Kartę firmową dodasz do Apple Pay, jeżeli reprezentacja firmy udzieliła zgody na przekazywanie danych do Apple.

   


Karty, które możesz dodać

Jakie karty możesz dodać do Apple Pay

Dodaj swoją kartę firmową do Apple Pay. To proste!

Kartę firmową dodasz do Apple Pay, jeżeli reprezentacja firmy udzieliła zgody na przekazywanie danych do Apple. Sprawdź jak udzielić zgody

Jeśli jesteś właścicielem lub pełnomocnikiem ogólnym jednoosobowej działalności gospodarczej też możesz dodać swoje karty firmowe do Apple Pay.
​Sprawdź jak to zrobić

 

1

 

Na swoim iPhonie wybierz aplikację Wallet

Kliknij symbol +

2

 

Zrób zdjęcie karty lub wpisz jej dane ręcznie

Zweryfikuj, czy dane karty są poprawne i wpisz kod CVV2

3

 

Zweryfikuj dane karty

Potwierdź dodanie karty kodem autoryzacyjnym, jaki wyślemy Ci SMS-em.

Jak wyrazić zgodę na przekazywanie danych do Apple

  • Zaloguj się do bankowości internetowej ING Business
  • Przejdź do zakładki „Przelewy i wnioski” i otwórz nowy wniosek.
  • Wybierz wniosek „Zgoda Apple Pay” i zaakceptuj go.
  • Wyrażasz zgodę, ponieważ dane będą wykorzystane do przedstawienia użytkownikom kart ich transakcji zrealizowanych z Apple Pay w aplikacji Wallet.


    Zgoda musi być podpisana przez reprezentantów zgodnie ze sposobem reprezentacji w KRS. W przypadku reprezentacji łącznej zgoda musi być wyrażona przez co najmniej dwóch reprezentantów.


    Bez udzielenia zgody dodanie karty i korzystanie z Apple Pay nie będzie możliwe. Raz udzielona zgoda jest wiążąca dla wszystkich kart firmowych (także nowo wydawanych).

Jak płacić kartą w Apple Pay?

 

W sklepie: Naciśnij dwukrotnie przycisk home lub zasilania i uwierzytelnij się za pomocą Touch ID lub Face ID – w zależności od Twojego urządzenia. Następnie zbliż iPhone'a lub Apple Watch do terminala płatniczego. To wystarczy – nawet dla transakcji wysokokwotowych nie podajesz PIN-u.

W aplikacjach: Możesz płacić na Twoim iPhonie lub iPadzie. Wystarczy, że wskażesz Apple Pay przy wyborze metody płatności. Zatwierdź płatność za pomocą Touch ID lub Face ID.

W internecie: Zapłacisz za pomocą przeglądarki Safari na iPhonie, iPadzie lub MacBooku. Nie musisz tworzyć konta ani uzupełniać długich formularzy. Wybierz płatność Apple Pay i zatwierdź. Możesz także płacić na swoim MacBooku za pomocą Touch ID.

Zobacz, gdzie możesz płacić Apple Pay na różnych urządzeniach

Opłaty i prowizje

Operacja Opłata
Korzystanie z Apple Pay 0 zł
Wypłaty gotówki z bankomatów umożliwiających wypłaty Apple Pay - dotyczy tylko kart Mastercard zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji obowiązująca dla danej karty

Transakcje bezgotówkowe wykonane Apple Pay wliczamy do sumy transakcji, które zwalniają z opłaty za kartę.

Sprawdź pełną tabelę opłat i prowizji

Pytania i odpowiedzi

  • Gdzie mogę korzystać z Apple Pay?
    • w sklepach stacjonarnych, używając iPhone’a lub Apple Watch w terminalu płatniczym, który przyjmuje płatności zbliżeniowe
    • w aplikacjach mobilnych, które akceptują płatności Apple Pay
    • w internecie, używając iPhone’a, iPada i komputera Mac, w witrynach internetowych wyświetlanych w przeglądarce Safari.5,6
    • możesz też wypłacać gotówkę z bankomatów, które obsługują zbliżeniowość (dotyczy tylko kart Mastercard)
  • Jakie karty mogę dodać do Apple Pay?

