Płać kartą firmową za pomocą iPhone'a oraz Apple Watch

Niezależnie od kwoty transakcji nie wpisujesz PIN-u na terminalu.

 

Kartę firmową dodasz do Apple Pay, jeżeli reprezentacja firmy udzieliła zgody na przekazywanie danych do Apple. Sprawdź, jak to zrobić

Dodaj swoją kartę firmową do Apple Pay. To proste!

Kartę firmową dodasz do Apple Pay, jeżeli reprezentacja firmy udzieliła zgody na przekazywanie danych do Apple. Sprawdź, jak udzielić zgody

Jeśli jesteś właścicielem lub pełnomocnikiem ogólnym jednoosobowej działalności gospodarczej też możesz dodać swoje karty firmowe do Apple Pay.
​Sprawdź, jak to zrobić

 

Dodanie karty jest możliwe tylko dla użytkowników kart posiadających aplikacji mobilną ING Business. Tutaj sprawdzisz, jak aktywować aplikację mobilną. 

W aplikacji ING Business

  1. 1

    W aplikacji ING Business na telefonie wybierz kartę

     

  2. 2

    W szczegółach karty kliknij Dodaj do Portfela Apple

     

  3. 3

    Dokończ dodawanie karty w Apple Wallet

     

W Apple Wallet

  1. 1

    Na swoim iPhonie wybierz aplikację Wallet i ApplePay

    Kliknij "Dodaj kartę"

  2. 2

    Zrób zdjęcie karty lub wpisz jej dane ręcznie

    Podaj kod CVV2

  3. 3

    Potwierdź dodanie karty w aplikacji ING Business

    Dodanie karty należy potwierdzić w aplikacji mobilnej banku.

Jak wyrazić zgodę na przekazywanie danych do Apple

Jak płacić kartą w Apple Pay?

Apple Pay w telefonie i zegarku

 

W sklepie: Naciśnij dwukrotnie przycisk home lub zasilania i uwierzytelnij się za pomocą Touch ID lub Face ID – w zależności od Twojego urządzenia. Następnie zbliż iPhone'a lub Apple Watch do terminala płatniczego. To wystarczy – nawet dla transakcji wysokokwotowych nie podajesz PIN-u.

W aplikacjach: Możesz płacić na Twoim iPhonie lub iPadzie. Wystarczy, że wskażesz Apple Pay przy wyborze metody płatności. Zatwierdź płatność za pomocą Touch ID lub Face ID.

W internecie: Zapłacisz za pomocą przeglądarki Safari na iPhonie, iPadzie lub MacBooku. Nie musisz tworzyć konta ani uzupełniać długich formularzy. Wybierz płatność Apple Pay i zatwierdź. Możesz także płacić na swoim MacBooku za pomocą Touch ID.

Sprawdź listę urządzeń zgodnych z usługą Apple Pay

Opłaty i prowizje

Operacja Opłata
Korzystanie z Apple Pay 0 zł
Wypłaty gotówki z bankomatów umożliwiających wypłaty Apple Pay - dotyczy tylko kart Mastercard zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji obowiązująca dla danej karty

Transakcje bezgotówkowe wykonane Apple Pay wliczamy do sumy transakcji, które zwalniają z opłaty za kartę.

Sprawdź pełną tabelę opłat i prowizji

Pytania i odpowiedzi

    • w sklepach stacjonarnych, używając iPhone’a lub Apple Watch w terminalu płatniczym, który przyjmuje płatności zbliżeniowe
    • w aplikacjach mobilnych, które akceptują płatności Apple Pay
    • w internecie, używając iPhone’a, iPada i komputera Mac, w witrynach internetowych wyświetlanych w przeglądarce Safari.
    • możesz też wypłacać gotówkę z bankomatów, które obsługują zbliżeniowość 
  • Do portfela Apple możesz dodać wszystkie rodzaje kart firmowych:

    • karty do kont w PLN i EUR
    • firmowe karty przedpłacone w PLN i EUR
    • karty obciążeniowe
    • karty kredytowe

     

     

  • Kartę firmową ING Banku Śląskiego dodasz do Apple Wallet, jeżeli reprezentacja firmy (zgodna z zasadami reprezentacji w KRS) udzieli zgody na przekazywanie danych o transakcjach do Apple Distribution.

