Szczególne typy przelewów w walutach
Polecenie przelewu SEPA (przelew europejski)
Robisz go w EUR na konta odbiorców w Jednolitym Obszarze Płatności w Euro (SEPA), w tym w krajach Unii Europejskiej. Możesz go wysłać w aplikacji Moje ING mobile na swoim telefonie lub w systemie bankowości internetowej Moje ING.
Przelew własny - walutowy lub z przewalutowaniem
Przelewasz pieniądze między Twoimi kontami w ING:
- w tej samej walucie obcej np. z konta firmowego w EUR na konto osobiste w EUR
- w różnych walutach z przewalutowaniem (np. z konta firmowego w PLN na konto firmowe w EUR).
Kantor walutowy w Moim ING
Wygodnie wymieniasz euro, dolary i funty brytyjskie w Moim ING, np. kiedy dostajesz przelewy z zagranicy, wyjeżdżasz za granicę, kupujesz lub sprzedajesz w internecie w zagranicznych serwisach. Działa 24/7.
Kantor jest dostępny tylko dla firm, które korzystają uproszczonej księgowości i nie mają modułu użytkownika w Moim ING
Jak zrobić przelew walutowy
-
1
W aplikacji Moje ING wejdź w Przelewy
Zaznacz Przelew walutowy i wybierz konto, z którego chcesz przesłać pieniądze.
Możesz ustawić konto domyślne dla przelewów walutowych.
-
2
Wpisz dane odbiorcy
- Imię i nazwisko lub nazwę
- Adres odbiorcy i kraj, w którym ma konto
- Numer konta odbiorcy (najczęściej w formacie IBAN)
- Kod BIC/Swift banku odbiorcy
-
3
Uzupełnij pozostałe szczegóły
Wpisz kwotę transakcji, walutę, w której chcesz zrobić przelew i tytuł przelewu.
-
4
Wybierz czas realizacji przelewu (standard, pilny lub inny termin)
Zaznacz opcję kosztową, czyli kto poniesie koszty przelewu - obie strony (opcja SHA), nadawca (opcja OUR) czy odbiorca (opcja BEN).
-
5
Potwierdź przelew
W podsumowaniu pokażemy Ci koszt przelewu i aktualny kurs waluty. Wartości te obowiązują do czasu zmiany tabeli kursowej. Mogą być inne, gdy będziemy realizować Twój przelew lub pobierać opłaty.
Zlecony przelew zobaczysz w Nadchodzących płatnościach, a gdy go zrealizujemy – w Historii transakcji.
Zapewnij pieniądze na koncie
Przelewy walutowe realizujemy do wysokości kwoty, jaką masz na koncie. Zapewnij odpowiednią ilość pieniędzy na swoim koncie (kwotę przelewu oraz opłat) do momentu rozliczenia przelewu.
Pytania i odpowiedzi
-
Jeśli znasz kod BIC (SWIFT) banku odbiorcy:
- Wpisz kod BIC (SWIFT) banku odbiorcy w polu „BIC banku odbiorcy (kod SWIFT)”. Dzięki temu dane banku odbiorcy wypełnią się automatycznie.
- W polu „Nr rachunku”, w sekcji „Odbiorca” wpisz tylko numer konta odbiorcy. Nie podawaj numeru banku odbiorcy tzw. ABA/ROUTING NUMBER (FW) czyli 9-cyfrowy numer banku w Stanach Zjednoczonych. Wpisanie ABA/ROUTING NUMBER/FW w tym miejscu może zostać zakwalifikowane przez bank odbiorcy jako błąd.
Jeżeli nie znasz kodu BIC (SWIFT) banku odbiorcy, nie martw się. Uzupełnij prawidłowo pozostałe dane przelewu:
- W polu „Nazwa banku odbiorcy” wpisz numer banku odbiorcy tzw. ABA/ROUTING NUMBER (FW), numer poprzedź skrótem „//FW”.
- W kolejnych liniach wpisz nazwę i adres banku.
- Wpisz numer konta odbiorcy w sekcji „Odbiorca”, w polu „numer rachunku”.
-
- Jeśli na Twoje konto w PLN wpłynie waluta EUR, kwotę EUR przeliczymy na PLN po bezgotówkowym kursie kupna EUR z tabeli kursowej naszego banku.
- Jeśli na Twoje konto w EUR wpłynie waluta PLN, kwotę PLN przeliczymy na EUR po bezgotówkowym kursie sprzedaży EUR z tabeli kursowej naszego banku. W obu przypadkach obowiązuje kurs z dnia wpływu przelewu do banku
-
To zależy od kilku czynników.
Jeżeli przelew kierujemy bezpośrednio do banku odbiorcy - wtedy pieniądze powinny zostać zaksięgowane na koncie odbiorcy w dniu wpływu waluty do banku lub dzień później.
- W przypadku przelewu w walucie euro na terenie Jednolitego obszaru płatności w euro (obszar SEPA), jest to następny dzień roboczy po dacie przyjęcia zlecenia.
- W przypadku pozostałych przelewów walutowych jest to drugi dzień roboczy po dacie przyjęcia zlecenia.
Jeśli nie możemy wysłać płatności prosto do banku odbiorcy, kierujemy je do banku pośredniczącego. W takiej sytuacji termin zaksięgowania przelewu w banku odbiorcy może się wydłużyć.
-
NIE. Przelew pilny nie jest przelewem natychmiastowym. Przyspiesza jednak realizację przelewu.
- W przypadku przelewów realizowanych na obszarze SEPA w walucie euro - standardowy tryb realizacji, to następny dzień roboczy po dacie przyjęcia przez bank zlecenia. Tryb pilny (DZIŚ) przyspiesza realizację przelewu do dnia przyjęcia zlecenia.
- W przypadku pozostałych przelewów walutowych - standardowy tryb realizacji, to drugi dzień po roboczy po dacie przyjęcia zlecenia. Tryb pilny (DZIŚ) przyspiesza realizację do dnia przyjęcia zlecenia.
Obszar SEPA to Jednolity obszar płatności w euro. Zobacz Listę krajów SEPA
-
Bank pośredniczący to bank, który przekaże przelew do banku odbiorcy, w przypadku gdy nasz bank nie ma konta w banku odbiorcy.
-
Kod BIC/SWIFT to 8-znakowy kod, używany do transakcji międzynarodowych (przelewów walutowych), który służy do zidentyfikowania banku. Jego elementy są określone w normie ISO (kod BIC ING Banku Śląskiego to: INGBPLPW).
-
IBAN (ang. International Bank Account Number) / międzynarodowy numer rachunku bankowego – jednoznaczny identyfikator rachunku klienta w banku służący do identyfikacji rachunku bankowego w transakcjach z dostawcami usług płatniczych na terenie państw członkowskich oraz w krajach, które przyjęły IBAN jako standard numeracji rachunków bankowych. Numer rachunku zapisany w tym formacie składa się z dwuliterowego kodu kraju, po którym następują dwie cyfry kontrolne i do trzydziestu znaków alfanumerycznych określających numer rachunku, określanych jako BBAN (ang. Basic Bank Account Number, pol. Podstawowy Numer Rachunku Bankowego), którego długość jest różna w zależności od kraju. IBAN dla rachunków prowadzonych w Banku składa się z dwuliterowego kodu PL i NRB.
Opłaty i ważne informacje
Opłaty
| Przelew w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej | Opłata | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| Przelew krajowy - na rachunek innego klienta w ING Banku albo rachunek w innym banku | |||||
0 zł za pierwsze 15 w miesiącu - jeżeli Klient spełni warunek aktywności1przejdź do przypisu, 1,20 zł - każdy kolejny przelew oraz jeśli Klient nie spełnia warunku aktywności |
0 zł/ 1,20 zł | ||||
|
1,20 zł | ||||
| Przelew europejski (SEPA) |
|||||
|
0 zł/1,20 zł | ||||
|
1,20 zł | ||||
| Przelew walutowy |
50 zł | ||||
| Przelew walutowy na rachunek innego Klienta w ING Banku | 1,20 zł | ||||
| Przelew walutowy przychodzący | 0 zł | ||||
Koszt przewalutowania transakcji zgodnie z tabelą kursową banku.
Obsługiwane waluty
Waluty, w których realizujemy przelewy w kolejności alfabetycznej
- AUD - dolar australijski
- BGN - lew bułgarski
- CAD - dolar kanadyjski
- CHF - frank szwajcarski
- CZK - korona czeska
- DKK - korona duńska
- EUR - euro
- GBP - funt brytyjski
- HUF - forint węgierski
- JPY - jen japoński
- NOK - korona norweska
- PLN - złoty polski
- RON - lej rumuński
- SEK - korona szwedzka
- TRY - lira turecka
- USD - dolar amerykański
- ZAR - rand południowoafrykański
Kraje
Kraje, do których możesz wysłać firmowy przelew walutowy w kolejności alfabetycznej.
