Reklamacje i zgłoszenia
Jeśli nasze usługi nie spełniają Twoich oczekiwań, skontaktuj się z nami.
Klienci indywidualni i Przedsiębiorcy
Zanim prześlesz zgłoszenie
-
Zaloguj się do Mojego ING i poznaj odpowiedzi na najczęstsze pytania
Wirtualny Asystent potrafi odpowiedzieć na pytania klientów w mniej niż 7 sekund.
-
Zastrzeż kartę, jeśli podejrzewasz, że osoba nieuprawniona wykonała nią transakcję
Kartę możesz zastrzec samodzielnie w Moim ING, telefonicznie lub w miejscu spotkań.
Przesyłanie zgłoszeń
-
W Moim ING
- Chcesz wysłać zgłoszenie samodzielnie? Przejdź do formularza i wybierz z listy kategorię zgłoszenia. Zaloguj się i wyślij zgłoszenie
- Chcesz zgłosić inną sprawę? Napisz do nas na czacie. Zaloguj się i napisz na czacie
- Chcesz dodać załącznik do przesłanego zgłoszenia? Zaloguj się i wyślij wiadomość
Przez telefon
+48 32 357 00 69
+48 32 357 00 24 (jeśli jesteś przedsiębiorcą)Koszt połączenia wg stawek operatora.
W miejscu spotkań
Pisemnie
Przesyłka pocztowa na adres:
ING Bank Śląski S.A., SCCC
ul. Sokolska 34
40-086 KatowiceNa adres e-Doręczeń
Adres e-Doręczeń naszego banku to: AE:PL-69368-51081-ERVRU-12.
Dowiedz się więcej o e-Doręczeniach -
Odpowiedź na zgłoszenie otrzymasz najpóźniej w dniu, który podaliśmy Ci podczas jego przyjęcia.
Na odpowiedź mamy:- 15 dni roboczych – jeżeli zgłoszenie dotyczy usług płatniczych
- 30 dni kalendarzowych – w pozostałych przypadkach.
Jeżeli przypadek jest szczególnie skomplikowany, ten czas może się wydłużyć. Nie powinien jednak przekroczyć:
- 35 dni roboczych – jeżeli zgłoszenie dotyczy usług płatniczych
- 90 dni kalendarzowych – jeżeli zgłoszenie dotyczy danych osobowych
- 60 dni kalendarzowych – w pozostałych przypadkach.
Jeśli Twoje zgłoszenie będziemy rozpatrywać dłużej, napiszemy do Ciebie. Wyjaśnimy przyczyny opóźnienia i podamy nowy termin zakończenia sprawy.
-
Wybierz wygodny dla Ciebie sposób udzielenia odpowiedzi:
- elektroniczny w Moim ING – gdy odpowiedź będzie gotowa, wyślemy na Twój telefon komórkowy powiadomienie (jeśli masz naszą aplikację i włączone powiadomienia).
- pisemny – wyślemy odpowiedź na Twój adres korespondencyjny (lub adres firmy)
- przez e-Doręczenia – jeśli masz aktywny adres i mamy go w Twoim zgłoszeniu.
Powiadomienie nie przyszło?
- Zaloguj się do Mojego ING i przejdź do swojego profilu.
- Kliknij Moje dokumenty, a następnie "Otwórz moje dokumenty" i potwierdź swoją tożsamość.
- Odpowiedź na zgłoszenie czeka na Ciebie w zakładce Dokumenty bankowe.
-
Sprawdź status zgłoszenia w Moim ING albo zadzwoń pod numer +48 32 357 00 69 lub +48 32 357 00 24 (jeśli jesteś przedsiębiorcą).
Koszt połączenia wg stawek operatora. -
Jeśli nie zgadzasz się z odpowiedzią na zgłoszenie, możesz zgłosić odwołanie w wybrany przez Ciebie sposób:
W Moim ING
- Przejdź do formularza i wybierz z listy kategorię poprzedniego zgłoszenia. Wskaż też jego numer. Zaloguj się i wyślij zgłoszenie
- Napisz do nas na czacie. Zaloguj się i napisz na czacie
- Chcesz dodać załącznik? Zaloguj się i wyślij wiadomość
Przez telefon
+48 32 357 00 69
+48 32 357 00 24
Koszt połączenia wg stawek operatora.W miejscu spotkań
Pisemnie
Przesyłka pocztowa na adres:
ING Bank Śląski S.A., SCCC
ul. Sokolska 34
40-086 KatowiceNa adres e-Doręczeń
Adres e-Doręczeń naszego banku to: AE:PL-69368-51081-ERVRU-12.
