Nasze karty w Google Pay
Do Apple Pay możesz dodać również karty dla spółek - właścicieli i pracowników firm z pełną księgowością, spółek, korporacji i jednostek samorządu terytorialnego.
Jak dodać kartę firmową do Google Pay
-
1
Pobierz aplikację Portfel Google ze sklepu Play
-
2
Dodaj kartę
Zrób zdjęcie karty lub wpisz jej numer i datę ważności. Podaj numer CVV.
Zatwierdź dodanie karty w aplikacji Moje ING mobile. -
3
Ustaw domyślną kartę do płatności Google Pay
Włącz funkcję NFC w telefonie, jeśli jest wyłączona.
Jak płacić Google Pay
W sklepach
-
1
Ustaw Google Pay jako domyślną formę płatności zbliżeniowych telefonem
Zrobisz to w ustawieniach telefonu.
-
2
Odblokuj telefon i przyłóż go do terminala
Gdy płacisz zegarkiem, najpierw otwórz na nim Google Pay. Jeśli otrzymasz prośbę o wybór karty, wybierz: „karta kredytowa”.
-
3
Płatności powyżej 100 zł potwierdzasz poprzez odblokowanie telefonu
Zrobisz to dzięki rozpoznawaniu twarzy, odciskiem palca lub kodem blokady – wszystko zależy od ustawień Twojego telefonu.
Możesz też wypłacić gotówkę kartą w Google Pay z bankomatów zbliżeniowych – każda transakcja wymaga potwierdzenia PIN-em.
W internecie i aplikacjach
-
1
Wybierz Google Pay jako formę płatności za zakupy
-
2
Wybierz kartę, którą chcesz zapłacić
-
3
Zatwierdź
Bezpieczeństwo karty w Google Pay
Dlaczego Google Pay jest bezpieczne
- Szyfrowane dane karty - Google Pay przekazuje sprzedawcom tylko wirtualny numer Twojej karty.
- Historia transakcji - płatności widzisz od razu w historii transakcji w Google Pay i w historii konta lub karty kredytowej w Moim ING.
- Powiadomienia push po każdej transakcji - możesz je otrzymywać na telefon z aplikacją Moje ING mobile. Wystarczy, że włączysz je w Ustawieniach w swoim profilu w Moim ING, w zakładce Aplikacja mobilna.
- Łatwa blokada karty, gdy stracisz telefon - możesz usunąć kartę z telefonu w Moim ING - w szczegółach karty, albo na naszej infolinii. Możesz też zablokować telefon poprzez Menedżera urządzeń Android. Jeśli telefon jest online, możesz zabezpieczyć go nowym hasłem lub usunąć z niego wszystkie dane osobowe.
Pytania i odpowiedzi
-
Aby korzystać z Google Pay musisz mieć telefon komórkowy z systemem operacyjnym Android™ 9.0 lub wyższym oraz funkcją NFC. Platforma nie współpracuje z telefonami, na których zostało zmodyfikowane oprogramowanie. Musisz mieć aktywną kartę płatniczą i aplikację Moje ING, w której potwierdzasz dodanie karty do portfela Google Pay.
Dodatkowym warunkiem korzystania z Google Pay jest udzielenie zgody dla banku na przekazywanie do Google Ireland danych o transakcjach realizowanych Google Pay.
Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, zgody udzielasz w trakcie dodawania karty lub w profilu firmy w Moim ING - Moje Dane - Zgody i Oświadczenia, w części Płatności mobilne.
W przypadku spółek prowadzonych na zasadach uproszczonej księgowości, zgody udzielisz zgodnie z reprezentacją w oddziale.
-
Tak, potrzebujesz aplikacji Moje ING, ponieważ potwierdzasz w niej dodanie karty do Google Pay.
-
Nie ma żadnych ograniczeń. Google Pay pozwala przechowywać dowolną liczbę kart.
Jeśli dodasz do Google Pay więcej niż jedną kartę, musisz ustawić kartę domyślną do płatności. Ta karta jest zawsze wyświetlana u góry ekranu głównego Google Pay, nad dodatkowymi opcjami płatności i listą kart lojalnościowych.
Jeśli sprzedawca nie zaakceptuje karty domyślnej, możesz wybrać inną kartę zapisaną w Google Pay i jeszcze raz zbliżyć telefon do terminala płatniczego.
-
Jeśli wyłączysz płatności zbliżeniowe dla karty, nie zapłacisz zbliżeniowo kartą plastikową ani kartą dodaną do Google Pay.
