe i skorzystaj z promocji
- Promocyjne oprocentowanie będziemy naliczać od dnia pierwszej wpłaty na rachunek OKO do końca trzeciego pełnego miesiąca kalendarzowego.
- Podwyższone odsetki otrzymasz na koniec każdego miesiąca pod warunkiem, że w danym miesiącu wypłacisz środki najwyżej jeden raz.
- Z promocji możesz skorzystać jeden raz.
-
We wszystkich bankomatach z logo ING albo z urządzeń z logo Planet Cash.
Znajdź najbliższy bankomat
Znajdz najbliższe urządzenie Planet Cash
Zastrzeganie kart
Jeśli zgubiłeś kartę lub Ci ją skradziono, zastrzeż ją jak najszybciej.
Placówki i bankomaty
Zanim nas odwiedzisz - sprawdź, czy nie możesz załatwić swojej sprawy zdalnie.
Wybierz temat
-
Jak zgłosić problem?
W Moim ING
- Chcesz wysłać zgłoszenie samodzielnie? Przejdź do formularza i wybierz z listy kategorię zgłoszenia. Zaloguj się i wyślij zgłoszenie
- Chcesz porozmawiać ze specjalistą? Napisz do nas na czacie. Zaloguj się
- Chcesz dodać załącznik do przesłanego zgłoszenia? Zaloguj się i wyślij wiadomość
Przez telefon
+48 32 357 00 69 (koszt połączenia wg stawek operatora) - dostępność 24/7
W miejscu spotkań - znajdź najbliższe
Pisemnie
Przesyłka pocztowa na adres:
ING Bank Śląski S.A., SCCC
ul. Sokolska 34
40-086 KatowiceNa adres e-Doręczeń
Adres e-Doręczeń naszego banku to: AE:PL-69368-51081-ERVRU-12.
Możliwość przesłania reklamacji na adres e-Doręczeń uzależniona jest od udostępnienia tej usługi przez Operatora Wyznaczonego.
Dowiedz się więcej o e-Doręczeniach -
Informacje i oferta
Znajdziesz je w Moim ING i na naszej stronie.
Zgłoszenie szkody
Kontakt z agentem ubezpieczeniowym - bankiem
Pisemnie
Przesyłka pocztowa na adres:
ING Bank Śląski S.A.,
ul. Sokolska 34
40-086 KatowiceNa adres e-Doręczeń
Adres e-Doręczeń naszego banku to: AE:PL-69368-51081-ERVRU-12.
Możliwość przesłania wiadomości na adres e-Doręczeń uzależniona jest od udostępnienia tej usługi przez Operatora Wyznaczonego.
Dowiedz się więcej o e-Doręczeniach -
Jeśli masz na koncie zajęcie egzekucyjne, przejdź do strony, na której opisujemy, co zrobić w takiej sytuacji. Więcej o zajęciach egzekucyjnych
Dane rejestrowe
ING Bank Śląski S.A.
ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice
NIP: 634-013-54-75
Kod BIC Swift: INGBPLPW
Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy - KRS
Numer rejestru: KRS 0000005459
Kapitał zakładowy: 130 100 000 zł
Kapitał wpłacony 130 100 000 zł
Spółki, samorządy i korporacje
Odpowiedzi na częste pytania
-
Zastrzeganie karty przez bankowość ING Business
- Zaloguj się do usługi ING Business, wybierz zakładkę Produkty, następnie Karty
- Wybierz z listy kartę, którą chcesz zastrzec i kliknij Zablokuj
- W szczegółach pojawi się opcja Zastrzeżenie karty
Zastrzeganie karty przez infolinię
- +48 (32) 357 00 12
czynne całą dobę 7 dni w tygodniu
-
Karta, którą od nas otrzymujesz, jest nieaktywna – tak jest bezpiecznie. Możesz ją aktywować samodzielnie w ING Business. Kartę może aktywować tylko osoba, na którą została ona wydana.
Krok 1: Zaloguj się do ING Business.
