Centrum pomocy

  • Terminal mobilny w ING

  • Obsługa terminala

  • Transakcje na terminalu

  • Rozliczenia

  • ING POS

  • Usługi dla hoteli i wypożyczalni pojazdów

Terminal mobilny w ING

  • Co znajduje się w zestawie, który otrzymam z terminalem płatniczym?

    Zestaw zawiera:

    • terminal mobilny wraz z kartą SIM oraz zainstalowaną aplikacją do przyjmowania płatności
    • zasilacz do terminala z instrukcją, jak naładować urządzenie
    • 1 rolkę papieru do wydruku potwierdzeń
    • zestaw naklejek, które informują o tym, jakie karty akceptujemy i że mamy system płatności mobilnych BLIK
    • opcjonalnie stację bazową USB do ładowania terminala lub stację bazową USB z wejściem LAN, która umożliwia połączenie poprzez Ethernet oraz ładowanie terminala.
  • Czym charakteryzuje się terminal mobilny Verifone Engage?

    Terminal Verifone Engage model V240m to nowoczesny, kompaktowy terminal mobilny z dotykowym ekranem 3,5'' o wysokiej rozdzielczości. 

    • Umożliwia akceptację płatności w dowolnym miejscu - w Twojej firmie i bezpośrednio u klienta.
    • Umożliwia komunikację poprzez sieć GSM/GPRS.
    • Posiada pamięć 384 MB (256 MB Flash, 128 MB SDRAM), microSD.
  • Jak zbudowany jest terminal mobilny Verifone Engage?

  • Jak oznaczyć mój punkt handlowy, by wskazać klientom możliwość płatności bezgotówkowych na terminalu?

    Żeby poinformować klientów o akceptowanych kartach płatniczych, możliwości płacenia BLIKIEM oraz usłudze Cashback (wypłata gotówki przy okazji płatności kartą), wykorzystaj materiały, jakie otrzymujesz wraz z terminalem płatniczym.

    W zestawie znajdują się 2 naklejki z logotypami kart, które terminal akceptuje oraz 2 naklejki „Tu wypłacisz gotówkę” (jeśli zdecydowałeś się na dodatkową usługę Cashback).

    Przyklej naklejki na głównych drzwiach wejściowych lub w witrynie sklepu oraz w punkcie przyjmowania płatności – np. przy kasie.

  • Jak uruchomić terminal Verifone Engage po raz pierwszy

    1. Odszukaj e-mail do aktywacji systemu ING POS
    Na adres e-mail podany w umowie, wysłaliśmy jedną wiadomość z linkiem aktywacyjnym.
    Wiadomość przesłaliśmy z adresu: aktywacja@pos.ingbank.pl (jeżeli nie widzisz wiadomości w skrzynce odbiorczej, sprawdź zakładkę SPAM).

    2. Zaloguj się do systemu ING POS
    Wejdź na link aktywacyjny do systemu ING POS. System poprosi Cię o zmianę hasła. Wprowadzenie 5 razy błędnego hasła powoduje zablokowanie systemu ING POS na 30 minut. System ING POS jest dostępny pod adresem: https://pos.ingbank.pl

    3. Wyszukaj terminal
    Wejdź w sekcję Terminale, wyszukaj urządzenie po adresie lokalizacji, a następnie przejdź poprzez link do „Opcje” i wybierz szczegóły. Jeśli zamówiłeś kilka terminali do jednej lokalizacji, wówczas na podstawie numeru S/N (numer seryjny terminala) odszukaj odpowiedni protokół urządzenia oraz numer TID (identyfikator terminala). Następnie wejdź do systemu ING POS i po numerze TID odszukaj terminal. Poprzez link wejdź do jego „Opcje” i wybierz szczegóły.

    4. Odczytaj hasło startowe
    Hasło startowe znajdziesz w prawej kolumnie, po wejściu w link „Opcje” i wybierz szczegóły
    terminala w danej lokalizacji.

