Google Pay dla firm

  • Dodaj do aplikacji i korzystaj z dowolną kartą firmową
  • Płać w sklepach, internecie i aplikacjach
  • Wypłacaj z bankomatów zbliżeniowych
  • Płać i wypłacaj gotówkę bezpiecznie i bezdotykowo

 

Kartę firmową dodasz do Google Pay, jeżeli reprezentacja firmy udzieliła zgody na przekazywanie danych do Google. Sprawdź, jak to zrobić

Jeśli jesteś właścicielem lub pełnomocnikiem ogólnym  jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki działające na zasadzie uproszczonej księgowości też możesz dodać swoje karty firmowe do Google Pay. 
Sprawdź, jak to zrobić  

Jak wyrazić zgodę na przekazywanie danych do Google?

Wyrażasz zgodę, ponieważ dane będą wykorzystane do przedstawienia użytkownikom kart ich transakcji zrealizowanych z Google Pay.

Zgoda musi być podpisana przez reprezentantów zgodnie ze sposobem reprezentacji w KRS. W przypadku reprezentacji łącznej zgoda musi być wyrażona przez co najmniej dwóch reprezentantów.

Bez udzielenia zgody dodanie karty i korzystanie z Google Pay nie będzie możliwe. Raz udzielona zgoda jest wiążąca dla wszystkich kart firmowych (także nowo wydawanych).

Jak wyrazić zgodę na przekazywanie danych do Google

  1. Zaloguj się do bankowości internetowej ING Business.
  2. Przejdź do zakładki „Przelewy i wnioski” i otwórz nowy wniosek.
  3. Wybierz wniosek „Zgoda Google Pay” i zaakceptuj go.

Jak dodać kartę do Google Pay

1

Pobierz aplikację

Google Pay ze sklepu Play i zaloguj się do niej.


2

Dodaj kartę

Zrób zdjęcie karty lub wpisz numer karty i datę ważności. Podaj numer CVV.

3

Zweryfikuj kartę

kodem SMS, który Ci wyślemy.


Jak płacić kartą w Google Pay?

W sklepie: Wybudź telefon i przyłóż go do terminala. Płatność powyżej 100 zł potwierdź PIN-em do karty. Dla bezpieczeństwa, możemy poprosić o zatwierdzenie PIN-em również płatności na niższe kwoty.

W sklepach internetowych i aplikacjach: Sprawdź czy w aplikacji lub sklepie widzisz logo Google Pay. Kliknij. Wybierz kartę, która chcesz zapłacić. Zatwierdź zakupy.

Bezpieczeństwo Google Pay

System Google Pay nie przekazuje sprzedawcom prawdziwych danych Twojej karty, tylko wirtualny numer, którego nie można wykorzystać poza aplikacją. Nawet w przypadku wycieku danych informacje o Twojej karcie pozostaną bezpieczne.

Jeśli zgubisz telefon lub ktoś go ukradnie, możesz usunąć kartę z tego telefonu w ING Business – w szczegółach karty, albo na naszej infolinii. Możesz też zablokować go poprzez Menedżera urządzeń Android. Jeśli telefon jest online, możesz zabezpieczyć go nowym hasłem lub usunąć z niego wszystkie dane osobowe.

Transakcje kartą w Google Pay widzisz od razu w historii płatności w tej aplikacji, a także w historii transakcji w ING Business i ING CardsOnLine. Możesz również korzystać z powiadomień push w aplikacji Google Pay.

Opłaty i prowizje

Operacja Opłata
Korzystanie z Google Pay 0 zł
Wypłaty gotówki z bankomatów umożliwiających wypłaty Google Pay – dotyczy tylko kart Mastercard zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji obowiązująca dla danej karty


Transakcje bezgotówkowe wykonane Google Pay wliczamy do sumy transakcji, które zwalniają z miesięcznej opłaty za użytkowanie karty.

Sprawdź pełną tabelę opłat i prowizji

Pytania i odpowiedzi

  • Gdzie mogę korzystać z Google Pay?
    • w sklepach stacjonarnych, używając smartfona lub smartwatcha w terminalu płatniczym, który przyjmuje płatności zbliżeniowe
    • w aplikacjach mobilnych, które akceptują płatności Google Pay
    • w internecie, używając smartfona, tabletu lub komputera, jeśli akceptant umożliwia opcję płatności Google Pay
    • możesz też wypłacać gotówkę z bankomatów, które obsługują zbliżeniowość
  • Jakie karty mogę dodać do Google Pay?