Krok 2: Kliknij Produkty, a następnie Karty, wybierz kartę do aktywacji, kliknij Aktywuj i nadaj PIN.
Krok 3: Zalecamy, by pierwszą transakcję wykonać w Polsce – w terminalu lub bankomacie (włóż kartę do czytnika i zatwierdź PIN-em).Aktywacji nowej karty dokonasz również z poziomu ING Business moduł kartowy:
Krok 1: Zaloguj się do ING Business – moduł kartowy (przejdź do: Jak aktywować kartę i nadać jej PIN (ing.pl))
Krok 2: Wybierz Lista Kart/ Moje karty, wybierz kartę do aktywacji, kliknij Aktywuj i nadaj PIN.
Krok 3: Zalecamy, by pierwszą transakcję wykonać w Polsce – w terminalu lub bankomacie (włóż kartę do czytnika i zatwierdź PIN-em).bądź aplikacji mobilnej:
Krok 1: Zaloguj się do aplikacji mobilnej ING Business.
Krok 2: Wybierz logo ING Banku w lewym górnym rogu, następnie ING Business Karty w menu. Wybierz kartę do aktywacji, kliknij Aktywuj, a następnie nadaj PIN.
Krok 3: Zalecamy, by pierwszą transakcję wykonać w Polsce – w terminalu lub bankomacie (włóż kartę do czytnika i zatwierdź PIN-em).Szczegółowe informacje, jak aktywować kartę znajdziesz też na naszej stronie.
-
- Pobierz aplikację z Google Play lub Appstore i uruchom ją.
- Aktywuj aplikację
Otwórz aplikację mobilną i postępuj zgodnie z opisem na ekranie. Podczas aktywacji zdefiniujesz PIN do bankowości mobilnej. Więcej: ingbusiness.pl/aktywacja_mobilnej
-
Upewnij się, że telefon jest w zasięgu sieci operatora i posiada aktywny dostęp do internetu. Jeśli problem nadal występuje, skontaktuj się z Centrum Wsparcia Biznesu pod numerem 32 357 00 24 i powiadom nas o problemie.
-
We wszystkich bankomatach z logo ING albo z urządzeń z logo Planet Cash.
Znajdź najbliższy bankomat
Znajdz najbliższe urządzenie Planet Cash
-
- w systemie ING Business poprzez System Wypłat Elektronicznych
- w oddziale banku z obsługą kasową, po złożeniu wypełnionego formularza. Wzór formularza do awizowania wypłaty gotówkowej możesz pobrać tutaj lub w oddziale.
Napisz na czacie
Zaloguj się do ING Business i napisz na czacie w dni robocze, w godzinach 8:00-18:00.
Zadzwoń do nas
Porozmawiaj z naszym specjalistą.
Telefon z banku? Sprawdź czy to nie oszustwo. Więcej
Jak korzystać z bankowości internetowej?
Logowanie, przelewy, karty i inne produkty
Wybierz temat
-
- w ING Business (zakładka Wiadomości)
- Centrum Wsparcia Biznesu +48 (32) 357 00 24
godziny kontaktu:
pon.-pt. 8:00-18:00 -
Jeśli chcesz zastrzec kartę
1. Zastrzeganie karty przez bankowość ING Business
- Zaloguj się do usługi ING Business, wybierz zakładkę Produkty, następnie Karty
- Wybierz z listy kartę, którą chcesz zastrzec i kliknij "Zablokuj"
- W szczegółach pojawi się opcja Zastrzeżenie karty
2. Zastrzeganie karty przez infolinię
+48 (32) 357 00 12
czynne całą dobę 7 dni w tygodniu
Jeśli chcesz aktywować karte
Dane rejestrowe
ING Bank Śląski S.A.
ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice
NIP: 634-013-54-75
Kod BIC Swift: INGBPLPW
Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy - KRS
Numer rejestru: KRS 0000005459
Kapitał zakładowy: 130 100 000 zł
Kapitał wpłacony 130 100 000 zł
Pobierz aplikację Moje ING
Weryfikacja telefonu z ING
- Podczas rozmowy sprawdzisz, czy to naprawdę my dzwonimy
- Zobaczysz dane pracownika ING lub ostrzeżenie, że telefon jest podejrzany
- Upewnisz się, że rozmawiasz z właściwą osobą i wykluczysz oszustwo (tzw. spoofing)
Spotkanie ze specjalistą
Umów:
- rozmowę wideo lub
- konsultację w placówce bankowej - miejscu spotkań.
