Centrum pomocy
Upewnij się, że masz najnowszą wersję aplikacji eTerminal
Aktualna wersja aplikacji eTerminal od ING to: 5.9.0.
Jeśli masz inną wersję, zrób aktualizację. Pobierz nową wersję aplikacji eTerminal od ING ze Sklepu Google.
Kontakt w sprawach technicznych
Jak się z nami kontaktować
Nie wiesz, jak aktywować terminal
niezbędne informacje znajdziesz wśród materiałów, które dołączyliśmy w pudełku wraz z terminalem
Wygasł link aktywacyjny do serwisu ING eTerminal
zadzwoń 32 357 47 37 (dotyczy aktywacji Aplikacji eTerminal)
Wygasł link aktywacyjny do serwisu ING POS
zadzwoń 32 357 47 37 (dotyczy aktywacji Aplikacji eTerminal i/lub tradycyjnego terminala)
Chcesz domówić terminal / eTerminal do istniejącej umowy
Moje ING
Zaloguj się i złóż wniosek
ING Business
Zaloguj się, przejdź do zakładki Wnioski, wybierz Nowy wniosek - Zamówienie dodatkowego terminala/eTerminala lub zmiany w umowie
Umowa i rozliczenia
Opłaty i rozliczenia
-
Fakturę VAT uwzględniającą wszystkie opłaty inne niż transakcyjne wystawiamy najpóźniej 15 dnia miesiąca, po miesiącu, którego dotyczą opłaty. Fakturę przygotowujemy automatycznie i wysyłamy na adres e-mail wskazany na wniosku o terminal.
-
Pieniądze za transakcje wykonane do godz. 24:00 w danym dniu, znajdą się na Twoim koncie w następnym dniu roboczym do godziny 10:00. Rozliczenie za piątek księgowane jest na Twoim koncie w sobotę.Pieniądze za transakcje wykonane w sobotę, niedzielę zostaną zaksięgowane na Twoim koncie w poniedziałek do godziny 10.00.
Informacje o rozliczeniu każdej transakcji i naliczonych opłatach znajdziesz na portalu ING POS.
Jeśli uznasz, że:
- transakcje rozliczyły się błędnie,
- opłaty zostały błędnie naliczone,
- chcesz zgłosić reklamację,
zadzwoń na naszą infolinię.
-
Wyślij wiadomość w bankowości internetowej z prośbą o ponowne przesłanie faktury. Wskaż w niej, za jaki okres mamy przygotować duplikat faktury.
-
Opłata za transakcje wykonane na terminalu kartami Visa oraz Mastercard składają się z:
- Opłaty interchange (IRF) – jest to opłata, którą przekazujemy na rzecz banku wydającego kartę z tytułu transakcji płatności tą kartą. Ma ona na celu zrekompensowanie bankowi wydającemu kartę ryzyka i koszty ponoszone w związku z obsługą rachunku właściciela karty.
Stawki:
- Od transakcji wykonanej kartą debetową pobierana jest wartość 0,2%
- Od transakcji wykonanych kartą kredytową pobierana jest wartość 0,3%
- Opłaty Assessment Fee (AF) – jest to opłata systemowa, jaką pobierają organizacje płatnicze VISA i Mastercard za przeprocesowanie transakcji. Wysokość opłat jest uzależniona od wysokości kwoty oraz ilości wykonywanych transakcji.
Aktualne stawki opłat Interchange Fee oraz Assesment Fee :
- Marża za usługę (MSF) – jest to część prowizji jaką pobiera bank za świadczoną usługę terminala płatniczego.
Zgodnie z regulacjami unijnymi poszczególne składowe prowizji od transakcji są księgowane jako oddzielne transakcje na rachunku bieżącym klienta.
-
Nie, prowizja od transakcji dokumentowana jest na wyciągu bankowym. Wyciąg bankowy uznawany jest za fakturę .
-
Prowizja będzie zawieszona na Twoim koncie i będzie czekała do pojawiania się środków. Od zeszłego roku mimo iż są zajęcia komornicze, pobieramy wszystkie należne nam opłaty w pierwszej kolejności przed komornikiem.
-
Konto do rozliczeń za terminal wybierasz na wniosku o terminal. Jeśli masz np. dwa konta firmowe, wskazujesz jedno z nich do rozliczeń. Jeśli korzystasz z naszego eTerminala i po pewnym czasie chcesz zmienić konto, musisz przekazać do banku dyspozycję zmiany rachunku poprzez wniosek w bankowości internetowej.
-
Pieniądze z tytułu rozliczonych transakcji przekażemy na Twoje konto do godziny 10.00 w następnym dniu roboczym po wykonanej transakcji, wykonując następujące księgowania:
- całość transakcji na (+)
- ewentualne zwroty na (-)
- opłaty i prowizje za transakcje na (-).
Pieniądze za transakcje wykonane w piątek otrzymasz w sobotę, a za sobotę i niedzielę – w poniedziałek.
-
Prowizję za transakcje pobieramy z rachunku firmy w następnym dniu roboczym po przyjęciu płatności. Za transakcje wykonane w piątek – pobieramy prowizję w sobotę, za transakcje wykonane w weekend –pobieramy prowizję w poniedziałek. Nie pobieramy opłaty za korzystanie z aplikacji eTerminal.
Umowa o terminal
-
Umowę zawieramy na 24 miesiące. Jeśli jej nie wypowiesz, przedłuża się automatycznie, bezterminowo. Zmiana umowy nie wymaga aneksu na piśmie.
-
Postępuj zgodnie z protokołem. Pobierz protokół zatrzymania karty
-
Możesz rozwiązać umowę z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. Na przykład, jeśli wypowiesz umowę w marcu, termin jej zakończenia upływa ostatniego dnia kwietnia.
-
Szablon umowy, z którą zapoznajesz się podczas składania wniosku o eTerminal, personalizujemy danymi z wniosku o eTerminal. Tak przygotowaną umowę z załącznikiem nr 1 umieszczamy w Moim ING w Elektronicznym systemie doręczania korespondencji. Znajdziesz go w Usługach w części Moje dokumenty - Dokumenty bankowe.
Jeśli korzystasz z ING Business znajdziesz umowę w Dokumentach - Wiadomości.
-
Bank rozwiązuje umowę z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
Bez zachowania okresu wypowiedzenia możemy ją rozwiązać, gdy:- nie zrobisz żadnych transakcji na urządzeniu w ciągu kolejnych 12 tygodni
- będziesz użytkować kartę SIM z usługą GPRS niezgodnie z przeznaczeniem (nie dotyczy Aplikacji eTerminal od ING)
- naruszysz warunki umowy
- posiadasz lub uzyskasz w trakcie trwania umowy status rezydenta podatkowego Stanów Zjednoczonych Ameryki w rozumieniu przepisów FATCA
- zostaniesz zweryfikowany negatywnie w banku, w organizacjach płatniczych lub u innych agentów rozliczeniowych
- przyjmiesz zapłatę kartami skradzionymi, utraconymi lub sfałszowanymi (również jeżeli stwierdzili to inni agenci rozliczeniowi), a zjawisko to się będzie się powtarzać
- organizacje płatnicze lub Polski Standard Płatności nałożą na bank kary związane z nieprawidłowościami regulacyjnymi przy przeprowadzaniu przez Ciebie transakcji
- zażądają tego organizacje płatnicze lub Polski Standard Płatności
- na Twoim rachunku w naszym banku pojawi się zajęcie egzekucyjne
- zostanie rozwiązana umowa o konto dla przedsiębiorców w naszym banku.
-
W jednym wniosku zebraliśmy 11 rodzajów dyspozycji zmian do umów o terminal płatniczy:
1. Dodatkowy terminal (2 dyspozycje):- Zamawiam dodatkowy terminal płatniczy
- Zamawiam aplikację ING eTerminal na telefon
2. Aktualizacja danych (4 dyspozycje):- Zmieniam adres lokalizacji, w której mam terminal/eTerminal
- Aktualizuje dane firmy [skutkuje zmianami na fakturze]
- Zmieniam adres e-mail (faktury , ING POS) [skutkuje zmianami na fakturze, zmiana logowania do ING POS, ING eTerminal]
- Zmieniam konto do rozliczeń wpływów z transakcji i opłat [wymagany ANEKS]
3. Dodatkowe usługi do terminali, które posiadam (2 dyspozycje):- Zamawiam/wyłączam usługę Cashback [dotyczy wszystkich terminali]
- Zamawiam/wyłączam usługi dla hoteli lub wypożyczalni pojazdów [wymagany ANEKS dla włączenia, można wybrać lb. terminali]
UWAGA!
Te dodatkowe usługi nie są dostępne w aplikacji ING eTerminal
4. Rezygnacja z terminala (3 dyspozycje):- Rezygnuje z wybranych terminali
- Rezygnuje z wybranych eTerminali
- Rozwiązuję umowę i rezygnuję ze wszystkich terminali / eTerminali
Jeżeli pośród dostępnych 11 dyspozycji nie ma takiej, która umożliwiłaby przesłanie klientowi jego dyspozycji może to zrobić również w MING poprzez wiadomość. -
Nie poniesiesz żadnych konsekwencji. Bank nie ma obowiązku powiadomić Cię pisemnie o rozwiązaniu Umowy.
-
Ewentualne koszty wynikają bezpośrednio z umowy, jaka wiąże Cię z bankiem.
-
Jeśli korzystasz z Mojego ING, złóż wniosek online w bankowości.
Jeśli korzystasz z ING Business, wejdź we Wnioski - Karty, płatności mobilne i terminale, a następnie wybierz wniosek: Zamówienie dodatkowego terminala/eTerminala lub zmiany w umowie.
Z tym wnioskiem możesz:
- zamówić dodatkowy terminal lub eTerminal – do nowej lub tej samej lokalizacji
- zaktualizować dane firmy: adresowe lub do kontaktu
- zmienić konto do rozliczeń wpływów z transakcji i opłat
- włączyć/ wyłączyć usługę Cashback
- zrezygnować z jednego lub wszystkich terminali
- rozwiązać umowę o terminal.
InformacjaMasz problemy z otwarciem wniosku w pliku PDF?
-
Gdy zaprzestaniesz działalności gospodarczej, będziemy to traktować jako równoznaczne z wygaśnięciem umowy.
-
Terminal płatniczy od ING, możesz oddać, kiedy rozwiązujesz z nami umowę lub rezygnujesz z terminala.
Wypowiedzenie umowy możesz złożyć:
- w Moim ING - wejdź w Usługi – Terminale płatnicze - Chcę zmienić umowę, zaktualizować dane lub zamówić dodatkowe usługi – Wniosek o zmiany w umowie o terminal płatniczy
- w ING Business - wyślij do nas wiadomość wiążącą z dołączonym wnioskiem o zmiany w umowie o terminal płatniczy.
Kiedy upłynie termin wypowiedzenia umowy, skontaktujemy się z Tobą telefonicznie, by umówić odbiór terminala.
Również Ty możesz skontaktować się z nami pod numerem: +48 32 357 47 37 opcja 1, a następnie opcja 2 (koszt połączenia według stawek operatora).
-
Tak, wypełniasz wówczas elektroniczny wniosek dostępny w swojej bankowości internetowej - Moim ING lub ING Business. Możesz skorzystać z pomocy specjalisty. Elektroniczny wniosek jest jedynym sposobem zamówienia terminali płatniczych.
Terminale płatnicze
Transakcje na terminalu
-
- Terminal przyjmuje płatności następującymi kartami płatniczymi VISA i Mastercard:
Możesz akceptować karty z chipem, paskiem magnetycznym lub karty zbliżeniowe.
- Terminal przyjmuje także płatności kodem BLIK wygenerowanym na telefonie klienta.
- Terminal przyjmuje płatności następującymi kartami płatniczymi VISA i Mastercard:
-
Lp. Nazwa limitu Definicja limitu Wartość limitu ustawiona na terminalu płatniczym 1 minimalna kwota pojedynczej transakcji minimalna kwota za transakcję, którą można zapłacić kartą lub Blikiem 0,02 zł 2 maksymalna kwota pojedynczej transakcji maksymalna kwota za transakcję, którą można zapłacić kartą lub Blikiem 20.000,00 zł 3 minimalna kwota wypłaty Cashback minimalna kwota, którą można wypłacić przy okazji płatności kartą Visa, Mastercard, Maestro 1,00 zł 4 maksymalna kwota Cashback dla transakcji Visa maksymalna kwota, którą można wypłacić przy okazji płatności kartą Visa 300,00 zł 5 maksymalna kwota Cashback dla transakcji Mastercard i Maestro maksymalna kwota, którą można wypłacić przy okazji płatności kartą Mastercard i Maestro 500,00 zł -
Sprzedaż możesz rozpocząć na terminalu na różne sposoby.
- Wybierz dowolny przycisk numeryczny - sprzedaż jest ustawiona jako transakcja domyślna, lub
- Wybierz opcję „WIĘCEJ”, a następnie wybierz: „Sprzedaż” i zatwierdzić zielonym przyciskiem.
- Na terminalu pojawi się ekran „Sprzedaż”. Wprowadź kwotę i zaakceptuj wartość zielonym przyciskiem Enter.
- Wprowadź kartę do odpowiedniego czytnika chipowego lub magnetycznego. Jeśli klient woli płatność zbliżeniową, przyłóż kartę do terminala.
- Uwierzytelnienie
- Jeżeli klient użył karty z chipem lub paskiem magnetycznym, terminal poprosi, aby klient wpisał swój PIN i zatwierdził przyciskiem Enter
- Klient musi wpisać PIN również przy płatności zbliżeniowej powyżej 100 zł oraz na żądanie banku wystawcy karty.
- Jeżeli klient musi potwierdzić transakcję podpisem posiadacza karty – poproś go o podpis na wydrukowanym paragonie. Zweryfikuj złożony podpis z podpisem na karcie. Jeśli podpis jest zgodny – wybierz opcję TAK. Zachowaj podpisane przez klienta potwierdzenie. Kopię, którą wydrukował terminal, przekaż klientowi. Jeśli podpis jest niezgodny – wybierz opcję NIE. Terminal sam unieważni transakcję.
