ING BANK ŚLĄSKI

Google Pay TM

  • Płacisz w sklepach, internecie i aplikacjach
  • Korzystasz z firmową kartą do konta w PLN
  • Możesz wypłacać z bankomatów zbliżeniowych

Nasze karty w Google Pay

 

Karty dla Firm i samorządów - właścicieli i pracowników firm z pełną księgowością, korporacji i jednostek samorządu terytorialnego.

Zobacz ofertę

Jak dodać kartę firmową do Google Pay

1

Pobierz aplikację Google Pay ze sklepu

i zaloguj się do niej.

Pobierz

2

Dodaj kartę

Zrób zdjęcie karty lub wpisz jej numer i datę ważności. Podaj numer CVV.
Zatwierdź dodanie karty kodem SMS albo w aplikacji Moje ING mobile.

3

Ustaw domyślną kartę do płatności Google Pay

Włącz funkcję NFC w telefonie, jeśli jest wyłączona.

Jak płacić Google Pay

  • W sklepach

  • W internecie i aplikacjach

x
1

Ustaw Google Pay jako domyślną formę płatności zbliżeniowych telefonem

Zrobisz to w ustawieniach telefonu.

2

Odblokuj telefon i przyłóż go do terminala

Gdy płacisz zegarkiem, najpierw otwórz na nim Google Pay. Jeśli otrzymasz prośbę o wybór karty, wybierz: „karta kredytowa”.

3

Płatność powyżej 100 zł potwierdź PIN-em do karty

Dla większego bezpieczeństwa, możemy poprosić o potwierdzenie PIN-em również płatności na niższe kwoty.

x
1

Wybierz Google Pay jako formę płatności za zakupy

 
2

Wybierz kartę, którą chcesz zapłacić

 
3

Zatwierdź

 
  • Szyfrowane dane karty - Google Pay przekazuje sprzedawcom tylko wirtualny numer Twojej karty. 
  • Historia transakcji - płatności widzisz od razu w historii transakcji w Google Pay i w historii konta lub karty kredytowej w Moim ING. 
  • Powiadomienia push po każdej transakcji - możesz je otrzymywać na telefon z aplikacją Moje ING mobile. Wystarczy, że włączysz je w Ustawieniach w swoim profilu w Moim ING, w zakładce Aplikacja mobilna.
  • Łatwa blokada karty, gdy stracisz telefon - możesz usunąć kartę z telefonu w Moim ING - w szczegółach karty, albo na naszej infoliniiMożesz też zablokować telefon poprzez Menedżera urządzeń Android. Jeśli telefon jest online, możesz zabezpieczyć go nowym hasłem lub usunąć z niego wszystkie dane osobowe. 

Pytania i odpowiedzi

  • Jakie warunki muszę spełnić, by korzystać z Google Pay dla firm?

    Aby korzystać z Google Pay musisz posiadać telefon komórkowy z systemem operacyjnym Android™ Lollipop 5.0 lub wyższym oraz  antenę NFC. Platforma nie współpracuje z telefonami, na których zostało zmodyfikowane oprogramowanie. Dodatkowo wymagamy, abyś miał zdefiniowany numer telefonu do autoryzacji w systemie bankowości internetowej oraz aktywną kartę płatniczą.

    Dodatkowym warunkiem korzystania z Google Pay jest udzielenie zgody dla banku na przekazywanie danych o transakcjach realizowanych Google Pay do Google Ireland. Jeśli jesteś osobą prowadzącą jednoosobowo działalność gospodarczą, zgody udzielasz w trakcie dodawania karty lub w bankowości internetowej Moje ING, w sekcji „Dane i Ustawienia” > „Zgody i Oświadczenia”, w części „Płatności mobilne”. W przypadku spółek prowadzonych na zasadach uproszczonej księgowości, zgody udzielisz zgodnie z reprezentacją w oddziale.

  • Czy muszę mieć aplikację Moje ING mobile, by korzystać z Google Pay?

    Nie musisz mieć Mojego ING mobile. Google Pay to oddzielna aplikacja dostarczana przez Google, która jest dostępna w sklepie Google Play.

    Warunkiem korzystania z Google Pay jest zdefiniowanie numeru telefonu do autoryzacji w systemie bankowości internetowej Moje ING. Na ten numer telefonu będzie wysłany kod autoryzacyjny, który umożliwi dodanie karty do Google Pay.

  • Ile kart mogę dodać do Google Pay?

