Dlaczego warto mieć swój profil zaufany?
Masz bezpłatny dostęp do urzędów przez internet 24/7
Składasz wnioski bez kolejek
Sprawdzasz statusy swoich spraw urzędowych
Opłaty urzędowe robisz w Moim ING
Już teraz załóż profil zaufany w bankowości internetowej.
#zostańwdomu
Z profilem zaufanym złożysz wnioski w ZUS, CEiDG i w innych urzędach
Możesz np. złożyć wniosek o zwolnienie ze składek ZUS na 3 miesiące.
Jak to działa?
Profil zaufany to Twoje darmowe narzędzie, które umożliwia m.in. złożenie podpisu elektronicznego (podpisu zaufanego), z którym załatwisz wiele spraw urzędowych przez internet. Zakładasz go dzisiaj, a korzystasz kiedy tego potrzebujesz.
Zakładasz bezpłatnie profil zaufany za pośrednictwem Mojego ING
Profil jest ważny przez 3 lata.
Załatwiasz sprawy urzędowe
na stronie administracji publicznej
(np. CEiDG, ZUS).
Wysyłasz wnioski podpisane podpisem zaufanym
jako metodę logowania do Profilu wybierasz bankowość internetową Moje ING (profil zaufany). Po zalogowaniu wrócisz na stronę urzędu.
Co możesz załatwić z profilem zaufanym?
Te sprawy mogą Cię teraz szczególnie zainteresować
- zawnioskujesz o zwolnienie ze składek ZUS na 3 miesiące
- skorzystasz z dofinansowania do pensji swoich pracowników
- odroczysz lub rozłożysz na raty należności ZUS
- odroczysz płatność podatku
- skorzystasz z dofinansowania części kosztów wynagrodzeń dla swoich pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne
- zmienisz wpis w CEIDG, zawiesisz i wznowisz działalność
Sprawdź listę spraw jakie możesz załatwić w ramch Tarczy antykryzysowej
Sprawdź listę wszystkich spraw jakie możesz załatwić korzystając z profilu zaufanego
Jak założyć profil zaufany w Moim ING?
Nie jesteś klientem?
Aby założyć profil zaufany musisz mieć dostęp do bankowości internetowej Moje ING. Otrzymasz go np. wraz z kontem firmowym
Przykład
Jak złożyć wniosek o odroczenie terminu płatności składek ZUS?
Oprócz profilu zaufanego do załatwienia tej sprawy przyda Cię się również usługa PUE ZUS. Dzięki niej, zalogujesz się do ZUS wprost z Mojego ING.
Instrukcję składania wniosku krok po kroku, przygotowali eksperci ING Księgowości - przejdź do instrukcji na blogu ING Księgowości
Reklamacje
Gdzie składać reklamacje dotyczące profilu zaufanego?
Jeśli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości internetowej ING Banku Śląskiego |
w zakresie składania wniosku o utworzenie profilu zaufanego oraz autoryzacji dyspozycji z wykorzystaniem usługi profil zaufany – w ING Banku Śląskim:
Reklamacje rozpatrujemy zgodnie z przyjętymi w banku zasadami. |
Jeśli dotyczą obsługi spraw w e-administracji |
prosimy o zwrócenie się bezpośrednio do właściwego urzędu. |
Pytania i odpowiedzi
- Co to jest profil zaufany?
To darmowe narzędzie, dzięki któremu możesz m.in. złożyć podpis elektroniczny (podpis zaufany). To z kolei pozwoli Ci załatwić określone sprawy urzędowe przez internet, bez wychodzenia z domu.
- Jaka jest rola bankowości internetowej Moje ING w korzystaniu z profilu zaufanego?
W Moim ING możesz identyfikować, uwierzytelniać się i autoryzować usługi związane z profilem zaufanym.
- Czy warto założyć profil zaufany w naszym banku?
Warto, bo oszczędzasz swój czas. Twoją tożsamość potwierdzamy w bankowości internetowej, dzięki czemu profil zaufany zakładasz w kilka chwil przez internet.