    • Dane będą wykorzystane do przedstawienia transakcji zrealizowanych za pomocą Apple Pay w aplikacji Wallet.
    • Zgoda udzielana jest raz poprzez wniosek „Zarządzanie zgodami na płatności mobilne” w bankowości internetowej ING Business.
    • W przypadku reprezentacji łącznej zgoda musi być wyrażona przez co najmniej dwóch reprezentantów.
    • Zgoda jest wiążąca dla wszystkich kart firmowych (także dla nowo wydawanych kart). 
    • Bez udzielenia zgody korzystanie z usługi w firmie nie będzie możliwe.
  • Dodaj kartę bezpośrednio w aplikacji Apple Wallet. Otwórz aplikację, a następnie dotknij znak „+” w prawym górnym rogu. Zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPhone’a lub wprowadź je ręcznie. Uzupełnij kod CVV2. Potwierdź dodanie karty jednorazowym kodem autoryzacyjnym, który wyślemy na Twój numer telefonu.

  • Przejdź do Ustawień na iPadzie. Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”. Uzupełnij dane karty za pomocą aparatu iPada lub ręcznie. Potwierdź dodanie karty w aplikacji mobilnej ING Business. 

  • Otwórz na MacBooku preferencje systemowe. Następnie otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay” i wybierz opcję „Dodaj inną kartę”. Zeskanuj dane karty za pomocą kamery MacBooka lub wprowadź je ręcznie. Aby potwierdzić dodanie karty, zaloguj się do aplikacji Moje ING i postępuj zgodnie z instrukcją na ekranie. 

  • Nie, podobnie jak zwykła karta płatnicza z możliwością płatności zbliżeniowych, karta dodana do Apple Pay nie wymaga połączenia z internetem, aby można było nią płacić. Natomiast samo dodanie karty w aplikacji Wallet (czyli umożliwienie płatności daną kartą za pomocą Apple Pay) wymaga połączenia z internetem w celu weryfikacji wprowadzonych danych i autoryzacji tego procesu.

  • Korzystanie z Apple Pay jest możliwe, jeśli na urządzeniu jest ustawiona blokada urządzenia oraz (opcjonalnie) użyte są czytniki biometryczne Face ID lub Touch ID. 
    Na większości terminali nie jest wymagane zatwierdzenie transakcji PIN-em do karty. Standardowo transakcje nie są zatwierdzane kodem PIN, ale są bezpieczne, bo wykonanie płatności Apple Pay jest możliwe tylko po zweryfikowaniu użytkownika, czyli poprawnym odblokowaniu urządzenia przy pomocy indywidualnego kodu lub cech biometrycznych. Płatność Apple Watch wymaga wcześniejszego uwierzytelnienia poprzez wpisanie na zegarku kodu PIN.

  • Niektóre terminale wymuszają podanie PIN-u przy transakcji. Dotyczy to urządzań ze starszym systemem operacyjnym.

  • Token jest wirtualną postacią karty płatniczej przechowywaną na urządzeniu w tzw. „bezpiecznym elemencie”, do którego dostęp jest bardzo ograniczony.

    Masz kontrolę nad tokenem w takim samym zakresie jak nad kartą. Możesz czasowo zablokować token, odblokować lub usunąć go z Apple Pay. Możesz to zrobić w ING Business w szczegółach karty lub poprzez naszą infolinię Contact Centre +48323570012.

    Usunięcie karty z Apple Pay nie wpływa na możliwość inicjowania płatności powtarzalnych przez usługodawcę, u którego portfel Apple Pay został zdefiniowany jako  metoda płatności za usługę – np. subskrypcji. Jeśli nie korzystasz już z danej usługi, zrezygnuj ze subskrypcji z poziomu konta iCloud na swoim urządzeniu Apple lub rozwiąż umowę w porozumieniu z usługodawcą.

     

  • Nie możesz dodać do Apple Pay karty, która jest nieaktywna – np. zamknięta lub zastrzeżona, lub jeśli nie spełniasz innych warunków np.: firma nie wyraziła zgody na przekazywanie danych o transakcjach do Apple Distribution.

