Wygodny dostęp do pieniędzy
Jak dostać kartę?
Zaloguj się do Mojego ING
Zamów kartę MasterCard Business w EUR przez internet.
Kartę przyślemy Ci w ciągu 8 dni roboczych
Aktywuj kartę w Moim ING
Nadaj jej PIN i ustaw limity.
Kartę możesz zamówić do konta walutowego dla firmy w euro
Dowiedz się więcejPytania i odpowiedzi
- Czy płacąc kartą w sklepie, zapłacę dodatkową prowizję?
Nie – nie pobieramy za to dodatkowych prowizji ani opłat.
- W jaki sposób można otrzymać kartę?
Jeśli nie jesteś jeszcze naszym klientem, możesz zamówić kartę przy otwieraniu konta osobistego lub konta firmowego.
- przez internet
- w placówce bankowej.
Jeśli masz już konto, możesz zamówić kartę w:
- systemie bankowości internetowej (w przypadku użytkowników tego systemu)
- placówce bankowej.
- Na jaki czas wydawana jest karta?
Na 5 lat.
- W jaki sposób bezpiecznie posługiwać się kartą?
- Zawsze trzymaj kartę w bezpiecznym miejscu.
- Często sprawdzaj, czy nie brakuje żadnej z Twoich kart.
- Korzystaj z powiadomień o transakcjach w aplikacji mobilnej Moje ING mobile i ustaw limity transakcji dla swoich kart.
Dowiedz się więcej na temat bezpieczeństwa kart płatniczych.
- W jaki sposób nadać PIN i aktywować nową kartę?
Możesz aktywować swoją kartę i nadać jej PIN w bankowości internetowej Moje ING – w szczegółach karty.
Jeśli nie korzystasz z bankowości internetowej, możesz to zrobić telefonicznie.
Zadzwoń pod numer + 48 32 357 00 02 - z telefonów stacjonarnych i komórkowych oraz jeśli dzwonisz z zagranicy.
Aby aktywować kartę i płacić nią zbliżeniowo lub w internecie, pierwszą transakcję najlepiej zrób w Polsce - wypłać pieniądze w naszym bankomacie lub podczas zakupów w sklepie włóż kartę do terminala płatniczego.
- Jak mogę aktywować odnowioną kartę?
Aby to zrobić, wykonaj transakcję, która wymaga wpisania PIN-u, np. wypłać gotówkę w bankomacie lub zapłać kartą w sklepie.
Wyjątek: jeśli przy okazji odnowienia zamieniasz kartę na nowszy typ (np. kartę VISA na VISA zbliżeniową), nową kartę możesz aktywować tylko w systemie bankowości internetowej lub telefonicznie pod numerem + 48 32 357 00 02.
- Co mam zrobić, jeśli otrzymam kartę z błędnym nadrukiem imienia lub nazwiska?
W takim przypadku złóż reklamację. Możesz to zrobić w placówce bankowej - miejscu spotkań lub pod numerem +48 32 357 00 69. Otrzymasz nową kartę.
- Co mam zrobić, jeśli zgubię kartę?
Jeśli nie wiesz, co się stało z Twoją kartą, możesz ją czasowo zablokować w Moim ING. Dzięki temu nikt nie będzie mógł nią płacić. Na odblokowanie karty masz 30 dni. Po tym czasie karta zostanie automatycznie zastrzeżona.
Możesz również zastrzec kartę na trzy sposoby:
- w aplikacji mobilnej Moje ING mobile lub systemie bankowości internetowej Moje ING - w szczegółach karty
- pod numerem + 48 32 357 00 12 – nasi konsultanci pracują przez całą dobę
- w placówce bankowej - miejscu spotkań.
Od momentu zastrzeżenia przejmujemy pełną odpowiedzialność za nieuprawnione transakcje dokonane kartą. Jeśli po dokonaniu zastrzeżenia karta płatnicza się odnajdzie, nie będziesz mógł z niej dalej korzystać. Aby zamówić nową kartę, powinieneś złożyć wniosek o jej wydanie.
- W jaki sposób mogę zastrzec kartę?
Najłatwiej zrobisz to w aplikacji Moje ING mobile - na szczegółach karty. Możesz również zalogować się do systemu bankowości internetowej Moje ING przez przeglądarkę internetową.
Kartę zastrzeżesz też pod numerem +48 (32) 357 00 12
Dowiedz się więcej o zastrzeganiu kart.