-
- Otrzymujesz potwierdzenie, że przyjęliśmy Twoją reklamację. Jej status możesz śledzić w Moim ING w Statusach reklamacji i zgłoszeń. Informację na temat zgłoszenia możesz też uzyskać dzwoniąc na naszą infolinię lub w miejscu spotkań.
-
Najpóźniej w kolejnym dniu roboczym od otrzymania reklamacji:
- analizujemy zgłoszenie i próbujemy odzyskać Twoje pieniądze,
- badamy czy transakcja była autoryzowana, czy odbyła się za Twoją zgodą w sposób przewidziany w umowie,
- udostępniamy Ci aktualne ustalenia i informacje dotyczące dalszych kroków, weryfikujemy, czy istnieje konieczność powiadomienia odpowiednich organów ścigania o potencjalnym przestępstwie.
-
Jeśli stwierdzimy, że:
- naszym zdaniem transakcje były nieautoryzowane i nie ponosisz za nie odpowiedzialności, zwrócimy kwotę transakcji na konto i zakończymy sprawę,
- według naszych ustaleń transakcje były nieautoryzowane i jesteś za nie odpowiedzialny, zwrócimy Ci kwotę nieautoryzowanej transakcji, ale z zastrzeżeniem, że zwrócisz całą otrzymaną kwotę w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania wypłaty. W przypadku braku zwrotu skierujemy sprawę na drogę sądową co wiąże się z dodatkowymi kosztami.
Dodatkowa informacja:
W przypadku zgłoszenia oszustwa lub reklamacji dotyczącej nieautoryzowanej transakcji (czyli takiej bez Twojej zgody), najpierw sprawdzamy, czy odpowiedzialność ciąży na nas.
Może się zdarzyć jednak, że to Ty będziesz odpowiedzialny za taką transakcję, wtedy szczegóły dotyczące odpowiedzialności przekażemy Tobie w odpowiedzi na reklamację.
Co do zasady będzie tak, gdy:- mamy uzasadnione podstawy do zawiadomienia organów ścigania – wyślemy takie zawiadomienie,
- roszczenia są zgłoszone po upływie 13 miesięcy od dnia obciążenia rachunku,
- doprowadziłeś do transakcji umyślnie lub celowo, nie wykonując obowiązków wynikających z umowy,
- umyślnie lub wskutek rażącego niedbalstwa nie zgłosiłeś niezwłocznie utraty, kradzieży, przywłaszczenia albo nieuprawnionego użycia instrumentu płatniczego lub nieuprawnionego dostępu do tego instrumentu,
- jeśli zgłosiłeś powyższe okoliczności a transakcja miała miejsce po zgłoszeniu będziesz odpowiadał za nią wówczas, gdy doprowadziłeś do niej umyślnie,
- w przypadku, gdy mieliśmy obowiązek zastosować tzw. silne uwierzytelnienie, a nie zastosowano go i Twoje działanie było umyślne.
Odrębne reguły dot. transakcji do wysokości równowartości w walucie polskiej 50 euro, ustalonej przy zastosowaniu kursu średniego ogłaszanego przez NBP obowiązującego w dniu wykonania transakcji.
Jest to podstawowa informacja i nie zastępuje ona analizy prawnej zdarzenia, ani nie jest uzasadnieniem rozstrzygnięcia reklamacji.
Spółki i Korporacje
Zanim prześlesz zgłoszenie
Przesyłanie zgłoszeń
-
W ING Business
Zaloguj się do ING Business i napisz do nas na czacie.
Chcesz coś dodać do istniejącego zgłoszenia? Wyślij nam załącznik w wiadomości.
Przez telefon
+48 32 357 00 24
Koszt połączenia wg stawek operatora.W Centrum Rozwoju Biznesu
Pisemnie
Przesyłka pocztowa na adres:
ING Bank Śląski S.A.,
ul. Sokolska 34
40-086 KatowiceNa adres e-Doręczeń
Adres e-Doręczeń naszego banku to: AE:PL-69368-51081-ERVRU-12.
Dowiedz się więcej o e-Doręczeniach -
Odpowiedź na zgłoszenie otrzymasz najpóźniej w dniu, który podaliśmy Ci podczas jego przyjęcia.
Na odpowiedź mamy:- 15 dni roboczych – jeżeli zgłoszenie dotyczy usług płatniczych
- 30 dni kalendarzowych – w pozostałych przypadkach.
Jeżeli przypadek jest szczególnie skomplikowany, ten czas może się wydłużyć. Nie powinien jednak przekroczyć:
- 35 dni roboczych – jeżeli zgłoszenie dotyczy usług płatniczych
- 90 dni kalendarzowych – jeżeli zgłoszenie dotyczy danych osobowych
- 60 dni kalendarzowych – w pozostałych przypadkach.
Jeśli Twoje zgłoszenie będziemy rozpatrywać dłużej, napiszemy do Ciebie. Wyjaśnimy przyczyny opóźnienia i podamy nowy termin zakończenia sprawy.
-
Wybierz wygodny dla Ciebie sposób udzielenia odpowiedzi:
- pisemny – wyślemy odpowiedź na adres Twojej firmy
- przez e-Doręczenia – jeśli masz aktywny adres i mamy go w Twoim zgłoszeniu.
-
Aby sprawdzić status swojego zgłoszenia:
- zaloguj się do ING Business i napisz do nas na czacie
- lub zadzwoń pod numer +48 32 357 00 24.
Koszt połączenia wg stawek operatora
-
Jeśli nie zgadzasz się z odpowiedzią na zgłoszenie, możesz zgłosić odwołanie w wybrany przez Ciebie sposób:
W ING Business
Zaloguj się do ING Business i napisz do nas na czacie
Przez telefon
+48 32 357 00 24
Koszt połączenia wg stawek operatora.W miejscu spotkań
Pisemnie
Przesyłka pocztowa na adres:
ING Bank Śląski S.A.,
ul. Sokolska 34
40-086 KatowiceNa adres e-Doręczeń
Adres e-Doręczeń naszego banku to: AE:PL-69368-51081-ERVRU-12.
-
- Otrzymujesz potwierdzenie, że przyjęliśmy Twoją reklamację. Jeśli chcesz sprawdzić jej status lub inne informacje zaloguj się do ING Business i:
- napisz do nas na czacie
- lub wyślij wiadomość.
- Najpóźniej w kolejnym dniu roboczym od otrzymania reklamacji:
- analizujemy zgłoszenie i próbujemy odzyskać Twoje pieniądze,
- przekazujemy Ci dotychczasowe ustalenia i informacje dotyczące kolejnych działań,
- sprawdzamy, czy transakcja była autoryzowana, tj. czy odbyła się za Twoją zgodą,
- weryfikujemy, czy musimy powiadomić organy ścigania o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Badając Twoją sprawę analizujemy, czy przekazane przez Ciebie informacje są prawdziwe i rzetelne. Nie wyłącza to powtórnego badania sprawy.
- Jeśli stwierdzimy, że:
- transakcje były nieautoryzowane i nie jesteś za nie odpowiedzialny - zwrócimy kwotę transakcji na konto,
- transakcje były nieautoryzowane i jesteś za nie odpowiedzialny - nie zwrócimy kwoty transakcji. W takim przypadku otrzymasz informację o odmowie wraz z uzasadnieniem.
Dodatkowa informacja:
W przypadku zgłoszenia oszustwa lub reklamacji dotyczącej nieautoryzowanej transakcji (czyli takiej bez Twojej zgody), najpierw sprawdzamy, czy odpowiedzialność ciąży na nas.Może się zdarzyć jednak, że to Ty będziesz odpowiedzialny za taką transakcję.
Co do zasady będzie tak, gdy:- mamy uzasadnione podstawy do zawiadomienia organów ścigania – i wyślemy takie zawiadomienie,
- roszczenia są zgłoszone po upływie 13 miesięcy od dnia obciążenia rachunku,
- doprowadziłeś do transakcji umyślnie lub wskutek rażącego niedbalstwa w wykonaniu obowiązków korzystania z instrumentu płatniczego zgodnie z umową,
- umyślnie lub wskutek rażącego niedbalstwa nie zgłosiłeś niezwłocznie utraty, kradzieży, przywłaszczenia albo nieuprawnionego użycia instrumentu płatniczego lub nieuprawnionego dostępu do tego instrumentu,
- jeśli zgłosiłeś powyższe okoliczności a transakcja miała miejsce po zgłoszeniu będziesz odpowiadał za nią wówczas, gdy doprowadziłeś do niej umyślnie,
- w przypadku, gdy mieliśmy obowiązek zastosować tzw. silne uwierzytelnienie, a nie zastosowano go i Twoje działanie było umyślne.
Odrębne reguły dot. transakcji do wysokości równowartości w walucie polskiej 50 euro, ustalonej przy zastosowaniu kursu średniego ogłaszanego przez NBP obowiązującego w dniu wykonania transakcji.
Jest to podstawowa informacja i nie zastępuje ona analizy prawnej zdarzenia, ani nie jest uzasadnieniem rozstrzygnięcia reklamacji. - Otrzymujesz potwierdzenie, że przyjęliśmy Twoją reklamację. Jeśli chcesz sprawdzić jej status lub inne informacje zaloguj się do ING Business i: