Google PayTM dla firm

Dodaj do aplikacji i korzystaj z dowolną kartą firmową
Płać w sklepach, internecie i aplikacjach
Wypłacaj z bankomatów zbliżeniowych
Płać i wypłacaj gotówkę bezpiecznie i bezdotykowo

Kartę firmową dodasz do Portfela Google, jeżeli reprezentacja firmy udzieliła zgody na przekazywanie danych do Google. Sprawdź, jak to zrobić

Karty, które możesz dodać do Portfela Google

Jeśli jesteś właścicielem lub pełnomocnikiem ogólnym  jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki działające na zasadzie uproszczonej księgowości, też możesz dodać swoje karty firmowe do Portfela Google. 
Sprawdź, jak to zrobić  

Dodanie karty jest możliwe tylko dla użytkowników kart posiadających aplikacji mobilną ING Business. Tutaj sprawdzisz, jak aktywować aplikację mobilną.

Jak dodać kartę do Google Pay

  1. 1

    Pobierz aplikację

    Portfel Google ze sklepu Play i zaloguj się do niej.


  2. 2

    Dodaj kartę

    Zrób zdjęcie karty lub wpisz numer karty i datę ważności. Podaj numer CVV.

  3. 3

    Potwierdź dodanie karty w aplikacji ING Business

    Dodanie karty należy potwierdzić w aplikacji mobilnej banku.


Jak płacić kartą w Google Pay?

W sklepie: Wybudź telefon i przyłóż go do terminala. Płatność powyżej 100 zł potwierdź PIN-em do karty. Dla bezpieczeństwa, możemy poprosić o zatwierdzenie PIN-em również płatności na niższe kwoty.

W sklepach internetowych i aplikacjach: Sprawdź czy w aplikacji lub sklepie widzisz logo Google Pay. Kliknij. Wybierz kartę, która chcesz zapłacić. Zatwierdź zakupy.

Jak wyrazić zgodę na przekazywanie danych do Google?

Bezpieczeństwo Google Pay

System Google Pay nie przekazuje sprzedawcom prawdziwych danych Twojej karty, tylko wirtualny numer, którego nie można wykorzystać poza aplikacją. Nawet w przypadku wycieku danych informacje o Twojej karcie pozostaną bezpieczne.

Jeśli zgubisz telefon lub ktoś go ukradnie, możesz usunąć kartę z tego telefonu w ING Business – w szczegółach karty, albo na naszej infolinii. Możesz też zablokować go poprzez Menedżera urządzeń Android. Jeśli telefon jest online, możesz zabezpieczyć go nowym hasłem lub usunąć z niego wszystkie dane osobowe.

Transakcje kartą w Google Pay widzisz od razu w historii płatności w aplikacji Portfel Google, a także w historii transakcji w ING Business. Możesz również korzystać z powiadomień push w aplikacji Portfel Google.

Opłaty i prowizje

Operacja Opłata
Korzystanie z Google Pay 0 zł
Wypłaty gotówki z bankomatów umożliwiających wypłaty Google Pay – dotyczy tylko kart Mastercard zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji obowiązująca dla danej karty


Transakcje bezgotówkowe wykonane Google Pay wliczamy do sumy transakcji, które zwalniają z miesięcznej opłaty za użytkowanie karty.

Sprawdź pełną tabelę opłat i prowizji

Pytania i odpowiedzi

    • w sklepach stacjonarnych, używając smartfona lub smartwatcha w terminalu płatniczym, który przyjmuje płatności zbliżeniowe
    • w aplikacjach mobilnych, które akceptują płatności Google Pay
    • w internecie, używając smartfona, tabletu lub komputera, jeśli akceptant umożliwia opcję płatności Google Pay
    • możesz też wypłacać gotówkę z bankomatów, które obsługują zbliżeniowość
  • Do Portfela Google możesz dodać wszystkie rodzaje kart firmowych:

    • karty do kont w PLN i EUR
    • firmowe karty przedpłacone w PLN i EUR
    • karty obciążeniowe
    • karty kredytowe
  • Kartę firmową ING Banku Śląskiego dodasz do Portfela Google, jeżeli reprezentacja firmy (zgodna z zasadami reprezentacji w KRS) udzieli zgody na przekazywanie danych o transakcjach Google Ireland Limited z siedzibą w Irlandii.

    • Przekazanie danych jest konieczne do przedstawienia w telefonie transakcji zrealizowanych za pomocą Google Pay.
    • Zgoda udzielana jest raz poprzez wniosek „Zarządzanie zgodami na płatności mobilne” w bankowości internetowej ING Business.
    • W przypadku reprezentacji łącznej zgoda musi być wyrażona przez co najmniej dwóch reprezentantów.
    • Zgoda jest wiążąca dla wszystkich kart firmowych (także dla nowo wydawanych kart).
    • Bez udzielenia zgody korzystanie z usługi w firmie nie będzie możliwe.
  • Uruchom aplikację Portfel Google na swoim smartfonie. W zakładce „Płacenie” kliknij w przycisk „+ Forma płatności”. Zrób zdjęcie karty lub wpisz numer karty i datę ważności. Podaj numer CVV. Zatwierdź dodanie karty w aplikacji ING Business.