-
Nie. Aby zapłacić Google Pay, musisz odblokować telefon: PIN-em, odciskiem palca, skanem twarzy lub wzorem. Taki sposób spełnia warunki tzw. silnego uwierzytelnienia. Gdy to zrobisz, wiemy, że to Ty używasz swojego telefonu, więc nie musisz dodatkowo potwierdzać płatności.
PIN-em do karty potwierdzasz tylko wypłaty Google Pay z bankomatów zbliżeniowych.
-
Żeby potwierdzić płatność zbliżeniową Google Pay, musisz odblokować telefon. Zrobisz to odciskiem palca, PIN-em lub wzorem do telefonu, albo poprzez funkcję rozpoznawania twarzy – zależy to od ustawień Twojego telefonu. Potwierdzenie jest potrzebne niezależnie od kwoty.
-
Tak, w aplikacjach mobilnych i niektórych sklepach internetowych, które akceptują płatności Google Pay.
-
Kartę możesz usunąć z Google Pay w szczegółach swojej karty w Moim ING. Możesz też wycofać zgodę na przekazywanie przez nas danych do Google w Moim ING. Spowoduje to natychmiastowe usunięcie karty z Portfela Google.
Możesz również usunąć kartę bezpośrednio w aplikacji Portfel Google.
- Otwórz aplikację Portfel Google.
- Wybierz kartę, którą chcesz usunąć.
- Wybierz: Usuń kartę i gotowe.
Jeśli zastrzeżesz kartę w Moim ING, automatycznie zastrzeżesz ją również w aplikacji Portfel Google.
Usunięcie aplikacji Portfel Google z telefonu nie powoduje usunięcia karty z tej aplikacji. Nadal możesz płacić Google Pay (np. w internecie).
Usługa płatnicza Google Pay jest częścią aplikacji Portfel Google.
-
Limity transakcji dla Google Pay są współdzielone z fizyczną kartą płatniczą. Wysokość limitów możesz zmienić w aplikacji Moje ING.
-
- Jeśli dodajesz kartę bezpośrednio w aplikacji Portfel Google, musisz samodzielnie podać dane karty: numer karty, termin ważności, kod CVV. To umożliwia późniejsze płatności zbliżeniowe telefonem lub internetowe.
- Gdy rozpoczynasz proces dodania karty do Google Pay w aplikacji Moje ING, wtedy to my przekazujemy dane karty do Portfela Google - w formie zaszyfrowanej.
Karta jest tokenizowana w Portfelu. Oznacza to, że numer karty jest powiązany z wirtualnym numerem tzw. tokenem wykorzystywanym do płatności. W procesie tym uczestniczą organizacje płatnicze Visa i Mastercard. By zapisać kartę, musisz potwierdzić taką czynność silnym uwierzytelnieniem. W przypadku banku potwierdzasz to PIN-em do aplikacji mobilnej na urządzeniu, na którym masz zainstalowaną aplikację Portfel Google oraz Moje ING. Urządzenie musi być na Twojej liście urządzeń zaufanych dla aplikacji bankowej i musisz mieć na nim zainstalowaną aplikację banku.
- Google nie ma dostępu do informacji o Twoim koncie lub innych produktach i usługach, z jakich korzystasz. Google nie może wykorzystać tych danych do innych celów niż ten, by zapisać kartę w Portfelu.
- Gdy zapiszesz kartę, przekazujemy do Portfela Google dane o tych transakcjach, które robisz Google Pay: kwoty, waluty transakcji, czas, kiedy je robisz, rodzaj transakcji, jej status oraz: nazwy i adresy sklepów/ usługodawców, kategoriach sklepów/ usługodawców, oznaczenie i nazwy kategorii działalności gospodarczej sklepów/ usługodawców.
- Google przetwarza te dane i pokazuje Ci w Portfelu. Dzięki temu możesz sprawdzić w historii Portfela, jakie transakcje robisz. Taką informację widzisz również w historii swojego konta w Moim ING – w szczegółach płatności.
-
Konfigurując Google Pay, posiadacz karty musi na swoim urządzeniu z Androidem włączyć blokadę ekranu. Jest to funkcja zabezpieczająca, która po 10 minutach braku aktywności automatycznie blokuje telefon.
Do odblokowania telefonu możesz użyć odcisku palca, wzoru, kodu PIN lub hasła – zależnie od opcji, jaką wybierzesz podczas konfiguracji. Odblokowanie urządzenia jest metodą weryfikacji posiadacza.
-
Możesz usunąć lub zablokować kartę dodaną do Google Pay w Moim ING, w szczegółach karty. To uniemożliwi płatności Google Pay na danym urządzeniu.
Jeśli zablokujesz lub zastrzeżesz kartę, automatycznie zablokujemy możliwość płacenia tą kartą w Google Pay.