    5. Naładuj urządzenie
    Instrukcja podłączenia do ładowania znajduje się w opakowaniu terminala.

    6. Uruchom terminal
    • Aby włączyć terminal, przytrzymaj przez kilka sekund zielony przycisk Enter.
    • Aby wyłączyć terminal, przytrzymaj dłużej czerwony przycisk Cancel. Następnie z ekranu POWER
    PANEL wybierz SHUTDOWN.

    7. Aktywuj
    Po uruchomieniu terminala pojawi się ekran powitalny. Wybierz na ekranie pozycję AKTYWACJA.

    8. Wpisz hasło startowe
    Wpisz hasło startowe - 6-cyfrowy kod odczytany w systemie ING POS i zatwierdź zielonym
    przyciskiem Enter.

    9. Terminal gotowy
    Następnie na ekranie wyświetli się pasek postępu konfiguracji aplikacji. Może potrwać to kilka minut. Nastąpi automatyczny restart terminala. Po ponownym uruchomieniu terminal będzie gotowy do pracy.

  • Zamówiłem terminal ze wsparciem technika – serwisanta. Co muszę zrobić, żeby zacząć przyjmować płatności?

    Jeśli urządzenie dostarczył Ci technik - serwisant, to on uruchomi aplikację i przygotuje Twój terminal do przyjmowania płatności.

  • Jak zgłosić podejrzaną transakcję?

    Transakcje podejrzane zgłoś pod numerem tel. 32 357 47 37 (numer znajduje się na odwrocie terminala i dostępny jest przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia).

    Zrób to w sytuacji, gdy:

    • posiadacz karty zachowuje się podejrzanie
    • transakcja wykonywana przez posiadacza karty przebiega podejrzanie.

    Kiedy zgłaszasz transakcję podejrzaną, musisz:

    • mieć przy sobie kartę płatniczą klienta
    • rozpocząć rozmowę od słów: „Dzwonię w sprawie autoryzacji, kod 10”
    • odpowiedzieć spokojnym tonem na pytania konsultanta
    • poinformować posiadacza karty, że to rutynowe czynności
    • podać konsultantowi swój unikalny numer klienta MID lub POS ID (są widoczne na wydruku) oraz podstawowe dane dotyczące transakcji.

Obsługa terminala

  • Jak wykonać zamknięcie dnia na terminalu?

    Zamknięcie dnia na terminalu - to wysyłka danych transakcyjnych z terminala oraz wydrukowanie zestawienia transakcji wykonanych od ostatniego Zamknięcia dnia.

    Operację rozliczenia dnia, terminal wykonuje automatycznie − codziennie o tej samej porze.

    Jeżeli terminal jest zajęty lub wyłączony, zamknięcie dnia wykona najszybciej, jak będzie to możliwe po jego włączeniu. Po wykonaniu zamknięcia dnia transakcje są usuwane z terminala. Zamknięcie dnia można także wykonać ręcznie w dowolnym momencie dnia. Wówczas terminal nawiązuje połącznie z centrum rozliczeniowym i wysyła podsumowanie wszystkich transakcji.

    Po poprawnym rozliczeniu, historia transakcji jest usuwana z terminala - nie ma możliwości wydrukowania kopii ani unieważnienia transakcji.

    1. Wejdź w ADMIN wybierz opcję ZAMKNIĘCIE DNIA.

    2. Otrzymasz wydruk z rozliczeniem terminala. Po poprawnym rozliczeniu historia transakcji jest usuwana z terminala.

  • Jaki papier do wydruków mam stosować w terminalu?

    W urządzeniu stosuj papier do drukarek termicznych w rolkach o szerokości 57 mm i średnicy maksymalnej 40 mm.
    Papier możesz kupić samodzielnie. Jest to ten sam jak do kasy fiskalnej.

    Gdy na papierze pojawią się barwne paski sygnalizujące koniec rolki, załóż nową w sposób pokazany na obrazkach poniżej:

    Jak prawidłowo włożyć papier do terminala Verifone Engage model v240m .

    1. Lekko odciągnij zatrzask pokrywy drukarki.
    2. Otwórz pokrywę i usuń pozostałości zużytej rolki.
    3. Zdejmij opakowanie papieru, rozwiń około 15 cm papieru i umieść papier w komorze. Papier musi być włożony tak, aby zawijał się za obudową pokrywy, a nie w stronę klawiatury. Jeśli źle założysz papier, terminal nie będzie drukował paragonów.
    4. Zamknij pokrywę i oderwij wystający kawałek papieru.
  • Czy muszę archiwizować wydruki z terminala?