- Jeżeli klient użył karty z chipem lub paskiem magnetycznym, terminal poprosi, aby klient wpisał swój PIN i zatwierdził przyciskiem Enter
- W tym momencie następuje autoryzacja transakcji. Terminal łączy się z centrum autoryzacyjnym. Po wyświetleniu komunikatu „Transakcja zaakceptowana” – wyjmij kartę z czytnika.
- Terminal wydrukuje pokwitowanie dla Ciebie i zapyta o kopię wydruku dla klienta. Wciśnij odpowiedni klawisz pod opcją TAK lub NIE.
-
- Wybierz na terminalu opcję „Sprzedaż”, wprowadź kwotę i zaakceptuj przyciskiem Enter.
- Pojawi się ekran z kwotą, walutą oraz informacją „Wprowadź kartę”. Na ekranie wybierz opcję BLIK.
- Poproś klienta, aby wprowadził kod BLIK, a następnie potwierdził przyciskiem Enter lub OK na ekranie. Aby zatwierdzić transakcję klient musi zaakceptować
ją na swoim telefonie.
- Dalej transakcja przebiega tak jak zwykła sprzedaż z użyciem karty. Na terminalu pojawi się komunikat „Transakcja zaakceptowana”, a następnie pytanie o kopię wydruku dla klienta?”.
- Wybierz na terminalu opcję „Sprzedaż”, wprowadź kwotę i zaakceptuj przyciskiem Enter.
-
Unieważnienie – dzięki temu możesz anulować transakcje na terminalu. Możesz to zrobić tylko dla transakcji sprzedaży wykonanych przed zamknięciem dnia rozliczeniowego.
- Wybierz na terminalu WIĘCEJ, następnie UNIEWAŻNIENIE i wprowadź numer rachunku, jaki chcesz unieważnić. Następnie zaakceptuj przyciskiem Enter lub wybierz opcję OK na ekranie.
Nr rachunku znajdziesz na paragonie
- Wprowadź kwotę unieważnienia zgodną z rachunkiem. Zatwierdź przyciskiem Enter.
- Terminal potwierdzi unieważnienie transakcji i wydrukuje paragon unieważnienia.
- Możesz wydrukować kopię unieważnienia transakcji dla klienta, jeśli jej potrzebuje. Wybierz odpowiedni przycisk pod odpowiedzią TAK lub NIE.
- Jeżeli na terminalu nie ma transakcji o wprowadzonym numerze rachunku, terminal wyświetli następujący komunikat: Brak transakcji do unieważnienia.
- Wybierz na terminalu WIĘCEJ, następnie UNIEWAŻNIENIE i wprowadź numer rachunku, jaki chcesz unieważnić. Następnie zaakceptuj przyciskiem Enter lub wybierz opcję OK na ekranie.
-
Zwrot – transakcja, dzięki której możemy uznać reklamację i zwrócić klientowi pieniądze. Nie musi być powiązana z transakcjami wykonanymi wcześniej na terminalu.
Żeby zrobić zwrot musisz wprowadzić hasło administracyjne. Znajdziesz je po zalogowaniu się do ING POS. Wejdź w sekcję „Terminale--> Opcje --> Szczegóły”. Hasło nie ulega zmianie. Jeśli 3 razy z rzędu się pomylisz, zablokujemy na 2 minuty możliwość wprowadzania hasła. Po tym czasie możesz ponownie je wprowadzić.
- Wybierz na terminalu opcję „Zwrot”. Wpisz hasło administracyjne. Następnie wprowadź kwotę i zaakceptuj przyciskiem Enter lub OK.
- Odczytaj kartę przez chip, pasek magnetyczny lub zbliż kartę do terminala.
- Terminal wydrukuje dla Ciebie potwierdzenie wykonanego zwrotu. Poproś właściciela karty, aby się na nim podpisał. Sprawdź podpis na wydruku z podpisem na karcie i potwierdź zgodność, wybierając TAK lub użyj przycisku Enter.
- Terminal wydrukuje potwierdzenie transakcji zwrotu dla klienta i będzie gotowy do dalszej pracy.
- Wybierz na terminalu opcję „Zwrot”. Wpisz hasło administracyjne. Następnie wprowadź kwotę i zaakceptuj przyciskiem Enter lub OK.
-
Cashback – transakcja, dzięki której klient może wypłacić gotówkę ze swojego rachunku. Jest ona możliwa tylko w przypadku karty płatniczej, która ma taką funkcję.
- Wybierz na terminalu opcję 1. „Sprzedaż”, wprowadź kwotę i zaakceptuj przyciskiem Enter. Do terminala wprowadź kartę, która przeprowadzi transakcję z wypłatą gotówki.
- Na ekranie terminala pojawi się pytanie: „Czy chcesz wypłacić gotówkę”, na które można odpowiedzieć za pomocą klawiszy funkcyjnych pod odpowiedziami: TAK, NIE lub używając czerwonego Cancel i zielonego przycisku Enter. Wybierz TAK.
- Na terminalu pojawi się ekran „Czy chcesz wypłacić gotówkę”. Wpisz kwotę do wypłaty i zatwierdź przyciskiem Enter.
- W kolejnym kroku terminal wyświetli kwotę transakcji. Poproś klienta o wpisanie PIN-u. Następnie transakcja przebiega tak jak tradycyjna sprzedaż.
Terminal mobilny
-
Możesz samodzielnie sprawdzić, co dzieje się z Twoim zamówieniem w serwisie ING POS. Zobaczysz tam, czy terminal został już przygotowany i przekazany kurierowi oraz kiedy dotrze na miejsce.
Jak to zrobić?
- Zaloguj się do serwisu internetowego ING POS.
- Przejść do zakładki Terminale, gdzie dostępna jest lista wszystkich terminali.
- Odszukaj informację o statusie terminala lub eTerminala w kolumnie Status obok numeru urządzenia.
-
Zestaw zawiera:
- terminal mobilny wraz z kartą SIM oraz zainstalowaną aplikacją do przyjmowania płatności
- zasilacz do terminala z instrukcją, jak naładować urządzenie
- 1 rolkę papieru do wydruku potwierdzeń
- zestaw naklejek, które informują o tym, jakie karty akceptujemy i że mamy system płatności mobilnych BLIK
- opcjonalnie stację bazową USB do ładowania terminala lub stację bazową USB z wejściem LAN, która umożliwia połączenie poprzez Ethernet oraz ładowanie terminala.
-
Mobilny terminal płatniczy Verifone V210 to wszechstronne urządzenie mobilne, które zapewnia wygodę obsługi płatności w różnych środowiskach. Wyposażony w czytniki kart magnetycznych, chipowych i zbliżeniowych (NFC), umożliwia akceptację szerokiego zakresu płatności, w tym mobilnych, takich jak Google Pay, Apple Pay oraz BLIK. Terminal cechuje się kompaktową i lekką konstrukcją, a dzięki wbudowanemu akumulatorowi oraz opcjom łączności GSM, Wi-Fi, jest doskonałym wyborem dla branży mobilnych tj. dostawy, transport osób, restauracje z obsługa kelnerską.