    Do portfela Apple możesz dodać:

    • karty do konta (tylko zbliżeniowe)
    • firmowe karty przedpłacone (tylko zbliżeniowe)
    • karty obciążeniowe (zbliżeniowe i niezbliżeniowe)
    • karty kredytowe (zbliżeniowe i niezbliżeniowe)

    Lista produktów:

    •     Zbliżeniowa karta debetowa Mastercard PLN (z saldem i bez salda)
    •     Zbliżeniowa Karta Przedpłacona Mastercard PLN
    •     Visa Business Charge
    •     Mastercard Business Gold Charge
    •     Mastercard Corporate Charge
    •     Visa Corporate Charge
    •     Visa Corporate Credit

     

  • Co trzeba zrobić, aby można było dodać karty firmowe do Apple Pay?

    Kartę firmową ING Banku Śląskiego dodasz do Apple Wallet, jeżeli reprezentacja firmy (zgodna z zasadami reprezentacji w KRS) udzieli zgody na przekazywanie danych o transakcjach do Apple Distribution.

    • Dane będą wykorzystane do przedstawienia transakcji zrealizowanych za pomocą Apple Pay w aplikacji Wallet.
    • Zgoda udzielana jest raz poprzez wniosek „Zgoda Apple Pay” w bankowości internetowej ING Business.
    • W przypadku reprezentacji łącznej zgoda musi być wyrażona przez co najmniej dwóch reprezentantów.
    • Zgoda jest wiążąca dla wszystkich kart firmowych (także dla nowo wydawanych kart). 
    • Bez udzielenia zgody korzystanie z usługi w firmie nie będzie możliwe.
  • Jak dodać kartę do iPhone?

    Dodaj kartę bezpośrednio w aplikacji Apple Wallet. Otwórz aplikację, a następnie dotknij znak „+” w prawym górnym rogu. Zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPhone’a lub wprowadź je ręcznie. Uzupełnij kod CVV2. Potwierdź dodanie karty jednorazowym kodem autoryzacyjnym, który wyślemy na Twój numer telefonu. Jeśli nie mamy Twojego numeru telefonu do kontaktu, skontaktuj się z infolinią banku pod numerem +48 32 357 0069 w celu jego uzupełnienia.

  • Jak dodać kartę do Apple Watch?

    Jeśli Apple Watch jest sparowany z iPhonem i już wcześniej dodałeś kartę do Apple Wallet na iPhonie, po wybraniu opcji „Dodaj do Apple Wallet”, automatycznie dodamy kartę do aplikacji Apple Wallet na Apple Watch. Apple Watch musi być w tym czasie odblokowany. 
    Możesz dodać kartę na Apple Watch z poziomu aplikacji zegarka (Watch) dostępnej na iPhone. Włącz Apple Watch, a następnie przejdź do zakładki Wallet & Apple Pay. Tam wybierz pole „Dodaj kartę kredytową/debetową”. Potwierdź dodanie karty jednorazowym kodem autoryzacyjnym, który wyślemy na Twój numer telefonu. Jeśli nie mamy Twojego numeru telefonu do kontaktu, skontaktuj się z infolinią banku pod numerem  +48 32 357 0069 w celu jego uzupełnienia.

  • Jak dodać kartę do Apple Wallet na iPadzie?

    Przejdź do Ustawień na iPadzie. Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”. Uzupełnij dane karty za pomocą aparatu iPada lub ręcznie. Potwierdź kodem autoryzacyjnym, który wyślemy na Twój numer telefonu. Jeśli nie mamy Twojego numeru telefonu do kontaktu skontaktuj się z infolinią banku pod numerem  +48323570069 w celu jego uzupełnienia.

  • Jak dodać kartę do MacBooka Pro z czytnikiem Touch ID?

    Otwórz na MacBooku Preferencje systemowe. Następnie otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay” i wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą kamery MacBooka Pro lub wprowadź dane karty ręcznie. Potwierdź kodem autoryzacyjnym który wyślemy na Twój numer telefonu. Jeśli nie mamy Twojego numeru telefonu do kontaktu skontaktuj się z infolinią banku pod numerem  +48323570069 w celu jego uzupełnienia.

  • Czy muszę mieć dostęp do internetu, żeby zapłacić Apple Pay?