  • Wybudź telefon i przyłóż go do terminala. Płatność powyżej 100 zł potwierdź PIN-em do karty. Dla bezpieczeństwa, możemy poprosić o zatwierdzenie PIN-em również płatności na niższe kwoty.

  • Możesz płacić Google Pay, jeśli masz zegarek z NFC i systemem Wear OS 2.0 lub wyższym.

    1. Na zegarku otwórz aplikację Google Pay.
    2. Przytrzymaj zegarek nad terminalem do płatności zbliżeniowych, aż usłyszysz sygnał dźwiękowy lub poczujesz w zegarku wibracje.
    3. Jeśli wyświetli się prośba o wybór karty, wybierz „karta kredytowa” (niezależnie od rodzaju karty).

    W niektórych przypadkach Google Pay może poprosić Cię dodatkowo o potwierdzenie transakcji PIN-em do karty.

  • Nie, podobnie jak zwykła karta płatnicza z możliwością płatności zbliżeniowych, karta dodana do Google Pay nie wymaga połączenia z internetem, aby można było nią płacić. Natomiast samo dodanie karty w aplikacji wymaga połączenia z internetem w celu weryfikacji wprowadzonych danych i autoryzacji tego procesu.

  • Token jest wirtualną postacią karty płatniczej przechowywaną na urządzeniu w tzw. „bezpiecznym elemencie”, do którego dostęp jest bardzo ograniczony.

    Masz kontrolę nad tokenem w takim samym zakresie jak nad kartą. Możesz czasowo zablokować token, odblokować lub usunąć go z Google Pay. Możesz to zrobić w ING Business w szczegółach karty lub poprzez naszą infolinię Contact Centre +48 32 357 00 12.

  • Sprawdź czy numer karty, termin ważności i kod CVV2 są wpisane prawidłowo. Nie możesz dodać do Google Pay karty, która jest nieaktywna – np. jeszcze nie aktywowana, zamknięta lub zastrzeżona, lub jeśli nie spełniasz innych warunków np.: firma nie wyraziła zgody na przekazywanie danych o transakcjach do Google lub typ karty którą próbujesz dodać nie jest obsługiwany w Google Pay.

  • Możesz skontaktować się z naszą infolinią i poprosić o usunięcie karty płatniczej z Google Pay. Jeśli zastrzeżesz plastikową kartę, automatycznie zablokujemy możliwość płacenia tą kartą w Google Pay.

    Dodatkowo Google dostarcza usługę o nazwie Menedżer urządzeń Android, która pomaga posiadaczowi karty odnaleźć zgubione lub skradzione urządzenie, ustalić jego lokalizację i wykasować jego zawartość.

  • Jeśli karta plastikowa jest zablokowana czasowo – wszystkie tokeny w Google Pay również są zablokowane. Odblokujemy kartę w Google Pay po odblokowaniu karty plastikowej.

  • Tak, dostaniesz wiadomość w formie powiadomienia na urządzeniu, jeśli transakcja zostanie wykonana, wraz z kwotą transakcji oraz jeśli transakcja zostanie odrzucona np.: z powodu braku pieniędzy na koncie.

  • Tak, dostaniesz taką wiadomość w formie powiadomienia na urządzeniu

  • Ostatnie wykonane transakcje widoczne są w aplikacji Google Pay. Pełna historia transakcji dostępna jest wyłącznie w aplikacjach banku: ING Business lub ING CardsOnline.

  • Tak, możesz ponownie dodać kartę.

  • Nie, nie można odblokować usuniętej karty, ale możesz ją ponownie dodać.

  • Tak, w aplikacjach mobilnych, które akceptują płatności Google Pay oraz na stronach internetowych, które akceptują tę metodę płatności. Musisz zatwierdzić transakcję na urządzeniu, na którym dodałeś kartę do Google Pay.

  • Jeśli wyłączysz płatności zbliżeniowe dla karty nie zapłacisz zbliżeniowo kartą plastikową ani Google Pay na terminalu płatniczym. Nadal możesz nią płacić w aplikacjach i sklepach internetowych, które akceptują płatności Google Pay.

  • Możesz w każdym momencie usunąć kartę z Google Pay. Wystarczy, że wejdziesz w szczegóły karty w ING Business i wybierzesz opcję: „Usuń urządzenie”.

  • Limity transakcji dla Google Pay są wspólne z kartą plastikową. Wysokość limitów możesz zmienić w ING Business.