Stacjonarny terminal płatniczy Verifone V200t to nowoczesne urządzenie przeznaczone do realizacji płatności kartami płatniczymi, metodami zbliżeniowymi (NFC) oraz BLIK. Wyróżnia się kompaktową konstrukcją, intuicyjną obsługą, łącznością za pomocą sieci LAN co zapewnia szybkie i niezawodne przetwarzanie transakcji oraz zapasową łącznością poprzez kartę SIM (na wyposażeniu), posiada zasilanie sieciowe. Terminal posiada dodatkowy Pinpad na kablu do przyjmowania transakcji zbliżeniowych, BLIK oraz zatwierdzania transakcji kodem PIN, dzięki temu rozwiązaniu terminal zostaje po stronie kasjera, a Pinpad wystawiony jest w stronę płatnika. Idealnie sprawdza się w działalności, w której sprzedaż prowadzona jest np. z lady, okienka kasowego. Urządzenie idealnie nadaje się do integracji z różnymi kasami fiskalnymi lub systemami sprzedażowymi.
Pinpad programowalny Verifone P400 to nowoczesne urządzenie stacjonarne, które łączy zaawansowaną funkcjonalność z kompaktowym i ergonomicznym designem. Wyposażony w dotykowy, kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, zapewnia intuicyjną obsługę, łącznością za pomocą sieci LAN co zapewnia szybkie i niezawodne przetwarzanie transakcji, posiada zasilanie sieciowe. Obsługuje płatności kartami magnetycznymi, chipowymi i zbliżeniowymi (NFC), w tym płatności mobilne, takie jak Apple Pay, czy Google Pay oraz BLIK. Pinpad programowalny wymaga integracji z kasami fiskalnymi i systemami sprzedażowymi, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla różnych sklepów, stacji paliw, maszyn samoobsługowych. Jest ceniony za szybkość przetwarzania transakcji oraz nowoczesne zabezpieczenia.
-
V210
Rodzaj terminala: Mobilny.
Łączność: GSM, Wi-Fi
Przeznaczenie: Dla użytkowników w terenie (np. kurierzy, targi, transport osób, restauracje z obsługą kelnerską).
Zasilanie: Wbudowany akumulator 3100 mAh, Li-ion.
Drukarka: TAK
Integracje z kasami fiskalnymi, systemami sprzedażowymi: TAK (w ramach sieci WiFi)
Główna zaleta: Wszechstronność, mobilność i łatwość transportu.V200T
Rodzaj terminala: Stacjonarny.
Łączność: GSM (karty SIM) lub przewodowa (Ethernet, sieć LAN).
Przeznaczenie: Sprzedaż stacjonarna z lady, okienka kasowego
Zasilanie: Zasilany z sieci elektrycznej, brak baterii.
Drukarka: TAK
Integracje z kasami fiskalnymi, systemami sprzedażowymi: TAK (w ramach sieci LAN)
Główna zaleta: Prosta i niezawodna obsługa stacjonarna.P400
Rodzaj: pinpad programowalny
Łączność: Ethernet, sieć LAN.
Przeznaczenie: Do integracji z kasami fiskalnymi i systemami POS, np. w restauracjach czy dużych sklepach. różne sklepy, stacje paliw, urządzenia samoobsługowe
Zasilanie: Zasilany z sieci, brak baterii.
Drukarka: NIE
Integracje z kasami fiskalnymi, systemami sprzedażowymi: integracja jest wymagana.
-
Żeby poinformować klientów o akceptowanych kartach płatniczych, możliwości płacenia BLIKIEM oraz usłudze Cashback (wypłata gotówki przy okazji płatności kartą), wykorzystaj materiały, jakie otrzymujesz wraz z terminalem płatniczym.
W zestawie znajdują się 2 naklejki z logotypami kart, które terminal akceptuje oraz 2 naklejki „Tu wypłacisz gotówkę” (jeśli zdecydowałeś się na dodatkową usługę Cashback).
Przyklej naklejki na głównych drzwiach wejściowych lub w witrynie sklepu oraz w punkcie przyjmowania płatności – np. przy kasie.
-
1. Odszukaj e-mail do aktywacji systemu ING POS
Na adres e-mail podany w umowie, wysłaliśmy jedną wiadomość z linkiem aktywacyjnym.
Wiadomość przesłaliśmy z adresu: aktywacja@pos.ing.pl (jeżeli nie widzisz wiadomości w skrzynce odbiorczej, sprawdź zakładkę SPAM).2. Zaloguj się do systemu ING POS
Wejdź na link aktywacyjny do systemu ING POS. System poprosi Cię o zmianę hasła. Wprowadzenie 5 razy błędnego hasła powoduje zablokowanie systemu ING POS na 30 minut. System ING POS jest dostępny pod adresem: https://pos.ing.pl3. Wyszukaj terminal
Wejdź w sekcje Terminale, znajdź na liście swój terminal, a następnie przy terminalu kliknij w przycisk Opcje i wybierz szczegóły. Jeśli zamówiłeś kilka terminali, zwróć uwagę na numer S/N (numer seryjny), znajdziesz go na odwrocie terminala i na ekranie szczegółów wybranego terminala w ING POS.4. Odczytaj hasło startowe
Hasło startowe znajdziesz w prawej kolumnie na ekranie szczegółów wybranego terminala w ING POS.5. Naładuj urządzenie
Instrukcja podłączenia do ładowania znajduje się w opakowaniu terminala.6. Uruchom terminal
• Aby włączyć terminal, przytrzymaj przez kilka sekund zielony przycisk Enter.
• Aby wyłączyć terminal, przytrzymaj dłużej czerwony przycisk Cancel.7. Aktywuj
Po uruchomieniu terminala pojawi się ekran powitalny. Wybierz na ekranie pozycję AKTYWACJA.8. Wpisz hasło startowe
To 6-cyfrowy kod odczytany w systemie ING POS i zatwierdź zielonym przyciskiem Enter.9. Terminal gotowy
Następnie na ekranie wyświetli się pasek postępu konfiguracji aplikacji. Może potrwać to kilka minut. Nastąpi automatyczny restart terminala. Po ponownym uruchomieniu terminal będzie gotowy do pracy. -
-
Jeśli urządzenie dostarczył Ci technik - serwisant, to on uruchomi aplikację i przygotuje Twój terminal do przyjmowania płatności.
Obsługa terminala
-
Zamknięcie dnia na terminalu - to wysyłka danych transakcyjnych z terminala oraz wydrukowanie zestawienia transakcji wykonanych od ostatniego Zamknięcia dnia.
Operację rozliczenia dnia, terminal wykonuje automatycznie − codziennie o tej samej porze.