    Nie, podobnie jak zwykła karta płatnicza z możliwością płatności zbliżeniowych, karta dodana do Apple Pay nie wymaga połączenia z internetem, aby można było nią płacić. Natomiast samo dodanie karty w aplikacji Wallet (czyli umożliwienie płatności daną kartą za pomocą Apple Pay) wymaga połączenia z internetem w celu weryfikacji wprowadzonych danych i autoryzacji tego procesu.

  • Jak są autoryzowane transakcje Apple Pay?

    Korzystanie z Apple Pay jest możliwe, jeśli na urządzeniu jest ustawiona blokada urządzenia oraz (opcjonalnie) użyte są czytniki biometryczne Face ID lub Touch ID. 
    Na większości terminali nie jest wymagane zatwierdzenie transakcji PIN-em do karty. Standardowo transakcje nie są zatwierdzane kodem PIN, ale są bezpieczne, bo wykonanie płatności Apple Pay jest możliwe tylko po zweryfikowaniu użytkownika, czyli poprawnym odblokowaniu urządzenia przy pomocy indywidualnego kodu lub cech biometrycznych. Płatność Apple Watch wymaga wcześniejszego uwierzytelnienia poprzez wpisanie na zegarku kodu PIN.

  • Dlaczego czasem muszę zatwierdzić transakcję Apple Pay kodem PIN do karty?

    Niektóre terminale wymuszają podanie PIN-u przy transakcji. Dotyczy to urządzań ze starszym systemem operacyjnym.

  • Co to jest token w Apple Pay i jaką mam nad nim kontrolę?

    Token jest wirtualną postacią karty płatniczej przechowywaną na urządzeniu w tzw. „bezpiecznym elemencie”, do którego dostęp jest bardzo ograniczony.
    Masz kontrolę nad tokenem w takim samym zakresie jak nad kartą. Możesz czasowo zablokować token, odblokować lub usunąć go z Apple Wallet. Możesz to zrobić w ING Business w szczegółach karty lub poprzez naszą infolinię Contact Centre +48323570012.

  • Kiedy karta nie może być dodana do Apple Wallet?

    Nie możesz dodać do Apple Wallet karty, która jest nieaktywna – np. zamknięta lub zastrzeżona, lub jeśli nie spełniasz innych warunków np.: firma nie wyraziła zgody na przekazywanie danych o transakcjach do Apple Distribution.

  • Co mam zrobić, jeśli zgubię iPhone lub iPad z podpiętą kartą do Apple Wallet?

    Możesz usunąć lub zablokować kartę dodaną do Apple Pay (token) w ING Business, w szczegółach karty. Możesz też poprosić o usunięcie tokenu z urządzenia lub zablokowanie go na infolinii Contact Centre +48 32 357 0012. Możesz również usunąć lub zablokować token poprzez iCloud. W tym celu: 

    1. Zaloguj się na stronie icloud.com/find na komputerze Mac lub PC albo skorzystaj z aplikacji Znajdź mój iPhone na innym telefonie iPhone, iPadzie lub iPodzie touch. 
    2. Znajdź swoje urządzenie. Włącz tryb Utracony. W trybie Utracony możesz zdalnie zablokować urządzenie czterocyfrowym kodem, wyświetlić na ekranie blokady własną wiadomość z kontaktowym numerem telefonu oraz śledzić położenie urządzenia na mapie.
    3. Jeśli masz dodaną kartę do usługi Apple Pay, po wprowadzeniu urządzenia w tryb Utracony możliwość płacenia za pomocą usługi Apple Pay na urządzeniu zostanie zawieszona. 
    4. Wymaż urządzenie. Aby uniemożliwić komukolwiek dostęp do danych znajdujących się na zaginionym urządzeniu, możesz zdalnie wymazać urządzenie. Wymazanie spowoduje usunięcie wszelkich znajdujących się na urządzeniu danych w tym kart dodanych do usługi Apple Pay i uniemożliwi dalsze odnajdywanie urządzenia przy użyciu usługi Znajdź mój iPhone. 

    Zaginione urządzenie można przełączyć w tryb Utracony, zablokować lub zdalnie wymazać nawet wtedy, gdy jest wyłączone lub poza siecią. Działania te odniosą skutek, gdy tylko urządzenie połączy się z siecią.

  • Czy mogę płacić nadal kartą w Apple Pay, jeśli czasowo zablokowałem kartę plastikową?