    Do portfela Google Pay możesz dodać:

    • karty do konta (tylko zbliżeniowe)
    • firmowe karty przedpłacone (tylko zbliżeniowe)
    • karty obciążeniowe (zbliżeniowe i niezbliżeniowe)
    • karty kredytowe (zbliżeniowe i niezbliżeniowe)

    Lista produktów:

    • Zbliżeniowa karta debetowa Mastercard PLN (z saldem i bez salda)
    • Zbliżeniowa Karta Przedpłacona Mastercard PLN
    • Visa Business Charge
    • Mastercard Business Gold Charge
    • Mastercard Corporate Charge
    • Visa Corporate Charge
    • Visa Corporate Credit
  • Co trzeba zrobić, aby można było dodać karty firmowe do Google Pay?

    Kartę firmową ING Banku Śląskiego dodasz do Google Pay, jeżeli reprezentacja firmy (zgodna z zasadami reprezentacji w KRS) udzieli zgody na przekazywanie danych o transakcjach Google Ireland Limited z siedzibą w Irlandii.

    • Przekazanie danych jest konieczne do przedstawienia w telefonie transakcji zrealizowanych za pomocą Google Pay.
    • Zgoda udzielana jest raz poprzez wniosek „Zgoda Google Pay” w bankowości internetowej ING Business.
    • W przypadku reprezentacji łącznej zgoda musi być wyrażona przez co najmniej dwóch reprezentantów.
    • Zgoda jest wiążąca dla wszystkich kart firmowych (także dla nowo wydawanych kart).
    • Bez udzielenia zgody korzystanie z usługi w firmie nie będzie możliwe.
  • Jak dodać kartę do Google Pay?

    Uruchom aplikację Google Pay na swoim smartfonie. W zakładce „Płacenie” kliknij w przycisk „+ Forma płatności”. Zrób zdjęcie karty lub wpisz numer karty i datę ważności. Podaj numer CVV. Zatwierdź dodanie karty kodem SMS, który Ci wyślemy. Jeśli nie mamy Twojego numeru telefonu do kontaktu, skontaktuj się z infolinią banku pod numerem +48 32 357 0069 w celu jego uzupełnienia.

  • Jak płacić telefonem z Google Pay w sklepach?

    Wybudź telefon i przyłóż go do terminala. Płatność powyżej 100 zł potwierdź PIN-em do karty. Dla bezpieczeństwa, możemy poprosić o zatwierdzenie PIN-em również płatności na niższe kwoty.

  • Jak płacić zegarkiem z Google Pay?

    Możesz płacić Google Pay, jeśli masz zegarek z NFC i systemem Wear OS 2.0 lub wyższym.

    1. Na zegarku otwórz aplikację Google Pay.
    2. Przytrzymaj zegarek nad terminalem do płatności zbliżeniowych, aż usłyszysz sygnał dźwiękowy lub poczujesz w zegarku wibracje.
    3. Jeśli wyświetli się prośba o wybór karty, wybierz „karta kredytowa” (niezależnie od rodzaju karty).

    W niektórych przypadkach Google Pay może poprosić Cię dodatkowo o potwierdzenie transakcji PIN-em do karty.

  • Czy muszę mieć dostęp do Internetu, żeby zapłacić Google Pay?

    Nie, podobnie jak zwykła karta płatnicza z możliwością płatności zbliżeniowych, karta dodana do Google Pay nie wymaga połączenia z internetem, aby można było nią płacić. Natomiast samo dodanie karty w aplikacji wymaga połączenia z internetem w celu weryfikacji wprowadzonych danych i autoryzacji tego procesu.

  • Co to jest token w Google Pay i jaką mam nad nim kontrolę?

    Token jest wirtualną postacią karty płatniczej przechowywaną na urządzeniu w tzw. „bezpiecznym elemencie”, do którego dostęp jest bardzo ograniczony.

    Masz kontrolę nad tokenem w takim samym zakresie jak nad kartą. Możesz czasowo zablokować token, odblokować lub usunąć go z Google Pay. Możesz to zrobić w ING Business w szczegółach karty lub poprzez naszą infolinię Contact Centre +48 32 357 00 12.

  • Co mam zrobić jeśli nie mogę dodać karty do Google Pay?

    Sprawdź czy numer karty, termin ważności i kod CVV2 są wpisane prawidłowo. Nie możesz dodać do Google Pay karty, która jest nieaktywna – np. jeszcze nie aktywowana, zamknięta lub zastrzeżona, lub jeśli nie spełniasz innych warunków np.: firma nie wyraziła zgody na przekazywanie danych o transakcjach do Google lub typ karty którą próbujesz dodać nie jest obsługiwany w Google Pay.