- Czy profil zaufany mogę założyć bez wychodzenia z domu?
Tak - jeśli jesteś naszym klientem, który potwierdził swoje dane osobowe w oddziale naszego banku np. dowodem osobistym lub paszportem. Profil zaufany możesz założyć przez bankowość internetową Moje ING, bez konieczności wychodzenia z domu.
- Jak logować się z profilem zaufanym do urzędów przez bankowość internetową Moje ING?
- Na wybranej stronie urzędu wybierz logowanie przez bankowość elektroniczną.
- Wybierz ING Bank Śląski - strona przeniesie Cię na stonę logowania do Mojego ING.
- Zaloguj się. Strona przeniesie Cię z powrotem na stronę urzędu.
- Jak podpisać dokument albo złożyć wniosek z profilem zaufanym na stronie urzędu?
- Wypełnij wniosek, który Cię interesuje.
- Kliknij „Podpisz wniosek” - strona przeniesie Cię na stronę logowania do bankowości internetowej Moje ING.
- Zaloguj się, wpisz kod autoryzacji SMS i potwierdź go.
- Gotowe - dokument podpisany.
- Ile kosztuje założenie i korzystanie z profilu zaufanego?
Nic - jest bezpłatne.
- Mam już profil zaufany w innym banku. Czy mogę go przenieść do ING Banku Śląskiego?
Tak. Po prostu załóż profil zaufany w bankowości internetowej Moje ING, a na Twoim obecnym koncie zostaną nadpisane nowe dane logowania z Mojego ING. Jednocześnie ważność Twojego konta zostanie wydłużona o 3 lata.
- Mam już profil zaufany. Czy mogę założyć profil zaufany w ING Banku Śląskim?
Możesz posiadać wyłącznie jeden profil zaufany. Profil założony możesz nadpisać zakładając profil zaufany w bankowości internetowej Moje ING. Dzięki temu będziesz mógł załatwiać sprawy urzędnowe logując się przez Moje ING.
- Czy podpis zaufany zastępuje kwalifikowany podpis elektroniczny?
Podpis zaufany w większości kontaktów z administracją publiczną zastępuje kwalifikowany podpis elektroniczny. Podpis zaufany nie zastępuje takiego podpisu np. przy podpisywaniu umów cywilno-prawnych lub w innych sytuacjach, w których przepis szczegółowy wymaga innego sposobu uwierzytelnienia.
- Czy obcokrajowiec może posiadać profil zaufany?
Tak. Musi jednak posiadać polski numer PESEL.
- Jak długo jest ważny profil zaufany?
Profil zaufany jest ważny 3 lata. Możesz przedłużyć jego ważność na stronie epuap.gov.pl.
- Mój profil zaufany niedługo traci ważność. Co zrobić by go przedłużyć?
Dostęp do profilu zaufanego jest aktywny przez 3 lata. Zanim wygaśnie, możesz przedłużyć jego ważność. Zaloguj się i złóż wniosek o przedłużenie ważności profilu zaufanego.
- Zmieniłam nazwisko. Czy muszę coś zmienić w profilu zaufanym?
Tak. Jeśli zmieni się Twoje nazwisko, podpisy złożone profilem są z mocy prawa nieważne.
Aby korzystać z profilu zaufanego, musisz unieważnić ten, który zawiera nieaktualne dane, a następnie założyć nowy.
Profil unieważnisz logując się na stronie profilu zaufanego.
Nowy profil zaufany możesz założyć w bankowości internetowej Moje ING. Upewnij się wcześniej - w sekcji Dane w Moim ING, czy Twoje dane osobowe są aktualne.
Warto wiedzieć: Zmiana nazwiska bezpośrednio w Moim ING nie jest możliwa. Zmianę nazwiska możesz zgłosić w dowolnym oddziale banku – weź ze sobą do oddziału aktualny dokument tożsamości.
- Czy urząd, do którego się zaloguję będzie miał moje dane do bankowości internetowej?
Nie, Twoje dane logowania do banku nie zostaną udostępnione.