    Jeśli karta plastikowa jest zablokowana czasowo – wszystkie tokeny w Apple Wallet również są zablokowane. Odblokujemy kartę w Apple Wallet po odblokowaniu przez Ciebie karty plastikowej.

  • Co się stanie jeśli odparuję Apple Watch z iPhone?

    Jeśli Apple Watch zostanie odłączony od iPhona, karta na Apple Watch zostanie automatycznie usunięta.

  • Czy usunięcie karty z iPhone’a wpływa na kartę w Apple Watch, jeśli oba urządzenia są sparowane?

    Nie, to są 2 oddzielne tokeny.
    Usunięcie karty z iPhona nie usuwa karty na zegarku.

  • Czy dostanę informację o zrealizowanej lub odrzuconej transakcji Apple Pay?

    Tak, dostaniesz wiadomość w formie powiadomienia na urządzeniu, jeśli transakcja zostanie wykonana, wraz z kwotą transakcji oraz jeśli transakcja zostanie odrzucona np.: z powodu braku pieniędzy na koncie.

  • Czy dostanę informację o dodaniu karty do Apple Wallet lub jej usunięciu?

    Tak, dostaniesz taką wiadomość w formie powiadomienia na urządzeniu

  • Transakcja została odrzucona w terminalu, ale zobaczyłem na telefonie znaczek, że przebiegła prawidłowo. Czy transakcja przeszła?

    Zobaczysz znaczek potwierdzający prawidłowość transakcji, bez względu czy autoryzacja przeszła pozytywnie czy została odrzucona. Jest to informacja o prawidłowym odczytaniu karty przez terminal, a nie o realizacji transakcji. Jeśli terminal odrzuci transakcję, oznacza to, że nie mogła zostać zaksięgowana (brak pieniędzy na koncie lub inny błąd). Wówczas dodatkowo otrzymasz powiadomienie o odrzuceniu transakcji.

  • Gdzie zobaczę transakcje wykonane Apple Wallet?

    Ostatnie wykonane transakcje widoczne są w aplikacji Apple Wallet. Pełna historia transakcji dostępna jest wyłącznie w aplikacjach banku: ING Business lub ING CardsOnline

  • Czy mogę dodać ponownie kartę do Apple Wallet, jeśli ją wcześniej usunąłem?

    Tak, możesz ponownie dodać kartę.

  • Czy mogę odblokować kartę usuniętą z Apple Wallet, jeśli odnajdę zagubione urządzenie?

    Nie, nie można odblokować usuniętej karty, ale możesz ją ponownie dodać

  • Czy mogę zapłacić Apple Pay w sklepach internetowych?

    Tak, w aplikacjach mobilnych, które akceptują płatności Apple Pay oraz na stronach internetowych, które akceptują tę metodę płatności. Musisz zatwierdzić transakcję na urządzeniu, na którym dodałeś kartę do Apple Wallet. 

  • Czy mogę zapłacić Apple Pay, jeśli wyłączę płatności zbliżeniowe dla karty?

    Jeśli wyłączysz płatności zbliżeniowe dla karty nie zapłacisz zbliżeniowo kartą plastikową ani kartą Apple Wallet na terminalu płatniczym. Nadal możesz nią płacić w aplikacjach i sklepach internetowych, które akceptują płatności Apple Pay.

  • Czy mogę usunąć kartę z Apple Pay w ING Business?

    Możesz w każdym momencie usunąć kartę z Apple Pay. Wystarczy, że wejdziesz w szczegóły karty w ING Business i wybierzesz opcję: „Usuń kartę z tego urządzenia”.

  • Czy mogę ustawić limit płatności dla Apple Pay?

    Limity transakcji dla Apple Pay są wspólne z kartą plastikową. Wysokość limitów możesz zmienić w ING Business.

  • Jakie dane o transakcji bank przekazuje do Apple?

    Bank przekazuje do Apple informacje o kwotach transakcji, walutach transakcji, ich datach i czasie wykonania, rodzajach transakcji, statusach transakcji, nazwach i adresach sklepów/usługodawców, kategoriach sklepów/usługodawców, oznaczeniu i nazwach kategorii działalności gospodarczej sklepów/usługodawców.

  • Dodałem kartę do Apple Wallet, jednak nie mogę płacić. Transakcje są odrzucane. Dlaczego?