Dodatkowo, Google dostarcza usługę o nazwie Menedżer urządzeń Android, która pomaga posiadaczowi karty odnaleźć zgubione lub skradzione urządzenie, ustalić jego lokalizację i wykasować jego zawartość – również karty dodane do Google Pay.
-
Aby zapłacić kartą dodaną do Google Pay na zegarku:
1. Odblokuj zegarek i otwórz aplikację Portfel Google. Usługa płatnicza Google Pay jest częścią aplikacji Portfel Google.
2. Przytrzymaj zegarek nad terminalem płatniczym, aż usłyszysz dźwięk lub poczujesz wibracje zegarka.
3. Jeśli wyświetli się prośba, wybierz kartę „kredytową” (niezależnie od rodzaju karty).Na zegarku musi być ustawiona blokada. Po odblokowaniu zegarka, jeśli stale go nosisz, przez kolejne 24 godziny nie musisz odblokowywać go ponownie i otwierać Google Pay, aby zrealizować płatność. Po upływie 24 godzin lub gdy zegarek miał przerwę w wykrywaniu pulsu, przed płatnością ponownie odblokuj zegarek i wejdź do aplikacji Portfel Google. Google Pay jest części tej aplikacji.
Do płatności Google Pay na zegarku nie jest wymagany PIN, niezależnie od kwoty transakcji.
W przypadku transakcji kartami debetowymi Google Pay może poprosić Cię o potwierdzenie transakcji PIN-em do karty.
-
Może być kilka powodów:
- Próbujesz dodać kartę, która nie została udostępniona dla Google Pay - sprawdź, jaką kartę chcesz dodać do aplikacji.
- Dane karty są nieprawidłowe lub karta jest zablokowana – sprawdź czy numer karty, termin ważności i kod CVV2 są wpisane prawidłowo. Status karty możesz sprawdzić w Moim ING w szczegółach karty.
- Nie masz bankowości internetowej Moje ING lub masz zablokowany system.
- Nie udzieliłeś zgody na przekazywanie danych o transakcjach do Google – wejdż w swój profil w Moim ING. Wybierz Dane i ustawienia - Zgody i oświadczenia - Google Pay.
- Nie masz jeszcze 18 lat - dodanie karty do Google Pay wymaga zgody rodziców lub opiekunów prawnych.
-
Przy zwrocie towaru do sklepu, który kupowałeś przy użyciu karty w telefonie lub w zegarku, musisz mieć przy sobie to samo urządzenie, którym dokonałeś płatności. Gdy przypisujesz kartę do telefonu lub zegarka, zostaje jej nadany wirtualny numer. Niektórzy sprzedawcy dokonują zwroty tylko na tę samą metodę płatności, jaką wykonany był zakup. Oznacza to, że w przypadku płatności telefonem, przy zwrocie musisz zbliżyć telefon do terminala. Na podstawie wirtualnego numeru karty przypisanej do telefonu, zwrot będzie możliwy. Jeśli usuniesz i dodasz kartę na nowo – jej wirtualny numer będzie inny, co może powodować problemy. W takiej sytuacji poproś sprzedawcę o zastosowanie innej metody zwrotu, tłumacząc, że nie masz już karty, którą dokonałeś zakupu.
-
Jeśli chcesz sprawdzić wirtualny numer karty przypisany do telefonu lub zegarka pod konkretnym zakupem, wejdź w historię swojego konta. Po odszukaniu interesującej Cię transakcji, rozwiń ją. W prawym dolnym rogu znajdziesz nagłówek „Sposób płatności”. Będzie tam widniała informacja o czterech ostatnich cyfrach wirtualnego numeru karty. Oprócz tego, wirtualny numer karty znajdziesz w Google Pay. Google Pay jest części aplikacji Portfel Google.
-
Jeśli na tym urządzeniu korzystałeś z karty w Google Pay, usuń dodane do usługi karty płatnicze. Możesz to zrobić bezpośrednio w Google Pay albo w Moim ING. Google Pay jest częścią aplikacji Portfel Google.
Przywróć również swój telefon do ustawień fabrycznych.
-
Możliwość wypłaty zbliżeniowo kartą w telefonie zależy od ustawień bankomatu. Może się zdarzyć, że bankomat nie obsługuje takich transakcji.
Opłaty i dokumenty
Opłaty
| Czynność | Opłata | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| Korzystanie z Google Pay | 0 zł | ||||
| Wypłaty gotówki z bankomatów umożliwiających wypłaty Google Pay | zgodnie z Tabelą opłat i prowizji obowiązującą dla danej karty | ||||
Android, Portfel Google, Google Pay i Google Play to znaki towarowe Google LLC.