    Paragon, który potwierdza przeprowadzenie transakcji, przechowuj zgodnie z okresem ustalonym w Umowie. Zwróć uwagę na papier paragonu – jest podatny na temperaturę, światło – dlatego przechowuj go w zaciemnionym i chłodnym miejscu. Możemy poprosić Cię o dostarczenie wydruku – np. żeby wyjaśnić reklamację.

  • Klientowi przekazuję oryginał czy kopię potwierdzenia transakcji?

    Klientowi należy przekazać kopię potwierdzenia transakcji. Ty powinieneś pozostawić oryginał potwierdzenia transakcji i przechowywać je 2 lata na wypadek ewentualnej reklamacji klienta.

 

Zobacz jak obsługiwać terminal z nowym oprogramowaniem:
„Jak korzystać z terminali płatniczych ING Banku Śląskiego”

Transakcje na terminalu

  • Jakie płatności mogę przyjmować na terminalu płatniczym?
    1. Terminal przyjmuje płatności następującymi kartami płatniczymi VISA i Mastercard:

      Możesz akceptować karty z chipem, paskiem magnetycznym lub karty zbliżeniowe.
    2. Terminal przyjmuje także płatności kodem BLIK wygenerowanym na telefonie klienta.
       
      płatności kodami BLIK
  • Jakie limity transakcyjne ma mój terminal?
    Lp. Nazwa limitu Definicja limitu Wartość limitu ustawiona na terminalu płatniczym
    1 minimalna kwota pojedynczej transakcji minimalna kwota za transakcję, którą można zapłacić kartą lub Blikiem 0,02 zł
    2 maksymalna kwota pojedynczej transakcji maksymalna kwota za transakcję, którą można zapłacić kartą lub Blikiem 20.000,00 zł
    3 minimalna kwota wypłaty Cashback minimalna kwota, którą można wypłacić przy okazji płatności kartą Visa, Mastercard, Maestro 1,00 zł
    4 maksymalna kwota Cashback dla transakcji Visa maksymalna kwota, którą można wypłacić przy okazji płatności kartą Visa 300,00 zł
    5 maksymalna kwota Cashback dla transakcji Mastercard i Maestro maksymalna kwota, którą można wypłacić przy okazji płatności kartą Mastercard i Maestro 500,00 zł
  • Jak przyjąć płatność kartą na terminalu płatniczym?

    Sprzedaż możesz rozpocząć na terminalu na różne sposoby.

    • Wybierz dowolny przycisk numeryczny - sprzedaż jest ustawiona jako transakcja domyślna, lub
    • Wybierz opcję „WIĘCEJ”, a następnie wybierz: „Sprzedaż” i zatwierdzić zielonym przyciskiem.

     