Jeżeli terminal jest zajęty lub wyłączony, zamknięcie dnia wykona najszybciej, jak będzie to możliwe po jego włączeniu. Po wykonaniu zamknięcia dnia transakcje są usuwane z terminala. Zamknięcie dnia można także wykonać ręcznie w dowolnym momencie dnia. Wówczas terminal nawiązuje połącznie z centrum rozliczeniowym i wysyła podsumowanie wszystkich transakcji.
Po poprawnym rozliczeniu, historia transakcji jest usuwana z terminala - nie ma możliwości wydrukowania kopii ani unieważnienia transakcji.
1. Wejdź w ADMIN wybierz opcję ZAMKNIĘCIE DNIA.
2. Otrzymasz wydruk z rozliczeniem terminala. Po poprawnym rozliczeniu historia transakcji jest usuwana z terminala.
-
W urządzeniu stosuj papier do drukarek termicznych w rolkach o szerokości 57 mm i średnicy maksymalnej 40 mm.
Papier możesz kupić samodzielnie. Jest to ten sam jak do kasy fiskalnej.Gdy na papierze pojawią się barwne paski sygnalizujące koniec rolki, załóż nową w sposób pokazany na obrazkach poniżej:
Jak prawidłowo włożyć papier do terminala:
- Lekko odciągnij zatrzask pokrywy drukarki.
- Otwórz pokrywę i usuń pozostałości zużytej rolki.
- Zdejmij opakowanie papieru, rozwiń około 15 cm papieru i umieść papier w komorze. Papier musi być włożony tak, aby zawijał się za obudową pokrywy, a nie w stronę klawiatury. Jeśli źle założysz papier, terminal nie będzie drukował paragonów.
- Zamknij pokrywę i oderwij wystający kawałek papieru.
-
Paragon, który potwierdza przeprowadzenie transakcji, przechowuj zgodnie z okresem ustalonym w Umowie. Zwróć uwagę na papier paragonu – jest podatny na temperaturę, światło – dlatego przechowuj go w zaciemnionym i chłodnym miejscu. Możemy poprosić Cię o dostarczenie wydruku – np. żeby wyjaśnić reklamację.
-
Klientowi należy przekazać kopię potwierdzenia transakcji. Ty powinieneś pozostawić oryginał potwierdzenia transakcji i przechowywać je 2 lata na wypadek ewentualnej reklamacji klienta.
-
Pobierz instrukcje:
ING POS
-
W ciągu 2 dni roboczych od złożenia zamówienia na usługę, do osób wskazanych w umowie jako użytkownicy systemu ING POS, wyślemy e-mail z linkiem aktywacyjnym i loginem oraz hasło. E-maile są wysyłane z adresu aktywacja@pos.ing.pl. Link aktywacyjny jest dostępny przez 30 dni. Hasło do ING POS ustawiasz podczas procesu aktywacji, po kliknięciu w link aktywacyjny.
-
Adres serwisu ING POS to http://pos.ing.pl. W serwisie możesz na bieżąco przeglądać transakcje wykonane na terminalu tuż po ich realizacji.
-
Możesz to zrobić jeśli jesteś włascicielem firmy i masz aktywny dostęp do systemu ING POS.
- Zaloguj się do serwisu ING POS.
- Z górnego paska menu wybierz DANE i KONFIGURACJA, następnie wybierz zakładkę UŻYTKOWNICY.
- Kliknij DODAJ UŻYTKOWNIKA, uzupełnij wymagane dane i zakończ klikając ZATWIERDŹ.
-
Jak zarejestrować MFA w ING POS
- Zaloguj się do ING POS. Użyj loginu i hasła. Po zalogowaniu zobaczysz ekran rejestracji MFA.
- Zainstaluj aplikację uwierzytelniającą na telefonie, np. Google Authenticator, Authy, Microsoft Authenticator. Znajdziesz je w Sklepie Google Play lub App Store.
- W aplikacji zeskanuj kod QR z ekranu albo wpisz klucz tekstowy.
- Przepisz kod z aplikacji w polu „Kod aktywacyjny” w ING POS.
- Kliknij „Aktywuj”, aby zakończyć rejestrację.
- Po aktywacji zobaczysz komunikat z potwierdzeniem.
- Od teraz do serwisu ING POS logujesz się z MFA (dwuskładnikowym uwierzytelnieniem).
Kolejne logowania
Podaj login i hasło, a potem wpisz 6-cyfrowy kod z aplikacji uwierzytelniającej.
Jeśli stracisz dostęp do aplikacji
Na ekranie „Podaj kod” wybierz „Nie posiadasz kodu?”. Dostaniesz mejla z instrukcją, jak ponownie ustawić MFA.
Jak usunąć MFA
- Przejdź do Dane i konfiguracja - Moje dane - Login i zmiana hasła.
- Usuń dane MFA.
- Zostaniesz wylogowany, a przy kolejnym logowaniu ponownie ustawisz MFA.
Usługi dla hoteli i wypożyczalni pojazdów
-
Preautoryzacja - dzięki niej możesz czasowo zablokować pieniądze na koncie lub karcie kredytowej klienta, aby zabezpieczyć przyszłe należności z tytułu najmu pokoju, pojazdu i innego sprzętu. Usługa ta potwierdza, że klient ma pieniądze na pokrycie zobowiązania.
Dopełnienie preautoryzacji – pobierasz z konta lub karty klienta kwotę zablokowaną podczas transakcji preautoryzacji. Dopełnienie możesz wykonać tylko raz na kwotę mniejszą lub równą kwocie preautoryzacji.
Sprzedaż bez fizycznego użycia karty płatniczej (transakcja na odległość Mail Order/Telephone Order)
Twój klient płaci za swój pobyt w hotelu lub wynajęcie pojazdu, przekazując Ci telefonicznie lub przez e-mail swoje:
• imię i nazwisko widniejące na karcie płatniczej,
• numer karty płatniczej,
• datę ważności,
• kod CVV2/CVC2.
Dzięki temu możesz wykonać transakcję płatniczą obciążeniową na terminalu płatniczym, korzystając z danych podanych przez swojego klienta.Wszystkie trzy usługi na terminalu płatniczym uruchamiamy łącznie.
-
- Hotele, pensjonaty, wynajmujący pokoje, kwatery i apartamenty, parki i pola namiotowe
- Wypożyczalnie pojazdów (samochody, motocykle, kampery, przyczepy kempingowe, samochody ciężarowe, autobusy, łodzie, hulajnogi, rowery)
- Wypożyczalnie sprzętu rekreacyjnego, sprzętu i narzędzi
- Lokalny i podmiejski pasażerski transport pasażerski, koleje pasażerskie, taksówki i limuzyny, linie autobusowe rejsowe, obsługa linii wycieczkowych i statków pasażerskich
- Punkty ładowania pojazdów elektrycznych
- Restauracje, punkty z jedzeniem, organizatorzy przyjęć, bary, kluby nocne, dyskoteki
- Parkingi, parkometry i garaże
- Parki rozrywki, organizatorzy festynów, eventów i koncertów, firmy prowadzące przedsprzedaż biletów cyrkowych, usługi wróżki na festynach.
