Jak to działa
-
1
Aktywujesz usługę
Aktywujesz polecenie zapłaty w Moim ING lub u odbiorcy płatności.
-
2
Dostawca wysyła informacje do banku
Twój dostawca usług (odbiorca płatności) wysyła do nas informację o wysokości Twojego rachunku i terminie płatności.
-
3
Robimy przelew
Pobieramy odpowiednią kwotę z Twojego konta firmowego w terminie płatności i przelewamy ją na konto odbiorcy.
Nie wykonamy polecenia zapłaty, jeśli w dniu jego realizacji na Twoim koncie będzie za mało pieniędzy.
Wyślemy Ci o tym wiadomość w Moim ING i dodatkowo PUSH lub SMS.
Informację otrzyma każda osoba powiązana z kontem (właściciel, współwłaściciel i pełnomocnik).
Jak skorzystać z polecenia zapłaty
W Moim ING
-
1
Zaloguj się do Mojego ING
Wejdź do zakładki Usługi. W sekcji Ułatwienia płatności wybierz Zaplanowane płatności.
-
2
Zaplanuj
Wybierz przycisk „Dodaj płatność”, a następnie Polecenie zapłaty.
-
3
Wybierz konto i odbiorcę
Wskaż konto, z którego mamy pobrać pieniądze na opłacenie rachunków. Następnie wskaż odbiorcę płatności. Możesz go znaleźć na liście po nazwie lub numerze NIP.
-
4
Podaj szczegóły i zatwierdź
Zarejestrujemy Twoje polecenie zapłaty i przekażemy odbiorcy.
U odbiorcy płatności
-
1
Skontaktuj się z dostawcą
Skontaktuj się ze swoim dostawcą usług (np. spółdzielnią, zakładem energetycznym, operatorem telefonicznym) i upewnij się, czy oferuje rozliczanie płatności w formie polecenia zapłaty.
-
2
Wypełnij formularz
Wypełnij w dwóch egzemplarzach standardowy formularz Zgody na obciążanie rachunku.
Pobierz formularz -
3
Wyślij formularz
Jeden formularz prześlij do nas, drugi dostarcz odbiorcy płatności.
Bezpieczeństwo polecenia zapłaty
Jeśli Twoje konto zostanie obciążone niesłusznie (np. nie zgadzasz się z kwotą na fakturze), możesz złożyć dyspozycję zwrotu środków.
Co robić w razie błędu
Odbiorca płatności powinien dostarczyć Ci rachunek lub fakturę z podaniem kwoty oraz daty płatności. Jeśli zauważyłeś błąd, złóż dyspozycję zwrotu srodków. W takiej sytuacji natychmiast zwrócimy pełną kwotę transakcji na Twoje konto.
Dyspozycję zwrotu środków możesz złożyć w ciągu:
- 56 dni kalendarzowych od dnia obciążenia Twojego konta osobistego
- 5 dni kalendarzowych od dnia obciążenia Twojego konta firmowego, jeśli jesteś przedsiębiorcą.
Lista odbiorców
Zobacz przykładowych odbiorców płatności, dla których możesz złożyć polecenie zapłaty.