  • Co mam zrobić, jeśli zgubię urządzenie z podpiętą kartą do Google Pay?

    Możesz skontaktować się z naszą infolinią i poprosić o usunięcie karty płatniczej z Google Pay. Jeśli zastrzeżesz plastikową kartę, automatycznie zablokujemy możliwość płacenia tą kartą w Google Pay.

    Dodatkowo Google dostarcza usługę o nazwie Menedżer urządzeń Android, która pomaga posiadaczowi karty odnaleźć zgubione lub skradzione urządzenie, ustalić jego lokalizację i wykasować jego zawartość.

  • Czy mogę płacić nadal kartą w Google Pay, jeśli czasowo zablokowałem kartę plastikową?

    Jeśli karta plastikowa jest zablokowana czasowo – wszystkie tokeny w Google Pay również są zablokowane. Odblokujemy kartę w Google Pay po odblokowaniu karty plastikowej.

  • Czy dostanę informację o zrealizowanej lub odrzuconej transakcji Google Pay?

    Tak, dostaniesz wiadomość w formie powiadomienia na urządzeniu, jeśli transakcja zostanie wykonana, wraz z kwotą transakcji oraz jeśli transakcja zostanie odrzucona np.: z powodu braku pieniędzy na koncie.

  • Czy dostanę informację o dodaniu karty do Google Pay lub jej usunięciu?

    Tak, dostaniesz taką wiadomość w formie powiadomienia na urządzeniu

  • Gdzie zobaczę transakcje wykonane Google Pay?

    Ostatnie wykonane transakcje widoczne są w aplikacji Google Pay. Pełna historia transakcji dostępna jest wyłącznie w aplikacjach banku: ING Business lub ING CardsOnline.

  • Czy mogę dodać ponownie kartę do Google Pay, jeśli ją wcześniej usunąłem?

    Tak, możesz ponownie dodać kartę.

  • Czy mogę odblokować kartę usuniętą z Google Pay, jeśli odnajdę zagubione urządzenie?

    Nie, nie można odblokować usuniętej karty, ale możesz ją ponownie dodać.

  • Czy mogę zapłacić Google Pay w sklepach internetowych?

    Tak, w aplikacjach mobilnych, które akceptują płatności Google Pay oraz na stronach internetowych, które akceptują tę metodę płatności. Musisz zatwierdzić transakcję na urządzeniu, na którym dodałeś kartę do Google Pay.

  • Czy mogę zapłacić Google Pay, jeśli wyłączę płatności zbliżeniowe dla karty?

    Jeśli wyłączysz płatności zbliżeniowe dla karty nie zapłacisz zbliżeniowo kartą plastikową ani Google Pay na terminalu płatniczym. Nadal możesz nią płacić w aplikacjach i sklepach internetowych, które akceptują płatności Google Pay.

  • Czy mogę usunąć kartę z Google Pay w ING Business?

    Możesz w każdym momencie usunąć kartę z Google Pay. Wystarczy, że wejdziesz w szczegóły karty w ING Business i wybierzesz opcję: „Usuń urządzenie”.

  • Czy mogę ustawić limit płatności dla Google Pay?

    Limity transakcji dla Google Pay są wspólne z kartą plastikową. Wysokość limitów możesz zmienić w ING Business.

  • Jakie dane o transakcji bank przekazuje do Google?

    Bank przekazuje do Google informacje o kwotach transakcji, walutach transakcji, ich datach i czasie wykonania, rodzajach transakcji, statusach transakcji, nazwach i adresach sklepów/usługodawców, kategoriach sklepów/usługodawców, oznaczeniu i nazwach kategorii działalności gospodarczej sklepów/usługodawców.

  • Dodałem kartę do Google Pay, jednak nie mogę płacić. Transakcje są odrzucane. Dlaczego?

    Możliwe są 3 powody:

    1. Przekroczyłeś któryś z limitów ustawionych na karcie plastikowej lub kwota transakcji jest wyższa niż środki dostępne na rachunku.
    2. Wyłączyłeś na karcie płatności zbliżeniowe. W takim przypadku możesz nadal płacić w internecie i aplikacjach. Jeśli chcesz płacić zbliżeniowo, musisz włączyć płatności zbliżeniowe dla tej karty.
    3. Ponownie włączyłeś na karcie płatności zbliżeniowe. Wykonaj chociaż jedną transakcję stykową kartą plastikową i spróbuj ponownie zapłacić kartą w Google Pay.
  • Jakie limity obowiązują dla transakcji realizowanych kartą w Google Pay?