Pełna lista wynika z regulacji Organizacji płatniczych Visa i Mastercard. Pobierz listę kodów
-
Zamówisz je w swojej bankowości:
- złóż wniosek w Moim ING
- złóż wniosek w ING Business - zaloguj się, przejdź do zakładki Wnioski, przejdź do sekcji Terminale płatnicze i wybierz Zamówienie dodatkowego terminala/eTerminala lub zmiany w umowie.
-
Nie, włączenie i wyłączenie usługi jest bezpłatne.
Opłata za preautoryzację jest taka sama jak za zwykłe płatności kartą.
-
Tak, udostępniamy takie formularze naszym klientom w serwisie ING POS. Możesz również korzystać z własnych dokumentów, pod warunkiem że zawierają dane prezentowane na naszych dokumentach.
-
Skorzystaj z naszego przewodnika dla hoteli i wypożyczalni pojazdów, który poprowadzi Cię krok po kroku przez transakcje preautoryzacji, dopełnienia preautoryzacji i transakcji sprzedaży bez fizycznego użycia karty płatniczej.
-
Pobierz przewodnik „Jak korzystać z usługi preautoryzacji, dopełnienia preautoryzacji i transakcji sprzedaży bez fizycznego użycia karty płatniczej na terminalach płatniczych”.
Aplikacja eTerminal
Obsługa aplikacji eTerminal
-
Pobierasz ją samodzielnie ze sklepu Google Play.
-
Nie ma ograniczenia w liczbie posiadanych Aplikacji eTerminal od ING. Ale jedna aplikacja może działać tylko na jednym telefonie. To znaczy, że jeśli potrzebujesz kilku eTerminali, musisz podać tę liczbę we wniosku o eTerminal i zapewnić tyle telefonów, ile zamawiasz aplikacji.
-
Możesz sprawdzić listę urządzeń, na których działa nasza aplikacja.
Pamiętaj jednak, że mogą być drobne różnice wynikające z oprogramowania producenta telefonu. Dlatego, by mieć pewność, że Twój telefon zadziała jako eTerminal:
- wejdź do sklepu Google Play na swoim telefonie
- pobierz Aplikację eTerminal od ING – to Cię do niczego nie zobowiązuje
- uruchom aplikację na telefonie.
W pierwszym kroku sprawdzimy czy Twoje urządzenie.
Jeśli wszystko będzie ok, zobaczysz takie potwierdzenie:
Wtedy możesz zamówić u nas dostęp do aplikacji i podpisać z nami umowę, jeśli jeszcze jej nie masz, albo od razu aktywować aplikację, jeśli już łączy Cię umowa z ING.
-
Możesz to zrobić PIN-em do aplikacji lub korzystając z biometrii - odciskiem palca.
-
NIE, nie ma możliwości logowania się do jednej aplikacji z kilku urządzeń.
-
Aby aktywować biometrię w aplikacji eTerminal, włącz na swoim telefonie logowanie danymi biometrycznymi.
- Zaloguj się do aplikacji wTerminal od ING i wejdź do zakładki „Wiecej”.
- Wybierz „Informacje o aplikacji”.
- Znajdź „Logowanie danymi biometrycznymi”, włącz je.
- Ustaw swój wzór odcisku palca.
Możesz wyłączyć tę funkcję w dowolnej chwili.
-
W takiej sytuacji:
- pierwsze 3 próby wpisania PIN-u – w aplikacji wyświetli się komunikat „Niepoprawny PIN”
- po 4 nieudanej próbie z rzędu – aplikacja na 10 minut zablokuje Ci możliwość zalogowania się . Zobaczysz komunikat: „Przekroczono liczbę prób logowania. Spróbuj ponownie za 10 minut”.
-
W takiej sytuacji musisz wyrejestrować urządzenie w Aplikacji eTerminal od ING i zarejestrować je ponownie - zakładka Więcej - Wyrejestruj urządzenie.
Następnie, musisz wyczyścić dane Aplikacji eTerminal - Ustawienia - Aplikacje - eTerminal - Pamięć - Wyczyść Dane.
-
Wyrejestruj w serwisie internetowym ING eTerminal zgubione urządzenie i zarejestruj inne. Następnie pobierz Aplikację i zainstaluj ją na nowym urządzeniu zgodnie z procesem instalacji jak w przypadku pierwszej instalacji.
-
NIE, możesz korzystać z eTerminala tylko na terenie Polski. W tym celu, podczas instalowania aplikacji na swoim urządzeniu, wyrażasz zgodę na śledzenie lokalizacji urządzenia. Jeśli nie wyrazisz tej zgody, nie możesz zainstalować aplikacji na swoim telefonie.
-
Upewnij się czy wyłączone są aplikacje na wierzchu, np. dymek czatu programu lub okno aktywnego połączenia telefonicznego (nie jest możliwe prowadzenie rozmowy i korzystanie z aplikacji w tym samym czasie).
Transakcje na eTerminalu
-
Możesz przyjąć płatność zbliżeniową kartą, kartą w telefonie lub zegarku albo BLIKIEM zbliżeniowym, a także transakcje zwrotu za zakupy opłacone na Twoim eTerminalu. Twoi klienci mogą też płacić kodem lub czekiem BLIK.
Nie zrealizujesz transakcji:
- preautoryzacji
- napiwku
- doładowania telefonu
- cashback (wypłaty gotówki w trakcie zakupów)
- Dynamic Currency Conversion.
-
W Aplikacji eTerminal od ING można wykonać transakcje:
- SPRZEDAŻ
- SPRZEDAŻ za pomocą PŁATNOŚCI ZBLIŻENIOWYCH BLIK (MASTERCARD)
- SPRZEDAŻ za pomocą kodów BLIK i czeków BLIK
- ZWROT (transakcja, dzięki której możemy uznać reklamację i zwrócić użytkownikowi karty płatniczej pieniądze; musi być powiązana z transakcjami wykonanymi wcześniej na eTerminalu)
- UNIEWAŻNIENIE (możliwość anulowania ostatniej wykonanej transakcji na eTerminalu).
-
Użytkownik karty płatniczej otrzymuje potwierdzenie transakcji:
- na adres e-mail lub
- QR Codem – może go zeskanować swoim telefonem (musi mieć aplikację do czytania QR kodów)
Potwierdzenie transakcji generujesz z Aplikacji eTerminal od ING.
-
- Wszystkie transakcje zobaczysz w serwisie internetowym ING eTerminal - w zakładce TRANSAKCJE. Możesz pobrać raporty transakcyjne w formacie csv.
- W serwisie internetowym ING eTerminal - są widoczne tylko transakcje wykonane w Aplikacji eTerminal od ING.
- W Aplikacji eTerminal od ING na ekranie historii masz wgląd do transakcji wykonanych w Aplikacji eTerminal od ING.
-
Nazwa limitu Definicja limitu Wartość limitu ustawiona na eterminalu 1. minimalna kwota pojedynczej transakcji minimalna kwota za transakcję, którą można zapłacić 0,02 zł 2. maksymalna kwota pojedynczej transakcji maksymalna kwota za transakcję, którą można zapłacić 20.000,00 zł -
Zwrot nie jest zahasłowany. Wystarczy, że wybierzesz odpowiednią opcję w Aplikacji eTerminal od ING.