  • Bank przekazuje do Google informacje o kwotach transakcji, walutach transakcji, ich datach i czasie wykonania, rodzajach transakcji, statusach transakcji, nazwach i adresach sklepów/usługodawców, kategoriach sklepów/usługodawców, oznaczeniu i nazwach kategorii działalności gospodarczej sklepów/usługodawców.

  • Możliwe są 3 powody:

    1. Przekroczyłeś któryś z limitów ustawionych na karcie plastikowej lub kwota transakcji jest wyższa niż środki dostępne na rachunku.
    2. Wyłączyłeś na karcie płatności zbliżeniowe. W takim przypadku możesz nadal płacić w internecie i aplikacjach. Jeśli chcesz płacić zbliżeniowo, musisz włączyć płatności zbliżeniowe dla tej karty.
    3. Ponownie włączyłeś na karcie płatności zbliżeniowe. Wykonaj chociaż jedną transakcję stykową kartą plastikową i spróbuj ponownie zapłacić kartą w Google Pay.
  • Obowiązują te same limity, które wskazałeś dla karty plastikowej.

  • To podstawowa karta, którą automatycznie płacisz za pomocą Google Pay. Możesz zmienić kartę domyślną w dowolnym momencie, bezpośrednio w Google Pay.

  • Aby dokonać płatności kartą inną niż domyślnie ustawiona, uruchom aplikację Google Pay i wybierz kartę, którą chcesz zapłacić (kliknij na logo – wejdź w szczegóły karty), a następnie zbliż telefon do terminala.

  • Tak. Transakcje Google Pay pomniejszają limity transakcyjne dla karty plastikowej.

  • Nie. Nie ma możliwości rozróżnienia transakcji Google Pay w historii transakcji ING Business lub ING Cards Online.

  • Tak, historia ostatnich 10 transakcji będzie prezentowana w Google Pay.

  • Nie, jeżeli numer karty się nie zmienił to karta automatycznie zaktualizuje się w Google Pay w dniu aktywacji odnowionej karty lub po upływie daty ważności karty dotychczasowej – pamiętaj, że aby korzystać z Google Pay musisz aktywować odnowioną kartę plastikową.

  • Weryfikacja tożsamości będzie opierała się w pierwszej kolejności o weryfikację posiadania przez użytkownika karty dostępu do aplikacji ING Business oraz posiadania zdefiniowanego numeru telefonu do autoryzacji zleceń w aplikacji ING Business. Jeśli użytkownik nie posiada dostępu do aplikacji ING Business, system w kolejnym etapie zweryfikuje, czy użytkownik posiada wprowadzony numer w danych osobowych. W przypadku braku wprowadzonego numeru telefonu zostanie zaprezentowany komunikat o konieczności nawiązania kontaktu z infolinią Contact Centre +48323570069 w celu jego podania.

  • Firma może w dowolnym momencie odwołać zgodę poprzez wniosek „Zgoda Google Pay” w aplikacji ING Business, spowoduje to jednak, że wszystkie karty firmy zostaną automatycznie usunięte z aplikacji Google Pay na telefonach użytkowników.

    Do odwołania zgody upoważnione są osoby reprezentujące firmę.

  • Tak, można dodać jedną kartę na kilku urządzeniach mobilnych.

  • Google Pay pozwala przechowywać dowolną liczbę kart.

    Jeśli dodasz do Google Pay więcej niż jedną kartę, musisz ustawić kartę domyślną do płatności. Ta karta jest zawsze wyświetlana u góry ekranu głównego Google Pay, nad dodatkowymi opcjami płatności i listą kart lojalnościowych.

  • Przy zwrocie towaru do sklepu, który kupowałeś przy użyciu karty w telefonie lub w zegarku, musisz mieć przy sobie to samo urządzenie, którym dokonałeś płatności. Gdy przypisujesz kartę do telefonu lub zegarka, zostaje jej nadany wirtualny numer. Niektórzy sprzedawcy dokonują zwroty tylko na tę samą metodę płatności, jaką wykonany był zakup. Oznacza to, że w przypadku płatności telefonem, przy zwrocie musisz zbliżyć telefon do terminala. Na podstawie wirtualnego numeru karty przypisanej do telefonu, zwrot będzie możliwy. Jeśli usuniesz i dodasz kartę na nowo – jej wirtualny numer będzie inny, co może powodować problemy. W takiej sytuacji poproś sprzedawcę o zastosowanie innej metody zwrotu, tłumacząc, że nie masz już karty, którą dokonałeś zakupu.

  • Wirtualny numer karty znajdziesz w aplikacji Google Pay.

Android, Google Pay, Google Play, Portfel Google to znaki towarowe Google LLC.

   Masz pytania?

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziesz w Centrum Pomocy Online

Centrum Wsparcia Biznesu
+48 32 357 00 24

   Infolinia czynna w dni robocze od 8:00 do 18:00.
Koszt połączenia według stawek operatora.