    1. Na terminalu pojawi się ekran „Sprzedaż”. Wprowadź kwotę i zaakceptuj wartość zielonym przyciskiem Enter.
    2. Wprowadź kartę do odpowiedniego czytnika chipowego lub magnetycznego. Jeśli klient woli płatność zbliżeniową, przyłóż kartę do terminala.
    3. Uwierzytelnienie
      • Jeżeli klient użył karty z chipem lub paskiem magnetycznym, terminal poprosi, aby klient wpisał swój PIN i zatwierdził przyciskiem Enter
      • Klient musi wpisać PIN również przy płatności zbliżeniowej powyżej 100 zł oraz na żądanie banku wystawcy karty.
      • Jeżeli klient musi potwierdzić transakcję podpisem posiadacza karty – poproś go o podpis na wydrukowanym paragonie. Zweryfikuj złożony podpis z podpisem na karcie. Jeśli podpis jest zgodny – wybierz opcję TAK. Zachowaj podpisane przez klienta potwierdzenie. Kopię, którą wydrukował terminal, przekaż klientowi. Jeśli podpis jest niezgodny – wybierz opcję NIE. Terminal sam unieważni transakcję.
    4. W tym momencie następuje autoryzacja transakcji. Terminal łączy się z centrum autoryzacyjnym. Po wyświetleniu komunikatu „Transakcja zaakceptowana” – wyjmij kartę z czytnika.
    5. Terminal wydrukuje pokwitowanie dla Ciebie i zapyta o kopię wydruku dla klienta. Wciśnij odpowiedni klawisz pod opcją TAK lub NIE.
  • Jak przyjąć płatność BLIKIEM na terminalu płatniczym?
    1. Wybierz na terminalu opcję „Sprzedaż”, wprowadź kwotę i zaakceptuj przyciskiem Enter.
    2. Pojawi się ekran z kwotą, walutą oraz informacją „Wprowadź kartę”. Na ekranie wybierz opcję BLIK.
    3. Poproś klienta, aby wprowadził kod BLIK, a następnie potwierdził przyciskiem Enter lub OK na ekranie. Aby zatwierdzić transakcję klient musi zaakceptować
      ją na swoim telefonie.
    4. Dalej transakcja przebiega tak jak zwykła sprzedaż z użyciem karty. Na terminalu pojawi się komunikat „Transakcja zaakceptowana”, a następnie pytanie o kopię wydruku dla klienta?”.
  • Jak unieważnić transakcję na terminalu?

    Unieważnienie – dzięki temu możesz anulować transakcje na terminalu. Możesz to zrobić tylko dla transakcji sprzedaży wykonanych przed zamknięciem dnia rozliczeniowego.

    1. Wybierz na terminalu WIĘCEJ, następnie UNIEWAŻNIENIE i wprowadź numer rachunku, jaki chcesz unieważnić. Następnie zaakceptuj przyciskiem Enter lub wybierz opcję OK na ekranie.

      Nr rachunku znajdziesz na paragonie
    2. Wprowadź kwotę unieważnienia zgodną z rachunkiem. Zatwierdź przyciskiem Enter.
    3. Terminal potwierdzi unieważnienie transakcji i wydrukuje paragon unieważnienia.
    4. Możesz wydrukować kopię unieważnienia transakcji dla klienta, jeśli jej potrzebuje. Wybierz odpowiedni przycisk pod odpowiedzią TAK lub NIE.
    5. Jeżeli na terminalu nie ma transakcji o wprowadzonym numerze rachunku, terminal wyświetli następujący komunikat: Brak transakcji do unieważnienia.
  • Jak zrobić zwrot na terminalu?

    Zwrot – transakcja, dzięki której możemy uznać reklamację i zwrócić klientowi pieniądze. Nie musi być powiązana z transakcjami wykonanymi wcześniej na terminalu.

    Żeby zrobić zwrot musisz wprowadzić hasło administracyjne. Znajdziesz je po zalogowaniu się do ING POS. Wejdź w sekcję „Terminale--> Opcje --> Szczegóły”. Hasło nie ulega zmianie. Jeśli 3 razy z rzędu się pomylisz, zablokujemy na 2 minuty możliwość wprowadzania hasła. Po tym czasie możesz ponownie je wprowadzić.

    1. Wybierz na terminalu opcję „Zwrot”. Wpisz hasło administracyjne. Następnie wprowadź kwotę i zaakceptuj przyciskiem Enter lub OK.
    2. Odczytaj kartę przez chip, pasek magnetyczny lub zbliż kartę do terminala.
    3. Terminal wydrukuje dla Ciebie potwierdzenie wykonanego zwrotu. Poproś właściciela karty, aby się na nim podpisał. Sprawdź podpis na wydruku z podpisem na karcie i potwierdź zgodność, wybierając TAK lub użyj przycisku Enter.
    4. Terminal wydrukuje potwierdzenie transakcji zwrotu dla klienta i będzie gotowy do dalszej pracy.
  • Jak wypłacić gotówkę na terminalu - sprzedaż z opcją Cashback?

    Cashback – transakcja, dzięki której klient może wypłacić gotówkę ze swojego rachunku. Jest ona możliwa tylko w przypadku karty płatniczej, która ma taką funkcję.