    Nie ma żadnych ograniczeń. Google Pay pozwala przechowywać dowolną liczbę kart.

    Jeśli dodasz do Google Pay więcej niż jedną kartę, musisz ustawić kartę domyślną do płatności. Ta karta jest zawsze wyświetlana u góry ekranu głównego Google Pay, nad dodatkowymi opcjami płatności i listą kart lojalnościowych.

    Jeśli sprzedawca nie zaakceptuje karty domyślnej, możesz wybrać inną kartę zapisaną w Google Pay  i jeszcze raz zbliżyć telefon do terminala płatniczego.

  • Czy mogę zapłacić Google Pay, jeśli wyłączę płatności zbliżeniowe dla karty?

    Jeśli wyłączysz płatności zbliżeniowe dla karty, nie zapłacisz zbliżeniowo kartą plastikową ani kartą dodaną do Google Pay. 

  • Czy mogę zapłacić Google Pay w sklepach internetowych?

    Tak, w aplikacjach mobilnych i niektórych sklepach internetowych, które akceptują płatności Google Pay.

  • Jak usunąć kartę z Google Pay?

    Kartę możesz usunąć bezpośrednio w aplikacji Google Pay. 

    1. Otwórz aplikację Google Pay.
    2. Wybierz kartę, którą chcesz usunąć.
    3. Wybierz: Usuń kartę i gotowe.

    Możesz też wycofać zgodę na przekazywanie przez nas danych do Google w Moim ING. Spowoduje to natychmiastowe usunięcie karty z Google Pay.

    Jeśli zastrzeżesz kartę w Moim ING, automatycznie zastrzeżesz ją również w Google Pay.

    Usunięcie aplikacji Google Pay z telefonu nie powoduje usunięcia karty z tej aplikacji. Nadal możesz płacić Google Pay (np. w internecie).

  • Czy mogę ustawić limit płatności dla Google Pay?

    Limity transakcji dla Google Pay są współdzielone z fizyczną kartą płatniczą. Wysokość limitów możesz zmienić m.in. w systemie bankowości internetowej Moje ING oraz w aplikacji Moje ING mobile.

  • Jakie dane o transakcji bank przekazuje do Google?

    Bank przekazuje do Google dane o kwotach transakcji, walutach transakcji, ich czasie wykonania, rodzajach transakcji, statusach transakcji, nazwach i adresach sklepów/usługodawców, kategoriach sklepów/usługodawców, oznaczeniu i nazwach kategorii działalności gospodarczej sklepów/usługodawców.

  • Jakie dodatkowe zabezpieczenia karty Google Pay oferuje posiadaczom kart?

    Konfigurując aplikację Google Pay, posiadacz karty musi na swoim urządzeniu z Androidem włączyć blokadę ekranu. Jest to aplikacja zabezpieczająca, która po 10 minutach braku aktywności automatycznie blokuje telefon.

    Do odblokowania telefonu możesz użyć odcisku palca, wzoru, kodu PIN lub hasła – zależnie od opcji, jaką wybierzesz podczas konfiguracji. Odblokowanie urządzenia jest metodą weryfikacji posiadacza.

  • Jak mogę wyłączyć płatność kartą w Google Pay, jeśli zgubię telefon lub stracę go w wyniku kradzieży?

    Możesz skontaktować się z naszą infolinią i poprosić o usunięcie karty płatniczej z Google Pay. Jeśli zastrzeżesz plastikową kartę, automatycznie zablokujemy możliwość płacenia tą kartą w Google Pay. 

    Dodatkowo Google dostarcza usługę o nazwie Menedżer urządzeń Android, która pomaga posiadaczowi karty odnaleźć zgubione lub skradzione urządzenie, ustalić jego lokalizację i wykasować jego zawartość.

  • Jak płacić zegarkiem z Google Pay?

    Możesz płacić Google Pay, jeśli masz zegarek z NFC i systemem Wear OS 2.0 lub wyższym.

    1. Na zegarku otwórz aplikację Google Pay.
    2. Przytrzymaj zegarek nad terminalem do płatności zbliżeniowych, aż usłyszysz sygnał dźwiękowy lub poczujesz w zegarku wibracje.
    3. Jeśli wyświetli się prośba o wybór karty, wybierz „karta kredytowa” (niezależnie od rodzaju karty).

    W przypadku transakcji kartami debetowymi Google Pay może poprosić Cię o potwierdzenie transakcji PIN-em do karty.