    Możliwe są 3 powody: 
        1. Przekroczyłeś któryś z limitów ustawionych na karcie plastikowej lub kwota transakcji jest wyższa niż środki dostępne na rachunku.
        2. Wyłączyłeś na karcie płatności zbliżeniowe. W takim przypadku możesz nadal płacić w internecie i aplikacjach. Jeśli chcesz płacić zbliżeniowo, musisz włączyć płatności zbliżeniowe dla tej karty. 
        3. Ponownie włączyłeś na karcie płatności zbliżeniowe. Wykonaj chociaż jedną transakcję stykową kartą plastikową i spróbuj ponownie zapłacić kartą w Apple Wallet. 

  • Nie mogę dodać karty do Apple Wallet na Apple Watch. Jaki jest powód?

    Jeśli Apple Watch jest sparowany z iPhone, prawdopodobnie nie odblokowałeś zegarka przed rozpoczęciem procesu dodania karty. Odblokuj Apple Watch i spróbuj ponownie.

  • Jakie limity obowiązują dla transakcji realizowanych kartą w Apple Wallet?

    Obowiązują te same limity, które wskazałeś dla karty plastikowej.

  • Co to jest karta domyślna?

    To podstawowa karta, którą automatycznie płacisz za pomocą Apple Pay. Możesz zmienić kartę domyślną w dowolnym momencie, bezpośrednio w Apple Wallet.

  • Jak wykonam płatności inną kartą niż domyślna?

    Wysuń obraz karty, którą chcesz płacić na wierzch ekranu. Będzie widoczna jako pierwsza na głównym ekranie płatności Wallet.
    Domyślną kartę możesz zmienić w ustawieniach telefonu i w sekcji „Wallet i Apple Pay”. Możesz też zmienić kartę domyślną w ustawieniach telefonu po wybraniu opcji Apple Wallet. W przypadku zegarka możesz zmienić domyślną kartę albo na zegarku, albo w aplikacji Watch na telefonie.

  • Czy limity płatności Apple Pay i kart plastikowych są sumowane?

    Tak. Transakcje Apple Pay pomniejszają limity transakcyjne dla karty plastikowej.

  • Czy na historii transakcji można odróżnić płatności Apple Pay?

    Nie. Nie ma możliwości rozróżnienia transakcji Apple Pay w historii transakcji ING Business lub ING Cards Online.

  • Czy w Apple Pay będzie dostępna historia transakcji?

    Tak, historia ostatnich 10 transakcji będzie prezentowana w Apple Wallet.

  • Czy odnowiona karta wymaga ponownego dodania do Apple Wallet?

    Nie, karta po odnowieniu umożliwia dokonywanie transakcji Apple Pay bez ponownego dodawania do Apple Wallet

  • W jaki sposób nastąpi weryfikacja tożsamości użytkownika karty?

    Weryfikacja tożsamości będzie opierała się w pierwszej kolejności o weryfikację posiadania przez użytkownika karty dostępu do aplikacji ING Business oraz posiadania zdefiniowanego numeru telefonu do autoryzacji zleceń w aplikacji ING Business. Jeśli użytkownik nie posiada dostępu do aplikacji ING Business, system w kolejnym etapie zweryfikuje, czy użytkownik posiada wprowadzony numer w danych osobowych. W przypadku braku wprowadzonego numeru telefonu zostanie zaprezentowany komunikat o konieczności nawiązania kontaktu z infolinią Contact Centre +48323570069 w celu jego podania.

  • Które karty można podpiąć do Apple Wallet?

    Karty płatnicze do konta, przedpłacone, obciążeniowe i kredytowe.

  • W jaki sposób użytkownik może cofnąć zgodę do AP?

    Klient może w dowolnym momencie odwołać zgodę poprzez wniosek „Zgoda Apple Pay” w aplikacji ING Business , spowoduje to jednak, że wszystkie karty firmy zostaną automatycznie usunięte z aplikacji Apple Wallet na telefonach użytkowników.
    Do odwołania zgody upoważnione są osoby reprezentujące firmę.  

  • Do ilu urządzeń mogę dodać kartę ING Banku?

    Możesz dopiąć kartę maksymalnie do 9 urządzeń.

  • Ile kart mogę mieć na jednym urządzeniu?

    Na jednym urządzeniu możesz posiadać jednocześnie 8 różnych kart.

RozwińZwiń