    1. Wybierz na terminalu opcję 1. „Sprzedaż”, wprowadź kwotę i zaakceptuj przyciskiem Enter. Do terminala wprowadź kartę, która przeprowadzi transakcję z wypłatą gotówki.
    2. Na ekranie terminala pojawi się pytanie: „Czy chcesz wypłacić gotówkę”, na które można odpowiedzieć za pomocą klawiszy funkcyjnych pod odpowiedziami: TAK, NIE lub używając czerwonego Cancel i zielonego przycisku Enter. Wybierz TAK.
    3. Na terminalu pojawi się ekran „Czy chcesz wypłacić gotówkę”. Wpisz kwotę do wypłaty i zatwierdź przyciskiem Enter.
    4. W kolejnym kroku terminal wyświetli kwotę transakcji. Poproś klienta o wpisanie PIN-u. Następnie transakcja przebiega tak jak tradycyjna sprzedaż.

Rozliczenia

  • Czy dostanę fakturę VAT za dzierżawę terminala płatniczego?

    Fakturę VAT uwzględniającą wszystkie opłaty inne niż transakcyjne wystawiamy najpóźniej 15 dnia miesiąca, po miesiącu, którego dotyczą opłaty. Fakturę przygotowujemy automatycznie i wysyłamy na adres e-mail wskazany na wniosku o terminal.

  • Kiedy otrzymam pieniądze z transakcji?

    Pieniądze za transakcje wykonane do godz. 24:00 w danym dniu, znajdą się na Twoim koncie w następnym dniu roboczym do godziny 10:00. Rozliczenie za piątek księgowane jest na Twoim koncie w sobotę.Pieniądze za transakcje wykonane w sobotę, niedzielę zostaną zaksięgowane na Twoim koncie w poniedziałek do godziny 10.00.

    Informacje o rozliczeniu każdej transakcji i naliczonych opłatach znajdziesz na portalu ING POS.

    Jeśli uznasz, że:

    • transakcje rozliczyły się błędnie,
    • opłaty zostały błędnie naliczone,
    • chcesz zgłosić reklamację,

    zadzwoń na naszą infolinię.

  • Otrzymałem fakturę za terminal mailem, ale niechcący wykasowałem maila. Chcę dostać fakturę jeszcze raz. Co mam zrobić?

    Wyślij wiadomość w bankowości internetowej z prośbą o ponowne przesłanie faktury.  Wskaż w niej, za jaki okres mamy przygotować duplikat faktury.

  • Z czego składa się opłata za transakcje wykonane kartami Visa lub Mastercard?

    Opłata za transakcje wykonane na terminalu kartami Visa oraz Mastercard składają się z:

    1. Opłaty interchange (IRF) – jest to opłata, którą przekazujemy na rzecz banku wydającego kartę z tytułu transakcji płatności tą kartą. Ma ona na celu zrekompensowanie  bankowi wydającemu kartę ryzyka i koszty ponoszone w związku z obsługą rachunku właściciela karty.

    Stawki:

    • Od transakcji wykonanej kartą debetową pobierana jest wartość 0,2%
    • Od transakcji wykonanych kartą kredytową  pobierana jest wartość 0,3%
    1. Opłaty Assessment Fee (AF) – jest to opłata systemowa, jaką pobierają organizacje płatnicze VISA i Mastercard za przeprocesowanie transakcji. Wysokość opłat jest uzależniona od wysokości kwoty oraz ilości wykonywanych transakcji.  

    Aktualne stawki opłat Interchange Fee oraz Assesment Fee :

    1. Marża za usługę (MSF) – jest to część prowizji jaką pobiera bank za świadczoną usługę terminala płatniczego.   

     

     

     

     

     

    Zgodnie z regulacjami unijnymi poszczególne składowe prowizji od transakcji są księgowane jako oddzielne transakcje na rachunku bieżącym klienta. 

  • Czy otrzymam fakturę za prowizję od transakcji?

    Nie, prowizja od transakcji dokumentowana jest na wyciągu bankowym. Wyciąg bankowy uznawany jest za fakturę .

ING POS

Usługi dla hoteli i wypożyczalni pojazdów

  • Jakie są dodatkowe usługi dla hoteli i wypożyczalni pojazdów?