Specjalista będzie na Ciebie czekać, odpowie na Twoje pytania i pomoże podjąć najlepszą decyzję w najbardziej komfortowych dla Ciebie warunkach.
Wybierz temat spotkania:
Telefon alarmowy 24/7
W tematach związanych z bezpieczeństwem nasz zespół ekspertów jest dostępny dla Ciebie cały czas: +48 32 357 00 12
Koszt połączenia wg stawek operatora.
Pod tym numerem obsługujemy wyłącznie poniższe tematy:
- podejrzewasz oszustwo
- chcesz zastrzec kartę, dokument lub zablokować dostęp do Mojego ING
- doszło do kradzieży lub zgubienia urządzenia z aplikacją Moje ING
- nie masz dostępu do swoich pieniędzy.
Ważne! Eksperci bezpieczeństwa nie obsługują innych tematów.
To bank dzwoni do Ciebie? Upewnij się, że to nie oszustwo. Więcej
Wsparcie na co dzień
Możesz napisać do nas na czacie w Moim ING.
Możesz też zadzwonić do nas z aplikacji Moje ING - wtedy nie musimy weryfikować Twojej tożsamości.
Wsparcie uzyskasz też pod numerem +48 32 357 00 69. Wiele spraw załatwisz bez czekania - z naszą botką Ingą 24/7.
Nasi specjaliści są dostępni w dni robocze od 8:00 do 18:00.
Koszt połączenia wg stawek operatora.
Oferta Private Banking
Zostaw swoje dane kontaktowe - oddzwonimy.
Blokowanie bankowości
Możesz to zrobić na cztery sposoby:
- Zablokuj dostęp w Moim ING.
Wejdź do swojego profilu i wybierz Ustawienia - Bezpieczeństwo - Dostęp do bankowości - Blokowanie Mojego ING.
Zablokuj dostęp - Pięć razy wpisz błędne hasło do bankowości.
- Zadzwoń na infolinię +48 32 357 00 12
Infolinia jest dostępna tylko w tematach bezpieczeństwa - 24/7.
Koszt połączenia wg stawek operatora. - Trzy razy wpisz błędny PIN w aplikacji.
Chcesz zablokować bankowość swojego dziecka?
Zrobisz to w Moim ING w Panelu rodzica. Tylko dla bankowości dziecka w wieku od 6 do 12 lat.
Zaloguj się i wybierz Panel rodzica ze Skrótów lub przejdź do Usługi - Zarządzanie finansami - Panel rodzica - Ustawienia - Ustawienia bezpieczeństwa - Blokowanie Mojego ING.
Kradzież telefonu lub urządzenia z dostępem do Mojego ING
Jeżeli straciłeś telefon, na którym była zainstalowana aplikacja Moje ING, jak najszybciej usuń go z listy urządzeń zaufanych.
- Zaloguj się do Mojego ING na drugim zaufanym urządzeniu.
- W swoim profilu wybierz Ustawienia - Aplikacja mobilna - Zaufane urządzenia.
- Usuń telefon z listy urządzeń zaufanych.
Nie masz dostępu do Mojego ING?
Zgłoś utratę telefonu na infolinii +48 32 357 00 12
Infolinia jest dostępna tylko w tematach bezpieczeństwa - 24/7.
Koszt połączenia wg stawek operatora.
Usuń telefon z tej listy również wtedy, gdy nie korzystasz już na nim z Mojego ING lub gdy oddajesz go do serwisu czy też sprzedajesz.
Gdy odzyskasz telefon uruchom aplikację i aktywuj ją, by dalej z niej korzystać.
Zastrzeganie karty i dowodu
-
Planujesz zostawić kartę w hotelu? Twoja karta zapodziała się gdzieś w domu? Możesz czasowo zablokować kartę w Moim ING.
- Zablokowaną kartą nikt nie może płacić
- Na odblokowanie karty masz 30 dni - zrobisz to w Moim ING
- Jeśli nie odblokujesz karty, automatycznie ją zamkniemy.
Zablokuj kartę w Moim ING
-
- W aplikacji banku
Najszybciej zastrzeżesz kartę w aplikacji mobilnej banku, który ją wydał.
Jeśli jesteś klientem ING, skorzystaj z tej funkcji w Moim ING. Zaloguj się i w swoim profilu wybierz Ustawienia - Bezpieczeństwo - Zastrzeganie i blokowanie czasowe kart.
Zastrzeż kartę w Moim ING - Przez infolinię +48 32 357 00 12
Infolinia jest dostępna tylko w tematach bezpieczeństwa - 24/7.
Koszt połączenia wg stawek operatora.
- W aplikacji banku
-
- W aplikacji banku
Dokument najwygodniej zastrzeżesz w Moim ING. Zaloguj się i w swoim profilu wybierz Ustawienia - Bezpieczeństwo - Zastrzeganie dokumentów. Powiadom policję jeśli Ci go skradziono.
Zastrzeż dokument w Moim ING - Przez infolinię +48 32 357 00 12
Infolinia jest dostępna tylko w tematach bezpieczeństwa - 24/7.
Koszt połączenia wg stawek operatora.
- W aplikacji banku
Podejrzenie oszustwa
Jesteś ofiarą oszustwa lub coś Cię zaniepokoiło?
Zadzwoń: + 48 32 357 00 12
Infolinia jest dostępna tylko w tematach bezpieczeństwa - 24/7.
Koszt połączenia wg stawek operatora.
Jak nie dać się nabrać:
- Nie podawaj loginu, hasła do bankowości ani kodów autoryzacyjnych przez telefon i w komunikatorach. Zachowaj szczególną ostrożność, jeśli w jednym miejscu masz podać kilka swoich danych, np. login i hasło do bankowości, PIN i numer PESEL
- Zachowaj zdrowy rozsądek. Weryfikuj każdą prośbę o przelew lub podanie kodu BLIK. Skontaktuj się telefonicznie z osobą, która wysłała tę prośbę i upewnij się, że naprawdę potrzebuje pieniędzy.
- Jesli ktoś podczas rozmowy telefonicznej podaje się za pracownika banku – zweryfikuj to połączenie za pomocą usługi Czy dzwoni ING. Sprawdź, jak działa Czy dzwoni ING
- Korzystaj z dodatkowych, darmowych usług, które wspierają bezpieczeństwo. Sprawdź wszystkie usługi
- Stosuj się też do pozostałych zasad bezpieczeństwa. Sprawdź, jak bezpiecznie bankować
Pomoc w logowaniu
Wybierz problem i dowiedz się więcej:
Infolinia dla przedsiębiorców
To bank dzwoni do Ciebie? Upewnij się, że to nie oszustwo. Więcej
Centrum Wsparcia Biznesu
+48 32 357 00 24
Infolinia czynna w dni robocze od 8:00 do 16:00
W tematach bezpieczeństwa jesteśmy dostępni całą dobę, 7 dni w tygodniu
Koszt połączenia według stawek operatora.
Infolinia dla spółek, samorządów, korporacji i wspólnot mieszkaniowych
To bank dzwoni do Ciebie? Upewnij się, że to nie oszustwo. Więcej
Wsparcie dla spółek, samorządów, korporacji i wspólnot mieszkaniowych
+48 32 357 00 24
Infolinia czynna w dni robocze od 8:00 do 16:00
W tematach bezpieczeństwa jesteśmy dostępni całą dobę, 7 dni w tygodniu
Koszt połączenia według stawek operatora.
Logowanie do ING Business
Generuj certyfikat | Odblokuj dostęp
Przed pierwszym logowaniem z użyciem eTokena/karty musisz wygenerować certyfikat.