- Jak zmienić PIN do karty?
Możesz w dowolnej chwili zmienić kod PIN karty:
- w bankomatach ING Banku Śląskiego - znajdź najbliższy bankomat
- w systemie bankowości internetowej - zaloguj się
- pod numerem +48 32 357 00 12 (całkowity koszt połączenia wg stawek operatora).
Za zmianę kodu PIN nie pobieramy opłat.
- Czy płacenie kartą w internecie jest bezpieczne?
Tak, o ile przestrzegasz następujących zasad:
- Zawsze sprawdzaj czy na stronie rejestracji lub logowania połączenie jest szyfrowane
- Używaj oryginalnego, stale aktualizowanego oprogramowania
- Stosuj programy antywirusowe oraz zapory ogniowe
- Nie rób zakupów z nieznanych komputerów, np. w kafejkach internetowych
- Korzystaj z dużych, znanych i renomowanych sklepów internetowych
- Nie ujawniaj kodu CVV2 lub CVC2 bez potrzeby - podawaj go tylko na wyraźne żądanie sklepu internetowego
- Nie przetrzymuj większej kwoty na koncie karty, niż to jest konieczne do zapłaty za dane produkty i usługi
- Dostosuj limity transakcji kartą do swoich potrzeb. Zrobisz to łatwo w Moim ING w szczegółach karty
- Chroń swoje hasła i nie podawaj ich nikomu
- Nie trzymaj haseł i PIN-u razem z kartą.
- Gdzie mogę uzyskać informacje o transakcjach wykonanych moją kartą płatniczą do rachunku?
Najszybciej sprawdzisz historię transakcji w systemie bankowości internetowej Moje ING lub w aplikacji Moje ING mobile. Taką informację znajdziesz też na wyciągu z Twojego konta.
- Na jakie korzyści mogę liczyć, jeśli będę aktywnie korzystać z karty?
Jeśli kartami VISA lub MasterCard zapłacisz za zakupy na kwotę min. 300 zł, nie pobierzemy opłaty za kartę. W przypadku kart MasterCard – sumujemy transakcje kartami: MasterCard Business, Mastercard Business zbliżeniowa i MasterCard w telefonie.
Okres rozliczeniowy trwa od 29 dnia miesiąca do 28 dnia kolejnego miesiąca - dla klientów indywidualnych. W przypadku Przedsiębiorców obejmuje miesiąc kalendarzowy.
- Co mam zrobić, jeśli bankomat zatrzyma mi kartę?
W takiej sytuacji zastrzeż zatrzymaną kartę i zamów nową. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
- w systemie bankowości internetowej
- lub pod numerem +48 32 357 00 12.
- Co się stanie, gdy błędnie wprowadzę numer PIN w sklepie lub bankomacie?
Jeśli wprowadzisz błędny PIN:
- 3 razy (maksymalnie 6 razy) podczas płacenia w sklepie lub używając w innym urządzeniu niż bankomat, lub
- 3 razy podczas wykonywania transakcji w bankomacie
zablokujemy kartę do czasu, gdy ją odblokujesz. Masz na to 30 dni – po tym czasie ją zastrzeżemy.
Kartę możesz odblokować w systemie bankowości internetowej Moje ING lub aplikacji Moje ING mobile - w szczegółach karty. Możesz to również zrobić pod numerem +48 32 357 00 12.
Jeśli nie pamiętasz swojego PIN-u, możesz go zmienić w Moim ING lub pod numerem +48 32 357 00 12. W systemie bankowości internetowej zmienisz PIN prawie wszystkich kart. Wyjątkami są: karta kredytowa VISA Business i K@rta wirtualna ING Visa.
- Jak długo będę czekać na zamówioną kartę firmową?
Kartę otrzymasz do 8 dni roboczych od zawarcia umowy. Wyślemy ją do Ciebie zwykłym listem. Karta będzie nieaktywna.
Status wysyłki karty z przybliżonym terminem jej dostarczenia zobaczysz w Moim ING w szczegółach karty.
- Gdzie znajdę kod CVV i CVC2 umożliwiający płatności kartą w internecie?
Kod CVV lub CVC2 znajduje się na rewersie karty.
- Czym różnią się karty MasterCard Business Premium oraz karta zbliżeniowa Visa Business?
Karta Visa Business posiada poszerzoną funkcjonalność o możliwość dokonywania transakcji zbliżeniowych.
- Do czego służy karta płatnicza?
Karty Visa Business zbliżeniowa i MasterCard Business zbliżeniowa są standardowymi kartami płatniczymi służącymi do korzystania ze środków zgromadzonych na Twoim koncie firmowym. Przy użyciu kart w każdej chwili możesz sprawdzić saldo swojego rachunku w bankomatach Banku.
Kartą płatniczą wydaną do rachunku firmowego możesz:- dokonywać płatności potwierdzanych kodem PIN lub złożeniem podpisu,
- wypłacać gotówkę w punktach handlowo-usługowych oznaczonych logo Cashback,
- wypłacać gotówkę z bankomatów,
- wpłacać gotówkę we wpłatomatach ING Banku Śląskiego,
- sprawdzać saldo rachunku w bankomatach ING Banku Śląskiego,
- dokonywać płatności zbliżeniowych (nie dotyczy MasterCard Business Premium/Standard).
- Gdzie można płacić kartą płatniczą?
Z karty możesz korzystać wszędzie tam, gdzie umieszczono znak organizacji płatniczej MasterCard lub VISA:
- mozesz zapłacić nią w punktach handlowo-usługowych: sklepach, restauracjach, również za granicą,
- możesz wypłacić gotówkę w ramach usługi cashback lub z bankomatów na całym świecie.
- Kto może otrzymać Kartę płatniczą?
- Kartę MasterCard Business Zbliżeniową w złotych oraz kartę Visa Business Zbliżeniową wydajemy do kont firmowych w złotych.
- Kartę MasterCard Business w EUR wydajemy do rachunków firmowych w euro.
Użytkownikiem karty może być każda osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, upoważniona przez firmę do użytkowania karty, która jest rezydentem lub nierezydentem.
Nie ma ograniczenia w liczbie kart wydawanych do jednego konta. Jeden użytkownik może mieć tylko jedną kartę danego typu. - Ile mogę zamówić kart płatniczych, w tym kart zbliżeniowych, do swojego konta firmowego?
Do jednego konta możesz zamówić jedną kartę Visa Business Zbliżeniowa i jedną kartę Mastercard Business Zbliżeniowa. Wszystkie karty możesz zamówić w aplikacji Moje ING mobile lub w bankowości internetowej Moje ING.
- Jakie są opłaty związane z wydaniem karty i jej użytkowaniem?
Zależy jakie masz konto i kartę. Wszystkie informacje znajdziesz w Tabeli Opłat i Prowizji
- Do kiedy ważna jest moja karta płatnicza?
Datę tę znajdziesz na karcie. Po informacji „VALID THRU” (czyli: „WAŻNA DO”), znajdują się cztery cyfry podzielone ukośnikiem. Dwie pierwsze oznaczają miesiąc, a dwie następne – rok. Twoja karta jest ważna do ostatniego dnia wskazanego miesiąca.
Przykład: data 07/21 oznacza, że Twoja karta jest ważna do końca lipca 2021 roku.
- Czy kartami płatniczymi wydanymi do rachunków firmowych można dokonywać transakcji w Internecie?
Tak, kartami płatniczymi wydanymi do rachunków firmowych można dokonywać transakcji na odległość.
Opłaty i dokumenty
Opłaty
Wydanie karty | 0 zł |
Miesięczna opłata za kartę | 5 zł |
Realizacja transakcji bezgotówkowych | 0 zł |
Wypłata gotówki w bankomatach ING Banku Śląskiego i sieci Planet Cash w kraju |
0 zł |
Wypłata gotówki w ramach Cashback | 0 zł |
Pozostałe wypłaty gotówki w kraju / pozostałe wypłaty gotówki w EUR w krajach SEPA |
3% kwoty wypłaty |
Pozostałe wypłaty gotówki | 3% kwoty wypłaty |
Zmiana limitu transakcyjnego | 0 zł |
Zobacz także
Płatności kartą za granicą
Sprawdź koszty. Skorzystaj z kalkulatora płatności kartami za granicą.
Limity transakcyjne
Ustawiasz je w Moim ING - osobno dla wypłat oraz płatności: w sklepach, w internecie i za granicą.
Chargeback
Pomagamy Ci odzyskać pieniądze za zakupy lub usługi objęte reklamacją, jeśli nie możesz dochodzić swoich praw u sprzedawcy.