    Obowiązują te same limity, które wskazałeś dla karty plastikowej.

  • Co to jest karta domyślna?

    To podstawowa karta, którą automatycznie płacisz za pomocą Google Pay. Możesz zmienić kartę domyślną w dowolnym momencie, bezpośrednio w Google Pay.

  • Jak dokonać płatności inną kartą niż domyślna?

    Aby dokonać płatności kartą inną niż domyślnie ustawiona, uruchom aplikację Google Pay i wybierz kartę, którą chcesz zapłacić (kliknij na logo – wejdź w szczegóły karty), a następnie zbliż telefon do terminala.

  • Czy płatności Google Pay i kart plastikowych są sumowane w limitach?

    Tak. Transakcje Google Pay pomniejszają limity transakcyjne dla karty plastikowej.

  • Czy na historii transakcji można odróżnić płatności Google Pay?

    Nie. Nie ma możliwości rozróżnienia transakcji Google Pay w historii transakcji ING Business lub ING Cards Online.

  • Czy w Google Pay będzie dostępna historia transakcji?

    Tak, historia ostatnich 10 transakcji będzie prezentowana w Google Pay.

  • Czy odnowiona karta wymaga ponownego dodania do Google Pay?

    Nie, jeżeli numer karty się nie zmienił to karta automatycznie zaktualizuje się w Google Pay w dniu aktywacji odnowionej karty lub po upływie daty ważności karty dotychczasowej – pamiętaj, że aby korzystać z Google Pay musisz aktywować odnowioną kartę plastikową.

  • W jaki sposób nastąpi weryfikacja tożsamości użytkownika karty?

    Weryfikacja tożsamości będzie opierała się w pierwszej kolejności o weryfikację posiadania przez użytkownika karty dostępu do aplikacji ING Business oraz posiadania zdefiniowanego numeru telefonu do autoryzacji zleceń w aplikacji ING Business. Jeśli użytkownik nie posiada dostępu do aplikacji ING Business, system w kolejnym etapie zweryfikuje, czy użytkownik posiada wprowadzony numer w danych osobowych. W przypadku braku wprowadzonego numeru telefonu zostanie zaprezentowany komunikat o konieczności nawiązania kontaktu z infolinią Contact Centre +48323570069 w celu jego podania.

  • W jaki sposób firma może cofnąć zgodę do Google Pay?

    Firma może w dowolnym momencie odwołać zgodę poprzez wniosek „Zgoda Google Pay” w aplikacji ING Business, spowoduje to jednak, że wszystkie karty firmy zostaną automatycznie usunięte z aplikacji Google Pay na telefonach użytkowników.

    Do odwołania zgody upoważnione są osoby reprezentujące firmę.

  • Czy możliwe jest dodanie tej samej karty do Google Pay na kilku urządzeniach?

    Tak, można dodać jedną kartę na kilku urządzeniach mobilnych.

  • Ile kart mogę mieć na jednym urządzeniu?

    Google Pay pozwala przechowywać dowolną liczbę kart.

    Jeśli dodasz do Google Pay więcej niż jedną kartę, musisz ustawić kartę domyślną do płatności. Ta karta jest zawsze wyświetlana u góry ekranu głównego Google Pay, nad dodatkowymi opcjami płatności i listą kart lojalnościowych.

  • Jak mogę zwrócić towar w sklepie, jeśli płaciłem kartą w telefonie lub w zegarku?

    Przy zwrocie towaru do sklepu, który kupowałeś przy użyciu karty w telefonie lub w zegarku, musisz mieć przy sobie to samo urządzenie, którym dokonałeś płatności. Gdy przypisujesz kartę do telefonu lub zegarka, zostaje jej nadany wirtualny numer. Niektórzy sprzedawcy dokonują zwroty tylko na tę samą metodę płatności, jaką wykonany był zakup. Oznacza to, że w przypadku płatności telefonem, przy zwrocie musisz zbliżyć telefon do terminala. Na podstawie wirtualnego numeru karty przypisanej do telefonu, zwrot będzie możliwy. Jeśli usuniesz i dodasz kartę na nowo – jej wirtualny numer będzie inny, co może powodować problemy. W takiej sytuacji poproś sprzedawcę o zastosowanie innej metody zwrotu, tłumacząc, że nie masz już karty, którą dokonałeś zakupu.

  • Gdzie znajdę wirtualny numer karty, którą dokonywałem zakupu?

    Wirtualny numer karty znajdziesz w aplikacji Google Pay.