Twoje możliwości z BLIKIEM
BLIK w internecie
- Płacisz szybciej niż przelewem
- Nie musisz logować się do bankowości internetowej
- Nie musisz podawać danych swojej karty płatniczej
- W sklepach, które dodasz do zaufanych, nie musisz nawet podawać kodu.
A my dbamy o to, by pieniądze dotarły, gdzie trzeba.
Wpłaty i wypłaty BLIKIEM
- Wpłacasz i wypłacasz pieniądze bez karty - wystarczy, że masz przy sobie telefon z naszą aplikacją Moje ING.
- W bankomatach i wpłatomatach naszych i sieci Planet Cash wypłacasz i wpłacasz za darmo
- Możesz wpłacać na konto firmowe lub oszczędnościowe i z nich wypłącach - Ty wybierasz, które konto powiązać dla BLIKA.
Przelew na telefon BLIK
- Nie musisz znać numeru konta odbiorcy, żeby zrobić przelew
- Przelew natychmiastowy robisz za 0 zł
- Pieniądze trafiają na konto od razu - nawet w weekend
- Zapłacisz bez gotówki również tam, gdzie nie ma terminala płatniczego - do 1 000 zł. Wystarczy, że sprzedawca ma numer telefonu zarejestrowany w BLIKU. Pamiętaj, że jednorazowo przelewem na telefon możesz przesłać maksymalnie 500 zł
- Wysyłasz prośbę o przelew, a odbiorca odsyła Ci pieniądze jednym kliknięciem.
Poznaj Przelewy na telefon BLIK
BLIK zbliżeniowy
- Korzystasz w Polsce i za granicą na terminalach zbliżeniowych, które akceptują karty Mastercard
- Nie musisz przepisywać kodu BLIK - wystarczy zbliżyć telefon do terminala płatniczego
- Potwierdzasz transakcję poprzez odblokowanie ekranu telefonu.
Jak korzystać z BLIKA
Jak płacić
-
1
W aplikacji pobierz kod BLIK
Kliknij skrót BLIK i pobierz kod. Możesz to zrobić bez logowania do aplikacji lub po zalogowaniu.
Nie masz jeszcze naszej aplikacji?
-
2
Wprowadź kod BLIK
Wpisz kod BLIK na klawiaturze terminala płatniczego przy kasie lub na stronie sklepu internetowego.
-
3
Zatwierdź płatność
Potwierdź wykorzystanie kodu na swoim telefonie. Możesz zostać poproszony o podanie PIN-u aplikacji.
Jak wypłacać
-
1
Wskaż BLIK jako sposób wypłaty gotówki
Wybierz wypłatę kodem na ekranie bankomatu.
-
2
Utwórz kod w aplikacji mobilnej
Kliknij w BLIK, utwórz kod i wpisz go na klawiaturze w bankomacie.
-
3
Zatwierdź płatność na swoim telefonie
Autoryzuj PIN-em tym samym, co do aplikacji. Możesz odebrać swoją gotówkę.
Pobierz aplikację Moje ING
Płać BLIKIEM w internecie bez wpisywania kodu
W internecie możesz płacić BLIKIEM jeszcze szybciej – bez wpisywania kodu BLIK. Wystarczy, że sklep, w którym robisz zakupy albo przeglądarkę internetową, z której korzystasz dodasz do zapamiętanych w aplikacji Moje ING.
Przy kolejnych zakupach w zapamiętanym sklepie lub na zapamiętanej przeglądarce, nie musisz pobierać kodu BLIK w Moim ING ani go przepisywać. Zatwierdzasz tylko transakcję w telefonie.
-
W sklepach, które akceptują płatności BLIK bez kodu na ekranie po zatwierdzeniu transakcji zobaczysz komunikat:
„Jeśli przy następnej transakcji w tym sklepie nie chcesz wpisywać kodu BLIK, dodaj go do zapamiętanych”.Wybierz opcję: „Zapamiętaj sklep”.
Na Twoim telefonie zobaczysz potwierdzenie: „Dodaliśmy sklep do zapamiętanych”.