-
Unieważnienie nie jest zahasłowane. Możesz je wykonać z poziomu Aplikacji eTerminal od ING. Unieważnienie jest wykonywane do ostatniej transakcji wykonywanej w aplikacji.
-
- Zaloguj się do aplikacji eTerminal od ING i wejdź do zakładki „Więcej”.
- Wybierz „Informacje o aplikacji”.
- Znajdź funkcję „Odwrócony ekran transakcji” i włącz ją.
- Ekran z płatnością automatycznie obróci się w stronę klienta podczas przyjmowania płatności.
-
Nie ma takiej konieczności. Przenieśliśmy funkcję potwierdzania transakcji PIN-em z aplikacji Pinpad do Aplikacji eTerminal od ING.
-
3 lata.
-
Sprawdź lokalizację modułu NFC w swoim urządzeniu. Nie wykonuj gwałtownych ruchów kartą i poczekaj, aż zapalą się 4 zielone diody. Większość urządzeń mobilnych posiada wykrywanie karty po stronie obudowy (plecki telefonu) a nie ekranu.
Problemy z odczytem karty może powodować również etui telefonu. Zdejmij je i spróbuj ponownie.
-
NIE, nie ma takiej opcji.
-
NIE, musisz mieć połączenie z Internetem, aby zalogować się do aplikacji. W trybie online masz podgląd transakcji w Aplikacji ING eTerminal.
Serwis ING eTerminal
-
Otrzymasz go na adres e-mail podany w Umowie – z linkiem aktywacyjnym, który pozwala na rejestrację użytkownika; link jest ważny 10 dni.
-
eterminal@ing.pl
-
Hasło można zmienić ze strony logowania do serwisu – należy wtedy kliknąć w opcję „Zmień hasło”.
-
Wprowadzenie 5 razy błędnego hasła powoduje zablokowanie użytkownika serwisu na 15 minut. Po tym czasie możesz ponownie spróbować się zalogować.
-
3 lata.
-
NIE, tylko Bank może tworzyć konta w serwisie internetowym ING eTerminal.
Musisz złożyć taką dyspozycję w wiadomości w bankowości internetowej. Podaj imię i nazwisko użytkownika oraz adres e-mail.
Integracje
Integracje z kasami fiskalnymi
-
Usługa integracji polega na automatycznym przekazaniu transakcji z kasy fiskalnej lub systemu sprzedażowego do terminala, bez konieczności samodzielnego wpisywania kwoty transakcji na terminalu.
Kasjer - po zeskanowaniu wszystkich produktów - wybiera na kasie sposób płatności kartą. Następnie kwota sprzedaży przesyłana jest do terminala, który automatycznie rozpoczyna transakcję sprzedaży. Po użyciu przez klienta karty w terminalu następuje autoryzacja i wynik transakcji przesyłany jest zwrotnie do kasy. Potwierdzenie płatności drukowane jest przez kasę lub przez terminal.
Dzięki temu rozwiązaniu proces sprzedaży przebiega sprawniej oraz eliminuje ewentualne pomyłki przy wprowadzaniu kwoty transakcji. Możliwe jest także przesyłanie dodatkowych danych dla transakcji np. numer zamówienia, które ułatwią ich rozliczenie.
-
Możesz zintegrować eTerminal z aplikacją Wirtualna Kasa Fiskalna. Dzięki temu przyjmiesz i zarejestrujesz płatność na jednym telefonie.
Dla branży hotelarskiej i gastronomi oznacza to całkowitę rezygnacja z fizycznych urządzeń.
-
Obecnie nie ma obowiązku integracji kas fiskalnych z terminalami płatniczymi. Reguluje to Ustawa o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług, ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw.
Dane transakcyjne obejmujące wszystkie transakcje płatnicze wykonane na terminalu płatniczym są raportowane do Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) przez agentów rozliczeniowych (w tym także ING Bank Śląski). Raportowanie obejmuje wszystkie transakcje płatnicze wykonane na terminalu płatniczym.
Zakres raportowanych danych obejmuje:
- Liczbę oraz łączną wartość transakcji dokonanych przy użyciu terminali płatniczych.
- Informacje o transakcjach sprzedaży oraz zwrotach, które należy raportować oddzielnie.
- Dane identyfikujące akceptanta płatności, takie jak numer NIP, z podziałem na osoby fizyczne i niefizyczne.
- Informacje o terminalach płatniczych, w tym ich lokalizację oraz identyfikatory.
- ING Bank Śląski udostępnia możliwość integracji terminala z kasą fiskalną/ systemem sprzedażowym. Szczegóły na naszej stronie poświęconej integracjom
-
Poniżej prezentujemy zestawienie oferowanych przez nas modeli i typów terminali, które mogą zostać zintegrowane z kasami lub systemami księgowymi.
Terminale stacjonarne (Ethernet) Terminale przenośne (WIFI) Verifone V205c Verifone V240m WIFI Verifone V200t Verifone V240m PLUS Verifone VX520 Verifone VX675 WIFI -
Terminale płatnicze, które oferuje Bank, mogą zostać zintegrowane ze wskazanymi w poniższej tabeli modelami kas fiskalnych online.
ELZAB POSNET NOVITUS K10online Ergo Online 1.01 NANO ONLINE (od wersji 1.30 220) MiniLT online Bingo Online 1.01 SENTO ONLINE (od wersji 1.30) Mini online Mobile Online 1.01 MAŁA ONLINE (od wersji 1.40) Jota online Neo Online 1.01 NANO II ONLINE (od wersji 1.10) Bingo Online 1.01 LINK ONLINE (od wersji 1.00) Revo Online 1.01 ONE ONLINE (od wersji 68.174) Fawag Lite 1.01 NEXT (od wersji 68.174) Fawag Lite 1.01 NEXT ONLINE (od wersji 68.174) -
Terminale płatnicze, które oferuje ING, mogą zostać zintegrowane z następującymi systemami sprzedażowymi.
INSERT:
- Subiekt GT
- Subiekt nexo
- Subiekt nexo PRO
- Navireo
INSOFT:
- PC-Market
- PC-POS
- POS Premium
- Mini-Market
- PC-Gastronom
- PC-Petrol
- mPOS (aplikacja mobilna)
ASSECO:
- Wapro Mag
- Wapro Fakturka
COMARCH:
- ERP Optima
- ERP XT
- ERP XL
- ERP Enterprise
- ERP Altum
- ERP Optima Detal
BASE SYSTEMS:
- Base System XSOL
SAI SOLUTIONS:
- SAI Solutions
K2ONLINE:
- webPOS
SYMPLEX:
- Small Business
DOTYKAĆKA:
- Dotykaćka
MAGRES:
- Profipiek
MERCO:
- izzyRest
- izzyHotel
Gastroprofit:
- Gastroprofit
Projekt 206:
- ERP Dialog
Magres:
- Profipiek
Kamsoft:
- Kamsoft
-
Uruchomienie usługi odbywa się na podstawie wniosku o integrację. Należy go wypełnić i złożyć w banku, wysyłając wiadomością wiążącą w ING Business.
