ING BANK ŚLĄSKI

Centrum Pomocy

Chcesz wiedzieć więcej o naszej bankowości internetowej i mobilnej? Znajdź odpowiedzi na swoje pytania w Centrum Pomocy lub skontaktuj się z doradcą.

Przejdź do Centrum Pomocy

Rozpocznij czat

Pytania i odpowiedzi

  • Dla jakich systemów dostępna jest aplikacja Moje ING mobile?

    Aplikacja Moje ING mobile jest dostępna dla telefonów z systemem operacyjnym:

    • Android - od wersji 7.0
    • iOS - od wersji 11.0

    Jeśli Twój telefon nie spełnia tych wymagań, możesz korzystać z systemu Moje ING w przeglądarce Twojego telefonu. 

  • Czym różni się aplikacja Moje ING mobile od systemu Moje ING?

    Aplikacja Moje ING mobile posiada wszystkie funkcje dostępne w systemie Moje ING. 

    Dodatkowo umożliwia:

    • podgląd stanu konta i karty kredytowej, bez logowania
    • logowanie PIN-em, odciskiem palca (dla telefonów z czytnikiem linii papilarnych) lub Face ID (dostępne na urządzeniach iPhone z funkcją Face ID) 
    • własne skróty na ekranie przed logowaniem
    • generowanie kodów BLIK
    • dodawanie paragonów 
    • powiadomienia PUSH po każdej transakcji
    • szybkie przelewy bez logowania - np. z konta oszczędnościowego na konto osobiste

    Porównaj wszystkie możliwości i funkcje

  • Jak zalogować się do aplikacji?

    Do aplikacji zalogujesz się 4-cyfrowym PIN-em. Nadajesz go przy pierwszym uruchomieniu aplikacji (aktywacji). 
    Możesz zalogować się również odciskiem palca. Ta opcja jest dostępna dla telefonów z czytnikiem linii papilarnych.

    Jeśli masz iPhone z funkcją Face ID możesz logować się spojrzeniem na telefon.

    Pamiętaj, podczas logowania nigdy nie prosimy Cię o podanie pełnego hasła do systemu bankowości internetowej.

  • Czy można logować się do aplikacji odciskiem palca?

    Tak. Logowanie odciskiem palca jest dostępne dla telefonów z czytnikiem linii papilarnych.

    Jeśli posiadasz Samsung Galaxy S5 lub Samsung Galaxy Note 4 niestety, ze względu na warunki technicznie, nie ma możliwości logowania odciskiem palca.

  • Jak działa pokazywanie stanu konta?

    W aplikacji mobilnej Moje ING mobile możesz sprawdzić stan konta oraz karty kredytowej bez logowania. Możesz wybrać sposób, w jaki aplikacja pokaże Ci tę informację - w postaci kwoty lub wskaźnika procentowego.

     

     

    Przytrzymaj palcem ikonę skrótu do konta lub karty i wybierz Edytuj

  • Jak aktywować aplikację Moje ING mobile?

    Czego potrzebujesz do aktywacji aplikacji?

    • Jeśli masz dostęp do bankowości internetowej - przygotuj PESEL, login i hasło. Zapytamy Cię o wybrane znaki hasła.

    Login znajdziesz np. na umowie  o korzystanie z systemów bankowości internetowej.
    Jeśli nie pamiętasz hasła, możesz ustawić nowe – nadaj nowe hasło

    • Jeśli nie masz dostępu do bankowości internetowej - możesz go otrzymać np. po założeniu konta. Mozesz to zrobić w aplikacji. Pobierz aplikację, załóż konto, a następnie aktywuj aplikację.

     

    Jak pobrać i aktywować aplikację?

    Zobacz na filmie jak aktywować aplikację

    Instrukcja krok po kroku:

    1. Pobierz aplikację na swój telefon.
      • Przejdź do sklepu z aplikacjami na swoim telefonie i wyszukaj: "Moje ING mobile"
      • Kliknij ikonę aplikacji w sklepie, a następnie - przycisk pobierania
    2. Otwórz Moje ING mobile na telefonie. Kliknij „Aktywuj aplikację” i postępuj zgodnie z instrukcją aktywacji.
    3. Wpisz login.
    4. Wpisz PESEL.
    5. Wpisz wskazane znaki hasła.
      Ważne: nigdy nie poprosimy Cię o podanie wszystkich znaków hasła. 
    6. Nadaj PIN. To nim będziesz się logować do aplikacji.