-
Andorra
Afghanistan
Albania
Algeria
American Samoa
Angola
Anguilla
Antarctica
Antigua and Barbuda
Neth. Antilles
Argentina
Armenia
Aruba
Australia
Austria
Azerbaijan
Bahamas
Bangladesh
Barbados
Bahrain
Belgium
Belize
Benin
Bermuda
Bhutan
Bolivia
Bosnia and Herzegovina
Botswana
Bouvet Island
Brazil
British Indian Ocean Territory
Brunei Darussalam
Bulgaria
Burkina Faso
Burundi
Cambodia
Cameroon
Canada
Cape Verde
Cayman Islands
Central African Republic
Chad
Chile
China
Christmas Island
Cocos (Keeling) Islands
Colombia
Comoros
Congo, The Democratic Republic of The
Cook Islands
Costa Rica
Cote D'ivoire
Croatia
Cuba
Cyprus
Czech Republic -
Denmark
Djibouti
Dominica
Dominican Republic
Ecuador
Egypt
Eritrea
Estonia
Ethiopia
Faeroe Islands
Falkland Islands (Malvinas)
Fiji
Finland
France
French Southern Territories
Gabon
Gambia
Georgia
South Georgia and South Sandwich Island
Germany
Ghana
Gibraltar
Greece
Greenland
Grenada
Guadeloupe
Guam
Guatemala
Guernsey, C.I.
French Guiana
Guinea
Equatorial Guinea
Guinea-Bissau
Guyana
Haiti
Heard and Mcdonald Islands
Hong Kong
Honduras
Hungary
Iceland
India
Indonesia
Iran, Islamic Republic of
Iraq
Ireland
Israel
Isle of Man
Jamaica
Japan
Jersey, C.I.
Jordan -
Kazakhstan
Kenya
Kiribati
Saint Kitts and Nevis
Korea, Democratic People's Rep. of
Korea, Republic of
Kosovo
Kuwait
Kyrgyzstan
Lao People's Democratic Republic
Latvia
Lebanon
Lesotho
Liberia
Libyan Arab Jamahiriya
Liechtenstein
Lithuania
Luxembourg
Macau
Macedonia, The Former Yugoslav Republic
Madagascar
Malaysia
Malawi
Maldives
Mali
Malta
Marshall Islands
Martinique
Mauritius
Mauritania
Mayotte
Mexico
Micronesia, Federated States of
Moldova, Republic of
Monaco
Mongolia
Montenegro
Montserrat
Morocco
Mozambique
Myanmar
Namibia
Nauru
Nepal
Netherlands
New Caledonia
New Zealand
Nicaragua
Niger
Nigeria
Niue
Norfolk Island
Northern Mariana Islands
Norway -
Oman
Pakistan
Palau
Panama
Panama Canal Zone
Papua New Guinea
Paraguay
Peru
Philippines
Pitcairn
Poland
French Polynesia
Portugal
Puerto Rico
Qatar
Reunion
Romania
Russian Federation
Rwanda
Saint Helena
Saint Lucia
Saint Pierre and Miquelon
Saint Vincent and The Grenadines
Samoa
San Marino
Sao Tome and Principe
Saudi Arabia
Senegal
Serbia
Seychelles
Sierra Leone
Singapore
Slovakia
Slovenia
Solomon Islands
Somalia
South Africa
Spain
Sri Lanka
Sudan
Suriname
Svalbard and Jan Mayen Islands
Syrian Arab Republic
Sweden
Swaziland
Switzerland -
Taiwan
Tajikistan
Tanzania, United Republic of
Thailand
East Timor
Togo
Tokelau
Tonga
Trinidad and Tobago
Tunisia
Turkey
Turks and Caicos Islands
Turkmenistan
Tuvalu
Uganda
Ukraine
United Kingdom
United States Minor Outlaying Island
United States
Uruguay
Uzbekistan
Vanuatu
Holy See (Vatican City State)
Venezuela
Virgin Islands, British
Virgin Islands, U.S.
Vietnam
Western Sahara
Wallis and Futuna Islands
Yemen
Zambia
Zimbabwe
1 Spełniasz warunek aktywności dla Konta Direct dla Firmy, jeśli w danym miesiącu kalendarzowym masz aktywną zgodę na marketing elektroniczny, w tym telefoniczny oraz opłacasz z konta ZUS/US lub wpływa na nie min. 2 tys. zł miesięcznie. Wróć do treści