     

  • Dlaczego nie mogę dodać karty do Google Pay?

    Może być kilka powodów:

    1. Próbujesz dodać kartę, która nie zostałą udostępniona dla Google Pay - sprawdź, jaką kartę chcesz dodać do aplikacji.
    2. Dane karty są nieprawidłowe lub karta jest zablokowana – sprawdź czy numer karty, termin ważności i kod CVV2 są wpisane prawidłowo. Status karty możesz sprawdzić w Moim ING w szczegółach karty.
    3. Masz zablokowany system bankowości internetowej Moje ING lub nie masz zdefiniowanego numeru telefonu do autoryzacji. Numer telefonu do autoryzacji jest potrzebny do otrzymania kodu autoryzacyjnego. Dodaj go w Moim ING w sekcji „Dane i ustawienia”.
    4. Nie udzieliłeś zgody na przekazywanie danych o transakcjach do Google – wejdż w „Dane i ustawienia” > „Zgody i oświadczenia” > Google Pay.
    5. Nie masz jeszcze 18 lat  - dodanie karty do Google Pay wymaga zgody rodziców lub opiekunów prawnych.
  • Jak mogę zwrócić towar w sklepie, jeśli płaciłem kartą w telefonie lub w zegarku?

    Przy zwrocie towaru do sklepu, który kupowałeś przy użyciu karty w telefonie lub w zegarku, musisz mieć przy sobie to samo urządzenie, którym dokonałeś płatności. Gdy przypisujesz kartę do telefonu lub zegarka, zostaje jej nadany wirtualny numer. Niektórzy sprzedawcy dokonują zwroty tylko na tę samą metodę płatności, jaką wykonany był zakup. Oznacza to, że w przypadku płatności telefonem, przy zwrocie musisz zbliżyć telefon do terminala. Na podstawie wirtualnego numeru karty przypisanej do telefonu, zwrot będzie możliwy. Jeśli usuniesz i dodasz kartę na nowo – jej wirtualny numer będzie inny, co może powodować problemy. W takiej sytuacji poproś sprzedawcę o zastosowanie innej metody zwrotu, tłumacząc, że nie masz już karty, którą dokonałeś zakupu. 

  • Gdzie znajdę wirtualny numer karty, którą dokonywałem zakupu?

    Jeśli chcesz sprawdzić wirtualny numer karty przypisany do telefonu lub zegarka pod konkretnym zakupem, wejdź w historię swojego konta. Po odszukaniu interesującej Cię transakcji, rozwiń ją. W prawym dolnym rogu znajdziesz nagłówek „Sposób płatności”. Będzie tam widniała informacja o czterech ostatnich cyfrach wirtualnego numeru karty. Oprócz tego, wirtualny numer karty znajdziesz w aplikacji Google Pay.

  • Co muszę zrobić, jeśli oddaję telefon do naprawy lub go sprzedaję?

    Jeśli na tym urządzeniu korzystałeś z karty w aplikacji Google Pay, usuń dodane do aplikacji karty płatnicze. Możesz to zrobić bezpośrednio w Google Pay albo za pośrednictwem bankowości elektronicznej Moje ING lub aplikacji Moje ING mobile. Sprowadź również swój telefon do ustawień fabrycznych.

  • Czemu nie mogę wypłacić kartą w telefonie, mimo że bankomat ma taką funkcjonalność?

    Możliwość wypłaty zbliżeniowo kartą w telefonie zależy od ustawień bankomatu. Może się zdarzyć, że bankomat nie obsługuje takich transakcji.

  • Mam Mastercarda w telefonie. Czy mogę jednocześnie korzystać z Google Pay?

    Tak, jednak przed płatnością musisz ustawić, która aplikacja jest domyślna do płatności telefonem.

    Jeśli ustawisz Google Pay jako domyślą metodę płatności, transakcje zrobisz kartą w tej aplikacji. Jeśli ustawisz Moje ING mobile, zapłacisz kartą Mastercard w telefonie.

Opłaty i dokumenty

  • Opłaty

  • Dokumenty

x
Operacja Opłata
Korzystanie z Google Pay 0 zł
Wypłaty gotówki z bankomatów umożliwiających wypłaty Google Pay zgodnie z Tabelą opłat i prowizji obowiązującą dla danej karty

Sprawdź pełną Tabelę opłat i prowizji

Android, Google Pay i Google Play to znaki towarowe Google LLC.