    7. Dodaj swój telefon do urządzań zaufanych. 
      Jeśli utracisz telefon, szybko usuń go z listy zaufanych urządzeń. Listę tę znajdziesz w zakładce "Dane i ustawienia" w Moim ING lub aplikacji Moje ING mobile.
      Może się zdarzyć, że to my usuniemy telefon z listy. Robimy to np. gdy długo nie korzystasz z aplikacji w telefonie.
    8. Potwierdź aktywację urządzenia kodem z SMS-a.
      Prześlemy go na numer telefonu, który widnieje do autoryzacji operacji bankowych.
    9. Możesz ustawić logowanie odciskiem palca. 
      Opcja jest dostępna dla telefonów z wbudowanym czytnikiem linii papilarnych,
      z systemem iOS od iOS9 oraz Android od wersji 6.0.
  • Jak działa szybki przelew?

    W aplikacji Moje ING mobile możesz bez logowania przelewać pieniądze pomiędzy swoimi kontami, także pomiędzy kontami osobistymi, a firmowymi. Możesz wybrać kwoty: 50, 100 lub 200 zł.

     

    Ustaw najpierw w aplikacji domyśle konta dla przelewów. Ustawienia kont możesz zmienić w każdej chwili – przytrzymaj palcem ikonkę Szybkiego przelewu, a następnie edytuj ustawienia.

    Jeśli nie korzystasz jeszcze z Szybkich przelewów kliknij „dodaj skrót” na ekranie przed zalogowaniem, a następnie wybierz i ustaw Szybkie przelewy.

  • Dlaczego przy instalacji aplikacji, wymagana jest zgoda na dostęp do kontaktów zapisanych w telefonie?

    Ponieważ aplikacja korzysta z dostępu do książki telefonicznej gdy robisz przelew na telefon lub doładowanie telefonu. Dzięki temu nie musisz wpisywać ręcznie numeru telefonu – wystarczy, że wybierzesz go z książki telefonicznej w swoim telefonie.

  • Co to jest kod PIN do aplikacji?

    PIN jest to czterocyfrowy kod, który nadajesz przy aktywacji aplikacji. Służy do każdego kolejnego logowania.

  • Co zrobić, gdy zapomnę PIN-u?

    Na ekranie logowania wybierz opcję "Nie pamiętam kodu PIN" i nadaj nowy kod.

    Podczas nadawania nowego PIN-u poprosimy Cię o podanie wybranych znaków hasła do bankowości internetowej. W ten sposób potwierdzamy Twoją tożsamość.

    Pamiętaj! W aplikacji mobilnej nigdy nie prosimy Cię o podanie pełnego hasła do bankowości internetowej.

     

  • Jak wylogować się z aplikacji?

    Ze względów bezpieczeństwa zalecamy: gdy skończysz korzystać z aplikacji, wyloguj się z niej.

    Guzik "Wyloguj" znajdziesz w swoim profilu (kliknij ikonę w prawym górnym rogu aplikacji).

    Jeśli się nie wylogujesz, wylogujemy Cię automatycznie po 60 sekundach od ostatniej czynności.

     

     

  • Czy błędne wpisanie PIN-u zablokuje mi dostęp do bankowości internetowej?

    Jeśli trzy razy wpiszesz błędny PIN, program zablokuje aplikację mobilną. Nie zablokuje natomiast bankowości internetowej.

    Jeśli nie pamiętasz swojego PIN-u użyj opcji "Nie pamiętam kodu PIN" i nadaj nowy.

  • Czy są jakieś ograniczenia w kwotach przelewów wykonywanych w aplikacji mobilnej?

    W aplikacji mobilnej możesz wykonywać przelewy na dowolne rachunki łącznie na 100 000 zł w ciągu jednego dnia. W przypadku przelewów na telefon (w tym przelewów BLIK) limit jest mniejszy -  wynosi 500 zł dla jednego przelewu i 1000 zł dla jednego dnia.

  • Czy aplikacja Moje ING mobile jest dostępna dla przedsiębiorców?

    Tak - jeśli przedsiębiorca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą.

  • Nie działają mi powiadomienia (push), co mam zrobić?

    Sprawdź w ustawieniach aplikacji oraz telefonu, czy masz włączone powiadomienia PUSH. 

    W aplikacji zrobisz to tak:

    • zaloguj się
    • w swoim profilu wybierz sekcję „Ustawienia” - "Aplikacja mobilna" -  "Powiadomienia na telefonie (push)".
    • Wybierz "zmień", a następnie zaznacz, jakie powiadomienia chcesz otrzymywać

     

    Ustawienia telefonu

    Poniżej przykład tego jak włączyć nasze powiadomienia na telefonach Huawei.

    Wykonaj wszystkie kroki po kolei:

    1.  Ustawienia - Ustawienia zaawansowane - Zarządzanie baterią - Zabezpieczone aplikacje - nasza aplikacja powinna być "zabezpieczona".

    2. Ustawienia - Aplikacje - Ustawienia - Specjalny dostęp - Ignoruj optymalizacje - znajdź naszą aplikację i zmień na "uprawnione"

    3. Ustawienia - Powiadomienia i pasek stanu - Zarządzanie powiadomieniami - znajdź naszą aplikację i zaznacz "zezwalaj na powiadomienia" oraz "pierwszeństwo wyświetlania"

    4. Zrestartuj telefon

     

    Jeśli powiadomienia nadal nie działają, skontaktuj się z naszą infolinią.

  • Co to jest HCE?

    Zbliżeniowa płatność mobilna na telefony z systemem Android, którą udostępniamy w aplikacji Moje ING mobile. Płatność HCE oferujemy pod nazwą Mastercard w telefonie.

  • Jak mam się logować do aplikacji odciskiem palca?
    Najpierw upewnij się, że:
    1. Twój telefon ma wbudowany czytnik linii papilarnych – sprawdź, czy jest włączony
    2. Masz zainstalowaną aplikację ING Bank mobile
     
    Aby aktywować logowanie odciskiem palca:
    - zaloguj się do Moje ING mobile
    - przejdź do swojego profilu i wybierz sekcję "Ustawienia" - „Aplikacja mobilna”. Przejdź do opcji „Logowanie odciskiem palca” - kliknij „Włącz”
    - uruchom ponownie aplikację.
     
     
  • Jak ustawić skróty do aplikacji na ekranie telefonu?

    W ikonce aplikacji na ekranie telefonu znajdziesz skróty do najpopularniejszych funkcji. Wystarczy, że przytrzymasz ikonkę i wybierzesz skrót np. do: BLIKA, przelewu, szybkiego przelewu lub historii. Możesz też przeciągnąć skróty wprost na ekran telefonu – by korzystać z ulubionych funkcji jeszcze szybciej.

    Dostępne dla telefonów z systemem Android od wersji 8.0 i z aplikacją Moje ING mobile od wersji 3.0.1

    Sprawdź też skróty w aplikacji
    Niezależnie od rodzaju systemu operacyjnego i wersji aplikacji, możesz korzystać ze skrótów na ekranie przed zalogowaniem 

    Zobacz jak to działa

  • Jak ustawić stan konta na zegarku Apple Watch?

    Na swoim smartwatchu możesz zobaczyć podgląd stanu konta osobistego i oszczędnościowego. Jest to możliwe jeśli korzystasz z zegarka Apple Watch, który jest połączony z telefonem, na którym masz zainstalowaną aplikację mobilną Moje ING.

    1. Jeśli nie masz, ustaw najpierw podgląd stanu konta w aplikacji na telefonie. Skorzystaj z opcji „Dodaj skrót” na ekranie przed zalogowaniem. Możesz określić czy chcesz widzieć kwotę czy procentową ilość pieniędzy na koncie.
    2. Upewnij się, że masz na telefonie naszą aplikację w wersji 3.4.0 lub nowszą.
    3. Na zegarku powinna pojawić się pomarańczowa ikonka ING. Wybierz ją i gotowe.
  • Czy aplikacja będzie dostępna w Huawei AppGallery?

    Nie podjęliśmy decyzji o udostępnieniu naszej aplikacji mobilnej w tym sklepie.

    Jeśli na Twoim telefonie Huawei nie masz dostępu do sklepu Google Play, to nie zainstalujesz na nim naszej aplikacji.

    W takiej sytuacji możesz korzystać z Mojego ING w przeglądarce na swoim telefonie.

  • Geolokalizacja – dlaczego przy instalacji i aktualizacji aplikacji wymagana jest zgoda na dostęp do lokalizacji?

    Dzięki temu aplikacja stanie się jeszcze bardziej użyteczna. Wskaże Ci, gdzie w najbliższej okolicy znajduje się nasz oddział lub bankomat. Gdy wyjedziesz za granicę podpowie Ci jak najlepiej płacić.

  • Mam konto osobiste i firmowe – czy mogę zobaczyć oba te konta w aplikacji?

    1. Jeśli masz konto osobiste i firmowe, do których logujesz się tym samym loginem – możesz się przełączać pomiędzy kontami w aplikacji. Zaloguj się do aplikacji, przejdź do swojego profilu i wybierz „Firmowe”

    2. Jeśli do konta firmowego logujesz się innym loginem niż do konta osobistego – najpierw musimy ustawić jeden login do obu kont. Możemy to zrobić w dowolnym oddziale naszego banku. Gdy to zrobimy, będziesz widzieć oba konta w jednej aplikacji.

    3. Jeśli masz spółkę cywilną, na której konto logujesz się innym loginem niż do swojego konta osobistego – niestety nie możemy pokazać tych kont jednocześnie w aplikacji.

Tryb realizacji zleceń

Sprawdź tryb realizacji zleceń płatniczych oraz innych dyspozycji składanych przez system bankowości internetowej.

Dowiedz się więcej