  • Możesz usunąć lub zablokować kartę dodaną do Apple Pay (token) w ING Business, w szczegółach karty. Możesz też poprosić o usunięcie tokenu z urządzenia lub zablokowanie go na infolinii Contact Centre +48 32 357 0012. Możesz również usunąć lub zablokować token poprzez iCloud. W tym celu: 

    1. Zaloguj się na stronie icloud.com/find na komputerze Mac lub PC albo skorzystaj z aplikacji Znajdź mój iPhone na innym telefonie iPhone, iPadzie lub iPodzie touch. 
    2. Znajdź swoje urządzenie. Włącz tryb Utracony. W trybie Utracony możesz zdalnie zablokować urządzenie czterocyfrowym kodem, wyświetlić na ekranie blokady własną wiadomość z kontaktowym numerem telefonu oraz śledzić położenie urządzenia na mapie.
    3. Jeśli masz dodaną kartę do usługi Apple Pay, po wprowadzeniu urządzenia w tryb Utracony możliwość płacenia za pomocą usługi Apple Pay na urządzeniu zostanie zawieszona. 
    4. Wymaż urządzenie. Aby uniemożliwić komukolwiek dostęp do danych znajdujących się na zaginionym urządzeniu, możesz zdalnie wymazać urządzenie. Wymazanie spowoduje usunięcie wszelkich znajdujących się na urządzeniu danych w tym kart dodanych do usługi Apple Pay i uniemożliwi dalsze odnajdywanie urządzenia przy użyciu usługi Znajdź mój iPhone. 

    Zaginione urządzenie można przełączyć w tryb Utracony, zablokować lub zdalnie wymazać nawet wtedy, gdy jest wyłączone lub poza siecią. Działania te odniosą skutek, gdy tylko urządzenie połączy się z siecią.

  • Jeśli karta plastikowa jest zablokowana czasowo – wszystkie tokeny w Apple Wallet również są zablokowane. Odblokujemy kartę w Apple Wallet po odblokowaniu przez Ciebie karty plastikowej.

  • Jeśli Apple Watch zostanie odłączony od iPhona, karta na Apple Watch zostanie automatycznie usunięta.

  • Nie, to są 2 oddzielne tokeny.
    Usunięcie karty z iPhona nie usuwa karty na zegarku.

  • Tak, dostaniesz wiadomość w formie powiadomienia na urządzeniu, jeśli transakcja zostanie wykonana, wraz z kwotą transakcji oraz jeśli transakcja zostanie odrzucona np.: z powodu braku pieniędzy na koncie.

  • Tak, dostaniesz taką wiadomość w formie powiadomienia na urządzeniu

  • Zobaczysz znaczek potwierdzający prawidłowość transakcji, bez względu czy autoryzacja przeszła pozytywnie czy została odrzucona. Jest to informacja o prawidłowym odczytaniu karty przez terminal, a nie o realizacji transakcji. Jeśli terminal odrzuci transakcję, oznacza to, że nie mogła zostać zaksięgowana (brak pieniędzy na koncie lub inny błąd). Wówczas dodatkowo otrzymasz powiadomienie o odrzuceniu transakcji.

  • Ostatnie wykonane transakcje widoczne są w aplikacji Apple Pay. Pełna historia transakcji dostępna jest wyłącznie w aplikacjach banku: ING Business lub ING CardsOnline.

  • Tak, możesz ponownie dodać kartę.

  • Nie, nie można odblokować usuniętej karty, ale możesz ją ponownie dodać.

  • Tak, w aplikacjach mobilnych, które akceptują płatności Apple Pay oraz na stronach internetowych, które akceptują tę metodę płatności. Musisz zatwierdzić transakcję na urządzeniu, na którym dodałeś kartę do Apple Wallet. 

  • Jeśli wyłączysz płatności zbliżeniowe dla karty nie zapłacisz zbliżeniowo kartą plastikową ani kartą Apple Wallet na terminalu płatniczym. Nadal możesz nią płacić w aplikacjach i sklepach internetowych, które akceptują płatności Apple Pay.

  • Możesz w każdym momencie usunąć kartę z Apple Pay. Wystarczy, że wejdziesz w szczegóły karty w ING Business i wybierzesz opcję: „Usuń kartę z tego urządzenia”.