Wniosek dostępny jest również na stronie internetowej:
https://www.ing.pl/przedsiebiorstwa-i-jst/karty-platnosci/terminale-integracje -
Wniosek o integrację terminala płatniczego z kasą fiskalną online/systemem sprzedażowym możesz złożyć po otrzymaniu i uruchomieniu terminala płatniczego – we wniosku należy wskazać nr terminala / terminali płatniczych (POS ID / TID), które mają zostać zintegrowane z kasą fiskalną online/systemem sprzedażowym.
-
Nie pobieramy opłat za włączenie integracji terminali z kasą fiskalną/systemem sprzedażowym. Dostarczamy skonfigurowane odpowiednio terminale, gotowe do pracy z kasą fiskalną i/lub systemem kasowym Akceptanta.
Kasa fiskalna/system kasowy Akceptanta może wymagać konfiguracji i włączenia integracji z terminalem POS. Takie włączenie może wymagać zlecenia przez Akceptanta odpowiedniej parametryzacji przez dostawcę systemu kasowego, co może wiązać się z dodatkowymi opłatami. Bank nie pokrywa opłat wymaganych przez producenta kas fiskalnych/systemów sprzedażowych.
-
Akceptant - po otrzymaniu informacji w ING Business o zrealizowaniu jego wniosku o integrację terminala - powinien skontaktować się producentem kasy fiskalnej online/systemu sprzedażowego, aby zamówić usługę parametryzacji urządzenia, na którym jest zainstalowany system sprzedażowy.
ING Bank w ramach realizacji wniosku o integrację nie odpowiada oraz nie wspiera procesu parametryzacji i przygotowania kasy fiskalnej/systemu sprzedażowego Akceptanta.
-
Akceptant powinien wykonać następujące czynności:
1. Aktualizację oprogramowania na terminalu.
- Automatyczne pobranie aktualizacji – należy zostawić terminal na noc podłączony do zasilania lub naładowany z dostępem do sieci internet. W nocy terminal pobierze i zainstaluje aktualizację, wykonanie aktualizacji potwierdzone jest wydrukiem z terminala.
- Manualnie – należy na terminalu wybrać Admin, a następnie Połączenie do TMS, w ciągu kilku sekund terminal pobierze i zainstaluje aktualizację, wykonanie aktualizacji potwierdzone jest wydrukiem z terminala.
2. Konfigurację połączenia terminala z kasą fiskalną online/systemem sprzedażowym zgodnie z załączoną instrukcją.
3. Wykonanie konfiguracji kasy fiskalnej online/urządzenia na którym zainstalowany jest system sprzedażowy. W tym przypadku, akceptant powinien się zwrócić o pomoc do producenta kasy fiskalnej online/systemu sprzedażowego.
Po wykonaniu tych czynności terminal jest gotowy do integracji z kasą fiskalną online/systemem sprzedażowym.
-
Integracja terminala płatniczego od momentu złożenia wniosku trwa po stronie ING Banku maksymalnie 2 dni robocze.
Akceptant po otrzymaniu informacji w ING Business o zrealizowaniu jego wniosku o integrację terminala powinien skontaktować się producentem kasy fiskalnej online/systemu sprzedażowego, aby zamówić usługę parametryzacji urządzenia, na którym jest zainstalowany system sprzedażowy.
-
W takiej sytuacji :
- Sprawdź, czy wskazany na wniosku adres IP kasy fiskalnej online/urządzenia, na którym zainstalowany jest system sprzedażowy, jest prawidłowy i przypisany do tego urządzenia.
- Upewnij się, czy terminal pobrał aktualizację. Jeśli nie, to pozostaw urządzenie naładowane lub podłączone do sieci, włączone na noc z dostępem do sieci lub wykonaj aktualizację manualnie.
- Zweryfikuj typ połączenia, po którym komunikuje się terminal V200t i ustaw go na Ethernet.
- Terminal V200t zapewnia zarówno komunikację GPRS, jak i Ethernet, ale integracja z kasą fiskalną online/systemem sprzedażowym jest możliwa tylko i wyłącznie przy wykorzystaniu łącza Ethernet.
- Weryfikuj wspólnie z przedstawicielem producenta kasy fiskalnej online/systemu sprzedażowego poprawność konfiguracji kasy fiskalnej online/systemu sprzedażowego z terminalem płatniczym.
-
W takiej sytuacji :
- Sprawdź, czy wskazany na wniosku adres IP kasy fiskalnej online/urządzenia, na którym zainstalowany jest system sprzedażowy jest prawidłowy i przypisany do tego urządzenia.
- Upewnij się, czy terminal pobrał aktualizację. Jeśli nie, to pozostaw naładowany lub podłączony do sieci, włączony na noc z dostępem do sieci lub wykonaj aktualizację manualnie.
- Zweryfikuj typ połączenia, po którym komunikuje się terminal V240m Plus i ustaw go na WIFI.
- Terminal V200t zapewnia zarówno komunikację GPRS jak i WIFI, ale integracja z kasą fiskalną online/systemem sprzedażowym jest możliwa tylko i wyłącznie przy wykorzystaniu łącza WIFI.
- Zweryfikuj wspólnie z przedstawicielem producenta kasy fiskalnej online/systemu sprzedażowego poprawność konfiguracji z terminalem płatniczym.
-
1. Klient wypełnia wniosek o integrację.
2. Klient składa wniosek wiadomością wiążącą w ING Business, podpisując zgodnie z obowiązującym schematem akceptacji.
3. Wniosek Klienta trafia do ING w celu wykonania parametryzacji
4. Pracownik ING parametryzuje integrację w systemach bankowych na podstawie otrzymanego wniosku. W przypadku błędnego wypełnienia wniosku lub braku informacji koniecznych do sparametryzowania integracji, stosowna informacja jest przekazana do opiekuna Klienta w ING.
5. Pracownik ING przesyła do opiekuna klienta informację, że terminal jest gotowy do pobrania aktualizacji oprogramowania umożliwiającej zintegrowanie terminala z kasą fiskalną online lub systemem ERP. W komunikacji tej znajduje się także:
- opis czynności, które musi wykonać Klient, aby terminal zaktualizował oprogramowanie oraz
- instrukcja, która przyda się Klientowi lub technikowi producenta systemu ERP/kasy fiskalnej, aby połączyć urządzenie z zainstalowanym systemem ERP/kasę fiskalną online z naszym terminalem.
6. Opiekun Klienta w ING informuje Klienta o możliwości wykonania integracji.
Widzisz następujący komunikat?
Nie otwieraj pliku w przeglądarce, lecz zapisz go na swoim komputerze (Ctrl+S) i otwórz w programie Adobe Acrobat Reader. Jego ikonka wygląda w ten sposób:
Widzisz następujący komunikat?
Nie otwieraj pliku w przeglądarce, lecz zapisz go na swoim komputerze (Ctrl+S) i otwórz w programie Adobe Acrobat Reader. Jego ikonka wygląda w ten sposób: