Zanim się zalogujesz
W Moim ING masz pełną kontrolę nad swoimi finansami
Jak dbamy o Twoje pieniądze
Automatyczne wylogowanie
Zdarza Ci się zapomnieć o wylogowaniu? Pewnie tak. Na szczęście my o tym pamiętamy. Wylogujemy Cię po 5 minutach od ostatniej czynności w bankowości i po 60 sekundach w aplikacji.
Powiązanie telefonu z kontem
Czyli aktywacja aplikacji. Kluczowy krok dla bezpieczeństwie Twoich pieniędzy.
Bezpiecznie na co dzień - w aplikacji
Nasze codzienne praktyki, które zwiększają bezpieczeństwo Twoich pieniędzy.
Aktywacja aplikacji
Gdy pobierzesz i zainstalujesz aplikację poprosimy Cię o jej aktywowanie. Aktywacja polega na zapamiętaniu (powiązaniu) Twojego telefonu z aplikacją i nadaniu 4-cyfrowego PIN-u, którym będziesz się logować.
W przypadku kradzieży lub zgubienia telefonu, usuń telefon z listy urządzeń zaufanych w Moim ING. W ten sposób aplikacja zostanie dezaktywowana na tym urządzeniu. Od tego momentu nie będzie można się do niej zalogować i wykonywać transakcji.
Zobacz jak aktywować aplikację:
Gdzie znajdziesz listę zaufanych urządzeń:
1. Zaloguj się do aplikacji lub bankowości na komputerze
2.Przejdź do swojego profilu, a następnie kliknij „Ustawienia” – „Aplikacja mobilna” – „Zaufane urządzenia”
Bezpiecznie na co dzień
- Automatycznie wylogujemy Cię po 60 sekundach nieaktywności
- Zablokujemy dostęp do Twojej aplikacji jeżeli Ty lub osoba niepowołana 3-krotnie wprowadzi błędny kod PIN
- Jeśli mamy podejrzenia, że na Twoim telefonie zostały wyłączone zabezpieczenia, poinformujemy Cię o tym przy logowaniu do aplikacji
- Nie zapisujemy w pamięci telefonu: PIN-u, danych Twoich kont i innych produktów bankowych. Dzięki czemu m.in. nie ma możliwości kradzieży z urządzenia danych do logowania
- Regularnie aktualizujemy aplikację – zwiększamy jej bezpieczeństwo i ulepszamy funkcjonalności
Wzmocnij swoje bezpieczeństwo
Włącz weryfikację behawioralną - zauważymy, kiedy ktoś obcy zaloguje się na Twoje konto
Pytania i odpowiedzi
-
Dzieje się to podczas logowania, gdy wpisujesz login i wybrane znaki hasła.
-
Pomimo bardzo dobrego zabezpieczenia, jakim jest hasło maskowane, powinieneś zachować szczególną ostrożność podczas logowania do systemu w miejscach publicznych. W praktyce hasło maskowane nie zabezpiecza przed podejrzeniem wprowadzanych znaków, jednak nie pozwala osobom niepowołanym na poznanie pełnego hasła.
Zobacz, jak powinno wyglądać bezpieczne hasło -
Tak – ze statystycznego punktu widzenia jest to możliwe. Prawdopodobieństwo jest tym niższe, im dłuższe hasło wybierzesz. Np. dla 10-znakowego hasła system może powtórzyć pola do uzupełnienia po ok. 300 próbach.
Jeśli wpiszesz błędne hasło, system poprosi Cię o ponowne wypełnienie tych samych pól.
-
Tak, informacje na temat bezpiecznego bankowania znajdziesz na stronie ing.pl/bezpiecznefinanse.
-
Nie – technologia SSL, której używamy, zapewnia poufność przesyłanych treści.
-
Dane w systemie Moje ING transmitujemy tzw. protokołem https (zobacz pasek, w który wpisujesz adres strony). Jest on odmianą protokołu http, która została stworzona do celu wymiany informacji wymagających specjalnej ochrony (np. informacji finansowych). Protokół https gwarantuje, że przesyłane dane są kodowane za pomocą specjalnych kluczy kodowych, co uniemożliwia osobom nieuprawnionym przechwycenie tych danych.
Gdy korzystasz z usług, które wykorzystują protokół https na czas połączenia tworzy się tzw. wirtualny szyfrowany kanał, który łączy Cię z serwerem usługi.
Jego znakiem jest mała kłódka - znajdziesz ją w pobliżu paska, w który wpisujesz adres strony. Jeśli w nią klikniesz, zobaczysz opis certyfikatu bezpieczeństwa danego serwera.
-
Możesz to sprawdzić w Rejestrze zdarzeń:
Zaloguj się do Mojego ING i wybierz Ustawienia - Bezpieczeństwo - Dostęp do bankowości - Rejestr zdarzeń.
Rejestr zdarzeń znajdziesz także na dole strony głównej Mojego ING (w stopce).
W Rejestrze zdarzeń sprawdzisz m.in. informacje o adresach IP, z których nastąpiły poprawne i niepoprawne logowania do systemu.
Czym jest adres IP?
Adres IP to unikatowy numer, który jest przypisany do każdego komputera z dostępem do internetu. Dzięki niemu możesz prześledzić, z jakich miejsc nastąpiło logowanie do Twojej bankowości. Jeśli korzystasz z tzw. przydzielonego adresu dynamicznego, Twój komputer przy każdym połączeniu z internetem otrzymuje inny adres IP – z puli dostawcy internetu.
-
Odpowiadamy za straty, które wynikają z naszej nieprawidłowej lub nieterminowej realizacji zleceń w Moim ING.
-
5 minut od ostatniej czynności w przeglądarce internetowej i 60 sekund w aplikacji mobilnej. Po tym czasie system poprosi Cię o ponowne logowanie.