  • Limity transakcji dla Apple Pay są wspólne z kartą plastikową. Wysokość limitów możesz zmienić w ING Business.

  • Bank przekazuje do Apple informacje o kwotach transakcji, walutach transakcji, ich datach i czasie wykonania, rodzajach transakcji, statusach transakcji, nazwach i adresach sklepów/usługodawców, kategoriach sklepów/usługodawców, oznaczeniu i nazwach kategorii działalności gospodarczej sklepów/usługodawców.

  • Możliwe są 3 powody: 
        1. Przekroczyłeś któryś z limitów ustawionych na karcie plastikowej lub kwota transakcji jest wyższa niż środki dostępne na rachunku.
        2. Wyłączyłeś na karcie płatności zbliżeniowe. W takim przypadku możesz nadal płacić w internecie i aplikacjach. Jeśli chcesz płacić zbliżeniowo, musisz włączyć płatności zbliżeniowe dla tej karty. 
        3. Ponownie włączyłeś na karcie płatności zbliżeniowe. Wykonaj chociaż jedną transakcję stykową kartą plastikową i spróbuj ponownie zapłacić kartą w Apple Pay. 

  • Jeśli Apple Watch jest sparowany z iPhone, prawdopodobnie nie odblokowałeś zegarka przed rozpoczęciem procesu dodania karty. Odblokuj Apple Watch i spróbuj ponownie.

  • Obowiązują te same limity, które wskazałeś dla karty plastikowej.

  • To podstawowa karta, którą automatycznie płacisz za pomocą Apple Pay. Możesz zmienić kartę domyślną w dowolnym momencie, bezpośrednio w Apple Wallet.

  • Wysuń obraz karty, którą chcesz płacić na wierzch ekranu. Będzie widoczna jako pierwsza na głównym ekranie płatności Wallet.
    Domyślną kartę możesz zmienić w ustawieniach telefonu i w sekcji „Wallet i Apple Pay”. Możesz też zmienić kartę domyślną w ustawieniach telefonu po wybraniu opcji Apple Wallet. W przypadku zegarka możesz zmienić domyślną kartę albo na zegarku, albo w aplikacji Watch na telefonie.

  • Tak. Transakcje Apple Pay pomniejszają limity transakcyjne dla karty plastikowej.

  • Nie. Nie ma możliwości rozróżnienia transakcji Apple Pay w historii transakcji ING Business lub ING Cards Online.

  • Tak, historia ostatnich 10 transakcji będzie prezentowana w Apple Wallet.

  • Nie, karta po odnowieniu umożliwia dokonywanie transakcji Apple Pay bez ponownego dodawania do Apple Pay.

  • Weryfikacja tożsamości będzie opierała się w pierwszej kolejności o weryfikację posiadania przez użytkownika karty dostępu do aplikacji ING Business oraz posiadania zdefiniowanego numeru telefonu do autoryzacji zleceń w aplikacji ING Business. Jeśli użytkownik nie posiada dostępu do aplikacji ING Business, system w kolejnym etapie zweryfikuje, czy użytkownik posiada wprowadzony numer w danych osobowych. W przypadku braku wprowadzonego numeru telefonu zostanie zaprezentowany komunikat o konieczności nawiązania kontaktu z infolinią Contact Centre +48323570069 w celu jego podania.

  • Karty płatnicze do konta, przedpłacone, obciążeniowe i kredytowe.

  • Klient może w dowolnym momencie odwołać zgodę poprzez wniosek „Zarządzanie zgodami na płatności mobilne” w aplikacji ING Business , spowoduje to jednak, że wszystkie karty firmy zostaną automatycznie usunięte z aplikacji Apple Wallet na telefonach użytkowników.
    Do odwołania zgody upoważnione są osoby reprezentujące firmę.  

  • Możesz dopiąć kartę maksymalnie do 9 urządzeń.

  • Na jednym urządzeniu możesz posiadać jednocześnie 8 różnych kart.


Apple Pay, logo Apple, iPhone, iPad, Apple Watch, Touch ID i Face ID są znakami towarowymi firmy Apple Inc.