BLIKOMANIA 2023
Nie musisz się ścigać, by grać o złoto.
SprawdźTwoje możliwości z BLIKIEM
Jak korzystać z BLIKA
Jak płacić
W aplikacji pobierz kod BLIK
Kliknij skrót BLIK i pobierz kod. Możesz to zrobić bez logowania do aplikacji lub po zalogowaniu.
Nie masz jeszcze naszej aplikacji?
Wprowadź kod BLIK
Wpisz kod BLIK na klawiaturze terminala płatniczego przy kasie lub na stronie sklepu internetowego.
Zatwierdź płatność
Potwierdź wykorzystanie kodu na swoim telefonie. Możesz zostać poproszony o podanie PIN-u aplikacji.
Jak wypłacać
Wskaż BLIK jako sposób wypłaty gotówki
Wybierz wypłatę kodem na ekranie bankomatu.
Utwórz kod w aplikacji mobilnej
Kliknij w BLIK, utwórz kod i wpisz go na klawiaturze w bankomacie.
Zatwierdź płatność na swoim telefonie
Autoryzuj PIN-em tym samym, co do aplikacji. Możesz odebrać swoją gotówkę.
Płać BLIKIEM w internecie bez wpisywania kodu
W internecie możesz płacić BLIKIEM jeszcze szybciej – bez wpisywania kodu BLIK. Wystarczy, że sklep, w którym robisz zakupy albo przeglądarkę internetową, z której korzystasz dodasz do zapamiętanych w aplikacji Moje ING.
Przy kolejnych zakupach w zapamiętanym sklepie lub na zapamiętanej przeglądarce, nie musisz pobierać kodu BLIK w Moim ING ani go przepisywać. Zatwierdzasz tylko transakcję w telefonie.
W sklepach, które akceptują płatności BLIK bez kodu na ekranie po zatwierdzeniu transakcji zobaczysz komunikat:
„Jeśli przy następnej transakcji w tym sklepie nie chcesz wpisywać kodu BLIK, dodaj go do zapamiętanych”.
Wybierz opcję: „Zapamiętaj sklep”.
Na Twoim telefonie zobaczysz potwierdzenie: „Dodaliśmy sklep do zapamiętanych”.
Na ekranie po zatwierdzeniu transakcji zobaczysz komunikat:
„Jeśli przy następnej transakcji na tej przeglądarce nie chcesz wpisywać kodu BLIK, dodaj ją do zapamiętanych”.
Jeśli chcesz zapamiętać przeglądarkę, wybierz opcję: „Zapamiętaj przeglądarkę”.
Na Twoim telefonie zobaczysz potwierdzenie: „Dodaliśmy przeglądarkę do zapamiętanych”.
Bezpieczeństwo i kontrola płatności BLIK
Pytania i odpowiedzi
- Na jakich telefonach działa BLIK?
BLIK możesz aktywować na każdym telefonie, na którym działa nasza aplikacja Moje ING.
- Gdzie mogę dokonać transakcji przy użyciu kodów BLIK?
Kody BLIK umożliwiają płatności w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz w bankomatach oznaczonych logo BLIK.
- Jak aktywować BLIKA?
Jeśli masz aplikację Moje ING, BLIK powinien być domyślnie aktywny. Jeśli tak nie jest, zaktualizuj aplikację Moje ING, a następnie przejdź do szczegółów BLIKA i wybierz Aktywuj.
- Czy kody BLIK mogą być wykorzystane do wykonania płatności za granicą?
Nie, BLIK to rozwiązanie krajowe, może być wykorzystane do wykonania płatności tylko na terenie Polski.
- Jak zmienić konto dla BLIKA?
Aby zmienić konto dla BLIKA:
- zaloguj się do aplikacji Moje ING
- wybierz Karty i płatności telefonem
- wybierz BLIK
- skorzystaj z opcji Zmień konto.
- Jak rozpoznam punkty akceptujące BLIK?
Bankomaty i sklepy akceptujące BLIK są oznaczone logiem BLIK
- Z jakimi rachunkami można powiązać płatności BLIK?
BLIKA można powiązać z następującymi kontami:
- Konta osobiste: Mobi, Direct, Komfort, Premium.
- Konta oszczędnościowe (tylko do wpłat i wypłat): Otwarte Konto Oszczędnościowe, Otwarte Konto Oszczędnościowe Premium, Otwarte Konto Oszczędnościowe Bonus,
- Konta dla Przedsiębiorców: Konto Direct dla Firmy
- Czy płatności za pomocą kodów BLIK będą widoczne w historii mojego rachunku i na wyciągu?
Tak, w historii rachunku będą widoczne wszystkie transakcje dokonane przy pomocy kodów BLIK z informacją, że transakcja była wykonana kodem BLIK.
- Czy w przypadku rachunków wspólnych każde ze współwłaścicieli może korzystać z BLIK?
Każdy ze współwłaścicieli konta wspólnego może aktywować aplikację BLIK powiązaną z rachunkiem.
- Czy pełnomocnik do rachunku może korzystać z BLIKA?
Tak, pełnomocnik do rachunku może korzystać z BLIKA.
- Czy mogę wyłączyć BLIK?
Jeśli nie chcesz korzystać z BLIKA, możesz go wyłączyć w każdej chwili. Możesz to zrobić w Moim ING.
- Jak mogę wejść do zamykanej strefy z bankomatami i wpłatomatami przy placówce banku i skorzystać z BLIKA, jeśli nie mam przy sobie karty?
Wystarczy Twój telefon z funkcją NFC. Włącz NFC i przyłóż telefon do czytnika na drzwiach – powinny się otworzyć.
Opłaty i prowizje
Opłaty
Aktywacja BLIKA | 0 zł |
Realizacja transakcji bezgotówkowych | 0 zł |
Wypłata gotówki w kraju w bankomatach ING Banku Ślaskiego i sieci Planet Cash |
0 zł |
Wypłata gotówki w kraju, w bankomatach pozostałych banków, w przypadku konta Direct dla Firmy, Direct dla Wspólnot Mieszkaniowych |
|
|
0 zł |
|
5,00 zł |
|
5% kwoty wypłaty min. 5 zł |
Zmiana numeru konta i numeru telefonu powiązanego z BLIKIEM | 0 zł |