Centrum pomocy

Jak aktywować dostęp?

Przed pierwszym logowaniem do bankowości internetowej należy aktywować dostęp do systemu nadając hasło.

Aktywuj dostęp

Jak odblokować dostęp lub zmienić hasło?

Jeśli świadomie lub nieświadomie zablokujesz dostęp do bankowości internetowej lub zapomnisz do niej hasła - nadaj nowe hasło.

Nadaj nowe hasło

Masz problem lub pytanie?

Zadzwoń do nas

Infolinia bankowości internetowej
czynna całą dobę 7 dni w tygodniu
(Koszt połączenia wg stawek operatora)

Pytania i odpowiedzi

  • Dostęp do systemu

  • Zmiana systemu

  • Rachunki, oszczędności i karty

  • Przelewy i płatności

  • Historia i wyciągi

  • Autoryzacja transakcji

  • Bezpieczeństwo

  • Aplikacja mobilna

Dostęp do systemu

  • Jak zalogować się do systemu bankowości internetowej ING?
    1. Wpisz w przeglądarkę www.ing.pl.
    2. Wybierz przycisk "Zaloguj"znajduje się w prawym górnym rogu strony.
    3. Na następnej stronie wpisz - bez odstępów - swój login
    4. Kliknij przycisk "Dalej".
    5. Na następnej stronie uzupełnij wybrane znaki hasła. 

    Przykład: Twoje hasło to CzerwonyKapturek.

    Na ekranie widzisz ponumerowane pola: od 1 do 32. Pięć z nich to pola jaśniejsze, niewypełnione - wpisz w nie odpowiednie znaki hasła. Załóżmy, że system wybrał pola nr 1, 3, 4, 7, 9. Dla Twojego hasła będą to znaki: C - e r - - n - K - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    Hasło możesz wprowadzić także za pomocą klawiatury ekranowej - jest to bezpieczniejszy sposób niż korzystanie z klawiatury standardowej.

    Korzystając z klawiatury ekranowej możesz używać następujących klawiszy funkcyjnych:

    •  SHIFT – tym przyciskiem uruchamiasz znaki specjalne oraz duże litery. Przykład: zamiast „1” pojawi się „!”, a zamiast „q” - „Q”.
    •  CAPS LOCK – tym przyciskiem uruchamiasz duże litery. Przykład: zamiast "k" pojawi się "K". Aby wrócić do małych liter, wciśnij ponownie CAPS LOCK.
    •  ALT - tym przyciskiem uruchamiasz polskie znaki. Przykład: zamiast „o” pojawi się „ó”. 
    •  BACKSPACE – tym przyciskiem wyczyścisz ostatnie pole formularza. Kursor będzie migał w poprzednim polu.
    •  ENTER – tym przyciskiem wysyłasz do nas hasło. Tak samo działa „OK”, który znajduje się pod klawiaturą ekranową.

    Gdy wprowadzisz pięć wybranych znaków hasła, kliknij „Dalej”.

     

    Problemy z zalogowaniem się do systemu?

    Zwróć uwagę, czy wpisujesz dobry login i hasło - poprzednio mogła się wkraść literówka lub mógł być włączony CAPS LOCK. Czasami układ klawiatury zamienia litery "y" i "z".

    Sprawdź jak logować się szybciej i wygodniej

     

    Ważne! Jeśli pięć razy wpiszesz błędne hasło, zablokujemy dostęp do Twojej bankowości internetowej.

    Prosimy, zawsze upewniaj się, że używasz nowoczesnego i bezpiecznego systemu operacyjnego. Wymagają tego nasze certyfikaty zabezpieczeń - SSL SHA-2.

    Dowiedz się więcej o wymaganiach SSL SHA-2

  • Czym jest i gdzie znajduje się identyfikator użytkownika?

    Identyfikator użytkownika to inaczej login, czyli indywidualny ciąg 10 znaków, który otrzymujesz jako nasz klient. Zwykle login składa się z trzech liter imienia, trzech liter nazwiska oraz czterech losowych cyfr.

    Login znajdziesz w umowie o korzystanie z systemów bankowości elektronicznej oraz aneksach do tej umowy. Mogliśmy Ci go też przekazać przy składaniu przez Ciebie na naszej stronie Wniosku o udostępnienie systemu bankowości internetowej ING.

    Swój login możesz sprawdzić w oddziale naszego banku.

  • Czy mogę zmienić swój login?

    Nie. Login nadajemy automatycznie. Nie ma możliwości jego zmiany.

    Natomiast możesz zamknąć bankowość, a następnie otworzyć nową, do której nadamy inny login.

    Co musisz wiedzieć przed zamknięciem bankowości?

    Po zamknięciu bankowości stracisz dotychczasowy login i hasło oraz wszystkie prywatne pliki w „Moich dokumentach” – nie będziemy w stanie ich odtworzyć. Nie będziesz mógł również korzystać z aplikacji mobilnej Moje ING mobile.

    Stracisz też wszystkie dane, które były przypisane do dotychczasowego loginu: przelewy wzorcowe, nazwy własne dla rachunków, listę zdefiniowanych odbiorców przelewu.

    Zamykając bankowość nie zamykasz jednocześnie innych produktów i usług, które masz w naszym banku. Stracisz do nich dostęp przez internet.

    Bankowość możesz zamknąć, a następnie otworzyć nową w oddziale banku - znajdź najbliższy oddział

  • Jakie musi być hasło dostępu do systemu bankowości internetowej ING?

