Weryfikacja telefonu z ING

Podczas rozmowy sprawdzisz, czy to naprawdę my dzwonimy
Zobaczysz dane pracownika ING lub ostrzeżenie, że telefon jest podejrzany
Upewnisz się, że rozmawiasz z właściwą osobą i wykluczysz oszustwo (tzw. spoofing)

Jak sprawdzić, czy do Ciebie dzwonimy

Jeśli masz aplikację mobilną ING Business

Kiedy to my dzwonimy

Bezpieczny scenariusz – to naprawdę my dzwonimy. Sprawdź, jak potwierdzić takie połączenie w aplikacji mobilnej.

  1. 1

    Dzwoni telefon z banku, odbierasz go

    Bardzo rzadko dzwonimy, ale czasem się to zdarza. Każdy taki telefon powinien wzbudzić Twoją czujność. Przestępcy używają tej metody.

  2. 2

    Naciskasz pusha i logujesz się

    Dostajesz wiadomość push (nie SMS!) potwierdzającą, że to my dzwonimy. Jeśli nie przyszła, po prostu uruchom aplikację.

  3. 3

    Potwierdzasz rozmowę

    Po zalogowaniu zobaczysz potwierdzenie i dane pracownika, z którym rozmawiasz. Jeśli ich nie widzisz – rozłącz się.

Gdy dzwoni do Ciebie oszust

Taki scenariusz również może się zdarzyć. Sprawdź, jak go szybko zdemaskować w swojej aplikacji mobilnej.

  1. 1

    Dzwoni telefon "z banku", odbierasz go

    Oszuści często podszywają się pod Twój bank i próbują Cię okraść.

    Więcej o oszustwach na telefon

  2. 2

    Uruchamiasz aplikację

    Brak wiadomości PUSH to sygnał ostrzegawczy. Uruchom aplikację i wybierz opcję „Weryfikacja telefonu z ING” w zakładce „Profil”.

  3. 3

    Demaskujesz oszusta

    Po zalogowaniu zobaczysz informację, że z Tobą teraz nie rozmawiamy. Natychmiast się rozłącz.

Jeśli nie masz aplikacji mobilnej ING Business

Kiedy to my dzwonimy

Bezpieczny scenariusz – to naprawdę my dzwonimy. Sprawdź, jak potwierdzić takie połączenie w bankowości internetowej.

  1. 1

    Dzwoni telefon z banku, odbierasz go

    Bardzo rzadko dzwonimy, ale czasem się to zdarza. Każdy taki telefon powinien wzbudzić Twoją czujność.

  2. 2

    Prosisz naszego specjalistę by chwilę poczekał i logujesz się do systemu

    Logujesz się do ING Business na komputerze lub w przeglądarce telefonu.

     

  3. 3

    Potwierdzasz rozmowę

    Zobaczysz potwierdzenie i dane pracownika, z którym rozmawiasz. Jeśli ich nie widzisz – rozłącz się.

Gdy dzwoni do Ciebie oszust

Taki scenariusz również może się zdarzyć. Sprawdź, jak go szybko zdemaskować w bankowości internetowej.

  1. 1

    Dzwoni telefon "z banku", odbierasz go

    Oszuści często podszywają się pod Twój bank i próbują Cię okraść.

    Więcej o oszustwach na telefon

  2. 2

    Prosisz rozmówcę by chwilę poczekał

    Logujesz się do ING Business na komputerze lub w przeglądarce w telefonie.

    Na głównej stronie skorzystaj ze skrótu „Czy dzwoni ING” lub wybierz „Mój profil” i w zakładce „Bezpieczeństwo i dostępy” kliknij „Weryfikacja telefonu z ING”.

  3. 3

    Demaskujesz oszusta

    Po zalogowaniu zobaczysz informację, że z Tobą teraz nie rozmawiamy. Natychmiast się rozłącz.

Jeśli masz aplikację Moje ING

Kiedy to my dzwonimy

Bezpieczny scenariusz – to naprawdę my dzwonimy. Sprawdź, jak potwierdzić takie połączenie w aplikacji mobilnej.

  1. 1

    Dzwoni telefon z banku, odbierasz go

    Bardzo rzadko dzwonimy, ale czasem się to zdarza. Każdy taki telefon powinien wzbudzić Twoją czujność. Przestępcy używają tej metody.

  2. 2

    Naciskasz pusha i logujesz się

    Dostajesz wiadomość push (nie SMS!) potwierdzającą że to my dzwonimy. Jeśli nie przyszła, po prostu uruchom aplikację.

    Nie dostaję powiadomień

  3. 3

    Potwierdzasz rozmowę

    Po zalogowaniu zobaczysz potwierdzenie i dane pracownika z którym rozmawiasz. Jeśli ich nie widzisz - rozłącz się.

Gdy dzwoni do Ciebie oszust

Taki scenariusz również może się zdarzyć. Sprawdź, jak go szybko zdemaskować w swojej aplikacji mobilnej.

  1. 1

    Dzwoni telefon "z banku", odbierasz go

    Oszuści często podszywają się pod Twój bank i próbują Cię okraść.

    Więcej o oszustwach na telefon

  2. 2

    Uruchamiasz aplikację

    Brak wiadomości PUSH to sygnał ostrzegawczy. Uruchom aplikację i wybierz "Czy dzwoni ING".

  3. 3

    Demaskujesz oszusta

    Po zalogowaniu zobaczysz informację, że z Tobą teraz nie rozmawiamy. Natychmiast się rozłącz.

Warto wiedzieć o spoofingu

Podszywanie się pod numery telefonów to tzw. spoofing. Jest popularnym sposobem wyłudzania pieniędzy. Spoofing ma wiele wariantów, ale wszystkie działają na podobnej zasadzie.

Przykłady

  • Dzwoni do Ciebie oszust i przekonuje, że nasz bank zablokował podejrzany przelew z Twojego konta. Nakłania Cię do wypłaty gotówki w placówce bankowej i wpłatę pieniędzy na podane przez siebie konto. Oszuści często namawiają także do zainstalowania niebezpiecznej aplikacji.
  • Dzwoni automat – odbierasz telefon i słyszysz nagranie z informacją, że bank ING przygotował dla Ciebie ofertę pożyczki. Następnie dostajesz instrukcję z prośbą o podanie loginu i hasła.

Dlaczego gdy dzwonią oszuści, widać numer naszej infolinii?

Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu – w tym infolinię banku. Nie jest to związane z jakimkolwiek przełamaniem naszych systemów bezpieczeństwa.

Jak się bronić przed spoofingiem?

Pracownicy banku nigdy nie będą zachęcali Cię do instalowania dodatkowego oprogramowania, poza naszą aplikacją bankową. Nigdy również nie poproszą Cię o podanie hasła do bankowości.

Masz wątpliwości co do autentyczności konsultanta?

Poproś o dodatkową weryfikację danych pracownika, aby bezpiecznie kontynuować rozmowę. W ten sposób zyskasz pewność, że rozmawiasz z właściwą osobą.
Jeśli dane się nie zgadzają, rozłącz się. W ten sposób zagwarantujesz sobie, że dodzwonisz się do prawdziwego pracownika ING.