-
Na ekranie po zatwierdzeniu transakcji zobaczysz komunikat:
„Jeśli przy następnej transakcji na tej przeglądarce nie chcesz wpisywać kodu BLIK, dodaj ją do zapamiętanych”.Jeśli chcesz zapamiętać przeglądarkę, wybierz opcję: „Zapamiętaj przeglądarkę”.
Na Twoim telefonie zobaczysz potwierdzenie: „Dodaliśmy przeglądarkę do zapamiętanych”.
Bezpieczeństwo i kontrola płatności BLIK
Bezpieczeństwo płatności BLIKIEM
- Transakcje BLIKIEM zatwierdzasz PIN-em do aplikacji, jeśli:
- płacisz więcej niż 50 zł w sklepie stacjonarnym
- zrobisz więcej niż 3 płatności na mniejsze kwoty w jednym dniu - jeśli kod pobierzesz bez logowania do aplikacji
- płacisz dowolną kwotę w sklepie internetowym
- gdy wypłacasz gotówkę z bankomatu.
- W Moim ING widzisz wszystkie transakcje wykonane BLIKIEM
- Możesz włączyć lub wyłączyć BLIK, kiedy chcesz oraz zmienić konto powiązane z BLIKIEM - w aplikacji mobilnej lub w systemie bankowości internetowej.
- Dowolnie ustawiasz opcję korzystania z kodów BLIK przed zalogowaniem do aplikacji mobilnej.
- Możesz też zmienić limity dla transakcji opłacanych BLIKIEM - od 200 do 10 000 zł.
Pytania i odpowiedzi
-
BLIK możesz aktywować na każdym telefonie, na którym działa nasza aplikacja Moje ING.
-
Kody BLIK umożliwiają płatności w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz w bankomatach oznaczonych logo BLIK.
-
Jeśli masz aplikację Moje ING, BLIK powinien być domyślnie aktywny. Jeśli tak nie jest, zaktualizuj aplikację Moje ING, a następnie przejdź do szczegółów BLIKA i wybierz Aktywuj.
-
Nie, BLIK to rozwiązanie krajowe, może być wykorzystane do wykonania płatności tylko na terenie Polski.
-
Bankomaty i sklepy akceptujące BLIK są oznaczone logiem BLIK
-
BLIKA można powiązać z następującymi kontami:
- Konta osobiste: Mobi, Direct, Komfort, Premium.
- Konta oszczędnościowe (tylko do wpłat i wypłat): Otwarte Konto Oszczędnościowe, Otwarte Konto Oszczędnościowe Premium, Otwarte Konto Oszczędnościowe Bonus,
- Konta dla Przedsiębiorców: Konto Direct dla Firmy
-
Tak, w historii rachunku będą widoczne wszystkie transakcje dokonane przy pomocy kodów BLIK z informacją, że transakcja była wykonana kodem BLIK.
-
Każdy ze współwłaścicieli konta wspólnego może aktywować aplikację BLIK powiązaną z rachunkiem.
-
Tak, pełnomocnik do rachunku może korzystać z BLIKA.
-
Jeśli nie chcesz korzystać z BLIKA, możesz go wyłączyć w każdej chwili. Możesz to zrobić w Moim ING.
-
Wystarczy Twój telefon z funkcją NFC. Włącz NFC i przyłóż telefon do czytnika na drzwiach – powinny się otworzyć.
Opłaty i prowizje
| Czynność | Opłata |
|---|---|
| Aktywacja BLIKA | 0 zł |
| Realizacja transakcji bezgotówkowych | 0 zł |
| Wypłata gotówki w kraju w bankomatach ING Banku Ślaskiego i sieci Planet Cash |
0 zł |
| Wypłata gotówki w kraju, w bankomatach pozostałych banków, w przypadku konta Direct dla Firmy, Direct dla Wspólnot Mieszkaniowych |
|
|
0 zł |
|
5,00 zł |
|
5% kwoty wypłaty min. 5 zł |
| Zmiana numeru konta i numeru telefonu powiązanego z BLIKIEM | 0 zł |