    Hasło musi liczyć od 10 do 32 znaków i składać się z co najmniej jednej dużej litery, jednej małej litery i cyfry. Musi tez różnić się od wcześniejszych haseł w systemie i być trudne do odgadnięcia.

    Zobacz jak stworzyć bezpieczne hasło

    Co, jeśli źle wpiszę hasło?

    W takim przypadku zobaczysz komunikat: "Podano niepoprawną parę: nazwa użytkownika / hasło". Wpisz hasło jeszcze raz, najczęściej przyczyną błędu jest literówka lub włączony przez przypadek CAPS LOCK. 

    Jeśli pięć razy wpiszesz błędne hasło, system zablokuje dostęp do Twojej bankowości internetowej. W takiej sytuacji zadzwoń do nas: 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych lub komórkowych). Nasi konsultanci pracują 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

  • Jak aktywować dostęp do systemu bankowości internetowej?

    Jeśli masz kod aktywacyjny otrzymany:

    1. w oddziale banku lub kurierem wraz z umową:

    •  Aktywuj konto przez Internet – kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją; 

    Aktywuj dostęp 

    2. listem pocztowym:

    •  Zadzwoń pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) i wybierz opcję numer 1

    Gdy zakończysz rozmowę z konsultantem, dokończ aktywację dostępu przez Internet – kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją. 

    Dokończ aktywację 

    Ważne! Nie zmieniaj kolejności powyższych czynności! 

    Jednorazowy kod aktywacyjny jest ważny przez 30 dni od dnia, w którym składasz nam dyspozycję. Po tym terminie będziesz potrzebować nowego kodu aktywacyjnego. 

    Jeżeli masz konto w PLN dla Klientów Indywidualnych z opcją autoryzacji procesu przelewem z Twojego rachunku w innym banku aktywuj konto przez Internet - kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją. W ostatnim kroku poprosimy Cię o wpisanie kodu autoryzacyjnego, który otrzymasz w SMS-em. Kod ten wysyłamy na numer, który otrzymaliśmy we wniosku o otwarcie konta.

    Aktywuj dostęp 

    Jeżeli nie udało Ci się aktywować bankowości internetowej, skontaktuj się z nami: 801 601 607 – z telefonów stacjonarnych, (32) 357 00 10 – z telefonów stacjonarnych i komórkowych. Nasi konsultanci pracują 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. 

  • Ile jest ważny kod aktywacyjny?

    30 dni od dnia, w którym składasz dyspozycję.

  • Ile kosztuje korzystanie z systemu bankowości internetowej ING?

    Założenie naszej bankowości jest bezpłatne. W niektórych przypadkach naliczamy opłaty za transakcje – wysokość tych opłat zależy od rodzaju rachunku. Zawsze jednak transakcje, które wykonujesz w bankowości internetowej są tańsze od tych samych transakcji w oddziale. Szczegóły znajdziesz w Tabeli Opłat i Prowizji.

    Zobacz Tabelę Opłat i Prowizji dla Klientów indywidualnych

  • Jak zablokować dostęp do systemu?

    Możesz to zrobić na trzy sposoby.

    1. Wybierz zakładkę "Dane i ustawienia" (w prawym górnym rogu ekranu), potem opcję "Blokada dostępu".
    2. Pięć razy wpisz błędne hasło.
    3. Udaj się do oddziału naszego banku lub zadzwoń pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych).
  • Jak odblokować dostęp do systemu?

    Jeśli jesteś klientem indywidualnym - wypełnij wniosek o odblokowanie systemu bankowości internetowej ING przez internet.

    W odpowiedzi wyślemy Ci SMS-em jednorazowy kod autoryzacyjny lub skontaktujemy się z Tobą przez usługę HaloŚląski.

    Jeśli nie można odblokować systemu SMS-em lub przez HaloŚląski , wyślemy Ci kopertę z kodem aktywacyjnym. Kod jest ważny 30 dni. Gdy otrzymasz kopertę, zadzwoń pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) i wybierz opcję numer 1.

    Znajdź najbliższy oddział ING Banku Śląskiego

    Odblokuj dostęp do systemu bankowości internetowej ING

  • Czy istnieją ograniczenia czasowe w dostępie do systemu bankowości internetowej ING?

    Nie, nasz system działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – w każdej chwili możesz złożyć dyspozycję.
    Dyspozycje realizujemy jednak w ustalonych terminach – w tym przypadku ma znaczenie, kiedy składasz nam zlecenie. 

    Zobacz tryb realizacji zleceń

    Oczywiście zdarzają się sytuacje losowe, kiedy musimy na jakiś czas wyłączyć system. Zawsze jednak wyświetlamy o tym informację.

  • Chcę zacząć korzystać z systemu bankowości internetowej ING - jak to zrobić?

    Jeśli nie masz jeszcze konta osobistego w naszym banku, otwórz je. Możesz to zrobić:

    •  przez internet - dla klientów indywidualnych

    Otwórz konto teraz

    • w oddziale

    Znajdź najbliższy oddział ING Banku Śląskiego

     

    Jeżeli masz kopertę z  kodem aktywacyjnym otrzymaną

    • w oddziale banku lub kurierem wraz z umową - aktywuj konto przez internet. Kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją

    Aktywuj dostęp do bankowości internetowej ING

    • listem pocztowym - zadzwoń pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) i wybierz opcję numer 1. 

    Gdy zakończysz rozmowę z konsultantem, dokończ aktywację dostępu przez Internet – kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją. 

    Aktywuj dostęp do bankowości internetowej ING 

    Ważne! Nie zmieniaj kolejności powyższych czynności!

    Jednorazowy kod aktywacyjny jest ważny przez 30 dni od dnia, w którym składasz nam dyspozycję. Po tym terminie będziesz potrzebować nowego kodu aktywacyjnego. 

    Jeżeli masz konto w PLN dla Klientów Indywidualnych z opcją autoryzacji procesu przelewem z Twojego rachunku w innym banku: 

    aktywuj konto przez internet – kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją.

     

    Aktywuj dostęp do systemu bankowości internetowej ING

    W ostatnim kroku poprosimy Cię o wpisanie kodu autoryzacyjnego, który otrzymasz w SMS-em. Kod ten wysyłamy na numer, który otrzymaliśmy we wniosku o otwarcie konta. 

    Jeżeli nie udało Ci się aktywować bankowości internetowej, skontaktuj się z nami: 801 601 607 – z telefonów stacjonarnych, (32) 357 00 10 – z telefonów stacjonarnych i komórkowych. Nasi konsultanci pracują 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. 

  • Czy mogę zalogować się do systemu bankowości internetowej ING z innego komputera niż mój?

    Tak - jeśli komputer jest podłączony do internetu i spełnia nasze wymagania techniczne.

  • Jaki jest czas trwania sesji użytkownika w systemie bankowości internetowej ING?

    5 minut od ostatniej czynności. Po tym czasie system poprosi Cię o ponowne wpisanie hasła.

  • Kto może korzystać z systemu bankowości internetowej ING?

    Każdy, kto ma przynajmniej jeden z poniższych rachunków:

    • Konto osobiste w PLN lub konto osobiste w walutach wymienialnych 
    • Otwarte Konto Oszczędnościowe (OKO) w złotych lub w walutach wymienialnych

    Udostępniamy też system bankowości internetowej osobom, które mają tylko kartę kredytową w naszym banku.

    Znajdź najbliższy oddział

  • Na jakich przeglądarkach działa system bankowości internetowej?
    • Internet Explorer (wersja 11.0 i nowsze)
    • Chrome (wersja 65 i nowsze)
    • Mozilla Firefox (wersja 59 i nowsze)
    • Safari (wersja 11 i nowsze)

Zmiana systemu

    Rachunki, oszczędności i karty

    • Chcę szybko sprawdzić stan konta - jak to zrobić?

      Wejdź do sekcji "Dzisiaj".

      Kwota „Mam” zawiera sumę dostępnych środków: na kontach oszczędnościowych i bieżących, w ramach limitu karty kredytowej i zadłużenia w koncie, inwestycji, lokat, kart wirtualnych i przedpłaconych oraz na kontach, których jesteś pełnomocnikiem, współwłaścicielem lub przedstawicielem.

    • Dlaczego saldo dostępne może być mniejsze niż bieżące?
      •  Saldo dostępne to pieniądze, z których możesz korzystać pomniejszone o blokady np. z niezaksięgowanej jeszcze transakcji kartą w sklepie.
      • Saldo bieżące nie wlicza tych blokad.
    • Czy system umożliwia jednocześnie dostęp do kont firmowego i osobistego?

      Jeżeli posiadasz konto firmowe prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą i jednocześnie posiadasz konto bankowe jako osoba, Bank nada Ci jeden Identyfikator Użytkownika (login) oraz jeden Numer Klienta do usługi Halo Śląski. Wymaga to zawarcia aneksu do umowy o wspólny identyfikator w dowolnej placówce.

      Jeżeli prowadzisz inną firmę (nie jednoosobową działalność gospodarczą) konieczne będzie posługiwanie się odrębnym Identyfikatorem Użytkownika (loginem).

    • Jak aktywować kartę i nadać jej PIN?

      Możesz to zrobić na dwa sposoby:

      1. Wejdź do sekcji „Dzisiaj" i kliknij link „Aktywuj kartę”. Nadaj PIN do karty - to ją aktywuje.
      2. Wejdź w menu „Moje finanse” - na górze strony głównej. Przy danej karcie kliknij link „Aktywuj kartę”. Nadaj PIN do karty - to ją aktywuje.
    • Jak zastrzec zagubioną lub skradzioną kartę?

      Możesz to zrobić na trzy sposoby. 

      1. Przez internet - zaloguj się do bankowości internetowej. Wejdź w zakładkę „Dane i ustawienia”, następnie „Bezpieczeństwo”. Po prawej stronie znajdziesz link „Zastrzeż kartę”.
      2. Przez telefon - zadzwoń pod numer 32 357 00 12 – jest czynny całą dobę. 
      3. W oddziale - udaj się do oddziału naszego banku. 
    • Jak sprawdzić ilość punktów w programie Bankujesz-Zyskujesz?

      Na stronie startowej kliknij w zakładkę „Program lojalnościowy”.

    • Gdzie znaleźć informacje o usłudze Serwis SMS?

      Tę informację znajdziesz w prawym górnym rogu, w zakładce „Profil”. Wejdź w nią, a następnie wybierz z lewego menu opcję  „Serwis SMS”. Zobaczysz następujące zakładki:​

      • Szczegóły – tu znajdziesz informacje na temat Twojego pakietu,
      • Udostępnianie – uruchomisz serwis SMS - jeśli masz usługę HaloŚląski,
      • Zmiana pakietu – tu raz w miesiącu możesz zmienić swój pakiet,
      • Zmiana numeru telefonu,
      • Rezygnacja.
    • Jak otrzymać wizytówki do konta firmowego gratis?

      100 wizytówek gratis do konta firmowego mogą otrzymać klienci, którzy wezmą udział w promocji "Wizytówka dla Przedsiebiorcy" - oferta obowiązuje jeszcze tylko do 31 lipca br. Uczestnikami promocji mogą być osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, spółki cywilne, spółki jawne i partnerskie, które od dnia 20.05.2013 r. nie były posiadaczem żadnego z oferty dla Przedsiębiorców prowadzonego przez Bank i otworzą Konto Direct dla Firmy lub konto firmowe walutowe.

      Żeby otrzymać wizytówki:

      1. Otwórz konto dla firm w złotówkach lub walucie (EUR, GBP, USD) w ING Banku Śląskim.
      2. Aktywuj bankowość internetową Moje ING
      3. Najpóźniej w ciągu 5 dni od aktywacji, wyślemy Ci zaproszenie do zamówienia wizytówek firmowych. Znajdziesz je w bankowości internetowej w zakładce Wiadomości.
      4. W wiadomości znajdziesz link do formularza zamówienia. Wypełnij go danymi Twojej firmy.
      5. Wpisz jednorazowy kodu weryfikujący, który znajdziesz w wiadomości i wyślij zamówienie.  

      Pamietaj! Kod jest ważny tylko przez miesiąc od daty wysłania go przez bank.

      Zamówione wizytówki wyślemy na podany przez Ciebie adres do 3 tygodni od złożenia zamówienia.

      Zapoznaj się z Regulaminem promocji „Wizytówka dla Przedsiębiorcy”.  
       

    Przelewy i płatności

    • Czy można anulować przelew?

      Nie, niestety. Jeśli błędnie wykonasz przelew , prosimy napisz nam o tym – np. wyślij wiadomość przez swój system bankowości.

      W systemie możesz edytować lub usuwać transakcje z przyszłą datą realizacji. Aby to zrobić, kliknij w „Zaplanowane ”, potem w zakładkę „Nadchodzące”, a następnie wybierz transakcję, któą chcesz edytować lub usunąć.

    • Co to jest przelew Express Elixir i jakie banki go obsługują?

      Przelew Express ELIXIR to przelew natychmiastowy. Realizujemy go w tzw. ciągłym trybie - 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

      Aby wysłać ten przelew, wejdź w „Wykonaj transakcje”, kliknij „Czas realizacji” i wybierz „Expresowy".

      Listę banków, do których możesz wysłać ten przelew, znajdziesz tutaj.

      Dowiedz się więcej o przelewie Express ELIXIR

    • Co to są przelewy wzorcowe?

      W bankowości udostępniliśmy „Odbiorców”. To lista, na której możesz zapisać częstych odbiorców Twoich płatności. W szczegółach znajdziesz ostatnie płatności do danego odbiorcy. Dzięki temu szybciej je powtórzysz. 

      Nowego odbiorcę utworzysz w zakładce „Dodaj odbiorcę” z poziomu listy odbiorców. Wykonaj przelew, a następnie zapisz jego odbiorcę. 

      Zapisanych odbiorców wyszukasz z listy odbiorców, historii transakcji lub w wyszukiwarce podczas robienia przelewu – jak Ci wygodniej.

      Gdy system zaciągnie dane odbiorcy do formatki przelewu, możesz je edytować.

      Przelewy wzorcowe - walutowe i w PLN oraz zapisani odbiorcy, z których korzystasz regularnie w ING BankOnLine, w Moje ING zostaną udostępnione na jednej liście. Zachowamy pełną synchronizację pomiędzy danymi wzorców i kontrahentów w ING BankOnLine a kontaktami/odbiorcami w nowym systemie – oznacza to, że jeśli zapiszesz lub zmienisz kontakt w ING BankOnLine, to zmiany te zostaną naniesione na odbiorcę w Moje ING i odwrotnie.

    Historia i wyciągi

    • Za jaki okres w systemie Moje ING dostępne są wyciągi oraz historia transakcji?

      Najstarsza data, od jakiej udostępniamy te dane to 1 stycznia 2011 roku. Jeśli Twoje konto było otwarte później, dane te udostępniamy od daty otwarcia.

      Historia pokazuje dane do tzw. dnia bieżącego (włącznie). Wyciągi – do ostatniego wyciągu. 

      Możesz pobrać i zapisać wyciągi w PDF-ie.

    • Jak wyszukiwać w historii transakcji w Moim ING konkretne transakcje?

      1. Wejdź w zakładkę "Historia" i wybierz kryteria filtrowania, które Cię interesują:

      • wybór rachunku – wybierz rachunek, kilka albo wszystkie rachunki, do których masz uprawnienia,
      • wyszukiwarka tekstowa (livesearch) – wpisz co najmniej trzy znaki, aby w szybki sposób zawęzić wyniki wyszukiwania;
      • blok filtrów szczegółowych (otwierany na jeden klik), w którym możesz filtrować po: dacie (filtr daty), kwocie (filtr kwoty oraz suwak), typie transakcji (uznanie, obciążenie, wszystkie), rodzaju transakcji (przelewy przychodzące, przelewy na rachunki własne, przelewy na rachunki zewnętrzne, wpływy z odsetek, transakcje kartą, wypłaty z bankomatu, blokady dla transakcji kartą, opłaty i prowizje, ukryj transakcje na Smart Saver).
    • Jak otrzymać wersję papierową wyciągów lub potwierdzenie realizacji polecenia przelewu w Moim ING?

      Sprawdź, czy transakcja jest już zaksięgowania – tylko dla takich zleceń system wygeneruje potwierdzenie. Jeśli jest, zobaczysz w szczegółach transakcji link „Pobierz jako PDF”. Kliknij w niego, a plik ściągnie się na Twój komputer lub inne urządzenie.

    • Czy mogę pobrać potwierdzenie transakcji do pliku PDF, korzystając z przeglądarki Internet Expolrer?

      Tak. Sprawdź tylko jej ustawienia: Narzędzia / Opcje internetowe / Zaawansowane / Nie zapisuj zaszyfrowanych stron na dysku. Odznacz ostatnią opcję - jak na poniższym obrazku:

    Autoryzacja transakcji

    • Jak wygląda wiadomość SMS z kodem autoryzacyjnym?

      Taki SMS zawiera informację na temat Twojej dyspozycji, jednorazowy kod, datę i czas.

      Przykładowa treść SMS-a:

      ING Bank. Sprawdz KWOTE i RACHUNEK. Kod autoryzacyjny dla przelewu z rachunku 79 XXX 981 na kwote 533,00 to: 12345678**RRRR.MM.DD**gg:mm:ss.

      Ważne!

      Kod z SMS-a przepisz bez gwiazdek.

      Standardowo Twój telefon odbierze kod SMS od nas - od "ING". Jeśli jesteś za granicą lub Twój operator nie rozpoznaje nas jako nadawcy, wysyłamy taki kod z numerów +48 661 001 206 lub +48 503 498 127.

      W wyjątkowych sytuacjach możemy z tych numerów wysyłać SMS-y także, gdy jesteś w Polsce.

      Bardzo ważne!

      Dokładnie porównaj dane przelewu z SMS-a z Twoją dyspozycją – numer konta, kwotę.

      Jeśli chcesz np. zapisać przelew wzorcowy lub aktywować kartę, nie podajemy w treści SMS-a pełnego numeru konta ani karty.

      Przykład: numer konta: 12 XXX 123.
      Przykład: numeru karty: 1234 XXXX XXXX 1234.

    • Jak wygląda ekran, gdzie mam wpisać kod autoryzacyjny?

      Ekran wygląda następująco:

      Ważne! Jeśli system zakwalifikuje Twoją transakcję jako niestandardową, może poprosić Cię o wpisanie drugiego kodu autoryzacyjnego - do tej samej transakcji.

      Co oznacza komunikat: „Nieprawidłowy kod autoryzacyjny”?

      Zobaczysz ten komunikat, jeśli podasz błędny kod autoryzacji transakcji.

      Jeśli nie wpiszesz kodu autoryzacyjnego, zobaczysz komunikat: „Podaj kod autoryzacyjny”.

    • Jak mogę autoryzować transakcję, jeżeli nie mam przy sobie telefonu komórkowego lub przestał on działać?

      W takim przypadku transakcję możesz zautoryzować za pośrednictwem serwisu HaloŚląski – ale tylko jeśli zgłosiłeś wcześniej w tej usłudze swój numer telefonu.

    • Jak zautoryzować transakcję za granicą?

      Tak samo jak w Polsce - autoryzacja nie zależy od miejsca Twojego pobytu.

    • Co się stanie, jeśli ktoś ukradnie mi telefon? Czy nie przejmie wysłanego przez Bank kodu autoryzacyjnego?

      Takie ryzyko jest niewielkie.

      Kradzież telefonu zgłoś nam, abyśmy mogli zablokować dostęp do usługi z tego numeru. Aby to zrobić, zadzwoń na infolinię albo udaj się do oddziału naszego banku. 

    • Dlaczego bank ING korzysta z SMS-a do autoryzowania przelewów?

      Jest to bezpieczniejsza metoda niż lista haseł zapisana na kartkach lub pod zdrapkami. Wysyłamy niepowtarzalny kod do konkretnego zlecenia – nie występuje ryzyko, że ktoś zobaczy Twoje niewykorzystane kody. Wysyłamy kody do prawie wszystkich zleceń – tylko dyspozycje małego ryzyka ich nie wymagają. Co więcej kod autoryzacyjny jest ważny przez 30 minut od momentu wysłania go. Po tym czasie potrzebujesz nowego kodu, by zatwierdzić transakcję.

    • Jakie dyspozycje muszę potwierdzać jednorazowym kodem?

      Decyduje o tym system – gdy oceni poziom ryzyka danej dyspozycji. Ze względów bezpieczeństwa algorytm, który ocenia ryzyko, jest poufny.

    Bezpieczeństwo

    • W jaki sposób system identyfikuje mnie jako użytkownika?

      Dzieje się to podczas logowania, gdy wpisujesz login i wybrane znaki hasła.

    • Czy hasło maskowane zabezpiecza przed podejrzeniem go przez osoby trzecie?

      Pomimo bardzo dobrego zabezpieczenia, jakim jest hasło maskowane, powinieneś zachować szczególną ostrożność podczas logowania do systemu w miejscach publicznych. W praktyce hasło maskowane nie zabezpiecza przed podejrzeniem wprowadzanych znaków, jednak nie pozwala osobom niepowołanym na poznanie pełnego hasła.
      Zobacz, jak powinno wyglądać bezpieczne hasło

    • Czy istnieje możliwość powtórnego wylosowania do uzupełnienia tych samych pól hasła dostępu do systemu?

      Tak – ze statystycznego punktu widzenia jest to możliwe. Prawdopodobieństwo jest tym niższe, im dłuższe hasło wybierzesz. Np. dla 10-znakowego hasła system może powtórzyć pola do uzupełnienia po ok. 300 próbach.

      Jeśli wpiszesz błędne hasło, system poprosi Cię o ponowne wypełnienie tych samych pól.

       

    • Jak wygląda kwestia bezpieczeństwa systemu (algorytmy, szyfrowanie transmisji, itp.)?

      Do systemu logujesz się za pomocą loginu (identyfikatora użytkownika) i hasła (tzw. maskowanego hasła). Komunikacja pomiędzy Twoim komputerem, a naszym serwerem jest szyfrowana protokołem SSL o długości klucza 128 bitów. Certyfikaty amerykańskiej korporacji VeriSign gwarantują bezpieczne połączenie.

      W Moim ING dyspozycje potwierdzasz jednorazowymi kodami autoryzacyjnymi. Jeśli nasz system uzna, że dana dyspozycja wymaga autoryzacji, wyśle Ci kod SMS-em lub za pośrednictwem serwisu telefonicznego HaloŚląski - jeśli masz tę usługę.

      Dowiedz się więcej o metodzie autoryzacji transakcji kodem jednorazowym

      System prowadzi też rejestr ostatnich operacji. Dzięki temu możesz sprawdzić, czy ktoś nieuprawniony próbował zalogować się do Twojej bankowości.

      Kolejne zabezpieczenie dotyczy blokowania bankowości i automatycznego wylogowywania z niej (zamykania sesji). Jeśli pięć razy wpiszesz błędne hasło, system zablokuje Ci dostęp. System wyloguje Cię automatycznie po 5 minutach od ostatniej czynności. 

      Bezpieczeństwo Twoich pieniędzy zależy także od Ciebie. Prosimy, stosuj się do poniższych zaleceń:

      • bezpiecznie używaj hasła dostępu do systemu,
      • kontroluj datę ostatniego logowania do systemu,
      • kontroluj rejestr ostatnich operacji,
      • wyloguj się, gdy zakończysz pracę w Moim ING,
      • zamknij wszystkie okna przeglądarki po wylogowaniu,
      • aktualizuj system operacyjny i przegladarkę,
      • zainstaluj program antywirusowy i aktualizuj bazy wirusów,
      • zainstaluj osobistą zaporę ogniową (ang. personal firewall),
      • zachowaj ostrożność, gdy pobierasz pliki z internetu oraz otwierasz załączniki do e-maili z niezaufanych źródeł,
      • nie korzystaj z bankowości elektronicznej w miejscach publicznych (np. kawiarenkach internetowych),
      • nie odpowiadaj na mejle, w których nadawcy proszą o ujawnienie czy zweryfikowanie danych osobowych oraz poufnych informacji loginu, hasła dostępu do systemu Moje ING, hasła jednorazowego czy numeru konta. Nigdy nie wysyłamy tego typu wiadomości SMS. Gdy otrzymasz taki mejl, koniecznie powiadom nas o tym.
    • Czy wymagacie ode mnie dodatkowych zabezpieczeń komputera?

      Tak, szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.

    • Czy udostępniacie informacje na temat bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej?

      Tak - informacje te znajdziesz tutaj.

    • Czy istnieje możliwość wglądu do przesyłanych danych przez osoby niepowołane?

      Nie – technologia SSL, której używamy, zapewnia poufność przesyłanych treści.

    • Skąd mam wiedzieć, że nawiązałem szyfrowane połączenie?

      Dane w systemie Moje ING transmitujemy tzw. protokołem https (zobacz pasek, w który wpisujesz adres strony). Jest on odmianą protokołu http, która została stworzona do celu wymiany informacji wymagających specjalnej ochrony (np. informacji finansowych). Protokół https gwarantuje, że przesyłane dane są kodowane za pomocą specjalnych kluczy kodowych, co uniemożliwia osobom nieuprawnionym przechwycenie tych danych.

      Gdy korzystasz z usług, które wykorzystują protokół https na czas połączenia tworzy się tzw. wirtualny szyfrowany kanał, który łączy Cię z serwerem usługi.

      Jego znakiem jest mała zielona kłódka - znajdziesz ją na początku paska, w który wpisujesz adres strony. Jesli w nią klikniesz, zobaczysz opis certyfikatu bezpieczeństwa danego serwera.

    • Jak sprawdzić, czy nieuprawnione osoby próbowały się zalogować do mojego systemu?

      Możesz to sprawdzić na dwa sposoby.

      Pierwszy - w opcji "Rejestr ostatnich operacji". Są tam m.in. informacje na temat adresów IP, z których nastąpiły poprawne i niepoprawne logowania do systemu.

      Drugi - na stronie głównej obok informacji o ostatnich logowaniach, wyświetli się również adres IP komputera.

      Adres IP to unikatowy numer, który jest przypisany każdemu komputerowi z dostępem do internetu. Dzięki temu numerowi możesz prześledzić, z jakich miejsc nastąpiło logowanie do Twojej bankowości. Jeśli korzystasz z tzw. przydzielonego adresu dynamicznego Twój komputer przy każdym połączeniu z internetem otrzymuje inny adres IP – z puli dostawcy internetu. 

    • Czy bank ING ponosi odpowiedzialność za zaistniałe straty klienta?

      Odpowiadamy za straty, które wynikają z naszej nieprawidłowej lub nieterminowej realizacji zleceń w Moim ING.

    • Jaki jest czas trwania sesji użytkownika w systemie Moje ING?

      5 minut od ostatniej czynności. Po tym czasie system poprosi Cię o ponowne wpisanie hasła. 

    • Co jeśli zgubiłem lub skradziono mi telefon?

      Jeśli stracisz telefon z aplikacją Moje ING mobile, usuń go jak najszybciej z listy urządzeń zaufanych. 

      Możesz to zrobić w Moim ING, w sekcji „Dane i ustawienia” – „Aplikacja mobilna”

      Sprawdź jak to zrobić

      Jeśli nie masz dostępu do Mojego ING, zgłoś utratę telefonu na naszej infolinii: 32 357 00 10 lub 801 601 607 (koszt połączenia wg stawek operatora).

      Jeśli odzyskasz telefon, możesz ponownie aktywować na nim naszą aplikację – uruchom ją i postępuj zgodnie z krokami aktywacji.

    Aplikacja mobilna

    • Dla jakich systemów dostępna jest aplikacja Moje ING mobile?

      Aplikacja Moje ING mobile jest dostępna dla telefonów z systemem operacyjnym:

      • Android (od wersji 4.4)
      • iOS (od wersji 10.3)

      Jeśli Twój telefon nie spełnia tych wymagań, możesz korzystać z systemu Moje ING w przeglądarce Twojego telefonu. 

    • Czym różni się aplikacja Moje ING mobile od systemu Moje ING?

      Aplikacja Moje ING mobile posiada wszystkie funkcje dostępne w systemie Moje ING. 

      Dodatkowo umożliwia:

      • podgląd stanu konta i karty kredytowej, bez logowania
      • logowanie PIN-em lub odciskiem palca (dla telefonów z systemem iOS od iOS9 oraz Android od wersji 6.0)
      • własne skróty na ekranie przed logowaniem
      • generowanie kodów BLIK
      • dodawanie paragonów 
      • powiadomienia PUSH po każdej transakcji
      • szybkie przelewy bez logowania - z konta oszczędnościowego na konto osobiste
      • współpraca ze smartwatchami (dostępne już wkrótce)
    • Jak zalogować się do aplikacji?

      Do aplikacji zalogujesz się 4-cyfrowym PIN-em. Nadajesz go przy pierwszym uruchomieniu aplikacji (aktywacji). 
      Możesz zalogować się również odciskiem palca. Ta opcja jest dostępna dla telefonów z czytnikiem linii papilarnych, z systemem iOS od iOS 10.3 oraz Android od wersji 6.0.

      Jeśli masz iPhone X, możesz korzystać z logowania Face ID.

      Pamiętaj, podczas logowania nigdy nie prosimy Cię o podanie pełnego hasła do systemu bankowości internetowej.

    • Czy można logować się do aplikacji odciskiem palca?

      Tak. Logowanie odciskiem palca jest dostępne dla telefonów z czytnikiem linii papilarnych, z systemem iOS od iOS 10.3 oraz Android od wersji 6.0.

      Jeśli posiadasz Samsung Galaxy S5 lub Samsung Galaxy Note 4 niestety, ze względu na warunki technicznie, nie ma możliwości logowania odciskiem palca.

    • Jak działa pokazywanie stanu konta?

      W aplikacji mobilnej Moje ING mobile możesz sprawdzić stan konta oraz karty kredytowej bez logowania. Możesz wybrać sposób, w jaki aplikacja pokaże Ci tę informację - w postaci kwoty lub wskaźnika procentowego.

       

       

      Przytrzymaj palcem ikonę skrótu do konta lub karty i wybierz Edytuj

    • Jak aktywować aplikację Moje ING mobile?

      Czego potrzebujesz do aktywacji aplikacji?

      • Jeśli masz dostęp do bankowości internetowej - przygotuj PESEL, login i hasło. Zapytamy Cię o wybrane znaki hasła.

      Login znajdziesz np. na umowie  o korzystanie z systemów bankowości internetowej.
      Jeśli nie pamiętasz hasła, możesz ustawić nowe – nadaj nowe hasło

      • Jeśli nie masz dostępu do bankowości internetowej - możesz go otrzymać np. po założeniu konta. Mozesz to zrobić w aplikacji. Pobierz aplikację, załóż konto, a następnie aktywuj aplikację.

       

      Jak pobrać i aktywować aplikację?

      Zobacz na filmie jak aktywować aplikację

      Instrukcja krok po kroku:

      1. Pobierz aplikację na swój telefon.
        • Przejdź do sklepu z aplikacjami na swoim telefonie i wyszukaj: "Moje ING mobile"
        • Kliknij ikonę aplikacji w sklepie, a następnie - przycisk pobierania
      2. Otwórz Moje ING mobile na telefonie. Kliknij „Aktywuj aplikację” i postępuj zgodnie z instrukcją aktywacji.
      3. Wpisz login.
      4. Wpisz PESEL.
      5. Wpisz wskazane znaki hasła.
        Ważne: nigdy nie poprosimy Cię o podanie wszystkich znaków hasła. 
      6. Nadaj PIN. To nim będziesz się logować do aplikacji.





      7. Dodaj swój telefon do urządzań zaufanych. 
        Jeśli utracisz telefon, szybko usuń go z listy zaufanych urządzeń. Listę tę znajdziesz w zakładce "Dane i ustawienia" w Moim ING lub aplikacji Moje ING mobile.
        Może się zdarzyć, że to my usuniemy telefon z listy. Robimy to np. gdy długo nie korzystasz z aplikacji w telefonie.
      8. Potwierdź aktywację urządzenia kodem z SMS-a.
        Prześlemy go na numer telefonu, który widnieje do autoryzacji operacji bankowych.
      9. Możesz ustawić logowanie odciskiem palca. 
        Opcja jest dostępna dla telefonów z wbudowanym czytnikiem linii papilarnych,
        z systemem iOS od iOS9 oraz Android od wersji 6.0.
    • Jak działa szybki przelew?

      W aplikacji Moje ING mobile możesz bez logowania przelewać pieniądze pomiędzy swoimi kontami, także pomiędzy kontami osobistymi, a firmowymi. Możesz wybrać kwoty: 50, 100 lub 200 zł.

       

      Ustaw najpierw w aplikacji domyśle konta dla przelewów. Ustawienia kont możesz zmienić w każdej chwili – przytrzymaj palcem ikonkę Szybkiego przelewu, a następnie edytuj ustawienia.

      Jeśli nie korzystasz jeszcze z Szybkich przelewów kliknij „dodaj skrót” na ekranie przed zalogowaniem, a następnie wybierz i ustaw Szybkie przelewy.

    • Dlaczego przy instalacji aplikacji, wymagana jest zgoda na dostęp do kontaktów zapisanych w telefonie?

      Ponieważ aplikacja korzysta z dostępu do książki telefonicznej gdy robisz przelew na telefon lub doładowanie telefonu. Dzięki temu nie musisz wpisywać ręcznie numeru telefonu – wystarczy, że wybierzesz go z książki telefonicznej w swoim telefonie.

    • Co to jest kod PIN do aplikacji?

      PIN jest to czterocyfrowy kod, który nadajesz przy aktywacji aplikacji. Służy do każdego kolejnego logowania.

    • Co zrobić, gdy zapomnę PIN-u?

      Na ekranie logowania wybierz opcję "Nie pamiętam kodu PIN" i nadaj nowy kod.

      Podczas nadawania nowego PIN-u poprosimy Cię o podanie wybranych znaków hasła do bankowości internetowej. W ten sposób potwierdzamy Twoją tożsamość.

      Pamiętaj! W aplikacji mobilnej nigdy nie prosimy Cię o podanie pełnego hasła do bankowości internetowej.

       

    • Jak wylogować się z aplikacji?

      Ze względów bezpieczeństwa zalecamy: gdy skończysz korzystać z aplikacji, wyloguj się z niej.

      Guzik "Wyloguj" znajdziesz w rozwiniętym menu aplikacji (kliknij ikonę w prawym górnym rogu aplikacji).

      Jeśli się nie wylogujesz, aplikacja wyloguje Cię automatycznie po 5 minutach od ostatniej czynności.

       

    • Czy błędne wpisanie PIN-u zablokuje mi dostęp do bankowości internetowej?

      Jeśli trzy razy wpiszesz błędny PIN, program zablokuje aplikację mobilną. Nie zablokuje natomiast bankowości internetowej.

      Jeśli nie pamiętasz swojego PIN-u użyj opcji "Nie pamiętam kodu PIN" i nadaj nowy.

    • Czy są jakieś ograniczenia w kwotach przelewów wykonywanych w aplikacji mobilnej?

      W aplikacji mobilnej możesz wykonywać przelewy na dowolne rachunki łącznie na 20 000 zł w ciągu jednego dnia. W przypadku przelewów na telefon (w tym przelewów BLIK) limit jest mniejszy -  wynosi 200 zł dla jednego przelewu i 500 zł dla jednego dnia.

    • Czy aplikacja Moje ING mobile jest dostępna dla przedsiębiorców?

      Tak - jeśli przedsiębiorca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą.

    • Nie działają mi powiadomienia (push), co mam zrobić?

      Sprawdź w ustawieniach aplikacji oraz telefonu, czy masz włączone powiadomienia PUSH. 

      Powiadomienia PUSH nie są jeszcze dostępne dla telefonów z systemem Windows 8.1 Mobile.

      W aplikacji zrobisz to tak:

      • zaloguj się
      • wybierz z menu opcję Dane i ustawienia > Aplikacja mobilna > Notyfikacje - Powiadomienia Push.

      Jeśli powiadomienia nadal nie działają, skontaktuj się z naszą infolinią.

    • Co to jest HCE?

      Zbliżeniowa płatność mobilna na telefony z systemem Android, którą udostępniamy w aplikacji Moje ING mobile. Płatność HCE oferujemy pod nazwą Mastercard w telefonie.

    • Jak mam się logować do aplikacji odciskiem palca?
      Najpierw upewnij się, że:
      1. Masz telefon z Androidem od wersji 6.0 lub z iOS od wersji iOS 10.3
      2. Twój telefon ma wbudowany czytnik linii papilarnych – sprawdź, czy jest włączony
      3. Masz zainstalowaną aplikację ING Bank mobile w wersji od 2.4.0.
       
      Aby aktywować logowanie odciskiem palca:
      - zaloguj się do Moje ING mobile
      - wejdź w „Dane i ustawienia” -> Aplikacja - > Logowanie odciskiem palca - kliknij „Włącz”
      - uruchom ponownie aplikację.
       
       
    • Jak ustawić skróty do aplikacji na ekranie telefonu?

      W ikonce aplikacji na ekranie telefonu znajdziesz skróty do najpopularniejszych funkcji. Wystarczy, że przytrzymasz ikonkę i wybierzesz skrót np. do: BLIKA, przelewu, szybkiego przelewu lub historii. Możesz też przeciągnąć skróty wprost na ekran telefonu – by korzystać z ulubionych funkcji jeszcze szybciej.

      Dostępne dla telefonów z systemem Android od wersji 8.0 i z aplikacją Moje ING mobile od wersji 3.0.1

      Sprawdź też skróty w aplikacji
      Niezależnie od rodzaju systemu operacyjnego i wersji aplikacji, możesz korzystać ze skrótów na ekranie przed zalogowaniem 

      Zobacz jak to działa

    RozwińZwiń

    Zobacz także