    Preautoryzacja - dzięki niej możesz czasowo zablokować pieniądze na koncie lub karcie kredytowej klienta, aby zabezpieczyć przyszłe należności z tytułu najmu pokoju, pojazdu i innego sprzętu. Usługa ta potwierdza, że klient ma pieniądze na pokrycie zobowiązania.

    Dopełnienie preautoryzacji – pobierasz z konta lub karty klienta kwotę zablokowaną podczas transakcji preautoryzacji. Dopełnienie możesz wykonać tylko raz na kwotę mniejszą lub równą kwocie preautoryzacji.

    Sprzedaż bez fizycznego użycia karty płatniczej (transakcja na odległość Mail Order/Telephone Order) 
    Twój klient płaci za swój pobyt w hotelu lub wynajęcie pojazdu, przekazując Ci telefonicznie lub przez e-mail swoje: 
    •    imię i nazwisko widniejące na karcie płatniczej, 
    •    numer karty płatniczej, 
    •    datę ważności, 
    •    kod CVV2/CVC2. 
    Dzięki temu możesz wykonać transakcję płatniczą obciążeniową na terminalu płatniczym, korzystając z danych podanych przez swojego klienta.

    Wszystkie trzy usługi na terminalu płatniczym uruchamiamy łącznie.

  • Kto może skorzystać z preautoryzacji i transakcji na odległość?
    • Hotele, pensjonaty, wynajmujący pokoje, kwatery i apartamenty, parki i pola namiotowe
    • Wypożyczalnie pojazdów (samochody, motocykle, kampery, przyczepy kempingowe, samochody ciężarowe, autobusy, łodzie, hulajnogi, rowery)
    • Wypożyczalnie sprzętu rekreacyjnego, sprzętu i narzędzi
    • Lokalny i podmiejski pasażerski transport pasażerski, koleje pasażerskie, taksówki i limuzyny, linie autobusowe rejsowe, obsługa linii wycieczkowych i statków pasażerskich
    • Punkty ładowania pojazdów elektrycznych
    • Restauracje, punkty z jedzeniem, organizatorzy przyjęć, bary, kluby nocne, dyskoteki
    • Parkingi, parkometry i garaże
    • Parki rozrywki, organizatorzy festynów, eventów i koncertów, firmy prowadzące przedsprzedaż biletów cyrkowych, usługi wróżki na festynach.

    Pełna lista wynika z regulacji Organizacji płatniczych Visa i Mastercard. Pobierz listę kodów
     

  • W jaki sposób mogę zamówić włączenie nowych usług na terminalu?

    Jeśli masz nasz terminal płatniczy, pobierz wniosek w pliku PDF na swój komputer, otwórz go w programie Adobe Acrobat wypełnij go i wyślij do nas przez bankowość internetową:

    - Jeśli korzystasz z Mojego ING pobierz ten Wniosek o włączenie usług 

    - Jeśli korzystasz z ING Business pobierz ten Wniosek.

    Jeśli nie jesteś jeszcze naszym klientem, zostaw numer oddzwonimy.

     

    icon

    Masz problemy z otwarciem pliku PDF?

    Zobacz, jak go rozwiązać

  • Czy poniosę dodatkowe opłaty za włączenie lub wyłączenie nowych usług na terminalu płatniczym?

    Nie, włączenie i wyłączenie usługi jest bezpłatne.

    Opłata za preautoryzację jest taka sama jak za zwykłe płatności kartą.

  • Czy Bank udostępnia formularze do przyjmowania rezerwacji z usługą preautoryzacji, ich odwoływania lub zmiany?

    Tak, udostępniamy takie formularze naszym klientom w serwisie ING POS. Możesz również korzystać z własnych dokumentów, pod warunkiem że zawierają dane prezentowane na naszych dokumentach.

  • Jak wykonać transakcję preautoryzacji na terminalu płatniczym?

    Skorzystaj z naszego przewodnika, który poprowadzi Cię krok po kroku przez transakcje  preautoryzacji, dopełnienia preautoryzacji i transakcji sprzedaży bez fizycznego użycia karty płatniczej.